Isä kuoli ollessani 36v. En ollut tavannut häntä neljään vuoteen.
Äitini kuoli ollessani 55v. äiti oli isää 6 vuotta nuorempi. Äitiä en ollut nähnyt kahdeksantoista vuoteen, enkä mennyt hautajaisiin.
Meillä tehtiin selväksi, että lapsia ei ole koskaan edes haluttu, mutta aina niitä vaan tuli; “Aina sai olla maha pystyssä.”
Isän mielestä taas äiti oli raskaana heti, kun näki miehen alushousut. No työvoimaa tarvitaan, jokainen elättäköön itsensä, heti kun kynnelle kykenee.
Äiti itki ja kertoi miten oli taas joutunut suostumaan, jopa kaksi kertaa illalla ja aamulla, isän inhottavuuksiin, että meillä lapsilla olisi koti. Eikä isä anna laittaa Antikoon-puikko enää aamulla, kun äiti oli sen juuri illalla laittanut…
Kaksi poikaa oli kuollut, ennen kuin olivat kuukauden ikäisiä. Äiti ilmoitti itkunsa lomassa, kaikki viisi tytöt antaisin pois, jos saisin edes toisen pojan takaisin, sitten isä antaisi Hänelle rauhan. Meitä oli viisi tyttöä ja kaksi poikaa, joista nuorin oli iltatähti 25 vuotta vanhinta siskoa nuorempi, neljäs syntynyt poika.
Äiti kertoi myös yksityis-kohtaisesti miten isä raiskasi hänet ensi tapaamiselle, isä nauroi ja kertoi lisäksi kolmesta muusta raiskaamisestaan.
“Jos mies pääsee sisään, ei se ole raiskaus.”
“Kyllä Xxxx yritti hantiin pistää, mutta minä poika työnsi samaan pesään.”
“Kun naista nai, se on kun joutsenen sukellus, sulat ovat heti kuivat, kun lintu nousee pintaan”
“Nainen ei saa pitää alushousuja yöllä.”
“Vain nainen rikkoo eläin kunnan kaikkia sääntöjä makaamalla minkä värisen kanssa vain, eläin kunnassa ei ole muita kun Aasi joka sitten todistaa tuon mahdottomuuden, Muulit eivät lisäänny.” Kylässä kävi lähetyssaarnaaja pariskunta, mies oli musta ja heillä nätti tytär.
J.N.E.
Ennen koulu ikääni, isällä oli vaihe, jolloin hän paljasteli itseään näytellen “sukukalleuksiaan”.
Asuimme talossa jossa iso tupa keittiö, tupa oli myös lasten makuuhuone. Lisäksi oli kolme muuta kammaria, yksi isän ja äidin, toisessa nukkui rengit, kolmannessa piiat lopulta vanhin sisko, kun alkoi hoitaa lypsyn piian sijaa, joka irtisanottiin tarpeettomana.
Tupa oli, oleskelutila, ruokailu oli tuvan ison pöydän ääressä, tämä sukukalleuksien esittely oli jälkiruokana siskot ja äiti olivat navetalla ja minä hoidin ruoan pöytään ja pois sekä tiskasi.
Meillä ei oltu missään vaiheessa yhdessä alasti, saunominen meni miesten ja naisten vuoroina. Rajat olivat tarkat esim. saunomisessa, isä ja rengit (joskus oli kaksikin) saunoivat ensin, äiti ja lapset sitten. Miesten saunavuoro oli naisten navettatyön aikana, miesten työaika loppui kello 17.00.
Poika/veli saunoi alle kouluikäisinä äidin ja siskojen kanssa, isä ei halunnut pestä lasta se haittasi Hänen saunomistaan. Toinen sauna vuoro, joutui poikkeuksetta, lämmitänkään uudelleen pesuvetensä, löytyä ei myös tullut enää, kiukaan luukku oli jätetty auki. Pata oli iso, sitä kokoa ei enää valmistettu 1962, jolloin sellaista etsittiin. Lämpimän veden kokonaan käyttö, ilman uuden tilalle lämmittämistä, sai aikaa hirveän riidan, naisten tehtävä on hoitaa lämmitykset. (Tuosta aiheesta saisi kirjan.)
