kuluneista kahdesta vuodestani tällä palstalla. Erinomaisen opettavainen kokemus. Iloa ja yhteiseloa. Nyt on aika rentoutua, tosikonkin, terkkuja sille puskapiiskurillekin.
http://www.youtube.com/watch?v=Kn76bfs2UC4&feature=related
With Love G.J.
Kiitos kaikille
38
311
Vastaukset
- HTZA
suruja ihan yllättäenkin.
Mihin menetkin, ole onnellinen.
Tomaatinkasvattajaisän tyttöjen laulu iski minuun jo ennen kuin näin tytöistä edes kuvaa!!
Se on aina ollut sydämessäni ja nyt, yhä vahvemmin.
H.- G.J.
mihin menetkin? En minä mene mihinkään. Huomasin vain että tänään tuli 2 vuotta palstailua täyteen.
Mitäs suruja sinulla`? - HTZA
G.J. kirjoitti:
mihin menetkin? En minä mene mihinkään. Huomasin vain että tänään tuli 2 vuotta palstailua täyteen.
Mitäs suruja sinulla`?Tuli tunne että sinä lähdet pois.
No, nyt juon sixpäkin silkasta ilosta.
Onneksi se sopii joka tarkoitukseen!
Kirjoitahan selvemmin. - Aavetunturi
HTZA kirjoitti:
Tuli tunne että sinä lähdet pois.
No, nyt juon sixpäkin silkasta ilosta.
Onneksi se sopii joka tarkoitukseen!
Kirjoitahan selvemmin.paikka mistä takistaa hiilareita
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=902&lang=fi
Ihmeen vähän sinällään - HTZA
Aavetunturi kirjoitti:
paikka mistä takistaa hiilareita
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=902&lang=fi
Ihmeen vähän sinällääntuttu!
Ollut jo vuosia.
Tällaisenkin kyselyn laitoin sinne kerran:
> PALAUTE: Vuosikausia olen nauttinut tästä osoitteesta ja sen antamasta tiedosta.
> Tämä palsta on niin laaja ja tarkka ja ammattitaitoinen, että uskon sen vaatineen
teltä paljon työtä ja vaivaa.
> Haluankin ilahduttaa teitä tiedolla että palstanne anti on saanut minut
laihtumaan yli kymmenen kiloa, ja saanut minut alkamaan syömään vähän eri tavalla,
ja 2t-Diabetes on muisto vain, noh, olen minä liikkunutkin vähän enemmän.
> Kiitos teille siitä.
>
> Mutta tämän Metaboliikan opiskelun ohella syntyi eräs idea, toive.
> Raavas, iso ja komea mies kun olen, on minun grillattava, jos paneudun pelkkiin
heiniin ja kananriekaleisiin, menee minulta maine ja akat ja kakarat alkavat
nauramaan minulle.
>
> Mitä siis tapahtuu eri ruoka-aineille jos ne grillataan, keitetään, kuumennetaan
jne?
> Paistettu kananmuna?
> Ruispuuro?
> Grillattu maksaleike?
> Grillattu Taimen (Omega-3)
> WOK-vihannekset?
> Rypsiöljy?
> Oliiviöljy?
> Täysmaito?
> Mannasuurimot?
> Ja niin poispäin.
>
> MItähän jos laittaisitte miehenne, naisenne, jos osaavia on, töihin ja
mittailisitte vähän uudelleen?
> Juhannus- ja kesäterveisin:
> Hanski
>
> Ja loppukevennys:
> Kaverit, jotka myös käyttävät palstaanne hyväkseen, ovat lyöneet kanssani vetoa
että teidän porukassa ei ole yhtään ylipainoista.
> Onko näin?
> - HTZA
HTZA kirjoitti:
tuttu!
Ollut jo vuosia.
Tällaisenkin kyselyn laitoin sinne kerran:
> PALAUTE: Vuosikausia olen nauttinut tästä osoitteesta ja sen antamasta tiedosta.
> Tämä palsta on niin laaja ja tarkka ja ammattitaitoinen, että uskon sen vaatineen
teltä paljon työtä ja vaivaa.
> Haluankin ilahduttaa teitä tiedolla että palstanne anti on saanut minut
laihtumaan yli kymmenen kiloa, ja saanut minut alkamaan syömään vähän eri tavalla,
ja 2t-Diabetes on muisto vain, noh, olen minä liikkunutkin vähän enemmän.
