Laihdutuksen aloitus

kitudietillä

Olen 32-vuotias nainen ja olen ollut koko elämäni runsaasti ylipainoinen. Tällä hetkellä painoa on 122 kiloa ja pituutta 165. Lihasmassa olematonta ja kunto äärimmäisen huono.

Päätin aloittaa painonpudotuksen kuukauden kitudietillä, eli kalorit noin 500:n luokkaa päivässä ja runsaasti vettä. Tämän jälkeen jatkaisin noin 1200 kalorin dietillä ja monipuolisella ruokavaliolla.

En oletakkaan, että kitudietin aikana laihtuisin rasvaa. Ajattelin, että tänä aikana saan vatsalaukkuni pienennettyä ja itseni vierotettua suurimmista ruokapaheista. Ja toki oletan, että kiloja katoaa nesteiten myötä useita, mikä tsemppaa jatkamaan.

Onko muita tällä tavalla aloittaneita? Kertokaa kokemuksistanne, oliko kitudietistä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Koko laihdutuksessa tähtään 80 kiloon.

13

983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lannistaa

Tuota. Oikeasti on helppo suunnitella, että pitää kuukauden kitudieettiä. Toteuttaminen on sitten ihan toinen juttu. Veikkaisin, ettei Sinua kuulu raportoimassa parin viikon päästä, että "hyvin menee - en ole lipsunut". Ehkä olisi järkevä suunnitella jokin ohjelma. Se olisi helpompi pitää. Suosittelisin esim. Nutrilett-kuuria. Sellaisella monet ovat pystyneet pitämään kalorit todella alhaalla pitkiäkin aikoja. Koskaan nimittäin normaaliruualla en ole kuullut ihmisten onnistuneen esim. 500 kcal -kuurilla olemaan esim. kuukautta. Voit tietysti olla ensimmäinen, mutta veikkaatko itse olevasi muita kovemmin motivoitunut ja että Sinulla on noita epäonnistujia lujempi selkäranka ?

>

Tottakai laihdut rasvaa. Tosin painosi saattaa pudota vaikka yli kymmenen kiloa kuukauden aikana, mutta rasvaa taitaa mennä ainoastaan viitisen kiloa.

• Mehän ollaan aikalailla saman kokoisia, :). Laihdutus on aina hyvä päätös. Rankempaa on siinä päätöksessä pysyminen... Mä olen saanu nyt pudotettua about 10 kiloa osanutraamisella. Mulla on ihan toi oma viestiketju, jossa kirjotan kuulumisiani. Kannattaa sunki alottaa jotain tollasta samanlaista, kitudieetin sijaan. En toki tyrmää sun ajatusta, ihan samoja on tullu tuumailtua. Mutta onhan se ratkeamisen mahdollisuus suurempi, ku kieltäytyy täysin kaikesta.
      Tutustupas tonne nutrausketjuihin, ja liity mukaan! :)

Tsemppiä kuitenki, mitä sitte päätätkään tehdä!

• szamanlainen

Mä olen myös 32 v olen 163 pitkä, olen painanut 110 kg nyt painan 100 kg, kävin hakemassa yksityiseltä lääkäriltä reductil laihdutuslääkettä, se on kyllä kallista, 15 mg tabletit 28 maksavat 56.94 euroa mutta tämä on kyllä auttanut olen koittanut jos jonkilaisia kuureja, mutta aina on se hirveä nälkä pakottanut syömään, ja kun olen sortunut syömään liikaa olen vaan jotenkin sitten luovuttanut siihen lääkkeeseen saisi jonkun korvattavuudenkin, mutta haluan laihduttaa omassa tahdissa ja kai sitä menisi 56 euroa ruokaankin nopeasti. Kaikista paras olisi kun saisi olla vaikka kesälomalla, töissä on paljon hankalampi laihduttaa, kun työkaverit syövät kokoajan jotain vieressä ja alkaa tehdä mieli itsekin syödä kaikenlaista, ei se nyt sillätavalla ihmelääke ole ettei ollenkaan tekisi ruokaa mieli, mutta kun päättää ja on sisukas se auttaa pääsemään ainakin siitä ihan sairaalloisesta näläntunteesta jolloin voisi syödä vaikka pieniä kiviä, vaikka ei tarvitsisi kun on "vararavintoa" kylkimakkarat täynnä, se on kumma että voi silti tulla kiljuva nälkä vaikka vararavintoa olisi. Laihdun ainoastaan silloin kun syön todella vähän muuten pysyy ihan samassa. Lisäksi en oikein haluaisi heidän tietävän, että olen laihdutuskuurilla, vaikka olen laihtunut 10 kg kukaan ei ole sanonut että oletpas laihtunut, ehkä se ei näy missään? Jotkut tutut työn ulkopuolelta kyllä ovat sanoneet, että olen laihtunut, sanon aina heille mutta eihän se 10 kg vielä riitä pitäis saada 37 kg pois.

• szamanlainen

siis 28 kpl Reductil 15 mg maksavat 56.94, jos joku ihmetteli, mitä se 28 tarkoittaa

• Ihan taatusti näkyy 10 kg pudotus, älä siitä huoli. Näkyy se mullaki, ja tuntuu, vaikka painoa onki vielä sellaset 120kg hujakoilla. Ne on vaan ne sun työkaverit kateellisia, ;).
        Samaa mieltä tosta, että töissä on hankala laihduttaa. Siellä tulee nälkäki herkemmin, ku tekee jotain. Ja tosiaan se että muut syö, vaikuttaa paljo. Kotona on helpompi, ku ei ole pakko ostaa ruokaa tai edes laittaa/syödä sitä. Mä olen ite nyt työttömänä, vaikka tää muuten on ihan päin peetä, niin tuskin muuten olisin pystyny tähän laihdutukseen alkamaan näin täyspainoisesti jos olisin töissä. Sehän se sitte hirvittääki, kun sinne töihin meno joskus koittaa...että mites käy. Mutta se on sen ajan murhe. :).

• Kuntokuuri

Peesaan tuota Binchya. Nutrata voi niin monella tapaa. Alkuun, vaikka se täysnutaus ja siitä sitten muokkaa sitä osanutraukseen tms.
      Ekat 3 päivää voi olla yhtä tuskaa.
      Ja oikeesti olen sitä mieltä, että pitää olla se muukin elämä kunnossa.
      Motivaatiota, itsekuria. jatkaa matkaa, vaikka repsahduksia tulisi.
      Oman voinnin seuraaminen ja oman kehon kuuntelu.
      Varaa aika lekurille tms ja saat sieltä tukea ja apua.
      Oman taistoni löydät tuolta muut dieetit ja allevokuurit.
      matkani jatkuu nutrauksessa.

• Ap.

Luonnollisesti kitudietti käy pään päälle ja on varmasti hetkiä, jolloin luulee tulevansa hulluksi jos ei heti tyhjennä jääkaappia. Siksi ajattelin pitää tukalina hetkinä mässypäivän. Mässypäiväähän ei tietenkään voi olla kuin korkeintaan kerran viikossa ja silloinkin kalorit alle 1600.

Erityisesti minua kiinnostaa lihashävikki. Kuinka paljon sitä katoaa kitudietin aikana ja missä se näkyy/tuntuu? Entäs ei-niin-kitudietin aikana? Onko hölmö ajatus laihduttaa 80 kiloon, en tarkoita pelkästään kitudietillä, ja sitten aloittaa lihasharjoittelu? Vai onko siihen mennessä tehnyt liikaa vahinkoa.

Olen kokeillut Reduja lääkärin painostuksesta ja se oli virhe. Suussa oli koko ajan lyijyn maku, vettä ei meinannut saada alas mikä teki kihdin oireita ja vessanpönttö oli veressä kun yritti ulostaa. Lisäksi syke nousi. Redut ovat käsittääkseni psyykkeeseen vaikuttavia "lääkkeitä", joten kierrän ne tästä edes kaukaa niinkuin muutkin laihdutus"lääkkeet".

• alempaa:

>

Kirjoitin näin: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8357013/39208983

Lihaksen katoaminen näkyy oikeastaan siinä, että olet vielä normaalipainossakin "löysävartaloinen". Sitten se ns. kiinteyttäminen vie ihan yhtä kauan kuin laihduttaminenkin. Nämä yhdessä - siis laihduttaminen niin, että lihakset säilyy - edesauttaa laihtumista, joten ei ole mitään mitään syytä olla treenaamatta laihdutuksen aikana.

>

On hölmö ajatus. Mikään perustelu ei ole järkevä, jos yrität selittää, että sitten kun "jotain", voin aloittaa lihaskuntoharjoittelun. Aloita heti. Tänään.

>

Yleensä mässypäivien jälkeiset päivät ovat kaikkein kovimpia kestää. Siksi kerta viikossa ei ole hyvä ajatus, jos aikoo olla koko ajan pienillä kaloreilla (ketoosissa; ketoosi katkeaa kun syöt kunnolla). En tiedä, miten vankka kokemus Sinulla on, mutta ilmeisesti monet laihdutukset ovat jääneet yrityksiksi (vaikka on lääketieteellinen apukin käytössä), niin sanoisin, että tuo suunnittelemasi on jopa edellisiä raskaampi henkisesti.

Jos ajattelet nopean tuloksen motivoivan, ota Nutrilett-kuuri. Voithan sitten Nutrilett-kuurin aikana pitää vaikka paastoa viikon, jos ajattelet, että pystyt siihen.

• ei noin...

ei kannata alkaa kitudietillä vaan jätät perunan, riisin, pastan, viljatuotteet ja kaikki makeiset. isäät protskujen saantia ja syöt kasviksia puoli kiloa päivässä. Voin luvata, että painosi putoaa aikalailla.

itse laihdutin -15kg 4kk vvh:lla ja vaikka välissä oli n. 1 vuoden mittainen hiilihydraattielämä, niin kiloja tuli vain 3 takaisin. Nyt parisen viikkoa sitten aloitin taas ja painoa on pudonnut jo ne 3kg.

Maha voi paremmin ja ruokailujen jälkeen ei turvota (en edes muista milloin olisin pieraissut viimeksi ;) ).

googlaa "karpit" ja tutustu sivuihin foorumiin

• -25kg..

Ensinnäkin, mahalaukun supistamiseen ei tarvitse kuukauden kituutusta. Se hoituu joko kolmenpäivän paastolla tai viikon keittodieetillä.

Makeannälkäiselle, kuten minä itse olin, on korkeahiilarinen keittodieetti näppärä. Herkuista ei tarvitse luopua, mutta mitään kiinteää ei saa syödä. Et käytännössä voi syödä päivässä niin paljoa nestemäistä ravintoa, että et laihtuisi. Joten kaupasta vaan paljon pussikeittoja, muroja (ei mysliä), pirtelöä, jogurttia, jne. Hiilarimäärän tulee olla korkea, koska mitä enemmän nopeasti imeytyviä hiilareita sitä nopeampaa ne sulavat ja sitä vähemmän niinikään venyttävät mahalaukkua.

Laihdutin itse tuollaisella dieetillä kymmenen kiloa, mutta ympäristön paineen vuoksi ruokavaliota oli mahdoton pitää. Sittemmin siirryin VHH-ravintoon, jolla lähti -25kg ja nyt neljä vuotta myöhemmin olen edelleen painoindeksissä 21.

• Vanha Jojo

Jos "mitään kiinteää ei saa syödä", miksi sitten muroja?

Pelkkiä nestemäisiä aineita sisältävässä dieetissä voi tulla aika nopeasti hillitön halu PURESKELLA jotain. Ainakin itse muistan, kuinka joskus kaukaisessa nuoruudessani, kun olin jollakin vastaavalla dieetillä, tämä hinku iski vähän väliä.

Pussikeitot ovat kyllä sen verran kammottavan makuisia (lomalla tuli pari kertaa kokeilluksi), että niillä kyllä varmasti paino putoaa, kun ei niitä voi kovin paljon syödä. Ravintoarvot ovat sitten ihan kokonaan toinen juttu, mutta jätetään ne toiseen kertaan.

• -25kg..
        Vanha Jojo kirjoitti:

Jos "mitään kiinteää ei saa syödä", miksi sitten muroja?

Pelkkiä nestemäisiä aineita sisältävässä dieetissä voi tulla aika nopeasti hillitön halu PURESKELLA jotain. Ainakin itse muistan, kuinka joskus kaukaisessa nuoruudessani, kun olin jollakin vastaavalla dieetillä, tämä hinku iski vähän väliä.

Pussikeitot ovat kyllä sen verran kammottavan makuisia (lomalla tuli pari kertaa kokeilluksi), että niillä kyllä varmasti paino putoaa, kun ei niitä voi kovin paljon syödä. Ravintoarvot ovat sitten ihan kokonaan toinen juttu, mutta jätetään ne toiseen kertaan.

Muroista sen verran, että ideahan ei ole niinkään kiinteys vaan ruoan nopea sulaminen. Murot ovat melkein pelkkää hiilaria ja maitoon liuotettuna menevät keitosta siinä missä 'oikeakin keitto'.

Pussikeitot heitin helppona vaihtoehtona jos ei jaksa kokkailla. Tietty voi syödä hernerokkaa ja kasviskeittoja vähäisellä lihamäärällä.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin itse söin kyllä kiinteääkin hiilaria ekan viikon jälkeen. Esim. vaimon kanssa mäkkärissä käydessä hän söi normaaliaterian ja minä ranskalaisia pirtelön kanssa. Vatsa kyllä kertoo heti, jos ravinto on liian kiinteää. Supistuttuaan laajeneminen tuntuu aika ikävältä ja pahimmillaan pistää mahan ihan sekaisin. Samoin söin karkkia, joka ei onneksi juuri mahalaukkua venyttänyt.

Venyminen tapahtuu kuitenkin todella helposti ja napostelun kanssa huomaa äkkiä tarvitsevansa yhä isompia annoksia. Sitten pitää taas palauttaa. Ja siirtymävaihe on kaikista vaikein, ei niinkään keittoravinnossa pysyminen (samahan pätee kaikkiin dieetteihin).

Pureskeluntarve ei ainakaan itselleni ollut ongelma..

• 4rt0
        -25kg.. kirjoitti:

Muroista sen verran, että ideahan ei ole niinkään kiinteys vaan ruoan nopea sulaminen. Murot ovat melkein pelkkää hiilaria ja maitoon liuotettuna menevät keitosta siinä missä 'oikeakin keitto'.

Pussikeitot heitin helppona vaihtoehtona jos ei jaksa kokkailla. Tietty voi syödä hernerokkaa ja kasviskeittoja vähäisellä lihamäärällä.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin itse söin kyllä kiinteääkin hiilaria ekan viikon jälkeen. Esim. vaimon kanssa mäkkärissä käydessä hän söi normaaliaterian ja minä ranskalaisia pirtelön kanssa. Vatsa kyllä kertoo heti, jos ravinto on liian kiinteää. Supistuttuaan laajeneminen tuntuu aika ikävältä ja pahimmillaan pistää mahan ihan sekaisin. Samoin söin karkkia, joka ei onneksi juuri mahalaukkua venyttänyt.

Venyminen tapahtuu kuitenkin todella helposti ja napostelun kanssa huomaa äkkiä tarvitsevansa yhä isompia annoksia. Sitten pitää taas palauttaa. Ja siirtymävaihe on kaikista vaikein, ei niinkään keittoravinnossa pysyminen (samahan pätee kaikkiin dieetteihin).

Pureskeluntarve ei ainakaan itselleni ollut ongelma..

Lue vinkit laihdutukseen http://www.kuntoilijat.net/laihduttaminen/laihdutus niin luulis onnistuvan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3215
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1092
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      851
    Aihe