onko teitä hätyytelty lomalla?

lomailija

Onko teitä hätyytelty lomilta töihin ja oletteko menneet? Tuliko siitä mitä jälkiseurauksia?

Olen päättänyt, että jos itseäni pyydetään kesken loman töihin, niin rupean harkitsemaan työpaikan vaihtoa. Sehän on huonoa töiden organisointia, jos ei pystytä toisen poissaollessa tekemään mitään.

64

13106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vituttaa niin...

      kaks viikkoo lomaa olen ehtinyt pitämään, loput luultavasti jää pitämättä. Tästä kahen viikon lomasta kolme päivää kului duunissa, pomon vittuilua kuuntelemassa. Lisäksi lomarahat on vielä saamatta, samoin lomaltapaluurahat ja loma kuitenkin on jo pidetty..Vaihtaisin heti toiseen taloon, jos vaan jotain varteenotettavaa vaihtoehtoa löytyisi, mutta ei näinä aikoina perheellinen lähe ulos käveleen töistä, vaan niistä huonoistakin työpaikoista vaan on pidettävä kiinni kynsin ja hampain..

    • jonksa.

      on soiteltu! mut olen vaan vittuillu et olen lomalla et etsi joku muu! tai en ole vastannut ollenkaan! lomarahat ja lomalta paluu rahat kylläkin maksettu aina asiallisesti niin kuin kuuluu!

    • blondeistablondein72hki

      mutta ei haitannut.

      Pomo pyysi anteeksi kun häiritsi lomalla,ei pyytänyt töihin ja oli tärkeää asiaa;)

      • sua sänkyyn

        kun oli niin uusikävä ja kun olet sopivasti blondeista plontein, ei ois uskonu ja kehtaat viel täällä tunnustaa. Älä viitti, luin kyl rivien välistä :)


    • rumbatas

      Tuli soitto lomalla, töihin mennessä niin kiireisestä asiasta ei puhuttukaan yhtikäs mitään, tyhmä tarkistussoittohan se oli, tulikin luurissa sanottua ettei soitella loma-aikana töitten takia perään

      Tuli soitto, kun 38 asteen kuumeessa kotona, no pitihän se tarkistaa ettäkö sairas, vaadittiin heti viemään sairaslappu, tapana kun oli epäillä kaikesta kun alettiin toteuttaa työpaikkakiusaamista, työpaikkalääkärikin vedettiin mukaan olettamalla että haetaan lääkärintodistukset jälkikäteen, huh huh, insinööri itki 'koska tulen töihin, kun ei ole ketään tekemässä niitä', pelkkää sontaa puheet ja teot, tekosyitä ennen 'vakaviin toimenpiteisiin ryhtymistä' ja kyseessähän on valtion laitos, suomen ympäristökeskus, terveisiä vaan insinööreille ja muille pipertäjille, mites nyt järjestys ja kuri, varmaan kiirettä pitää ja pantaa kiristää kun flunssat iskee eikä taida uhkailutkaan tehota ja pitäähän niitä poskihanheja, lokkeja hoivata, voi kauhia ja pitäis terassille ennättää

    • töihin...

      Eipä ole soiteltu, tosin on aina tullu pidettyä tuota työpuhelinta kiinni ja kun ei ole tullu annettua henkilökohtasen puhelimen numeroa töihin.

      Tosin tiedän kyllä muutaman jolle on soiteltu ja mennytkin mutta joka kerta ovat saaneet ns. "hälytyskorvauksen" kun on lomalta hälytelty töihin.

      Semmosia...

    • Loma-aika en uhraudu

      Työnantajani ei tiedä puhelinnumeroani, eikä missä asun ja kenen kanssa jne.
      Niitä kun ei kuulu työnantajan tietääkkään. (niitä ei työantaja saa edes kirjata ylös vaikka työntekijä suostuisi) Tietosuoja yksityisyydestä

      Jos olen köyhä en ole järjenköyhä.
      Ei minulla ole työpuhelin koskaan käytössä kuin töpäivinä 8-16 välillä.

      Olette te melkoista talkooväkeä!

      • Lähestymiskielto

        Jos työnanataja alkaa häriköidä minua vuosiloman aikana niin haen välittömästi heille määräaikaista lähestymiskieltoa!

        Näitä on jo haettu!
        Minun työnantaja ei kyllä minua vuosilomalla tavoita eikä yritäkkään.

        Ompa täällä tosi valveutuneita lomanviettäjiä!


      • sinulle yt:t häämöttää
        Lähestymiskielto kirjoitti:

        Jos työnanataja alkaa häriköidä minua vuosiloman aikana niin haen välittömästi heille määräaikaista lähestymiskieltoa!

        Näitä on jo haettu!
        Minun työnantaja ei kyllä minua vuosilomalla tavoita eikä yritäkkään.

        Ompa täällä tosi valveutuneita lomanviettäjiä!

        Minä ymmärrän hyvin, minkä takia työnantajat pistävät porukkaa pellolle hanakasti näinä aikoina. Minäkin pistäisin tuollaiset takakireät pilkunviilaajat aika nopeasti luiskalle,jotka uhoavat heti lähestymiskielloista jos lomalla tulee puhelu töistä. Huh huh.

        Minä katson lomilla (työ)sähköpostejani ja vastailen myös työpuheluihin, joskus harvoin kun niitä tulee. Vastineeksi voin pitää silloin tällöin arkivapaan, tai saan automaattisesti joulunvälipäivät vapaaksi tms. Esimieheni ei myöskään kyttää kellon kanssa työhönsaapumis- tai töistälähtemisaikoja, vaan hän luottaa minuun ja tekemisiini. Minäkin voin siis joustaa ja hoitaa työasioita vapaalla, koska voin pitää välillä vapaata työaikana.

        Esimieheni ovat reiluja, palkkani on ok, työni on joustavaa ja mielenkiintoista.


      • toijuttu

        Jo palkanmaksua varten pitää olla sinusta kaikki tiedot tottakai.
        ja kyllä ehdottomasti työnantajan pitää tietää osoitteesi ja puhelin numerosi.
        esim. onnettomuustilanteessa pitää tietää lähin omainen jne...


      • on kyllä
        sinulle yt:t häämöttää kirjoitti:

        Minä ymmärrän hyvin, minkä takia työnantajat pistävät porukkaa pellolle hanakasti näinä aikoina. Minäkin pistäisin tuollaiset takakireät pilkunviilaajat aika nopeasti luiskalle,jotka uhoavat heti lähestymiskielloista jos lomalla tulee puhelu töistä. Huh huh.

        Minä katson lomilla (työ)sähköpostejani ja vastailen myös työpuheluihin, joskus harvoin kun niitä tulee. Vastineeksi voin pitää silloin tällöin arkivapaan, tai saan automaattisesti joulunvälipäivät vapaaksi tms. Esimieheni ei myöskään kyttää kellon kanssa työhönsaapumis- tai töistälähtemisaikoja, vaan hän luottaa minuun ja tekemisiini. Minäkin voin siis joustaa ja hoitaa työasioita vapaalla, koska voin pitää välillä vapaata työaikana.

        Esimieheni ovat reiluja, palkkani on ok, työni on joustavaa ja mielenkiintoista.

        kaikenlaista, ja sinä tunnut kuuluvan niihin. Onko mielestäsi laitonta, jos työntekijä pitää kiinni oikeuksistaan (työehtosopimus, ja työlait), ja haluaa vielä lomailla rauhassa??
        Lipo lipo tyyppi vai?? Taidat vielä kytätä jatkuvalla syötöllä toisten tekemisiä, ja raportoit pomollesi ****** toivossa. Kuulut juuri niihin, joiden kanssa en halua MISSÄÄN nimessä tehdä töitä, et tunne oikeuksiasi, ja tunnut olevan pomon lellikki.
        Itse en ole firman kanssa naimisissa, ja siellä olen tasan sen verta, mitä kuuluu, en yhtään enempää.


      • anu05
        sinulle yt:t häämöttää kirjoitti:

        Minä ymmärrän hyvin, minkä takia työnantajat pistävät porukkaa pellolle hanakasti näinä aikoina. Minäkin pistäisin tuollaiset takakireät pilkunviilaajat aika nopeasti luiskalle,jotka uhoavat heti lähestymiskielloista jos lomalla tulee puhelu töistä. Huh huh.

        Minä katson lomilla (työ)sähköpostejani ja vastailen myös työpuheluihin, joskus harvoin kun niitä tulee. Vastineeksi voin pitää silloin tällöin arkivapaan, tai saan automaattisesti joulunvälipäivät vapaaksi tms. Esimieheni ei myöskään kyttää kellon kanssa työhönsaapumis- tai töistälähtemisaikoja, vaan hän luottaa minuun ja tekemisiini. Minäkin voin siis joustaa ja hoitaa työasioita vapaalla, koska voin pitää välillä vapaata työaikana.

        Esimieheni ovat reiluja, palkkani on ok, työni on joustavaa ja mielenkiintoista.

        jos pelisäännöt on samat puolin ja toisin, eikö. niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan tai sitä saa mitä tilaa. et itsekään joustaisi jos pomosi olisi erilainen. tunnusta pois äläkä mossi toisia!


      • Totuuden puhuja
        toijuttu kirjoitti:

        Jo palkanmaksua varten pitää olla sinusta kaikki tiedot tottakai.
        ja kyllä ehdottomasti työnantajan pitää tietää osoitteesi ja puhelin numerosi.
        esim. onnettomuustilanteessa pitää tietää lähin omainen jne...

        Laki yksityisyyden suojasta.

        Palkanmaksuakin varten riittää vain tilinnumero.

        Palkka voidaan maksaa myös rahana käteen, tosin se on nykyisin aivan harvinaista


      • Yksityisyyden suojasta
        toijuttu kirjoitti:

        Jo palkanmaksua varten pitää olla sinusta kaikki tiedot tottakai.
        ja kyllä ehdottomasti työnantajan pitää tietää osoitteesi ja puhelin numerosi.
        esim. onnettomuustilanteessa pitää tietää lähin omainen jne...

        Suosiuttelen tutustumista alla mainituun lakiin!

        Laki yksityisyyden suojasta työelämässä 13.8.2004/759



        2 luku
        Henkilötietojen käsittelyn yleiset edellytykset
        3 §
        Tarpeellisuusvaatimus
        Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.

        Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa työntekijän suostumuksella.

        Edellinen oli lakitekstiä!

        Kommenttejani:
        Edellennkin on totta, työnanatajalla eri ole oikeutta tietää yksityis puhelinta ei lähioamaisia eikä muutakaan mikä ei SUORANAISESTI liity työhön!
        Varallaolo:
        Mutta jos olet lääkäri ja toimit takapäivystäjänä, olet silloin valmiustilassa!


      • Hoitaa poliisi
        Yksityisyyden suojasta kirjoitti:

        Suosiuttelen tutustumista alla mainituun lakiin!

        Laki yksityisyyden suojasta työelämässä 13.8.2004/759



        2 luku
        Henkilötietojen käsittelyn yleiset edellytykset
        3 §
        Tarpeellisuusvaatimus
        Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.

        Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa työntekijän suostumuksella.

        Edellinen oli lakitekstiä!

        Kommenttejani:
        Edellennkin on totta, työnanatajalla eri ole oikeutta tietää yksityis puhelinta ei lähioamaisia eikä muutakaan mikä ei SUORANAISESTI liity työhön!
        Varallaolo:
        Mutta jos olet lääkäri ja toimit takapäivystäjänä, olet silloin valmiustilassa!

        Joku saivartelija (kuten minäkin) kysyin eräässä yilaisuudessa lakimieheltä että miten toimitaan jos työntekijä saa vakavan sairaskohtausen tai kuolee työpaikalle,
        Miten saan yhteyttä omaisiin.


        Lakimies vastaa: ei sinun tarvitse saadakkaan yhteyttä. Ilmoitus poliisille riittää he hoitaa asian. Ja hyvä niin, he ovat ammattilaisia ikävän viestittämiseen!


      • Nimimerkki:
        Totuuden puhuja kirjoitti:

        Laki yksityisyyden suojasta.

        Palkanmaksuakin varten riittää vain tilinnumero.

        Palkka voidaan maksaa myös rahana käteen, tosin se on nykyisin aivan harvinaista

        Quote:

        Palkanmaksuakin varten riittää vain tilinnumero.

        End quote.


        Tuolla jos lähtee palkkaa maksamaan on poliisi hyvin pian ovan takana, kun ne verotkin on maksettava. Ja kun kerran on sosiaaliturvatunnus tiedossa niin ne loput tiedot kyllä löytyy helpohkosti.


      • Toimistorotta
        toijuttu kirjoitti:

        Jo palkanmaksua varten pitää olla sinusta kaikki tiedot tottakai.
        ja kyllä ehdottomasti työnantajan pitää tietää osoitteesi ja puhelin numerosi.
        esim. onnettomuustilanteessa pitää tietää lähin omainen jne...

        Numeron tietää pomo, mut eipä ole ikinä kyselty lähintä omaista.


      • tuolla asenteella
        Yksityisyyden suojasta kirjoitti:

        Suosiuttelen tutustumista alla mainituun lakiin!

        Laki yksityisyyden suojasta työelämässä 13.8.2004/759



        2 luku
        Henkilötietojen käsittelyn yleiset edellytykset
        3 §
        Tarpeellisuusvaatimus
        Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.

        Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa työntekijän suostumuksella.

        Edellinen oli lakitekstiä!

        Kommenttejani:
        Edellennkin on totta, työnanatajalla eri ole oikeutta tietää yksityis puhelinta ei lähioamaisia eikä muutakaan mikä ei SUORANAISESTI liity työhön!
        Varallaolo:
        Mutta jos olet lääkäri ja toimit takapäivystäjänä, olet silloin valmiustilassa!

        Itse en ainakaan työnantajana ota töihin ketään joka
        alkaa salailla mitään tietojaan. Ei kannata sekaantua "hankaliin" työntekijöihin jotka jo haastattelussa alkavat oikkuilemaan.

        Ja voipi olla aika vaikeaa saada pelkällä
        tilinumerolla töitä mistään!!Joudut vastaamaan hyvinkin tarkasti sua koskeviin kysymyksiin..ihan tupakinpoltposta alkoholin käytöösi. Jono on oven takala pitkä..

        Ootko muuten töissä ..?


      • työntekijöistä
        Yksityisyyden suojasta kirjoitti:

        Suosiuttelen tutustumista alla mainituun lakiin!

        Laki yksityisyyden suojasta työelämässä 13.8.2004/759



        2 luku
        Henkilötietojen käsittelyn yleiset edellytykset
        3 §
        Tarpeellisuusvaatimus
        Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.

        Tarpeellisuusvaatimuksesta ei voida poiketa työntekijän suostumuksella.

        Edellinen oli lakitekstiä!

        Kommenttejani:
        Edellennkin on totta, työnanatajalla eri ole oikeutta tietää yksityis puhelinta ei lähioamaisia eikä muutakaan mikä ei SUORANAISESTI liity työhön!
        Varallaolo:
        Mutta jos olet lääkäri ja toimit takapäivystäjänä, olet silloin valmiustilassa!

        ...on todellakin perusteltua ja pykälän 3 mukaista tietoa. Eli työnantajalla on oikeus pitää työntekijöistään rekisteriä, joissa on mm. heidän nimensä ja osoitteensa. Olet antanut heille myös henkilötunnuksesi, eikös juu? Jos et muuten, niin verokortissa.


      • ENSIN
        tuolla asenteella kirjoitti:

        Itse en ainakaan työnantajana ota töihin ketään joka
        alkaa salailla mitään tietojaan. Ei kannata sekaantua "hankaliin" työntekijöihin jotka jo haastattelussa alkavat oikkuilemaan.

        Ja voipi olla aika vaikeaa saada pelkällä
        tilinumerolla töitä mistään!!Joudut vastaamaan hyvinkin tarkasti sua koskeviin kysymyksiin..ihan tupakinpoltposta alkoholin käytöösi. Jono on oven takala pitkä..

        Ootko muuten töissä ..?

        noudattamaan työehtosopimuksia, ja työlakeja, ennen kuin alat kitisemään siitä, ettei työntekijä anna sinulle puhelinnumeroa.
        Ei me työntekijät OLLA NAIMISISSA minkään helvetin kapitalisti ahneiden persereikien puljuissa, joissa muutenkin rikotaan jatkuvasti lakeja, ja tehdään työntekijän elämästä helvettiä!!

        Minulla on jatkossa käytäntö haastatteluissa kysellä, miten firmassa NOUDATETAAN työlakeja, ja työehtosopimusta, ja jos vastaukseksi tulee jotain epämääräistä sontaa, niin siihen paikkaan en jää!! Oikeuteni ne on minullakin, ja minä TUNNEN ne!!


      • tuoho
        tuolla asenteella kirjoitti:

        Itse en ainakaan työnantajana ota töihin ketään joka
        alkaa salailla mitään tietojaan. Ei kannata sekaantua "hankaliin" työntekijöihin jotka jo haastattelussa alkavat oikkuilemaan.

        Ja voipi olla aika vaikeaa saada pelkällä
        tilinumerolla töitä mistään!!Joudut vastaamaan hyvinkin tarkasti sua koskeviin kysymyksiin..ihan tupakinpoltposta alkoholin käytöösi. Jono on oven takala pitkä..

        Ootko muuten töissä ..?

        tupakin polttoon, olet yhtä pihalla, kuin muutkin työantajat!!
        Taukojen käyttöön ahneille teollisuus persreijillä ei EDELLEENKÄÄN ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa!!! Lueppa vaikka lakikirjasta. Lakikirjan tunnistat näin, siinä lukee lakikirja, ja vuosi, se on vihreä kovakantinen kirja, sivuja on muutama sata / kirja, mutta siinä ei ole kuvia, kuten Aku Ankassa. Nämä vihjeet tunnistamisen helpottamiseksi siitä syystä, että tuskin olet koskaan sellaista nähnyt, koska varmuudella tiedän, ettet noudata työlakeja, ja asetuksia, vaan ahneus ajaa niiden yli, sorrat työntekijöitä, kuten muutkin työnantajat laittomilla sanelu säännöillä, työoloilla, kiireellä, stressillä, loputtomalla valvomisella.
        Työehtosopimus kirjakin on vihreä, mutta tunnistus on helpompi, se on ohkasempi, kun lakikirja, sitäkään tuskin olet nähnyt. Luulen, että jono siellä ovesi takana käy pian olemattomaksi, ja joudut itse pakertamaan, kun orjasi tulivat järkiinsä.

        Mitä tulee tilinumeroon, niin sillä pärjää oikein hyvin, ja ilmankin!! Työnantajan ei tarkemmin katsellen tarvitse tietää työntekijän yksityisyydestä mitään. Lakiin on kirjattu myös sellainen, että palkka tili on maksettava käteisellä työntekijän niin vaatiessa, ilman mitään perusteita. Olen näin tehnytkin muutaman kerran, ihan vaan kostoksi.


      • HR asinantuntija
        tuolla asenteella kirjoitti:

        Itse en ainakaan työnantajana ota töihin ketään joka
        alkaa salailla mitään tietojaan. Ei kannata sekaantua "hankaliin" työntekijöihin jotka jo haastattelussa alkavat oikkuilemaan.

        Ja voipi olla aika vaikeaa saada pelkällä
        tilinumerolla töitä mistään!!Joudut vastaamaan hyvinkin tarkasti sua koskeviin kysymyksiin..ihan tupakinpoltposta alkoholin käytöösi. Jono on oven takala pitkä..

        Ootko muuten töissä ..?

        Hastattelu on täysin asia erikseen, jotenkinhan ihminen on kutsuttava työhön. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat sehän on tilaisuus jossa hyvin pitkälle työntekijä valitaa.

        Moni yrityshän toimii aivan hyvin tietämättä kuinka oikein pitää, ja jos kaikki toimii ja osapuolet on tyytyväisiä

        Lue nyt hyvä ihminen kuitenkin laki yksityisyyden suojasta!!

        Lain osaamisesta ei ole mitään haittaa työnanatjille, ja tuon lain kansaa
        voi kyllä elää.
        Ihmiseltä kerättävät tiedot??


      • asiamiesP
        työntekijöistä kirjoitti:

        ...on todellakin perusteltua ja pykälän 3 mukaista tietoa. Eli työnantajalla on oikeus pitää työntekijöistään rekisteriä, joissa on mm. heidän nimensä ja osoitteensa. Olet antanut heille myös henkilötunnuksesi, eikös juu? Jos et muuten, niin verokortissa.

        Mukava huomata että lukijoissa on ainakin joku SINÄ joka ymmärrät asian!

        Aiemmin annoimme sen (sotun) joka kuukausi tunti-ilmoitusessa ennen kun tuli hlö numerot.

        Vaikka se onkin verokortissa ei se ole yritysten käytössä muutioin eikä sieltä valu (vääriin käsiin) toivottavasti muualle.

        Osoitteen tarpeellisuuskaan ei liene vältt'mätön jos palkkaerittely annetaan sähköisenä tai jaetaann työpaikkoilla ( no lomat ja sairaspoissaolot)


      • SUOMENTAJA
        tuolla asenteella kirjoitti:

        Itse en ainakaan työnantajana ota töihin ketään joka
        alkaa salailla mitään tietojaan. Ei kannata sekaantua "hankaliin" työntekijöihin jotka jo haastattelussa alkavat oikkuilemaan.

        Ja voipi olla aika vaikeaa saada pelkällä
        tilinumerolla töitä mistään!!Joudut vastaamaan hyvinkin tarkasti sua koskeviin kysymyksiin..ihan tupakinpoltposta alkoholin käytöösi. Jono on oven takala pitkä..

        Ootko muuten töissä ..?

        3 §
        Tarpeellisuusvaatimus
        Työnantaja saa käsitellä vain välittömästi työntekijän työsuhteen kannalta tarpeellisia henkilötietoja, jotka liittyvät työsuhteen osapuolten oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen tai työnantajan työntekijöille tarjoamiin etuuksiin taikka johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.

        Ole n aiemmin sanonut tuosta että laki yksityisyyden suojasta ....

        Tämäkään Laki ei ole vanha mutta vahoollinen

        johtuvat työtehtävien erityisluonteesta.

        (eli jos työntekijä on ns. extraaja eli tilapäisesti kutsutaan töihin, nii puhelimella vaikka mökille saareen EI PULLOPOSTILLA) (TYÖN ERITYISLUONTEESTA JOHTUEN)

        NOIN MINÄ SEN TUKITSEN


      • jkl
        ENSIN kirjoitti:

        noudattamaan työehtosopimuksia, ja työlakeja, ennen kuin alat kitisemään siitä, ettei työntekijä anna sinulle puhelinnumeroa.
        Ei me työntekijät OLLA NAIMISISSA minkään helvetin kapitalisti ahneiden persereikien puljuissa, joissa muutenkin rikotaan jatkuvasti lakeja, ja tehdään työntekijän elämästä helvettiä!!

        Minulla on jatkossa käytäntö haastatteluissa kysellä, miten firmassa NOUDATETAAN työlakeja, ja työehtosopimusta, ja jos vastaukseksi tulee jotain epämääräistä sontaa, niin siihen paikkaan en jää!! Oikeuteni ne on minullakin, ja minä TUNNEN ne!!

        niin kauan kuin olette yrityksen palveluksessa, olette tavalla tai toisella naimisissa työnantajanne kanssa.
        Jonain päivänä opit, ettei ainainen kapitalisti-riistäjä pomosi ole pahin vihamiehesi.
        Onnekseni olen saanut kunnian saada henkilökunnan, joka ei esitä vaatimuksia vedoten työehtosopimuksiin.

        Mieti seuraavaan työhaastatteluun mennessä, mikä on se intressi, joka takaa asuntosi vuokran maksun, millä maksat lastesi harrasteet/sairastumisen aiheuttamat yksityishoidot, puolisosi hetkelliset shoppailut ym.ym.
        Oletan ettei tuollaisia mielipiteitä omaavalla henkilöllä ole tarvetta paneutua em. pieniin yksityiskohtiin, ja missä syy lienee...

        Tosi on, että tekijällä on oikeutensa, jotka pitää ottaa esille väärinkäytösten kohdalla, mutta myös henkilökunnastaan huolta pitäviä yrittäjiä on olemassa.


    • maake60

      Ongelma poistuu sillä että sammuttaa työpuhelimen loman ajaksi ja hommaa siihen puhelimenn prepeid liittyman loman ajaksí niin kukaan ei soittele kun ei tiedä numeroa. Jos on lomalla niin työpuheluihin ei vastata.

    • Kätilöimään

      Soittivat että kätilöä tarvitaan.Varmasti lähdin,en miettinyt hetkeäkään;)

      • Suomen laista

        Ellei siitä ole erikseen sovittu eikä makseta niin kätilöä ei voida mihinkään velvoittaa. Eikä työnanatajalla ole oikeus hänen yksityipuhelin tietoihin.


        Ei edes työntekijän suostumuksella.


        Ei työolonne koskaan parane jos te suostutte "orjiksi"!

        Jos ei yhteiskunnalla ole tulevien kansalaisten synnytykseen
        satsata voimavaroja niin ............... sopii miettiä


    • mitä väkeä

      Täällä ollaan jo hakemassa lähestymiskieltoa, jos vain pomo vaivaa lomalla. Hanakasati kumminkin kirjoitellaan keskellä päivää tänne keskustelupalstalle keskellä päivää. Ettei vaan työaikana.

      • totuudenpuhuja

        Lähestymiskielto oli lähinnä huumoria.

        Mutta todellisuudessa maassamme työnantajat häiriköi työntekijän vapaa-aikana luvattoman paljon.

        Osa työnantajista on häikäilemättömiä ja härskejä.
        Yhtä suuri osa luulee, että heillä on oikeus saada työntekijän yhdystiedot.
        Asia ja käytäntö on lipsunnu huonoon suuntaa.

        Työhön sidonnaisuus aika on lisääntynyt paljon,
        ja myös harva TT tietää oikeuksiaan tuntee työlaisäädäntöä, TES:sejä lakia yksityidsyyden suojasta.


      • Valitettavan
        totuudenpuhuja kirjoitti:

        Lähestymiskielto oli lähinnä huumoria.

        Mutta todellisuudessa maassamme työnantajat häiriköi työntekijän vapaa-aikana luvattoman paljon.

        Osa työnantajista on häikäilemättömiä ja härskejä.
        Yhtä suuri osa luulee, että heillä on oikeus saada työntekijän yhdystiedot.
        Asia ja käytäntö on lipsunnu huonoon suuntaa.

        Työhön sidonnaisuus aika on lisääntynyt paljon,
        ja myös harva TT tietää oikeuksiaan tuntee työlaisäädäntöä, TES:sejä lakia yksityidsyyden suojasta.

        harva työntekijä on kiinnostunut, tai tietää oikeuksistaan, ja antaa näin suosiolla vedättää itseään, kuin pässiä narussa. Kyllä työehtosopimus kirja, ja työlaki pitää jokaisen tuntea, ja vielä pitää niistä kiinni. Itse tunnen hyvinkin nuo kirjat, muita kanssa duunareita vituttaa, kun minun ei tarvitse ottaa työpaikalla laittomuuksiin osaa, ja pomoa vituttaa taas se, että tiedän oikeuteni.


    • eikä tasan

      soitakkaan, sen olen tehny selväksi omalta kohdaltani.
      Eikä firma sitä paitsi tiedä salaista numeroani, eikä tule sitä saamaankaan.
      Kyllä sitä firmassa saa tarpeeksi kärsiä sen noin 11 kuukautta vuodessa muutenkin, että vielä lomakin pitäisi pilata. Minä kun en ole perseennuolija, enkä siihen edes ala!

      • AJATTELEVA IHMINEN

        Olette te vaan pahimman sortin sosialisteja!
        Onko työn teko pelkkää kärsimystä ja työnantaja aina riistävä paskiainen? Ajatelkaapa työpaikkaa kokonaisuutena. Jos te ette jousta työpaikalla, niin joku työkavereistanne joutuu joustamaa 2-3 henkilön edestä. Meillä pomo joustaa kaikista eniten ja arvostan hänen työpanostaan. Aina asioita ei pysty ennakoimaan varsinkin kun suuri osa nykyajan työpaikoista on palvelualalla. Vanhanaikainen asenne työhön juontaa juurensa 70-luvun tehdastyö painotteisesta työkulttuurista. Aivan varmasti kun porukkaa vähennetään lähtevät ensin ne joiden työ on kärsimystä ja sehän on kaikille paras ratkaisu. Jokaiselta meiltä tarvitaan yrittäjähenkisyyttä ja laajempaa näkemystä, että saadaan tänä aikana pidettyä työpaikat pystyssä. Yritykseen ei sada taivaasta rahaa ja jos ei tulosta synny, mistäs palkkarahat revitään? Onneksi lama ajaa laiskat ja omahyväiset työntekijät kortistoon ja sossun luukulle. Siitä on turha työnantajaa syyttää. Ja me joustavat työntekijäthän se kaikki kustannetaan.


      • ihan samaa mieltä
        AJATTELEVA IHMINEN kirjoitti:

        Olette te vaan pahimman sortin sosialisteja!
        Onko työn teko pelkkää kärsimystä ja työnantaja aina riistävä paskiainen? Ajatelkaapa työpaikkaa kokonaisuutena. Jos te ette jousta työpaikalla, niin joku työkavereistanne joutuu joustamaa 2-3 henkilön edestä. Meillä pomo joustaa kaikista eniten ja arvostan hänen työpanostaan. Aina asioita ei pysty ennakoimaan varsinkin kun suuri osa nykyajan työpaikoista on palvelualalla. Vanhanaikainen asenne työhön juontaa juurensa 70-luvun tehdastyö painotteisesta työkulttuurista. Aivan varmasti kun porukkaa vähennetään lähtevät ensin ne joiden työ on kärsimystä ja sehän on kaikille paras ratkaisu. Jokaiselta meiltä tarvitaan yrittäjähenkisyyttä ja laajempaa näkemystä, että saadaan tänä aikana pidettyä työpaikat pystyssä. Yritykseen ei sada taivaasta rahaa ja jos ei tulosta synny, mistäs palkkarahat revitään? Onneksi lama ajaa laiskat ja omahyväiset työntekijät kortistoon ja sossun luukulle. Siitä on turha työnantajaa syyttää. Ja me joustavat työntekijäthän se kaikki kustannetaan.

        ja todella säälittää tuollaiset asenteet työhön. Kamalaa, että elämä on 40 h viikossa pelkkää raadantaa ja tuskaa. Onneksi itsellä on tilanne, että sekä töissä että vapaa-ajalla on tosi kivaa.


      • just -
        AJATTELEVA IHMINEN kirjoitti:

        Olette te vaan pahimman sortin sosialisteja!
        Onko työn teko pelkkää kärsimystä ja työnantaja aina riistävä paskiainen? Ajatelkaapa työpaikkaa kokonaisuutena. Jos te ette jousta työpaikalla, niin joku työkavereistanne joutuu joustamaa 2-3 henkilön edestä. Meillä pomo joustaa kaikista eniten ja arvostan hänen työpanostaan. Aina asioita ei pysty ennakoimaan varsinkin kun suuri osa nykyajan työpaikoista on palvelualalla. Vanhanaikainen asenne työhön juontaa juurensa 70-luvun tehdastyö painotteisesta työkulttuurista. Aivan varmasti kun porukkaa vähennetään lähtevät ensin ne joiden työ on kärsimystä ja sehän on kaikille paras ratkaisu. Jokaiselta meiltä tarvitaan yrittäjähenkisyyttä ja laajempaa näkemystä, että saadaan tänä aikana pidettyä työpaikat pystyssä. Yritykseen ei sada taivaasta rahaa ja jos ei tulosta synny, mistäs palkkarahat revitään? Onneksi lama ajaa laiskat ja omahyväiset työntekijät kortistoon ja sossun luukulle. Siitä on turha työnantajaa syyttää. Ja me joustavat työntekijäthän se kaikki kustannetaan.

        sellaiset henkilöt, jotka eivät TUNNE työehtosopimuksia, saatikka sitten työlakeja.
        Taidat kulkea päivät pitkät silmät kiinni??? HERÄTYS!!! Mikäli yhtään olet huomannut, niin työläisten kapina henki on nousemassa, ja mitta täyttymässä.

        Työpaikoilla JOKAISESSA on käytössä laittomat säännöt, laittomat työolot, jatkuva kiire, ja stressi. En minä firman kanssa naimisissa ole, varsinkaan lomalla, ja työaikakin on kirjoitettu työsopimukseen, ja jonka ylittävästä osasta tulee maksaa kunnollinen korvaus. Nämä nyky ajan tehtaan pyörittäjät ovat ahneita persreikiä, jotka ajavat työntekijät puun ja kuoren väliin, polkevat työntekijän oikeuksia jatkuvasti, eikä liitot edes tee mitään, kun on vähän rahalla voideltu puolin ja toisin, esimerkkinä ns. vaaliraha.

        Mielenkiinnolla odotan, kun nämä ahneet persreijät tullaan pistämään vielä kyykkyyn.


      • on myös
        AJATTELEVA IHMINEN kirjoitti:

        Olette te vaan pahimman sortin sosialisteja!
        Onko työn teko pelkkää kärsimystä ja työnantaja aina riistävä paskiainen? Ajatelkaapa työpaikkaa kokonaisuutena. Jos te ette jousta työpaikalla, niin joku työkavereistanne joutuu joustamaa 2-3 henkilön edestä. Meillä pomo joustaa kaikista eniten ja arvostan hänen työpanostaan. Aina asioita ei pysty ennakoimaan varsinkin kun suuri osa nykyajan työpaikoista on palvelualalla. Vanhanaikainen asenne työhön juontaa juurensa 70-luvun tehdastyö painotteisesta työkulttuurista. Aivan varmasti kun porukkaa vähennetään lähtevät ensin ne joiden työ on kärsimystä ja sehän on kaikille paras ratkaisu. Jokaiselta meiltä tarvitaan yrittäjähenkisyyttä ja laajempaa näkemystä, että saadaan tänä aikana pidettyä työpaikat pystyssä. Yritykseen ei sada taivaasta rahaa ja jos ei tulosta synny, mistäs palkkarahat revitään? Onneksi lama ajaa laiskat ja omahyväiset työntekijät kortistoon ja sossun luukulle. Siitä on turha työnantajaa syyttää. Ja me joustavat työntekijäthän se kaikki kustannetaan.

        sinun asenteesi!!

        "Onneksi lama ajaa laiskat ja omahyväiset työntekijät kortistoon ja sossun luukulle."

        Onko mielestäsi väärin, jos työntekijät alkavat heräämään vuosikymmenien horroksesta, ja syytät vielä laiskoiksi, ja omahyväisiksi??

        Odotan perustelujasi!!!

        Minun perusteluni tuolle heräämiselle on, ahneus, laittomat säännöt, laittomat työolot, työehtosopimuksen loputon, ja jatkuva rikkominen, työlakien rikkominen, yksityisyyden rikkominen, syrjiminen, stressi, loputon kiire, nämä ovat VAKAVIA asioita, joihin pitää puuttua!!

        Niinhän sitä sanotaan, että ahneilla on paskanen loppu, ja näin tulee käymään ahneille firmoille työmaailmassakin.


      • ajatteleva ihminen
        on myös kirjoitti:

        sinun asenteesi!!

        "Onneksi lama ajaa laiskat ja omahyväiset työntekijät kortistoon ja sossun luukulle."

        Onko mielestäsi väärin, jos työntekijät alkavat heräämään vuosikymmenien horroksesta, ja syytät vielä laiskoiksi, ja omahyväisiksi??

        Odotan perustelujasi!!!

        Minun perusteluni tuolle heräämiselle on, ahneus, laittomat säännöt, laittomat työolot, työehtosopimuksen loputon, ja jatkuva rikkominen, työlakien rikkominen, yksityisyyden rikkominen, syrjiminen, stressi, loputon kiire, nämä ovat VAKAVIA asioita, joihin pitää puuttua!!

        Niinhän sitä sanotaan, että ahneilla on paskanen loppu, ja näin tulee käymään ahneille firmoille työmaailmassakin.

        Suosittelen lämpimästi alkamista yrittäjäksi, niin et joudu enää riistetyksi työnantajasi taholta. Tosin jos erehdyt ottamaan muutaman työntekijän saatat joutua taas uhriksi.
        Kuvitteellinen tilanne: Olet sopinut ensi viikolle tehtäväksi x määrän työtä, jonka valmistumisaikataulusta on tehty sopimus ja myöhästymisestä alkaa juosta sopimussakko. Tämä on varsin yleinen menettely esim, rakennusalalla. Sinulla on palkattuna 5 miestä. 2 näistä sattuu olemaan kesälomalla. Olet varautunut siihen että 3 miestä hoitaa homman. Maanantaina sitten yksi onkin niin krapulassa, ettei kykene töihin. Olet varautunut aikataulussa siihen, että maanantait ovat huonoja päiviä. Tiistaina yhden lapsi sairastuu ja hän jää kotiin 3 päiväksi, koska yrittäjä- vaimon ei kannata, hänhän ei saa siltä ajalta palkkaa. Nyt alkaa olla jo kiire ja soitat yhdelle lomalaiselle, joka haistattaa sinulle paskat. Toisen lomalaisen kännykkänumeroa et tiedä, liekö pre paid. kysyt 2:lta jäljelläolevalta jäisivätkö ylitöihin, mutta yhtä ei huvita, hänellä kun on niin paljon harrastuksia.( Käyttää muuten pari tuntia päivässä työaikaa harrastustensa järjestelemiseen.)
        Toinen suostuu tekemään ylimääräisiä tunteja. Teet siis itse yötäpäivää töitä apinan raivolla ja joustava työntekijäsi on korvaamattomana apunasi iltaisin. Onnistutte nipin napin saamaan työn valmiiksi ajallaan. Työntekijöiden palkanmaksu on turvattu seuraavan tiliin. Itsellesi näillä nykyisillä urakkahinnoilla et pysty tässä kuussa maksamaan palkkaa, mutta pääasia ovat tyytyväiset työntekijät, vai mitä!?
        Seuraavassa kuussa iso työ peruuntuu tilaajan maksuvaikeuksien vuoksi. Nyt onkin pakko laittaa porukkaa pakkolomalle kun ei ole uusia töitä näköpiirissä.
        Ainoastaa yhdelle olisi töitä.
        Onko sinun vaikea päättää, kenet jätät töihin?
        Nämä esimerkit olen kerännyt oikeasta työelämästä. Itse en ole onneksi yrittäjä!


    • työntekijä??

      Jos tällaisena aikana voit vaihdella työpaikkaa, siitä syystä varsinkin, kun lomalla otetaan yhtettä?
      Itse en vastaisi edes työpaikan puheluihin lomalla..

    • Santeri X

      Mulla on aina ollut sellainen työpuhelin jonka saa myös kiinni, lomalla se myös pysyy kiinni (jää työpaikalle toimiston pöydälle).
      Omaa puhelinnumeroa en duunimestaan koskaan ole jättänyt, enkä tule jättämään. Sähköposti-osoitteen tietävät ja se saa riittää, mahdollisiin viesteihin vastaan jos jaksan.

      Loma on sitä varten että otetaan pesäero työpaikasta määrä-ajaksi ja tämän olen kertonut, ainakin tähän asti vaatimustani on noudatettu ja duunit on tehnyt joku muu lomalla ollessani. Mikäli työnantaja jossain vaiheessa katsoo oikeudekseen "omistaa" minut ja vaatii palvelujani myös loma-ajallani, aloitan välittömästi uuden työpaikan etsinnän ja lähden heti kun paikka löytyy...ja tämän he tietävät.

    • ICT-jannu123456789

      Ei ole töistä soiteltu.
      Asiat on organisoitu hyvin niin ei tarvi sieltä soitella ja mitä lomaa se olis jo töistä soiteltaisin kesken parhaan lomavieton.

      Lomat lomana ja työt kun niiden aika on.

      Hyvää loppukesää kaikille!

    • ..samaa mieltä...

      ...huonoa organisointia....!

      - JOS suinkin mahdollista, älä ilmoita omia (vapaa-ajan) tietojasi työantajallesi

      - työpaikan vaihto kannattaa (em. tapauksessa)

      - loma on loma, EI silloin työskennellä; lomaa viettävää ihmistä tulisi siinä mielessä kunnioittaa. Ehdottomasti. Minkälaisen ja kuinkahan velvoittavan työsopimuksen olet allekirjoittanut??

      - kytke työkänny pois päältä. Jos mahdollista, jätä se työpöydällesi, kun lähdet lomalle. KARKAA LOMILLE KAUAS!

      - Milloinkahan aiot oppia, ettet todellakaan ole korvaamaton? Se "kuuluisa" JOKU MUU hoitaa ne sinun hommasi poissaollessasi (ja mitä ilmeisimmin vielä "vasemmalla kädellään", oman työnsä ohella. Tee testi: Ota vesilasi. Työnnä etusormesi keskelle vesilasia. JOS siihen jää kuoppa, olet korvaamaton!
      ---->
      KUVITTELEPA TILANNE (vaikkapa), että ajat kolarin työmatkallasi ja makaat teholla seuraavat 15 viikkoa....Kuka sen SINUN TYÖSI hoitaa..? Onko se sinun "päänsärkysi"?? Ja palaat aikanaan kuitenkin niihin "omiiin" töihisi......... (Jaa, palaatko, sinähän olet siellä sairaalassa, onko se sinun ajatuksissasi ensimmäisenä, kun heräät 15 viikon kuluttua? Vai pohditkohan, että "kappas, kun jäinkin henkiin..."?

      Olen ollut työelämässä 31 vuotta. Olen sairastanut vakavasti, mutta työskentelen edelleen. Päivääkään en ole työttömänä ollut elämäni varrella.

      Voimia! Koeta jaksaa. Lomailu ja työn unohtaminen viikkotolkuksi voi olla nyky-yhteiskunnassa rankkaa.

      • loma alkaa

        niin silloin puhelin menee aina kiinni koko loman ajaksi,tai ainakin vaihdan prepaid-kortin, jolle olen tallentanut kaikkien kavereiden ja lähiomaisten numerot......viimeisenä lomapäivänä vasta vaihdan puhelinkortin takaisin, ja jos on työpuhelin, niin jätän sen työpaikalle loman alkaessa, näin toimitaan meillä.


      • "viisaampi"
        loma alkaa kirjoitti:

        niin silloin puhelin menee aina kiinni koko loman ajaksi,tai ainakin vaihdan prepaid-kortin, jolle olen tallentanut kaikkien kavereiden ja lähiomaisten numerot......viimeisenä lomapäivänä vasta vaihdan puhelinkortin takaisin, ja jos on työpuhelin, niin jätän sen työpaikalle loman alkaessa, näin toimitaan meillä.

        Oma vika jos suostuu mihin vaan.
        Ette te myy koko sielua ja elämää työnanatajalle myy, vaan sen 7,5 h/pvä.

        Älkää suostuko riistoon. Tehköön työnantaja itse.

        Ai niin mutta kun ei työvoimaa saa.


    • soitetaan

      ja kysytään lomalla töihin, voi työntekijä siitä kieltäytyä, kun on kerran lakisääteisellä lomalla ja jos siitä kieltäytyy, ei siitä tule myöskään mitään sanktiota.
      Jos työntekijä päättää keskeyttää lomansa ja menee töihin, niin silloin loma siirtyy vaan eteenpäin. Eli jos on pitämättä 2vko lomaa, niin tuo loma siirtyy vaan eteen päin ja sen saa sitten pitää kun tuo "hätä työ" on ohitse.
      Itselleni ei ole soiteltu työmaalta lomilla ollessani, itse vaan olen joutunut soittamaan, että millonkas minä tulen töihin lomien loputtua.
      Ta:n pitää tietää sinun osoitteesi,lähiomaisesi ja puhelinnumerosi. puhelinnumeroa on sitä varten että työnantaja voi soittaa sinut takaisin töihin esim: lomautus keskeytyy, taikka kysyy sinua haluatko lähteä ulkomaille komennuksille, kurssille.
      Työmaalla tapahtuu onnettomuus ja sinua ei löydy kokoontumispaikalta. Muuhunhan tuota omaa numeroa ei sitten saa käyttää.
      Osoite sitä varten, että voi lähettää tilinauhan kotiin.

    • ei jaksais enää

      Olen ihan uupunut kun työpaikalla ei yhtään kunnioiteta vapaitani. Tuntuu, etten ehtinyt loman aikana toipua rankasta keväästä, kun loma katkesi kiireisiin hommiin kahdesti. Pelkään, että jos en jousta, niin löytävät joustavamman tilalle. Asia on mennyt kannaltani jo niin pahaksi, että tunnen tosi suurta vastenmielisyyttä joka sunnuntai kun tiedän, että seuraavana päivänä taas töihin, ja stressaan ihan naurettavista pikkuasioista. En tiedä miten kauan enää kestän.

      • valitus

        Jos työpaikkanne työsuojeluvaltuutte ja luottamusmies eivät saa aikaan muutosta, tee ilmoitus alueesi työsuojelupiiriin! Heillä töitä riittää mutta jos tilanne on paha saatte apua heiltä !


    • pikkuisen

      onko se jumalauta pakko vastata niihin töistä soitettuihin numeroihin. ja kuka pitää lomalla puhelinta päällä??????

      • muuan nainen

        Niin minuakin ihmetyttää pomo (t)


        Ei ole soitellu lomalla. Minä olen kyllä useasti lomalla työnantjalle.

        Muutaman kerran kapakasta, että tule lunastamaan minut kun rahat loppu.


        Kerran soitin pomolle pankkiasioissa, että käy kirjoittamassa nimi "vekkululiin", kun ilmoitin sinut takaajaksi. Hän kysyi miksi? Ei ole ketään toista sopivampaa, ajattelin: ( yksinkertaisempaa & tyhmempää).


        Ei se saatanan unikeko vastannu yöllä puhelimeen piti mennä käymään hänen luona, eikä ollu muka käteistä sanoin, että anna kortti. Halusi lähteä automaatille mukaan. On se niin helvetin vainoharhanen.

        Tekeeköhän se höperö kaiken tuon siksi että jos ei tee, niin tietää saavansa kantelun seksuallisesta häirinnästä.

        Olisi kannattanut miettiä minkälaiosta hutsua käpäilee.
        Muuhunhan siitä poloisesta ei ollut!


    • eeeero

      Mun mielestä on jopa kiva mennä töihin kesken loman yhdeksi tai kahdeksi päiväksi. Näkee mikä siellä on meininki ja saa tuplaliksan lomarahan silt päivältä. Eli periaatteessa kolmikertanen liksa. Mun palkalla se tekee noin 430 euroo siltä päivältä. Kelpaa mulle.
      Ja ihmiset tuntien, monet makaa lomalla helposti puolille päiville jollain työpäivä on jo melkein tehty siihen mennessä.
      Kerrotaa ny viel et kta on 14,31 niin joku kyrpäeero voi alkaa laskee tuntei.

      • kohtuuttomuus

        Alle 20 €/h ei kai kukaan täyspäinen ammattilainen vaivaudu työhön.

        Sekin on vain hiukan keskipalkan yli, eli varsin kehno.
        Kekipalkkakin maassa on vain n. 2600 €/kk


        Edellämainituttuja kai häiritään lomillakin,
        ja kaikkia ei kohdella yhtähyvin.

        Taantunma tekee duunarin nörtymään ja orjaksi!


      • omapa on asia

        Jos on periaatteessa 3 x niin vain reilu 321,75

        3 x 7.5 x 14.31 €/h = 321,75 €

        veropidätysten ym. jälkeen n. 20 €/h tunnille

        EI KIITOS

        Noin alhainen palkka aikaansaa lisä ja ylityöntekemisen tarvetta7 haluja, mikä tosiaan nostaa merkittävästi tuloja. (mutta myös työnkuormitustakin)


      • sama eeero
        omapa on asia kirjoitti:

        Jos on periaatteessa 3 x niin vain reilu 321,75

        3 x 7.5 x 14.31 €/h = 321,75 €

        veropidätysten ym. jälkeen n. 20 €/h tunnille

        EI KIITOS

        Noin alhainen palkka aikaansaa lisä ja ylityöntekemisen tarvetta7 haluja, mikä tosiaan nostaa merkittävästi tuloja. (mutta myös työnkuormitustakin)

        10 tuntinen palkka...32 e/h kätee


      • oikea eero
        sama eeero kirjoitti:

        10 tuntinen palkka...32 e/h kätee

        Siis joo oikein tuo oli. Enemmän ylityöstä menee veroa.


      • eeeeeero edelleen
        omapa on asia kirjoitti:

        Jos on periaatteessa 3 x niin vain reilu 321,75

        3 x 7.5 x 14.31 €/h = 321,75 €

        veropidätysten ym. jälkeen n. 20 €/h tunnille

        EI KIITOS

        Noin alhainen palkka aikaansaa lisä ja ylityöntekemisen tarvetta7 haluja, mikä tosiaan nostaa merkittävästi tuloja. (mutta myös työnkuormitustakin)

        Mutta joo siis kaikkihan on suhteellista. Riippuu kuinka helpolla töissä pääsee ja vituttaako se vai onko siellä lepposaa hommaa. Köyhä on onnesta soikeena jos tommosta rahaa saa.


    • soiteltu

      ja tekstailtu, koska olen free lancer ja sovin tulevat työvuoroni puhelimitse.
      Ulkomailta en luonnollisesti puheluihin vastaa, tekstareihin kyllä, jos tarjottu työvuoro minulle sopii.

      • Itselle on soiteltu tänä vuonna ensimmäisen loma osion aikana, että haluankos töihin.
        Olin ilmoittanut ennen lomalle jääntiä että soitella saa. Varsinkin jos tulee hätätilanne. Ilmoitin kyllä myös milloin ei sovi. (=>oli valmiiksi maksettu risteily).
        Tosin minulle saatetaan soittaa silloinkin kun olen harvalla viikonloppu-vapaalla.

        Olen ravintola-alalla joten yleensä vapaat ovat viikolla& viikonloput menee töissä.
        Työpaikkani on pieni ja vakituisia on muutama. Meillä joustavat kaikki minkä voivat ja itselle se on helpointa, koska olen vapaa perhe-elämänvastuista.

        Täytyy tähän muuten sanoa että eri aloilla on eri työ-ajat joten tuo 7,5h /pvä ei toteudu meillä. Lyhyimmillään oma työ-aika voi olla jopa 6-7,5 tuntia.
        Enimmillään työtunteja voi olla päivässä 9-11 tuntia. ..ellen tee keikkatöitä vielä siihen päälle.
        Se riippuu mihin itse suostuu.

        Tähän voikin todeta sen että ihminen tekee niin paljon kuin jaksaa& haluaa.
        Hyvä työilmapiiri auttaa kummasti jaksamaan. =)


    • 12+8=?

      On soiteltu, viime kesälomana. Kaksi kertaa yrittivät, mutta en vastannut puhelimeen :D En vieläkään tiedä, että mitä pirskuletta niillä oikein oli asiaa.

    • v itun nykyaika

      sijainen pitäis olla monissakin tehtävissä, mutta eipä ole - nykyaikaa tämäkin, ja nykyajan tapoja. ennen vanhaa oli lomasijaiset lähes joka tehtävässä.

    • näin

      Kun olen lomalla niin en vastaa jos työnantaja yrittäisi soittaa. Kuka nyt lomalla vastaa? Ei mun silloin tarvitse sille vastata ktuen ei muutenkaan työajan ulkopuolellakaan.

    • voittaa kotiolot?

      Meillä on ongelmia niin päin, että kaikki eivät mitenkään pysy siellä lomalla vaan tunkevat töihin ja heidät pitää pakottaa lomalle. Heitä pitää KIELTÄÄ tulemasta. Jotkut tunkee sairauslomallakin.

    • WorkLife

      Loman ajaksi luuri jää töihin. Oma numero ei ole työnantajan tiedossa.

      • meillä näin

        Meillä on uusi pomo ja yksi työntekijä laittoi pomolle tekstarin kun pomo oli lomalla, kysyi työasiaa. Näin meillä on toimittu aina. Pomo sai raivarin; hän on LOMALLA ja slloin hän ei halua kuulla töistä mitään. Hänellä on sijaiseksi nimitetty työntekijä joka hoitaa. Että pitäkää mielessänne jatkossa.


    • Anonyymi

      keraan siirsin kesälomaani työnantajan toiveesta / vaatimuksesta syys / lokakuulle ja sain sen pitää puolitoistakertisna eli siis kuusiviikkoa yhteensä. sattoi vielä oikeinhyvät kelit menneeseen kesään verrattuna.

    • Anonyymi

      Minä sanoin kerran ennen lomani alkua että jos minut halutaan lomalta töihin niin palkka on 200% koko päivältä, olin sitten 2 tai 8 tuntia. Ylityöt menee 400%.
      Ja jokaiselta päivältä kun olen edes käynyt töissä, haluan palkallisen vapaan ja palkka on myös 200%. Jos minulle soitetaan tai laitetaan tekstari niin ettei tarvitse tulla töihin, saan 8 tunnin palkan 200%.
      Sain hankalan miehen maineen. Mutta saan olla lomani rauhassa. Sitä ennen vuosia joka lomalla soittelivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe