MISTÄ APUA!?

Olen nyt 19vuotias mies ja noin vuoden on ollut tälläisiä oireita:

-lievää masennusta, joka välillä oikein stressaantuneena pahenee.
-stressi, ensin koulussa ja nyt työttömänä jatkuu..
-kokoajan väsynyt
-Vasta sekaisin
-korvassa tinnitusta/tykytystä ja joskus huimaa-->lisää stressiä
-olen hieman ahdistunut näistä kaikista
-Lisäksi ihottumaa nenän pielissä ja kyynärpäissä
-rasitusastman oireita, limaa alkanut tulemaan juostessa, että saa oiein räkiä ja hengitys hankalaa

Kokeilin kivikautista ruokavaliota ja kaikki oireet katosivat, paitsi astmaattiset, kokeilin pari viikkoa näin, mutta palasin takaisin viljaa sisältävään ruokavalioon ja PUFF! Oireet palasivat.. Voisiko olla keliakiaa,m ille lääkärille oikein menisi?
Olen nimittäin kuullu/lukenut jostakin, että keliakia voisi aiheuttaa depressiota myös ja kun se helpotti paljon, OLO OLI KUIN SUPERMIEHELLÄ, niin fyysiseti (rautaa nousi salilla) ja psyykisesti (ei paljon painanut, vaikka Kelakin vitkutti työttömyys rahan maksua)! ja bebanthenia en juuri tarvinnut.


Minut on määrätty armeijaan ensi vuoden heinäkuuksi, mutta miten oikein pärjään siellä, tuleekohan noilla vapautus vai saanko erityisruokaa siellä? Tahtoisin sikäli intin käydä,kun kyllä pitäisi se 6kk selvitä ja kun kaikki kaverit menee, paitsi yksi diabeetikko, mutta en halua leimaantua hulluksi, eli jos vapautus tulee, niin onko siinä syynä sitten esim. tuo keliakia?

Kiitos vastaajille.

AINIIN! oireet alkoivat jotenkin näin:

Olen yläasteelta asti ollut huolelline, kova ottamaan paineita, esim kotitehtävista, mutta viiminen vuosi amiksessa oli paha: Opinnäytte,tappelin parin kaverin kanssa ja tyttöystävä oli kokoajan soittamassa perään jne. loukkasin työharjoittelussa jalkani ja 3kk meni parantamiseen, lisäksi huomasin korvieni soimista ja kutsunnat lykkäsivät päälle, tähän vielä opintokriis, huomasin, että ehkä kauppis tai lukio olisi ollut enemmän mun juttuni->

Pian alkoi jotenkin masentaa, mutta olo helpotti, kun kävi lenkillä ja vaihdoin koulussa ryhmää, ihan kivaa oli, mutta tää työttmyys nakertaa aikalailla, ripuli ja depressio tulivat siinä kevättalvella molemmat ja iho kuivui kuivumistaa

hengenahditus/liman tulo alkoivat ihan ykskaks lenkillä ollesani noin 3viikkoa sitten..

Epäilen että johtuu ruokavaliosta paljon, koska kivikautinen toimi (ainakin vähän aikaa)

1

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ramak

      Hei. Ajattelen minäkin että voi paljolti johtua ruokavaliosta. Sinuna muuttaisin sitä. En tiedä nyt mikä kivikautinen ruokavalio on, mutta kokeile uudestaan sitä tai vastaavanlaista, jos astmaoireilua esiintyy niin huolehdi eritoten että saat tarpeeksi natriumia. Ota se ensikädessä puhdistamattomasta Atlantin merisuolasta. Na:n lisäksi katso että saat tarpeeksi magnesiumia joka päivä, jos ei ruokavaliosta tule yli tommoset 450mg per vrk niin ota lisän muodossa, hyvä Mg lisä on Diasporal Magnesium, annospussi. Sitten vielä katso että syöt tarpeeksi paljon tyydyttynyttä rasvaa, ja tässä suosittelen ensiksi neitsytkookosöljyä, toiseksi meijerivoita. Näitä kahta siis suosittelen. Keuhkot ja hengitystiehyet tarvitsee nimittäin natriumia, magnesiumia sekä tyyd. rasvaa. Mutta ei saa olla keinotekoisesti tyydytettyä rasvaa kuten margariinia. Pitää olla luonnollista kuten voi, neitsytkookosöljy.

      Monet oireet mitkä listasit voivat johtua alhaisesta serotoniini tasosta aivoissa. Se johtuu pääosin huonosta ruokavaliosta. Pitää syödä tarpeeksi paljon proteiinia ja luonnollista rasvaa että keho saa raaka-aineita hormonien ja neurotransmittoreiden tuotantoon. Jos näyttää siltä että viljat eivät sovi sinulle, eli vointisi pahenee niistä niin poista ne ruokavaliosta, tai kokeile sellaisia missä ei gluteenia.

      Keliakia voi varmasti laukaista masennusta tms. Mm. sellaiset oireet sulla kuin että vatsa sekaisin ja se ihottuma juttu kielii siitä että elimistölläsi on ongelmia sulattaa jotain tai joitain ruokia mitä syöt, eli saattaa olla allergiaa.

      Karppaus.info foorumin väki voi tietää enemmän kivikautisesta ja viljojen ongelmallisuudesta. Sieltä voit saada hyvää tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe