mikkitekniikka!

huutaja............

opetelkaa nyt arvon karaokeharrastajat edes pikkasen sitä
mikkitekniikkaa!!, ettehän te autollakaan aja aina kaasu pohjassa tai käsijarru päällä. kauheeta kattoo ja hirveetä kuunnella!

35

2651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musaani

      Ei sitä tosin hallitse kaikki staratkaan. Mikkitekniikan hallinta vaatii korvaa ja kokemusta. Toisaalta kontrolli pitää olla niin hyvä että sieltä kuulee mitä tapahtuu. Karaoken kontrollit on kyllä sen laatuisia ettei sen kanssa mikkitekniikkaa koskaan opikkaan.

      Ensimmäinen asia mikkitekniikassa on oppia tasaamaan mikkiin menevää äänenpainetta. Kun laulaa kovaa ja korkealta niin vetää sitä mikkiä vähän kauemmas. Korvan pitäis kuulla koska se on kohdallaan.

      Sävyjen haku nyt on kyllä karaokelaitteilla turhaa. Eihän niissä tahdo ääntään tunnistaa mitä sitten sävyjä. Jos joku kuitenkin haluaa yrittää niin proximityä voi käyttää kun haluaa tummempaa ja kuulijaa lähelle tulevaa saundia. Eli laulaa ihan kiinni mikissä. Siihen ei sitten pidä huutaa. Eikä se ole efekti eikä mikkitekniikkaa jos niin laulaa koko biisin.

      • yleistää.........

        kyllä suomessa on paljonkin korkeatasoisia karaokepaikkoja,laitteistoja ja myös ammattitaitoisia juontajia jotka kyllaä osaa työnsä! montakos karaokeiltaa arvon musaani on juontanut/miksannut kun on noin vara arvostella kentällä olevia laitteistoja/paikkoja?


      • musaani
        yleistää......... kirjoitti:

        kyllä suomessa on paljonkin korkeatasoisia karaokepaikkoja,laitteistoja ja myös ammattitaitoisia juontajia jotka kyllaä osaa työnsä! montakos karaokeiltaa arvon musaani on juontanut/miksannut kun on noin vara arvostella kentällä olevia laitteistoja/paikkoja?

        Kertokaa nyt ihmeessä mistä nämä hyvät karaokemestat löytyy. Minä kun oon törmänny vain näihin mistä luon mielikuvaani. Kun täällä niin moni kehuu laitteita ja juontajia niin pankaas ny muutama nimi esille että tiedän sinne suunnistaa.


      • tosifriikki
        musaani kirjoitti:

        Kertokaa nyt ihmeessä mistä nämä hyvät karaokemestat löytyy. Minä kun oon törmänny vain näihin mistä luon mielikuvaani. Kun täällä niin moni kehuu laitteita ja juontajia niin pankaas ny muutama nimi esille että tiedän sinne suunnistaa.

        Vantaan Tikkurilassa. Kakkiaan taso on hyvä yksi parhaista mitä on tielleni koskaan sattunut.


      • musaani
        tosifriikki kirjoitti:

        Vantaan Tikkurilassa. Kakkiaan taso on hyvä yksi parhaista mitä on tielleni koskaan sattunut.

        Paan tuon kyllä korvan taa. Tulee vain niin harvoin tuonne tukkosuomeen asiaa.

        Olisko lähempänä Etelä-Pohjanmaata joku hyvä?


      • Dark-women
        musaani kirjoitti:

        Paan tuon kyllä korvan taa. Tulee vain niin harvoin tuonne tukkosuomeen asiaa.

        Olisko lähempänä Etelä-Pohjanmaata joku hyvä?

        Eli kertokaahan minulle te alan asiantuntijat, jotta mitenhän minun tulee asettaa karaokelaitteni WocoPro DA 9800 mikserivahvistimen nappulat, jotta saisin sellaisen pehmeän,kumisevan, joka sointuu pitempään, eli hiukan tietenkin viivettä lauluun, ettei ääni lopu töksähtäen, kuin seinään.
        Haluan tietenkin pitää laulussani oman äänen, enkä yrittää matkia jotain toista. Pitääkö mun säädellä rebeat isommalle vai delaya...Tuntuu itsestä jotenkin noi vehkeet, vaikka kuinka säätää, niin ääni kuulostaa sellaiselta kovalta korvaan.

        Mikit ovat langattomat Akg ja Shure...Ottaa aivoon, kun ei osaa säätää oikein noita vipuja.

        Kuulin tosi hyvin säädettyä karaokea laulua Urjanlinnan vieressä olevasta ladosta tässä jokin viikko sitten. En nähnyt lainkaan vehkeitä, vetäjiä, laulajia, mutta kuulin sitäkin parammin ja se oli tosi nautittavaa kuunneltavaa ja ajttelin, että siinä on vehkeet säädetty niinkuin ne kuuluu ollakkin.
        Huonompikin laulaja kuulosti ihan mukiinmenevältä:)


      • vaikka
        Dark-women kirjoitti:

        Eli kertokaahan minulle te alan asiantuntijat, jotta mitenhän minun tulee asettaa karaokelaitteni WocoPro DA 9800 mikserivahvistimen nappulat, jotta saisin sellaisen pehmeän,kumisevan, joka sointuu pitempään, eli hiukan tietenkin viivettä lauluun, ettei ääni lopu töksähtäen, kuin seinään.
        Haluan tietenkin pitää laulussani oman äänen, enkä yrittää matkia jotain toista. Pitääkö mun säädellä rebeat isommalle vai delaya...Tuntuu itsestä jotenkin noi vehkeet, vaikka kuinka säätää, niin ääni kuulostaa sellaiselta kovalta korvaan.

        Mikit ovat langattomat Akg ja Shure...Ottaa aivoon, kun ei osaa säätää oikein noita vipuja.

        Kuulin tosi hyvin säädettyä karaokea laulua Urjanlinnan vieressä olevasta ladosta tässä jokin viikko sitten. En nähnyt lainkaan vehkeitä, vetäjiä, laulajia, mutta kuulin sitäkin parammin ja se oli tosi nautittavaa kuunneltavaa ja ajttelin, että siinä on vehkeet säädetty niinkuin ne kuuluu ollakkin.
        Huonompikin laulaja kuulosti ihan mukiinmenevältä:)

        dbx 266xl Gate/kopura ja , tai sitten vaikka tuommonen
        behkun virtualizer pro ,, opeettele käyttään sitä nii kyllä alkaa toimiin ,kyseiset laitteet ei varmaan tämän saitin kahdelle pää-älämölölle kelpaa ja ne tuomitsee heti, mut itellä ollu jo usean vuoden keikkakäytössä mukana, sekä kiertävissä että parissa kiinteessä paikassa, toimii kyllä!


      • löytyy esim.
        musaani kirjoitti:

        Kertokaa nyt ihmeessä mistä nämä hyvät karaokemestat löytyy. Minä kun oon törmänny vain näihin mistä luon mielikuvaani. Kun täällä niin moni kehuu laitteita ja juontajia niin pankaas ny muutama nimi esille että tiedän sinne suunnistaa.

        kymenlaaksosta ja vielä moniakin ! pakkaa resiinas ja polkase tänne!


      • musaani
        Dark-women kirjoitti:

        Eli kertokaahan minulle te alan asiantuntijat, jotta mitenhän minun tulee asettaa karaokelaitteni WocoPro DA 9800 mikserivahvistimen nappulat, jotta saisin sellaisen pehmeän,kumisevan, joka sointuu pitempään, eli hiukan tietenkin viivettä lauluun, ettei ääni lopu töksähtäen, kuin seinään.
        Haluan tietenkin pitää laulussani oman äänen, enkä yrittää matkia jotain toista. Pitääkö mun säädellä rebeat isommalle vai delaya...Tuntuu itsestä jotenkin noi vehkeet, vaikka kuinka säätää, niin ääni kuulostaa sellaiselta kovalta korvaan.

        Mikit ovat langattomat Akg ja Shure...Ottaa aivoon, kun ei osaa säätää oikein noita vipuja.

        Kuulin tosi hyvin säädettyä karaokea laulua Urjanlinnan vieressä olevasta ladosta tässä jokin viikko sitten. En nähnyt lainkaan vehkeitä, vetäjiä, laulajia, mutta kuulin sitäkin parammin ja se oli tosi nautittavaa kuunneltavaa ja ajttelin, että siinä on vehkeet säädetty niinkuin ne kuuluu ollakkin.
        Huonompikin laulaja kuulosti ihan mukiinmenevältä:)

        Mikit pitäis olla ok. Tarkista ensin level-säätö että sisäänmenevä signaali on mahdollisimman iso mutta ei mene yli. Liian iso gain aiheuttaa säröä ja usein kylpyhuonemaista kierron rajalla olevaa kovaa saundia.

        En tuota vocoa tunne mutta kuvasta päätellen siinä ei ole kuin bass ja treble-säädöt. Nosta ne molemmat aluksi ihan pystyyn eli neutraaliksi. Kuuntele ja jos saundi on ohut niin lähde pikkuhiljaa nostamaan bassosäädintä. Jos saundi on alussa ohut ja diskanttia on runsaasti niin lähde pudottamaan trebleä ja lisää volumea. Taajuusvasteessa on aina kyse balanssista ja monesti leikkaaminen toimii paremmin kuin lisääminen. Kuulematta en osaa tuohon nyt muuta sanoa. Kaiuttimesi tietysti ratkaisevat paljon.

        Kun Urjanlinnan ladon saundit sua miellytti niin tiedän sulla olevan terveen korvan. En tarkemmin tutkinut laitteitansa mutta pienehköistä saippualaatikoista tuli ihan mureat bassot ja laulusäädöt oli suht kohdallaan. Mäntymetsä on akustisesti hyvä eikä pienet virheet taajuusvasteessa kostaudu. Myös lato itsessään oli hyvä paikka musalle. Parhaat karaokesaundit mitä oon kuullu ja mihin oon laulanu. No kaiun sai taas pudottaa kolmasosaan mutta kuitenkin. Mikkinä oli shuren tuliterä sm58.

        Kun sulla on kerran korva kunnossa ja haet luonnollista toistoa niin ruuvaamalla ja ruuvaamalla se löytyy. Jos ei niin sitten tarkasteluun menee kaiuttimet.


      • musaani
        vaikka kirjoitti:

        dbx 266xl Gate/kopura ja , tai sitten vaikka tuommonen
        behkun virtualizer pro ,, opeettele käyttään sitä nii kyllä alkaa toimiin ,kyseiset laitteet ei varmaan tämän saitin kahdelle pää-älämölölle kelpaa ja ne tuomitsee heti, mut itellä ollu jo usean vuoden keikkakäytössä mukana, sekä kiertävissä että parissa kiinteessä paikassa, toimii kyllä!

        Kyllä nuo laitteet ihan käypiä on. Hintaluokkaansa nähden. Että älä sinä sivu-älämölö paa sanoja mun suuhuni.

        Vaikka kompuralla ja kaiulla saadaan saundia vähän muutettua niin ei ne ratkaise ongelmaa. Ensin pitää saada äänentoistoketju kuntoon ja sitten lisätä laitteita mausteeksi. Jos haluaa. Ei ne pakollisia ole. No joku kaiku tietty kannattaa olla.

        Kahta koulukuntaa oon huomannu saundiasiassa olevan. Toinen porukka ostaa lisää laitteita korjatakseen huonoa saundia. Toinen taas laittaa rahaa ja sijoittaa laatuun mahdollisimman lyhyessä äänentoistoketjussa.

        Minä edustan tätä jälkimmäistä koulukuntaa. Oon huomannu että huonon palikan korjaamiseksi ostettu lisäpalikka vaatii taas lisäpalikan. Parempi ostaa vain yks palikka ja mahdollisimman hyvä.


      • musaani
        musaani kirjoitti:

        Mikit pitäis olla ok. Tarkista ensin level-säätö että sisäänmenevä signaali on mahdollisimman iso mutta ei mene yli. Liian iso gain aiheuttaa säröä ja usein kylpyhuonemaista kierron rajalla olevaa kovaa saundia.

        En tuota vocoa tunne mutta kuvasta päätellen siinä ei ole kuin bass ja treble-säädöt. Nosta ne molemmat aluksi ihan pystyyn eli neutraaliksi. Kuuntele ja jos saundi on ohut niin lähde pikkuhiljaa nostamaan bassosäädintä. Jos saundi on alussa ohut ja diskanttia on runsaasti niin lähde pudottamaan trebleä ja lisää volumea. Taajuusvasteessa on aina kyse balanssista ja monesti leikkaaminen toimii paremmin kuin lisääminen. Kuulematta en osaa tuohon nyt muuta sanoa. Kaiuttimesi tietysti ratkaisevat paljon.

        Kun Urjanlinnan ladon saundit sua miellytti niin tiedän sulla olevan terveen korvan. En tarkemmin tutkinut laitteitansa mutta pienehköistä saippualaatikoista tuli ihan mureat bassot ja laulusäädöt oli suht kohdallaan. Mäntymetsä on akustisesti hyvä eikä pienet virheet taajuusvasteessa kostaudu. Myös lato itsessään oli hyvä paikka musalle. Parhaat karaokesaundit mitä oon kuullu ja mihin oon laulanu. No kaiun sai taas pudottaa kolmasosaan mutta kuitenkin. Mikkinä oli shuren tuliterä sm58.

        Kun sulla on kerran korva kunnossa ja haet luonnollista toistoa niin ruuvaamalla ja ruuvaamalla se löytyy. Jos ei niin sitten tarkasteluun menee kaiuttimet.

        Koitin vähän katsoa laitteen speksejä. Ei sieltä oikein mitään selviä kun eivät kerro esim. mihin alueeseen bass ja treble vaikuttaa. Sen huomasin että sille enhancerille on kytkin laitteen takana. Kytke se off-asentoon. Voit tietysti sitä kokeilla mutta ei tuollaista kukaan ammattilainen käytä. Tuosta vocon enhancerista kun ei tiedä mitä se tekee. Ehkä sillä voi bassoa ja diskanttia jostain taajuusvasteen osasta lisätä tai se tuo jotain harmonisia lisää mutta aivan turha verme.

        Minkälainen sisäänmeno mikrofoneille on? Onko siellä xlr-liitin? Kun mikkisi on matalaohmisia ja plugiliitäntä vaatis korkeaohmiset niin kuinkahan tuo on järjestetty? Ei selviä sekään spekseistä. Korkeaohmisia mikkejä ei ammattikäytössä ole ollut vuosikymmeniin käytössä. Kyllä nämä vocot on aika thaimaalainen juttu. Mainoslauseet on huimia kyllä.


      • Dark-women
        musaani kirjoitti:

        Koitin vähän katsoa laitteen speksejä. Ei sieltä oikein mitään selviä kun eivät kerro esim. mihin alueeseen bass ja treble vaikuttaa. Sen huomasin että sille enhancerille on kytkin laitteen takana. Kytke se off-asentoon. Voit tietysti sitä kokeilla mutta ei tuollaista kukaan ammattilainen käytä. Tuosta vocon enhancerista kun ei tiedä mitä se tekee. Ehkä sillä voi bassoa ja diskanttia jostain taajuusvasteen osasta lisätä tai se tuo jotain harmonisia lisää mutta aivan turha verme.

        Minkälainen sisäänmeno mikrofoneille on? Onko siellä xlr-liitin? Kun mikkisi on matalaohmisia ja plugiliitäntä vaatis korkeaohmiset niin kuinkahan tuo on järjestetty? Ei selviä sekään spekseistä. Korkeaohmisia mikkejä ei ammattikäytössä ole ollut vuosikymmeniin käytössä. Kyllä nämä vocot on aika thaimaalainen juttu. Mainoslauseet on huimia kyllä.

        Olette ihania, kun annoitte hyviä neuvoja, joita aijon testata viikonlopun aikaan.
        Kaijuttimista sen verran, että ovat passiivikaijuttimet ja Yamaha C112V.
        Olohuone on todella tilava, joten tilan puutteesta ei ole ongelmia.

        Ensimmäiset laitteet, joilla aloitimme karaokelaulamisen ihanuuden on mikseri Eurorack 802A, kaikulaite,stereoyhdistelmä ja miksi vaihdoimme tuohon Wocoprohon, oli se, että haimme yksinkertaisempaa ja helppoa laitetta, koska emme hallitse sitä kaikkea tietoa, mitä pitäisi osata säädellä, että lopputulos olisi hyvä.
        Alkuperäisissä on se hyvä puoli, että niihin pystyy laittamaan korvakuulokkeet, joille en tuossa Wocoprossa löydä paikkaa kytkeä.
        Jotenkin koen, että hyvä laulaa, kun kuulokkeet ovat korvillani. Kuulen siis laulaessani paremmin oman ja taustan äänen.

        Jos kokeilisin ostaa noiden langattomien mikkien tilalle kunnon lanka mikin, niin olisimpa hyvilläni, jos heittäisitte ehdotuksia tosi hyvästä mikistä. Mieluusti maksan enemmän hyvästä, kuin vähemmän huonosta.

        Hyvää loppu kesän jatkoa kaikille karaokeen sydämmensä menettäneille ja tsemmppiä kaikille...laulakaa, laulakaa ja laulakaa, se on ihanaa:) Moi


      • mikkejä!!!!!!
        Dark-women kirjoitti:

        Olette ihania, kun annoitte hyviä neuvoja, joita aijon testata viikonlopun aikaan.
        Kaijuttimista sen verran, että ovat passiivikaijuttimet ja Yamaha C112V.
        Olohuone on todella tilava, joten tilan puutteesta ei ole ongelmia.

        Ensimmäiset laitteet, joilla aloitimme karaokelaulamisen ihanuuden on mikseri Eurorack 802A, kaikulaite,stereoyhdistelmä ja miksi vaihdoimme tuohon Wocoprohon, oli se, että haimme yksinkertaisempaa ja helppoa laitetta, koska emme hallitse sitä kaikkea tietoa, mitä pitäisi osata säädellä, että lopputulos olisi hyvä.
        Alkuperäisissä on se hyvä puoli, että niihin pystyy laittamaan korvakuulokkeet, joille en tuossa Wocoprossa löydä paikkaa kytkeä.
        Jotenkin koen, että hyvä laulaa, kun kuulokkeet ovat korvillani. Kuulen siis laulaessani paremmin oman ja taustan äänen.

        Jos kokeilisin ostaa noiden langattomien mikkien tilalle kunnon lanka mikin, niin olisimpa hyvilläni, jos heittäisitte ehdotuksia tosi hyvästä mikistä. Mieluusti maksan enemmän hyvästä, kuin vähemmän huonosta.

        Hyvää loppu kesän jatkoa kaikille karaokeen sydämmensä menettäneille ja tsemmppiä kaikille...laulakaa, laulakaa ja laulakaa, se on ihanaa:) Moi

        langallisista suosittelisin , shure 58smb, tai AKG D5, hinnat Alk,,109€ postikulut
        karaokekäyttöön riittävän hyviä. löytyypi esim, (thomann tai stpaulsound)


      • moka,moka
        mikkejä!!!!!! kirjoitti:

        langallisista suosittelisin , shure 58smb, tai AKG D5, hinnat Alk,,109€ postikulut
        karaokekäyttöön riittävän hyviä. löytyypi esim, (thomann tai stpaulsound)

        siis shuren 58SM eikä 58smb , tuli näppihäikkä,pr##ele,, oikasin heti ettei tuu sanomist,,


      • musaani
        mikkejä!!!!!! kirjoitti:

        langallisista suosittelisin , shure 58smb, tai AKG D5, hinnat Alk,,109€ postikulut
        karaokekäyttöön riittävän hyviä. löytyypi esim, (thomann tai stpaulsound)

        Tuo Shure SM58 olis varmaankin hyvä. Varsinkin kun haet vähän tummempaa saundia. SM58:ssa on keskialueella kuoppaa joka poistaa luultavasti sen sua häiritsevän kovuudenkin saundista.


      • molemmat ja
        mikkejä!!!!!! kirjoitti:

        langallisista suosittelisin , shure 58smb, tai AKG D5, hinnat Alk,,109€ postikulut
        karaokekäyttöön riittävän hyviä. löytyypi esim, (thomann tai stpaulsound)

        hyvinkin tyytyväinen olen näihin kotikäytössä. Se oli yllätys kuinka erilaisena ääni näistä tulee ulos. AKG jotenkin herkempi ja pitää laulaa tarkemmin ja lähempää mikkiin. Kummatkaan eivät kierrä pahasti, eikä kummastakaan ole tullut ehdotonta suosikkia.


      • -pelastusrengas-
        molemmat ja kirjoitti:

        hyvinkin tyytyväinen olen näihin kotikäytössä. Se oli yllätys kuinka erilaisena ääni näistä tulee ulos. AKG jotenkin herkempi ja pitää laulaa tarkemmin ja lähempää mikkiin. Kummatkaan eivät kierrä pahasti, eikä kummastakaan ole tullut ehdotonta suosikkia.

        Behringerin edullinen 1800 on minun suosikkini, niin moneen mikkiin kun olen pyrkinytkin olemaan räkimättä. Sen toisto on mielestäni tarkka ja siihen laulaessaan pitää olla huolellinen äänen suhteen- jokainen virhe kuuluu, toisin kuin karaokelaulajien suosikissa shuren 58:ssa, jollainen myös on itselläni. Joskaan itse en sitä käytä- sen tuuppaan yleensä sellaisten laulajien käteen, jotka ovat hieman epävarmoja itsestään


      • musaani
        -pelastusrengas- kirjoitti:

        Behringerin edullinen 1800 on minun suosikkini, niin moneen mikkiin kun olen pyrkinytkin olemaan räkimättä. Sen toisto on mielestäni tarkka ja siihen laulaessaan pitää olla huolellinen äänen suhteen- jokainen virhe kuuluu, toisin kuin karaokelaulajien suosikissa shuren 58:ssa, jollainen myös on itselläni. Joskaan itse en sitä käytä- sen tuuppaan yleensä sellaisten laulajien käteen, jotka ovat hieman epävarmoja itsestään

        Tutkin vähän tuota behkua. Yks tekijä mikä saattaa tehdä siitä kirkassaundisemman on taajuusvaste joka lähtee vasta 80 hz:stä. Shure lähtee 50:stä ja siitä pitäis sitä alapäätä leikata mikserissä että tulis sama.

        Behku on 600 ohminen joka ei ole oikein edullinen. Shure 150 ohminen joka on yleensä miksereihin parempi sovitus. Tuo pitäis käytännös kuunnella mitä se aiheuttaa.

        Behku on herkempi kuin shure SM58. Eli samoilla gain-säädöillä behku kuuluu kovempaa. Se on toki helppo tasata säätämällä.

        Shure beta58A taas on herkempi kuin behku ja taajuusvaste menee 50-16000 kun behkussa 80-15000.

        Toinen juttu sitten on että behkun spekseihin ei ole mitään luottoa. Väittävät joskus aivan totuudenvastaisiakin. Tekotapa on mahdollisimman halvalla surkeaa työn laatua.

        Hintaansa nähden varmaan ihan hyvä ja laula ihmeessä tyytyväisenä behkuun. Halusin vain vähän ruotia tekijöitä ja kuten huomaamme niitä on monta.


      • Dark-women
        -pelastusrengas- kirjoitti:

        Behringerin edullinen 1800 on minun suosikkini, niin moneen mikkiin kun olen pyrkinytkin olemaan räkimättä. Sen toisto on mielestäni tarkka ja siihen laulaessaan pitää olla huolellinen äänen suhteen- jokainen virhe kuuluu, toisin kuin karaokelaulajien suosikissa shuren 58:ssa, jollainen myös on itselläni. Joskaan itse en sitä käytä- sen tuuppaan yleensä sellaisten laulajien käteen, jotka ovat hieman epävarmoja itsestään

        Niinkuin tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa kerroinkin, jota meillä on mikkeinä lankattomat SHURE SM 58 ja AKG HT40.
        Meillä mies tykkää laulaa AKG:llä ja minä taas Shurella. Meillä on selvästi myös erinlainen tapa pitää mikkiä laulaessamme. Minä pidän lähellä, mutta en nyt sentään nuole sitä ja mies taas aika kaukana itsestään.
        Mieltymyksemme on selvästi noin päin mikit, vaikka olemme kyllä kokeilleet toisinkin päin, mutta jostain kumman syystä noin se aina menee.

        Meillä on langattomien lähtörasiassa folyymisäädin lähes aina klo 13:sta asennossa. Tämän neuvon saimme ostaessamme mikit musiikkikaupasta ainakin 10 vuotta sitten. Karaokea olemme harrastaneet noin 15 vuotta. Huh huh miten toi aika onkin vierähtänyt äkkiä:)

        Antamistanne neuvoista ja vastauksista tulin siihen tulokseen, että ehkä se on vain ton itse mikseri/vahvistimen ominaisuus, että noi lankattomat ei siinä hyvin pelitä, eli seuraavksi kokeilen ostaa hyvän langallisen mikin. Moi moi:)


      • musaani
        Dark-women kirjoitti:

        Niinkuin tuolla aikaisemmassa kirjoituksessa kerroinkin, jota meillä on mikkeinä lankattomat SHURE SM 58 ja AKG HT40.
        Meillä mies tykkää laulaa AKG:llä ja minä taas Shurella. Meillä on selvästi myös erinlainen tapa pitää mikkiä laulaessamme. Minä pidän lähellä, mutta en nyt sentään nuole sitä ja mies taas aika kaukana itsestään.
        Mieltymyksemme on selvästi noin päin mikit, vaikka olemme kyllä kokeilleet toisinkin päin, mutta jostain kumman syystä noin se aina menee.

        Meillä on langattomien lähtörasiassa folyymisäädin lähes aina klo 13:sta asennossa. Tämän neuvon saimme ostaessamme mikit musiikkikaupasta ainakin 10 vuotta sitten. Karaokea olemme harrastaneet noin 15 vuotta. Huh huh miten toi aika onkin vierähtänyt äkkiä:)

        Antamistanne neuvoista ja vastauksista tulin siihen tulokseen, että ehkä se on vain ton itse mikseri/vahvistimen ominaisuus, että noi lankattomat ei siinä hyvin pelitä, eli seuraavksi kokeilen ostaa hyvän langallisen mikin. Moi moi:)

        http://www.thomann.de/fi/shure_beta_58_a.htm

        Se on ammattitasoinen työkalu ja kun sulla kerran SM58 jo on niin tarvitset paremman.


      • Dark-women

      • vilkaissut
        löytyy esim. kirjoitti:

        kymenlaaksosta ja vielä moniakin ! pakkaa resiinas ja polkase tänne!

        koskahan tämä musaani ja pari muuta viestifriikkiä kerkiää karaokea laulamaan kun aamusta iltaan istuvat netin ääressä!


      • Mutteri=)
        löytyy esim. kirjoitti:

        kymenlaaksosta ja vielä moniakin ! pakkaa resiinas ja polkase tänne!

        Ravintola Pyöreä Torppa ainakin laajalla kappalevalikoimalla.. Kovin ammattimaista karaokejuontajaa siellä ei ole eikä juuri muuta säätöä kuin volyymit, mutta jo laululistat houkuttelevat...


      • Dark-women
        Mutteri=) kirjoitti:

        Ravintola Pyöreä Torppa ainakin laajalla kappalevalikoimalla.. Kovin ammattimaista karaokejuontajaa siellä ei ole eikä juuri muuta säätöä kuin volyymit, mutta jo laululistat houkuttelevat...

        Aivan uskomatonta, mutta säätelimme eilen illalla vehkeitä Musaanin antamien neuvojen mukaisesti ja uskokaa tai älkää, niin nyt jo oli paljon parempi laulaa ja lopputuloskin ihan mukiin menevää kuunneltavaa.
        Lankattomat mikkimme jätimme suosiolla käyttämättä ja otimme entisen lankamikkimme (Philips dynaaminen) käyttöön näin alkajaisiksi, kunnes saamme hommattua sen paremman tulevaisuudessa.
        Nyt kuitenkin olemme jo askeleen lähempänä parempaa saundia ja siitä on sitten hyvä jatkaa opiskelua etiäpäin. Suuri kiitos avustanne.

        Tässä sen näkee, että vaikka kuinka on jo harrastanut karaokea 20 vuotta, niin aina on uutta opittavaa, niin laitteissa, kuin itse laulutavassa.

        Kyllä todella arvostan teitä osaavia ihmisiä, jotka hallitsette noita juttuja.
        Ihanaa myös, kun jaksatte auttaa meitä avuttomia neuvoinenne:) JES


      • musaani
        Dark-women kirjoitti:

        Aivan uskomatonta, mutta säätelimme eilen illalla vehkeitä Musaanin antamien neuvojen mukaisesti ja uskokaa tai älkää, niin nyt jo oli paljon parempi laulaa ja lopputuloskin ihan mukiin menevää kuunneltavaa.
        Lankattomat mikkimme jätimme suosiolla käyttämättä ja otimme entisen lankamikkimme (Philips dynaaminen) käyttöön näin alkajaisiksi, kunnes saamme hommattua sen paremman tulevaisuudessa.
        Nyt kuitenkin olemme jo askeleen lähempänä parempaa saundia ja siitä on sitten hyvä jatkaa opiskelua etiäpäin. Suuri kiitos avustanne.

        Tässä sen näkee, että vaikka kuinka on jo harrastanut karaokea 20 vuotta, niin aina on uutta opittavaa, niin laitteissa, kuin itse laulutavassa.

        Kyllä todella arvostan teitä osaavia ihmisiä, jotka hallitsette noita juttuja.
        Ihanaa myös, kun jaksatte auttaa meitä avuttomia neuvoinenne:) JES

        Ei näissä asioissa kukaan koskaan ole valmis. Aina löytyy kehitettävää sekä laitteissa että korvassa. Korva myös tottuu kaikenlaiseen ääneen että se täytyis kalibroida aina välillä jollain musiikilla ja laitteilla joiden tietää olevan oikein.

        Saundin neuvominen kuulematta on hankalaa mutta jotkut päälähtökohdat laitteilla kuitenkin on. sitten se on vain sitä säätämistä,kuuntelua,säätämistä,kalibrointi,säätämistä,kuuntelua jne. Loppuikä jos asia jaksaa kiinnostaa.

        Kun saat uuden mikin niin kerro vaikutelmista. Kiinnostais kuulla.


      • atlatl
        musaani kirjoitti:

        Ei näissä asioissa kukaan koskaan ole valmis. Aina löytyy kehitettävää sekä laitteissa että korvassa. Korva myös tottuu kaikenlaiseen ääneen että se täytyis kalibroida aina välillä jollain musiikilla ja laitteilla joiden tietää olevan oikein.

        Saundin neuvominen kuulematta on hankalaa mutta jotkut päälähtökohdat laitteilla kuitenkin on. sitten se on vain sitä säätämistä,kuuntelua,säätämistä,kalibrointi,säätämistä,kuuntelua jne. Loppuikä jos asia jaksaa kiinnostaa.

        Kun saat uuden mikin niin kerro vaikutelmista. Kiinnostais kuulla.

        ...Espoossakin kokeileen hyvillä laitteilla laulua.

        Vaan missä täällä??

        ja vaikka päiväsaikaan,selvinpäin??
        Ei taida olla mahdollistakaan,kun kapakoissa lauletaan.

        Kesälomalla Savossa oli yksi karaoken vetäjä,joka koitti säätää ääniä aina laulajan mukaan ja sen huomasi.
        Piisejä ei tarvinnut huutaa.
        Monesti vaivana on se että musiikki tulee niin lujaa,ettei kuule omaa ääntään ja sitten ikäänkuin kovaa laulamalla kuittaa sen.
        Itselläni myös ongelmana,etten kuule kuin yhdellä korvalla.
        Sekin on pieni haitta ;)


      • Dark-women
        musaani kirjoitti:

        Ei näissä asioissa kukaan koskaan ole valmis. Aina löytyy kehitettävää sekä laitteissa että korvassa. Korva myös tottuu kaikenlaiseen ääneen että se täytyis kalibroida aina välillä jollain musiikilla ja laitteilla joiden tietää olevan oikein.

        Saundin neuvominen kuulematta on hankalaa mutta jotkut päälähtökohdat laitteilla kuitenkin on. sitten se on vain sitä säätämistä,kuuntelua,säätämistä,kalibrointi,säätämistä,kuuntelua jne. Loppuikä jos asia jaksaa kiinnostaa.

        Kun saat uuden mikin niin kerro vaikutelmista. Kiinnostais kuulla.

        Nyt tuli sitten vihdoinkin hankittua se Shure beta 58 ja viikonloppuna pitää kokeilla, kuis pelittää. Harmitti vain, kun huomasin, että mikissä itsessään ei ole katkaisijaa lainkaan. Pitää myös ostaa kunnon kaapeli siihen, joka sopii tuohon Wocoon. Viestittelen sitten kuulumisia, kun on saatu ensin esimakua kapulasta:) Moikka


      • musaani
        Dark-women kirjoitti:

        Nyt tuli sitten vihdoinkin hankittua se Shure beta 58 ja viikonloppuna pitää kokeilla, kuis pelittää. Harmitti vain, kun huomasin, että mikissä itsessään ei ole katkaisijaa lainkaan. Pitää myös ostaa kunnon kaapeli siihen, joka sopii tuohon Wocoon. Viestittelen sitten kuulumisia, kun on saatu ensin esimakua kapulasta:) Moikka

        Jos välttämättä katkaisijan haluat niin sellaisia piuhoja löytyy missä se katkaisija on mukana. Itse en tosin ole katkaisijaa kaivannut. Jos haluan mikin hiljentää niin laitan muten mikserissä päälle.

        Kerro vaikutelmista kun pääset kokeilemaan.


      • tilletalle
        mikkejä!!!!!! kirjoitti:

        langallisista suosittelisin , shure 58smb, tai AKG D5, hinnat Alk,,109€ postikulut
        karaokekäyttöön riittävän hyviä. löytyypi esim, (thomann tai stpaulsound)

        Mutta kun mikki ei ole se ratkaisevin työväline laulussa. On kivaa kun on kisoja, jotka ovat taustattomia ja mikittömiä... Silloin vasta katsotaan kuinka porsas kitisee!

        Ihan oikeasti paras tapa opetella laulamaan ilman taustaa, taustan kanssa ilman mikkiä. Mikin kanssa ilman taustaa, oppii kuuntelemaan äänensä hallintaa. Tämä kokemus voi olla aika ylläri näille mikserien partaveitsille... lemmikeille. Hah! Tere musaani, oot sä palannut kirjoittelemaan? Tai miten sen sanois?


      • tilletalle
        Dark-women kirjoitti:

        Nyt tuli sitten vihdoinkin hankittua se Shure beta 58 ja viikonloppuna pitää kokeilla, kuis pelittää. Harmitti vain, kun huomasin, että mikissä itsessään ei ole katkaisijaa lainkaan. Pitää myös ostaa kunnon kaapeli siihen, joka sopii tuohon Wocoon. Viestittelen sitten kuulumisia, kun on saatu ensin esimakua kapulasta:) Moikka

        En ole , anteeksi lukenut, mutta teetkö keikkaa? Siellä ei katkaisijalla tee mitään muuta kuin hallaa. Huudellaan mitä sattuu, itketään, onko mikki päällä vai ei. Kaikki mikkiasiattomuudet hoidetaan ammattimaisesti niillä mikeillä, joissa ei ole katkaisijaa. Kaapelit ovat tärkeitä. Ootko muuten musaani kuullut tosta mun kertomastani häiriönpoistajasta? Se todella toimii, mutta vaatii todella viitseliäisyyttä, että tajuaa mistä niitä voi muutamalla eurolla ostaa!

        On aika paljon keikkoja takana. Lisää saisi kun jaksaisi vetää vielä harrastuksena. Ei olla vielä edetty sataa kilometriä kauemmaksi --- Vaikka varmasti tarvetta olisi. Tosta shuren s 58 keskiäänten kuopasta. Itse tajusin sen ja sen voi korvata, jos on tarve mikseristä. Mutta eihän mikään olekaan kiinni muusta kuin halusta ja kuulosta.... 30 -40 vuotta desibelit tiltissä, alkaa helpottaa - kun kuopat ovat omissa korvissa, mutta ne vain soi!

        Meillä on sellainen vanha rouva, joka haukkuu heti pystyyn, jos äänet nousee liikaa. Se on mittari kotona, mutta miten minä raaskin sen karaokeen viedä? Olisihan se aika mojovaa kun liikaa ääntä käyttävät saisivat taistella mikkiin kuokottavan "tuomarin" komentelijan kanssa. Ei sille voi edes suuttua, vaan on pakko oppia... Joo viikon loppu täysi ja nukutuksi saan perjantaista sunnuntaista noin 4 tuntia. Hullulla on onneksi tämäkin helppoa.


      • musaani
        tilletalle kirjoitti:

        Mutta kun mikki ei ole se ratkaisevin työväline laulussa. On kivaa kun on kisoja, jotka ovat taustattomia ja mikittömiä... Silloin vasta katsotaan kuinka porsas kitisee!

        Ihan oikeasti paras tapa opetella laulamaan ilman taustaa, taustan kanssa ilman mikkiä. Mikin kanssa ilman taustaa, oppii kuuntelemaan äänensä hallintaa. Tämä kokemus voi olla aika ylläri näille mikserien partaveitsille... lemmikeille. Hah! Tere musaani, oot sä palannut kirjoittelemaan? Tai miten sen sanois?

        Kun sinä olit kiireinesi hetken pois niin ajattelin myös vain seurailla palstaa. Kun meitä niin on jotkut moittinu niin silläkin olin hiljaa että nähdään kuinka hyvää keskustelua nyt syntyykään kun oomme pois ärsyttämästä.

        Näihin teknisiin asioihin ajattelin sitten näkemystäni tuoda. Oon vuosikymmenet niitten kans touhannu niin ehkä jotain on jääny haaviin ja muille jaettavaksi.

        Oon samaa mieltä tuosta laulun opettelusta ilman mitään vermeitä. Silloin riittää esim. telkkari taustamusalle. Suosittelen kaikille. Kokeilkaa eres.


      • tilletalle
        musaani kirjoitti:

        Kun sinä olit kiireinesi hetken pois niin ajattelin myös vain seurailla palstaa. Kun meitä niin on jotkut moittinu niin silläkin olin hiljaa että nähdään kuinka hyvää keskustelua nyt syntyykään kun oomme pois ärsyttämästä.

        Näihin teknisiin asioihin ajattelin sitten näkemystäni tuoda. Oon vuosikymmenet niitten kans touhannu niin ehkä jotain on jääny haaviin ja muille jaettavaksi.

        Oon samaa mieltä tuosta laulun opettelusta ilman mitään vermeitä. Silloin riittää esim. telkkari taustamusalle. Suosittelen kaikille. Kokeilkaa eres.

        linjoilla. Itse pistin aika hulinaksi jossain vaiheessa. Kokeilin rajoja. Olihan mulla asiaakin...
        Nyt saitti on ihan jees. Kivoja asioista kiinnostuneita karaokeharrastajia on ilmestynyt saitille.

        Kerron tän analyysini muillekin. Saitilla on käyty hyvinkin syvällisiä asioita. Ihan karaokesta kokonaisuudessaan, jotkut ovat olleet kiinnostuneita ja ymmärtäneet. Kaikki ei voi olla samaa mieltä eikä ole haluakaan ymmärtää. Kaikkia meitä tarvitaan...

        Minä rakastan puhua kokemuksista, kuulla kokemuksia. Haluan tietoa sekä teknisestä puolesta, että kokemuksista sinällään...

        Itse olen vetänyt jokee nyt jonkun aikaa. Oon hiukka poikkeava juontaja. Niin hyvässä kuin pahassakin. Karaoke valitettavasti on oman kuoppansa pohjilla, mutta suunta on tietty vain ylöspäin!

        Mä oon nyt Kuopiossa ja mun olisi pitänyt osallistua x-factoriin, mutta katsoessani pitkää jonoa - ajattelin että en ole tota kokemusta vailla. Muutahan en elämässäni haekaan enää tässä iässä kun kokemuksia, olkoon ne omia tai toisten... Olen siitä onnellinen, että olen nähnyt, kokenut kaikenlaista - välillä se alkaa naurattaa.... kun ei ole vielä oppinut huomaamaan, että kaikki päättyy aikanaan ;)


      • Dark-women
        tilletalle kirjoitti:

        En ole , anteeksi lukenut, mutta teetkö keikkaa? Siellä ei katkaisijalla tee mitään muuta kuin hallaa. Huudellaan mitä sattuu, itketään, onko mikki päällä vai ei. Kaikki mikkiasiattomuudet hoidetaan ammattimaisesti niillä mikeillä, joissa ei ole katkaisijaa. Kaapelit ovat tärkeitä. Ootko muuten musaani kuullut tosta mun kertomastani häiriönpoistajasta? Se todella toimii, mutta vaatii todella viitseliäisyyttä, että tajuaa mistä niitä voi muutamalla eurolla ostaa!

        On aika paljon keikkoja takana. Lisää saisi kun jaksaisi vetää vielä harrastuksena. Ei olla vielä edetty sataa kilometriä kauemmaksi --- Vaikka varmasti tarvetta olisi. Tosta shuren s 58 keskiäänten kuopasta. Itse tajusin sen ja sen voi korvata, jos on tarve mikseristä. Mutta eihän mikään olekaan kiinni muusta kuin halusta ja kuulosta.... 30 -40 vuotta desibelit tiltissä, alkaa helpottaa - kun kuopat ovat omissa korvissa, mutta ne vain soi!

        Meillä on sellainen vanha rouva, joka haukkuu heti pystyyn, jos äänet nousee liikaa. Se on mittari kotona, mutta miten minä raaskin sen karaokeen viedä? Olisihan se aika mojovaa kun liikaa ääntä käyttävät saisivat taistella mikkiin kuokottavan "tuomarin" komentelijan kanssa. Ei sille voi edes suuttua, vaan on pakko oppia... Joo viikon loppu täysi ja nukutuksi saan perjantaista sunnuntaista noin 4 tuntia. Hullulla on onneksi tämäkin helppoa.

        hyväksi todettu tuo langallinen Shure beta mikki. Oli tosi mukava sillä laulaa ja vaikka oletin, että eiköhän sitä illan mittaan tule otettua toi entinen langaton Shure käyttöön, mutta toisin kävi. Entinen sai olla ihan koskemattomana koko illan.
        Ostimme reilun mittaisen kaapelin tuohon mikkiin, jotta ei ala johdon pituus ahdistaa ja ei ollut mitään ongelmia senkään vuoksi.
        Mieheni tykkäsi myös tuosta uudesta mikistä. Finkkujen uusinta karaokelevyä vedettiin ja lisäksi entisiä powereita.Tosi ihanaa ja lystiä riitti koko illaksi.
        Kiitos siis hyvästä vinkistä Musaanille ja muillekkin.

        Tilletallelle tiedoksi, että ihan kotikaraokea olemme lauleskelleet ja siten ei mitään osaa eikä arpaa keikkoihin.. Hyvää laulamisen iloa kaikille...Moi moi

        Ps. KSF karaokelinkissä oli sellainen karaokelaite, kuin MadBoy ja sai ainakin minut uteliaaksi sen laitteen suhteen. Näytti helpolta ja yksinkertaiselta laitteelta.
        Toisikohan pukki sellaisen, jos hänelle kirjoittaisi...heh heh


      • lauluri
        yleistää......... kirjoitti:

        kyllä suomessa on paljonkin korkeatasoisia karaokepaikkoja,laitteistoja ja myös ammattitaitoisia juontajia jotka kyllaä osaa työnsä! montakos karaokeiltaa arvon musaani on juontanut/miksannut kun on noin vara arvostella kentällä olevia laitteistoja/paikkoja?

        osti k laiteet mixeri kaiku aktiivikaiuttimer600w ja hdd laiteet mutta en osaa säätää niitä kohalle laulu kuuluu lujaa mutta musiikki ei juuri mitää on kyllä tarkka säärettävä ku aja hdd siinä se huomaa kaikki hurinat ja surinat ja mikki liia herkkä mikä passiivikaiuti autaako se että musiikki kuuluu paremmi kertokaa tyhmälle?


    • lauluri

      onko noissa mikeissä eroja sointuha ne eri lailla että saarnaajalle eri ku laulajalle kertokaa tyhmälle kolme kuukautta karaokea harrastanut??

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe