Albanialaiset miehet

MariaHax

Moikka, itselläni alkaa kohta toinen vuosi etäsuhdetta albanialaisen miehen kanssa ja olen ryhtynyt pohtimaan että löytyykö muita joilla on samanlainen/samankaltainen tilanne'? Tai onko jonkinlaisia kokemuksia asiasta? Olisi kiva keskustella asiasta ja pohtia tarkemmin :)

57

8403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • albanialainen

heila hetken aikaa, raju pikasuhde, minä jänistin, en luottanut.
      Se olis heti halunnu et muutan sen luo, ei siis aikaillut.
      Ylpee mies, kova luonne.
      En tiedä mitä meistä olis tulllu jos oltais oltu molemmat vähän kypsempiä, kai oltasi ruvettu pyörittään yhdessä jotain ruokapaikkaa ja pyöräytetty pari mukulaa.

• MariaHax

jänistitkö suhteen nopean etenemisen takia vai oliko muita syitä? meillä ei olla oltu noin nopeita, nyt mies ehdotteli sinne muuttoa ja puhui tulevaisuudesta enemmän(olin siellä 3vk). Mies asuu "onneksi" Kreikassa niin sekin olisi ihan mahdollista.

• muitakin
        MariaHax kirjoitti:

jänistitkö suhteen nopean etenemisen takia vai oliko muita syitä? meillä ei olla oltu noin nopeita, nyt mies ehdotteli sinne muuttoa ja puhui tulevaisuudesta enemmän(olin siellä 3vk). Mies asuu "onneksi" Kreikassa niin sekin olisi ihan mahdollista.

syitä.
        Mulla oli huono hetki elämässä, liian moni asia menny pieleen ja lähdin lomalle irlantiin kavereiden luo kuukaudeksi kun tarvitsin hengähdystauon.
        Törmättiin het ekalla viikolla ja tapailtiin kiivaissa merkeissä sen kuukauden ajan.
        Me oltiin molemmat liian nuoria, liian kokemattomia, liian lapsellisia, liian äkkipikaisia ja tunne-elämältämme aivan mahottomia "teinejä", kaiken huipuks mä olin siitä melkoisen mustasukkainen enkä uskaltanu luottaa.
        Se oli aivan älytön pikasuhde joka on jäänny mielettömästi vaivaamaan, yhtä tunteiden räiskyntää jota ei oo koskaan ennen eikä sen jälkeen ollu, mut ei voi mitään, menneet on menneitä.
        Sen mitä tutustuin siihen ja sen kavereihin niin albaanit vaikutti erilaisilta ihmisiltä kuin minkään muun maalaiset ja tarkoitankin just positiivisessa mielessä, olis olllu enemmänkin tutustimsen arvoisia... se taitaa olla aivan oma maansa jota ei voi verrata mihinkään muuhun maahan.

• MariaHax
        muitakin kirjoitti:

syitä.
        Mulla oli huono hetki elämässä, liian moni asia menny pieleen ja lähdin lomalle irlantiin kavereiden luo kuukaudeksi kun tarvitsin hengähdystauon.
        Törmättiin het ekalla viikolla ja tapailtiin kiivaissa merkeissä sen kuukauden ajan.
        Me oltiin molemmat liian nuoria, liian kokemattomia, liian lapsellisia, liian äkkipikaisia ja tunne-elämältämme aivan mahottomia "teinejä", kaiken huipuks mä olin siitä melkoisen mustasukkainen enkä uskaltanu luottaa.
        Se oli aivan älytön pikasuhde joka on jäänny mielettömästi vaivaamaan, yhtä tunteiden räiskyntää jota ei oo koskaan ennen eikä sen jälkeen ollu, mut ei voi mitään, menneet on menneitä.
        Sen mitä tutustuin siihen ja sen kavereihin niin albaanit vaikutti erilaisilta ihmisiltä kuin minkään muun maalaiset ja tarkoitankin just positiivisessa mielessä, olis olllu enemmänkin tutustimsen arvoisia... se taitaa olla aivan oma maansa jota ei voi verrata mihinkään muuhun maahan.

oon huomannu aivan saman tossa albaanien erilaisuudessa. kaikki jotenkin pursuu sitä elämänintoa vaikka suomalaisin normein ajateltuna heidän elämänsä ei kovin kummoista olekaan.

• se on
        MariaHax kirjoitti:

oon huomannu aivan saman tossa albaanien erilaisuudessa. kaikki jotenkin pursuu sitä elämänintoa vaikka suomalaisin normein ajateltuna heidän elämänsä ei kovin kummoista olekaan.

aika ihmeellistä että vaikka albania on yks euroopan köyhimpiä maita niin niiltä ihmisiltä löytyy sisua ja elämänintoa jalat maassa asennetta elämää kohtaan.
        Ja miehet on vielä miehiä, sellasta ihanaa vanhanaikaisuutta jäljellä.
        Ja on muuten erittäin kaunis maa mitä oon netistä maisema kuvia kattonu, ihania koskemattomia merenrantoja, vuoria jne...

• helmiä
        se on kirjoitti:

aika ihmeellistä että vaikka albania on yks euroopan köyhimpiä maita niin niiltä ihmisiltä löytyy sisua ja elämänintoa jalat maassa asennetta elämää kohtaan.
        Ja miehet on vielä miehiä, sellasta ihanaa vanhanaikaisuutta jäljellä.
        Ja on muuten erittäin kaunis maa mitä oon netistä maisema kuvia kattonu, ihania koskemattomia merenrantoja, vuoria jne...

"Ja miehet on vielä miehiä, sellasta ihanaa vanhanaikaisuutta jäljellä."

Niin, Albaniassahan on monia ihania vanhoja tapoja yhä voimissaan. Muun muassa tämä verikostoperinne. Miehistä menoa.

• MariaHax
        MariaHax kirjoitti:

juuri jotenkin ihastuin juuri tohon "äijämäisyyteen" mihin ei suomessa juurikaan törmää. oma äijä paras äijä

• harmillista
        helmiä kirjoitti:

"Ja miehet on vielä miehiä, sellasta ihanaa vanhanaikaisuutta jäljellä."

Niin, Albaniassahan on monia ihania vanhoja tapoja yhä voimissaan. Muun muassa tämä verikostoperinne. Miehistä menoa.

että joka maassa on aina jotain ongelmia, ei taida paratiisia maan päältä löytyä.
        Tv.stä näin dokumenti tuosta albanian verikosto touhusta...karmeaa.
        Jos suomea ajattelee niin monessa mielessa aivan ihana maa, harmittaa vaan se että ilmapiiri on jotenkin ahdistunut täällä, ihmiset stressaa liikaa kaikesta, masentuvat hirveän helposti ja kateudesta sekä juopottelusta ollaan kuuluisia ja se mikä mua eniten surettaa on että suomalaisten ei osaa olla toverillisia keskenään, tää on "erakkouteen" taipuvainen kulttuuri ja ite olisin hirveen sosiaalinen, kova jutteleen ja menemään laittaan porukalla vaikka grillibileet jne... suomalaiset on liian tarkkoja reviiristään, ei täällä voi mennä edes kylälle ennekuin on saakeli viikkoa ennen soittanu puhelimella ja kysyny ja sopinu tarkat kellon ajat että koska voi tulla, musta on ollu ihanaa ulkomailla just se et perheen ja sukulaisten kesken pidetään yhtä ja ihmisillä on paljon muitakin ystäviä ja tuttuja, mennään ja tullaan paljon vapaammin kyläileen ja jos apua tarvitaan niin aina joku auttaa. Ehkä mulla on ollu suomessa vaan huono tuuri mutta ihmissuhteet ei täälllä toimi, meillä on karmeen viileet välit just perheen ja sukulaistenkin kesken, enkä ole apua saannut kun olisin tarvinnu vaan yksin on jätetty, tää on yksinäisten ihmisten maa, suomalsiet on liian kateellisia ja omahyväisiä kai. Lämmöllä muistelen kuinka ihmiset pitää huolta toisistaan monissa maissa joissa olen käynyt tai ollut pitemmän aikaa.

• täällä ja siellä
        harmillista kirjoitti:

että joka maassa on aina jotain ongelmia, ei taida paratiisia maan päältä löytyä.
        Jos suomea ajattelee niin monessa mielessa aivan ihana maa, harmittaa vaan se että ilmapiiri on jotenkin ahdistunut täällä, ihmiset stressaa liikaa kaikesta, masentuvat hirveän helposti ja kateudesta sekä juopottelusta ollaan kuuluisia ja se mikä mua eniten surettaa on että suomalaisten ei osaa olla toverillisia keskenään, tää on "erakkouteen" taipuvainen kulttuuri ja ite olisin hirveen sosiaalinen, kova jutteleen ja menemään laittaan porukalla vaikka grillibileet jne... suomalaiset on liian tarkkoja reviiristään, ei täällä voi mennä edes kylälle ennekuin on saakeli viikkoa ennen soittanu puhelimella ja kysyny ja sopinu tarkat kellon ajat että koska voi tulla, musta on ollu ihanaa ulkomailla just se et perheen ja sukulaisten kesken pidetään yhtä ja ihmisillä on paljon muitakin ystäviä ja tuttuja, mennään ja tullaan paljon vapaammin kyläileen ja jos apua tarvitaan niin aina joku auttaa. Ehkä mulla on ollu suomessa vaan huono tuuri mutta ihmissuhteet ei täälllä toimi, meillä on karmeen viileet välit just perheen ja sukulaistenkin kesken, enkä ole apua saannut kun olisin tarvinnu vaan yksin on jätetty, tää on yksinäisten ihmisten maa, suomalsiet on liian kateellisia ja omahyväisiä kai. Lämmöllä muistelen kuinka ihmiset pitää huolta toisistaan monissa maissa joissa olen käynyt tai ollut pitemmän aikaa.

Tuo eristyneisyyden lisääntyminen on suomalaisessakin kulttuurissa suhteellisen uutta kehitystä. Kaupungistuminen, teollistuminen, maaltamuutto jne. Sitäpaitsi suuria vaihteluita on. Tiedän sukuja, joissa ollaan todella tiiviisti yhdessä ja sukuja, jotka ovat ihan hajallaan. Ja tuo kateus- ja omahyväisyysstereotypia nyt on kyllä tosi nolo veto. Minun kokemukseni ei ainakaan tue sitä lainkaan. Vaikka pakkohan se on kai aina vetää esiin tuo vanha juttu, ihan vain vaikka muodon vuoksi. Kateus taitaa kuitenkin olla ihan universaali ominaisuus, ja itse asiassa hämmästyttävän monissa kulttuureissa kateus kuuluu juuri näihin piirteisiin, jotka nostetaan esiin kun omaa porukkaa halutaan moittia. Liittyisiköhän yleisemmin ihmisen luonteeseen lauma- ja yhteisöeläimenä?

• halootapäivää
        harmillista kirjoitti:

"Lämmöllä muistelen kuinka ihmiset pitää huolta toisistaan monissa maissa joissa olen käynyt tai ollut pitemmän aikaa"

Mikset muuta sinne? Albania on yksi maailman monista perserei'istä eikä ihme, että ihmiset haluavat sieltä pois. Kyllä sinne varmaan otettaisiin mielellään yksi maailmansyleilijä suomalainenkin.

Jos et ole käynyt Albaniassa, niin kannattaa toki käydä. Tirana on kuin Moskova vuonna 85 ja useat muut alueet ja kaupungit ovat sellaisia, että ei uskoisi, että vuonna 2009 Euroopassa voi olla sellaista paskaa ja alkukantaisuutta.

Pakkohan sitä on sitäpaitsi toisistaan huolta pitää, kun yhteiskunta on sellaisella tasolla, että ulkopuolelta ei muuta apua saa. Ei ole vaihtoehtoja.

"kateudesta sekä juopottelusta ollaan kuuluisia"

Missä? Pieni reality check taas peliin. 90% albaaneista ei osaa edes sijoittaa Suomea kartalle, puhumattakaan, että tietäisivät jotain suomalaisten erityispiirteistä.

• lax lax
        MariaHax kirjoitti:

"kaikki jotenkin pursuu sitä elämänintoa"

Äijäsikin puhkuu niin, että Kreikka ei riittänyt, vaan nyt täytyy päästä Suomeen. Toki ukkosikin varmasti opettelee suomen kieltä? :)

• MariaHax
        lax lax kirjoitti:

"kaikki jotenkin pursuu sitä elämänintoa"

Äijäsikin puhkuu niin, että Kreikka ei riittänyt, vaan nyt täytyy päästä Suomeen. Toki ukkosikin varmasti opettelee suomen kieltä? :)

no ihan tiedokses et häntä ei kiinnosta muuttaa tänne, on kuullut niin paljon paskaa suomalaisten asenteista ja käytöstavoista.

• Muslimah09
        MariaHax kirjoitti:

juuri jotenkin ihastuin juuri tohon "äijämäisyyteen" mihin ei suomessa juurikaan törmää. oma äijä paras äijä

kreikka on suuri transitmaa..väylänä sadoille tuhansille pakolaisille eurooppaan.. asuu kreikassa on väljä käsite..se ei kerro asuuko luvan kanssa..väliaikaisen luvan kanssa vaiko pakolaistatuksella vaiko karkotusta odottamassa....vielä pieni aika sitten muistan koulussa lukeneeni että albania on suljettu maa... kukaan tuntemistani albaani imigranteista ei ole suomessa ollut mitenkään hyväkäytöksinen lapsiakin on siellä täällä ja perin "hyvä" muslimikulttuuri..naista ei huomioida jos nainen puhuu vieressä...vaikka muuten flirtti juoksisikin jokaisen hameen perään...ninkuin joku jo totesikin aiemmin täällä.. paljon on niitä jotka tekee mitä tahansa tunne yms puolella yhteistyössä perheen kanssa ehkä oman vaimonkin että pääsee pois...

• en tunnista
        Muslimah09 kirjoitti:

kreikka on suuri transitmaa..väylänä sadoille tuhansille pakolaisille eurooppaan.. asuu kreikassa on väljä käsite..se ei kerro asuuko luvan kanssa..väliaikaisen luvan kanssa vaiko pakolaistatuksella vaiko karkotusta odottamassa....vielä pieni aika sitten muistan koulussa lukeneeni että albania on suljettu maa... kukaan tuntemistani albaani imigranteista ei ole suomessa ollut mitenkään hyväkäytöksinen lapsiakin on siellä täällä ja perin "hyvä" muslimikulttuuri..naista ei huomioida jos nainen puhuu vieressä...vaikka muuten flirtti juoksisikin jokaisen hameen perään...ninkuin joku jo totesikin aiemmin täällä.. paljon on niitä jotka tekee mitä tahansa tunne yms puolella yhteistyössä perheen kanssa ehkä oman vaimonkin että pääsee pois...

Albaniassa ei se uskonto ole niin suuri, kuin muissa muslimimaissa. Albaniassa on paljon katollisia, ateisiteja, muslimeita. Itse Albaniassa käyneenä ja albaanien keskuudessa olleena , en tunnista tuota kirjoitusta. Kosovon albaanit ovat enemmän ahdasmielisiä, olen myös usein Kosovossa käynyt. Mieheni on Kosovon albaani.
        Albanian rajat ovat olleet auki jo todeeella kauan, eli sinun koulusta taitaa olla jo kauan aikaa.

• Uuune
        halootapäivää kirjoitti:

"Lämmöllä muistelen kuinka ihmiset pitää huolta toisistaan monissa maissa joissa olen käynyt tai ollut pitemmän aikaa"

Mikset muuta sinne? Albania on yksi maailman monista perserei'istä eikä ihme, että ihmiset haluavat sieltä pois. Kyllä sinne varmaan otettaisiin mielellään yksi maailmansyleilijä suomalainenkin.

Jos et ole käynyt Albaniassa, niin kannattaa toki käydä. Tirana on kuin Moskova vuonna 85 ja useat muut alueet ja kaupungit ovat sellaisia, että ei uskoisi, että vuonna 2009 Euroopassa voi olla sellaista paskaa ja alkukantaisuutta.

Pakkohan sitä on sitäpaitsi toisistaan huolta pitää, kun yhteiskunta on sellaisella tasolla, että ulkopuolelta ei muuta apua saa. Ei ole vaihtoehtoja.

Missä? Pieni reality check taas peliin. 90% albaaneista ei osaa edes sijoittaa Suomea kartalle, puhumattakaan, että tietäisivät jotain suomalaisten erityispiirteistä.

Älä puhuu paska...
        Ei se pidä paikkansa, sun tyypillisen suomalisten kateus puhuu tai Valehdelle

• Raaka__Watson
        Uuune kirjoitti:

Älä puhuu paska...
        Ei se pidä paikkansa, sun tyypillisen suomalisten kateus puhuu tai Valehdelle

Totta, maailmasta on vaikea löytää edistyksellisempää maata kuin Albania. Kaikki toimii kuin hyvin rasvattu masiina. Korkea teknologia tulee lähestulkoon ainoastaan sieltä ja muutenkin koko maa on esimerkillinen. Kaikilla uudenkarheat Ferrarit alla kun jokaisella on rahaa niin ettei paskalle taivu.
        Ah, Albania tuo sivistyksen kehto.

• Anonyymi
        halootapäivää kirjoitti:

Aika lailla asiat muuttuneet viidessätoista vuodessa. Tirana on moderni kaupunki. Blloku erityisen viehättävä alue

• ..........

Kun tapasin albanialaisen mieheni vuosia sitten, jouduimme elamaan kaukosuhteessa noin vuoden verran, onneksi ei sen kauempaa. Albanialaiset etenevat suhteissaan yleensa hyvinkin nopeasti, mika voi meita suomalaisia usein hirvittaa. Meille oli kuitenkin jo heti alusta asti selvaa, etta haluamme elaa ja asua yhdessa niin pian kuin vain mahdollista ja niinpa kun sain opiskeluni paatokseen Suomessa, muutin pysyvasti mieheni luokse. Nyt olemme naimisissa ja meilla on yksi lapsi. :)

Olen myos asunut aikoinaan Kreikassa ja vaikka hyvin sopeutuvainen olenkin, en tykannyt asua siella alkuunkaan. Tapasin siella asuessani paljon albanialaisia ja heidan elamansa ei todellakaan ollut helppoa mm. rasismin vuoksi. Albania ei muuten ole ollenkaan hassumpi maa, mutta tyotilanne on maassa huono ja palkkataso alhainen.

Kirjoitit toisessa viestissasi, etta olette jo puhuneet yhteisesta tulevaisuudesta. Tietaako miehen perhe sinusta? Onko han laillisesti Kreikassa jne.?

Kaikkea hyvaa teille! :)

• MariaHax

no lähinnä hän on puhunut tulevaisuudesta, hän olisi jo nyt halunnut minun jäävän sinne asumaan. oletan hänen perheensä tietävän minusta, olisi ollut jo ottamassa minua asumaan sinne siskonsa perheen luokse. En ole suoraan uskaltanut kysyä tarkemmin, koska tiedän hänen isänsä suuttuneen tässä pari viikkoa sitten siitä että hän oli niin paljon aikaa poissa kotoa(eli minun kanssani). Nyt yritän vain saada oman perheeni tajuamaan vihdoin kuinka paljon häntä rakastan ja että kyseessä ei ole vain joku 2vk:n lomaromanssi. Hän on saanut minut siitä vakuuttuneeksi. Enkä usko hänen olevan stereotypisesti rahan/oleskeluluvan perässä koska asuu jo Kreikassa ihan laillisesti eikä halua suomeen juuri ole, vain käymään hän haluaisin että tapaisi perheeni.

• nuorukainen^^^
        MariaHax kirjoitti:

no lähinnä hän on puhunut tulevaisuudesta, hän olisi jo nyt halunnut minun jäävän sinne asumaan. oletan hänen perheensä tietävän minusta, olisi ollut jo ottamassa minua asumaan sinne siskonsa perheen luokse. En ole suoraan uskaltanut kysyä tarkemmin, koska tiedän hänen isänsä suuttuneen tässä pari viikkoa sitten siitä että hän oli niin paljon aikaa poissa kotoa(eli minun kanssani). Nyt yritän vain saada oman perheeni tajuamaan vihdoin kuinka paljon häntä rakastan ja että kyseessä ei ole vain joku 2vk:n lomaromanssi. Hän on saanut minut siitä vakuuttuneeksi. Enkä usko hänen olevan stereotypisesti rahan/oleskeluluvan perässä koska asuu jo Kreikassa ihan laillisesti eikä halua suomeen juuri ole, vain käymään hän haluaisin että tapaisi perheeni.

hei, kiitos positiivisistä viesteistä. olen kohta 17 vuotias tyttö ja olen 9kk seurustellut albaanin kanssa (kosovasta kotoisin), ikäeroa 3 vuotta.

kaukosuhde meillä, välimatkaa 500km, ja vanhempani ovat suojelevaisia, joten sinne yöksi en ole saanut mennä enkä montaa kertaa siellä käynyt.

mutta puhelimessa paljon ollaan ja 3 viikon päästä pääsen usein siellä käymään, kun muutan lähemmäksi...

parin viikon tuntemisen jälkeen antoi luvan muuttaa hänen luokseen ja monesti vitsillä heittänyt tulevia lapsiamme ja kotiamme. hauska tyyppi on, joten uskon, että pelkkää vitsiä ei ole, koska rehellisesti sanoo tunteensa. luotan häneen todella. ja toivon, että yhdessä pysymme.

viisumi on mennyt umpeen ja odottaa nyt uutta viisumia, toivottavasti tulee... en tiedä, mitä teen, jos hän ei saa jäädä suomeen, koska hänen mukaansa en voi lähteä... no, parasta toivotaan.

mutta kiitos kun positiivisesti kirjoitatte, täällä paljon kirjoitellaan negatiivisesti ulkomaalaisista miehistä. ja kiitos, kun sain kirjotttaa tänne, se parantaa oloa, vaikka ei se huono edes ole, vaan onnellinen :)

• Kosovon
        nuorukainen^^^ kirjoitti:

hei, kiitos positiivisistä viesteistä. olen kohta 17 vuotias tyttö ja olen 9kk seurustellut albaanin kanssa (kosovasta kotoisin), ikäeroa 3 vuotta.

kaukosuhde meillä, välimatkaa 500km, ja vanhempani ovat suojelevaisia, joten sinne yöksi en ole saanut mennä enkä montaa kertaa siellä käynyt.

mutta puhelimessa paljon ollaan ja 3 viikon päästä pääsen usein siellä käymään, kun muutan lähemmäksi...

parin viikon tuntemisen jälkeen antoi luvan muuttaa hänen luokseen ja monesti vitsillä heittänyt tulevia lapsiamme ja kotiamme. hauska tyyppi on, joten uskon, että pelkkää vitsiä ei ole, koska rehellisesti sanoo tunteensa. luotan häneen todella. ja toivon, että yhdessä pysymme.

viisumi on mennyt umpeen ja odottaa nyt uutta viisumia, toivottavasti tulee... en tiedä, mitä teen, jos hän ei saa jäädä suomeen, koska hänen mukaansa en voi lähteä... no, parasta toivotaan.

mutta kiitos kun positiivisesti kirjoitatte, täällä paljon kirjoitellaan negatiivisesti ulkomaalaisista miehistä. ja kiitos, kun sain kirjotttaa tänne, se parantaa oloa, vaikka ei se huono edes ole, vaan onnellinen :)

albaanit on eri kuin albanian albaanit.
        Kosovon albaaneista mä en tiedä mitään kun mulla oli just toi pikasuhde albanian albaanin kanssa josta kirjoitinkin tonne ylemmäs.
        Säkin oot vielä niin tosi nuori mutta veikkaan että 100 kertaa järkevämpi kuin mä :) ,
        mä olin aika tollo silloin...semmonen nuori kapinallinen...
        Tärkeintä olis olla itselleen rehellinen, kuunnella sydäntä ja sitä naisen vaistoa, ja jos se mies jotain huonoa tekee niinku vaikka pettää sua niin et sä sille mitään voi, puhdas omatunto on tärkeintä mitä ihmiselle voi suhteesta jäädä, no oon huono selittään mutta toivottavasti ymmärsit jotain :)

• MariaHax
        Kosovon kirjoitti:

albaanit on eri kuin albanian albaanit.
        Kosovon albaaneista mä en tiedä mitään kun mulla oli just toi pikasuhde albanian albaanin kanssa josta kirjoitinkin tonne ylemmäs.
        Säkin oot vielä niin tosi nuori mutta veikkaan että 100 kertaa järkevämpi kuin mä :) ,
        mä olin aika tollo silloin...semmonen nuori kapinallinen...
        Tärkeintä olis olla itselleen rehellinen, kuunnella sydäntä ja sitä naisen vaistoa, ja jos se mies jotain huonoa tekee niinku vaikka pettää sua niin et sä sille mitään voi, puhdas omatunto on tärkeintä mitä ihmiselle voi suhteesta jäädä, no oon huono selittään mutta toivottavasti ymmärsit jotain :)

on ihan albaanian albani kyseessä :D

just oon kans huomannu sen eron et tunteet tulee aika suoraan esille ja niitä ei piilotella, esim kavereiden edessä hoetaan rakkauksia ja hellittelyjä ihan estoitta, sama ei kovin monelta suomalaiselta ihan selvinpäin tulisi.. ainakin omien kokemusten mukaan :D

• .................
        MariaHax kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ollut olla ilkea, ei suinkaan, mutta naiden vuosien varrella olen nahnyt ja kuullut yhta sun toista. Tosiasia on, etta jotkut ovat todellakin vain ja ainoastaan oleskeluluvan perassa, mutta eivat todellakaan kaikki. Rahaa ei kunnon albanialaismies ala naiselta mankumaan, joten siina tapauksessa jos rahaa pyydetaan, pitaa ottaa nopeasti jalat alleen. Oma mieheni esim. maksoi omasta halustaan kaikki lentolippuni, kun kavin hanen luonaan monta kertaa ennen muuttoani.

Mutta kuten kirjoitit, miehesi asuu laillisesti Kreikassa ja viela perheensa kanssa eli hanella kaikki siina mielessa hyvin, ei siis hingu epatoivoisesti toiseen maahan. Kuten varmasti jo tiedat, albanialaiset ovat todella perhekeskeisia ja jokaista tytto- tai poikaystavaa ei todellakaan ruveta vanhemmille esittelemaan eli mikali han on valmis sinut kotiinsa viemaan, se jo kertoo siita, etta et ole yhdentekeva. En sitten tieda, mita mielta hanen vanhempansa olisivat ulkomaalaisesta miniasta. Joillekin se on ongelma, toisille taas ei. Omat appivanhempani ovat minulle kuin isa ja aiti, mitaan ongelmia ei heidan kanssaan ole koskaan ollut.

• kaveri odottaa

uutta viisumia. Hei, sinä olet se uusi viisumi!

Vai antoi hän sinulle oikein luvan muuttaa luokseen? Kuulehan nyt, tyttö! Aika moni mies ottaisi sinut mielihyvin luokseen asumaan. Älä kuitenkaan mene. Vanhempasi ovat oikeassa.

Sinussa heppu löisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla: ilmaista seksiseuraa ja oleskelulupa. Ja jos vielä tulisit raskaaksi, varmistuisi hänen oleskelulupansa entisestään. Siinä ne puheet yhteisistä lapsista. Nämä pojat tietävät kyllä, kuinka kannattaa toimia.

Älä viitsi pilata nuorta elämääsi.

• viesti!!

Jos viisumi on jo ummessa, niin silloin pitäisi olla jo omassa maassaan, koska ilman oleskelulupaa ja viisumia ei voi oleskella Schengenin alueilla.
        Olet nuori vielä, mutta vaikka täällä puhutaan nega sävyyn noista ulkomaalaisista miehistä, niin ei ne jutut ole kuitenkaan tuulesta temmattuja. Sinun on hyvä tietää noi nega asiat, silloin olet viisaampi ja huomaat jos on jotain hämminkiä. Moni nainen on joutunut katumaan kun on saanut selville miehen kataluuden. He ovat hyviä näyttelijöitä, osaavat olla kohteliaita ja lipeviä. Tunnen paljon juuri Kosovon albaaneja, siksi tiedän mistä kirjoitan.
        Olen antanut monet kerrat nämä neuvot, mutta annan vielä kertauksena. Jos esittelee sinut omille vanhemmilleen, perheelleen, sukulaisilleen, naapureilleen ja kavereilleen. Vie sinut Kosovoon visiitille, en tarkoita nyt mitään hotellireissua(niitäkin on ja ovat huiijausta), esittelee sinut Kosovossa kaikille ja kävelee julkisesti ilman salailua. Kävelette julkisesti myös Suomessa. Kertoo mielellään omasta kulttuuristaan. Ja ykkönen, jos miehen äiti pitää sinusta ja tulette hyvin toimeen, niin aivan varmaan mies on sinun. Kun tiedät perusasiat näistä negoista, niin on helpompi teidän edetä ja mieskin näkee ettet ole ihan tyhmä jota voi huiputtaa noin vain.

Kyllä minä ihmettelen kovasti, kuinka joku voi mennä naimisiin miehen kanssa ja ei ole edes tavannut perhettä ja vielä tietää ettei miehen perhe ole edes kiinnostunut tapaamaan naista. Aika moni on vielä aikuisia naisia, huh huh...

Mutta sinulle toivotan onnea ja kiinnostavia hetkiä tuon miehen kanssa, toivon että olette oikea pari, koska albaanit osaavat olla todella hyviä aviomiehiä jos vaan on oikea liitto.

• nuorukainen^^^
        ................. kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ollut olla ilkea, ei suinkaan, mutta naiden vuosien varrella olen nahnyt ja kuullut yhta sun toista. Tosiasia on, etta jotkut ovat todellakin vain ja ainoastaan oleskeluluvan perassa, mutta eivat todellakaan kaikki. Rahaa ei kunnon albanialaismies ala naiselta mankumaan, joten siina tapauksessa jos rahaa pyydetaan, pitaa ottaa nopeasti jalat alleen. Oma mieheni esim. maksoi omasta halustaan kaikki lentolippuni, kun kavin hanen luonaan monta kertaa ennen muuttoani.

Mutta kuten kirjoitit, miehesi asuu laillisesti Kreikassa ja viela perheensa kanssa eli hanella kaikki siina mielessa hyvin, ei siis hingu epatoivoisesti toiseen maahan. Kuten varmasti jo tiedat, albanialaiset ovat todella perhekeskeisia ja jokaista tytto- tai poikaystavaa ei todellakaan ruveta vanhemmille esittelemaan eli mikali han on valmis sinut kotiinsa viemaan, se jo kertoo siita, etta et ole yhdentekeva. En sitten tieda, mita mielta hanen vanhempansa olisivat ulkomaalaisesta miniasta. Joillekin se on ongelma, toisille taas ei. Omat appivanhempani ovat minulle kuin isa ja aiti, mitaan ongelmia ei heidan kanssaan ole koskaan ollut.

kyllä suomessa saa olla, jos viisumia on haettu, vaikka edellinen onkin mennyt umpeen. lasta ei tietenkään, hän itsekin on sanonut, ettei halua vielä pitkään aikaan lapsia.
        eli siis mulla on kosovalainen albaani jätkäkaverina.
        totta kai olen varovainen.
        olen lukenut varmaan kaikki negat tältä foorumista, ja vielä naamatusten kuullut paljon.
        kesän aikana olen ollut melkein koko ajan töissä, joten vähän me ollaan nähty, joten mieltä se on paljon vaivannut, siis välimatka, mutta innolla odotan jo koulun alkavan, että nähdään pian...
        lasta en todellakaan halua, siis vielä, ja neitsyt vielä olenkin, ja kauan vielä aijon pysyä... mutta tulevaisuudessa haluaisin vähintään 3 lasta :D

• ja hakemus

kyllä suomessa saa olla, jos viisumia on haettu, vaikka edellinen onkin mennyt umpeen. lasta ei tietenkään, hän itsekin on sanonut, ettei halua vielä pitkään aikaan lapsia.
        eli siis mulla on kosovalainen albaani jätkäkaverina.
        totta kai olen varovainen.
        olen lukenut varmaan kaikki negat tältä foorumista, ja vielä naamatusten kuullut paljon.
        kesän aikana olen ollut melkein koko ajan töissä, joten vähän me ollaan nähty, joten mieltä se on paljon vaivannut, siis välimatka, mutta innolla odotan jo koulun alkavan, että nähdään pian...
        lasta en todellakaan halua, siis vielä, ja neitsyt vielä olenkin, ja kauan vielä aijon pysyä... mutta tulevaisuudessa haluaisin vähintään 3 lasta :D

Tuo viisumiasia ei taida mennä ihan noin. Viisumin umpeuduttua on pakko mennä omaan maahan. Oleskelulupaa on oikeus odottaa täällä Suomessa, mutta viisumi on ihan toinen juttu.

Hyvä tuo neitsyys, siis säästä sitä oikealle, älä anna tuolle poikakaverille ennen kuin olette aviossa, kunnioittaa enemmän sinua. Siis, älä anna sille neitsyyttä ennen avioliittoa!!!

• kohta albon ex
        MariaHax kirjoitti:

kauniita puheita tulee riittämään, mut ikinä ei toteudu, aina on jokin selitys. Kusettaavat minkä kerkeää. Oma ukko, ihan albanialainen, varasti minulta, petti, jatkuvaa valehtelua yms paskaa.
        Oo fiksu ja jätä se sinne kreikkaan. Pääset paljon vähemmällä.
        Mä olen nyt 6kk koittanut että toi ukko, josta haen eroa, jättäis mut rauhaan. Nyt olen alkanut hakea töitä muilta paikkakunnilta, jotta pääsisin eroon siitä.
        Mitään hyvää se ei ole mulle koskaan tehnyt, ja tätä kärsimystäkin tuntuu jatkuvan ikuisuuksiin.
        Mut hei, eihän sun mua kannata uskoa, paitsi että kannattais. En minäkään silloin ketään uskonut, paitsi tätä valepukki ukkoa.
        Nyt on sit kaikki murskana elämässä, paitsi itsekunnioitusta rakennan hiljalleen takaisin.

• kohta albon ex
        kohta albon ex kirjoitti:

kauniita puheita tulee riittämään, mut ikinä ei toteudu, aina on jokin selitys. Kusettaavat minkä kerkeää. Oma ukko, ihan albanialainen, varasti minulta, petti, jatkuvaa valehtelua yms paskaa.
        Mä olen nyt 6kk koittanut että toi ukko, josta haen eroa, jättäis mut rauhaan. Nyt olen alkanut hakea töitä muilta paikkakunnilta, jotta pääsisin eroon siitä.
        Mitään hyvää se ei ole mulle koskaan tehnyt, ja tätä kärsimystäkin tuntuu jatkuvan ikuisuuksiin.
        Mut hei, eihän sun mua kannata uskoa, paitsi että kannattais. En minäkään silloin ketään uskonut, paitsi tätä valepukki ukkoa.
        Nyt on sit kaikki murskana elämässä, paitsi itsekunnioitusta rakennan hiljalleen takaisin.

perhekeskeisyydestä, sitä riittää kyllä niihin omiin albanialaisiin sukulaisiin ja muihin alboihin, mut sit suomalaista ei niihin sit lasketakaan, vaan sen suomalaisen puolison edelle menee albanialaiset kaverit ja kuka milloinkin...

• MariaHax

on tottakai tosi surullista, mut silti pitää muistaa että koko kansaa ei voi leimata yhden kokemuksien mukaan, jokainen on oma keissinsä. Joka kansasta löytyy ne omat k-päät mut kaikissa on myöskin niitä helmiä. Pitää vaan pitää pää kylmänä eikä kokonaan sulkea korvia siltä kritiikiltä, vaikka se vaikealta tuntuiskin. Ja kritiikkiä ja neuvojahan satelee vähän joka suunnasta.. varsinkin jos on ulkomaalainen mies..

• kohta albon ex
        MariaHax kirjoitti:

on tottakai tosi surullista, mut silti pitää muistaa että koko kansaa ei voi leimata yhden kokemuksien mukaan, jokainen on oma keissinsä. Joka kansasta löytyy ne omat k-päät mut kaikissa on myöskin niitä helmiä. Pitää vaan pitää pää kylmänä eikä kokonaan sulkea korvia siltä kritiikiltä, vaikka se vaikealta tuntuiskin. Ja kritiikkiä ja neuvojahan satelee vähän joka suunnasta.. varsinkin jos on ulkomaalainen mies..

Mut minä tein just sen virheen kanssa. Ja nyt maksan siitä, ja kalliisti.
        Se on kuitenkin se kulttuuri se sama tekijä niillä ja eroaa meidän kulttuurista ja käsityksistä täysin.
        Helmiä voi olla, mut ne on kyl harvassa.

Jos tietysti haluat tätä elämää mitä nyt elän: talous perseellään vaikka teen töitä 50-60h viikossa, tuhosi minun kaverisuhteet, exältä uhkailuja tekoja...onnellinen olen vaan siitä että 5v liitosta huolimatta en onneksi lasta tehnyt hänen kanssaan.
        Lue Liza Marklundin Uhatut ja Turvapaikka, saat aika hyvän käsityksen kaikesta.
        Poliisille ei hyövää mennä kun ne mitään voi tehdä.

• MariaHax

Mut minä tein just sen virheen kanssa. Ja nyt maksan siitä, ja kalliisti.
        Se on kuitenkin se kulttuuri se sama tekijä niillä ja eroaa meidän kulttuurista ja käsityksistä täysin.
        Helmiä voi olla, mut ne on kyl harvassa.

Jos tietysti haluat tätä elämää mitä nyt elän: talous perseellään vaikka teen töitä 50-60h viikossa, tuhosi minun kaverisuhteet, exältä uhkailuja tekoja...onnellinen olen vaan siitä että 5v liitosta huolimatta en onneksi lasta tehnyt hänen kanssaan.
        Lue Liza Marklundin Uhatut ja Turvapaikka, saat aika hyvän käsityksen kaikesta.
        Poliisille ei hyövää mennä kun ne mitään voi tehdä.

en mä sitä millään tavalla tarkottanu, tottakai uskon ei se sitä.

• seuraaja.....
        MariaHax kirjoitti:

On totta, ettei koko kansaa voi leimata, mutta surullista on kuitenkin että pitää aika monen kohdalla ex albon kirjoitus paikkansa. Sanosin kuitenkin että helmiä löytyy, minun mies on yksi niistä. Mieheni on Kosovon albaani, jossa maassa riittää monen moista huijaria. Albanian albaaneista en osaa sanoa, mutta olen käynyt muutaman kerran Albaniassa ja omasta mielestä Albaniassa asuu vapaampia ihmisiä kuin Kosovossa. On täällä kirjoitellut myös albanialaisten puolisoita sekä kosovolaisten puolisoita.

Harmi kun tuo koulu alkaa Helsingissä minun kannalta, harmi todella.

• piti unohtaa vuosi elämä

Samat kokemukset. Häpeän ja inhoan sitä osaa itsestäni joa todella LUULI olevansa rakastunut tuollaiseen paskiaiseen. Mutta tyhmä ja nuori nainen on kaikelle altis.
        Mies oli laittomasti maassa (minulle jatkuvasti ongelmia ja ravausta ties missä virastossa) ei tehnyt päivääkään töitä, ei opettellut suomea ja oli muutenkin täysin persläpi niin kuin kaikki muutkin hänen samanmaalaiset ystävänsä.
        Kun sanoin että nyt kusipää riitti eroon ei päässyt milään, SIIS EI MILLÄÄN!!!!Niin että arvon naiset jos fiksuuttaa riittää pysykää erossa noista. Itse olen yrittänyt jättää yhden vuoden kokonaan muistoistani häpeän niin paljon itseäni!

• kulttuuriin
        MariaHax kirjoitti:

on ihan albaanian albani kyseessä :D

just oon kans huomannu sen eron et tunteet tulee aika suoraan esille ja niitä ei piilotella, esim kavereiden edessä hoetaan rakkauksia ja hellittelyjä ihan estoitta, sama ei kovin monelta suomalaiselta ihan selvinpäin tulisi.. ainakin omien kokemusten mukaan :D

Sinä et ole ymmärtänyt sitä kulttuuria oikein, todennäköisesti sen takia, että olet nainen.

Miehelle on ihan selvää, mitä se rakkauden hokeminen muiden edessä tarkoittaa. Se ei ole sinua varten vaan seurustelusuhde on siellä sosiaalinen prosessi eli se on muita varten. Nainen taasen yleensä ajattelee vain itseään.

Mitä tunteisiin tulee niin minun miesystäväni sanoi, ettei ole koskaan itkenyt äitinsä edessä. Samoin kun miesystävä puhui typeryyksiä eräälle naiselle niin anoppi supisi selin siihen naiseen, että nyt jätkä turpa kiinni.

Eli sinun pitää vielä harjoitella sosiaalisuuttasi huomataksesi mitä ympärilläsi tapahtuu.

Pienen perheneuvottelun jälkeen pidettiin mykkäkoulua puoli päivää, mikä sopi suomalaiselle oikein hyvin. Riitelyn jälkeen erikseen nukkumisesta ei tullut mitään, koska ainoa keino saada äijä hiljaiseksi oli "antaa periksi" ja kömpiä takaisin sen viereen.

• versio..
        viesti!! kirjoitti:

Jos viisumi on jo ummessa, niin silloin pitäisi olla jo omassa maassaan, koska ilman oleskelulupaa ja viisumia ei voi oleskella Schengenin alueilla.
        Olet nuori vielä, mutta vaikka täällä puhutaan nega sävyyn noista ulkomaalaisista miehistä, niin ei ne jutut ole kuitenkaan tuulesta temmattuja. Sinun on hyvä tietää noi nega asiat, silloin olet viisaampi ja huomaat jos on jotain hämminkiä. Moni nainen on joutunut katumaan kun on saanut selville miehen kataluuden. He ovat hyviä näyttelijöitä, osaavat olla kohteliaita ja lipeviä. Tunnen paljon juuri Kosovon albaaneja, siksi tiedän mistä kirjoitan.
        Olen antanut monet kerrat nämä neuvot, mutta annan vielä kertauksena. Jos esittelee sinut omille vanhemmilleen, perheelleen, sukulaisilleen, naapureilleen ja kavereilleen. Vie sinut Kosovoon visiitille, en tarkoita nyt mitään hotellireissua(niitäkin on ja ovat huiijausta), esittelee sinut Kosovossa kaikille ja kävelee julkisesti ilman salailua. Kävelette julkisesti myös Suomessa. Kertoo mielellään omasta kulttuuristaan. Ja ykkönen, jos miehen äiti pitää sinusta ja tulette hyvin toimeen, niin aivan varmaan mies on sinun. Kun tiedät perusasiat näistä negoista, niin on helpompi teidän edetä ja mieskin näkee ettet ole ihan tyhmä jota voi huiputtaa noin vain.

Kyllä minä ihmettelen kovasti, kuinka joku voi mennä naimisiin miehen kanssa ja ei ole edes tavannut perhettä ja vielä tietää ettei miehen perhe ole edes kiinnostunut tapaamaan naista. Aika moni on vielä aikuisia naisia, huh huh...

Mutta sinulle toivotan onnea ja kiinnostavia hetkiä tuon miehen kanssa, toivon että olette oikea pari, koska albaanit osaavat olla todella hyviä aviomiehiä jos vaan on oikea liitto.

"Jos esittelee sinut omille vanhemmilleen, perheelleen, sukulaisilleen, naapureilleen ja kavereilleen."

Ja työpaikalla. Pomo kysyi häneltä, että onko hän homo. Hän vastasi olevansa hintti. Pomo oli vähän epävarma ja selitti myöhemmin sitten yksityiskohtaisesti millaista seksiä hän harrastaa tyttöystävänsä kanssa. Pomolla on toki vaimo ja lapsia.

Naapurustossa esittely tulee tapahtumaan vain vähän paremmille naapureille. Muille minä heiluttelen kättä tervehdykseksi ja se jää siihen. Naapuruston mummot alkoivat jo hymyillä, ensimmäisellä kerralla olin niille selvästikin näkymätön. Naapuruston äijät katsoivat vähän pitkään, minä teeskentelen, etten huomaa.

Ja ensi kerralla minä otan oman riu'un mukaan vessaan!

Hänellä on ollut muitakin miehiä, mutta minä olen ensimmäinen, joka on yöpynyt hänen kotonaan.

" Vie sinut Kosovoon visiitille, en tarkoita nyt mitään hotellireissua(niitäkin on ja ovat huiijausta), esittelee sinut Kosovossa kaikille ja kävelee julkisesti ilman salailua. Kävelette julkisesti myös Suomessa."

Kaulailee julkisesti niin että ihan suomalaista nolottaa.

Puolet öistä olin käytännön syistä hotellissa, koska hän itsekin käyttää työpaikkansa suihkua. Ja hotellissa oli se kovasti kaivattu vessanpyttykin. Kerran käytiin puhdistautumassa ja herättämässä kummastusta Hotelli Palacen saunassa. Ne eivät varmaan näe joka päivä saunaan raahattua albaania.

Sain päähäni kävellä siihen hotelliin keskustasta sateen jälkeen pitkin mutaista tienpiennarta, mikä ei ollut hyvä idea. Olin laittanut vaihtovaatteet kätevästi muovikassiin, mikä sai myös albaaniystäväni punastumaan hotellissa. Minun mielestäni se sauna oli niin hemmetin kallis, että hotellihenkilökunta sai luvan taipua mutkille siihen hintaan hullun ulkomaalaisen edessä.

"Kertoo mielellään omasta kulttuuristaan."

Juu, antaa koko ajan käytösmääräyksiä ja esittelee mielellään, mitä paikkoja serbit/albaanit ovat tuhonneet sodan aikana.

"Ja ykkönen, jos miehen äiti pitää sinusta ja tulette hyvin toimeen, niin aivan varmaan mies on sinun"

Anoppi diggaa todella paljon. Pitää varmaan kohta muistuttaa, ettei tässä anopin kanssa olla deittailemassa.

• MariaHax

syyskuussa alkais sitten virallisesti albanian kielen kurssi, vaikka onhan sitä tullu jo epävirallisesti opeteltua :)

• missä missä

Missä alkaa, kerrotko myös minulle!!!

• MariaHax1
        missä missä kirjoitti:

Missä alkaa, kerrotko myös minulle!!!

helsingissä 14.9. alkaa Kalliolan Kansalaisopistossa(http://www.kalliola.fi/Kalliolankansalaisopisto/Sivut/Kurssit.aspx kurssi numero 1029982 "Albanian language and culture"), kurssi maksaa 56e ja kestää syksyn loppuun asti, ilmottautumiset on alkanu 10.8 :)

ps. jostain syystä palvelin ei löydä enää mun tunnuksia mut yritän kirjotella jollain muulla nimellä :)

Maria

• ex

sattuisko joku tuntee skenderin porvoosta?

• sukunimi

Miksi?

• ex
        sukunimi kirjoitti:

Miksi?

sukunimi alkaa G:llä..seurusteltiin jokunen vuosi sitten..kunnes sain tietää,et onkin naimisissa ym..mitähän sille nykyisin kuuluu?

• .m.m.j
        ex kirjoitti:

sukunimi alkaa G:llä..seurusteltiin jokunen vuosi sitten..kunnes sain tietää,et onkin naimisissa ym..mitähän sille nykyisin kuuluu?

onko seuraava kijain a... lempinimeä??? meinaan taitaa olla mun mies.. vai onko

• .m.mj
        .m.m.j kirjoitti:

onko seuraava kijain a... lempinimeä??? meinaan taitaa olla mun mies.. vai onko

eiku e sorry, eli ge......

• ex
        .m.mj kirjoitti:

eiku e sorry, eli ge......

onko sun nimi merja? käykö miehes vantaalla töissä?
        taitaa olla kyllä eri miehestä nyt kyse..?

• albany
        ex kirjoitti:

onko sun nimi merja? käykö miehes vantaalla töissä?
        taitaa olla kyllä eri miehestä nyt kyse..?

asuuko porvoossa kaksi skenderiä?

• joku vaan

Voin vain sanoa, että miehiä on joka lähtöön jokaisessa maassa. meilläkin oli etäsuhdetta puoli toista vuotta ja kun en jaksanut enää, muutti mieheni Suomeen. Hän pääsi kielikursseille, hankki itselleen toisen tutkinnon suomen kielellä ja pääsi vielä vakituiseen työhön, joka on hänen unelma-alaltaan. Riitoja on ollut (kulttuurista johtuvia ja molempien itsepäisyyksistä), mutta myös hyviä hetkiä. Yhden lapsen olemme saaneet ja toivottavasti myöhemmin lisää. Suurinpiirtein samanlaiset unelmat on molemmilla. Albaniassa käymme noin kerran kesässä, rannalla on ihana loikoilla ja sukulaisten häitä juhlia monta päivää putkeen :)
      Tiedän, että hänellä on samanmaalaisia kavereita, jotka eivät ole olleet uskollisia vaimoilleen kaikki, mutta niinhän sitä esiintyä suomalaisten keskuudessa yhtälailla, riippuu niin ihmisistä. Toiset menee niin pikaisesti avioon niin mielestäni se voi tehdä sen ettei ole saaneet elää nuoruuttaan ja täytyy sitten vähän hakea sitä muualta.

• narsistin ex

Noin minäkin ajattelin, kun uskoin miestäni joka ihan suoraan silmiin katsoen valehteli ummet lammet. Kaverien tekosista ne kyllä puhuu, mut unohtuu mainita että itse tekeevät samaa. Ehkä sinäkin vain ummistat silmäsi, niin kuin minä tein ihan liian pitkään...

• 557
        narsistin ex kirjoitti:

Noin minäkin ajattelin, kun uskoin miestäni joka ihan suoraan silmiin katsoen valehteli ummet lammet. Kaverien tekosista ne kyllä puhuu, mut unohtuu mainita että itse tekeevät samaa. Ehkä sinäkin vain ummistat silmäsi, niin kuin minä tein ihan liian pitkään...

Sinähän sen tiedät, heh heh...

• paulisko

Moi.minulla vuosi takana albaniassa syntyneen mutta kreikassa suurimman osan elämää eläneen miehen kanssa.lähden kihlaus matkalle viikon päästä ja syyskuussa menemme naimisiin.Hän minua useita vuosia nuorempi mutta rakkaus ei katso ikää.Hän oli alusta asti Rakastuneempi osapuoli..minä tuijotin ikäeroon.Nyt jo tottunut.pitää sanoa että tunnen itseni arvostetuksi ja vahva olkapää joka tukee kun tuntuu että sitä tarvin.Suomeen hän ei haluaisi kun on kylmä ja ei osaa kieltä mutta syyskuussa tulemme yhdessä ja katsotaan mikä on se paras meidän olla.Kahden ihmisen onnestahan tässä on kyse.En vaihtaisi hetkeäkään pois mitä tähän asti olemme kokeneet.

• elintasosurffari

"Hän minua useita vuosia nuorempi mutta rakkaus ei katso ikää."
        Sun kihlausmatkan tarkoitus on sulla saada nuorempaa "rakkautta" mutta sun tulevalla "rakkaalla" on taka-ajatus päästä Suomeen elintasonperässä. Suomi viime vuonna perui satojen elintason perässä pummaavien albaanien turvapaikkapäätökset. Albaniassa ei ole sotaa ja köyhyys on samaa kuin itä-Euroopassa mutta albaanit on laiskaa porukkaa joka ei jaksa/viitsi tehdä töitä, sama kun Suomen mustalaiset saisi perustaa oman valtion vaikka Lapin käsivarteen mutta ei ne sielä töitä tekis eikä siten olisi verorahaa elättää työttömät.

Suomeen päästyä veikkaan että tuleva rakkaasi eroaa sinusta alle vuodessa ja etsii toisen naisen. Mutta tyhmyydestä sakotetaan kuten on sanonta.

• huijaritneon

toinen nainen heti löytyy

• Paulisko
        elintasosurffari kirjoitti:

Sun kihlausmatkan tarkoitus on sulla saada nuorempaa "rakkautta" mutta sun tulevalla "rakkaalla" on taka-ajatus päästä Suomeen elintasonperässä. Suomi viime vuonna perui satojen elintason perässä pummaavien albaanien turvapaikkapäätökset. Albaniassa ei ole sotaa ja köyhyys on samaa kuin itä-Euroopassa mutta albaanit on laiskaa porukkaa joka ei jaksa/viitsi tehdä töitä, sama kun Suomen mustalaiset saisi perustaa oman valtion vaikka Lapin käsivarteen mutta ei ne sielä töitä tekis eikä siten olisi verorahaa elättää työttömät.

Suomeen päästyä veikkaan että tuleva rakkaasi eroaa sinusta alle vuodessa ja etsii toisen naisen. Mutta tyhmyydestä sakotetaan kuten on sanonta.

Naimisissa olemme ja onnellisesti..parasta kaikki mitä ikinä voi toivoa..menimme syyskuussa naimisiin kuten suunnittelimme..kyllä pitää sanoa että kahden suomalaise juopon ex muijana on ihanaa kun mies ei juo eikä polta.kirkossa käymme joka sunnuntai-tunnen ensikertaa elämässäni olevani Nainen jota rakastetaan ja joka on miehen ykkönen.Aivan ihanaa elämää..matkustelemme ja nautimme elämästä.

• elintasosurffari kirjoitti:

Onnellehan ei ole takuuta mutta vivere memento-elä hetkessä.
        Jotkut elävät yksin peläten uutta ihmissuhdetta ja peläten että puoliso pettää..jättäää mutta toiset uskaltaa elää ja katsoa mitä elämä antaa.Anna sinäkin itsellesi vapaus rakastua..nauttia elämästä äläkä murehdi muitten mahdollisia tai mahdottomia asiota.

• Paulisko

Täällä kirjoittelee näköjään vähän huonoja ennustajia..mutta onneksi tästä ei sentään tarvitse maksaa😉😉😉

• VähänkuinLizTaylor

No, nythän sun ei tartte kun pysyä naimisissa... Toisin kuin edellisissä suhteissasi :).

• Zukubalakatzuku

Porvoossa Albanialaisia?olisi kiva keskustella albaniaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe