Onko kenelläkään onnistunut rasvansiirto rintoihin?

tietoa

Onko kenelläkään onnistunu rasvansiirto rintoihin niin että tulos on ollut pysyvä? Tuntuu että useimmilla siirretty rasva on vain hävinnyt muutaman kuukauden kuluttua. Onko todellakin näin? Vaikutaako siirrettävän rasvan "laatu" pysyvyyteen? Vai kannattaako siirtoa edes harkita? Toivottavasti hyviä tuloksia saaneitakin löytyy....

24

5683

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dami täälläkin

Olen valitettavasti yksi heistä, joilla se ei toiminut... Yksi juttu, mikä erityisesti ärsyttää (sen lisäksi että luvataan liikoja) on se, että jälkitarkastukseen kutsuttiin parin viikon päähän. Silloinhan sitä siirrettyä rasvaa oli vielä jäljellä ja ai kun kehuttiin loputulosta ja otettiin kuvatkin. Seuraavien viikkojen aikana se sitten hävisikin. Mutta klinikat itse voi sanoa että tulipa hyvä ja mainostaa systeemiä.

Aika iso raha laitettavaksi tuollaiseen.

• tyttelixxx

Taitaa olla samaa sarjaa kuin rasvaimu ultraäänellä, että kuulostaa hienolta muttei oikeasti toimi. Ja kun kuulostaa tarpeeksi hyvältä niin aina riittää niitä jotka käyvät kokeilemassa.

• ................

Minulle tehtiin rasvansiirto rintoihin lokakuun lopulla eli 9 kuukautta sitten. Minulla oli klinikan ainut naislääkäri plastiikkakirurgina.
      Hän halusi syksyllä opetella tekniikkaa ja pyysi minut tulemaan vasta sen jälkeen, kun saksalainen kouluttaja olisi opastanut lokakuun puolessa välissä heitä, aivan siis kädestä pitäen. Lääkärini on erittäin pikkutarkka, omien sanojensa mukaan pilkun viilaaja.

Olin hieman ylipainoinen, painoindeksi normaalin ja lievän ylipainon rajoilla. Minulle sanottiin, että rasvani , (solut) ovat todennäköisesti juuri oikeanlaista, ei liian höttöistä. Rasvaa ei siirretty edes loppujen lopuksi paljoakaan. Siirto oli siis Wal-tekniikalla.
      Rinnat olivat pitkään turvoksissa, mutta ns. asettuivat kokoonsa, pieni C, muutaman kuukauden kuluttua. Lähtökohtana oli pieni B.
      Kävin juuri äsken ihan kirjoitustani varten sovittamassa vanhoja B-kuppeja ja pienet olivat.
      Tietenkin tässä jännittää koko ajan, miten ne solut pysyy ajan kanssa.
      Nyt olen sitäpaitsi viimeisen kuukauden aikana laihduttanut tarkoituksella hieman ja rinnatkin siis taas kutistuivat lievästi. Ne ovat kuitenkin sopusuhtaiset muuhun vartaloon nähden. Uskon, haluan uskoa, että solut turpoavat taas , jos satun pulskistumaan talven aikana. Näin niiden kerrottiin elävän ihan normaalisti lihoessa ja laihtuessa.

Toimenpiteen jälkeen pidin rintaliivejä kuukausikaupalla öin ja päivin, en tiedä oliko edes tarpeellista. Yritin olla tavallista rauhallisemmin kaikkien käsien toimintaa, urheilua kohtaan.
      Lisäksi söin, no ne ovat minulla aina käytössä nuo ylimääräiset vitamiinit ja Carnosiini sekä Omegat.
      Yksi tärkeä on kuitenkin Ubikinoni valmiste. Se kuulema auttaa rasvan henkiin jäämisessä. Ostin luontaiskaupasta tosi vahvaa valmistetta, olisiko peräti 100 mg, ja pistelin sitä menemään myös muutaman kuukauden. Näille valmisteille ei ole varsinaista saantisuositusta, jo 30 mg purkissa lukee - vain yksi päivässä.
      Niin, ennen toimenpidettä ei kannata kyllä käyttää omega - tai muitakaan rasva kapseleita, koska aiheuttavat ylimääräistä verenvuotoa mahdollisesti. Ubikinonia suositellaan kyllä aloitettavaksi jo hieman ennen. Itse en kyllä tiennyt siitä, ennen kuin lääkärini kertoi leikkauspöydällä. Kyselin silloin kaikki mahdolliset "temput", millä voisin edistää asiaani.
      Itseasiassa tuo taisi olla ainut, joka jäi mieleeni ja loput "tekniikat" kehittelin itse.