> Kiitos teille siitä.
>
> Mutta tämän Metaboliikan opiskelun ohella syntyi eräs idea, toive.
> Raavas, iso ja komea mies kun olen, on minun grillattava, jos paneudun pelkkiin
heiniin ja kananriekaleisiin, menee minulta maine ja akat ja kakarat alkavat
nauramaan minulle.
>
> Mitä siis tapahtuu eri ruoka-aineille jos ne grillataan, keitetään, kuumennetaan
jne?
> Paistettu kananmuna?
> Ruispuuro?
> Grillattu maksaleike?
> Grillattu Taimen (Omega-3)
> WOK-vihannekset?
> Rypsiöljy?
> Oliiviöljy?
> Täysmaito?
> Mannasuurimot?
> Ja niin poispäin.
>
> MItähän jos laittaisitte miehenne, naisenne, jos osaavia on, töihin ja
mittailisitte vähän uudelleen?
> Juhannus- ja kesäterveisin:
> Hanski
>
> Ja loppukevennys:
> Kaverit, jotka myös käyttävät palstaanne hyväkseen, ovat lyöneet kanssani vetoa
että teidän porukassa ei ole yhtään ylipainoista.
> Onko näin?
>Hei,
onnittelut kymmenen kilon pudotuksesta (aika monta reikää vyössä). Olet hyvä
esimerkki, miten olet vaikuttanut terveyteen muuttamalla syömistapaa ja liikuntaa.
Grillauksen lihottavin puoli mielestäni siinä, että helposti se tehdään kaiken muun
ruoan lisäksi. Vaikka se voisi olla tapa kypsentää lounas- tai päivällisruoka. Jos
taas grillaa illalla, niin päivällä kannattaa syödä keveämmin. Säännöllisesti,
mutta muistaen, että pääateria tulee myöhemmin. Raavaalla miehelläkin ruoan määrä
ratkaisee (vertaa yhden grillimakkaran energiapitoisuutta kahden tai kolmen
makkaran pitoisuuteen). Vanhoista tavoista poisoppiminen ja uuteen tapaan
oppiminen.
Yleisesti ottaen: vitamiinitappioita tapahtuu aina ruokaa kypsennettäessä. Mitä
lyhyempi kypsennystapahtuma on, sitä vähemmän vitamiineja tuhoutuu. Jos perunat
keitetään kuorineen, on siinä eroa verrattuna kuorittuina keittämiseen, keitettyjen
perunoiden paistamiseen (tuplavalmistus). Kasvisten keitinveteen liukenee
kivennäisaineita.
Kasvisten keittäminen tai nopea pyörys muurinpohja/paistin/wokkipannulla tekee ne
helpommin sulaviksi. Ruokavalio sisältää keskimäärin kaikki tarvittavat vitamiinit,
mutta selkeä ero on naisten ja miesten välillä:
naiset saavat enemmän vitamiineja ja kuitua ruokavaliostaan sekä naisten
ruoakvalion rasvahappokoostumus on terveelisempi kuin miesten. Siinä mielessä
pikkuisen "naismainen" ruokavalio on raavaalle miehelle vain plussaa ja
nykyaikaista - ole suunnannäyttäjä!
Mitään rasvaa ei kannata kuumentaa liikaa (savuavaksi). Pari ruokalusikallista
rypsiöljyä päivässä olisi hyvä tapa saada hyviä rasvahappoja (salaatinkastikkeena,
keitettyjen kasvisten päällä, ruoanvalmistuksessa).
Ruoanvalmistuksen lopputulos on otettu huomioon Finelin kypsennetyissä ruoissa.
Hyvää jatkoa ja kesää!
Ystävällisin terveisin,
xxxxx xxxxxx, ravitsemusterapeutti
PS1. ollaan täällä aika tavallisen painoisia, painoindeksit lienevät alle 27.
Nuoret täällä työyhteisössä liikkuvat paljon (ja syövät paljon
- hymy), yli 35-vuotiaaat täällä joutuvat pikkuisen vahtimaan painoaan - varsinkin,
jos liikunta syystä tai toisesta vähenee. Syödään kyllä aika lähellä suosituksia
täysjyväviljaa (ruisleipää), puuroja, kasviksia, kanariekaleita mutta myös muuta
lihaa, perunaa, keittoja jne.
