Aika ihme ISO resonaattorikammio subarun lokasuojan sisällä.
Ja ilma otetaan sitten mutkien kautta ja konepellin saumasta. Ei vaikuta kovin helpolta ilman reitti.
Mitä se kammio oikein tekee? jos vaan poistaisi ja ilma suoraan kotelon sisältä mutta eipä tiedä onko kuinka pölyinen paikka ajossa?
Kellään varmaa tietoa?2.5turbo kyseessä.
Ilmanotto
4
747
Vastaukset
- XT07
Joo... Eli se hässäkkä on imuilman vaimennin. On joku sen pois ottanut. Vaikutuksesta en tiedä muuta kun että suhahtelee kovemmin.
Olen kanssa meinannut ottaa sen pois. Katotaan, jos lomilla tekisi tuon muutoksen.- kevennystä
ellei muuta. Eipä noin pikkulenkillä mitään vaikutusta ääniin tai tehoon ja eipä noin pikku asia olekan persdynossa havaittavissa. Oikeastaan kun katsoo sitä hässäkkää niin ensin tulee mieleen miksi ilmaa otetaan konehuoneen puolelta vai liekkö ajossa sen verran raitista tulossa että saa kylmää ilmaa? ehkäpä subaru on asian mitannut. Joka tapauksessa lähti se valkoinen muovikammio joka kyllä hengittää silmämääräisesti hyvin ja samoin konehuoneen puolelta ilman otto härpäke. Ilman putsari koteloon meni 3" 90 asteen upolet viemäri kulma suoraan tiiviisti ja jatkoksi lokasuojan sisään puskurin ja sumuvalon väliin alumiinihaitari 4" ei kovin kaunista mutta oletettavasti saa sieltä viileämpää suoraan. Eipä kehdanut poistaa sumuvaloja sen takia. 90 asteen kulma on tosin huono jouheaa ilman kulkua ajatellen ehkäpä joku notkea jousivahvistettu on fiksumpaa mutta se on jokaisen omassa viitseliäisyydessä kuinka herkutellen asian aikoo tehdä ja onko maksimaalisempia tavoitteita teholle. Läppäsin myös jääneet aukot että ei ihan niin helpola mene nyrkinkokisesta reiästä konehuoneen lämmöt lokasuojan sisäänties vaikka ottaisi sieltä kuumuutta.
Hmm pikku reikä on myös konepellissä skuupin oikeassa laidassa josta voisi ottaa ilmaa myös vaikka lienee tarkoitetu konehuoneen kuuman poistoon seistessä ja ajossa jäähdytykseen mene ja tiedä.
Olisikohan noilla tarkoitus suojata ilmantulo vedeltä,
sillä Foresterin kahluusyvyys on muistaakseni 50 cm.
Itse olen ajanut 35 cm:n syvyydessä ilman mitään
ongelmia, ei edes ovista tullut vettä sisään tippaakaan.
Ovissa onkin tuplatiivisteet verrattuna moneen tavalliseen
autoon.
Vitarassa oli saman tyyppinen ilmanotto lokasuojan
sisältä. Luvattiin kahluusyvyydeksi peräti 80 cm.- STiMy06
Jopa imprezoissa on tuo vastaava räpellys, vaikkei noilla kovin syvälle kannata kahlatakkaan... Eli sen tarkoitus on vaimentaa imuääniä ja laitoshan on sinäänsä aivan turha, varsinkin jos haluaa että autosta kuuluu edes jotain meteliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706524
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271536Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest441230