Niin, kyllä tästä ollaan montaa mieltä ja tosi harmillista, kun kaikille se ei onnistu kuitenkaan. Toisaalta tuntuu kyllä, että ei tuo saksalainen tri Ueberreiter voi ihan tyhjästä tätä tekniikkaansa esitellä. Pakko siellä on olla myös onnistumisia taustalla.
      Toivon edelleen parasta, pelkään pahinta.

• kertaalleen kokeillut

Itsekin kävin 6kk sitten samaisella klinikalla samalla kirurgilla, ja siirrettiin 2 dl, josta ehkä arvioisin puoli desiä jääneen- niin että A-kupissa eron huomaa juuri ja juuri. Minulle kyllä sanottiinkin, että yhdellä siirrolla voidaan saada korkeintaan puolen kuppikoon muutos! Että sulla suoraan B:stä C:ksi vaikka olet laihduttanutkin- käsittämätöntä...
        Tällä hetkellä tuossa on mielestäni hinta-laatu-suhde pielessä. Mutta hinnat tulevat varmasti laskemaan, ovat sitä jo tehneetkin, joten ehkä tulevaisuudessa on mahdollista käydä useita kertoja.

• tietoa

Kiitos viestistäsi. Hienoa, kun sinulla rasvansiirto on onnistunut!
        Minulla on suunnitelmissa (hinta hirvittää) tehdä rasvaimu ja samanaikaisesti rasvansiirto. Toivottavasti oikeanlaista rasvaa löytyy minustakin siirrettäväksi. Konsultaatiossa en ole vielä käynyt, mutta aika on varattu.
        Kiva kun kerroit noista eri valmisteista, Carnosiini on aivan outo minulle, mikä sen vaikutus on?
        Tehtiinkö sinulle siirto nukutuksessa vai paikallispuudutuksessa?
        Toivotaan, että saamasi tulos on nyt pysyvä. Kiitos vielä viestistäsi!

• ...............
        tietoa kirjoitti:

Kiitos viestistäsi. Hienoa, kun sinulla rasvansiirto on onnistunut!
        Minulla on suunnitelmissa (hinta hirvittää) tehdä rasvaimu ja samanaikaisesti rasvansiirto. Toivottavasti oikeanlaista rasvaa löytyy minustakin siirrettäväksi. Konsultaatiossa en ole vielä käynyt, mutta aika on varattu.
        Kiva kun kerroit noista eri valmisteista, Carnosiini on aivan outo minulle, mikä sen vaikutus on?
        Tehtiinkö sinulle siirto nukutuksessa vai paikallispuudutuksessa?
        Toivotaan, että saamasi tulos on nyt pysyvä. Kiitos vielä viestistäsi!

Niin, ajattelin juuri jatkaa eilistä juttuani ja joku olikin jo ennättänyt kertoa tuon yhden erittäin tärkeän seikan, eli EI kireitä rintsikoita.
        Paine ei ole hyväksi siirretylle rasvalle, rinnoille.
        Oma, suosikki nukkuma- asento on kyljelläään. Lääkärini oli sitä mieltä, että mahdollisimman pitkään nukkuisin selällään tai ei ainakaan täysin kylki- tai vatsa asennossa, jotta rinnat saa muotoutua ja solut hengittää rauhassa.
        Rinnat tykkää myös, siis verenkierto, lämpimästä. Ei välttämättä kuitenkaan kuumasta ( sauna), no en tiedä, pelkkää arvailua tuo.

Niin, se Carnosin on antioksidantti , jota olen käyttänyt jo vuosia "pitämään itseni nuorena". Kuten sanoin, lääkärini ei sitä mitenkään erityisesti suositellut. Ubikinonista oli kylläkin heti toimenpiteen yhteydessä puhetta, se on tärkeää soluille.

Minulle toimenpide tehtiin ilman anestesialääkäriä vain paikallispuudutuksella. Sain hoitajilta kuitenkin melko hyvät lääkkeet ja nukahtelin jo välillä toimenpidettä.
        Jos lääkärisi on sitä mieltä, että onnistuu sinulla ilman varsinaista nukutusta, niin ilman muuta suosittelen. Ei ole mitään ikävää heräämisvaihetta ja rauhoitus on kuitenkin ihan riittävää muutenkin. Kivusta ei tarvinnut kärsiä.
        Toisaalta, toimenpiteen suorittajalle on joskus helpompaa , kun potilas on ns. nukutettuna.
        Tsemppiä toimenpiteeseen !!

• fat transfer
        ............... kirjoitti:

Niin, ajattelin juuri jatkaa eilistä juttuani ja joku olikin jo ennättänyt kertoa tuon yhden erittäin tärkeän seikan, eli EI kireitä rintsikoita.
        Oma, suosikki nukkuma- asento on kyljelläään. Lääkärini oli sitä mieltä, että mahdollisimman pitkään nukkuisin selällään tai ei ainakaan täysin kylki- tai vatsa asennossa, jotta rinnat saa muotoutua ja solut hengittää rauhassa.
        Rinnat tykkää myös, siis verenkierto, lämpimästä. Ei välttämättä kuitenkaan kuumasta ( sauna), no en tiedä, pelkkää arvailua tuo.

Niin, se Carnosin on antioksidantti , jota olen käyttänyt jo vuosia "pitämään itseni nuorena". Kuten sanoin, lääkärini ei sitä mitenkään erityisesti suositellut. Ubikinonista oli kylläkin heti toimenpiteen yhteydessä puhetta, se on tärkeää soluille.

Minulle toimenpide tehtiin ilman anestesialääkäriä vain paikallispuudutuksella. Sain hoitajilta kuitenkin melko hyvät lääkkeet ja nukahtelin jo välillä toimenpidettä.
        Jos lääkärisi on sitä mieltä, että onnistuu sinulla ilman varsinaista nukutusta, niin ilman muuta suosittelen. Ei ole mitään ikävää heräämisvaihetta ja rauhoitus on kuitenkin ihan riittävää muutenkin. Kivusta ei tarvinnut kärsiä.
        Toisaalta, toimenpiteen suorittajalle on joskus helpompaa , kun potilas on ns. nukutettuna.

No tässä myös yksi, jonka odotukset olivat tulosta suuremmat. Todella vähäinen muutos tuli. Mutta enpä osaa nukkua selällään, enkä ollut toimenpiteen jälkeen viikkoja saati kuukausia harrastamatta liikuntaa. Sellainen olisi tuntunut kohtuuttomalta, liikunnallinen kun olen.
        Ymmärtääkseni sinun tuloksesi on ennemminkin poikkeus kuin sääntö. Yleensä muutos per siirtokerta on ymmärtääkseni varsin vaatimaton.

• tietoa
        ............... kirjoitti:

Kiva kun jatkoit juttuasi.
        Mietin että olisiko hyvä jo nyt aloittaa Ubikinonin syönti, tuskin siitä mitään haittaa on.
        Toimenpiteeseen mennessä mukaan on siis hyvä ottaa nykyisiä suuremmat ja pehmeät rintsikat.
        Kuinka pitkään olit harrastamatta ylävartaloon kohdistuvaa liikuntaa?
        Miten koit Wal-rasvaimun?
        Minulla kun on tarve vähän suurempaan rasvaimuun. Ylä- ja alavartalo ovat kuin eriparia ja vielä "väärinpäin". Kaikkeni olen kyllä vuosienaikana tehnyt jotta rasvakertymät jaloista vähenisivät, mutta kun ei lähde niin ei lähde. Rinnoista sen sijaan lähtee ne vähäisetkin rasvat.
        Voi kunpa minullakin toimepide onnistuisi yhtä hyvin kuin sinulla!

• ..............
        tietoa kirjoitti:

Kiva kun jatkoit juttuasi.
        Mietin että olisiko hyvä jo nyt aloittaa Ubikinonin syönti, tuskin siitä mitään haittaa on.
        Toimenpiteeseen mennessä mukaan on siis hyvä ottaa nykyisiä suuremmat ja pehmeät rintsikat.
        Kuinka pitkään olit harrastamatta ylävartaloon kohdistuvaa liikuntaa?
        Miten koit Wal-rasvaimun?
        Minulla kun on tarve vähän suurempaan rasvaimuun. Ylä- ja alavartalo ovat kuin eriparia ja vielä "väärinpäin". Kaikkeni olen kyllä vuosienaikana tehnyt jotta rasvakertymät jaloista vähenisivät, mutta kun ei lähde niin ei lähde. Rinnoista sen sijaan lähtee ne vähäisetkin rasvat.
        Voi kunpa minullakin toimepide onnistuisi yhtä hyvin kuin sinulla!

Niin, en muista tarkkaan kyllä aikoja. Lähinnä tarkoitin sellaista kuten esim. kotisoutulaitetta, hiihtoa jne. Välttelin aluksi pitkään niitä.
        Toki esimerkiksi kävelyä, pitkää sellaista, harrastin kuten nytkin harrastan päivittäin koirieni kanssa. Tämäkin on siis ihan vaan niitä omia "tekniikoitani", liekö yhtään merkitystä lopputuloksen kanssa.

Wal-rasvaimusta toipuminen oli melko helppoa. Minulle on tehty myös perinteinen imutus ja tämä oli ilman muuta helpompi vaihtoehto.

• ---

Itselläni on tehty rasvansiirto kaksi kertaa ja hyvin on rasvat tuntuneet varsinkin nyt toisella kertaa pysyvän. Rasvansiirtoa auttaa, jos siirtoalueelle ei tule painetta tai puristusta ainakaan muutamaan viikkoon, silloin pienempi osuus rasvasoluista kuolee. Jos rintoihin siirretään, niin kannattaa käyttää väljiä rintsikoita. Tuki siirtoalueella vähentää turvotusta, mutta lopullinen tulos on kireän tuen kanssa huonompi. Aikaisemmin rasvansiirtojen jälkeen on käytetty liian tiukkoja tukia ja siksi osa on epäonnistunut. WAL-tekniikalla saadaan kerätty vähemmän vahingoittuneita rasvasoluja kuin perinteisellä rasvaimulla. Ja Ubikinoni myös auttaa rasvasoluja kiinnittymään.

• dfhfmmh

Hmmm. Kaksi siirtoa maksaa jo lähemmäs kymppitonnin. Ja jos tulokset oat kuitenkin kovasti vaihtelevia, niin hurjalta tuntuu laittaa tonneja, kun kuitenkin voi mennä ihan pieleenkin (kuullut monelta)... Jos nyt ei tosiaan ole pikkurahan puutetta, niin... mutta. Ja tässähän ei ymmärtääkseni mitään kovin dramaattisia muutoksia ole odotettavissa?
        Ja jos on tarvetta yhtään isommalle muutokselle
        Onko KELLÄÄN kokemuksia tästä kenenkään muun kuin Hilkka Peltoniemen tekemänä?

• mönttilöntti

akko olla pahanilmanlintu ja kertoa omasta huonosta kokemuksestani. Kävin lokakuussa -08 rasvansiirrossa, ja tulos on, että toisessa rinnassa on sen rinnan sisäosassa sellainen laakea, ympäristöään kiinteämpi, luonnottoman näköinen alue. Toinen on pehmeä mutta siihen taas jäi tosi vähän siitä siirrosta eli se on nyt toista pienempi. Kävin kirurgilla, joka ehdotti korjausleikkausta siihen lönttiin, tietysti isolla rahalla ja arvetkin tulisi.
      Kaduttaa kyllä. Lapsi kysyi saunassa että miksi äidin tissi on noin hassu:(
      Ei se huonoimmin onnistunut ole se, jossa tulokset ovat vaatimattomimmat vaan tämä.

• murmeli.

Ei sen pysyvän rasvansiirron pitäisi onnistua muilla menetelmillä tällä hetkellä, kuin usassa Dr. Colemanin menetelmällä tai Japanissa Dr. Yoshimuran menetelmällä. Eli 2 ainutta menetelmää maailmassa jolla saa pysyvämpiä tuloksia. Hinta: toinen on n. 20 000e ja toinen vielä kalliimpi. Aikamoinen summa. Kehtaavat pyytää noin paljon kun muut plastiikkakirurgit eivät ole hoksanneet uusia menetelmiä eikä kilpailua ole vielä. Toivotaan että joskus joku muukin hoksaa uuden menetelmän ja Suomessakin saadaan tämä käyttöön.

• tutkijavvv

Ehkä kannattaa vielä odotella tuon asian kanssa. Tosiaan tulokset ilman kantasoluja ovat hyvin vaatimattomia ja pitkän ajan kuluessa ei ole voitu osoittaa tuloksen pysyvän. Kun aikaa kuluu, tuo kantasolutekniikka tulee ehkä laajempaankin käyttöön jolloin hinnatkin laskevat. Sitä ennennkin varmasti tuon tavallisen rasvansiirron hinta tulee romahtamaan (ennenkuin kantasolusiirto syrjäyttää sen kokonaan). Nyt liki 5000 e pienestä, etukäteen ennustamattomasta ja todennäköisesti väliaikaisesta muutoksesta on aika paljon, puhumattakaan jos niitä tehdään useampi.

• Vanha varis
        tutkijavvv kirjoitti:

Ehkä kannattaa vielä odotella tuon asian kanssa. Tosiaan tulokset ilman kantasoluja ovat hyvin vaatimattomia ja pitkän ajan kuluessa ei ole voitu osoittaa tuloksen pysyvän. Kun aikaa kuluu, tuo kantasolutekniikka tulee ehkä laajempaankin käyttöön jolloin hinnatkin laskevat. Sitä ennennkin varmasti tuon tavallisen rasvansiirron hinta tulee romahtamaan (ennenkuin kantasolusiirto syrjäyttää sen kokonaan). Nyt liki 5000 e pienestä, etukäteen ennustamattomasta ja todennäköisesti väliaikaisesta muutoksesta on aika paljon, puhumattakaan jos niitä tehdään useampi.

Tässä olen harkinnut vakavasti rasvaimuun ja siirtoon menoa.
        Silikonit minulta otettiin pois puolivuotta sitten,koska kapseloituvat koviksi.Nyt on aika riippuva olo rinnoissa.Lueskelin aiheesta ja taidan olla sopiva siirtoon,koska mulla on löysää voluumia rinnoissa ja pullea alavatsa, vaikka muuten ole suhtkoht hoikka.Implantit venyttivät.Miehenikin sano mene vaan kulta, kun tämä sinua niin haittaa.Jos olisi ollut silloin 10 v,sitten tälläinen mahdollisuus en olisi katsonutkaan implantteihin päin vaan olisin heti siirrättänyt omaa rasvaa rintoihin.
        Olen ollut rinnaton aina ja hurja maitomäärä imetyksissä sai rintani "kuolemaan" lopullisesti.
        Tiedän kyllä ettei ulkonäkö ole kaikki,mutta nyt kun lapset on omillaan ja rahaa on,miksi en laittaisi itseeni.Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, vatsa pois ja rintoihin vähän lisää pulleutta :)

• höahkn
        Vanha varis kirjoitti:

Tässä olen harkinnut vakavasti rasvaimuun ja siirtoon menoa.
        Silikonit minulta otettiin pois puolivuotta sitten,koska kapseloituvat koviksi.Nyt on aika riippuva olo rinnoissa.Lueskelin aiheesta ja taidan olla sopiva siirtoon,koska mulla on löysää voluumia rinnoissa ja pullea alavatsa, vaikka muuten ole suhtkoht hoikka.Implantit venyttivät.Miehenikin sano mene vaan kulta, kun tämä sinua niin haittaa.Jos olisi ollut silloin 10 v,sitten tälläinen mahdollisuus en olisi katsonutkaan implantteihin päin vaan olisin heti siirrättänyt omaa rasvaa rintoihin.
        Olen ollut rinnaton aina ja hurja maitomäärä imetyksissä sai rintani "kuolemaan" lopullisesti.
        Tiedän kyllä ettei ulkonäkö ole kaikki,mutta nyt kun lapset on omillaan ja rahaa on,miksi en laittaisi itseeni.Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, vatsa pois ja rintoihin vähän lisää pulleutta :)

Jos ei menekään ihan noin. Ensinnäkin se siirrettävä määrä on niiin pieni, ettei sillä alavatsasta eroon pääse (ellet maksa myös rasvaimusta), ja se rintojen täyttyminenkin on hyvin kyseenalaista. Jos ei ole pikkurahan puutetta eikä muutaman tonnin menetys haittaa, niin voihan tuota kokeilla. Vaikka suurin osa tuntuu olevan pettyneitä, joukossa on jokunen hyötynytkin, ainakin tämän ketjun mukaan.

• menossa
        höahkn kirjoitti:

Jos ei menekään ihan noin. Ensinnäkin se siirrettävä määrä on niiin pieni, ettei sillä alavatsasta eroon pääse (ellet maksa myös rasvaimusta), ja se rintojen täyttyminenkin on hyvin kyseenalaista. Jos ei ole pikkurahan puutetta eikä muutaman tonnin menetys haittaa, niin voihan tuota kokeilla. Vaikka suurin osa tuntuu olevan pettyneitä, joukossa on jokunen hyötynytkin, ainakin tämän ketjun mukaan.

itse ajattelin rasvaimun yhteydessä laittaa rasvaa rintoihin. menen siis ensisijaisesti rasvaimuun ja kirurgi ehdotti sitä siirtoa samalla kun sen kätevästi sais tehtyä ja rintani ovat pientä b:tä. olen lukenut kyllä sen toimimattomuudesta, mutta se olisi siinä rasvaimun yhteydessä vaan joku plus 250 euroa. onko järkeä? en opiskelijana ja vähän vähävaraisena nuorena ihmisenä tuota pariasataakaan mielelläni ihan turhaan hukkaan heittäisi, vaikka se aika pieni raha on.

• ddddddddddd
        menossa kirjoitti:

itse ajattelin rasvaimun yhteydessä laittaa rasvaa rintoihin. menen siis ensisijaisesti rasvaimuun ja kirurgi ehdotti sitä siirtoa samalla kun sen kätevästi sais tehtyä ja rintani ovat pientä b:tä. olen lukenut kyllä sen toimimattomuudesta, mutta se olisi siinä rasvaimun yhteydessä vaan joku plus 250 euroa. onko järkeä? en opiskelijana ja vähän vähävaraisena nuorena ihmisenä tuota pariasataakaan mielelläni ihan turhaan hukkaan heittäisi, vaikka se aika pieni raha on.

No ottaen huomioon että yleensä rasvansiirrosta maksetaan n. 5000, niin jos se siirto siinä maksaa parisataa päälle, niin ei kai se suuri investointi ole (ja ilmeisesti jollakin on onnistunutkin, ellei ole mainosta sikäli että lähes kaikki ovat yleisesti olleet pettyneitä)? Kuinka paljon se toimenpide muuten maksaa?
        Se tuntuu lähinnä tyhmyydeltä, että menee pelkkään rasvansiirtoon maksaen siitä tonneja.
        Kuka muuten on kirurgisi?

• buubs

Kävin Tampereella rasvansiirrossa tämän vuoden tammikuussa. Lopputulos: ensimmäisenä pakko mainita, että kun mun tukin kokosista pohkeista imettiin rasvaa, oli ne ensimmäisen kuukauden niin kipeät, että kävely oli erittäin hankalaa ja kivuliasta, pohkeissa yhä välillä pistelyä ja kutinaa.
      imettiin myös reisistä, lantiolta ja alavatsasta. rasvaimun lopputulokset aika vaatimattomat. oon kyllä syönytkin miten sattuu että täytyy ottaa osa syystä omille harteille..
      No, rasvaa siirrettiin maksimi eli 3,6dl joista jäi hyvin pieni osa. vaikea sanoa kuinka paljon, mutta kuitenkin sen verran että kaikki tissiliivit piti uusia, ei kuitenkaan voi sanoa että kuppikoolla olis kasvanu. Toinen tissi jäi toista alemmas ja läpäisee nyt "kynätestin", toinen ei. Juurikin kävin näyttämässä tulosta Terveystalolla ja uusintaoperaatio maksaa reilun 3000e. (eka makso yli 6000e) Ajattelin mennä koska tällä hetkellä lopputulos häiritsee kuitenkin sen verran.
      On se vaan niin stnan kallista.. kun miettii että tolla rahalla pääsis vaikka maailman ympäri niin alkaa vähän mietityttään!
      jos tavoite on saada selkeesti lisää kokoa niin tällä kokemuksella ottaisin ennemmin silikonit. itellä kuitenkin imetys takana ja tarkotus oli vaan täyttää riippuvat säkit jollain.
      onnea vaan kaikille valitsemalleen tielle!:)

• A-cup

3,6 d siirretty, se on tosi paljon. Ja silläkään ei saa edes kupikokoa. Yleensä siirretään puolet tuosta, joten todellinen lisäys on häviävän pieni.

Mulla siirrettiin 3 kk sitten 2,5 d ja täytyy sanoa, että rahat menivät hukkaan. Samat liivit menee päälle, jos jotain eroa tuli niin se on ainakin tosi pientä.

Jos on menossa ensisijaisesti rasvaimuun niin tämän voi varmaan tehdä siinä ohessa jos ei tee paljon lisäkustannuksia. Mutta jos rintojaan haluaa suurentaa, niin silloin tulee pettymys. Myös minä olisin ottanut silikonit jos olisin tiennyt miten onneton tämä tekniikka on, mutta kun siihen jo laitoin sen 5000 e niin maksaa nyt sitten silikoneista vähintään toiset mokomat... Toiseen siirtoon en mene, hinta ei ole suhteessa tulokseen.

• buubs
        A-cup kirjoitti:

3,6 d siirretty, se on tosi paljon. Ja silläkään ei saa edes kupikokoa. Yleensä siirretään puolet tuosta, joten todellinen lisäys on häviävän pieni.

Mulla siirrettiin 3 kk sitten 2,5 d ja täytyy sanoa, että rahat menivät hukkaan. Samat liivit menee päälle, jos jotain eroa tuli niin se on ainakin tosi pientä.

Jos on menossa ensisijaisesti rasvaimuun niin tämän voi varmaan tehdä siinä ohessa jos ei tee paljon lisäkustannuksia. Mutta jos rintojaan haluaa suurentaa, niin silloin tulee pettymys. Myös minä olisin ottanut silikonit jos olisin tiennyt miten onneton tämä tekniikka on, mutta kun siihen jo laitoin sen 5000 e niin maksaa nyt sitten silikoneista vähintään toiset mokomat... Toiseen siirtoon en mene, hinta ei ole suhteessa tulokseen.

juu se 3,6 olikin aiottua paljon enemmän, mutta ilmeisesti sitä löysää nahkaa vaan löyty aika reippaasti. sillon kun imetin niin kuppikoko kasvo A:sta C:hen.

mietin kans silikoneja kun kuitenkin edelleen tissit roikkuu, mutta sitten taas kuitenkin itselle ajatus sellasesta kovan näkösestä silikonimöllykästä ihon alla tuntuu tosi oudolta. Rasvan siirron hyvä puoli on se, että kukaan ei edes huomaa että on leikelty. (Ellei operaatio mene vituiks tai arvet jää pahasti näkyviin..)

Kuinka muuten teille on jääny arvet? Itsellä näkyy aika selvästi vaikka tosi pienet onkin.

• a-kuppi edelleen
        buubs kirjoitti:

juu se 3,6 olikin aiottua paljon enemmän, mutta ilmeisesti sitä löysää nahkaa vaan löyty aika reippaasti. sillon kun imetin niin kuppikoko kasvo A:sta C:hen.

mietin kans silikoneja kun kuitenkin edelleen tissit roikkuu, mutta sitten taas kuitenkin itselle ajatus sellasesta kovan näkösestä silikonimöllykästä ihon alla tuntuu tosi oudolta. Rasvan siirron hyvä puoli on se, että kukaan ei edes huomaa että on leikelty. (Ellei operaatio mene vituiks tai arvet jää pahasti näkyviin..)

Kuinka muuten teille on jääny arvet? Itsellä näkyy aika selvästi vaikka tosi pienet onkin.

Voi helvetin helvetti! Kävin rasvansiirrossa kolmisen kuukautta sitten, kolme desiä siirrettiin per rinta. Alkuun tietysti ne näytti huomattavastikin muhkeammilta, mutta ajan oloon se rasva on sulanut pois. Vielä kk sitten oli jotain jäljellä, mutta eilen jouduin toteamaan, että ihan samat liivit mahtuu ja ympärysmitta on täsmälleen sama kuin ennen leikkausta. Eli kaikki suli pois. Hintaa oli 5000 e, eli olen todella pettynyt. Nyt sitten mietin silikoneja.
        En todellakaan suosittele rasvansiirtoa.

• daadfasdg
        a-kuppi edelleen kirjoitti:

Voi helvetin helvetti! Kävin rasvansiirrossa kolmisen kuukautta sitten, kolme desiä siirrettiin per rinta. Alkuun tietysti ne näytti huomattavastikin muhkeammilta, mutta ajan oloon se rasva on sulanut pois. Vielä kk sitten oli jotain jäljellä, mutta eilen jouduin toteamaan, että ihan samat liivit mahtuu ja ympärysmitta on täsmälleen sama kuin ennen leikkausta. Eli kaikki suli pois. Hintaa oli 5000 e, eli olen todella pettynyt. Nyt sitten mietin silikoneja.
        En todellakaan suosittele rasvansiirtoa.

Olisko joku käynyt viimeisen vuoden sisään rasvansiirrossa? Kokemuksia, hyvää/huonoa? Itsellä tämä mielessä vaihtoehtona pienille silikoni-implanteille...

• Edelleen AA
        daadfasdg kirjoitti:

Olisko joku käynyt viimeisen vuoden sisään rasvansiirrossa? Kokemuksia, hyvää/huonoa? Itsellä tämä mielessä vaihtoehtona pienille silikoni-implanteille...

Kavin joulukuussa 2010 rasvaimussa & rasvansiirrossa. Yhta rintaa kohden rasvaa (kuulemma hyvalaatuista) siirrettiin n. 250 ml. Tammikuun puoleen valiin mennessa kaikki siirrettty volyymi oli kadonnnut pois. En ole viela kaynyt jalkitarkastuksessa, mutta aion ehdottomasti valittaa asiasta kunhan kayn, Eli en suosittele rasvansiirtoa, kyseessa on puhdas rahastus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79