Miksei nuoret sais meikata???

tatti9v(entinen tatti8v)

iks ihmeessä nuoret ei saa meikata? Mä oon nyt 9 täyttäny ja saan käyttää kiwwaa mustaa MASHCAARAA sekä ihkupinkkiä huulikiiltoa, ja tänään me ostettiin siskon kans mulle semmonen ruskee kynä millä voi vähän rajata kun sisko osti mustan ja rajaa sellaset 2cm paksut pesukarhu rajaukset AINA. mäpä rajaan vaan hiukan!!!

59

2449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä niin

      nuori, että ehdit kyllä meikkaamaan ihan riittävästi sitten vähän vanhempana. :)
      Näytät varmasti vieläpä paljon nätimmältä ilman meikkiä, joten älä turhaan meikkaile!

      • tatti9v

        ripset on ihan blondit jos en laita ripsarii!


      • se sinua
        tatti9v kirjoitti:

        ripset on ihan blondit jos en laita ripsarii!

        rumaksi tee. Ja puhuit mielestäni että meikkaat enemmän kuin ripsivärikerroksen verran, joka riittää sinulle varmasti hyvin jos on pakko meikata.


      • goldenlips

        Aivan. Ja jos aloitat liian nuorena ripsivärin käyttämisen, ripsesi eivät ole välttämättä tarpeeksi vahvat - alkavat katkeilla. Pilaat myös luonnollisen virheettömän ihosi. Meikillä kuuluu korostaa kauneuttaan, ei peittää sitä. Itse olen 14-vuotias, käytän meikkiä ( meikin pohjustusvoiteet, meikkivoide, kulmakynä ripsiväri yms ) mutta pahin on varmaan meikkivoide. Käytän sitä peittämään finnini ja arpeni ja kaikki muutkin ihoni virheet. Käytän meikkiä koska se kiinnostaa minua, ja on itsevarmempi olo kun pääsee peittämään finnit :D


    • ...::....:::.::::

      Nuoret saa meikata mutta LAPSIEN ei tarvitse. :)

      • marsipan

        mä oon 10v ja laitan aina meikkiä.


      • iubupibpiub
        marsipan kirjoitti:

        mä oon 10v ja laitan aina meikkiä.

        Minkäs takia sä yleensäkkii meikkaat jo ton ikäsenä?? yritätäkö olla vanhemman näköinen vai poikiinko teet vaikutusta..? eihän ton ikäsenä mitää meikkejä tarvii


      • marsipan
        iubupibpiub kirjoitti:

        Minkäs takia sä yleensäkkii meikkaat jo ton ikäsenä?? yritätäkö olla vanhemman näköinen vai poikiinko teet vaikutusta..? eihän ton ikäsenä mitää meikkejä tarvii

        ja siks koska se on musta kivaa, en missään nimessä poikien takia. haluun olla kaunis, ja sillä selvä. Joo huono vastaus, mutta meikkaus on kivaa, se on jokaisen oma asia meikkaako vai eiii.


    • söpöööö

      Teil on viel lapsuuden ruusun värisiä pullaposket mihin te meikkiä tarvitte? :,D

      Älkää yrittäkö olla aikuismaisia, vaikka mä tiedän että se on kiva. Mutta ei kantsi miettiä sitä liikaa koska yhtäkkii ootte aikuisia ja sitten elämä ei kyl oo kivaa enään ;)


      Joten olkaa lapsia niin kauan ku voitte!

    • 12 v. tyttö kohta

      Olen siis kohta 12 v. ja meikkaan vaan joskus. Ripsivärikään ei meinaa millään kulua. Ihan vähän laitan kun menen vaikka juhliin. En meikkaa aina. Olen siis 6 lk. enkä meikkaa läheskään aina. Ajattelen, sitten joskus vanhempana vaikka alan meikkaan enemmän.

      • 12 v. tyttö kohta

        En ole mikään sellainen, joka meikkailee siis kamalasti. JOSKUS JUHLIIN HIEMAN, MUTTEI OIKEESTAAN KOSKAAN MUULLOIN! JA HUOM. HIEMAN JUHLIINKIN. En itsekkään pidä että jotkut lapset/nuoret meikkaa kamalasti. Omapa on asiansa. Onhan se joo joskus kiva laittaa meikkiä, mutten osaisi olla itse että meikkasin paljon ja aina!


