onko tämä totta vai onko se vain väite?
hunaja pehmentää ääntä?
3
752
Vastaukset
- Mikään mitä syöt
ei mene äänihuuliin. Jos syödystä tulee hyvä olo, se vaikuttaa kokonaisvaltaisesti ja voi placebotyyppisesti tietysti vaikuttaa lauluun. Ehkä jos hunaja lisää hetkellisesti syljeneritystä ja suu on ollut kuiva, voi tulla hetkellinen vaikutus, tiedä häntä.
Lähinnä itse välttäisin jotain suklaata ennen laulua, kuten varmaan moni muukin. Ainoa, mikä mielestäni oikeasti vaikuttaa positiivisesti, on runsas vedenjuonti, eikä siis vain viittä minuuttia ennen esitystä vaan yleisesti.
Terveisin Absoluuttinen Totuus Netistä :).- tyttö.
...
- -L-
tyttö. kirjoitti:
...
Kyllä se on ihan yksilöllistä, mitkä ruoat/juomat vaikuttavat laulamiseen. Yleisesti suklaata, kahvia, rasvaisia ruokia ja juustoa pidetään noiden maitotuotteiden ohella sellaisina, jotka voivat olla pahasta. Mutta eivät suinkaan kaikille.
Esim. minä kyllä välttelen noita rasvaisia ruokia ja juustoa, mutta kahvi tai muut maitotuotteet eivät vaikuta minuun sitä eikä tätä. Kaikkein pahin minulle itselleni on kuitenkin appelsiinimehu. Se vie äänestä terän pois.
Kannattaa jokaisen vaikka ihan kokeilemalla selvittää, mitkä noista, tai muista aiheuttavat muutoksia ääneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä16211510- 288132
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.565984Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1664967- 204737
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai394384Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1014275- 953605
- 803280
- 481781