Suku on pahin ainakin meikäläisen, mustan lampaan, kannalta. Nyt nämä tunteet on kärjistynyt entisestään jopa vanhempien suhteen. Edesmennyt veli osasi kaivaa samalla aikaa omaa hautaansa kun veti mattoa jalkojeni alta. Minusta tuli lähes huutolainen, nyt voin vain kelata juttuja siitä miten vähäisetkin sukulaiset kaikkosivat ympäriltäni. Olen raitis, tavallinen, hieman yksinäisyyteen vetäytyvä, kaikessa epäonnistuva kuitenkin yritteliäs, masennuksesta kärsivä, lannistettu, yksinäinen kaveri. Tulen kaikkien kanssa toimeen ja olen yleensä ottaen hyvin ihmisten kanssa. En vain käsitä miksi minun pitää olla kaiken aikaa kyykyssä. Oikeastaan lopetin sen joku vuosi sitten. Ajattelin, että jos yli nelikymmpisenä en tee alistumisestani loppua saan tehdä sitä lopun ikäni. Kapinamieli sai alkunsa, kun huomasin että niin vanhempieni kuin sukulaisten kanssa ei tule toimeen millään. Pitkään on sisuksissani vellonut paha olo, terveydentilani on heikentynyt ja päässä pyörii niin "isäni kuin veljeni" levittämät jutut. Olen ruvennut välttelemään sukulaisia ja tuttuja. En välitä mitä ne päässään jauhaa, mut pahaa ne tekee. Kyllä sukunsa mustana lampaana ei ole ainakaan helppoa. Ja turkin väristä ei pääse ikinä. Siihen kai on sopeuduttava tai muutettava vieraalle paikkakunnalle tai peräti vieraalle maalle.
Pahimmasta päästä...
Kaivain
1
1583
Vastaukset
- tervettä ja toimivaa
tuollainen sukuyhteys. Se on pilalla jo ilman mustan lampaan arvosteluakin. Muuta kaikin mokomin toiselle paikkakunnalle, niin ei tarvitse selitellä eikä loukatakaan ketään, jonka tapaa kadulla ja jonka kanssa ei oikeastaan välittäisi vaihtaa kuulumisia. Voit myös terveen vihan kautta käydä läpi asioita rehellisesti ja muodostaa itsellesi sopivat rajat. Olisi myös hyvä, jos sinulla olisi joku hyvä keskustelukumppani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232443Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531723Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu284974Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11974- 253964
- 146893
- 56844
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718