      • 12 v. tyttö kohta kirjoitti:

        En ole mikään sellainen, joka meikkailee siis kamalasti. JOSKUS JUHLIIN HIEMAN, MUTTEI OIKEESTAAN KOSKAAN MUULLOIN! JA HUOM. HIEMAN JUHLIINKIN. En itsekkään pidä että jotkut lapset/nuoret meikkaa kamalasti. Omapa on asiansa. Onhan se joo joskus kiva laittaa meikkiä, mutten osaisi olla itse että meikkasin paljon ja aina!

        mitä ihmettä pikku tytöt oikeen juhlii ??


    • hän itse

      Ei ole kovin kaunista kun lapset meikkaa itsensä.

      Kuin olisi kääpiö -transuja tai -ilotyttöjä, rumaa.

      • KOSKA

        SE ON IHAN VITUN _HÄVETTÄVÄÄ_ TON IKÄSELTÄ. oota ku kasvat muutaman vuoden nii älyyt minkä virheen menit tekemään ku aloit meikkaa..

        ja sitäpaitsi, se ei tee sua edes kunnolla vanhemman näköseks, se ei vanhenna sua yhtään, henkisesti sä oot vielä se sama 9v. lapsi mikä ennenki.

        ja kuule, ei sulle muuta tehtäis ku naurettas perää jos kävelisit jossai. jotkut vanhat mummotki varmaa säikähtäis ja aattelis et mihin tää maailma on menossa ku tollaset pikkutytöt käyttää meikkiä ku jotkut nuoret naiset.


      • jotka haluaa
        KOSKA kirjoitti:

        SE ON IHAN VITUN _HÄVETTÄVÄÄ_ TON IKÄSELTÄ. oota ku kasvat muutaman vuoden nii älyyt minkä virheen menit tekemään ku aloit meikkaa..

        ja sitäpaitsi, se ei tee sua edes kunnolla vanhemman näköseks, se ei vanhenna sua yhtään, henkisesti sä oot vielä se sama 9v. lapsi mikä ennenki.

        ja kuule, ei sulle muuta tehtäis ku naurettas perää jos kävelisit jossai. jotkut vanhat mummotki varmaa säikähtäis ja aattelis et mihin tää maailma on menossa ku tollaset pikkutytöt käyttää meikkiä ku jotkut nuoret naiset.

        meikata SAA meikata, olipa se sitten ihanaa tai kamalaa. Eikä meikin oo tarkotus vanhentaa.


      • Gööpa
        KOSKA kirjoitti:

        SE ON IHAN VITUN _HÄVETTÄVÄÄ_ TON IKÄSELTÄ. oota ku kasvat muutaman vuoden nii älyyt minkä virheen menit tekemään ku aloit meikkaa..

        ja sitäpaitsi, se ei tee sua edes kunnolla vanhemman näköseks, se ei vanhenna sua yhtään, henkisesti sä oot vielä se sama 9v. lapsi mikä ennenki.

        ja kuule, ei sulle muuta tehtäis ku naurettas perää jos kävelisit jossai. jotkut vanhat mummotki varmaa säikähtäis ja aattelis et mihin tää maailma on menossa ku tollaset pikkutytöt käyttää meikkiä ku jotkut nuoret naiset.

        Ei ihme jos pedofiilitkin kiinnostuu tollasista meikatuista lapsista, huom! lapsista jotka näyttävät huorilta.


    • sanon nyt vaan.

      Jos aloittaa meikkaamisen liian nuorena seurauksena voi olla hyvinkin pahat meikkiallergiat. Itse meikkasin ihan pienenä lapsena aina välillä äidin meikeillä ja rupesin saamaan niistä allergiaa. Enää allergiaa ei ole. Muista siis että tässä voi olla kyseessä pystytkö meikkaamaan isona ihan perus marketti meikeillä.

      • silti,

        sitä ne pikkulapset meikkaamisella hakee; että näyttäs vanhemmalta.


    • mimmi1994

      sähän oot vasta pikkulapsi !!!!!!! odota siihen asti et oot mun ikänen jooka siiis 15 vuotias

      • Normi93

        Olen samaa mieltä kanssasi. Ei 9-vuotiaan oikeasti tarvitse meikata. Mielestäni meikkaamisen voisi aikasimmillaankin alottaa vasta sitten kun murrosikä alkaa oikeasti näyttää naamassa raikuvia merkkejä. Eikä välttämättä silloinkaan jos ei kunnolla osaa pestä iltaisin ja aamuisin. Tulee vaan huonomman näköseks. Mutta sallittakoon huulikiilto silloin tällöin vähän nuoremmillekin. Silmiä nyt ei kannata alkaa kovin nuorena meikkaamaan tulee vaan herkiksi. Itse aloin vasta viime vuonna meikkaamaan useammin, silloinkin vain jos naama oli ihan kamalassa kunnossa. Silmäni kun eivät tuota meikkiä oikein kestä.


      • mun mielestä ees 15 vuotiaitten ei tarttis niin hirveesti meikkailla...


      • Anonyymi
        hunajainen79 kirjoitti:

        mun mielestä ees 15 vuotiaitten ei tarttis niin hirveesti meikkailla...

        Ei tarvii koska mun sisko laittaa mustaa kajaalia
        Ripsiväriä poskipunaa jne ei tarvisi meikata KOULUUN noin paljon


    • mimikoo

      lapset saa meikata jos tahtoo, ite en varmaankaan antais oman ton ikäsen lapsen vielä meikata.
      Siinä voi sulla olla se vaara, että ku noin nuorena meikkaat, vaikka ei todellakaan olis tarvis, että vanhempana on iho huonommassa kunnossa.
      Ja sekin on, että varmasti moni aikuinen ihminen kattoo pitkään ku näkee pikkulapsen meikanneena.

      • mieltä

        Jo se että lapsi 9 vuotias tulee tänne kyselee meikkivinkkejä on sinänsä hieman outoa koska ei 9 vuotiaat ois ennen netissä turhaan nyhvänny kyselemässä saako mun ikäiset meikata!ei tosiaan vaan ne leikki hiekkalaatikolla tai muuten vain kirmasi jossain pelloilla ja ei todellakaan ajatellut minkäänlaista meikkiä yms.nyt ne istuu netissä ja kirjoittelee tollasia. Ei voi muuta sanoa kuin että hohhoi!

        ps:etten kuulostaisi liian törkeältä niin kerron vielä että itsekkin olen yhdeksän vuotiaana ollut melkoisen hömm.. "pinnallinen" ja sen takia kadehdin niitä jotka vielä 9 vuotiaana voisivat olla LAPSIA! joten älä pilaa ihoasia meikkaamalla. (aikuisikä tulee nopeasti)


    • hieman huolestunut

      Sori nyt vaan, mutta sinulla ei ole vielä mitään tarvetta meikkaamiseen. Itse aloitin 6.lk laittamaan luomiväriä, mutta vain kun lähdin kaverin kanssa ulos lähi kauppaan en siis meikannut kouluun ollenkaan. 9-vuotias on vielä lapsi ja pitäisi käyttäytyä lapsen lailla. Itse kun olin 9 leikin vielä muiden tyttöjen kans ja pojat tuli vasta kuvioon ylä-asteella. Silloin myös aloin käyttää enemmän meikkiä (tarkoitan siis ripsaria ei mitään lissu meikejä). En ole koskaan ollut suosittu eikä minun ole tarvinnut meikata sen takia että saisin huomiota. En ole koskaan myös meikannut poikienkaan takia. Nykyään tykkään laittautua joskus enemmän esim. rajaukset ja huulirajaus normaalin näköinen puna. Joskus ihan huvikseen teen itselleni ilta meikkejä vaikka en olisi menossa minnekkään.

      Nauti sinäkin nyt nuoruudestasi ja jätä ne "meikkileikit" oikeaan ikään :) Olisi ihanaa olla vielä se äidin pikku tyttö ja leikkiä eikä murehtia muusta :)

      T. -91 tyttö

    • mirssanen

      Mä oon 12 ja laitan tummanharmaata kajalia vähän, puuterii ja ripsarii onko hyvä?

      • juupsoihfg

        Ihan OK muista vaan olla rajaamatta silmiä liika :)


    • odotaettäkasvat

      suoraan sanoen lapset, jotka meikkaavat eivät näytä kauniilta. Lapsi on suloinen ilman mitään pakkelikasoja. Välillä tulee vastaan sellaisia metrin mittaisia pikkuisia, joilla on hirveät tuherrukset naamassa. Ymmärtäisittepä lapsukaiset, miltä se näyttää aikuisen silmissä.

      Minun mielestäni meikkaus on hyvä aloittaa joskus teini-iässä. silloin ihminen on jo kasvanut ja meikki sopii paremmin. Lisäksi meikkituotteet vanhentavat ihoa ja niitä ei todellakaan kannata alkaa käyttää liian nuorena. lapsi on aina lapsi, PISTE!

      Itse tein joskus taannoin sen virheen, että aloin käyttämään korkkareita liian aikaisin. No, tulos on se että nilkat luutuivat väärään asentoon. Kannattaa olla myös tämän asian kanssa tarkkana. Ihan vaan neuvona tähän loppuun. Kaikella on seurauksensa.

      • LALLEN

        Ei se mitään meikkaa, vittuilee teille vaan. Sillä on tylsää. Tatti9v on kirjoittanut ties mitä Gerbiilit-palstallekkin, selvää provoilua!


      • pikkutytöille
        LALLEN kirjoitti:

        Ei se mitään meikkaa, vittuilee teille vaan. Sillä on tylsää. Tatti9v on kirjoittanut ties mitä Gerbiilit-palstallekkin, selvää provoilua!

        ja vähän vanhemmillekin. Mä alotin meikkaan 11 vuotiaana, pelkkää ripsiväriä ja kulmat muotoilin ja siistin ne aina kun vähäkin tuli hajakarvoja. sain kyllä kuulla luokkalaisiltani kommenttia jo siitäkin. 12 vuotiaana 6. luokalla aloin meikata enemmän, mutta ny kun katson melkein 10vuotta vanhempana sen aikaisia kuvia, osasin oikeasti meikata jo sen ikäisenä (nykyään kosmetologi, maskeeraaja). Olin myös vartaloltani kehittynyt ennen muita ikäisiäni ja olin aina laitettu kun jonnekkin lähdin. Koska näytin ehkä vanhemmalta kuin muut ikäiseni, olin tietysti myös aikuisempi ja fiksumpi, ja tiesin aina mikä minulle oli hyväksi(silloin mielestäni). Kaiken lisäksi olin röökiä poltteleva ja kaljaa juova pikkukovis. Eräänä päivänä kaksi 19-vuotiasta miestä/poikaa raiskasi minut. Tein asiasta hieman myöhemmin (uskallettuani) rikosilmoituksen, jonka jälkeen pojat saivat tietää minun olevan ala-astelainen pikkutyttö (eivät olleet meinanneet uskoa ikääni). Sen seurauksena tunsin jotenkin aikuistuneeni, kun neitsyyskin oli viety, joten mietin että jatketaan samaanmalliin. 15-vuotiaaksi asti ehdittyäni olin ollut baareissa, liikuin 7-vuotta minua vanhempien miesten seurassa, olin kokeillut 8 eri huumetta ja olin kiertänyt n. 50 eri miehen sängyt läpi. Nyt kun vanhempana katselee kaupungin menoa missä pissikset pyörii kilon pakkeleissa stringit vilkkuen, toivoo että lapset olisivat vielä lapsia ja leikkisivät kotona ja viettäisivät viikonloput vanhempiensa kanssa. Aikuistuminen lähtee kaikilla jostain, ehkä meikkaamisesta kun ollaan jo niin isoja ja täytyy olla kaunis. lapsi on kaunis lapsena, ei hutsumeikissä.


      • tanakkATYTTÖ
        pikkutytöille kirjoitti:

        ja vähän vanhemmillekin. Mä alotin meikkaan 11 vuotiaana, pelkkää ripsiväriä ja kulmat muotoilin ja siistin ne aina kun vähäkin tuli hajakarvoja. sain kyllä kuulla luokkalaisiltani kommenttia jo siitäkin. 12 vuotiaana 6. luokalla aloin meikata enemmän, mutta ny kun katson melkein 10vuotta vanhempana sen aikaisia kuvia, osasin oikeasti meikata jo sen ikäisenä (nykyään kosmetologi, maskeeraaja). Olin myös vartaloltani kehittynyt ennen muita ikäisiäni ja olin aina laitettu kun jonnekkin lähdin. Koska näytin ehkä vanhemmalta kuin muut ikäiseni, olin tietysti myös aikuisempi ja fiksumpi, ja tiesin aina mikä minulle oli hyväksi(silloin mielestäni). Kaiken lisäksi olin röökiä poltteleva ja kaljaa juova pikkukovis. Eräänä päivänä kaksi 19-vuotiasta miestä/poikaa raiskasi minut. Tein asiasta hieman myöhemmin (uskallettuani) rikosilmoituksen, jonka jälkeen pojat saivat tietää minun olevan ala-astelainen pikkutyttö (eivät olleet meinanneet uskoa ikääni). Sen seurauksena tunsin jotenkin aikuistuneeni, kun neitsyyskin oli viety, joten mietin että jatketaan samaanmalliin. 15-vuotiaaksi asti ehdittyäni olin ollut baareissa, liikuin 7-vuotta minua vanhempien miesten seurassa, olin kokeillut 8 eri huumetta ja olin kiertänyt n. 50 eri miehen sängyt läpi. Nyt kun vanhempana katselee kaupungin menoa missä pissikset pyörii kilon pakkeleissa stringit vilkkuen, toivoo että lapset olisivat vielä lapsia ja leikkisivät kotona ja viettäisivät viikonloput vanhempiensa kanssa. Aikuistuminen lähtee kaikilla jostain, ehkä meikkaamisesta kun ollaan jo niin isoja ja täytyy olla kaunis. lapsi on kaunis lapsena, ei hutsumeikissä.

        tyttö jostain päin maailmoo ja käytän paljon meikkiä. RAKASTAN meikkiä.
        Meikki on söpöä ja siistiä.

        Meikkivoide, oikeen vaalee on parasta oujee!

        Olen sitte aika lihava ja kevyt meikki näyttää rumalta kun on 150cm ja 62 kiloa.


      • Thunderböörd
        tanakkATYTTÖ kirjoitti:

        tyttö jostain päin maailmoo ja käytän paljon meikkiä. RAKASTAN meikkiä.
        Meikki on söpöä ja siistiä.

        Meikkivoide, oikeen vaalee on parasta oujee!

        Olen sitte aika lihava ja kevyt meikki näyttää rumalta kun on 150cm ja 62 kiloa.

        Ai muke ettei 9 v tatti meikkais? Ite meikkasin kolmosella mustalla kajaalilla ym.


    • ---

      Kannattaa todella miettiä, koska alkaa meikkaamaan. Ja kysyä vanhemmilta lupa. Äitini laittoi meille rajaksi sen, koska kuukautiset alkavat. Olen pian 12-vuotias ja kuukautiseni alkoivat jo vuosi sitten, mutta aloin meikkaamaan päivittäin vasta tämän vuoden alussa, koska mielestäni oli aivan tyhmää meikata, koska ihoni oli virheetömän puhdas ja kaunis ilman meikkiä. Ja jos omistaa isosiskon, niin hänen kanssaan kannattaa harjoitella meikin käyttöä, jotta ei ole ihan ilotyttönä siellä kadunvarsila ja kaikki namusedät tulee houkuttelemaan. Isosiskoni innostui kun sain ekat meikkini tädiltä 9-vuotiaana, ja sen kesäloman vain harjoittelimme meikkausta. Nytkin välillä keräämme meikkimme ja huvitellaan niillä, välillä taas treenataan esimerkiksi rajauskynän käyttöä. Meikkaan arkipäivinä vain sen verran että lätkäisen puuterit naamaan, kevyen kiillon ja ripsivärin, sekä myös välillä kulmakynää(koska hiukseni ovat värjätty punaruskeiksi ja kulmakarvani ovat edelleen tavalliset ruskeat).

      Oikeastaan meikkaamisen aloituksella ei ole muuta rajaa kuin että koska on oppinut sen itselleen sopivan meikkimäärän. Ja sitä varten on isosiskot ja äidit.

    • meikitön

      Oon 12 enkä käytä meikkiä. On se nyt outoo kun kaikki muut käyttää paitsi mä en eikä mun yks parhaista kamuista. Haluaisin käyttää meikkiä, mut en saa. Saan käyttää meikkii vasta 13 vuotiaana. Mun ripset on blondit ja lyhyet ja tosi rumat. Oon muutenkin ihan ruma. En saa käyttää meikkiä, koska vanhemmat pitävät mua kakarana. Tosi ärsyttävää!!!! Ennen meikkasin salaa, mut lopetin, koska vanhemmat huomasivat ja saivat raivarin. Nyt istuksin aina yksin muiden "meikittömien" kaa, ja kaikki jotka käyttää meikkiä ovat suosittuja. Ja kaikilla heillä on poikkikset. En kyl ite sellasta kaipaa, mut olis silti kiva olla suosittu. No... ei muutaku nurkkaan istumaan ja häpeämään ja odottamaan että meen ylä asteelle.

      • turha surra

        Entä jos ajattelisit että olet kaunis ilman meikkiäkin, pesisit hiukset säännöllisesti, koettaisit hymyillä usein ja pitää ryhdin hyvänä sekä istuessa että kävellessä. Älä turhaan käperry nurkkaan marttyyrinä miettimään elämän kurjuutta ja sitä kuinka epäreilusti sua mielestäsi kohdellaan. Se asenne seuraa sua, vaikka alkaisitkin meikata, ja aina löytyy syy siihen miksi et ole "suosittu" (mikä muuten on mittari, jolla mittaat sitä, että joku on suosittu ja toinen ei?).


    • Luomuna, kiitos

      Mitä enemmän ja väkevämpää pakkelia sen kuvottavampaa. Kun jollain vanhemmalla tädillä on tököttejä pärstässä niin meinaa alkaa klovnimaisuus naurattamaan; ja kun sitä nauramista yrittää rajoittaa niin ehkä siitä jää jäljelle itsellä jotain hymyntapaista koska tädit sitten sillai herttaisesti ikään kuin hymyilevät, mikäli sitten tulkitsen oikein niitä mönjien alta pilkahtavia ilmeitä. Kerran taas sattui silmiini sellainen nukkedonnamainen ilmestys, ja kun seurasin hieman pidempään kun ilmeisesti olin nähnyt hänet ns. missinä jossain lehdessä, niin vaikutti hänkin hymyilevän. Ehkä häneltä olisi hymy hieman väkinäistynyt jos olisi kyennyt lukemaan ajatuksiani, nimittäin: "Kaikenlaisia houkkia sitä maakin päällään kantaa."

      • maalipönttö

        Minä taas tiedän olevani pelle (vanhempi täti), mutta meikkaan silti. Ha! :)

        Lasten ei silti tarvitse meikata, eri juttu...


    • 15+14=29

      Lapselle ei valitettavasti sovi meikki. Lasten pitäisi antaa olla lapsia. Se ei oikeasti ole kaunista, VAIKKA laittaisit vain vähän meikkiä. Usko mua.

      Max. voit laittaa läpikuultavaa huulikiiltoa, ei sen enempää. :-)

      • au naturel

        Ihan naurattaa kun lukee näitä et jotkut on alottanut meikkaamisen jo 10 vuotiaina! Ite oon 19 vuotias nainen, enkä vieläkään meikkaa!!! Käytän vaa huulirasvaa xD Meikkaaminen ei vaan oo mun juttu! Ja sitäpaitsi tuntuu paljon paremmalta ilman meikkiä, tietää et tyypit tykkää musta sellasen kun oon, ei meikin takia! En todellakaan haluais olla sellanen hutsun näkönen muija jolla on kahen sentin pakkeli kerros naamassa (=cakeface)


    • eräis äiskä

      Nuoret saavat meikata, mutta ei se lapsille vielä sovi. Sinä olet lapsi. Voit alkaa joskus 12-15 -vuotiaana sitten harjoitella siistiä meikkaamista.

    • Tyttö-97

      Taidat olla feikki. Ei kukaan 9v tollasta kieltä osaa käyttää ja vieläpä laittaa sen keskustelupalstalle, SORI VAAN! Ja pesukarhurajauksista tiedä mitään

    • cannah.

      Kun tulee vanhemmaksi, muistelee kaiholla lapsuuden huolettomia aikoja. älä siis vanhenna itseäsi tarkoituksella, kadut sitä myöhemmin.

      Kosmetiikka rasittaa ihoa, eli nuorempana säilyt ilman turhia pakkelikerroksia. Useimmissa kosmetiikkatuotteissa on haitallisia parabeeneja, jotka käyttäytyvät estrogeeninomaisesti elimistössä, joten pahimmassa tapauksessa saat hormonitoimintasikin häiriintymään.

      Mitä tulee suosituimmuuteen kaveripiirissä, varsin usein ne ovat juuri niitä vähemmän lahjakkaita, jotka menestyvät. Ole siis ylpeä itsestäsi ja arvosta itse itseäsi, muuten on vaikea saavuttaa muidenkin arvostusta.

    • jenzu1998

      Täytän tänä vuonna 13.w ja meikkaan vain kevyesti.
      En halua olla mikään meikkipelle.
      Itselläni on kasvot täynnä pieniä näppylöitä.
      Peiten n.viikon vahingossa väärän sävyisellä meikkivoiteella.
      Käytän nyt oikean sävyistä mineraalipuuteria ja mustaa ripsiväriä.
      Joskus vaaleanruskeaa luomiväriä.
      Ja harvoin mustaa kajaalia.

    • tyttö 13 vee

      onks 13w tyttö jo sit teijän mielest tarpeeks 'kypsä/vanha' meikkaamaa ? oo: kaikki mun sukulaisetki kieltää mutmut...

    • voi kultapientä

      ton ikäisenä pitäisi oppia tyytymään niihin lapsen siroihin kasvoihin,eikä mihinkään pakkelinaamaan.voit saada vaikka mitä allergioita myöhemmin jos aloitat tuossa iässä meikkaamisen.sulla on varmasti vielä lasten viehättävä olemus tallella.voisit vaikka 13 -vuotiaana alkaa meikata halutessasi ilman että se näyttää typerältä ihmisten mielestä.meikkkaaminen ei lapsesta aikuista tee.

    • tyttå93

      Itse meikkaaan pois ihon virheet ja korostan silmieni väriä. Ihmettelen vähän näitä pikkulapsia jotka meikkaavat näyttäävkseen isommilta. Tosiasiahan on että meikkaamisella voi saavuttaa vanhemman ulkonäön vasta 12 vuoden jälkeen riippuen tietenkin kehityksestä.

      Ala-asteiässä en meikannut eikä kaveritkaan meikannut. Ja nyt olen tyytyväinen siihen. Ripset haurastuvat ja iho menee pilalle liiasta meikkaamisesta.

    • fukingnice

      no mä ite rupesin meikkaamaan 13-vuotiaana ja mun mielestä ala-asteikäisen kannattaa meikata todella kevyesti jos ollenkaan. ehkä ripsaria ja huulikiiltoa silloin tällöin. kun itse olin 9-vuotias, mun äiti meikkas mut joihinkin tärkeisiin tilaisuuksiin, esim. tanssiesityksiin tai jos mentiin pidemmälle kyläilemään. ja mun mielestä ei pidä meikata jos sitä ei ole ekaksi opetellut. näyttää ihan karmeelle jos meikit on perseellään kun ei olla harjoteltu. älkää liian nuorena meikatko liikaa, koska se pilaa ihon ja ripset. kadutte myöhemmin. ja käyttäkää kunnollisia meikinpuhdistusaineita, meikkiä ei saisi jäädä yhtään naamaan. (terveisin meikäläisellä kyllä välillä jää)

    • jinnaaaa

      mä oon 11 ja oon meikannu koht n.vuoden. ja must 10v on ihan hyvä ikä rupee meikkaamaan jos meikkaa sillee sopivan verran:) en meikkaa paljon..ripsaria,huulikiiltoa ja joskus jotain luomiväriä(ei räikeää)

    • Voi jumalauta..

      Hei oikeest säästäkää ihmiset tappavalta myötähäpeältä. Onks tää joku sairas vitsi?? Hankkikaa elämä

    • Nauttikaa vielä nuoresta,virheettömästä ja raikkaasta ihostanne ala-asteelaiset lapset!
      Ite oon 13 ja toodella finninen iho. Peitevoide tummansilmänalusiin ja isoimpiin finneihin ja meikkivoidetta vähän peittämään rajat.
      Ja ripsentaivuttimella taivutan ja ripsaria. Tunnen itteni itsevarmmaksi meikin kanssa ettei tarvi kuunnela kavereitten sanomisia että: "sulla on kauheesti finnejä"
      Turha niitten ees tulla sanoon kun niillekkin kyllä tulee ajan myötä..

    • SAD !

      Todella typerää meikata pienen lapsen..sitä tulee katumaan. Itse aloin meikkamaan vähän 6 lk, minusta se on sopiva ikä alkaa meikkaamaan. Nauttikaa vielä lapsuudestanne ja hyvästä ihosta kun vielä voitte!! kerkeette meikaan vielä IHAN KYLLÄSTYMISEEN ASTI, ja silloin se ei ole enään mitään hupia vaan on pakko..niinkuin minun :D olen 17v ja minulla on huono iho, toivoisin että voisin olla ilman meikkiä!

    • beauty10wee

      Mä aloin meikkaa 8- vuotiaana. Käytin mustaa kajaalia ja poskipunaa. Kuukautiset alko 9 wee. Musta sun kantsii meikata vaan rohkeesti ja olla kaunis koska noi joskus 80 tai 90 luvulla syntyneet on vaan kadeja ku niiden piti nuorena kulkee nappiverkkareissa! :DDD
      Ei meidän tarvii olla ällörumia siks ku ne oli sellasia meidän ikäsinä!

    • jos haluat pilata ihosi jo nyt meikkaamisella niin siitä vaan...toisekseen saapa pedo sedät silmänruokaa,,,toivotaan että pysyykin vain niin...

      millanen äiti sulla oikeen on,,??
      Ja kuulostaa toi sun meikkaus tyyli myöskin kovin ikävältä...

    • beauty10wee

      Mun äiti on maailman kaunein ja ainakaan sen iho ei ole menny pilalle mut se ei olekaan tollanen mummo ku te XDDDD lälläääälläää

    • Acer-läppäri

      En minäkään meikkaa kouluunkaan koskaan, vaikka olenkin jo 16-vuotias ja ammattikoulussa. Meikkaan ainoastaan tärkeisiin juhliin. Jos on pienet juhlat, silloin riittää ainoastaan vaalea huulikiilto :)

    • bäkäpää

      Mulla ei oo koskaan ollu tarvetta meikata, ei edes kouluun (; Ihan kohta 15 vuotta, eikä meikkaus oo ollu mulle tärkeetä vielkään. Kerkeen ihan varmasti meikkaamaan, sitten kun haluan (= Kyllä minä joskus nyt meikkiä olen käyttänyt vapaa-ajalla, mutta harvoin silloinkin. Mulla on aikaa odottaa, koska innostun tosissani meikkaamisesta, ei ole kiire mihinkään!

    • KelloOnPuoliYksitois

      Oot aivan liian nuori. Tosta sun tekstistä tulee mieleen joku pikkulissu, ku kirjotat "ihku" ja "mashcara" ja muutenki teksti on lissumainen. Kasvata ensin pituutta ja älyä ja katotaan sitte

    • Anonyymi

      Olen 9v en meikkaa paljoa minulla on pari huulikiiltoa ja meikkipaletti mutta on joitain meikkejä joita en meikkaa koskaan paitsi kun äiti auttaa. Minä en meikkaa muualla kuin kotona ja pesen ne heti pois pinkki on mun lempi paletti väri

    • Anonyymi

      No hei mä oon 9v ja mulla on meikkivoiteita kaks ripsi värejä paljon varmaan 4 puuteria hullu juttuja concealeria 4 eye liner reitin kulma geenejä kulma kyniä ja kaikkia eli mulla on ihan sikana meikkejä melkein ja oon 9v mut mä tykkään niistä ja saan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe