kitaran nuotit..

ötökkä

moe.. haluisin oppii soittaa kitaraa mutta en ymmärrä miten niitä kitara nuotteja kuuluu lukea... asteikko menee.. ja ois kiva jos joku kiltti ihminen vois mulle selittää miten voi soittaa niit viivoi ja numeroit siint paperilt..? :)??

16

23130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksonen

      Jos ihan tosissasi kyselet niin huhhuh... Oikeesti asia ei oo hirmu monimutkanen, mut kuitenni sen verran et ei sitä ihan tälleen voi vaan selittää. Kantsis ilmoittautuu ihan kitarakursseille tai ostaa joku soitto-opaskirja. Kirjoja löytyy musiikkiliikkeistä ja esim. työväenopistot järjestää alkeiskursseja. Tsemppiä vaan, on muuten mukava harrastus :)

    • clapton

      numero näyttää mist välistä painetaan sormilla ja numeron paikka näyttää kielen.Jos tabulatuuri merkintöjä tarkotit.Se on helppoo,kun niitä vähän harjoittelee.

    • kita-risti

      Jos meinaat tosissasi soittaa kitaraa opettele oikeat nuotit. Tabulatuurien kanssa pärjäilee aikansa ja monet loppuikänsäkin mutta jos verrataan soittohommaa rakennustekniikkaan niin varsinainen rakentaminen tapahtuu nuottien avulla, tabulatuurit on vähän niinkuin Legoja.
      Nimimerkki Kokemusta on, eka keikka vuonna 1965.

      • mäkin aloitin soittamisen

        jeps, itekin päätin aikuisena vasta aloitella soittamisen jaloa taitoa, sain kaverilta lainaksi romun landolan ja sitten menikin sormi suuhun...en tajunnut koko hommasta yhtään mitään. onneksi kuulin toiselta kaverilta nettimusakoulusta, mistä pienen tutustumisen jälkeen pääsinkin melko hyvään vauhtiin:)

        nyt on sähkökitara hankittu ja treenailen ensimmäisiä pentatonisia soolonpätkiä, eikä homma tunnukaan enään mahdottomalta.

        musakoulu löytyy osoitteesta www.rockway.fi

        toivottavasti tämä auttaa:)


    • äijä

      Nuotit on ihan turja juttu, älä niitä opettele. Mee sivulle
      www.guitarlessonworld.com, sielt oppii.

    • soittaja

      Niin minäkin aikoinani halusin, mutta ei siitä minunkohdallani tullut mitään.
      Soitan koskettimia ja säveltelen ym.
      Annan hyvän ohjeen! Mene kitaransoiton ammattioppiin. Opettele nuotit ym teoria ja harjoittele.Duurit, mollit ja sävelasteikot ym.
      Itseopiskelu pelkästään ei kovin pitkälle riitä, vaikka lukisit kaikki opukset. Toivotan hyvää jatkoa.Moi.

    • 905

      hyvä sivu missä on tabeja on www.ultimate-guitar.com

      ja jos et ymmärrä niistä niin ne menee silleen et ne viivat on niitä kielii..

      • sixth

        Moo0.Olisin kiinnostunut kitaran soitosta,Mutta olen aivan toivoton tarttisin apua kitaran "nuotti"Ymmärtämiseen en jaksais lähtee kitara kursseille.Kiitos jos osaatte auttaa ;)


    • Kukka Voimaa!!

      Dodii.. Ite tarvitsisin hieman opiskelua myös, en tajua mitä tarkoittaa nuo "amerikkalaiset" kielet..
      eikö se oikeasti mene
      E
      A
      D
      G
      H
      E
      eikä sillee E B C D A ? -.-'' ite en tajua noist mitään, joku pl0x helppii nyt.

      • pölpöti

        meidän musiikin opettaja kertoi meille tavan, jolla opetella kielet:

        Esko
        Aho
        Diggaa
        Golfista
        Halme
        Ei


        eli järjestys on E A D G H E, itse ainakin muistan noi ton pikku runon kautta :D


      • noogai_3
        pölpöti kirjoitti:

        meidän musiikin opettaja kertoi meille tavan, jolla opetella kielet:

        Esko
        Aho
        Diggaa
        Golfista
        Halme
        Ei


        eli järjestys on E A D G H E, itse ainakin muistan noi ton pikku runon kautta :D

        Itekkin oon aina pärjänny tolla oon vaan kuullu, että "halonen ei" mutta toi halme on kyllä parempi. :D


      • kitara<3

        siis ne kielet on suomes ja amerikas muuten ihan samat mut amerikas suomen H- kieli on B, ite kutsun B: ksi


    • kitara<3

      siis viivat on kielet ja numerot nauhavälei mist pitää painaa..

      esim.

      E-----1------------------|
      A---------------3--------|
      D---------4----------2--|
      G-------------------------|
      B-------------------------|
      e------------------------|

      niin tos soitettais eka siit paksuimmalt kieleltä se eka nauha väli ja sit 3. ylimmält nelos nauha väli jne.

      • Sanoit väärin.

        Itsasiassa myös järjestyksellä on merkitystä, eli tuossa soitettaisiin ensin E/1 nauhalta, D/4 nauhalta, A/3 nauhalta ja D/2 nauhalta.


    • GladiC

      Siis kantsii tietty sähkö kitara olla ku toi akustine on vähä p ja ne nuotit kyl haluisin tietää mite niit luetaa jos joku ketoo mä oon 8.v!!!!!

    • Maccone

      Miksi opetella väärällä ja hölmöllä tavalla, kun samalla vaivalla voisi opetella nuotit, kuin tabulatuurit. Olisi selkeää ja oppikirjoja kyllä löytyy. Jos osasit lukea kirjoittamani niin opit kyllä nuotitkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe