Olen jo jonkin aikaa käyttänyt masennus/ahdistuslääkettä Anafranil 75 mg (retard)1 tabletti aamuisin ja ainakin minulla se aiheuttaa unettomuutta ja ahdistusta. Voisiko joku kertoa, jos on omakohtaisia kokemuksia ko. lääkkeestä!
Anafranil 75 mg (retard)
17
26987
Vastaukset
- Ibu
ainakin 2 - 6 viikkoa, ennenkuin lääkkeen
haittavaikutukset vähenevät ja "positiivinen"
teho tulee esiin.
Sinulle saattaisi sopia Surmontil yöksi, teho
on käytännössä sama kuin lähes millä tahansa
muulla uudellakin ns. depislääkkeellä.
Voit joutua kokeilemaan erilaisia valmisteita
ennenkuin sopiva löytyy, mutta kaikilla tuppaa
olemaan vaikutuksena tilan paheneminen _alussa_.
Aluksi olisi ehkä ollut hyvä antaa sekaan
joku mieto bentsodiatsepiini, esim. 10 mg
Risolid tai 2 mg "pahamaineinen" Diapam.
Viimemainittuja ei kannata käyttää kuukautta
kauemmin, koukkuun jäämisen riski on miedoillakin
valmisteilla.
Kysy lääkäriltäsi ja mieluummin käy MTT:ssä,
arvauskeskuslääkärit eivät oikein osaa
hommiaan tuolla alueella. - Psykiatri
Anafranilia käytetän hyvin vähän nykyään. Itse en aloita sitä koskaan uutena lääkkeenä potilaalle. Se on usein tehokas masennuslääke, mutta varsinkin alussa (1 viikon ajan) voi tulla paljonkin sivuvaikutuksia. Usein sen pidemmän käytön aikana on siedettävä enemmän sivuvaikutuksia kuin uudempien lääkkeiden kohdalla. Anafranilin käyttö vaatii myös tarkkaa seurantaa mahdollisten yhteisvaikutusten vuoksi ja kirjoitettua määrää ei missään nimessä saa itse mennä nostamaan.
- SIVUSTA SEURANNUT
Hei, älä nyt pelästy, mutta onhan sinulle määrätty melkoinen annos tuota lääkettä. Mieheni söi sitä joskus kylläkin vähän samaan tapaan kuin tuo sinun saamasi eka vastaus oli. Eli sivussa syötiin muutakin. Ensimmäinen kuukausi oli pelkkää taaksepäin menoa ja lujaa. Olin aivan varma, että kuolemaksi koko lääke on. Nyt masennus on tullut uudelleen. Siihen käytettiin eka Klotriptyliä, joka ei käynyt alkuunkaan. Sitten Cipramiliä, joka oli myös yllättäen huono. Ehdotin psykiatrille, että jos lääkkeen voisi vielä kerran vaihtaa Cipralexiin, joka on lähes tulkoon kuten Cipramil mutta vähemmin sivuoirein.
Toivottavasti käyt oikealla psykiatrilla etkä missään yleislääkärillä sekä ympärilläsi on porukkaa, jotka jaksavat tukea sinua. Itse sivusta seuranneena lasken masennuksen niihin sairauksiin, joita en toivo edes pahimmalle vihamiehellenikään. Se on kaameaa MUTTA SIITÄ PARANEE AINA. Muista se, jos tulee heikko hetki. Periksi et saa antaa, vaikka mikä olisi. Soita sitten heti lääkärille tai laita joku toinen soittamaan puolestasi.
- Tanja
...ahdistuksen lisääntymistä ja unettomuutta. Olen käyttänyt jo useita vuosia, välillä tosin taukoja. Hyvä lääke muuten, mutta alussa tosiaan ahdistus on lisääntynyt ja uni ei tule, mutta jonkin ajan päästä kyllä helpottaa. Itselläni on annostus Anafranil 75 mg retard yksi aamuin ja yksi illoin ja nytkin syön sitä estoksi, koska niin monesti masennus uusiutunut ja aina vain kamalampi. Pelottaakin, voinko koskaan enää olla ilman lääkkeitä. Mut tsemppiä sulle, aurinko vielä paistaa:-)
- seroxatlady
Muistelen itse ainakin vielä kauhulla aikaa, jolloin itselleni määrättiin anafranilia. Peräti 10 vrk jaksoin kestää sivuoireita, joista tässä viesteissä on jo mainittukin unettomuus ja ahdistuneisuus. Mulla tuli lisäksi niin kamala pahoinvointi ja vapina, etten voinut ajatellakaan töissäkäyntiä. Munkin lääkäri vakuutti sivuoireiden menevän ohitse, mutta en voinut jäädä odottelemaan ja lopetin Anafranil-lääkityksen itse...
Nykyisin täsmälääkkeenä Seroxat. Sopii mulle.
Ja toivottelen sulle kovasti tsemppiä oikean lääkkeen löytymisessä... - Kokemusta Anafranilista
Minulle määrättiin Anafranilia pakko-oireisen häiriön hoitoon.Ei ollut apua.Sain vain tosi pahan ummetuksen.
- Joel
Olen käyttänyt anafranilia jo pitkään. Kesti kauan n. 3kk ennenkuin pystyin siihen psykiatrin määräämään 75mg vuorokaudessa. Annosta nostin oman tahdin mukaan pikkuhiljaa, koska muuten tuntui tulevan hikoilua ja ahdistusta. :(
Vuoden söin 75mg Depot anafranilia... Ja ajattelin etten tarvitse sitä enää niin paljon, joten puolitin tabletin. Ja nyt 6kk ajan sitä. Hyvin on mennyt. Vähemmän hikoilua, paniikkia ja sosiaalista pelkoa edelleen.
Toivottavasti jatkuu samoin. :)
Pointtini on vain se, että Anafranil todella vähensi/vähentää paniikkihäiriötä. Kaikki on tietenkin hyvin yksilökohtaista. Minulle ko. lääke on tuonut lähes uuden elämän.
Jos en olisi saanut mitään apua, niin en olisi enää tässä. :O
T: Joel
- melidia -67
Olen käyttänyt anafranilia melkein 20v. Ollut mulle loistava lääke. Kärsin masennuksesta, paniikista, jännittämisestä ja ahdistuksesta. Mulle antoi myös uuden elämän! tietty terapia.Nykyään käytän sielunhoitajaa jos on tarvetta - se on ilmainen : )
- vaalea nainen
Olen käyttänyt anafranilia myös lähes 20 vuotta. Silloinen psykiatri suositteli sitä minulle, oli silloin aika uusi lääke. Pelkäsin silloin lääkeriippuvuutta, mutta lääkäri sanoi, että näihin ei jää koukkuun. Ja niin on ollutkin.Syön niitä aina jonkun aikaa, kun paniikkikohtaukset tuntuvat pahemmilta, ja lopetan, kun tuntuu taas paremmalta.Saatan olla jopa melkein vuoden ilman niitä. Minulle ne ovat sopineet erittäin hyvin, ei ole tullut minkäänlaisia sivuoireita, ainoastaan ehkä hieman suun kuivumista.
- TohtoriMengele
Ensinnäkin, masennus ei ole mikään sairaus. Se on samanlainen sairaus kuin lintuinfluenssa ja sikainfluenssa, eli paskapuhetta. Lääkefirmat ja lääkärit vain tekevät isoa tiliä sillä, että te popsitte noita lääkkeitä joita voi myös päihteenä käyttää.
Nuo lääkkeet vain pahentavat sitä mielikuvituksen tuottamaan "masennusta". Ei siinä mitään, hyvin markkinoitu tuote kaikenkaikkiaan. Lääkefirmat ja lääkelaitokset tekevät suurta tiliä.
Ainut lääke tuollaisiin suru ja muihin psyykkisiin tiloihin on henkilö itse! Vain sinä itse, ilman mitään lääkäreitä ja lääkkeitä, voit parantaa itsesi. Lopeta satulinnassa eläminen ja herää todellisuuteen.- PanicAttack
^Kyllä on sellaista paskaa tuossa viestissä, että huhhuh! Saattaisi olla hyvä kokea itse joskus paniikkihäiriö tai masennus, niin sittenpä sitä huomaa, että ei se niin yksinkertaista ole, ei sitä itse voi päättää, että nyt en enää kärsi näistä oireista. Ainakaan paniikkihäiriöön ei itse pysty tekemään mitään, enkä kyllä usko että juuri masennukseenkaan (itse kärsinyt vain edellämainitusta).
Anafranil on toiminut loistavasti omalla kohdalla ja vaikutukset ovat olleet juuri toivotut. Itsellä alkoi vaikuttaa ihan tuntuvasti suht nopeasti, jo reilussa viikossa. Vuoden päivät käyttöä takana, josta suurinosa ollut aivan normaalia elämää, ei pienintäkään oiretta. Annostus on 50 mg. - Retard 75 mg
PanicAttack kirjoitti:
^Kyllä on sellaista paskaa tuossa viestissä, että huhhuh! Saattaisi olla hyvä kokea itse joskus paniikkihäiriö tai masennus, niin sittenpä sitä huomaa, että ei se niin yksinkertaista ole, ei sitä itse voi päättää, että nyt en enää kärsi näistä oireista. Ainakaan paniikkihäiriöön ei itse pysty tekemään mitään, enkä kyllä usko että juuri masennukseenkaan (itse kärsinyt vain edellämainitusta).
Anafranil on toiminut loistavasti omalla kohdalla ja vaikutukset ovat olleet juuri toivotut. Itsellä alkoi vaikuttaa ihan tuntuvasti suht nopeasti, jo reilussa viikossa. Vuoden päivät käyttöä takana, josta suurinosa ollut aivan normaalia elämää, ei pienintäkään oiretta. Annostus on 50 mg.Hei Itse sairastuin pakko-oireiseen häiriöön n 10 vuotta sitten. Luulin että elämä loppui siihen niin KARMEA
sairaus se oli kohdallani.lääkäri määräsi minulle Anafranilia ja se rupesi puremaan.Olen käyttänyt sitä nyt 10 vuotta ilman sivuoireita ja elämäni on ollut normaalia.Viime yönä heräsin siihen kun sydän löi tosi nopeasti ja tilasin ambulanssin.Otettiin sydänfilmi ja siinä lääkärin tutkimuksen mukaan oli tälläinenQt juttu.Itse en oikein ole varma onko se jonkinlainen rytmihäiriö,vai mikä.Kuitenkin lääkitystäni ruvetaan tänään purkamaan ja se lopetetaan viikon kuluessa.Tämä on tietysti valinta kysymys haluanko että sydän
stoppaa vai rupeanko taas pesu ja puhdistus hommiin tosissani...Katsotaan mitä tapahtuu .Annos oli 75 mg - no mitä
Ei pidä paikkaansa!
- whatta
Ei pidä paikkaansa!
- SDFSDDSDF
Itsellä auttanut. Sitä ennen meni Ahdistuneisuuteen ja Sos.Fobiaan Rivatril 2mgx3pv-ssä ja nyt lisättiin rinnalle Anafranil Retard 75 Yks iltaisin. Varmaan tuosta että 0tan iltaisin(auttaa nukahtamaan) johtuu se että vasta 2viikon kohdalla huomasin vaikutuksia. Ja mikä ihme, positiivisia, enkä lainkaan sivuoireita. Erittäin hyvä Masennus ja pakko-oire sekä pelko -lääke jolla ahdistustakin lievittäviä ja piristäviä(energisoivia), ominaisuuksia omaava lääke.
- xxxcccvvvbbb
Anaframil on vapaamuurareiden kehittämä lääke joka luo illuusion siitä että on terve.
- Anonyymi
En tiedä kuka näitä lääkkeitä popsii. Suosittelen eka ottamaan niskasta itseään kiinni kuin aloittaa masennuslääkkeet ja toivoa sillä että elämä paranee. Oikeasti aika tyhmää jos luulee jokin lääke auttaa oireisiisi. Ensiksi suosittelen lopettamaan kaikkien päihteiden käytön alkoholin kahvin ja muiden jos niitä on myös lisäämään liikuntaa päivisin tai ulkoilua ja mitä tykkää tehdä. Tämän jälkeen jos oireilua on niin katsoa muita vaihtoehtoja. Lääkkeistä jää koukkuun muös ne muokkaavat aivoja kun olet käyttänyt ja niistä on vaikea päästä eroon myöhemmin kokemusta on. Lääkkeet voivat toki auttaa joillain paniikkioireisiin tai muihin mutta oikeasti se on kestettävä kohtaa pelkosi ja myöhemmin huomaat niiden olevan ihan turhia. Lääkkeilä vaan pidennät oireiluasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791