Kaino kysymys nyky saarnaajille

esikoinen,

Kysyisin mistä te saatte uusia ohjeita , kun Raamattu on vanha ?

112

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esikoinen,

      vähää aiemmin ehtoollis käsky , Joka on aina kantanut nimeä HPE , siis
      HERRAN PYHÄ EHTOOLLINEN , JOSSA AINA SAATU SYNNIT ANTEEKSI tähän
      asti ,

      • evo,

        miten nykyään saadaan vanhurskaus ?


      • esikoinen,
        evo, kirjoitti:

        miten nykyään saadaan vanhurskaus ?

        ei ainakaan sitä enää saa uskolla .


      • Nimetön vaan

        Voisitko perustella väittämäsi? Kirjoita mitä on sanottu ja kuka sanoi, muuten väitän, että sinä rikot kahdeksatta käskyä: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mitä se on? Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin, ettemme valehtele lähimmäisestämme emmekä häntä petä, panettele tai saata huonoon maineeseen, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää ja käännämme kaiken parhain päin.

        Ef. 4:25: Pankaa sen tähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisenne kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.

        Joh. 8:44: Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä.

        Vai onko sinulle uskovaisena luvallista kirjoitella täällä, mitä sylki suuhun tuo?


      • esikoinen,
        Nimetön vaan kirjoitti:

        Voisitko perustella väittämäsi? Kirjoita mitä on sanottu ja kuka sanoi, muuten väitän, että sinä rikot kahdeksatta käskyä: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mitä se on? Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin, ettemme valehtele lähimmäisestämme emmekä häntä petä, panettele tai saata huonoon maineeseen, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää ja käännämme kaiken parhain päin.

        Ef. 4:25: Pankaa sen tähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisenne kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.

        Joh. 8:44: Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä.

        Vai onko sinulle uskovaisena luvallista kirjoitella täällä, mitä sylki suuhun tuo?

        Se oli pärsetter , joka sanoi että kaste on ihmistyötä (lahti).


      • on ne

        rikkonut,on se mielestäni vakava asia.Nehän ovat suoraan Raamatusta.Tälloin hän on alkanut puhua ihan Raamattua vastaan.Minä en ole tällaista saarnaa kuunnellut,tekisi mieli itse kuunnella.kauhistuen varbiina


      • mennä juttelemaan
        on ne kirjoitti:

        rikkonut,on se mielestäni vakava asia.Nehän ovat suoraan Raamatusta.Tälloin hän on alkanut puhua ihan Raamattua vastaan.Minä en ole tällaista saarnaa kuunnellut,tekisi mieli itse kuunnella.kauhistuen varbiina

        Raamatun valossa hänen kanssaan ,eihän tässä ole enää kohta keneen uskoa?Onhan tietenkin Raamattu valkeudessaan ja Jeesus meidän välimiehemme Jumalan helmaan.Siihen minä ennenkaikkea uskon!Sanaa saa lukea Raamatusta ja onhan meillä paljon kirkkaita sananpalvelijoita.Joskus vaan tuntuu et joku sitoo heidän suitaan,vaistollani näin ajattelen.miettien peppiina


      • ah ja voi
        mennä juttelemaan kirjoitti:

        Raamatun valossa hänen kanssaan ,eihän tässä ole enää kohta keneen uskoa?Onhan tietenkin Raamattu valkeudessaan ja Jeesus meidän välimiehemme Jumalan helmaan.Siihen minä ennenkaikkea uskon!Sanaa saa lukea Raamatusta ja onhan meillä paljon kirkkaita sananpalvelijoita.Joskus vaan tuntuu et joku sitoo heidän suitaan,vaistollani näin ajattelen.miettien peppiina

        Jumalan sana kieltää selkeästi ihmisiin uskomisen. Silminnäkijäkristityt ensimmäiseltä vuosisadalta ovat kertoneet mitä he ITSE ovat nähneet ja kuulleet. Heidän opetuksensa on se, mihin KAIKKIA nykyisiä opetuksia aina verrataan, onko opetus heidän opetuksiensa kanssa yhtäpitävää. Juttelemaan vai? Kyllä johdon luona on käynyt monta delegaatiota ja Kristinoppi on heille selvitetty. Kaikki on nyt sen varassa että Jumala avaa sydämet Kristuksen evankeliumille. Liike on todella pahoin rampautunut hajaannuksissa. Toivottavasti Jumala kääntää vielä lestadiolaistenkin sydämet suurin joukoin menneiden sukupolvien opillisista kämmeistä ja isiltä perityistä ihmisopeista Kristuksen sanan puoleen.


      • esikoinen,
        Nimetön vaan kirjoitti:

        Voisitko perustella väittämäsi? Kirjoita mitä on sanottu ja kuka sanoi, muuten väitän, että sinä rikot kahdeksatta käskyä: Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Mitä se on? Meidän tulee pelätä ja rakastaa Jumalaa niin, ettemme valehtele lähimmäisestämme emmekä häntä petä, panettele tai saata huonoon maineeseen, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää ja käännämme kaiken parhain päin.

        Ef. 4:25: Pankaa sen tähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisenne kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.

        Joh. 8:44: Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valehtelija ja sen isä.

        Vai onko sinulle uskovaisena luvallista kirjoitella täällä, mitä sylki suuhun tuo?

        Raamatusta , JOs sinä suutut , sinun on tehtävä parannus ennen auringon
        laskua Ef. 4:25-27.

        Joh. 8:44 , koskee vain , sen ajan ihmisiä , Ja paholaista .

        Lue Tämä: Tämän mailman jumala eli perkele , on niin sokaissut heidän
        mielensä , ettei heille loista valkeus , joka lähtee kristuksen Evankeliumista .
        " 2 Kor. 4:4. "


      • esikoinen,
        on ne kirjoitti:

        rikkonut,on se mielestäni vakava asia.Nehän ovat suoraan Raamatusta.Tälloin hän on alkanut puhua ihan Raamattua vastaan.Minä en ole tällaista saarnaa kuunnellut,tekisi mieli itse kuunnella.kauhistuen varbiina

        osoitteen kyllä tiedät !


      • löysinkin
        ah ja voi kirjoitti:

        Jumalan sana kieltää selkeästi ihmisiin uskomisen. Silminnäkijäkristityt ensimmäiseltä vuosisadalta ovat kertoneet mitä he ITSE ovat nähneet ja kuulleet. Heidän opetuksensa on se, mihin KAIKKIA nykyisiä opetuksia aina verrataan, onko opetus heidän opetuksiensa kanssa yhtäpitävää. Juttelemaan vai? Kyllä johdon luona on käynyt monta delegaatiota ja Kristinoppi on heille selvitetty. Kaikki on nyt sen varassa että Jumala avaa sydämet Kristuksen evankeliumille. Liike on todella pahoin rampautunut hajaannuksissa. Toivottavasti Jumala kääntää vielä lestadiolaistenkin sydämet suurin joukoin menneiden sukupolvien opillisista kämmeistä ja isiltä perityistä ihmisopeista Kristuksen sanan puoleen.

        sinut täältä kirjoittamassa ihan oikeata Jumalan Sanaa.Luulin sua vänkääjäksi mut kyllähän jo palstalla siitä ``ryypystä´´,pyysin anteeksi omaa vänkäämistäni.Sen myös uskon et kaikki on jo meren syvyyteen upotettu.Todella puhut asiaa,joka on Raamatun mukaista.Samaa minä olen rukoillut,kävin juttelemassa,enempää en voi tällä palstalla puhua,enkä mielelläni muuallakaan.Se asia kun on niin et jos jonkun asian kertoo,tulee se ihan muunneltuna takaisin.Sitä en kestä enkä siedä.Tiedän niin paljon tällaisia vakaviakin juttuja tapahtuneen,myös joskus kohdallani.Anteeksi ovat kuitenkin kaikki Herran Jeesuksen sovintoveren kautta joka vieläkin tähtemme rukoilee jatkuvasti,siisJeesus.lämpöä jälleen peppiina


      • teu
        löysinkin kirjoitti:

        sinut täältä kirjoittamassa ihan oikeata Jumalan Sanaa.Luulin sua vänkääjäksi mut kyllähän jo palstalla siitä ``ryypystä´´,pyysin anteeksi omaa vänkäämistäni.Sen myös uskon et kaikki on jo meren syvyyteen upotettu.Todella puhut asiaa,joka on Raamatun mukaista.Samaa minä olen rukoillut,kävin juttelemassa,enempää en voi tällä palstalla puhua,enkä mielelläni muuallakaan.Se asia kun on niin et jos jonkun asian kertoo,tulee se ihan muunneltuna takaisin.Sitä en kestä enkä siedä.Tiedän niin paljon tällaisia vakaviakin juttuja tapahtuneen,myös joskus kohdallani.Anteeksi ovat kuitenkin kaikki Herran Jeesuksen sovintoveren kautta joka vieläkin tähtemme rukoilee jatkuvasti,siisJeesus.lämpöä jälleen peppiina

        Kaikki synnit on anteeksi annettu -33 Pitkänä perjantaina meille jäi vain sen
        USKOminen ole hyvässä turvassa Jeesuksen ruumis ja veri on meille annettu
        Synnin lunastukseksi , ja päästösanat on: TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETTU JA VUODTETTU SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI .


      • ah ja voi
        teu kirjoitti:

        Kaikki synnit on anteeksi annettu -33 Pitkänä perjantaina meille jäi vain sen
        USKOminen ole hyvässä turvassa Jeesuksen ruumis ja veri on meille annettu
        Synnin lunastukseksi , ja päästösanat on: TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETTU JA VUODTETTU SYNTIEN ANTEEKSI ANTAMISEKSI .

        Edellinen viesti oli minulle!


      • ah ja voi
        löysinkin kirjoitti:

        sinut täältä kirjoittamassa ihan oikeata Jumalan Sanaa.Luulin sua vänkääjäksi mut kyllähän jo palstalla siitä ``ryypystä´´,pyysin anteeksi omaa vänkäämistäni.Sen myös uskon et kaikki on jo meren syvyyteen upotettu.Todella puhut asiaa,joka on Raamatun mukaista.Samaa minä olen rukoillut,kävin juttelemassa,enempää en voi tällä palstalla puhua,enkä mielelläni muuallakaan.Se asia kun on niin et jos jonkun asian kertoo,tulee se ihan muunneltuna takaisin.Sitä en kestä enkä siedä.Tiedän niin paljon tällaisia vakaviakin juttuja tapahtuneen,myös joskus kohdallani.Anteeksi ovat kuitenkin kaikki Herran Jeesuksen sovintoveren kautta joka vieläkin tähtemme rukoilee jatkuvasti,siisJeesus.lämpöä jälleen peppiina

        Olet sitä ikäluokkaa, että olisit voinut vielä nähdä vänkärin.
        Kun painavia tukkipuita siirrettiin hevosen kyytyyin, takka kyydistä pois laanille odottamaan koneellista poiskuljetusta, niin hevosmiehen apuna oli vänkäri tuin toisessa päässä auttamassa.

        Vänkääminen on siis auttamistyötä, pelläästyit ihan turhaan.

        ... No joo minulla on kaikki valmiudet palautteisiin olivatpa ne millaisia hyvänsä. Olen aivan rauhassa ja sitä rauhaa toivon kaikille muillekin, ei hätää. Haavoittunut voi joskus hyökätä, jos sattuu vahingossa koskemaan kipeään paikkaan. On hyvä että ilmaisee sen, jos on sattunut. Voidaan sitten yhdessä rukoilla Parantajaa parantamaan kipeitä haavoja.

        Kas kun haava ei parane peittämällä, vaan se tulehtuu joskun hyvinkin pahasti syyllisyyden ja häpeän laastarin alla. Mutta jos haava saadaan kaivettua pelon ja häpeän alta esiin, Jeesuksen rakkaudelliseen hoitavaan lämpöön, niin se arpeutuu melko nokeasti ja paranee.

        On ihanaa kuulla Jeesuksen sanat, - vaikkapa sitten toisen suusta, "älä pelkää rakas veljeni ja sisareni, Jumala rakastaa sinua. Hän kuoli siksi että sinä saat elää puhdistettuna kaikista synneistäsi Jeesuksen verellä, ja elää Jumalan lapsena, vapautettuna sinua sitovasta syyllisyyden ja häepän häpeän taakasta."

        Mene rauhassa, palvele Herraa iloiten.


      • esikoinen,
        ah ja voi kirjoitti:

        Olet sitä ikäluokkaa, että olisit voinut vielä nähdä vänkärin.
        Kun painavia tukkipuita siirrettiin hevosen kyytyyin, takka kyydistä pois laanille odottamaan koneellista poiskuljetusta, niin hevosmiehen apuna oli vänkäri tuin toisessa päässä auttamassa.

        Vänkääminen on siis auttamistyötä, pelläästyit ihan turhaan.

        ... No joo minulla on kaikki valmiudet palautteisiin olivatpa ne millaisia hyvänsä. Olen aivan rauhassa ja sitä rauhaa toivon kaikille muillekin, ei hätää. Haavoittunut voi joskus hyökätä, jos sattuu vahingossa koskemaan kipeään paikkaan. On hyvä että ilmaisee sen, jos on sattunut. Voidaan sitten yhdessä rukoilla Parantajaa parantamaan kipeitä haavoja.

        Kas kun haava ei parane peittämällä, vaan se tulehtuu joskun hyvinkin pahasti syyllisyyden ja häpeän laastarin alla. Mutta jos haava saadaan kaivettua pelon ja häpeän alta esiin, Jeesuksen rakkaudelliseen hoitavaan lämpöön, niin se arpeutuu melko nokeasti ja paranee.

        On ihanaa kuulla Jeesuksen sanat, - vaikkapa sitten toisen suusta, "älä pelkää rakas veljeni ja sisareni, Jumala rakastaa sinua. Hän kuoli siksi että sinä saat elää puhdistettuna kaikista synneistäsi Jeesuksen verellä, ja elää Jumalan lapsena, vapautettuna sinua sitovasta syyllisyyden ja häepän häpeän taakasta."

        Mene rauhassa, palvele Herraa iloiten.

        10 v. käyttänyt vänkäriä Sitä myy mm. AGRI MARGET , ja se on kaadon apuvälime
        siis ison tukkipuun , kaatoon käytetty , kun moottorisahalla on ensin tehty
        kaato kolo ja toiseltapuoleta melkein poikki vänkäri työnnetään teräketjun uraan
        nostetaan tiukalle , moottri sahataan loput ja vänkärillä nostetaan ja ohjataan
        kaato suuntaa . ylensä kuuluu ryskis. Mutta joskus tulee konkelo .

        Tässä maassa on niin paljon murre sanoja , että toisin paikoin käytetään vähän ,
        erilaisita kaluista samanlaisia nimiä .


      • esikoinen,
        löysinkin kirjoitti:

        sinut täältä kirjoittamassa ihan oikeata Jumalan Sanaa.Luulin sua vänkääjäksi mut kyllähän jo palstalla siitä ``ryypystä´´,pyysin anteeksi omaa vänkäämistäni.Sen myös uskon et kaikki on jo meren syvyyteen upotettu.Todella puhut asiaa,joka on Raamatun mukaista.Samaa minä olen rukoillut,kävin juttelemassa,enempää en voi tällä palstalla puhua,enkä mielelläni muuallakaan.Se asia kun on niin et jos jonkun asian kertoo,tulee se ihan muunneltuna takaisin.Sitä en kestä enkä siedä.Tiedän niin paljon tällaisia vakaviakin juttuja tapahtuneen,myös joskus kohdallani.Anteeksi ovat kuitenkin kaikki Herran Jeesuksen sovintoveren kautta joka vieläkin tähtemme rukoilee jatkuvasti,siisJeesus.lämpöä jälleen peppiina

        Kun menet viivaa pitkin tulet lähes tulkoon perille .


      • A. Original
        esikoinen, kirjoitti:

        10 v. käyttänyt vänkäriä Sitä myy mm. AGRI MARGET , ja se on kaadon apuvälime
        siis ison tukkipuun , kaatoon käytetty , kun moottorisahalla on ensin tehty
        kaato kolo ja toiseltapuoleta melkein poikki vänkäri työnnetään teräketjun uraan
        nostetaan tiukalle , moottri sahataan loput ja vänkärillä nostetaan ja ohjataan
        kaato suuntaa . ylensä kuuluu ryskis. Mutta joskus tulee konkelo .

        Tässä maassa on niin paljon murre sanoja , että toisin paikoin käytetään vähän ,
        erilaisita kaluista samanlaisia nimiä .

        Olen muualta kotoisin. Murteissa on erilaisia nimityksiä.


      • esikoinen ,
        A. Original kirjoitti:

        Olen muualta kotoisin. Murteissa on erilaisia nimityksiä.

        Minä olen hämeessä kuin sinänäkin


      • tiatua
        esikoinen , kirjoitti:

        Minä olen hämeessä kuin sinänäkin

        Olet syntyisin lounais-Suomesta, siksi puhutaan siitä.


      • bobitza
        esikoinen, kirjoitti:

        Kun menet viivaa pitkin tulet lähes tulkoon perille .

        Nyt ymmärrän hyvin systeemin.En ole oikein ehtinyt ennen perehtyä ku kone tilttas minunkin lisäksi,heh,heh.Nyt on kone kondiksessa,minäkin jotensakkin,lämmöllä peppiina,muista,mä kirjoitan sulle Teutus nimellä!


      • teuta
        tiatua kirjoitti:

        Olet syntyisin lounais-Suomesta, siksi puhutaan siitä.

        Ja se on tukin kaadossa kaato apuväline , ei mikään lounaissumen apu sana vaan kirjakielinen
        metsä työ kalu .


      • tiatua
        teuta kirjoitti:

        Ja se on tukin kaadossa kaato apuväline , ei mikään lounaissumen apu sana vaan kirjakielinen
        metsä työ kalu .

        Näin se näyttää olevan.


      • teuta
        tiatua kirjoitti:

        Näin se näyttää olevan.

        Mene AGRIIN kysy mikä on väkäri , ne esittää noin metrin mittaista kaatovälinettä , siks toiseks se on kamalan laiha teu:ksi .

        On jossakin savon , savotoilla ollut käyttö apu miehestä, mut se meni murteeseen.


      • Keuruulainen
        teuta kirjoitti:

        Ja se on tukin kaadossa kaato apuväline , ei mikään lounaissumen apu sana vaan kirjakielinen
        metsä työ kalu .

        on apumies Vänkäri. Olen ollut auton ajossa Vänkärinä. Ehkä tukikaadossa joku vipulin on vänkäri. Apuhan se on niin kuin auton ajurillakin.

        Minä olen koettanut olla tälläkin osastolla vänkärinä, nimittäin neuvoa ja auttaa jos usko liikaa kihahtaa päähän.


    • Yhden neuvon annan ihan pyytämättä ja yllätyksenä, sehän on nykyisin muodikasta.

      Ehdotan, että shriffi hankkisi jostakin kaikkien vanhimpien osoitteet ja häneltä saisi niitä kysyä sähköpostilla.

      Jokainen, jolla on kanta menneeseen lähetykseen hankkii näiden miesten osoitteet ja kirjoittaa kiitokset/kysymykset/moitteet/nuhteet suoraan asianomaisille.

      Nimittäin, jos laaditaan kirjelmä ja siihen kerätään allekirjoituksia, se muistuttaa järjestäytyneeltä vastarinnalta.

      Kun jokainen kirjoittaa aidot mielipiteensä ja kirjeitä tulisi vaikkapa viisikymmentä päivässä muutaman kuukauden ajan, sillä voisi olla merkitystä.

      • esikoinen,

        Ei siis käskystä vaan tarpeesta kun ao sai muutana sataa kirjettä tiukkuudesta
        linja hölleni ollen jopa mukiin menevä , mutta jostain kummankäskystä linja
        mukautui ruotsin lähetyksen puhujaksi saakka.


      • Erämaassa
        esikoinen, kirjoitti:

        Ei siis käskystä vaan tarpeesta kun ao sai muutana sataa kirjettä tiukkuudesta
        linja hölleni ollen jopa mukiin menevä , mutta jostain kummankäskystä linja
        mukautui ruotsin lähetyksen puhujaksi saakka.

        Saattaa se niinkin olla , ja tuli vaan mieleen , oliko valta kysymys tai valtuus.


      • esikoinen,
        Erämaassa kirjoitti:

        Saattaa se niinkin olla , ja tuli vaan mieleen , oliko valta kysymys tai valtuus.

        Mies metsähän menevi niin kotiin katsoo , ja kun mies kotiin tulevi niin
        metsään katsoo . mikä se on .


      • Erämaassa
        esikoinen, kirjoitti:

        Mies metsähän menevi niin kotiin katsoo , ja kun mies kotiin tulevi niin
        metsään katsoo . mikä se on .

        Siis , kun metsään meni , niin kotiin katsoi , ja illalla kun kotiin tuliaa, niin metsään katsoo.
        vastaus on: mies ja kirves olalla , kirveen silmä .


      • ajatuskulkuja tässä

        >>>Nimittäin, jos laaditaan kirjelmä ja siihen kerätään allekirjoituksia, se muistuttaa järjestäytyneeltä vastarinnalta.>>

        Ihmettelen tätä ajatusta. Neuvostoliitossa piti välttää järjestynyttä vastarintaa, siksi missään valituksessa ei saanut olla kahta nimeä yhtaikaa. Onko se kirjoittajan näkemys seurakunnasta, tuo NL nimittäin? Pitää välttää vastavallankumousta ja tyytyä vain sellaisiin reformeihin, jotka pitävät valtarakenteet ennallaan.


      • ajatuskulkuja tässä kirjoitti:

        >>>Nimittäin, jos laaditaan kirjelmä ja siihen kerätään allekirjoituksia, se muistuttaa järjestäytyneeltä vastarinnalta.>>

        Ihmettelen tätä ajatusta. Neuvostoliitossa piti välttää järjestynyttä vastarintaa, siksi missään valituksessa ei saanut olla kahta nimeä yhtaikaa. Onko se kirjoittajan näkemys seurakunnasta, tuo NL nimittäin? Pitää välttää vastavallankumousta ja tyytyä vain sellaisiin reformeihin, jotka pitävät valtarakenteet ennallaan.

        toimivat joskus ettei usein järjen logiikkaa vastaan.

        Minun mielestäni on mielekkäämpää olla yksi mielipide yhtä mielipidettä vasten.
        Kun jokainen kirjoittaa itse , siinä tulee erilaisia näkökantoja jotka voisivat puhutella, kun vastarinta ei olisi niin suurta.

        Kun laaditaan kirjelmä ja siihen hioptaan kaikille sopiva sanamuoto ja sitten liuta allekirjoituksia, niin vastaanottaja toteaa, että siinä on yksissä tuumin ryhdytty taistelemaan häntä7heitä vastaan ja silloin ei olekkaan kysymys yksityisten uskovien henkilökohtaisista tunnoista.

        Politiikassa toimitaan joukkovoimalla. Siellä otetaan tilaa väkivalloin jos mahdollista.
        Hengellisissä asioissa ei ole niin.


      • vastausta

        Luuk. 16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle:

        'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

        Luuk. 17:1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
        Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.


      • bobitza
        vihne kirjoitti:

        toimivat joskus ettei usein järjen logiikkaa vastaan.

        Minun mielestäni on mielekkäämpää olla yksi mielipide yhtä mielipidettä vasten.
        Kun jokainen kirjoittaa itse , siinä tulee erilaisia näkökantoja jotka voisivat puhutella, kun vastarinta ei olisi niin suurta.

        Kun laaditaan kirjelmä ja siihen hioptaan kaikille sopiva sanamuoto ja sitten liuta allekirjoituksia, niin vastaanottaja toteaa, että siinä on yksissä tuumin ryhdytty taistelemaan häntä7heitä vastaan ja silloin ei olekkaan kysymys yksityisten uskovien henkilökohtaisista tunnoista.

        Politiikassa toimitaan joukkovoimalla. Siellä otetaan tilaa väkivalloin jos mahdollista.
        Hengellisissä asioissa ei ole niin.

        Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä.Minulla vain ei ole viisautta ryhtyä siihen.Tarvittaisiin Raamatun tuntijoita essuja ,määrästä en osaa sanoa,ei ehkä linja-autoittain,pienempi,ymmärtäväinen ja rakkaudellinen joukkue.Ihmisrakkaus ja maltti ja ennenkaikkea rukoukset JEESUKSELLE joka kaiken vallan Isältään on saanut.Rukoukset tosi tärkeitä että Pyhä Henki olisi läsnä voimakkaana.lämmöllä bobitza


      • bobitza kirjoitti:

        Olen kyllä periaatteessa samaa mieltä.Minulla vain ei ole viisautta ryhtyä siihen.Tarvittaisiin Raamatun tuntijoita essuja ,määrästä en osaa sanoa,ei ehkä linja-autoittain,pienempi,ymmärtäväinen ja rakkaudellinen joukkue.Ihmisrakkaus ja maltti ja ennenkaikkea rukoukset JEESUKSELLE joka kaiken vallan Isältään on saanut.Rukoukset tosi tärkeitä että Pyhä Henki olisi läsnä voimakkaana.lämmöllä bobitza

        viisaudesta kyse. Kun kerrot huolesi yksimnkertaisesti, kyllä Jumala ymmärtää ja auttaa.
        Ilman väkivaltaa.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        viisaudesta kyse. Kun kerrot huolesi yksimnkertaisesti, kyllä Jumala ymmärtää ja auttaa.
        Ilman väkivaltaa.

        Minä uskon että sen täytyy olla noin , aivan siinä ei tarvita väkivaltaa , juuri noin , Jumala kuulee pienen ,
        raihnaisen , kouluttamattoman , vaivaisen ja yksinkertaisen rukouksen , siinä kuin joku on kirjoittanut siitä ,
        kuinka rukous kiitää taivaaseen asettuu maljaan , ja enkeli vie rukouksen Jumalalle , Hän lukee sen aina oikein ,
        vaikka se, olisi lähtenyt vajaavaisesti täältä , matojen maailmasta , ja tekee päätöksensä kuinka toteuttaa sen,
        arvioiko milläperusteella emme tiedä , toiset toteutuvat ennemmin kuin toiset , toiset eivät saaneet täyttyä.


      • bobitza
        teuta kirjoitti:

        Minä uskon että sen täytyy olla noin , aivan siinä ei tarvita väkivaltaa , juuri noin , Jumala kuulee pienen ,
        raihnaisen , kouluttamattoman , vaivaisen ja yksinkertaisen rukouksen , siinä kuin joku on kirjoittanut siitä ,
        kuinka rukous kiitää taivaaseen asettuu maljaan , ja enkeli vie rukouksen Jumalalle , Hän lukee sen aina oikein ,
        vaikka se, olisi lähtenyt vajaavaisesti täältä , matojen maailmasta , ja tekee päätöksensä kuinka toteuttaa sen,
        arvioiko milläperusteella emme tiedä , toiset toteutuvat ennemmin kuin toiset , toiset eivät saaneet täyttyä.

        Tarkoitin kirjeiden kirjoittamista,en rukouksia.Siis hengellistä viisautta Raamatun valossa.Minulla ei ole paljoa Raamatun tuntemisen viisautta vaikka sitä luenkin.Essuissa,seurakuntalaisilla on paljon hengellisesti,olisiko ymmärtäväinen parempi sana kuin viisaus?siis on paljon ymmärtäväisiä yksilöitä jotka Raamatun valossa osaisivat puhua jos tarvis vaatii.Pieni joukko ymmärtäväisiä ottaisivat yhteyttä niille Sananpalvelijoille keille asiaa on.Kiitos,lämmöllä peppiina


      • huh huijakkaa
        bobitza kirjoitti:

        Tarkoitin kirjeiden kirjoittamista,en rukouksia.Siis hengellistä viisautta Raamatun valossa.Minulla ei ole paljoa Raamatun tuntemisen viisautta vaikka sitä luenkin.Essuissa,seurakuntalaisilla on paljon hengellisesti,olisiko ymmärtäväinen parempi sana kuin viisaus?siis on paljon ymmärtäväisiä yksilöitä jotka Raamatun valossa osaisivat puhua jos tarvis vaatii.Pieni joukko ymmärtäväisiä ottaisivat yhteyttä niille Sananpalvelijoille keille asiaa on.Kiitos,lämmöllä peppiina

        Kyllä näitä lähetystöjä ja kirjeitä on ollut runsaastikin näiden vuosien aikana. Ei kukaan kirjoita eikä puhu, jos aina jää vaille vastausta. Jotakin hyvin dramaattista tarvii tapahtua Jumalan puolelta, ennen kun lestadiolaisuuden vanhimmiston korvat avautuvat kuuleviksi.


      • teuta
        vastausta kirjoitti:

        Luuk. 16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle:

        'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

        Luuk. 17:1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
        Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

        Se tiettävästi kuuluu siihen katekoriaan , kuin jos sinut pahentaa jokin jäsen . Jalka tai käsi , ne kaikki on laitettu
        sellaiseksi seikaksi että ne tiedostetaan , mihin syntiin ne ovat soveltuvia , ja ne saadaan anteeksi siinä kuin muut
        synnit jotka , tarvii ns. tunnustamiset . no enempää ei tällä erää .


      • teu
        vihne kirjoitti:

        toimivat joskus ettei usein järjen logiikkaa vastaan.

        Minun mielestäni on mielekkäämpää olla yksi mielipide yhtä mielipidettä vasten.
        Kun jokainen kirjoittaa itse , siinä tulee erilaisia näkökantoja jotka voisivat puhutella, kun vastarinta ei olisi niin suurta.

        Kun laaditaan kirjelmä ja siihen hioptaan kaikille sopiva sanamuoto ja sitten liuta allekirjoituksia, niin vastaanottaja toteaa, että siinä on yksissä tuumin ryhdytty taistelemaan häntä7heitä vastaan ja silloin ei olekkaan kysymys yksityisten uskovien henkilökohtaisista tunnoista.

        Politiikassa toimitaan joukkovoimalla. Siellä otetaan tilaa väkivalloin jos mahdollista.
        Hengellisissä asioissa ei ole niin.

        Hengelliset riisti yhtälailla rukoushuneita itselleen kuin muutkin


      • teu kirjoitti:

        Hengelliset riisti yhtälailla rukoushuneita itselleen kuin muutkin

        Olen kuullut myös toisen puolen. Kun pöytäkirjoista on tarkistettu, niin kaikki on tapahtunut lain puitteissa eli enemmistö on määrännyt tahdin silloin niinkuin ilmeisesti tekee nytkin. Mitään riistämistä ei siis tapahtunut, josta voisi vetää jonkin oikeuteen.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Olen kuullut myös toisen puolen. Kun pöytäkirjoista on tarkistettu, niin kaikki on tapahtunut lain puitteissa eli enemmistö on määrännyt tahdin silloin niinkuin ilmeisesti tekee nytkin. Mitään riistämistä ei siis tapahtunut, josta voisi vetää jonkin oikeuteen.

        kaikki vanhenee jossakin ajassa , paitsi henki rikos .


    • teu

      ja ne kymmenen käskyä on vieläkin voimassa ,
      vaikka jeesus antoi meille 10 uutta käskyä .

      • teu

        Että olinko missä piirissä . Vai eikö ollut tuttua kirjoituta ?


      • teu

        Mooseksen käskyjen kaltaisia , Siis Jumalan antamien , käskyjen mukaisia
        ne on voimassa vieläkin .


      • väite

        Jeeus sanoi, että hän antaa teille uuden käskyn. Hän käski rakastaa toisiamme. Laskujeni mukaan se on yksi käsky.


      • teu
        väite kirjoitti:

        Jeeus sanoi, että hän antaa teille uuden käskyn. Hän käski rakastaa toisiamme. Laskujeni mukaan se on yksi käsky.

        En minäkään ole vielä 10 :tä löytänyt mutta 9 on yritän huomenna ehtiä niitä .
        mutta siitä päätellen , ei se 10:s ole kun ajankysymys , joo tuo rakastaminen on
        yksi , mutta löytyi nipussa 5 että silleen .


      • yx maallikko
        teu kirjoitti:

        En minäkään ole vielä 10 :tä löytänyt mutta 9 on yritän huomenna ehtiä niitä .
        mutta siitä päätellen , ei se 10:s ole kun ajankysymys , joo tuo rakastaminen on
        yksi , mutta löytyi nipussa 5 että silleen .

        Room. 7:4 Niin, veljeni, ...

        ... teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Room. 7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        Room. 7:6 mutta nyt me olemme
        - irti laista
        - ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina,

        ... niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        1. Joh. 2:7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
        1. Joh. 2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

        1. Joh. 2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.

        1. Joh. 2:10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        1. Joh. 2:11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.


      • ----------

        Tuota sinun edellistä viestiäsi on kyllä aihetta ihmetellä.


      • teu
        yx maallikko kirjoitti:

        Room. 7:4 Niin, veljeni, ...

        ... teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

        Room. 7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        Room. 7:6 mutta nyt me olemme
        - irti laista
        - ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina,

        ... niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        1. Joh. 2:7 Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
        1. Joh. 2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.

        1. Joh. 2:9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.

        1. Joh. 2:10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        1. Joh. 2:11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.

        Kuulleet ja oppineet pitämään , laita Googleen . Jeesuksen käskyt
        ja painat haku , saat 311 kohdetta joista toki ei kaikki ole käskyjä
        mutta monista olisi käskyksi , sitten on vikipedian 5 käskyä
        rakkauden käsky. ,Kastekäsky . sekä käsky , menkää kaikkeen maailmaan
        ja opettakaa minun minun käskyni kaikille , kastataa ja opastakaa , mitä
        Minä olen teille opettanut .


      • esikoinen,
        ---------- kirjoitti:

        Tuota sinun edellistä viestiäsi on kyllä aihetta ihmetellä.

        Mikään laki , mutta ei pelkkä rakkauskaan !


      • esikoinen,
        teu kirjoitti:

        Kuulleet ja oppineet pitämään , laita Googleen . Jeesuksen käskyt
        ja painat haku , saat 311 kohdetta joista toki ei kaikki ole käskyjä
        mutta monista olisi käskyksi , sitten on vikipedian 5 käskyä
        rakkauden käsky. ,Kastekäsky . sekä käsky , menkää kaikkeen maailmaan
        ja opettakaa minun minun käskyni kaikille , kastataa ja opastakaa , mitä
        Minä olen teille opettanut .

        JEESUS sanoi , minulle on annetu kaikki valta Taivaassa ja maan päällä .

        Älä sodi - Vaan rakasta , Tämä on rakkaus, että me vaellamme . Tämä on käsky , että teidän tulee niinkuin olette alusta kuulleet , niin vaeltaa.

        Minä olen Sabatin Herra . Jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat , ovat ristiin
        naulinneet lihansa himoineen ja haluineen .

        Älä ole pahaa vastaan .

        Älä vanno - totuus rehellisyys .

        Älä ajatuksissakaan ole epäpuhdas .

        ÄLÄ SUUTU.

        Jos te pidätte Minun käskyni , niin te pidätte minun Rakkaudessani .

        Herran Pyhä Ehtoollinen ,eli Alttarin Sakramentti on , Jeesuksen antama
        Pyhä ateria , se on leipään ja viiniin sisältämä pyhä ateria.

        Lähetys käsky ! Kaste Käsky !. Jotka pohjautuu 28:19-20 .


      • esikoinen ,
        ---------- kirjoitti:

        Tuota sinun edellistä viestiäsi on kyllä aihetta ihmetellä.

        Siinä on Jeesuksen käskyt kirjattu ylös . Kone on niputtanut kaIKKI VÄLIT POIS .


      • esikoinen ,
        esikoinen, kirjoitti:

        JEESUS sanoi , minulle on annetu kaikki valta Taivaassa ja maan päällä .

        Älä sodi - Vaan rakasta , Tämä on rakkaus, että me vaellamme . Tämä on käsky , että teidän tulee niinkuin olette alusta kuulleet , niin vaeltaa.

        Minä olen Sabatin Herra . Jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat , ovat ristiin
        naulinneet lihansa himoineen ja haluineen .

        Älä ole pahaa vastaan .

        Älä vanno - totuus rehellisyys .

        Älä ajatuksissakaan ole epäpuhdas .

        ÄLÄ SUUTU.

        Jos te pidätte Minun käskyni , niin te pidätte minun Rakkaudessani .

        Herran Pyhä Ehtoollinen ,eli Alttarin Sakramentti on , Jeesuksen antama
        Pyhä ateria , se on leipään ja viiniin sisältämä pyhä ateria.

        Lähetys käsky ! Kaste Käsky !. Jotka pohjautuu 28:19-20 .

        Missä on kritisoijat , pitääkö teitä härnätä , ennen kuin teette kommentin .


      • esikoinen ,
        väite kirjoitti:

        Jeeus sanoi, että hän antaa teille uuden käskyn. Hän käski rakastaa toisiamme. Laskujeni mukaan se on yksi käsky.

        Siltä kohtaa , se kirjoitettiin ennen kuin niputus korjstattiin , voit saada selvennytksen , jaotukseen kun painat vasenta käskyä.


      • esikoinen ,
        esikoinen , kirjoitti:

        Siltä kohtaa , se kirjoitettiin ennen kuin niputus korjstattiin , voit saada selvennytksen , jaotukseen kun painat vasenta käskyä.

        Sellainen ei vielä vaadi kirjoitusta , mutta tulee selvyys osa/kpl jaokoon.


      • käsky
        esikoinen , kirjoitti:

        Siinä on Jeesuksen käskyt kirjattu ylös . Kone on niputtanut kaIKKI VÄLIT POIS .

        jo :yhden käskyn minä annan teille:rakastakaa lähimmäistä kuin itseänne,rakastakaa vihamiestännekin,sisältää jo kerralla kaikki muutkin käskyt.Jos ei lähimmäistään pysty rakastamaan,pystyykö silloin Jumalaa ja Hänen Ainoaa poikaansakkaan Pyhän Hengen Valossa.Pystymmekö silloin aidosti rakastamaan Jumalaa ja Hänen Armotekoaan meitä kokosyntisiä armahtaessaan?Jumala on Rakkaus,täydellinen sellainen Pojassaan.Jos me edes himpun verran sitä jumalallista rakkautta ymmärtäisimme,ei meillä kellään olisi enää mitään kannetta ketään kohtaan.Me kiittäisimme,ylistäisimme,laulaisimme riemuvirsiä,tanssisimme,hyppisimme,Hänen suuresta RAKKAUDESTAAN.Amen ajatellen peppiina


      • teu
        esikoinen , kirjoitti:

        Siinä on Jeesuksen käskyt kirjattu ylös . Kone on niputtanut kaIKKI VÄLIT POIS .

        Olkoonkin että siellä on myös syntien saarnaaja , YLEENSÄ Jumalan sana
        saadaan siellä aitona ja puhtaana , sen tähden että sanaa ei voi likastaa,
        sana on puhdas eilen , tänään , huomenna.


      • bobitza
        käsky kirjoitti:

        jo :yhden käskyn minä annan teille:rakastakaa lähimmäistä kuin itseänne,rakastakaa vihamiestännekin,sisältää jo kerralla kaikki muutkin käskyt.Jos ei lähimmäistään pysty rakastamaan,pystyykö silloin Jumalaa ja Hänen Ainoaa poikaansakkaan Pyhän Hengen Valossa.Pystymmekö silloin aidosti rakastamaan Jumalaa ja Hänen Armotekoaan meitä kokosyntisiä armahtaessaan?Jumala on Rakkaus,täydellinen sellainen Pojassaan.Jos me edes himpun verran sitä jumalallista rakkautta ymmärtäisimme,ei meillä kellään olisi enää mitään kannetta ketään kohtaan.Me kiittäisimme,ylistäisimme,laulaisimme riemuvirsiä,tanssisimme,hyppisimme,Hänen suuresta RAKKAUDESTAAN.Amen ajatellen peppiina

        Kyllä ehkä sittenkin ensimmäinen käsky:Minä olen Herra ,sinun Jumalasi,älä pidä muita jumalia!Olisiko tässä vielä enempi annettavaa verraten siihen Jeesuksen rakkauskäskyyn?Ajatukset nyt menivät sekaisin.Ehkä on parempi et luen uudelleen Lutherin Iso Katekismuksen. Pää taitaa olla kuin Haminan kaupunki,kaikki unohtuu!r peppiina


      • esikoinen,
        teu kirjoitti:

        Olkoonkin että siellä on myös syntien saarnaaja , YLEENSÄ Jumalan sana
        saadaan siellä aitona ja puhtaana , sen tähden että sanaa ei voi likastaa,
        sana on puhdas eilen , tänään , huomenna.

        Omavanhurskaudesta , jopa nimesi siitä muutanan ohjeen , toinen saarnaaja
        jatkoi siitä mihin toinen jäi , mielekiintoista! Kun näyttää selvästi siltä , että
        RH. on asialla, ja hän sanoi olleensa hoidossa kumppaninsa kanssa , ja se
        oli HP. silloin . Nyt hänen kumppaninsa on saanut samaa hoitoa eli kaikki
        on menossa hyvään suuntaan .

        Olin myös kirkossa aamupäivällä siellä pukui KH mattila , ja ikään kuin sama
        aihe . Hän kävi 3 vko sitten meidän seuroissa , nuoren pastorinsa kanssa ,
        eläkkeellä oleva KH. on monessa mukana . Minusta täällä menee aika hyvin .


      • älä sotke asioita
        esikoinen, kirjoitti:

        JEESUS sanoi , minulle on annetu kaikki valta Taivaassa ja maan päällä .

        Älä sodi - Vaan rakasta , Tämä on rakkaus, että me vaellamme . Tämä on käsky , että teidän tulee niinkuin olette alusta kuulleet , niin vaeltaa.

        Minä olen Sabatin Herra . Jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat , ovat ristiin
        naulinneet lihansa himoineen ja haluineen .

        Älä ole pahaa vastaan .

        Älä vanno - totuus rehellisyys .

        Älä ajatuksissakaan ole epäpuhdas .

        ÄLÄ SUUTU.

        Jos te pidätte Minun käskyni , niin te pidätte minun Rakkaudessani .

        Herran Pyhä Ehtoollinen ,eli Alttarin Sakramentti on , Jeesuksen antama
        Pyhä ateria , se on leipään ja viiniin sisältämä pyhä ateria.

        Lähetys käsky ! Kaste Käsky !. Jotka pohjautuu 28:19-20 .

        Kymmenen käskyä löytyy Mooseksen laista. Ne Jeesus täytti!

        Jeesus antoi tasan yhden käskyn, eikä sekään ollut uusi.
        Ei pidä ryhtyä sekoittamaan Jumalan sanaa järjen päätelmillä.


      • JEESUKSEN ,
        älä sotke asioita kirjoitti:

        Kymmenen käskyä löytyy Mooseksen laista. Ne Jeesus täytti!

        Jeesus antoi tasan yhden käskyn, eikä sekään ollut uusi.
        Ei pidä ryhtyä sekoittamaan Jumalan sanaa järjen päätelmillä.

        Käskyiksi ?


      • A. Alkuperäinen
        JEESUKSEN , kirjoitti:

        Käskyiksi ?

        Tällaista sekoittamista ei pitäisi tapahtua ollenlkaan. Jeesus antoi todellakin vain YHDEN käskyn. Kasky on ihan tietynlainen, se vaatii jsa rankaisee rikkomuksesta, elämänohjeet eivät ole käskyjä.


      • esikoinen,
        A. Alkuperäinen kirjoitti:

        Tällaista sekoittamista ei pitäisi tapahtua ollenlkaan. Jeesus antoi todellakin vain YHDEN käskyn. Kasky on ihan tietynlainen, se vaatii jsa rankaisee rikkomuksesta, elämänohjeet eivät ole käskyjä.

        Mutta uskonnossa lähes sama .

        Otetaampa esimerkki , Kaikki valta . Matt. 28:18 . ?


      • akvinolainen
        esikoinen, kirjoitti:

        Mutta uskonnossa lähes sama .

        Otetaampa esimerkki , Kaikki valta . Matt. 28:18 . ?

        Aabraman ei edustanut mitään uskontoa eikä Jeesuskaan. Uskontoa harjoittavat kaikki kansat omalla tavallaan, niitä on satoja erilaisia, ne syntyvät ihmisten hengellisistä tarpeita silloin, kun elävää Jumalaa ei tunneta.


      • ah ja voi
        bobitza kirjoitti:

        Kyllä ehkä sittenkin ensimmäinen käsky:Minä olen Herra ,sinun Jumalasi,älä pidä muita jumalia!Olisiko tässä vielä enempi annettavaa verraten siihen Jeesuksen rakkauskäskyyn?Ajatukset nyt menivät sekaisin.Ehkä on parempi et luen uudelleen Lutherin Iso Katekismuksen. Pää taitaa olla kuin Haminan kaupunki,kaikki unohtuu!r peppiina

        Lain vaatima vanhurskaus on TÄYTETTY Jeesuksessa Kristuksessa. Sinun osaksesi jää ainoastaan sen USKOMINEN todeksi sinun omalla kohdallasi.


      • ah ja voi
        ah ja voi kirjoitti:

        Lain vaatima vanhurskaus on TÄYTETTY Jeesuksessa Kristuksessa. Sinun osaksesi jää ainoastaan sen USKOMINEN todeksi sinun omalla kohdallasi.

        Niin se on vastoin Kristuksen oppia. Lukuunottamatta tietenkin tätä yhtä käskyä rakastamisesta.

        Käsky on lakiin liittyvä termi, ja sen rikkomista seuraa aina rangaistus.
        Siksi käskyista puhuminen Kristuksen asettamina, on ihmisoppia ja humpuukia.

        Mutta Jeesuksen opetus on täynnä neuvoja, ne eivät ole kuitenkaan luonteeltaan käskyjä.


      • esikoinen,
        akvinolainen kirjoitti:

        Aabraman ei edustanut mitään uskontoa eikä Jeesuskaan. Uskontoa harjoittavat kaikki kansat omalla tavallaan, niitä on satoja erilaisia, ne syntyvät ihmisten hengellisistä tarpeita silloin, kun elävää Jumalaa ei tunneta.

        samoin kuin Kristus , miten voit sano ettei uskooneet mihinkään. ?


      • esikoinen,
        ah ja voi kirjoitti:

        Niin se on vastoin Kristuksen oppia. Lukuunottamatta tietenkin tätä yhtä käskyä rakastamisesta.

        Käsky on lakiin liittyvä termi, ja sen rikkomista seuraa aina rangaistus.
        Siksi käskyista puhuminen Kristuksen asettamina, on ihmisoppia ja humpuukia.

        Mutta Jeesuksen opetus on täynnä neuvoja, ne eivät ole kuitenkaan luonteeltaan käskyjä.

        Niin kauan kuin aletaan ymmärtämään tietoa , kyllä paljon on neuvoja .
        Pistä Googleen sanat : Jeesuksen käskyt , saat 311 vastausta , siinä niitä
        neuvoja on vähäksiaikaa.


      • A. kyssäri
        esikoinen, kirjoitti:

        Niin kauan kuin aletaan ymmärtämään tietoa , kyllä paljon on neuvoja .
        Pistä Googleen sanat : Jeesuksen käskyt , saat 311 vastausta , siinä niitä
        neuvoja on vähäksiaikaa.

        Jeesuksen neuvo on luonteeltaan ihan eri asia.

        Jeesus antaa Pyhän Hengen kautta voiman elää hänen neuvoissaan.

        Käskyista emme saa iri mitään muuta, kuin lainrikkojan nimen ja kuolemantuomion.
        Sen tähden on täysin väärin kutsua Jeesuksen neuvoja lakitermillä "käsky". Googlesta minä viis veisaan silloin, kun taivaan tien tärkeistä liikennemerkeistä on kysymys. Taivaan tie kaikkinen tienviittoineen löytyy Raamatusta.


      • esikoinen,
        A. kyssäri kirjoitti:

        Jeesuksen neuvo on luonteeltaan ihan eri asia.

        Jeesus antaa Pyhän Hengen kautta voiman elää hänen neuvoissaan.

        Käskyista emme saa iri mitään muuta, kuin lainrikkojan nimen ja kuolemantuomion.
        Sen tähden on täysin väärin kutsua Jeesuksen neuvoja lakitermillä "käsky". Googlesta minä viis veisaan silloin, kun taivaan tien tärkeistä liikennemerkeistä on kysymys. Taivaan tie kaikkinen tienviittoineen löytyy Raamatusta.

        Ole kiitetty herrani Jeesus. ole kiitetty , kiitetty .


      • teuta
        esikoinen, kirjoitti:

        Ole kiitetty herrani Jeesus. ole kiitetty , kiitetty .

        Tälläisia viestien tekstiä , ja siksi kiitänkin ole kiitetty Herra Jeesus .


      • bobitza
        esikoinen, kirjoitti:

        JEESUS sanoi , minulle on annetu kaikki valta Taivaassa ja maan päällä .

        Älä sodi - Vaan rakasta , Tämä on rakkaus, että me vaellamme . Tämä on käsky , että teidän tulee niinkuin olette alusta kuulleet , niin vaeltaa.

        Minä olen Sabatin Herra . Jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat , ovat ristiin
        naulinneet lihansa himoineen ja haluineen .

        Älä ole pahaa vastaan .

        Älä vanno - totuus rehellisyys .

        Älä ajatuksissakaan ole epäpuhdas .

        ÄLÄ SUUTU.

        Jos te pidätte Minun käskyni , niin te pidätte minun Rakkaudessani .

        Herran Pyhä Ehtoollinen ,eli Alttarin Sakramentti on , Jeesuksen antama
        Pyhä ateria , se on leipään ja viiniin sisältämä pyhä ateria.

        Lähetys käsky ! Kaste Käsky !. Jotka pohjautuu 28:19-20 .

        Älä ole pahaa vastaan,tätä en ymmärrä!Voisitko tietämättömälle selittää,kyselee peppiina lämmöllä


      • bobitza
        esikoinen, kirjoitti:

        Omavanhurskaudesta , jopa nimesi siitä muutanan ohjeen , toinen saarnaaja
        jatkoi siitä mihin toinen jäi , mielekiintoista! Kun näyttää selvästi siltä , että
        RH. on asialla, ja hän sanoi olleensa hoidossa kumppaninsa kanssa , ja se
        oli HP. silloin . Nyt hänen kumppaninsa on saanut samaa hoitoa eli kaikki
        on menossa hyvään suuntaan .

        Olin myös kirkossa aamupäivällä siellä pukui KH mattila , ja ikään kuin sama
        aihe . Hän kävi 3 vko sitten meidän seuroissa , nuoren pastorinsa kanssa ,
        eläkkeellä oleva KH. on monessa mukana . Minusta täällä menee aika hyvin .

        Taivaan Isälle!Ihanaa kuulla et jossain menee hyvin!
        Tiedän kyllä et monessakin paikassa menee hyvin,en kuitenkaan rupea luettelemaan koska en ole asiantuntija.suurella rakkaudella varbiina


      • bobitza
        A. kyssäri kirjoitti:

        Jeesuksen neuvo on luonteeltaan ihan eri asia.

        Jeesus antaa Pyhän Hengen kautta voiman elää hänen neuvoissaan.

        Käskyista emme saa iri mitään muuta, kuin lainrikkojan nimen ja kuolemantuomion.
        Sen tähden on täysin väärin kutsua Jeesuksen neuvoja lakitermillä "käsky". Googlesta minä viis veisaan silloin, kun taivaan tien tärkeistä liikennemerkeistä on kysymys. Taivaan tie kaikkinen tienviittoineen löytyy Raamatusta.

        kiiitos Jeesuksen Sovintotyön ja kärsimyksen kautta.

        Voi jos joskus minäkin,
        loppuun asti pääsisin.
        Taivaan iloon ja riemuun. lämmöllä peppiina


      • teuta
        bobitza kirjoitti:

        Älä ole pahaa vastaan,tätä en ymmärrä!Voisitko tietämättömälle selittää,kyselee peppiina lämmöllä

        Kaikkien , pitää muistaa se, että rakkaudella on se villinenkin vastaan otettava , aivan samoin paha
        joka tulee ja lyö sinua esim. kasvoihin käännä vain toinenkin poski , joko hiffasit .
        Voit lukea Matt. 5:1-13. sitten muissakin kohden , en vain voi nyt tarkistaa kun en ole kotona .


      • kyssärmiäs
        bobitza kirjoitti:

        Taivaan Isälle!Ihanaa kuulla et jossain menee hyvin!
        Tiedän kyllä et monessakin paikassa menee hyvin,en kuitenkaan rupea luettelemaan koska en ole asiantuntija.suurella rakkaudella varbiina

        Kuuleha sie bobiza, kyl sie oot se henkilö (asiantuntija) joka koettelloo sen oletko sie rakastettu seurakunnassais vai et.

        Jumala on rakkaus. Jumalan lapset tunnetaan lempeydestä kaikkia kohtaan ja keskinäisestä rakkaudesta.
        Rakkaushan on kuten varmaan muistimme, se on pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi. Pyyteettömyys tarkoittaa sitä, että emme odota hyvän tekemisestämme palkkaa, taikka vastarakkautta.

        Fil. 4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän:

        ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
        ______________________
        *) Fil. 4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        Fil. 4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        ______________________

        Fil. 4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        Fil. 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ps. 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.

        Ps. 145:15 Kaikkien silmät vartioitsevat sinua, ja sinä annat heille heidän ruokansa ajallaan.
        Ps. 145:16 Sinä avaat kätesi ja ravitset suosiollasi kaikki, jotka elävät.

        Ps. 145:17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
        Ps. 145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
        Ps. 145:19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.

        Ps. 145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.


      • teuta
        väite kirjoitti:

        Jeeus sanoi, että hän antaa teille uuden käskyn. Hän käski rakastaa toisiamme. Laskujeni mukaan se on yksi käsky.

        Jeesuksen sanoissa , on toisiakin paikkoja jossa Hän sanoi yhden käskyn minä annan teille , ja sellaisia kohtia
        joissa Hän sanoo "käskevään sävyyn " tai suorastaan käskee .


      • kyssärmiäs
        bobitza kirjoitti:

        kiiitos Jeesuksen Sovintotyön ja kärsimyksen kautta.

        Voi jos joskus minäkin,
        loppuun asti pääsisin.
        Taivaan iloon ja riemuun. lämmöllä peppiina

        Ettäs loppuun asti pääset. Kuin niin?

        Sinun lunastajasi Jeesus pitää siitä huolen, kunhan sinä vain riiput kiinni hänen lupauksessaan, niin varmasti pääset Jumalan perillisenä hänen valtakuntaansa. Hallelujaa!


      • bobitza
        kyssärmiäs kirjoitti:

        Kuuleha sie bobiza, kyl sie oot se henkilö (asiantuntija) joka koettelloo sen oletko sie rakastettu seurakunnassais vai et.

        Jumala on rakkaus. Jumalan lapset tunnetaan lempeydestä kaikkia kohtaan ja keskinäisestä rakkaudesta.
        Rakkaushan on kuten varmaan muistimme, se on pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi. Pyyteettömyys tarkoittaa sitä, että emme odota hyvän tekemisestämme palkkaa, taikka vastarakkautta.

        Fil. 4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän:

        ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
        ______________________
        *) Fil. 4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        Fil. 4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        ______________________

        Fil. 4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        Fil. 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ps. 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.

        Ps. 145:15 Kaikkien silmät vartioitsevat sinua, ja sinä annat heille heidän ruokansa ajallaan.
        Ps. 145:16 Sinä avaat kätesi ja ravitset suosiollasi kaikki, jotka elävät.

        Ps. 145:17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
        Ps. 145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
        Ps. 145:19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.

        Ps. 145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.

        kiitos valaisevasta viestistä,lämmöllä peppiina


      • TEUTA
        kyssärmiäs kirjoitti:

        Kuuleha sie bobiza, kyl sie oot se henkilö (asiantuntija) joka koettelloo sen oletko sie rakastettu seurakunnassais vai et.

        Jumala on rakkaus. Jumalan lapset tunnetaan lempeydestä kaikkia kohtaan ja keskinäisestä rakkaudesta.
        Rakkaushan on kuten varmaan muistimme, se on pyyteettömiä tekoja toisen hyväksi. Pyyteettömyys tarkoittaa sitä, että emme odota hyvän tekemisestämme palkkaa, taikka vastarakkautta.

        Fil. 4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän:

        ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
        ______________________
        *) Fil. 4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        Fil. 4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        ______________________

        Fil. 4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        Fil. 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

        Ps. 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.

        Ps. 145:15 Kaikkien silmät vartioitsevat sinua, ja sinä annat heille heidän ruokansa ajallaan.
        Ps. 145:16 Sinä avaat kätesi ja ravitset suosiollasi kaikki, jotka elävät.

        Ps. 145:17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
        Ps. 145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
        Ps. 145:19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.

        Ps. 145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.

        SYNSYGUKSENI = MERKITSEE APUMIESTÄ IESTOVERI ,.


      • tiatua
        TEUTA kirjoitti:

        SYNSYGUKSENI = MERKITSEE APUMIESTÄ IESTOVERI ,.

        Ihan jokin muu seikka oli tässä pointtina.


      • teuta
        tiatua kirjoitti:

        Ihan jokin muu seikka oli tässä pointtina.

        Mutta jos kirjoittaa niin että pitää pointtikin jälkeen päin selittää , sanon että on kysymyksessä korkkiruuvi.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Mutta jos kirjoittaa niin että pitää pointtikin jälkeen päin selittää , sanon että on kysymyksessä korkkiruuvi.

        Ensi kerran nykysaarnaajan (vanhemman) sanovan , että ei se ole pelkästään kirkossa tai
        Lestaadoilaisuudessa , jotta pelkästään tullaan autuaaksi , se on Kristuksen kirkko .


      • tiatua
        teuta kirjoitti:

        Mutta jos kirjoittaa niin että pitää pointtikin jälkeen päin selittää , sanon että on kysymyksessä korkkiruuvi.

        Useimmiten kirjoitan niin että hoksottimiltaan keskiverto henkilö myös ymmärtää sisällön pääpiirteittäin. Ja jos ei ymmärrä, voi kysyä tarkennusta, ennen kun lähtee ihan puuta heinää sooloilemaan. Jos keskustelu ei kiinnosta niin mieluummin jättää sitten kokonaan kirjoittamatta.


      • toiskätinen
        teuta kirjoitti:

        Ensi kerran nykysaarnaajan (vanhemman) sanovan , että ei se ole pelkästään kirkossa tai
        Lestaadoilaisuudessa , jotta pelkästään tullaan autuaaksi , se on Kristuksen kirkko .

        Asiana aivan oikein sanottu, aamen! Mutta jos samassa saarnassa on asiaan kuulumattomia elementtejä kuten luottamus ruotsinlapin vanhimpiin ja äitiseurakuntaan, niin ... Tilanne on vähän samalainen kun olisi jokin herkullinen ruoka, likaisessa ympäristössä. Mutta positiivinen asia kuitenkin. Luulen, vaikka en tiedä, että saarnaaja on lukenut näitä nettipalstoja itse tai hänelle on kerrottu näistä sisällöistä mistä täällä keskustellaan.
        Sanavalintoja sitten hiotaan tarpeen mukaan.


      • teu
        tiatua kirjoitti:

        Useimmiten kirjoitan niin että hoksottimiltaan keskiverto henkilö myös ymmärtää sisällön pääpiirteittäin. Ja jos ei ymmärrä, voi kysyä tarkennusta, ennen kun lähtee ihan puuta heinää sooloilemaan. Jos keskustelu ei kiinnosta niin mieluummin jättää sitten kokonaan kirjoittamatta.

        Niin sen olla pitää .


      • teu
        akvinolainen kirjoitti:

        Aabraman ei edustanut mitään uskontoa eikä Jeesuskaan. Uskontoa harjoittavat kaikki kansat omalla tavallaan, niitä on satoja erilaisia, ne syntyvät ihmisten hengellisistä tarpeita silloin, kun elävää Jumalaa ei tunneta.

        Sanoit tuossa viestissäsi , se kyllä pitää jotenkin paikkansa, koska Omakohtainen Usko vasta on jotakin .

        Uskontoa harjoittaa islamilainen kuin , joku muukin mutta heillä ei ole tietoakaan oikean Jumalan uskosta .
        vaan sellaisesta ihmisopista jota ei varmasti ole, Aabrahamin Iisakin , Jaakobin JUMALA tarkoittanut.

        Mooses kirjoitti lähes kaiken Pyhän Hengen valaisemana , ja vain ns. historiallista tietoutta veljiensä kertomana .
        Näin ollen se oli varmasti oikeaa Jumalan sanaa , se oli vain silloin vielä lakia .


      • teu
        toiskätinen kirjoitti:

        Asiana aivan oikein sanottu, aamen! Mutta jos samassa saarnassa on asiaan kuulumattomia elementtejä kuten luottamus ruotsinlapin vanhimpiin ja äitiseurakuntaan, niin ... Tilanne on vähän samalainen kun olisi jokin herkullinen ruoka, likaisessa ympäristössä. Mutta positiivinen asia kuitenkin. Luulen, vaikka en tiedä, että saarnaaja on lukenut näitä nettipalstoja itse tai hänelle on kerrottu näistä sisällöistä mistä täällä keskustellaan.
        Sanavalintoja sitten hiotaan tarpeen mukaan.

        Kuulin että juuri hän oli ostanut läppärin kevväämmällä .


      • teu
        TEUTA kirjoitti:

        SYNSYGUKSENI = MERKITSEE APUMIESTÄ IESTOVERI ,.

        Kaikkia pitää kristitynkin ymmärtämän. vaikkei sitä luule, että se autuuden esteenä olisi .

        Niin kuin ei sekään että suomessa on alettu ihmeellisiä käytäntöjä . Susiparien , honkkiparien ja nyt avoparien
        nimistä ja käyttäytymisistä . Se tulee vastaan ensin nyt Hautausmailla ,joissa on ruvennut ilmestymään hautakiviä
        joissa on keskellä pitkä risti , ja vasm.erikokonimi kuin oikealla . Ettekö ole ilmiöön havaintoa tehneet .
        Mitä tälläisellä on kukin ajatellut , jos on törmännyt vastaavaan.


      • teuta
        teu kirjoitti:

        Olkoonkin että siellä on myös syntien saarnaaja , YLEENSÄ Jumalan sana
        saadaan siellä aitona ja puhtaana , sen tähden että sanaa ei voi likastaa,
        sana on puhdas eilen , tänään , huomenna.

        LLL:n oli rovasti miksi häntä ei panetella , tai pois suljeta , niin kuin Lukeneita muita pappia ,
        joita on Es/Lesta porukoissa usita,


      • teuta
        toiskätinen kirjoitti:

        Asiana aivan oikein sanottu, aamen! Mutta jos samassa saarnassa on asiaan kuulumattomia elementtejä kuten luottamus ruotsinlapin vanhimpiin ja äitiseurakuntaan, niin ... Tilanne on vähän samalainen kun olisi jokin herkullinen ruoka, likaisessa ympäristössä. Mutta positiivinen asia kuitenkin. Luulen, vaikka en tiedä, että saarnaaja on lukenut näitä nettipalstoja itse tai hänelle on kerrottu näistä sisällöistä mistä täällä keskustellaan.
        Sanavalintoja sitten hiotaan tarpeen mukaan.

        minusta se seikka että tämmöinen maininta jo sinänsä on tehty , on valtava , kaikista lapinluottamuksista
        huolimatta , koska se jo me tiedetään , että niillä emoseurakunnilla kuin lapinluotoilla kukaan ei ansaitse
        mitään , ehkä päinvastoin . Mutta se seikka että hän on vanhempi , on jo sinänsä merkitystä .

        Ajatellaampa vaikka jotain herännyttä liikettä jossa /joissa vanhat potkitaan pois ja katsotaa , että
        he ovat työnsä tehneet , ei tässä tapauksessa .


      • teuta
        A. Alkuperäinen kirjoitti:

        Tällaista sekoittamista ei pitäisi tapahtua ollenlkaan. Jeesus antoi todellakin vain YHDEN käskyn. Kasky on ihan tietynlainen, se vaatii jsa rankaisee rikkomuksesta, elämänohjeet eivät ole käskyjä.

        Kaikessa asiaan liittyvässä, löytyy usenpiin samalainen käskyn kautta kehoitus ,
        Ainakin 3-4 kohtaan , sanon vieläkin että on Jeesuksen käskyt olemassa .


      • että silleen...
        teuta kirjoitti:

        Ensi kerran nykysaarnaajan (vanhemman) sanovan , että ei se ole pelkästään kirkossa tai
        Lestaadoilaisuudessa , jotta pelkästään tullaan autuaaksi , se on Kristuksen kirkko .

        kyl treel tuli taas viestiä, että vain tämä srk...hallelujaa


      • teutatess
        että silleen... kirjoitti:

        kyl treel tuli taas viestiä, että vain tämä srk...hallelujaa

        Olen oppinut kunnioittamaan häntä , hän on jo vanha , mutta ei mikään höperö . Hänen luouttamuksensa
        Jumalaan , Ja Jeesukseen Kristukseen on arvoasteikolla 1-10 , ainakin 10:n , ja muuta ei meidän tarvitsekaan tietää , kuin uskoa että asiat on näin .
        Treeel sanottiinkin väärän seurakuntaopin mukaisesti , jos tiedät mitä tarkoitan , vain yksi seurakun ja se
        mukaolisi lestaadiolainen ja äiti seurakunta jota on vain pohja tuulilla , ja se ei ole Raamatusta vaan se on
        Pohja tuulista , en paremmin sano .


    • teuta

      Meidän rukoushuoneella , Ja nyky saarnaaja pudotteli uudensytymisen asioita , ja esimerkiksi siitä ,
      että luterialaisessa kirkossa kastettu lapsi , kavanut nuori ei ole tietoinenkaan , että hän on uudestisyntynyt .
      Eikä sitä miten silloin pitää elää ja käyttäytyä . papin jalat seilas vähän rauhattomana hetken aikaa
      en ole satavarma sanoista , mutta sinne päin .

      • näi on

        Tit. 3:3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

        Tit. 3:4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        Tit. 3:5 *** pelasti hän meidät, *** ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta,
        *) ... vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        Tit. 3:6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Tit. 3:7 että me *** vanhurskautettuina hänen armonsa kautta ***
        tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

        Tit. 3:8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        _____________________
        Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.


      • teuta
        näi on kirjoitti:

        Tit. 3:3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

        Tit. 3:4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        Tit. 3:5 *** pelasti hän meidät, *** ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta,
        *) ... vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        Tit. 3:6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Tit. 3:7 että me *** vanhurskautettuina hänen armonsa kautta ***
        tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

        Tit. 3:8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        _____________________
        Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

        Herran omien PELASTUS , ei ole tapahtunut vanhurskaudessa tehtyjen tekojen ansiosta . Tit. 3:3 n mukaan
        ne ovat olleet pelkkiä syntejä : se on tapahtunut , Jumalan /Vapahtajan hyvyydestä ja rakkaudesta ihmisiin ,
        Jumala on pelastanut heidät laupeutensa mukaan Uudestisyntymisen peson ( kaste sen merkityksen
        toteutuminen parasnnuksessa ja uskoon tulemisessa ) ja Pyhän Hengen vaikuttaman Sydämen/mielen uudistuksen kautta Kristuksen ja Hänen lunastusarmonsa tuntemiseen sekä halukkaaseen kuuliaisuuteen
        Jumalan sanalle . Näin vanhurskautettuina ja uudistettuina kristityt ovat iankaikkisen elämän perillisiä ,
        eläen maan päällä sen toivossa .


      • teu
        näi on kirjoitti:

        Tit. 3:3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

        Tit. 3:4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        Tit. 3:5 *** pelasti hän meidät, *** ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta,
        *) ... vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        Tit. 3:6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Tit. 3:7 että me *** vanhurskautettuina hänen armonsa kautta ***
        tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

        Tit. 3:8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        _____________________
        Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

        Tiit.3:3 : ihmisten langennee uudestisyntymättömän tilan kuvauksia on myös , Mark. 7:21-23.
        Room. 1:29-32; 1Kor. 6:9-10. ;Gal. 5:19-25 ,;Ef . 2:1-3. ; 2 Tim. 3:2-4.; Ilm.21:8 .
        3:4 -7, Herran omien pelastus , ei ole tapahtunut vanhurskaudessa tehtyjen tekojen ansiosta , sillä Ts,3:3
        mukaan ne ovat olleet pelkkiä syntejä ; se on tapahtunut , Jumalan /Vapahtajan hyvyydestä ja Rakkaudesta ihmisiin , Jumala on pelastanut heidät laupeutensa mukaan Uudestisyntymisen peson , kaste sen merkityksen toteutumisen parannuksessa ja uskoon tulemisessa , Pyhän Hengen vaikuttamaan sydämen/mielen uudistuksen kautta Kristuksessa ja Hänen lunastusarmonsa tuntemisen sekä halukkaaseen
        kuuliaisuuteen Jumalan sanalle , Näin vanhurskaus vanhurkautettuina ja uudistettuina kristityt
        ovat iankaikkisen elämän perillisiä , eläen maan päällä sen toivossa.

        3:8 : Edellä kuvattua pelastustietä on uudistuvasti terotettava mieliin . Samalla uskovia on kehoitettava
        ahkeruuteen hyvien , Rakkauden ja Jumalan Sanan kkuliaisuuteen , tekojen harjoittamisessa.
        He näet helposti laimentuvat ja veltostuvat siinä , tarviten uudistuvia kehotuksia . Hyvät työt ovat välttmättömiä uskon /Pyhän Hengen hedelmiä ja tarpeen ihmisten palvelemisessa ja auttamisessa sekä
        hengellisesti että maallisessa elämässä .


      • teu
        teu kirjoitti:

        Tiit.3:3 : ihmisten langennee uudestisyntymättömän tilan kuvauksia on myös , Mark. 7:21-23.
        Room. 1:29-32; 1Kor. 6:9-10. ;Gal. 5:19-25 ,;Ef . 2:1-3. ; 2 Tim. 3:2-4.; Ilm.21:8 .
        3:4 -7, Herran omien pelastus , ei ole tapahtunut vanhurskaudessa tehtyjen tekojen ansiosta , sillä Ts,3:3
        mukaan ne ovat olleet pelkkiä syntejä ; se on tapahtunut , Jumalan /Vapahtajan hyvyydestä ja Rakkaudesta ihmisiin , Jumala on pelastanut heidät laupeutensa mukaan Uudestisyntymisen peson , kaste sen merkityksen toteutumisen parannuksessa ja uskoon tulemisessa , Pyhän Hengen vaikuttamaan sydämen/mielen uudistuksen kautta Kristuksessa ja Hänen lunastusarmonsa tuntemisen sekä halukkaaseen
        kuuliaisuuteen Jumalan sanalle , Näin vanhurskaus vanhurkautettuina ja uudistettuina kristityt
        ovat iankaikkisen elämän perillisiä , eläen maan päällä sen toivossa.

        3:8 : Edellä kuvattua pelastustietä on uudistuvasti terotettava mieliin . Samalla uskovia on kehoitettava
        ahkeruuteen hyvien , Rakkauden ja Jumalan Sanan kkuliaisuuteen , tekojen harjoittamisessa.
        He näet helposti laimentuvat ja veltostuvat siinä , tarviten uudistuvia kehotuksia . Hyvät työt ovat välttmättömiä uskon /Pyhän Hengen hedelmiä ja tarpeen ihmisten palvelemisessa ja auttamisessa sekä
        hengellisesti että maallisessa elämässä .

        tiedättekö jo mitä vuoden vaihteen jälkeen täällä tapahtuu .
        Kun jellivaaran seurojen jälkeen , Ruotsin miehet tulee Amerikan miesten kanssa Suomeen
        tuossa jo joku maalaili p, seinään .


      • teuta
        teu kirjoitti:

        tiedättekö jo mitä vuoden vaihteen jälkeen täällä tapahtuu .
        Kun jellivaaran seurojen jälkeen , Ruotsin miehet tulee Amerikan miesten kanssa Suomeen
        tuossa jo joku maalaili p, seinään .

        Onko se erttava kirkosta ensivuoden aikana ? Mitä Ameriikan saarnaaja tekee täällä ? Kun samaan aikaan
        täällä on Ruotsalaisia Saarnaajia onko joku infentaari menossa? Jos saan elää en hetikään eroa kirkosta .
        Mitä on tapahtumassa ? Isoimmat erot viesteihin on tehneet ns. tiukkikset. Vihjailuineen !


      • teu
        teuta kirjoitti:

        Onko se erttava kirkosta ensivuoden aikana ? Mitä Ameriikan saarnaaja tekee täällä ? Kun samaan aikaan
        täällä on Ruotsalaisia Saarnaajia onko joku infentaari menossa? Jos saan elää en hetikään eroa kirkosta .
        Mitä on tapahtumassa ? Isoimmat erot viesteihin on tehneet ns. tiukkikset. Vihjailuineen !

        Teen yhden kysymyksen lisää:

        Mitä mieltä nyky saarnaaja on , kielillä puhumisesta ja muista sen kaltaisista asioista.


      • teutatess
        teu kirjoitti:

        Teen yhden kysymyksen lisää:

        Mitä mieltä nyky saarnaaja on , kielillä puhumisesta ja muista sen kaltaisista asioista.

        Miik. 4:1. " Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana ,ylimmäisenä vuorista , ja se on
        oleva korkein kukkuloista."


      • teuta
        teutatess kirjoitti:

        Miik. 4:1. " Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana ,ylimmäisenä vuorista , ja se on
        oleva korkein kukkuloista."

        Koska luulee että menettää kasvonsa , kun Pohjatuulet on sen kieltänyt ,
        mutta minusta sanan julistamisen tarkoitus on toinen , ja sellainen joka
        ei sano mitä pitää tekee suuremman virheen , kuin se joka sanoo .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Koska luulee että menettää kasvonsa , kun Pohjatuulet on sen kieltänyt ,
        mutta minusta sanan julistamisen tarkoitus on toinen , ja sellainen joka
        ei sano mitä pitää tekee suuremman virheen , kuin se joka sanoo .

        USKONTUNNUSTUSTA ,
        siis ensimmäisessä Rukouksessa luettaisiin virallinen uskontunnustus , siitä olisi se hyöty että sellaisien
        saarnaajien joiden on vaikea pysyä ihmisopista irti , ja omavanhurskaus saisi myös siipeen.


      • teu
        teuta kirjoitti:

        USKONTUNNUSTUSTA ,
        siis ensimmäisessä Rukouksessa luettaisiin virallinen uskontunnustus , siitä olisi se hyöty että sellaisien
        saarnaajien joiden on vaikea pysyä ihmisopista irti , ja omavanhurskaus saisi myös siipeen.

        Vai kuinka nyky saarnaajat , millälailla te USKOTTE tämän asian , onko niin että kristillisyys vetää
        kuitenkin enemmän . Tai seurakunta siihenkö me uskomme , ja vähemmän Jeesukseen Kristukseen.


      • teuta
        teu kirjoitti:

        Vai kuinka nyky saarnaajat , millälailla te USKOTTE tämän asian , onko niin että kristillisyys vetää
        kuitenkin enemmän . Tai seurakunta siihenkö me uskomme , ja vähemmän Jeesukseen Kristukseen.

        Mistä johtuu , että niin paljon on vastaan väittämää , vaikka suoraan Raamatusta kirjoitan , ja aivan
        hirvittäväksi menee jos otan ns. kopio kohdan jostakin , tätä en ymmärrä .?


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Mistä johtuu , että niin paljon on vastaan väittämää , vaikka suoraan Raamatusta kirjoitan , ja aivan
        hirvittäväksi menee jos otan ns. kopio kohdan jostakin , tätä en ymmärrä .?

        Täällä käydään edelleen toisten kirjoituksia vastaan , otan esimerkin PYHÄ KASTE , mitä sellaista siinä on.
        Että siitä pitää kamalastia posmottaa , ei tajua , tajuaako joku ? En vain vetänyt kireelle piuhoja ennemin
        syystä , että olisin sanonut vielä paljon pahemmin. no ei nyt muuta.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Täällä käydään edelleen toisten kirjoituksia vastaan , otan esimerkin PYHÄ KASTE , mitä sellaista siinä on.
        Että siitä pitää kamalastia posmottaa , ei tajua , tajuaako joku ? En vain vetänyt kireelle piuhoja ennemin
        syystä , että olisin sanonut vielä paljon pahemmin. no ei nyt muuta.

        Ja isolla äänellä tuoda julki mitä minä en ole tehnyt ? Vaan haluan saada vastauksen mitä nyky saarnaajat
        nyt ovat tehneet , tosin ei sekään tieto saarnaajilta tullut . Vaan joku ystävyysmielinen tiukkis kuiskasi
        koneeseeni muutaman minuutin yli puolen yön , että netti on kielletty !

        Ei voi olla totta 2009 . 11. 01. Mitä tekee kaksi vanhaa ihmistä ,jotka on hankkinut koneet pankki asiota varten , siinä ohessa tullut muutakin palvelua , jahka vielä vanhenemme tilaamme tästä hoitoja .
        tämä on mulle vanhuuden turva , jota valtio ei voi tehdä , Jos tämä johtuu lapin miehistä sanon suoraan ,
        siellä on paljon enemmän nettejä kuin suomessa , jos taas aletaan työrajoitteiseksi , miten se meni , että
        netti vapautuu klo 8:00 aamupäivä kahviaika on syti , sitten ruokatuntiin asti ei klo 12-13 on synti 13.00 työ
        14.30kahvi /synti , vapaa 16-17 ei saa viedä läppäriä kotiin se käyttö on syntiä . vai mihin tämä voi perustua .

        sanon vain että aika soopaa ?


      • bobitza
        teuta kirjoitti:

        Ja isolla äänellä tuoda julki mitä minä en ole tehnyt ? Vaan haluan saada vastauksen mitä nyky saarnaajat
        nyt ovat tehneet , tosin ei sekään tieto saarnaajilta tullut . Vaan joku ystävyysmielinen tiukkis kuiskasi
        koneeseeni muutaman minuutin yli puolen yön , että netti on kielletty !

        Ei voi olla totta 2009 . 11. 01. Mitä tekee kaksi vanhaa ihmistä ,jotka on hankkinut koneet pankki asiota varten , siinä ohessa tullut muutakin palvelua , jahka vielä vanhenemme tilaamme tästä hoitoja .
        tämä on mulle vanhuuden turva , jota valtio ei voi tehdä , Jos tämä johtuu lapin miehistä sanon suoraan ,
        siellä on paljon enemmän nettejä kuin suomessa , jos taas aletaan työrajoitteiseksi , miten se meni , että
        netti vapautuu klo 8:00 aamupäivä kahviaika on syti , sitten ruokatuntiin asti ei klo 12-13 on synti 13.00 työ
        14.30kahvi /synti , vapaa 16-17 ei saa viedä läppäriä kotiin se käyttö on syntiä . vai mihin tämä voi perustua .

        sanon vain että aika soopaa ?

        Jos minä täyttäisin kaikki käskyt ja minulta puuttuisi rakkaus,en minä ole yhtään mitään.Elikkä Jumalan Rakkaudesta Pojassaan:Se on niin ylimaallinen ettemme kukaan sitä ymmärtää voi,Taivaallinen Isämme laittoi Poikansa Itsessään koko maailman synnin sovittajaksi.Mietitään tätä koko joukko niin eiköhän Jumala anna meillekkin edes himpun verran rakkautta ennenkaikkea Heitä kohtaan mut myös toisiamme kohtaan.Kaukana on joskus toisiamme rakastaminen,rukoillaan Taivaan Isin Voimaa siihen.lämmöllä peppiina


      • uskosa
        teu kirjoitti:

        tiedättekö jo mitä vuoden vaihteen jälkeen täällä tapahtuu .
        Kun jellivaaran seurojen jälkeen , Ruotsin miehet tulee Amerikan miesten kanssa Suomeen
        tuossa jo joku maalaili p, seinään .

        Mietipä vähän tarkemmin. Jos sinulle opetetaan, että vain esikoislestadiolaisuudessa ihminen pelastuu, niin onhan se jo käsittämättömän vahvaa puppua. Jos, (lue kun) sinulle opetetaan että liikkeen johto on erehtymätön ja seurakunnan yläpuolella, niin sumu vain sakenee. Kun tähän liitetään jatkoksi Raamatun vastainen käsitys Kristuksen maailmanlaajuiseen seurakuntaan liitetystä erillisestä seurakunnasta, jota kutsutaan äidiksi, niin sen jälkeen voi odottaa oikeastaan mitä vain. Tätä taustaa vastaan lisäeristäytyminen luterilaisen kirkon opetuksesta ja sakraaliyhteydestä ei ole mikään ihme. Lestadiolaisessa likkeessä on tehty propagandaa luterilsta kirkkoa ja sen pappeja vastaan lähes koko olemassaolonsa ajan. Mitä muuta silloin voimme odottaa?

        p...a on siis maalattu seinälle jo toista sataa vuotta. Pietistis-herrnhutilainen liike vuodelta 1850 hakee paikkaansa muuttuvassa maailmassa. Tehtävää olisi ja annettavaakin on. Nyt olisi aika jo yhsityä maailmanlaajuisen kristillisen kirkon kanssa yhdessä taisteluun maailmanlopun ajan ongelmia vastaan.
        Me kaikki kristityt tarvitsemme toinen toisiamme, tämä on totuus. Jeesuksen tunnustajien kilpailu eritäytyminen ja opilliset ristiriidat kantavat hedelmää kuolemalle.


      • teuta
        uskosa kirjoitti:

        Mietipä vähän tarkemmin. Jos sinulle opetetaan, että vain esikoislestadiolaisuudessa ihminen pelastuu, niin onhan se jo käsittämättömän vahvaa puppua. Jos, (lue kun) sinulle opetetaan että liikkeen johto on erehtymätön ja seurakunnan yläpuolella, niin sumu vain sakenee. Kun tähän liitetään jatkoksi Raamatun vastainen käsitys Kristuksen maailmanlaajuiseen seurakuntaan liitetystä erillisestä seurakunnasta, jota kutsutaan äidiksi, niin sen jälkeen voi odottaa oikeastaan mitä vain. Tätä taustaa vastaan lisäeristäytyminen luterilaisen kirkon opetuksesta ja sakraaliyhteydestä ei ole mikään ihme. Lestadiolaisessa likkeessä on tehty propagandaa luterilsta kirkkoa ja sen pappeja vastaan lähes koko olemassaolonsa ajan. Mitä muuta silloin voimme odottaa?

        p...a on siis maalattu seinälle jo toista sataa vuotta. Pietistis-herrnhutilainen liike vuodelta 1850 hakee paikkaansa muuttuvassa maailmassa. Tehtävää olisi ja annettavaakin on. Nyt olisi aika jo yhsityä maailmanlaajuisen kristillisen kirkon kanssa yhdessä taisteluun maailmanlopun ajan ongelmia vastaan.
        Me kaikki kristityt tarvitsemme toinen toisiamme, tämä on totuus. Jeesuksen tunnustajien kilpailu eritäytyminen ja opilliset ristiriidat kantavat hedelmää kuolemalle.

        meinaan tuo Luterilaisen kirkon , ja Pappien solvaus , sitä harrasti aina kun vain kohdalle soipi ,K.Luoma
        ja moni muu ja jos oli jotain asiaa , se oli papin henkilökohtaisesta , ei niinkään Lutherin puolesta.

        Kun olin pikku poika , se että meni kirkkoon 10:neksi ja seuroihin 13.00 ainakin katsottiin vinoon jos ei enä'ä
        selkäänsä saanutkaan , en ymmärtänyt , meilläkin kun oli lempeä Rovasti ( tarvittaessa ) tiukka "rippikolu"

        Tuo lause Me kaikki kristityt tarvitsemme toinen toistamme , Jeesukseen tunnustavien opilliset ristiriidat
        kantavat hedelmää kuolemalle . on niin oikein sanottu , etten yritäkkään sitä muunnella .


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        meinaan tuo Luterilaisen kirkon , ja Pappien solvaus , sitä harrasti aina kun vain kohdalle soipi ,K.Luoma
        ja moni muu ja jos oli jotain asiaa , se oli papin henkilökohtaisesta , ei niinkään Lutherin puolesta.

        Kun olin pikku poika , se että meni kirkkoon 10:neksi ja seuroihin 13.00 ainakin katsottiin vinoon jos ei enä'ä
        selkäänsä saanutkaan , en ymmärtänyt , meilläkin kun oli lempeä Rovasti ( tarvittaessa ) tiukka "rippikolu"

        Tuo lause Me kaikki kristityt tarvitsemme toinen toistamme , Jeesukseen tunnustavien opilliset ristiriidat
        kantavat hedelmää kuolemalle . on niin oikein sanottu , etten yritäkkään sitä muunnella .

        minne ne toistasataa lukijaa on viety ? tuntuu oudolle ,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      727
    Aihe