Kuparikierukka = haluttomuus..!?..

KundiStadi29

Haluaisin kuulla naisten kokemuksia kuparikierukan aiheuttamasta haluttomuudesta. Olen jonkunverran löytänyt keskusteluista infoa asiasta, emmekä siis ole asian kanssa yksin - onneksi jos se nyt helpottaa *huoh*!

Kertokaapas..ja mieluusti tekin jotka olette poistattaneet kierukan ja saaneet asiat oikealle tolalleen :)

Ps. Runsaat ja tiheät vuodot varsinkin kierukan jälkeen ovat liittyneet asiaan monilla.

13

7635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen.75

      Itelläni kuparikierukka.Ihan ensiksi..
      Itse kupari ei ole aine joka haluttomuutta tekisi..se on nyt sit vaan tosiaan joillain ne vuodot mitkä häiritsee.
      Itsellä näin:
      Söin yli 10v pillereitä ja koko sen ajan haluton.Lopetin pilsut puoli vuotta sitten kun otin tän kierukan ja tadaa tän puolen vuoden jälkeen pamahti karmee himo kun viimein olen omilla hormooneilla,oma itteni!On kestänyt jo kuukauden! Mahtavaa...Olen muutenkin herännyt eloon persoonana..ns löytänyt itteni.Ennen sitä olin VAIN pelkkä äiti ja kodinkone..nyt nautin uusista asioista ja ELÄN.
      Serkulleni kävi samoin..puoli vuotta ja muuttui kaikki parempaan.Siksi puhun kuparik:n puolesta.

      • KundiStadi29

        Haluaisin arvon naiset vastauksia tuosta itse ongelmasta jonka esitin, eli kierukan jälkeen iskevästä haluttomuudesta....olisi tärkeää... :-/

        ps. en ole väittänyt että kupari aiheuttaisi haluttomuutta, tai etteikö kierukat sopisi useimmille tms mutta omassa tilanteessa niistä vastauksista ei nyt vain ole apua, sorry :(


      • tefnut
        KundiStadi29 kirjoitti:

        Haluaisin arvon naiset vastauksia tuosta itse ongelmasta jonka esitin, eli kierukan jälkeen iskevästä haluttomuudesta....olisi tärkeää... :-/

        ps. en ole väittänyt että kupari aiheuttaisi haluttomuutta, tai etteikö kierukat sopisi useimmille tms mutta omassa tilanteessa niistä vastauksista ei nyt vain ole apua, sorry :(

        Tästä tuskin on apua, kun mulla ei tosiaankaan oo ollu kokemusta kierukoista ollenkaan, mutta... Mun siskolla oli kuparikierukka ja silläkin oli sellasta lievää haluttomuutta...eikä asiaa parantanu yhtään se, että oli just saanu pienen tytön...onnex se vaan jakso yrittää lähtemällä ulos syömään miehensä kanssa, käymällä seksikaupoissa ja parilla messuilla...sai ideoita joita pysty kokeilemaan, siis keksi ja kokeili vaan ahkerasti eri juttuja... niin, siis siskolla oli jopa niin pahana välistä se haluttomuus, että se alko esittää miehelleen että kyllä kiinnotaa ja kyllä tuntuu hyvältä, vaikka todellisuudessa paikkoihin alko jo sattumaan.Loppujen lopuks se meni lääkäriile ja kyseli asiasta ja alko samaan aikaan käyttämään e-pillereitä ja VOLAA!!! Himot palas ja sen jälkeen elämä on taas malillaan! Eli kannaattaa vaan koittaa kannustaa kaveria kokeilemaan eri juttuja ja onhan niitä "himonherättäjiäkin" myynnissä just esim seksikaupoissa yms.
        Tsemppiä!


      • n25
        KundiStadi29 kirjoitti:

        Haluaisin arvon naiset vastauksia tuosta itse ongelmasta jonka esitin, eli kierukan jälkeen iskevästä haluttomuudesta....olisi tärkeää... :-/

        ps. en ole väittänyt että kupari aiheuttaisi haluttomuutta, tai etteikö kierukat sopisi useimmille tms mutta omassa tilanteessa niistä vastauksista ei nyt vain ole apua, sorry :(

        sulle just sanottiin tuossa äskeisessä viestissä. Ei kupari aiheuta haluttomuutta. Siis kuparikierukassa ei ole muita ns. "vaikuttavia" aineita kuin tuo kupari. Se ei ole hormonaalinen ehkäisykeino.

        Ja jos se aiheuttaa haluttomuutta henkisellä tasolla, niin sitten sen voi aina poistaa.


      • KunsiStadista29
        n25 kirjoitti:

        sulle just sanottiin tuossa äskeisessä viestissä. Ei kupari aiheuta haluttomuutta. Siis kuparikierukassa ei ole muita ns. "vaikuttavia" aineita kuin tuo kupari. Se ei ole hormonaalinen ehkäisykeino.

        Ja jos se aiheuttaa haluttomuutta henkisellä tasolla, niin sitten sen voi aina poistaa.

        Kiitos tähän asti, kirjotelkaa toki lisää. Meilläkin on lisäksi taustalla lapsen syntymä, josta kylläkin on jo aikaa pari vuotta, vaikuttanee silti hieman.

        N25:lle: En tiedä vastasitko tuossa minun suuntaani, jos niin teit: en tosiaan edelleenkään (heh) ole syyttänyt kuparia haluttomuuden aiheuttajana, vaan kertonut meidän kohdalle osuneesta halujen laskusta kun siirryttiin tuohon ehkäisytapaan. =) Keskittyisin mieluiten itse asiaan kuin korjailemaan tuota samaa asiaa useasti ;) heh...!


      • StadinKundi29
        tefnut kirjoitti:

        Tästä tuskin on apua, kun mulla ei tosiaankaan oo ollu kokemusta kierukoista ollenkaan, mutta... Mun siskolla oli kuparikierukka ja silläkin oli sellasta lievää haluttomuutta...eikä asiaa parantanu yhtään se, että oli just saanu pienen tytön...onnex se vaan jakso yrittää lähtemällä ulos syömään miehensä kanssa, käymällä seksikaupoissa ja parilla messuilla...sai ideoita joita pysty kokeilemaan, siis keksi ja kokeili vaan ahkerasti eri juttuja... niin, siis siskolla oli jopa niin pahana välistä se haluttomuus, että se alko esittää miehelleen että kyllä kiinnotaa ja kyllä tuntuu hyvältä, vaikka todellisuudessa paikkoihin alko jo sattumaan.Loppujen lopuks se meni lääkäriile ja kyseli asiasta ja alko samaan aikaan käyttämään e-pillereitä ja VOLAA!!! Himot palas ja sen jälkeen elämä on taas malillaan! Eli kannaattaa vaan koittaa kannustaa kaveria kokeilemaan eri juttuja ja onhan niitä "himonherättäjiäkin" myynnissä just esim seksikaupoissa yms.
        Tsemppiä!

        Kyllä tuosta oli apua, kiitos kun maltoit kirjotella! Ainahan näihin asioihin voi vaikuttaa useatkin seikat, mutta auttaa toki paljon kuulla toisilta kokemuksia! Kiitos! Meillä tuo haluttomuus on iskenyt kyllä tosi pahasti päälle, seksi on ahdistava asia - mutta jospa saisi sen oravanpyörän esim kertomillasi seikoilla toiseen suuntaan :) ..onneksi sentään ollaan voitu keskustella asioista! Kirjotelkaa vaan lisää jos tulee mieleen juttuja!


      • Luonnonlapsi

        Mulla on ollut kuparikierukka reilut kolme vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen. Olen kokeillut viittä eri e-pillerimerkkiä, eikä olo ollut hyvä niiden kanssa kertaakaan. Olin kiukkuinen ja itkuinen ja ennen kaikkea seksihalut katosivat. Lisäksi vuotoa tuli milloin sattuu, pahimmillaan sitä kesti 3 kk yhtä menoa ja kipujen kanssa. Kukaan lääkäri ei ollut edes maininnut kierukan mahdollisuutta, kaikki automaattisesti tarjosivat pillereitä. Onneksi keksin kysyä kierukasta ehkäisyneuvolasta. En ole synnyttänyt, joten kierukan laitto hieman sattui ja vatsa oli hiukan aikaa sen jälkeen kipeä, mutta muuten olin tosi tyytyväinen. Kuukautiset ovat todella runsaat verrattuna aikaisempaan, mutta se on pieni hinta siitä, että "olen oma itseni" eikä tarvitse miettiä, vaikuttaako ylimääräisten hormonien syönti psyykeeseen tai muuta.

        Minua rupesi harmittamaan jossain vaiheessa tosi paljon, että kaikkialla tuputetaan synteettisiä hormoneita eikä luonnollisemmista vaihtoehdoista edes kerrota. Olen iloinen, että otin asioista itse selvää. Yleensä kuparikierukkaa ei kuulemma tarjota synnyttämättömälle naiselle (itse en ole synnyttänyt), mutta varsinaista estettä sen käytölle ei kuitenkaan ole.


    • Jaana39

      Minulle tuli kauheat mielialahäiriöt ja haluttomuus tuosta kuparista.

      • Jopsu30

        Painin samojen ongelmien kanssa. Mietin että voiko tosiaan kuparikierukka aiheuttaa haluttomuutta? Taannoiset raskaudet eikä imettäminen ole vaikuttaneet haluihin, mutta nyt kun kierukka ollut pari kk olen ihan hämilläni. Aiheuttaa ajoittain myös hiukan epämielyttäviä tuntemuksia alavatsalla, että varmaan vaikutus osin myös psyyken kautta...


    • Laurazki

      Luultavasti se vaikuttaa haluttomuuteen, että kohdussa on jotakin. Vierasesine efekti jne.

    • MariZXY

      Minullakin outoa haluttomuutta, kuparikierukka laitettiin puoli vuotta sitten. Paino myös noussut oudosti, epäilinkin että mulle on laitettu hormonikierukka. Mutta kyllä se kuparikierukka on... Luulin ettei siihen liity tällaisia oireita. Voi kyllä johtua pitkistä työpäivistä tuo painonnousu ja haluttomuus, mutta jotenkin tosi selvästi liittyi kierukan laittamiseen. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen, ei ole runsaita vuotoja - mutta vuotojen väli tihentynyt.

      • MariXYZ

        Niin ja mun kierukassa myös hopeaa, joka on elimistölle myrkky, mutta estää kuulemma tulehduksia.


      • Anonyymi

        Minulla on myös kuparikierukka ollut reilu puoli vuotta. Paino on noussut vaan, ja haluttomuus huipussaan. Ennen tätä oli hormoonikierukka, haluttomuutta silloin myös mutta paino ei sentään noussut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe