mutta usein kun lukee tai kuuntelee ihmisten juttuja tulee väistämättä tunne, että toiset luulevat omistavansa rakkaansa. Olkoon rakas sitten puoliso, ystävä tai lapset. Oma vankkumaton mielipiteeni on, että kaikki on vain lainaa.... Onhan näin?
Omistanko rakkaani,
19
230
Vastaukset
- on lainaa,
sen myötä kaikki.
Silti, ei minulle rakkaani ole kuin pölyä, välinpitämättömyyttä.
Haluan kuulua hänelle, hän minulle, c'est la vie. - käyttäytyvät
aivan kuin omistaisivat kumppaninsa.Moni jopa puhuu ja esittää mielipiteitä toisen puolesta.
Eletään,kuin oltaisiin kaksi ihmistä samassa kehossa.- kukakoon
En omista, mutta toivoisin omistavani hänen "sisimpänsä" siis vain sen osan joka on tunteita tulvillaan, halun, himon ja rakkauden tunnetta. Toivon että nämä tunne alue osan omistan rakkaastani täydellisesti.. ja myös pystyisin sen täyttämään, ilman vierasta "työvoimaa".. Aurinkoista iltapäivää jokaiselle.
- jiweXXX
ja siihen kaatuu moni suhde?
ei wapaata woi wangita :=) - viivatiina
jiweXXX kirjoitti:
ja siihen kaatuu moni suhde?
ei wapaata woi wangita :=)useempi suhde kaatuu siihen että ei välitetä ollaan niinkun ei oltaskaan kuka sitä kaipaa suhteelta ettei kaikkina aikoina tiedä missä toinen menee eihän ollu puhe vangitsemisesta vaan omistamisesta voihan olla että mellä on eri käsitys sanasta omistaa.
viivatiina kirjoitti:
useempi suhde kaatuu siihen että ei välitetä ollaan niinkun ei oltaskaan kuka sitä kaipaa suhteelta ettei kaikkina aikoina tiedä missä toinen menee eihän ollu puhe vangitsemisesta vaan omistamisesta voihan olla että mellä on eri käsitys sanasta omistaa.
Ilmenee kahlitsemisella ja kontrolloimisella tai välinpitämättömyydellä, vain lainaa, käymään vain tänne tullaan eikä olemaan, mentaliteetilla. Molemmat käytösmallit aiheuttavat ahdistusta läheisille ja ne eivät ole rakkautta.
- viivatiina
miljoona kirjoitti:
Ilmenee kahlitsemisella ja kontrolloimisella tai välinpitämättömyydellä, vain lainaa, käymään vain tänne tullaan eikä olemaan, mentaliteetilla. Molemmat käytösmallit aiheuttavat ahdistusta läheisille ja ne eivät ole rakkautta.
jos vielä tällä iällä pitäis kahlita kontrolloida sillon kyllä kannattais jo miettiä sinkku elämää loppu elämäksi.
- viivatiina
mutta en ahdista molemmat mieheni ja lapseni ja molemmat omistaa minut varmaan tuntus aika hullulta enkä ehkä oliskaan sellaisessa liitossa missä joutus odottaan koko ajan millon laina aika umpeutuu.
- minäkin,
en tosin voi myydä, ja lainatakaan en raski.
En edes haluaisi olla ihmisen kanssa, joka ei halua kuulua minulle.
Onnekasta on rakastaa, ja haluta yhdessäoloa, läheisyyttä - kin. - viivatiina
minäkin, kirjoitti:
en tosin voi myydä, ja lainatakaan en raski.
En edes haluaisi olla ihmisen kanssa, joka ei halua kuulua minulle.
Onnekasta on rakastaa, ja haluta yhdessäoloa, läheisyyttä - kin.haluais olla ihmisen kanssa joka ei omista mua eikä se omistaminen tarkoita ahdistamista vaan sitä että pystyy ottaan vastuun toisesta asiassa kun asiassa ei ole koskaan yksin eikä tunnetta että jää tyhjän päälle elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.
- jiweXXX
ongelma onkin tjn
kun luulee omistawansa/hallinnoiwansa toista?
onko se sitä narsismia :=)
hetken me wain täällä ollaan eikä kukaan määrää minun kulkemisia :=) Jos uskaltaa sitoutua, saa ja antaa rakkautta enemmän.
- kukakoon
asiaa vistisi.
kukakoon kirjoitti:
asiaa vistisi.
Menettämisen pelko, johtaa sitoutumisen pelkoon ja silloin ihminen aiheuttaa vain tuskaa läheisilleen ja se ei ole rakkautta.
- Pimu F.
hetken mulle lainaa vain;) En itse usko omistamiseen. Rakkauteen kyllä.
t.Pimu- taas uskon,
että antautuessaan tosi rakkauteen ihminen haluaa tulla vangituksi, ei kahlein, eikä käsiraudoin, vaan hämähäkin seitin ohuin rakkauden välkkyvin langoin.
- Pimu F.
taas uskon, kirjoitti:
että antautuessaan tosi rakkauteen ihminen haluaa tulla vangituksi, ei kahlein, eikä käsiraudoin, vaan hämähäkin seitin ohuin rakkauden välkkyvin langoin.
ei voi silti koskaan;) en tiedä, jos liikaa joku kahlitsee...voin pahoin. Lähden pois. Todellinen Rakkaus sisältää minusta tuon luottamuksen toiseen ihmiseen...se sitten taas eriasia ihan, onko tuo toinen aina sen luottamuksen arvoinen;)) Pettynyt olen minäkin....
t.Pimu - ei voi
Pimu F. kirjoitti:
ei voi silti koskaan;) en tiedä, jos liikaa joku kahlitsee...voin pahoin. Lähden pois. Todellinen Rakkaus sisältää minusta tuon luottamuksen toiseen ihmiseen...se sitten taas eriasia ihan, onko tuo toinen aina sen luottamuksen arvoinen;)) Pettynyt olen minäkin....
t.Pimupakolla kahlita, mutta rakkauden tunne haluaa, ainakin minut, tuntemaan rakkauden kahletta.
Miksi muuten haluttaisiin olla yhdessä, kuin rakkauden kevein kahlein?
Rakkaus antaa varmuutta, antaa leventää, laventaa latuja, kun luottaa, ja rakastaa.
Ilkeilyn pallokahle karkoittaa rakkauden. - Pimu F.
ei voi kirjoitti:
pakolla kahlita, mutta rakkauden tunne haluaa, ainakin minut, tuntemaan rakkauden kahletta.
Miksi muuten haluttaisiin olla yhdessä, kuin rakkauden kevein kahlein?
Rakkaus antaa varmuutta, antaa leventää, laventaa latuja, kun luottaa, ja rakastaa.
Ilkeilyn pallokahle karkoittaa rakkauden.vaikea asia..toisaalta niin yksinkertainen ja toisaalta vaikea. Itse uskon myös siihen että, jollain lailla jos, kahdella ihmisellä samantapainen arvomaailma...niin tuo tie paljon helpompi kulkea..ja sitten tosi paikallan tullen vasta, tuo Rakkaus mitataan oikeesti..jääkö toinen vai lähteekö?
Pelkät lupaukset eivät vielä ole sinällänsä mitään...vaan ne teot. Kuka viereesi jää..
t.Pimu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472