Mikä punainen hiusväri pysyy?

Ex-punapää

Moikka!

Olin punahiuksinen pitkän aikaa, milloin syvä punainen, joskus oranssi, joskus pinkki. Mutta kun punainen ei tahdo pysyä, ei sitten millään. Tai itse en ainakaan onnistunut ja siinä oli syy miksi värjäsin ne pois.
Kuitenkin aika pian alkoi tulla ikävä punaisia hiuksia. Siis: Jos joku ihana ihminen voisi kertoa, mikäli on saanut itsellään punaisen jollain konstilla pysymään

:)

11

8152

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gaag

jos ennen värjäystä pesee hiukset syväpuhdistavalla shampoolla eikä laita mitään hoitoaineita hiuksiin, vaikka niistä tulisi "kuivan" tuntuiset. Näin ainakin mulla tarttunut väri paremmin ja mielestäni se on pysynyt vähän pidempään hyvänä.

• Ex-punapää

Ihan kaupan kestovärilläkö värjäsit vai millä? Mikä merkki?
        Pysyyköhän suoravärit paremmin?

• kettu.

Puhdas luonnonhenna kerrostuu hiuksiin, eikä haalistu ainakaan samoin kun keínotekoiset värit. Ongelmia voi tulla jos haluat punaisesta väristä joskus eroon.

• jos haluat

Tällä hetkellä on kolme keinoa pitää tukka punaisena.

1) Henna. Aito luonnonhenna kerrostuu eikä lähde millään keinolla pois. Ei kerrostuttuaan edes värinpoistoaineilla. jos haluat luonnonpunaisen eli kuparinsävyisen niin henna on keino. Hennan kanssa pitää opetella noin vuoden värjäyksen jälkeen myös tyvikasvun erikseen värjäys koska henna kerrostuu ja pitemmän päälle latvoista tulee tosi tummat ellei niitä välttele. Henna kunnostaa tukkaa. Hennavärjäykseen kuluu aikaa (nelisen tuntia aineen valmisteluun noin vuorokausi) ja se on sotkuista puuhaa.

2) Elumen. Goldwellin väri joka myös kerrostettuna pysyy ja pysyy ja pysyy eikä rasita hiusta. Elumenista löytyy monia erisävyisiä punaisia eli valinnanvaraa on pinkistä punaisen kautta oranssiin ja niiden välimuotoihin. Elumenia ei Suomessamyydä kuluttajille eli joko tilaat Saksasta tai käyt värjäyttämässä. Elumen ei välttämättä tartu kunnolla neitsyttyveen mutta tarraa pituuksiin eikä lähde herkästi haalistumaan. Kotivärjäyksessä tyvi kestolla edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä elumen koko tukkaan.

3) normaali kestoväri, tyvivärjäys kuukauden välein ja joka viikko kirkkaan punainen suoraväri joko viikottaiseen hiusnaamioon sekoitettuna tai pelkästään. Tämä tapa on ehkä yleisin ja myös hiuksia kuluttavin.

• Hennaaja

Hei !
        Henna pitää käyttää saman tien kun on sekoittanut sen,henna on aktiivinen vain 3h sekoituksen jälkeen.
        Jos haluaa punaisen henna värin niin sekoitat sen näin:Kiehauta appelsiini mehua,sitruuna mehua,sekoita henna siihen,lisää 4rkl jauhettua neilikkaa,4rkl jauhettua inkivääriä,2rkl mustaa kahvia jos haluaa tumman sävyn,1tl viinietikkaa.Sekoita hyvin,anna viiletä vähän että ei polta pää nahkaa.Pese tukka shamppoolla,kuivaa pyyhkellä,selvitä hiukset,levitä henna ja hiero sitä lopuksi 10min että leviää tasaisesti.Lopuksi kääri koko pää elmukelmuun ja siihen vielä paksu huivipäälle,lämpö aktivoi hennan.Pidä päässä 2-4h,vaikutus aika on puolet lyhyempi jos menet saunaan tuon kääreen kanssa.Henna tarttuu jo 2-6 käyttökerran jälkeen.Tyveä ei tarvitse erikseen värjätä.
        T.hennaa 10v käyttänyt.

• Hiushullu
        Hennaaja kirjoitti:

Hei !
        Henna pitää käyttää saman tien kun on sekoittanut sen,henna on aktiivinen vain 3h sekoituksen jälkeen.
        Jos haluaa punaisen henna värin niin sekoitat sen näin:Kiehauta appelsiini mehua,sitruuna mehua,sekoita henna siihen,lisää 4rkl jauhettua neilikkaa,4rkl jauhettua inkivääriä,2rkl mustaa kahvia jos haluaa tumman sävyn,1tl viinietikkaa.Sekoita hyvin,anna viiletä vähän että ei polta pää nahkaa.Pese tukka shamppoolla,kuivaa pyyhkellä,selvitä hiukset,levitä henna ja hiero sitä lopuksi 10min että leviää tasaisesti.Lopuksi kääri koko pää elmukelmuun ja siihen vielä paksu huivipäälle,lämpö aktivoi hennan.Pidä päässä 2-4h,vaikutus aika on puolet lyhyempi jos menet saunaan tuon kääreen kanssa.Henna tarttuu jo 2-6 käyttökerran jälkeen.Tyveä ei tarvitse erikseen värjätä.
        T.hennaa 10v käyttänyt.

"Henna pitää käyttää saman tien kun on sekoittanut sen,henna on aktiivinen vain 3h sekoituksen jälkeen."

Tarkoititko indigoa? :) Indigo ei pysy aktiivisena kovin kauaa, vain noin tunnin. Kuuma vesi jopa "tappaa" hennan, joten mieluiten henna sekoitetaan kylmään/haaleaan veteen ja annetaan muhia vuorokauden tai pari. Käyttämättömän hennaseoksen voi jopa pakastaa.

Katso linkki. Asteet huoneen lämpötiloja.

http://www.hennapage.com/henna/how/timetemp.jpg

En ole täyshennannut vuosiin, mutta teen "henna glosseja". Sekoitan pari ruokalusikallista hennaa kylmään veteen ja annan muhia kupissa pari päivää, jonka jälkeen sekoitan kuppiin puoli pullollista hoitoainetta. Seoksen mätän hiuksiin ja annan vaikuttaa tunnin tai pari. Tuostakin tulee hiuksiini jo runsas oranssinen hehku, joka hälvenee kuukaudessa.

Eräs kirjoittaja mainitsi, ettei hennaa saa värinpoistolla pois. Kyllä saa! Riskinsä siinä voi olla, jos henna on ollut epäpuhdasta eli sisältänyt metalleja, jolloin hiukset voivat kärähtää tai muuttua vihreiksi.

• jos haluat
        Hiushullu kirjoitti:

"Henna pitää käyttää saman tien kun on sekoittanut sen,henna on aktiivinen vain 3h sekoituksen jälkeen."

Tarkoititko indigoa? :) Indigo ei pysy aktiivisena kovin kauaa, vain noin tunnin. Kuuma vesi jopa "tappaa" hennan, joten mieluiten henna sekoitetaan kylmään/haaleaan veteen ja annetaan muhia vuorokauden tai pari. Käyttämättömän hennaseoksen voi jopa pakastaa.

Katso linkki. Asteet huoneen lämpötiloja.

http://www.hennapage.com/henna/how/timetemp.jpg

En ole täyshennannut vuosiin, mutta teen "henna glosseja". Sekoitan pari ruokalusikallista hennaa kylmään veteen ja annan muhia kupissa pari päivää, jonka jälkeen sekoitan kuppiin puoli pullollista hoitoainetta. Seoksen mätän hiuksiin ja annan vaikuttaa tunnin tai pari. Tuostakin tulee hiuksiini jo runsas oranssinen hehku, joka hälvenee kuukaudessa.

Eräs kirjoittaja mainitsi, ettei hennaa saa värinpoistolla pois. Kyllä saa! Riskinsä siinä voi olla, jos henna on ollut epäpuhdasta eli sisältänyt metalleja, jolloin hiukset voivat kärähtää tai muuttua vihreiksi.

Jep, henna on mahdollista saada värinpoistolla pois jos karva kestää, mutta kuinka monen ihmisen tukka on vielä päässä 4-6 värinpoiston jälkeen? Yritin vain teroittaa sitä että jos hennaamaan päätyy niin kannattaa olla varma että haluaa oikeasti punasävyissä pysyä. Vuosia hennatusta tukasta ei platinablondia saa ilman todella mittavia vaurioita ;D

Minä teen nykyään pari kertaa vuodessa täyshennauksen 4-6 tunnin vaikutusajalla ja väliaikoina voimakasta glossia eli pakkasesta valmiiksi sekoitettu (jamillaa & kamomillateetä) 30 g hennapala sulamaan, siihen reilusti massahoitista ja tukkaan pariksi tunniksi. Tyviraja häviää eikä latvoista tule liian tummia. Olen vähän liian laiska sotkemaan hennalla tyviväriä ja pohja on maantie eli tyvi näyttää hennan rinnalla vihertävänharmaalta.

• Hiushullu
        jos haluat kirjoitti:

Jep, henna on mahdollista saada värinpoistolla pois jos karva kestää, mutta kuinka monen ihmisen tukka on vielä päässä 4-6 värinpoiston jälkeen? Yritin vain teroittaa sitä että jos hennaamaan päätyy niin kannattaa olla varma että haluaa oikeasti punasävyissä pysyä. Vuosia hennatusta tukasta ei platinablondia saa ilman todella mittavia vaurioita ;D

Minä teen nykyään pari kertaa vuodessa täyshennauksen 4-6 tunnin vaikutusajalla ja väliaikoina voimakasta glossia eli pakkasesta valmiiksi sekoitettu (jamillaa & kamomillateetä) 30 g hennapala sulamaan, siihen reilusti massahoitista ja tukkaan pariksi tunniksi. Tyviraja häviää eikä latvoista tule liian tummia. Olen vähän liian laiska sotkemaan hennalla tyviväriä ja pohja on maantie eli tyvi näyttää hennan rinnalla vihertävänharmaalta.

Näinhän se on monen muunkin värinpoistorumban kanssa. :)

Tosiaan...toivon aloittajan ottavan neuvot vastaan ensimmäisestä viestistäsi, koska siinähän ne parhaimmat vinkit tulivat.

• Pitkätukkatyttö

Mulla on monet kerrat ollu kans punaista väriä päässä. Tällä hetkellä on latvat mustat ja juuresta noin 15cm punaiset, mut välillä ollu koko pääkin punaisena tai oranssina ja vähän kaiken värisenä muunakin.
      Punainen on ehkä harmillisin kesällä, talvella väri on pysyny tosi hyvin. Auringonpaiste haalistaa punaisen tosi nopeasti kellertäväksi tai vaaleanoranssiksi. Siihen auttaa aurinkoisina hellepäivinä esim. tukan suojaaminen vaikka jollain liinalla tai lätsällä. Mitään keinotekoisia "aurinkosuojia" hiuksia varten en ole koskaan itse kokeillut, joten niistä on paha sanoa. Voisin kyl viekata et ne on aika äkäsiä aineita, et ei tee kyllä mielikään koittaa. :D Enkä usko et niistä mitään hyötyä on.
      Itse en nykyään kyllä suojaa hiuksiani edes sillä liinalla kesälläkään. Nykyisessä tukassa mustan värin laitan uudestaan vain kerran vuodessa ja punasenkin vaan n. 3 kertaa vuodessa. En värin haalenemisen takia niinkään vaan juurikasvun. Käytän ihan normaaleja kaupan kestovärejä ja itse laitan päähän. Eikä mulla ole mitään salaperäisiä kikkoja käytössä. Laitan värin likaisiin hiuksiin - ne on niin vahvoja aineita, että varmasti putsaa pään - säästyn yhdeltä tukanpesulta samalla. :D Voi olla tukan laadusta kiinni, et mulla pysyy väri, mut se vaikuttaa varmaan osaltaan myös etten pese hiuksia jatkuvasti. On niin pitkät hiukset, että en kovin usein jaksa, kun siinä on kauhea työ. Nyt kun päänahka ja hiukset on pikkuhiljaa siihen tottunu, ni hyvin pärjää jos 2 kertaa viikossa pesen tukan. Joskus harvoin kolmekin kertaa. Mut hyvin ainakin väri on pysyny.

• Punapää

JEI värjää hiukseni tänään punasiksi!! :)

• mievaaaaaa

Ite värjäsin punaseks joku parisen viikkoa sitte ja rakastan tätä kuontaloa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe