Yleistä moraalia

Hämmentävä aloitus:

Aikanaan tein opettajan sijaisuuksia ja hommissa oli sivuongelmana runsas "siviiliviestintä". Oppilailta tuli siis sekalaisia ehdotuksia, mutta tasoltaan aika varovaisia ja sivistyneitä. Yläasteelta aika paljon ja varsinkin lukiosta (joka ikärajakysymysten suhteen ei tietysti ole niin ongelmallista).
Kaikki sijaisuuksia tekevät tunnistavat ilmiön.

10

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomeksi sanottuna sinulle tehtiin sukupuoliseen kanssakäymiseen liittyviä ehdotuksia?

• Aika verhottuja sellaisia, mutta tuskin se oli tarkoitus pitää vain kädestä kiinni. Eniten kuitenkin tuli epämääräisiä haikailuviestejä. Jatkui pari vuotta vielä sen jälkeen kun olin jo siirtynyt ihan muualle.

• buddy-love kirjoitti:

Aika verhottuja sellaisia, mutta tuskin se oli tarkoitus pitää vain kädestä kiinni. Eniten kuitenkin tuli epämääräisiä haikailuviestejä. Jatkui pari vuotta vielä sen jälkeen kun olin jo siirtynyt ihan muualle.

Kaikkea sitä kanssa on. Itse kuulin, että yhdellä exälläni oli amiksessa opettajansa kanssa seksisuhde... Omana kouluaikanani en huomannut tällaista ilmiötä ollenkaan. Tokihan jostain kauniista naisopettajasta puhuttiin välitunnilla, mutta eihän kukaan olisi sille mitään uskaltanut sanoa kovin vakavasti. Flirttiä ehkä jotkut heittivät, mutta voit kuvitella, millaista 15-vuotias poika heittää...

• dazu kirjoitti:

Kaikkea sitä kanssa on. Itse kuulin, että yhdellä exälläni oli amiksessa opettajansa kanssa seksisuhde... Omana kouluaikanani en huomannut tällaista ilmiötä ollenkaan. Tokihan jostain kauniista naisopettajasta puhuttiin välitunnilla, mutta eihän kukaan olisi sille mitään uskaltanut sanoa kovin vakavasti. Flirttiä ehkä jotkut heittivät, mutta voit kuvitella, millaista 15-vuotias poika heittää...

Aikanaan fysiikan sijainen lukiossa ja se sai jatkuvasti viestejä. Luokan tytöillä oli kisa kuka sen saa ja oli siinä ollut jotain oikeasti tekeillä eräällä, mutta vasta sitten kun pesti oli päättynyt.

• .
      On tuttua että nuoret voivat siinä heräämisensä kynnyksellä alkaa testaileen vaikkapa viehätysvoimaansa. Aikuisen tehtävä on olla se turvallinen testauskohde joka ei käytä tilaisuutta väärin hyväkseen (eli ryhtyy efebofiiliksi tms.).

Mä en muuten muista ikinä kattelleeni vanhoja kääkkiä (yli 20v) sillä silmällä teininä :)
      .

• Seiskalla yksi tyttö jolla oli aina joku selvästi vanhempi koukussa. Välitunnilla jouduimme todistamaan miten se pussaili lukiopoikien kanssa ulkoportaiden takana muka piilossa.

Naapurin tyttö puolestaan vietti hurjaa nuoruutta ja nappasi kenet vain milloinkin sai. Oli sillä aika vanhoja välillä.

Jostain ne kummallisimmin käyttäytyvät aina nousivat eniten näkyviin. Meillä oli ihan joka sortin outoja vuorollaan itseään esittelemässä.

• buddy-love kirjoitti:

Seiskalla yksi tyttö jolla oli aina joku selvästi vanhempi koukussa. Välitunnilla jouduimme todistamaan miten se pussaili lukiopoikien kanssa ulkoportaiden takana muka piilossa.

Naapurin tyttö puolestaan vietti hurjaa nuoruutta ja nappasi kenet vain milloinkin sai. Oli sillä aika vanhoja välillä.

Jostain ne kummallisimmin käyttäytyvät aina nousivat eniten näkyviin. Meillä oli ihan joka sortin outoja vuorollaan itseään esittelemässä.

No, sä varmaan tiedät itsekin psykologisoida näitä tyttöjä, mutta minun on pakko sanoa, että eihän tuo nyt ole pelkästään nuoruuteen kuuluva asia noin marginaali-ilmiönä, lievempänä ja laajempana toki, mutta onhan tuollainen ilmiö ollut nähtävillä ihan täälläkin.
        Samanlaisia tyyppejä on miehissäkin, eikä kyse ole vain tytöistä. Olen pariin kertaan kirjoittanut tuntemastani miehestä, joka aloitti naispuuhat hyvissä ajoin 11-vuotiaana. Impulsiivista käyttäytymistähän tuo on ja paljolti halutaan oman viehätysvoiman sijaan/lisäksi kokeilla myös vallankäyttöä ja vaikutuskykyä ihmisiin, eikä kyse ole pelkästään vastakkaisesta sukupuolesta, vaan kaikista ihmisistä. Vastakkaiseen sukupuoleen suuntautunut käyttäytyminen on vain tietyn käytöksen yksi puoli.

Promiskuinen käyttäytyminen(keskeistä sukupuolisen kiinnostuksen herääminen varhaisessa vaiheessa) on psykiatrinen diagnosointikriteeri ja liittyy rajatiloihin ja huomionhakuisuuteen.
        Rajatilainen nainen voi kuvitella olevansa vahvempi, pystyessään "huijaamaan" ihmisiä ihastumaan itseensä. Opettajan lirkuttelun tavoitteena voi olla herättää opettajan mielenkiinto vain nähdäkseen, kuinka pystyy vaikuttamaan ihmisiin ja opettajan kaataminenhan olisi todellinen jackpot, mitä kaikkivoipaisuuden tunteeseen tulee. Lirkuttelua voidaan harrastaa sinnikkäästikin, sillä toisen osapuolen kieltäytyminen on uhka tytön minuudelle ja uhkaa sen olemassaoloa. Mikäli opettaja ei osoita minkäänlaista kiinnostusta, voi se laukaista voimakkaan ahdistuksen, mitä tyttö purkaa kotonaan itseään viiltelemällä. Osoitukset kyvyttömyydestä kaikkivoipaisuuteen, ovat osoitus kaikkivoipaiseksi rakentuneen persoonan olemassaolemattomuudesta.

Elokuvia: Fatal attraction ja Last seducation. :D

• sirpamaikkarilta

miehet joiden perään sitä teininä haaveili taisivat kaikki olla telkusta tuttuja ulkomaaneläviä. Joten en pysty ottamaan kantaa moraaliin. Mutta sehän on pääasia ettet sortunut nuoreen lihaan. =)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe