te rastapäät!

haileselassie

Kertokaapa minulle millä te pesette tukkaanne. Itse pesen mäntysuovalla kerta viikkoon, mutta se alkaa jo pidemmän päälle kyllästyttämään vaikka toimiikin erinomaisesti kaikissa muissa rastatukan osastossa muttei päänahassa.... kuivattaa todella paljon ja on turhan emäksistä. Eli nyt hyvät vinkit kehiin! Aine, jolla on samat ominaisuudet rastaan kuin mäntylitkulla muttei mäntysuovan lemua. terveisin mattopyykin hajuun kyllästynyt

12

1020

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chacal

Marseillesaippuaa voi kokeilla, se on suht hajutonta, muttei kovin hyvää päänahalle sekään. Itse käytän Elokuu-shampoita, joskus Erittäin hienoa suomalaista shampoota tai Linna-shampoota. Ne eivät tosin kuivata hiusta samalla tavalla kuin mäntysuopa ja marseillesaippua, jos haluaa niiden tuomaa karheutta hiuksiin, mutta samalla säilyttää päänahkansa, voi hiukset välillä huuhdella merisuolavedellä ja käyttää pesuun tavallista shampoota. Tärkeintä on, ettei shampoossa ole silikonia eikä se jätä muita jäämiä hiuksiin.

Lisää infoa osoitteessa http://takkutukka.tk

• Anna

ihan jollain kampaamon värjätyillehiuksille tarkoitetulla shamppoolla...oon siis värjänny nämä, mutta sitä ennen pesin mäntysuovalla.ajattelin siirtyä juuri tohon hienoon suomalaiseen shamppooseen joskus,heti ku jaksaa sitä ostaa. Pesen kerran kahdessa viikossa, tjsp.

• Jenni

Onko sinul jo rastat, vai olet rastoittamas hiuksia itse?

Itse pesin rastoja laimennetul tavallisel shampool. Siis kampaamos oon ottanut rastat.

Jos välttämättä haluat pestä mäntysuovan tapasel, niin niitä on olemas myös hajustettuina, ja se toinen kuin perinteinen mäntysuopa tuoksuu paljon paremmalt ja on teholtaan parem (myös mäntynesteest tehty) siis ainaskin kun lattioit sil olen pessyt ;)

En muist nimee nyt, enkä jaksa kaapist käydä kattoo mitä kyljes luk.

Jotkut sanoo pesevänsä rastat marsal saippual, tiedä sit.

• Jenni

Oliskos ollu tolu nimeltään, semmonen muistu mieleen kun mietin.

• Jessie

Olen pessyt jo kauan Pantenen tavallisel ja sit Garniel Fructisin hilseshampool..se on kans hyvää.Miksi turhaan käyttää jotain mäntysuopaa ym..?Mul tulee hyvän näköset rastat ja tuoksuu namille :D ei paskalle niinku yleensä..:(

• selassie
        Jessie kirjoitti:

Olen pessyt jo kauan Pantenen tavallisel ja sit Garniel Fructisin hilseshampool..se on kans hyvää.Miksi turhaan käyttää jotain mäntysuopaa ym..?Mul tulee hyvän näköset rastat ja tuoksuu namille :D ei paskalle niinku yleensä..:(

Juu kyllä mulla on rastat ollut jo vuoden, mutta oma hius on todella hienoa ja liukasta joten olen sen takia pitäytynyt tuossa mäntysuovassa, kun pelkään tavallisen shamppoon kanssa että ei rastoitukkaan enää tai rasta hajoo! Voin olla kyllä vähän vainoharhainen. Mutta tolu nyt on ainankin ihan vihoviimenen aine, polttaa takuulla kaiken karvan päästä! Mutta taidanpa uskaltautua kokeilemaan jotain tuossa ylempänä mainittua elokuu- shamppoota.

• pena
        selassie kirjoitti:

Juu kyllä mulla on rastat ollut jo vuoden, mutta oma hius on todella hienoa ja liukasta joten olen sen takia pitäytynyt tuossa mäntysuovassa, kun pelkään tavallisen shamppoon kanssa että ei rastoitukkaan enää tai rasta hajoo! Voin olla kyllä vähän vainoharhainen. Mutta tolu nyt on ainankin ihan vihoviimenen aine, polttaa takuulla kaiken karvan päästä! Mutta taidanpa uskaltautua kokeilemaan jotain tuossa ylempänä mainittua elokuu- shamppoota.

Itse pesen todella harvoin, kerran kuussa, ja ihan tavallisella saippualla mitä nyt sattuu olemaan. Mäntysuopa haisee pahalle, joten jos juurissa rastoittumisongelmia niin permanenttiaineella polttamaan vaan niin johan lähtee takkuuntuun...

• Karstafari

Henkilökohtaisesti pesen rastani ehkä viidesti vuodessa. Toisinaan mäntysuovalla ja toisinaan linnashampoolla. Ja kastuuhan ne kesällä uidessa järvessä useammin. Ovat luomut eivätkä haise kenenkään mielestä oikeastaan millekkään.

• -liu-

sillä mustikkamökkishampoolla (erittäin hieno suomalainen) mä pesin kun oli vielä rastat ja hinkkasin vielä marseillea pituuksiin pesun jälkeen. tiiviit takut oli ja hyvältä tuoksui ;) baarissa joku tuntematon mies tuli haistelemaan mun takkuja ja ihmetteli miten ne tuoksui niin hyvälle kun hänen exän versiot kuulemma haisi aina kummalle :D yääh ikävä takkuja :(

• -liu-

ainiin ja joka toinen viikko pesin!

• rastat89798

hei, että miten nämä rastat tehdään ja jos kannattaa käydä kampaajalla niin paljonko rastojen laittaminen yleensä maksaa? Ja miten niitä kuuluu/kannattaa hoitaa, kuten kuinka usein tulee pestä, miten ne pidetään siistin näköisinä ym.?

• http://takkutukka.kapsi.fi/forum/index.php

^ tuolta löytyy ohjeita ja vinkkejä hiusten takutukseen, takkujen pesuun ja hoitoon jne... vaikka kuinka paljon,

itse olen tehnyt edelliset takkuni tupeeraamalla ja nämä viimesimmät laitoin alulle hankaustaktiikalla, eli ihan vaan villalapaset käsissä hankasin hiuksia päätä vasten.. vaatii kärsivällisyyttä kun tulosta ei synny ihan hetkessä.. (aloitin viime syksynä ja edelleen takaraivolla ja niskassa on suoraa, takutonta hiusta)

pesen hiukseni n. 4-5 päivän välein, EHS Terva-shampoolla ja/tai Marseille-saippualla, pesun jälkeen annan kuivua ja sit revin toisiinsa takertuneita takkuja irti toisistaan

siistin näköinen on makuasia, itse en jaksa pahemmin välittää irtohiuksista, enkä takkuihin muodostuvista lenkeistä ja mutkista minusta ne lähinnä kuuluu asiaan.. lyhimpiin ja tiivistyneimpiin takkuihin ompelin jatkoiksi vanhat takkuni ja muutaman pätkän fantti-lankaa että ne yltäisivät ponnarille.

kampaamotakkujen hinnasta en tiedä, en ole koskaan käynyt edes värjäyttämässä hiuksiani kampaamossa,

mur

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3286
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe