Asiakkaana yhtäkkiä aloin mieetimään, että onko vaarallista tuo geelikynsien kovettamisessa käytettävä uv- valo? Siis tarkoitan näitä syöpäriskejä mitä solaruimista saa, onko kyse samasta valosta?
uv- valo
6
2554
Vastaukset
- fiili
Geelikynsien kovettamiseen käytettävä uv-valo ei ole ihan samanlaista, kuin mitä solariumeissa käytettävä. Se ei siis esim. rusketa, eikä aiheuta syöpää.
- hymysi säteilee enemmän
Käytetty UV-valo on saman tyyppinen kuin mitä
hammaslääkärit käyttävät nykyisin muovipaikkojen
kovettamiseen.. materiaalit ovat aika yhteneväisiä.
Uv-lampun teho ei ole kovin voimakas,
muistaakseni lamput sisällä ovat n 9w eli
todella " heikkotehoisia ". - uv-lampun
käyttöohjeessa lukee että hakeuduttava lääkäriin jos tulee silmien luomiin tai iholle pysyviä kyhmyjä. Yleensä uv lamppuja käytettään 4 x 9 w eli 36 w teho osuu sormiin n. 3 min. ajan.
Lisäksi uv-valoon ei saisi katsoa suoraan.
Varmaankin yksilöllistä kuinka helposti kellekin tulee haittavaikutuksia. - on vaarallista
uv valo on sähkömagneettista säteilyä eli haitallista kudoksille. Vaurioittaa pitkässä ajassa DNAta ja kudosta. Kudokseen voi syntyä mutaatioita, joista lopultq voi kehittyä syöpäsoluja. Vaikka uv valo ei rusketa, ei se silti tarkoita, ettei se voisi syöpää aiheuttaa. Kaikkee sitä kuuleekin..
- ValoV
Ahhaha! Kiitos nauruista.mutta asiaan, Ei todellakaan ole vaarallista.
- Anonyymi
Itse hamstraan MPÖ:tä 1l 1.48cnt ja tuo Teboililla ja shelll.15cnt.kallliimpaa. Kesäsin väri putoo pohjalle 50l altaassa ja pa-sudatin jos punertaa pese se tai no teen 3.syystä. A suomessa myytävä laadukkain Fossiilinen 93%diesel o keltasta,.haisee ja esim B7 meinaa. Teboil sitten sotien tai Tyhmimmän päämimisterin eu autot kieltää e590 biodieseli käytö. 2..0tdi pd edes 50l 1l syytä oottaa yhteys jakelijaan eli vrm verottajaa et diesel on loppu xxxxxxx paikan shell jamaksatmpö suoraa tankkii 3kk voit kannuil setelillä ja pa-suod vaihda llähtee väri ja no Volvojen ja volkkarie tankkii eimene mitää mil imee, sit ottaa pa suorattimesta ja on kehää kiertävä ja oikea muuaalla niii no 6800e itelle luottotiedoissa yli 500tuhatta mut audi a6 3.0tdi mis suutinkäret ja 400hp 600nm ja kilpien mahd haltuunotto niin ajan vain shell dieselillä tai melko samaa mut iholle löpö tosi kuivattavaa ja vahvempaa mm 1l pienempi keskikulutus mpö vs fossiilinen diesel, siks öljytiloihi löpöä eikä dieseliä parhaan mm moottoriöljyä et tdi autoon vaik 10x peräkkäi sinne pahin liete mm ahdinrikon syynä ni ja en osaa sanoa voiko öljyimurilla imeä myös jos proppu jumissa tai öljypohja auki niin sieltä kaapimaan. Vaihteisto manuaali 6v 275hp mut 393hp 742nm Flatelli isoimmat suutinkärjetl+etuperä ja peräöljyjen vaihtoo ei 290tkm aj 2008vm Haldex (toimiva)koskaan vaihettu. Veto oli 25% per pyörä ja haldex sihti tukossa ja jurina loppui ja parempi ku Torseni kato 90)10% ja sulake irti tai kytkin, mitä ei on käynnis tai saat laittaa, Muutoin sopeutus tehty Haldex pumppu ei kuin jätä vikakoodin ja ei pakko nollaa ja vaik ns kisa öljyt niin 120kmh 2wd veto auto sutíi märällä?! Ketju taas venyy peräti 300tkm et 7000km öljyt ja suodatin. Haldex ja suidati ja kaikki müut.öljyt 15tkm välein ja huuhtwlu löpöllä 2v välei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504