PS2. Jos grillattava ruoka palaa ja tulee hiilen näköistä pintaa, niin se pitää
leikata pois. - G.J.
HTZA kirjoitti:
Hei,
onnittelut kymmenen kilon pudotuksesta (aika monta reikää vyössä). Olet hyvä
esimerkki, miten olet vaikuttanut terveyteen muuttamalla syömistapaa ja liikuntaa.
Grillauksen lihottavin puoli mielestäni siinä, että helposti se tehdään kaiken muun
ruoan lisäksi. Vaikka se voisi olla tapa kypsentää lounas- tai päivällisruoka. Jos
taas grillaa illalla, niin päivällä kannattaa syödä keveämmin. Säännöllisesti,
mutta muistaen, että pääateria tulee myöhemmin. Raavaalla miehelläkin ruoan määrä
ratkaisee (vertaa yhden grillimakkaran energiapitoisuutta kahden tai kolmen
makkaran pitoisuuteen). Vanhoista tavoista poisoppiminen ja uuteen tapaan
oppiminen.
Yleisesti ottaen: vitamiinitappioita tapahtuu aina ruokaa kypsennettäessä. Mitä
lyhyempi kypsennystapahtuma on, sitä vähemmän vitamiineja tuhoutuu. Jos perunat
keitetään kuorineen, on siinä eroa verrattuna kuorittuina keittämiseen, keitettyjen
perunoiden paistamiseen (tuplavalmistus). Kasvisten keitinveteen liukenee
kivennäisaineita.
Kasvisten keittäminen tai nopea pyörys muurinpohja/paistin/wokkipannulla tekee ne
helpommin sulaviksi. Ruokavalio sisältää keskimäärin kaikki tarvittavat vitamiinit,
mutta selkeä ero on naisten ja miesten välillä:
naiset saavat enemmän vitamiineja ja kuitua ruokavaliostaan sekä naisten
ruoakvalion rasvahappokoostumus on terveelisempi kuin miesten. Siinä mielessä
pikkuisen "naismainen" ruokavalio on raavaalle miehelle vain plussaa ja
nykyaikaista - ole suunnannäyttäjä!
Mitään rasvaa ei kannata kuumentaa liikaa (savuavaksi). Pari ruokalusikallista
rypsiöljyä päivässä olisi hyvä tapa saada hyviä rasvahappoja (salaatinkastikkeena,
keitettyjen kasvisten päällä, ruoanvalmistuksessa).
Ruoanvalmistuksen lopputulos on otettu huomioon Finelin kypsennetyissä ruoissa.
Hyvää jatkoa ja kesää!
Ystävällisin terveisin,
xxxxx xxxxxx, ravitsemusterapeutti
PS1. ollaan täällä aika tavallisen painoisia, painoindeksit lienevät alle 27.
Nuoret täällä työyhteisössä liikkuvat paljon (ja syövät paljon
- hymy), yli 35-vuotiaaat täällä joutuvat pikkuisen vahtimaan painoaan - varsinkin,
jos liikunta syystä tai toisesta vähenee. Syödään kyllä aika lähellä suosituksia
täysjyväviljaa (ruisleipää), puuroja, kasviksia, kanariekaleita mutta myös muuta
lihaa, perunaa, keittoja jne.
PS2. Jos grillattava ruoka palaa ja tulee hiilen näköistä pintaa, niin se pitää
leikata pois.kaikki. Minä en osaa grillata vaan sitten jos joskus asun maalla ison berhandilaisen kanssa nin sitten opettelen.
- HTZA
G.J. kirjoitti:
kaikki. Minä en osaa grillata vaan sitten jos joskus asun maalla ison berhandilaisen kanssa nin sitten opettelen.
Jos eivät tee läskiä, maitoa tai lihaa, tai palvele Poliisia, tai metsästä, inhottavat minua.
Kotilemmikeistä saisi tehdä rukkasia. "Hän" on koko ajan kidutuksessa. - G.J.
HTZA kirjoitti:
Jos eivät tee läskiä, maitoa tai lihaa, tai palvele Poliisia, tai metsästä, inhottavat minua.
Kotilemmikeistä saisi tehdä rukkasia. "Hän" on koko ajan kidutuksessa.sitten tyytyä robottikoiruliin ja ohjelmoida se vuh-vuh kielelle.
- HTZA
G.J. kirjoitti:
sitten tyytyä robottikoiruliin ja ohjelmoida se vuh-vuh kielelle.
olis kanssa ihan kiva.
- G.J:
HTZA kirjoitti:
olis kanssa ihan kiva.
olisi sellainen villakoiran nielaisija-automaatti kaikissa kriittisissä ilmanvirtausnurkkasissa ja kolosissa ja ovien takana.
- Enkeli-trio
mää kans tänne tuli eka kerra.2,5v sit.
http://www.youtube.com/watch?v=reSIMiRWDxg- Aavetunturi
Täällä on jo hurjan pitkä aika. :-)
- ^^j^^
Aavetunturi kirjoitti:
Täällä on jo hurjan pitkä aika. :-)
Mihi sää sen kakkose karotit :)
Mää ymmärsi sun "viättävä kaks vuatis juhlaa"
ja siit kiittävänki :) Kaikkii.
Määki sano : KIITS PAL joka iikal ! - G.J
^^j^^ kirjoitti:
Mihi sää sen kakkose karotit :)
Mää ymmärsi sun "viättävä kaks vuatis juhlaa"
ja siit kiittävänki :) Kaikkii.
Määki sano : KIITS PAL joka iikal !jonka olet ollut paltalla kauemmin, pääsit seesteisillä ajoilla aloittelemaan.
- Aavetunturi
ja kiitos molemmille ilon kanssani jakaneelle.
Täällä on satanut aamusta asti ja ukkonen on pyörinyt päällä muutaman tunnin. Töpöt olen joutunut vetämään seinistä kun salamat leiskuu niin lähellä.- Aprikos*
ja ehkä hyvää huomentakin. Täällä on ollut kaunis sää, joten ei ole tullut sisällä oltua. Mustikoitakin tuli poimittua. Mukavaa jatkoa sitten vain palstalla. Itse vasta joku kuukausi sitten huomasin tämän.
Osta nyt sitten kuitenkin elävä koira, kun se aika tulee. Antaa H;n vain kuljetella peltikoiria. - G.J.
Aprikos* kirjoitti:
ja ehkä hyvää huomentakin. Täällä on ollut kaunis sää, joten ei ole tullut sisällä oltua. Mustikoitakin tuli poimittua. Mukavaa jatkoa sitten vain palstalla. Itse vasta joku kuukausi sitten huomasin tämän.
Osta nyt sitten kuitenkin elävä koira, kun se aika tulee. Antaa H;n vain kuljetella peltikoiria.Mustikka nkin ihkusti erimarja kuin muut marjat, aromikas terveyspommi joka ei ole niin metinen kuin muut marjat ja sen maku ei kärsi entsyymitoiminnan etenemisestä yhtä herkästi.
Herran peltikoira taita olla kumipyöräinen ja kuin toinen koti. - HTZA
G.J. kirjoitti:
Mustikka nkin ihkusti erimarja kuin muut marjat, aromikas terveyspommi joka ei ole niin metinen kuin muut marjat ja sen maku ei kärsi entsyymitoiminnan etenemisestä yhtä herkästi.
Herran peltikoira taita olla kumipyöräinen ja kuin toinen koti.Muuta Marjaa ei Suomalainen tarvitse, noh, kesämansikat ja kermavaahto, tietysti.
Ei autossa mitään pahaa ole, taitavan kuljettajan käsissä se on aina saanut heitukat hurmoksiin. Ikkuna auki ja huivi heilumaan.
Kellohame, silkkisukat ja korkkarit ja, ihan älyttömät, vaikka sydämenmuotoiset, aurinkolasit. - G.J.
HTZA kirjoitti:
Muuta Marjaa ei Suomalainen tarvitse, noh, kesämansikat ja kermavaahto, tietysti.
Ei autossa mitään pahaa ole, taitavan kuljettajan käsissä se on aina saanut heitukat hurmoksiin. Ikkuna auki ja huivi heilumaan.
Kellohame, silkkisukat ja korkkarit ja, ihan älyttömät, vaikka sydämenmuotoiset, aurinkolasit.ovat kanssa 'Must'
Jousto farkut, vaarinpaita ja hulmuavat kiharat, mutt aurinkolasien täytyy olla tyylikkäät. Auton peili voi olla pinkki ja sydämen muotoinen. - Aprikos*
G.J. kirjoitti:
Mustikka nkin ihkusti erimarja kuin muut marjat, aromikas terveyspommi joka ei ole niin metinen kuin muut marjat ja sen maku ei kärsi entsyymitoiminnan etenemisestä yhtä herkästi.
Herran peltikoira taita olla kumipyöräinen ja kuin toinen koti.sekä terveellisiä. Syön päivittäin muiden marjojen kera aamupalaksi lakkajugurtissa! Toivorikkaana, jotta silmät pysyisivät suht'koht kunnossa.
Yks naapuri, suomalainen tietysti, (ei täkäläiset mustikoita poimi) oli myös löytänyt tiensä mustikkametsään. Hän kehui huomanneensa, että silmät voivat paremmin mustikoiden ansiosta. Minustakin tuntui, että auttoivat kun talvella säännöllisesti söin niitä.
Joten metsään vaan ja pakastin puolilleen mustikoita! Ei täyteen, kun pitää olla muillekin marjoille tilaa. Mansikoita on jo. - G.J.
Aprikos* kirjoitti:
sekä terveellisiä. Syön päivittäin muiden marjojen kera aamupalaksi lakkajugurtissa! Toivorikkaana, jotta silmät pysyisivät suht'koht kunnossa.
Yks naapuri, suomalainen tietysti, (ei täkäläiset mustikoita poimi) oli myös löytänyt tiensä mustikkametsään. Hän kehui huomanneensa, että silmät voivat paremmin mustikoiden ansiosta. Minustakin tuntui, että auttoivat kun talvella säännöllisesti söin niitä.
Joten metsään vaan ja pakastin puolilleen mustikoita! Ei täyteen, kun pitää olla muillekin marjoille tilaa. Mansikoita on jo.sininenväri mustikan salaisuus, kovin moni ruoka-aines ei ole sininen ja se sinen on jonkun tärkeän antioksidantin olomuoto.
Kiva sun kanssa on kirjoitella. Itsekin olen kirjoitellut noin kahden vuoden ajan.
- G.J.
siulla on aika mehukkaita tapoja saada juttu etenemään jos keskusteluissa on solmuja.
Päätin että otan tuon hurmurimme neuvoista opiksi ja relaan tämän kolmannen vuoden ja jätän kivikengät kaivonpohjalle. - HTZA
G.J. kirjoitti:
siulla on aika mehukkaita tapoja saada juttu etenemään jos keskusteluissa on solmuja.
Päätin että otan tuon hurmurimme neuvoista opiksi ja relaan tämän kolmannen vuoden ja jätän kivikengät kaivonpohjalle.aina jotain vaivaa.
Vie ulos, tuo sisään, anna ruokaa, siivoa jäljet, anna matokuuri, käytä lääkärissä, käytä taas... Leikkauta kumipallon puolikas sen mahasta..
Robotti-imuri ja raikas Valkoviini ja Mansikat.
Siinä se tyttösen taivas on. - G.J.
HTZA kirjoitti:
aina jotain vaivaa.
Vie ulos, tuo sisään, anna ruokaa, siivoa jäljet, anna matokuuri, käytä lääkärissä, käytä taas... Leikkauta kumipallon puolikas sen mahasta..
Siinä se tyttösen taivas on.siulla on mukava taivas. ;-D
Tuo jättikoirani merkkasi sitä, että jos asuisin jossain kukkaisten niittyjen keskellä, aaltoavan järven tuntumassa niin pitäisi olla kissaa isompi juttukaveri, mönkijän perässä tai edellä juoksija ja tuliluikkua en halua omistaa. - HTZA
G.J. kirjoitti:
siulla on mukava taivas. ;-D
Tuo jättikoirani merkkasi sitä, että jos asuisin jossain kukkaisten niittyjen keskellä, aaltoavan järven tuntumassa niin pitäisi olla kissaa isompi juttukaveri, mönkijän perässä tai edellä juoksija ja tuliluikkua en halua omistaa.Tipu-kulta.
Minä olen kokenut Kukko.
Ja isompi olen kun joku Bernhardilainen.
Ja aion ostaa eläkkeellä Haulikon.
Tavoitteena on ampua , edes yksi, elukka ja laittaa siitä itse sapuska.
Sitten saa ampuminen riittää.
Luulisin että jaksan kävellä mönkijäsi edellä, haulikko olalla. - G.J.
HTZA kirjoitti:
Tipu-kulta.
Minä olen kokenut Kukko.
Ja isompi olen kun joku Bernhardilainen.
Ja aion ostaa eläkkeellä Haulikon.
Tavoitteena on ampua , edes yksi, elukka ja laittaa siitä itse sapuska.
Sitten saa ampuminen riittää.
Luulisin että jaksan kävellä mönkijäsi edellä, haulikko olalla.että kun kukko on ampunut yhden hirven niin ei hän tyydy enää kalisuttamaan paistinpannua.
- HTZA
G.J. kirjoitti:
että kun kukko on ampunut yhden hirven niin ei hän tyydy enää kalisuttamaan paistinpannua.
en ole tavannut naista joka olisi hyvän ruoan laittaja.
Hyviä ruoanlaittajia on vaan ei hyvänruoanlaittajia.
Minä en päästä otettani paistinpannunkahvasta, ainakaan ihan helpolla. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
Minä en päästä otettani paistinpannunkahvasta, ainakaan ihan helpolla...uskon sinua. Emmehän ole tavanneet koskaan.
Minä en päästä koko keittiöön ketään sekundakokkia hääsäämään.
Mies voi kaikessa rauhassa mennä esimerkiksi soffalle pötkölleen ja maata sielä, sillä aikaa, kun sallin hänen tulla keittiöön. Herkullisen ruuan äärelle. - G.J.
HTZA kirjoitti:
Minä en päästä otettani paistinpannunkahvasta, ainakaan ihan helpolla.laitetaan haistin, maistin, oikeiden raaka-aineiden ja niiden yhteensopivuuden ja yllättävyyksienkin mukaanottamisen pohjalta, Haisti on se kaikkein tärkein yhteensovittaja. Ajoituskin ohjautuu sen mukaan.
- G.J.
Heikunkeikku kirjoitti:
..uskon sinua. Emmehän ole tavanneet koskaan.
Mies voi kaikessa rauhassa mennä esimerkiksi soffalle pötkölleen ja maata sielä, sillä aikaa, kun sallin hänen tulla keittiöön. Herkullisen ruuan äärelle.päästä joskus, sillä sattumakokin tuotoksista löytyy aina uusien oivallusten siemen.
- HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
..uskon sinua. Emmehän ole tavanneet koskaan.
Mies voi kaikessa rauhassa mennä esimerkiksi soffalle pötkölleen ja maata sielä, sillä aikaa, kun sallin hänen tulla keittiöön. Herkullisen ruuan äärelle.Ägentligen en möglighet att använda mitt kunskap i svenska.
Vi får se, vad livet styr mig till. - RIMMIR
HTZA kirjoitti:
Minä en päästä otettani paistinpannunkahvasta, ainakaan ihan helpolla.tai sinä aina seurusteluvaiheessa olet erehtynyt näyttämään ja kerskumaan taidoillasi, (hyvänruoanlaiton).
Naiset sitten viisaampana antaneet sinun jatkaa sitä ruoanlaittoa :) - Aprikos*
HTZA kirjoitti:
aina jotain vaivaa.
Siinä se tyttösen taivas on.antaakin niin paljon. Se korvaa kaiken vaivannäön.
- RosaLiiin
Yksinäisille sydämille
http://www.youtube.com/watch?v=XKCgDYe2weU
Hitsi, joskus täällä kokee ahaa elämyksiä,
oletkohan sama aavetunturi jonka juttuja olen lukennut ja kopsannut toisaalla.
Jos olet niin vielä suurempi kiitos sinulle.
Iloa ja intoa elämään itsekullekin.- HTZA
Vieläkin epäilen vähän että onko tottakaan...
Kiitos. - aavetunturi
kauniista linkistä ja palauttestasi.
Ulkona on mitä upein sydänkesänpäivä. Vattupensaissakin oli jo isoja kypsiä vattuja raakileiden seassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492