Isän iltahuvi oli kahden minua vanhemman siskoni tissien hierominen. Tähän huviin osallistui myös yksi rengeistä. Tissejä hierottiin, että ne kasvaisi miehen iloksi. Tytöillä oli koko etupuoli; kainaloista kaulan alta vyötäisille yhtä mustelmaa ja se huuto ja itku kivuliaasta toimituksesta vastuksesta huolimatta. Uskon äidin kyllä kuulleen huudot huoneeseensa, mutta hän ei puuttunut mitenkään.
Kun tytöt näyttivät äidille mustelmiaan ja kertoivat tapahtuneesta, äiti ilmoitti vain “Pysykää kaukana isästä se on minun mieheni“
Olin menossa neljännelle luokalle kansakoulussa, ilmoitin kertovani opettajalle, kun koulu alkaa. Jotain kuhinaa isän ja äidin kesken oli ja hieromiset loppuvat. Ilmoitin silti, jos ei tämä osallistunut renki lähde kerron kaiken opettajalle. Niin renki- Eppu sai lopputilin. Eppu kävi käsiksi minuun kun siskot kiellettiin, suurin syyni sanomiseeni oli siinä. Molemmat vanhempani julistivat, Epun irti sanomisen jälkeen, kyläläisille minun olevan oikea mielikuvitus kertoja ja valehtelevan vaikka mitä. Äiti vielä kruunasi tullut kyllä isäänsä. Joka johti sitten kahteen raiskaus yritykseeni, kylän poikien taholta.
Isän munien esittely siis oli sitä itseään, tarkoituksellista esittelyä: kohteen lapsi, olin tilanteissa ollessani 7v. esittelyjä jatkui aina n. 9 vuotiaaksi.
Isä nousi, kun paikalla ei ollut muita, laski henkselinsä ja housunsa reisien tasolle, jossa ne reisien levitys liikkeellä piti. Sitten hän selitti, miehen munissa on verenkierto niin hidas, että ne palelevat helposti. Puhuessaan Hän pakkasi muniaan paidan helmaan. Hän käytti niitä flanellisia isäntä alusvaatteita, joissa on se juovakuvio. Silmissä oli, nyt sen ymmärrän, kiima/naitatus kun hän seurasi reaktiotani. Minua tämä esitys, aina, nolottivat, inhottivat ja pelottivat. Esitykset loppuvat, kun ensin kantelin äidille ja sitten isä kärysi.
Jatkuu>
Yhden "uhraaminen"
13
930
Vastaukset
- taivaassa
Jatkuu>
Kerran kantelun jälkeen, isä erehtyi heiluttelemaan muniaan kasvojeni edessä, oli keskipäivä, äiti tuli paikalle ja näki tilanteen. Äiti istui keittiössä, eikä isä kait tiennyt, joten laski housunsa ja heilutti muniaan kasvoilleni, olin makuullani tuvanpenkillä. Minulta kait pääsi pelon ja inhon inahdus, äiti tuli keittiöstä tuvan ovelle ja näki tilanteen, näin äidin kasvot, kun hän havaitsi tilanteen ja joutui toteamaan; minä en keksi enkä valehtele. Isä nosti housunsa ja marssi äidin ohi ulos, eikä tapauksesta koskaan puhuttu, esittelyt vain loppuivat. Odotin kyllä äidin sanova että nyt uskoo minua.
Aikuisen näitä “Muna -Jusseja” on nähty useampikin kerran ( kolme kertaa), 1970 jopa Riihimäen asemalla, junan ikkunassa. Juna oli jäämässä asemalle, muuten tyhjä, itse odotin pohjoiseen lähtevää junaa, hyydyin paikalleni, kun havaitsin esityksen.
Kun kasvoi, kansalaiskoulu iässä sain voimakkaita inhon kohtauksia, aina kun joku poika tai mies katsoi minua. Tuo inho sai aikaan tunteen joka oli kuin oksetusta ja huonovointisuutta.
Koko ikäni ole aina katsonut nopeasti pois, jos joku mies katsoo minua, olen nolo ja häpeän.
Naisen ja tytön naimista puitiin kerran kahvi keskusteluna, meillä oli sahuri ja remontti muurari, miehiä kaikki. Siinä puhuttiin naimisiästä ja siitä koska naista/tyttöä pitäisi olla oikeus naida. Vieraat olivat yksi selliteisen lain kannalla, ikäraja on 16 vuotta ja toimeen pitää olla yhteisymmärrys eli molemmat sitä haluta.
Isä suuttui niin että heitti T-kuppinsa kupin asetille niin että se halkesi. “Iällä ei ole naimisen kanssa mitään tekemistä, tytöillä on ollut karvaperse jo 12 vuotiaana. Kyllä luonto tietää.“
Miehet lähtivät “Kyllä sut Xxxxx tiedetään, tuolla niitä on elätettävänä eikä sun lupaa tullut kysyttyä.” Kumpikaan miehistä ei tullut enää töihin meille, muurari sai muurauksen tehtyä eikä sahuri tarvinnut Xxxxx rahoja.
Jälkipuinti käytiin isä ja äidin välillä. Äiti ilmoitti, päiväsiä miesten keskusteluja myötäille; 16 vuotta on ikäraja, joka laki takaa, teet sitten just mitä tykkäät. Isä nojasi raskaasti käsiinsä, istuivat tuvanpöydän ääressä, se kuva isästä ei unohdu eikä katoa.
Isän kuoltua oli ainoa, joka halusi nähdä hänet arkussa. Halusin todella nähdä, että hän on siellä, eikä huijaa. Kun suntio otti liinan pois vainajan kasvoilta, nousi helpotuksen aalto, joka vääntyi räjähdyksesi joka oli jotain vikinää. Inhoa halveksuntaa, joka hyydytti vieläkin koko selkärangan.
Oli lopettanut kansalaiskoulun. Määräys oli; minusta tulee vanhempien vanhuudenhoitaja, kolutusta en tarvitse, kotityöt osaan tehdä ja naimisiin et mene, etkä lapsia laita.
Äiti käski minut isän sauna kaveriksi; katsot vähän perään, isällä on huono sydän joten löyly ei ole niin hyväksi. Olin 15-16 vuotias.
No talvi meni ja minä saunoin isän kanssa _ kyllä se vähän omituinen oli _joskus_. Heitteli esim. kylmää vettä munilleen istuessaan huilaamassa löylyn jälkeen.
Sitten isän ja äidin makuuhuoneen seinälle ilmestyi alastoman naisen kuva. Siinä nyt ei ollut mitään kummaa, vanhantalon aikana koko pikkula oli vuorattu Jallun kuvilla.
Ihmettelin kuvaa äidille; “Miksi annat sen pitää tuota, olet aina sanonut kärsiväsi moisista, on se sinunkin makuuhuoneesi?” Äiti nauroi: “Se on siinä, koska se isän mielestä on aivan sinun näköinen, vartalo on kyllä samanlainen.” Todella pirullinen ilkeä hymy.
Kieltäydyin saunomasta enää isän kanssa. Käskin veljeäni menemään, osaat sinäkin pitää huolta, jos se jonkun kohtauksen saa.
Äiti suuttui: “Sinähän menet isän kanssa saunaa.” Se oli minulle sokki; en todellakaan missään nimessä ikinä enää sauno isän kanssa.
Kaksi siskostani (minua 2 ja 4 vuotta vanhemmat) nauroivat asiaa, äiti kertoi heille, ettei isällä seiso kuin katseltuaan minua saunassa. Toiseksi vanhin sisko nauroi; mennään auttamaan äitiä, jotta isällä seisoo, ja äiti saa, mennään saunomaan isän kanssa. 2 vuotta vanhempi veti uimapuvun päälle ja sitten nämä äidin apurit lähtivät töihin.
Isä tuli sanatien saunasta ja huusi rähisi ja itki hänen tyttärensä tulevat hänen kanssaan uimapuku päällä saunaan…
Seurasi syytelyä riitaa ja rähinää. Minut asetettiin mottiin, kukaan ei puhunut kanssani, eikä puhettani kuultu, muut poistuivat huoneesta, jos edes yritin puhutella heitä.
Äiti oli raskaana, sai pojan joka jäi henkiin, toisena poikana. Motti muuntui, kun tulin ulkotöistä ruokailuun, ruuat olivat syöty ja tyhjät astia pöydällä…(oli kanala ja kauppapuutarha työtä tosiaan oli)
Tein löydöksistäni ruokaa, tai söin voileipiä, sitten tiskasin ja siivosin.
Äiti meni sairaalaan aborttiin ja mummu leikkaukseen, hän oli 46v. ja jälleen raskaana.
Tänä aikana sain puhuttua pikkuiset väleihin kanssani ja elämä oli kuten ennen.
Äiti tuli kotiin ja pikkuiset 2 v. ja 4 v. pysyivät hiljaa ja katselivat varovaisesti naureskellen minua matkan päästä. Lopulta kysyin; mikä nyt on? No me saadaan karkkia, kun ei puhuta sinulle mitään…
Jatkuu>- enkä helvettiin
Jatkuu 3 >>
Olin todella pahoillani aikuiset voivat päättä omalta kohdaltaan, mutta lahjoa lapset samaan jengiin.? Asuminen ja eläminen kotona kävi mahdottomaksi.
Mikään keskustelu yritys ei auttanut; Sinä teet niin kuin sanotaan
Isä alkoi ihan suoran ja rehellisen lähentelyn, kerran tarttui todella lujaa kiinni ja yritti suudella, olimme tuvassa ja äiti oli keittiössä pikkuiset ulkona. Löin isää ja käskin häntä pitämään paskaset näppinsä irti minusta, teen hänen temppunsa julkisiksi, kerron kaikille. Äiti ilmoitti yksikantaa; “ Puhu mitäs puhut, ei sinua kukaan kuitenkaan usko.”
Äidin jälkeisessä perunkirjoituksessa kävi selväksi tila maat ja huonekalut on myyty pojille kauppakirjalla jo 35 vuotta siten. Kauppakirjassa oli hallinta ja käyttöoikeus vanhemmilla koko elämänsä ajan. Isän perunkirjoituksissa äiti ilmoitti antavansa omaisuutensa vaikka Jerikon mustalaisille, mutta tytöt eivät saa penniäkään..
Nämä vanhemmat veivät kaiken jopa, Isän Jumala, joka rakastaa lapsiaan kun isämme meitä jäin uskomatta.
Opin inhoamaan ruumistani ja naiseuttani, se ei koskaan parantunut tai muuttunut.
Tein kaksi lasta ja erosin, enkä ikinä tule edes sylkäisemään mieheen päin saatikka elämään jonkun kassa.
Olen nyt 61 vuotias. - ....
enkä helvettiin kirjoitti:
Jatkuu 3 >>
Olin todella pahoillani aikuiset voivat päättä omalta kohdaltaan, mutta lahjoa lapset samaan jengiin.? Asuminen ja eläminen kotona kävi mahdottomaksi.
Mikään keskustelu yritys ei auttanut; Sinä teet niin kuin sanotaan
Isä alkoi ihan suoran ja rehellisen lähentelyn, kerran tarttui todella lujaa kiinni ja yritti suudella, olimme tuvassa ja äiti oli keittiössä pikkuiset ulkona. Löin isää ja käskin häntä pitämään paskaset näppinsä irti minusta, teen hänen temppunsa julkisiksi, kerron kaikille. Äiti ilmoitti yksikantaa; “ Puhu mitäs puhut, ei sinua kukaan kuitenkaan usko.”
Äidin jälkeisessä perunkirjoituksessa kävi selväksi tila maat ja huonekalut on myyty pojille kauppakirjalla jo 35 vuotta siten. Kauppakirjassa oli hallinta ja käyttöoikeus vanhemmilla koko elämänsä ajan. Isän perunkirjoituksissa äiti ilmoitti antavansa omaisuutensa vaikka Jerikon mustalaisille, mutta tytöt eivät saa penniäkään..
Nämä vanhemmat veivät kaiken jopa, Isän Jumala, joka rakastaa lapsiaan kun isämme meitä jäin uskomatta.
Opin inhoamaan ruumistani ja naiseuttani, se ei koskaan parantunut tai muuttunut.
Tein kaksi lasta ja erosin, enkä ikinä tule edes sylkäisemään mieheen päin saatikka elämään jonkun kassa.
Olen nyt 61 vuotias.Olen kolmikymppinen nainen. Minuun ei ole (muistaakseni) koskettu, mutta olen saanut seurata isäni masturbointia jo leikki-ikäisenä sekä olen kärsinyt rintojen ja takapuolen tuijottamisesta teini-iässä isäni taholta. Narsistisen ja sekopäisen vanhemman kanssa elettyä aikaa on vaikea jakaa normaalista perheestä tulevan kanssa. Ei ole kenelle puhua, kun on vaihtanut sosiaaliluokkaa ja opiskellut itsensä uusiin ympyröihin.
Sinä olet selvityjä, koska olet pystynyt kuvaamaan asiasi noin hienosti sanalliseen muotoon. Sinun ollessasi nuori ei ollut mediaa, jonka avulla olisit voinut analysoida ongelmiasi. Minusta sinä olet todella vahva ihminen. Kai 60-vuotiaanakin voi edellen elää, ei silloin vielä ole vanhus? Oletko ollut yhteydessä auttaviin yhdistyksiin, esim. osoitteeseen www.suomendelfins.fi - oli siis
.... kirjoitti:
Olen kolmikymppinen nainen. Minuun ei ole (muistaakseni) koskettu, mutta olen saanut seurata isäni masturbointia jo leikki-ikäisenä sekä olen kärsinyt rintojen ja takapuolen tuijottamisesta teini-iässä isäni taholta. Narsistisen ja sekopäisen vanhemman kanssa elettyä aikaa on vaikea jakaa normaalista perheestä tulevan kanssa. Ei ole kenelle puhua, kun on vaihtanut sosiaaliluokkaa ja opiskellut itsensä uusiin ympyröihin.
Sinä olet selvityjä, koska olet pystynyt kuvaamaan asiasi noin hienosti sanalliseen muotoon. Sinun ollessasi nuori ei ollut mediaa, jonka avulla olisit voinut analysoida ongelmiasi. Minusta sinä olet todella vahva ihminen. Kai 60-vuotiaanakin voi edellen elää, ei silloin vielä ole vanhus? Oletko ollut yhteydessä auttaviin yhdistyksiin, esim. osoitteeseen www.suomendelfins.fisinua toista vuotta nuorempi kun suljin lapsuuskotini oven lopullisesti.
Isä kuoli siitä neljän vuoden kuluttua.
Tapasin äitini vielä isän hautajaisissa ja isän perunkirjoituksissa.
Tuossa on todella vain pieni heijastus siitä mitä kotonamme tapahtui.
En koskaan edes kaivanut, vanhempiani tai kotiani, lähdettyäni. Tuo ei tarkoita sitä etten olisi kaivanut "vanhemman" kaltaista ihmistä elämääni kautta aikain..
Todella lapsuuskodin elämään saneli pelko: jos ei joku muu, se olen minä.....
Eli väkivalta ja kaltoin kohtelu ole ainoa joka tunnettiin, muuta ei ollut.
Kansalaissota ja sodat olivat perusta ja oikeutus väkivallalle ja alistamiselle. Siinä ei ollut kyse yksilöstä tai meidän perheestä.
Onko uusi tai vaikea ajatus: kärsijä kuulee näkee ja ymmärtää kivun tuskan ja hädän. Se ei tee omia kokemuksia helpommiksi, mutta antaa voimaa hyväksyä asiat joita ei voi muuttaa.
Elämä on kuin virtaava vesi, patokaan ei sitä pysäytä vain muuttaa energiaksi. Tosin luonto/elämä joka eli vapaassa vedessä katoaa tai kuolee..
- kenenkään ei pitäisi ...
Kovia ovat olleet kokemuksesi! Todella väärin vanhempiasi ovat sinua kohdelleet, vaikka eivät sitä myöntäisikään. Perheesi on ollut sairas, mutta sinä tunnut selviytyneen terveimpänä, vaikkakin varmaan haavoitettuna.
Minullakaan ei ole ollut lämmin ja rakastava perhe, mutta aloin jo varhain vetäytymään perheestäni ja se auttoi selviytymään jotenkin.
Kertomuksesi saa minut jälleen kerran ihmettelemään itsekseni sitä ev lut kirkon näkemystä, että vanhemmat haluavat lapsilleen AINA parasta ja että Jumala siunaa ihmisiä hänen vanhempiensa kautta. Kirkon kantahan on, että vaikka vanhempien teot olisivat kuinka vastenmielisiä lapsesta tahansa, ne on vanhempien kannalta tarkoitettu lapsen hyväksi. Sen vuoksi, lasten tulee aina KUUNNELLA VANHEMPIAAN, koska se on Jumalan luomisjärjestyksen mukaista.
Vanhemmilta saattaa olla joissakin tapauksissa täysin hukassa oma rooli ihmisenä, vanhempana, puolisona. Olihan tietysti äitisi traumatisoitunut jouduttuaan raiskatuksi nuorena naisena rakastamansa miehen taholta ja ehkä sairastunut mieleltään. Mitä lie isäsi joutunut kokemaan? Yleensähän kidutetusta tulee kiduttaja itsestäänkin. Se ei kuitenkaan antanut heille oikeutta työntää pahaa oloaan lasten kannettavaksi, mutta pahoja asioita hekin olivat tod näk kokeneet elämässään.
Kuulostaa aivan kuin lapsuudenkodissasi olisi eletty jossakin epätodellisessa joukkopsykoosissa. Todella paha siellä oli varmaankin olo kaikilla!
Ihme, että selvisit! Toivottavasti saat kaiken mahdollisen avun itsellesi ja voit saada vielä monia hyviä vuosia elämääsi, pahat ajat ovat jääneet turvallisesti taakse. Kukaan ei voi sinua enää haavoittaa! Ei ollut sinun syysi, että jouduit kokemaan kaiken sen vääryyden.
Voimia sinulle! Toivoa on aina paremmasta elämästä ja paremmista, terveemmistä ihmissuhteista!- parempaa elämää sinulle
Luettuani kirjoituksesi tuli todella paha olla. Olet kokenut kovia, harmi ettei kukaan järkevä aikuinen puuttunut siihen. Isäsi on ollut sairas ja äitisi olisi kuulunut puuttua siihen. Kannattaa kuitenkin unohtaa se mitä ei voi enää muuttaa ja nauttia elämästä, vaikka ilman miehiä.
Voimia sinulle - keskeltä nousee ajatus
parempaa elämää sinulle kirjoitti:
Luettuani kirjoituksesi tuli todella paha olla. Olet kokenut kovia, harmi ettei kukaan järkevä aikuinen puuttunut siihen. Isäsi on ollut sairas ja äitisi olisi kuulunut puuttua siihen. Kannattaa kuitenkin unohtaa se mitä ei voi enää muuttaa ja nauttia elämästä, vaikka ilman miehiä.
Voimia sinullemiksi ihminen uskoo oikeuteensa tulla rakastetuksi?
Ehkä ilmeinen vahvuus johtuu siitä, että et koskaan voinut tai saanut uskoa saavasi kannustavaa suojelevaa tai tukevaa rakkautta.
Koko uskonnon perus on rakastava taivaan isä jonka rakkautta rinnastetaan maaliseen isään?
Maalinen isä joka ei rakasta ketään, ei edes itseään, ei kuulu uskon eikö tiedon piiriin.
Ihmiseen iskostetaan uskonnon kautta ainoana oikeana totuutena vanhemman rakkaus lapseensa.
"Sodan" kokeneet vanhemmat oppivat ilmeisemmin väkivallan olevan vain yksi elämän osa-alue, voimakkaamman valta ja oikeus.
Lakeja on laadittu ihmisen turvaksi
Työaika laki!
Tasa-arvo laki
laki naisen oikeudesta periä
ja monia muita, todella lailla on ollut pakko kirjata muiden oikeus.
1970-luvulla astui voimaan, laki jolla kielletään lapsen hakkaaminen..
jossain oli jokin aika sitten tilasto, jossa sanottiin 200 lasta vuosittain saa pysyviä vammoja vanhempiensa kurittamina.
30 naista, joka vuosi, kuolee puolisonsa pahoinpitelemänä.
No kaikesta huolimatta, uhrit eivät pahemmin saa tukea tai lohtua keltään. Aikanaan he oppivat ettei kärsimyksistään kannata edes puhua, saa vain toisen luokan kansalaisen leiman statuksen...
Uhri on aina ihminen, _ hän joka on kohde_ joka yleisesti alistetaan kohteeksi, joko siksi että on heikompi tai vajaavaltainen kuten lapsi. - jo alle kouluiästä
Voimia sinulleeli määrä työt, jotka oli tehtävä ilman kehotusta, sekä vaihtuvat ja juoksevat työt.
Selkäsauna ja hakkaamiset eivät koskaan tulleet tekemättömistä töistä, vaan väärin ymmärretyistä tai väärällä työtavalla tehdyistä töistä. Väärä työtapa oli myös vasenkätisyys meissä oli kolme vasen kätistä.
Vaikka naapureiden lapset tulivat hakemaan meitä leikkimään emme päässeet, vaan isä laitto heidätkin töihin.
Aikuiset ja naapurit ihailivat perhettämme, heistä oli mahtavaa kun lapset lähtivät ilman käskyjä töihinsä. Tosin työntekomme ainoana sallittuna tekemisenä, meni heiltä jotenkin ohi? Meitä syytettiin leuhkoiksi, kun emme osallistuneet kylän vapaa-ajan toimintaa.
Ensinäkin työpäivä alkoi klo 7.30 iästä huolimatta, siihen mennessä oli aamiainen syöty. Työpäivä loppui kello 20.00. Nukkumassa oli oltava kello 21.00.
Muut nuoret ja lapset pelasivat kentällä, oikein joukkueina, sitten lähi kuntia vastaan. Heillä oli näytelmäpiiri partio ja kerhoja.
Me yritettiin päästä karkaamaan edes uimaan illalla, vähemmän päästiin.
Kuitenkin kun pelit ja harrastus esiintyi isä vaati meitä menemään mukaan. Siis harjoiteltuun joukkue peliin ?? pesäpallo. Tai näytelmän esitykseen ?? vuorosanat ja rooli?
No näin hän piti yllä kyläläisillä luuloa, me emme halua osallistua. - että ilmankin
Voimia sinulleon elämää! ;)
erosin jo 29 vuotta sitten ja kumma kyllä on tuota elämää ollut kokoajan ;-))
Naapurusto ja kylä uskoi isän saavan oman "paskansa" silmilleen ja seurasi vain sivusta miten tulee käymään.
Isä oli aivan tiedetty raiskaaja & ahdistelija ennen perheen perustamista jo. Xxxxx nyt on semmoinen. "Itselleen sika kiusaa tekee, kun purtilonsa kaataa" kyse ei ollut meidän perheestä, vaan isän teoista ja niiden seuraamuksista.
* - raiskaajan/raiskaajansa
että ilmankin kirjoitti:
on elämää! ;)
erosin jo 29 vuotta sitten ja kumma kyllä on tuota elämää ollut kokoajan ;-))
Naapurusto ja kylä uskoi isän saavan oman "paskansa" silmilleen ja seurasi vain sivusta miten tulee käymään.
Isä oli aivan tiedetty raiskaaja & ahdistelija ennen perheen perustamista jo. Xxxxx nyt on semmoinen. "Itselleen sika kiusaa tekee, kun purtilonsa kaataa" kyse ei ollut meidän perheestä, vaan isän teoista ja niiden seuraamuksista.
*kanssa naimisiin? Kyllä silloin täytyy olla syvä itseviha ja naisen halveksunta sisäistettynä. Miksi kyläläiset vain odottivat, että paha saa palkkansa? Tuohon aikaan kai sitten oli niin, että raiskattu nainen olisi joutunut kestämään liikaa häpeää, jos olisi ilmoittanut poliisille. Olisi silti kannattanut. Montakohan vuotta olisi tullut tuon ajan lakien mukaan vankeutta? Todella sairaalloisia ihmisiä. Meneekö tuollaiseen "joukkopsykoosiin" mukaan siksi, että mieli on niin hauras, ettei kestä todellisuuden kohtaamista, sitä että on joutunut vääryyden kohteeksi ja altistanut sille muitakin? Onkohan erittäinkin yleistä, että vain yksi perheen hyväksikäytetyistä lapsista säilyttää terveen ymmärryksen?
- kaikki pitää
raiskaajan/raiskaajansa kirjoitti:
kanssa naimisiin? Kyllä silloin täytyy olla syvä itseviha ja naisen halveksunta sisäistettynä. Miksi kyläläiset vain odottivat, että paha saa palkkansa? Tuohon aikaan kai sitten oli niin, että raiskattu nainen olisi joutunut kestämään liikaa häpeää, jos olisi ilmoittanut poliisille. Olisi silti kannattanut. Montakohan vuotta olisi tullut tuon ajan lakien mukaan vankeutta? Todella sairaalloisia ihmisiä. Meneekö tuollaiseen "joukkopsykoosiin" mukaan siksi, että mieli on niin hauras, ettei kestä todellisuuden kohtaamista, sitä että on joutunut vääryyden kohteeksi ja altistanut sille muitakin? Onkohan erittäinkin yleistä, että vain yksi perheen hyväksikäytetyistä lapsista säilyttää terveen ymmärryksen?
saada valmiiksi märehdittynä ja "aivoihin" tungettuna.
Jo suomalaisten lähihistoria kertoo paljonko talolliset saivat sanktioita piikojen paksuiksi pökkäämisestä..
Piika oli irti sanottu, jos kieltäytyi ja heti kun tuli raskaaksi.
Eikä tuossa sanottu miten muiden kävi, eiköhän niitä psykoosisairauksia ole melkoisesti joiden syitä yritetään selvittää...
mielenterveys ongelma ovat nyt johtavin sairauseläkkeiden syy... - tilastoa
kanssa naimisiin? Kyllä silloin täytyy olla syvä itseviha ja naisen halveksunta sisäistettynä. Miksi kyläläiset vain odottivat, että paha saa palkkansa? Tuohon aikaan kai sitten oli niin, että raiskattu nainen olisi joutunut kestämään liikaa häpeää, jos olisi ilmoittanut poliisille. Olisi silti kannattanut. Montakohan vuotta olisi tullut tuon ajan lakien mukaan vankeutta? Todella sairaalloisia ihmisiä. Meneekö tuollaiseen "joukkopsykoosiin" mukaan siksi, että mieli on niin hauras, ettei kestä todellisuuden kohtaamista, sitä että on joutunut vääryyden kohteeksi ja altistanut sille muitakin? Onkohan erittäinkin yleistä, että vain yksi perheen hyväksikäytetyistä lapsista säilyttää terveen ymmärryksen?
viime vuosi tuhannella, jossa sanottiin 95 % vihityistä naisista on raskaana.
Itselläni oli luokkatoveri, jolla kolme sisarusta vanhempi ja nuorempia, he nukkuivat navetan ylisillä säkeissä piilossa lähes joka viikonloppu syy..
itse keksivät viedä säkkejä valmiiksi odottamaan heinävarastoon..
Niin se on tapa millä lapset oppivat suhtautumaan aikuisten oikeuteen kurittaa heikompaa (äiti tai lapset)
Kyllä laki joka kieltää lasten pahoinpitelyn kumpuaa suomalaisesta kansan kulttuurista...
Lue huviksesi Juutas Käkriäisen jauhon haku matka se on yhdenlainen kertomus kansan kurjuudesta. - Spaceship
raiskaajan kanssa naimisiin varsinkin joitakin vuosikymmeniä sitten. Jos nainen
tuli raskaaksi raiskauksen seurauksena, ei siinä ollut paljon vaihtoehtoja. Naisen
piti vain olla tyytyväinen, että mies suostui korjaamaan jälkensä. Naisen ajattelutapaan oli myös iskostettu, että he ovat itse syyllisiä jos tulevat raiskatuksi. Jollain lailla ovat provosoineet miestä. Mieshän ei mitään voi itselleen, oli ihan yleisenä ajattelutapana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465831Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki573195- 1842691
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122494mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132199- 292141
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151866- 151548
- 1481369
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2661225