Yllättävä kysymys

Tulipa juuri eräästä ketjusta mieleeni tämä:

Kuinka monesta tuntuu siltä, että minä tarkkailen teitä pistorasioiden kautta?

38

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan,

kyllä meidän elämää kelpaa tarkkailla, jos ei kerra omaa ole.

• .
      Musta ei tunnu siltä. Kavin kurkkaankin pistorasiaan, etkä ollut siellä :)
      .

• Katso nyt tarkemmin (jos siellä on vaikka pitkä piuha välissä) ;)

Mutta oikeastihan minä en vakoilisi sinua, vaan tietysti noita TOISIA
        (sivuhuomautuksena: kyllä juuri sinua joka nyt tuosta hätkähdit).

Seuraavaksi aletaan sitten käsitellä sitä pitääkö siihen reikien eteen pistää teippi, vai sittenkin alumiinifoliota (tosin siitä voi saada sähköiskun).

• buddy-love kirjoitti:

Katso nyt tarkemmin (jos siellä on vaikka pitkä piuha välissä) ;)

Mutta oikeastihan minä en vakoilisi sinua, vaan tietysti noita TOISIA
        (sivuhuomautuksena: kyllä juuri sinua joka nyt tuosta hätkähdit).

Seuraavaksi aletaan sitten käsitellä sitä pitääkö siihen reikien eteen pistää teippi, vai sittenkin alumiinifoliota (tosin siitä voi saada sähköiskun).

.
        Saa vakoilla mutta turha mulle on sitten kitistä jos vaipuu koomaan silkasta tylsyydestä :D

Folio päässä kuulostaisi oikein hyvältä.

Miten sä muuten selittäisit (mua vaivaa tää oikeasti) miksi mä saan aina matemaattisissa mittauksissa hyviä tuloksia (esim.max.20 mulla 17, ihmisten keskiarvo 10) vaikka en osaa edes jakolaskua paperilla laskea. No osaan mää.. mutta jotain diffendraalilaskentaa en ainakaan osaa.
        .

• Papu.Sparrow kirjoitti:

.
        Saa vakoilla mutta turha mulle on sitten kitistä jos vaipuu koomaan silkasta tylsyydestä :D

Folio päässä kuulostaisi oikein hyvältä.

Miten sä muuten selittäisit (mua vaivaa tää oikeasti) miksi mä saan aina matemaattisissa mittauksissa hyviä tuloksia (esim.max.20 mulla 17, ihmisten keskiarvo 10) vaikka en osaa edes jakolaskua paperilla laskea. No osaan mää.. mutta jotain diffendraalilaskentaa en ainakaan osaa.
        .

Fiksut pärjäävät matematiikassa järkeilemällä.
        Standardijärkiset joutuvat opettelemaan kaavoja (ja unohtavat ne nopeasti).

• fvcdsvds
        buddy-love kirjoitti:

jos tosiaan osaat johtaa kaikki kaavat pikaisesti pähkäilemällä.

• buddy-love kirjoitti:

.
        Muuten just että siinä mitataan esim. muistia, päättelykykyä, vertauskuvallisen sisällön ymmärtämistä jne. Mähän olen sitten muuten oikeassa paikassa, kun logiikassa heilun. Mullon logiikkaa :D

Mä tein jonkun pilipalitestin ekaa kertaa elämässäni ja sain tulokseksi "yli 90% ihmisistä on sinua heikompia". Tarkkaa lukua en viitsi sanoa. Huono uutinen on se että mun poika voitti mut selvällä erolla :(. Mutta mun meriselitys on se että mä en ole moneen vuorokauteen saanut kunnolla nukuttua ja olin silloinkin väsynyt. Eikös se olekkin ihan kelpo selitys :)

Mä muuten yllätyin tuloksesta. Vaikka vähentäis virhemarginaalin (4 yks. kumpaankin suuntaan) on tulos silti paljon isompi kuin mitä odotin. Tiesin kyllä etten keskisakkia ole mutta toi meni aika lujaa yli, vaikka vähentäis sen 4.

Mä taidan mennä Mensaan tekeen testin niin vois saada semmoisen paremmin kritiikkiä kestävän tuloksen. Jos voittais sen kakaran edes siellä :D
        .

.

• fvcdsvds kirjoitti:

jos tosiaan osaat johtaa kaikki kaavat pikaisesti pähkäilemällä.

Etteivät opettajat aikanaan osanneet korjata kokeitani, sillä laskutekniikka oli muuta kuin mihin olivat tottuneet.
        (mutta ei se ole nopeaa)

.
        Muuten just että siinä mitataan esim. muistia, päättelykykyä, vertauskuvallisen sisällön ymmärtämistä jne. Mähän olen sitten muuten oikeassa paikassa, kun logiikassa heilun. Mullon logiikkaa :D

Mä tein jonkun pilipalitestin ekaa kertaa elämässäni ja sain tulokseksi "yli 90% ihmisistä on sinua heikompia". Tarkkaa lukua en viitsi sanoa. Huono uutinen on se että mun poika voitti mut selvällä erolla :(. Mutta mun meriselitys on se että mä en ole moneen vuorokauteen saanut kunnolla nukuttua ja olin silloinkin väsynyt. Eikös se olekkin ihan kelpo selitys :)

Mä muuten yllätyin tuloksesta. Vaikka vähentäis virhemarginaalin (4 yks. kumpaankin suuntaan) on tulos silti paljon isompi kuin mitä odotin. Tiesin kyllä etten keskisakkia ole mutta toi meni aika lujaa yli, vaikka vähentäis sen 4.

Mä taidan mennä Mensaan tekeen testin niin vois saada semmoisen paremmin kritiikkiä kestävän tuloksen. Jos voittais sen kakaran edes siellä :D
        .

.

Mensan testiin, niin se on sitten melkein pelkästään nopeusjuttu. Lisäksi harjoittelulla on suuri merkitys. Myös liikunta parantaa älykkyyttä selvästi.

Itse ne väittävät että tulos pysyy samana, eikä väsymiselläkään muka ole vaikutusta. Itse en ole arvostanut niitä kovin korkealle noiden juttujen jälkeen ja itseasiassa noiden perusteella on helppo huomata miten älykkyys ja järki eivät välttämättä korreloi kaikilla. Minusta aikarajoittamattomilla älykkyystesteillä voi olla jotain tekemistä todellisten kykyjen kanssa, mutta nuo nopeustestit ovat lähinnä helppo keino lajitella suuria ihmisryhmiä pienillä resursseilla.

Synkkä totuus on tosiaan se että ihmiset eivät ole kovin fiksuja.

• buddy-love kirjoitti:

Mensan testiin, niin se on sitten melkein pelkästään nopeusjuttu. Lisäksi harjoittelulla on suuri merkitys. Myös liikunta parantaa älykkyyttä selvästi.

Itse ne väittävät että tulos pysyy samana, eikä väsymiselläkään muka ole vaikutusta. Itse en ole arvostanut niitä kovin korkealle noiden juttujen jälkeen ja itseasiassa noiden perusteella on helppo huomata miten älykkyys ja järki eivät välttämättä korreloi kaikilla. Minusta aikarajoittamattomilla älykkyystesteillä voi olla jotain tekemistä todellisten kykyjen kanssa, mutta nuo nopeustestit ovat lähinnä helppo keino lajitella suuria ihmisryhmiä pienillä resursseilla.

Synkkä totuus on tosiaan se että ihmiset eivät ole kovin fiksuja.

.
        Vois sopia mulle, koska aika nopea yleensä olen mutta kyllä tuommoinen rajoittaa. Vähän lisää aikaa, niin tuleekin useammille parempia tuloksia. Ei se kuulosta kauhean oikealta, että toi sidotaan aikaan. Ainakaan jos se on todella lyhyt.

Mulla väsymys vaikuttaa ian suoraan keskittymiskykyyn. Tuossakin testissä aloin ihan selvästi menettään mielenkiintoa miettimiseen, ja aloin hutiloida. Se on mun helmasynti ollut aina. Yhdessä edellisessä testissä oli aikarajoitettu päänlaskuosio. Meikä laski meneen kauheeta vauhtia mutta vastasin vaan niihin joiden miettimiseen meni n.3sek ja ohitin heti ne jotka näytti vaativat 5sek miettimistä. En siis viitsinyt edes miettiä, tosin voi olla että tieto siitä aikarajoitetuksesta vaikutti siihen että hutiloin. Noh, tuloksissa oli sellainen hammästyttävä juttu, että kaikki ne joihin olin vastannut, oli oikein mutta koska välissä oli niitä hyppyjä niin ne vaikutti tulosta huonontavasti. Eli kokemuksesta vois sanoa että vaikka kykenen nopeaan vastaamiseen, niin alan myös ohitteleen äkkiä miettimäti ja se vaikuttaa lopputulokseen eli ei saa oikeaa arviota.
        Näky myös tässä uudessa tuloksessa olevan keskittymiskyky hieman omaa tasoa alempi.. älä, ihanko totta!? :D

Joo, en mä sitten mene tuonne Mensan testiin. En mä oikeasti mitään tee sillä tuloksella, ja olen myös samaa mieltä että tuo ei kerro koko totuutta joten ihan turha juttu.
        .

.
        Vois sopia mulle, koska aika nopea yleensä olen mutta kyllä tuommoinen rajoittaa. Vähän lisää aikaa, niin tuleekin useammille parempia tuloksia. Ei se kuulosta kauhean oikealta, että toi sidotaan aikaan. Ainakaan jos se on todella lyhyt.

Mulla väsymys vaikuttaa ian suoraan keskittymiskykyyn. Tuossakin testissä aloin ihan selvästi menettään mielenkiintoa miettimiseen, ja aloin hutiloida. Se on mun helmasynti ollut aina. Yhdessä edellisessä testissä oli aikarajoitettu päänlaskuosio. Meikä laski meneen kauheeta vauhtia mutta vastasin vaan niihin joiden miettimiseen meni n.3sek ja ohitin heti ne jotka näytti vaativat 5sek miettimistä. En siis viitsinyt edes miettiä, tosin voi olla että tieto siitä aikarajoitetuksesta vaikutti siihen että hutiloin. Noh, tuloksissa oli sellainen hammästyttävä juttu, että kaikki ne joihin olin vastannut, oli oikein mutta koska välissä oli niitä hyppyjä niin ne vaikutti tulosta huonontavasti. Eli kokemuksesta vois sanoa että vaikka kykenen nopeaan vastaamiseen, niin alan myös ohitteleen äkkiä miettimäti ja se vaikuttaa lopputulokseen eli ei saa oikeaa arviota.
        Näky myös tässä uudessa tuloksessa olevan keskittymiskyky hieman omaa tasoa alempi.. älä, ihanko totta!? :D

Joo, en mä sitten mene tuonne Mensan testiin. En mä oikeasti mitään tee sillä tuloksella, ja olen myös samaa mieltä että tuo ei kerro koko totuutta joten ihan turha juttu.
        .

Muuten kuka päätti reagoida tähän juttuun ja pysyä ihan tyypillisellä linjallaan.

Sehän ei kuulemma edes lue aloituksiani.

Mutta nyt täytyy taas tehdä irl-juttuja.

(ja minulla on se ongelma että noissa nopeustesteissä mietin samalla ihan muita juttuja, sillä se liukuhihnavastailu on ihan liian tylsää)

• fvcdsvds
        buddy-love kirjoitti:

Etteivät opettajat aikanaan osanneet korjata kokeitani, sillä laskutekniikka oli muuta kuin mihin olivat tottuneet.
        (mutta ei se ole nopeaa)

tiedemieheltäkin voi mennä yhden kaavan selvittämiseen ja todistamiseen vuosikausia. Jos sitä kaavaa ei sitten käytettäisi oletuspohjana muissa funktioissa, kehitys olisi aika hidasta.

• buddy-love kirjoitti:

Muuten kuka päätti reagoida tähän juttuun ja pysyä ihan tyypillisellä linjallaan.

Sehän ei kuulemma edes lue aloituksiani.

Mutta nyt täytyy taas tehdä irl-juttuja.

(ja minulla on se ongelma että noissa nopeustesteissä mietin samalla ihan muita juttuja, sillä se liukuhihnavastailu on ihan liian tylsää)

.
        Se enää edes ole täällä vaan on lopettanut palstailun.. tosi spookya mihinkä kaikkeen se kykenee lukematta ja ja olematta edes paikalla!!.. :DD
        .

• hmm...

siinä tapauksessa psyk. hoidon tarpeen uudelleenarviointi?

• Powero

siltä että tarkkailet toisten selibaattien pitävyyttä

• Sillä asiahan on aivan selvä: ei täällä ole sillä alueella kenelläkään mitään toimintaa.

• Powero
        buddy-love kirjoitti:

Sillä asiahan on aivan selvä: ei täällä ole sillä alueella kenelläkään mitään toimintaa.

väärin,hiirtä räplään

• buddy-love
        Powero kirjoitti:

väärin,hiirtä räplään

Sinulla ei kuitenkaan pyöri muuta mielessä.

• Powero

• Lopin alta

Nykyään ihmiset ovat vapaata riistaa. Ei tarvita pistorasioitakaan. Nenäkarvasikin voidaan laskea. Et voi vaikuttaa siihen millään lailla. Se on kiusallista varsinkin pitkään jatkuessaa tuottaa stressiä ja ties mitä vaikutuksia.

• Sillä olen nenäkarvojen suhteen salaposliini ja hämään hyvin.

• Jazuli

...jos meiän pistorasioitten taae mahut nii melko luiru oot..=o)

• Mutta jossain kuitenkin on näissäkin palstalaisissa joku jota alkaa mietityttää että mistä tiesin että hän epäilee sitä.

• -säälijä-

Typeryydelläsi ei näemmä ole mitään rajaa. Otan osaa.

Tietysti tiedän, että TYHMÄT aina pyrkivät pätemään suoralla patologisoinnilla. Sehän on niiiiiiin helppoa - ei vaadi edes alkeellisesti aivoja.

Mene psykologille. Ilmeisesti pistorasiat ahdistavat sinua!;D *reps*

• mutta niinhän se tietysti on! *vaihtaa parempia päälle*

• .l
      Nyt tuli vasta mieleen, että noi pistorasiat on tuolla lattialla mun edessä. Jätkä kyylää mun pyyhkeen alle!!!!!

Täytyykin tästä lähin muistaa pukeutua myös koneelle peittäviin vaatteisiin, kun ei sitä ikinä tiedä mikä pervo kyylää missäkin :p
      .

• Ihan söpö rajaus ;)

• mcwöllm

sillä pyyhkeellä jotain luonnotonta ja omituista, jotain mistä vain perverssi ihminen voisi olla kiinnostunut?

• mcwöllm kirjoitti:

sillä pyyhkeellä jotain luonnotonta ja omituista, jotain mistä vain perverssi ihminen voisi olla kiinnostunut?

.
        Pistorasian kautta toisten pyyhkeen alle kyyläävä on perverssi kaikkien mahdollisten mittapuiden mukaan :D
        .

• buddy-love kirjoitti:

Ihan söpö rajaus ;)

.
        Tästä lähin jalat ristissä. Sulle lähtee sitten lasku mahdollisesesta suonikohjuleikkuksesta koska jalkojen pitäminen ristissä istuessaan (toinen jalka toisen polven yli laitettuna) aiheuttaa niitä :p

Niin että lasku tulee perässä!!
        .

.
        Pistorasian kautta toisten pyyhkeen alle kyyläävä on perverssi kaikkien mahdollisten mittapuiden mukaan :D
        .

Se on täysin normaalia ja tavallista.
        Sovituskopeissakin on usein jotain sähköjuttuja, mutta lampun kautta menee yksisilmäiseksi tiirailuksi.

(joo menossa niihin muihin hommiin)

• mcwöllm
        Papu.Sparrow kirjoitti:

.
        .

tekee sitä, jotka vain pystyy.

• buddy-love kirjoitti:

Se on täysin normaalia ja tavallista.
        Sovituskopeissakin on usein jotain sähköjuttuja, mutta lampun kautta menee yksisilmäiseksi tiirailuksi.

(joo menossa niihin muihin hommiin)

.
        Pervo voi olla tota mieltä.. hmmm.. :D
        .

• mcwöllm kirjoitti:

tekee sitä, jotka vain pystyy.

.
        Tekis. Meinas tulla traumoja jo siitäkin, kun kerran saunasta tulleet miehet istui terassin rappusilla rivissä pyyhkeet kiedottuna lantion ympäri ja jalat haralla. Kaikilta näkyi ryppyiset kikkelit/pallit pitkälle. Täytyi seistä selin niihin, kun ei pystynyt katteleen. Meikä ei ole pervo :D
        .

• mcwöllm kirjoitti:

Et oo muka sitten tällaisia asentanut naapureiden koteihin?
        http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.epathchina.com/images/products/spy-devices/spy-cameras/epc-spy-079-2-l.jpg&imgrefurl=http://www.epathchina.com/wireless-24-ghz-color-spy-camera-electrical-outlet-p-4628.html&usg=__JqMFqrKkP9htXR7tRvoKllQyVFM=&h=470&w=500&sz=49&hl=fi&start=1&tbnid=IL5uajF4hkH47M:&tbnh=122&tbnw=130&prev=/images?q=spying through electrical outlet&gbv=2&ndsp=20&hl=fi&sa=N

.
        Kaikkea ne keksii. Kyllä on multa jäänyt asentamatta. Mä en edes halua tietää mitä mun naapurit tekee, ja mitä vähemmän niitä näkyy ja ennen kaikkea kuuluu, sen parempi :)
        .

• mcwöllm
        Papu.Sparrow kirjoitti:

.
        Kaikkea ne keksii. Kyllä on multa jäänyt asentamatta. Mä en edes halua tietää mitä mun naapurit tekee, ja mitä vähemmän niitä näkyy ja ennen kaikkea kuuluu, sen parempi :)
        .

arvata, mitä ne tekee. Ne kyttää sua pistorasioiden kautta.

• mcwöllm
        Papu.Sparrow kirjoitti:

.
        Tekis. Meinas tulla traumoja jo siitäkin, kun kerran saunasta tulleet miehet istui terassin rappusilla rivissä pyyhkeet kiedottuna lantion ympäri ja jalat haralla. Kaikilta näkyi ryppyiset kikkelit/pallit pitkälle. Täytyi seistä selin niihin, kun ei pystynyt katteleen. Meikä ei ole pervo :D
        .

"Kaikilta näkyi ryppyiset kikkelit/pallit pitkälle."

Tarkasti on katsottu.

"Täytyi seistä selin niihin, kun ei pystynyt katteleen."

Mutta jos ois pystynyt katteleen, ei ois tarvinnut seistä selin?

"Meikä ei ole pervo :D"

Hymiö tuossa kertoo toista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe