Minkälaisen rangaistuksen kuski voi saada piirturin käyttämättäjättämisestä??? Olen ajanut useita vuosia henkilöliikennettä eikä työnantaja ole koskaan kysellyt kiekkojen perään. Olen ollut keikkapalkkaisena tekemään keikkoja aikataululla, joka ei todellakaan ole aina ollut rajoituksten puitteissa. Vaihtoehtoa ei ole ollut tai muuten olis työt loppunut. Jos asia tutkitaan, saan varmaan sakot mutta eikö työnantajalla ole mitään velvollisuutta valvoa, että käytän kiekkoa; heillähän on kuitenkin kiekkojen säilytysvelvollisuus????
Rangaistus ajopiirturiin käyttämättäjättämisestä?
3
1022
Vastaukset
- Tuleva byrokraatti
Piirturin käyttämättä jättäminen sisältyy tieliikennelaissa rangaistavaksi teoksi säädettyyn tieliikenteen sosiaalilainsäädännön rikkomiseen (105 a §) ja siitä voidaan kuvailemassasi tapauksessa tuomita sakkoihin sekä sinut, että työnantaja.
Lisäksi siitä, että aikataulu on laadittu niin, että sen noudattaminen johtaa ajo- ja lepoaikasäädösten rikkomiseen voidaan tuomita saman pykälän mukaan aikataulun laatija sakkorangaistukseen.
Mahdollisesti sinut voitaisiin useasta piirturin käyttämättä jättämisestä tuomita lisäksi ajokieltoon. - KSS100
Mitäpä jos haluaa ajaa yksityisajoa omalla kuormaautolla? Jos vaikka haluaa mennä kauppareissulle sillä? Ei kai omalla vapaa-ajalla piirturia sentään tarvita? Eikö nuo säänöt ole tarkoitettu työkäytössä?
- afdsfsdaf
Käsittääkseni kuormurilla voi käydä just esim kaupassa omalla asialla. Kunhan ei ole kaupallista ajoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245202
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34627- 1041419
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1541414Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais131234- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211034viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168892En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61863- 37809