onko auton alustapesu autopesuloissa täysin huijausta? Miksi se maksaa niin paljon, kun ei siinä käytetä edes pesuainetta, vai käytettäänkö? onko ketään autopesulassa töissä olevaa joka voisi kertoa? Käyn itse pesettämässä autoni joka viikonloppu harjattomassa pesulassa (ei kura kelillä), en tietyssä pesulassa vaan siellä missä satun olemaan ja välillä tuntuu ettei se kone tiedä pohjanpesusta mitään, vaikka sen oon ottanu peruspesun lisäksi.
auton alustapesu huijausta?
19
23962
Vastaukset
- Tomppa
Olen tosiaan miettinyt samaa asiaa lähinnä että miten se alustanpesu toimii autonalla ei kulje mikään härveli ainakaan siinä pesussa jossa minä olen käynyt olisi todella kiva tietää?
- Ainakin
Ainakin kerran käydessäni Nesteen harjattomassa pesussa alustapesu oli todella voimakas, että tuntui vesisuihkun tulevan pohjasta läpi! Eli auton alle tuli vettä kovalla painelleella. Tällöin ainakin tunsi, että suolakura lähtee todellakin irti pohjasta ja joka kolkasta. Mutta toisella asemalla (Shell) käytössä olevassa uudessa hienossa pesulinjassa ei edes huomannut, että suihkuttaako kone vettä pohjaan, vaikka yritin sitä seurata. Joten en osaa sanoa, että oliko pesussa sittenkään alustanpesua mukana (maksoinko tyhjästä) vai oliko alustan pesu niin huomaamaton verrattuna Nesteen pesuun....
- muut???
Maalaisjärjellä luulisi, että kovalla vesipaineella alustaa suihkittaessa vesi tekisi tuhojaan alustan nivelissä, nykyautojen elektronisissa antureissa sun muissa. Olenko väärässä? Itse olen funtsinut, että talvella riittäisi lokasuojien ja korkeintaan pakoputkiston takaosien vesihuuhtelu, ja muu pohja saisi tarpeeksi suojaa teetetystä alustan ruostesuojauksesta. Sitten kevään ensimmäisillä rankoilla vesisateilla loput talven kurat lähtisivät. Liekö oikein?
- kuski
jos se pohjapesu toimii koko alustan pesuna, niin eikö sieltä alhaalta tulisi vettä ylöspäin, jos se pesisi myös helmat. että ei se kone niin tarkka oo ettäkö se vesi pysähtyisi pelkästään siihen pohjaan.
- Patteri
Onko hyötyä pestä alustaa kun se kuitenkin likaantuu todella nopeasti uudestaan? Itse huuhtelen auton pohjan kerran kesässä painepesurilla, se saa luvan riittää.
Tosin tapana on pestä aina sopivilla keleillä koko pohja ERITTÄIN puhtaaksi ja katsoa onko ruostetta ilmaantunut. Jos ei ole, niin annan pohjan kuivua päivän pari, ja sitten laitan sinne alustamassan. Jos taas ruostetta näkyy, niin eikun pellille se kohta ja paikkaamaan. Sitten taas massaa päälle. Alustamassan päällä ei nähkääs kura/suola haittaa yhtään mitään...
Vaatii tosin kerran vuodessa päivän pari aikaa, ja vaivaakin saa nähdä, mutta eipä tarvitse murehtia että missä kunnossa pohja on.- Peltsi
Idea on se että suolapaska huuhtoutuu pois. Kesällä alustapesu ei ole niin tarpeellinen.
- Ilpo
Taitaa olla pesukoneiden alustapesut huuhaata, koska vaikka käytettäisiin kuinka suuria paineita tahansa, alustassa löytyy koloja, johon suihku ei osu. Esimerkiksi lokasuojan kaariin jää joka kerta kuraa, koska tukivarret ja renkaat estävät suihkun ylettymisen perille. Parempi keino mielestäni on huuhtoa itse letkulla alusta. Hieman epämukavaahan se on, mutta lopputulos on parempi.
- johannes
Soitin työpaikan lähellä olevalle huoltoasemalle
alustapesusta, sanoivat, ettei ole erllista
ohjelmaa koneessa alustan pesulle, pelkkä huuhtelu muunpesun yhteydessä.
Kehottivat ottamaan yhteyttä ruostesuojausta tekeviin firmoihin. - Toyota
Eipä taida olla erillistä alustanpesua automaateissa, mutta sellaisia pesuohjelmia, joihin SISÄLTYY alustan pesu, on ollut ainakin kymmenkunta vuotta. Otin kerran sellaisen Pielavedellä sijaitsevalla huoltoasemalla. Ohjelma oli surkea, alusta ei puhdistunut ollenkaan ja tunsin itseni huijatuksi
- ajonopeusvaikuttaa
Tässä pitää tietää se, että automaattisissa pesuissa alustahuuhtelu ominaisuudesta on hyötyä vain jos ajaa todella hitaasti niiden alustanhuuhteluruiskujen kohdalta. Jos ajat liian nopeasti niin silloin ne alustanhuuhteluruiskut eivät ehdi puhdistamaan lainkaan alustaa.
Vanha aihe, mutta vastaan sillti koska joku muu nosti aiheen ylös.
- yvubiubuibujjk
Alusta voi puhdistua konepesun alustapesussa vain jos etukäteen ruiskuttaa reilusti liuotinta vaikuttamaan ja harjaa alustaa sekä pyöräkoteloita harjalla. Alustapesu sitten huuhtelee irtoavat pa8kat pois mutta ei se ainakaan yksistään saa mitään aikaan.
- lsdkfklsfklskldkljfl
Muistutan taas että ennen oli paremmin tässäkin asiassa kun maassa oli E-öljyt huoltoasemaketju joissa oli TI-halleja nosturipaikoilla joissa pystyi pesemään itse auton alustan. Samassa hallissa saattoi tehdä itse pieniä korjauksia ja pestä auton päältäkin päin.
Näiden tarve ei ole kadonnut minnekään mutta on se kumma että tällaisia palveluita ei nykyisessä markkinatalous-palveluyhteiskunnassa tarjota laisinkaan! Kysyntää olisi mutta ei tarjontaa, kuulostaa ihan neuvostoliitolta saatana...- finnoililla
Muistan hyvin Turussa Satakunnantien Finnoilin. Siellä kävin pohjaa pesemässä. Ei ollut vielä painepesureita 1985, mutta lähti se suolakura tuoreeltaan vesijohtopaineellakin.
Samalla näki hyvin, jos jostain oli alustamassaa kadonnut. Spraypullosta siihen vaan lisää pohjamassaa.
Eipä taida olla tarpeeksi tuottavaa bisnestä nykytuottovaatimuksilla. - TectylPuute
Ei nykyautoja enää ruostesuojata. Muovilevyt ovat vaan pohjassa.
"Spraypullosta siihen vaan lisää pohjamassaa. " - Neitejä
Nykyään on miehistä tullut niin paljon sellaisia sipsuttajia, käyvät kauneushoitoloissa, ei auton alla.
- sdkdsklfkklfklds
Neitejä kirjoitti:
Nykyään on miehistä tullut niin paljon sellaisia sipsuttajia, käyvät kauneushoitoloissa, ei auton alla.
Itse kun pesin auton kynnyskotelon pohjaa pinttyneestä kurasta rivitalon parkkiksella niin jo joku naapurin akka yritti nalkuttaa että "siinä ei ole hyvä paikka korjata autoa"... perkele... piti jo korottaa sille ääntä... vitut se ketään haittasi kun suojasin vielä asfaltinkin sanomalehdillä ja pesukohdan alla oli saavi johon keräsin likavedet. Akat ei vaan pysty olemaan nalkuttamatta mistään turhanpäiväisestäkin asiasta.
Pakko olla joillain joku vika aivoissa joka pakottaa puuttumaan aina muiden asioihin ja nimenomaan kieltämään, estämään ja rajoittamaan muiden elämää, saatanan narsistit!
- Helpottaa
Itse pesen alustani pideellä. Ruostetta on aika paljon välillä kertynyt jopa kankaisiin alustani suojiin. Kelpaa taas päästellä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829