Onko teillä kummikirja?

handek

Minulla on ja tallessa.
Upeita juttuja.Synnyin lokakuun 17 päivä, klo 23.oo.
Syntymäni aikoina sää oli pilvinen ja harmaa.Yöllä?
Painoin 4 kiloa ja olin 53cm pitkä.
Söin rintaa, kuukauden vanhana myös vehnäjauhovelliä(herää dr. Atkinson).
Jätin imemisen kolmannella kuukaudella, miksiköhän...

21

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä, ei ou...
      Mut syntymäpäivä on tiedossa:))

• HTZA

Sallittakoon se kasvavalle lapselle vaan ei kasvavalle aikuiselle.
      :)

• handek

Minä olen kutistuva aikuinen :)

• Pimu F.
        handek kirjoitti:

t.Pimu

• Synnyin
        Pimu F. kirjoitti:

t.Pimu

kammarissa juuri sen jälkeen kun äiti oli laittanut navetan rakennusmiehille iltapalan. Miehet havahtuivat perhetapahtumaan kun heidän pureksiessaan leipäpalasta alkoi rääyntä kuulua kammarista.

Kummilusikoista, kummikirjoista turha uneksiakaan. Hyvä että ristiäiset sentään pidettiin. Nimeeni olen tyytyväinen.

• Pimu F.
        Synnyin kirjoitti:

kammarissa juuri sen jälkeen kun äiti oli laittanut navetan rakennusmiehille iltapalan. Miehet havahtuivat perhetapahtumaan kun heidän pureksiessaan leipäpalasta alkoi rääyntä kuulua kammarista.

Kummilusikoista, kummikirjoista turha uneksiakaan. Hyvä että ristiäiset sentään pidettiin. Nimeeni olen tyytyväinen.

pikku-broidista en varma, oliko hänellä, sen verran nuorempi tapaus. Kuopus kun oli...no, kummilusikat sain kummitädiltäni minäkin täytettyä 15v. hopeisiin lusikoihin, oli kaiverettu nimikirjaimeni....ties, missä nuo lusikat nyt..Niin monta muuttoa; tähän asti): että, matkan varrelle ovat jääneet...

Hätäkastettu kun olen Sairaalassa. Niin äkkiä vaan se nimi oli äitini mieleen tullut, ei ollut hänelläkään aikaa miettiä...parhaan tyttökaverinsa kun oli menehnyt myös parikymppisenä...sen mukaan sain toisen nimeni. Ja etunimeni hänen parhaan ystävänsä mukaan... nimeeni tyytyväinen minäkin;))

t.Pimu

• handek
        Synnyin kirjoitti:

Synnyin.

Minusta on hienoa lukea yli puoli vuosisataa sitten tapahtuneita.

- Piu, pau paukkaa, jänis metsässä laukkaa.
        Jäniksellä kellot kaulassa, handella nuttu naulassa.

- Aa, tuuti lasta, kissa tuli vastaan, kissa se hyppäsi kiikun päälle ja kiikutteli lasta.

Nämä ovat, äitikultani 82v. tuutulauluja minulle...

• HTZA
        handek kirjoitti:

lukenut ja sinua kannustanut.
        Vanha mies saa siitä ryppyisen, vanhan, vartalon.
        Jos ei ole lihaksia, kuten.....

• RIMMIR

Tietäisi siten ketkä olivat kummeja, liekö heistä yksikään enää elossa...
      Mutta jossain kätköissä on neuvolan rokotuskortti. Että piikitetty on :))

• RosaLiiin

tallessa
      synnytty on heinäkuun 20 päivänä kello 8.40
      viikonpäiväkin oli merkitty
      kastejuhla oli elokuun 19 päivänä
      pastorit ja kummit ja vieraat on lueteltu
      kaikkea hauskaa on kirjan sivuilla
      4-vuotiaana olin topakka, aikamoinen akka jo silloin
      on käden ja jalan piirroksia ja
      pellavapään tukkatupsuja ja letinkin pätkä muistona
      syntymätodistusta ja lehtileike balettikoulun kevätjuhlasta
      valokuvat on sellaisia 5x5 senttiä

• handek

Olin saanut 500mk. Kummiltani.
        Hän oli viinaan taipuvainen mies, mutta luja kuin tammi.
        Hän oksensi joskus, työmailla käydessään rukkaseen.
        Mutta söi kaiken takaisin.
        - Se mikä on männy, se siellä pysyköön...

Tämä on muuten taivaan tosi.

• todistus on,

samoin ihanan koristeellinen kastetodistus, ynnä myös neuvolakortti, riittävät todistamaan maailmaanputkahtamiseni.

• Minulta löytyy kummien antama valokuva-albumi. Oikeaa syntymätodistusta ei ole, koska synnyin kotona ja ketään aikuista ihmistä ei ollut sitä todistamassa. Mutta tarkkaa tietoa saan lapsuudestani lukemalla epikriisejä, joita olen tilannut itselleni.

• handek

Ketään aikuista ihmistä ei ollut läsnä?
        Ei äitiäkään?
        Hare Krisna, Hare Rama.

• handek kirjoitti:

Ei äitiäkään?
        Hare Krisna, Hare Rama.

Tarkoitin ettei ollut todistamassa tapahtumaa. Hih hih jos mä olenkin lapin seita itse tuhat vuotta vanha, niinkuin aina vitseilen...

• handek kirjoitti:

Ei äitiäkään?
        Hare Krisna, Hare Rama.

Kuulema äiti metsästä löysi kun haikara oli tiputtanut...näin kerrotaan...

• ei ole minullakaan, kun en ole oikein mistään kotoisin, olen syntynyt tien päällä. Kummitodistustakaan ei ole, tiedän kyllä ketkä olivat kummejani, molemmat jo edesmenneet.

• yks.kottarainen kirjoitti:

ei ole minullakaan, kun en ole oikein mistään kotoisin, olen syntynyt tien päällä. Kummitodistustakaan ei ole, tiedän kyllä ketkä olivat kummejani, molemmat jo edesmenneet.

Sinä olet kans seita sitten, tuhat vuotta vanha niin kuin minäkin, hih hi

• miljoona kirjoitti:

Sinä olet kans seita sitten, tuhat vuotta vanha niin kuin minäkin, hih hi

mut noidaks mua joskus kyllä sanottu, hi hi

• Aprikos*

Äidin kertomaan mukaan synnyin aamusta. Tosin itse en muista ihan tarkkaan liekö klo 05.30 vai 06.30. Ei ole syntymätodistuskaan matkassa pysynyt.

Sanovat, että sinä päivänä oli tulipalopakkanen. En malttanut kuulemma kuitenkaan varrota kätilöä. Ja kun hän tuli, ennusti varhaista kuolemaa vastasyntyneelle rääpäleelle, 2,8 kg.

Sinullahan olikin hyvin asiat, kun sait vehnäjauhovelliä. Mulle tarjottiin vain kauravelliä, kun äiti sairastui eikä voinut imettää. Sain siitä elinikäisen trauman. En syö kauravelliä enkä -puuroa vieläkään. Paitsi koulussa, kun opettaja pakotti, vaikka oksensin. Se ei ollu vapaehtosta niinkuin sun kummisedällä.

• handek

Siellä on osio:
        Mikä oli helppoa oppia:

- olen piirustanut siihen : LUKENAAN JA LASKENAAN.
        - No, kuitenkin sanomaa siinä on...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe