Sinä ja koirasi putoatte avantoon. Molemmat hukkuvat yhtä suurella todennäköisyydellä. Kummankaan pelastusoperaatio ei poikkea vaikeudeltaan toisesta. Käytettävillä resursseilla voi pelastaa vain toisen.
Kumpi pelastetaan ja miksi?
TheOne (lue)
69
426
Vastaukset
- jos
jos minä ja koirani putoamme avantoon.. ei tarvitse kumpaakaa pelastaa..
saan vihdoin kuoleman pestin perintönä ja koirastani tulee helvetin porttien vartia.. - vfdsxasc
pelastaisin aina ensin, vaikka pitäisinkin koirastaan enemmän.
..näin absurdi ajatusleikki...sorry...
Kerron heti: sinut pelastetaan ja koira jätetään.
Ja tapauksesta riippumatta sinut pelastetaan aina ensin.buddy-love kirjoitti:
Kerron heti: sinut pelastetaan ja koira jätetään.
Ja tapauksesta riippumatta sinut pelastetaan aina ensin.Kukin tekee tyylillään...jos itse näen koiran ja ihmisen hukkumassa (kumpikin tuntemattomia) niin pelastaisin poikkeuksetta sen koiran ensin.
Suuremmalla todennäköisyydellä sillä koiralla on mukava luonne kuin sillä ihmisellä..TheOne kirjoitti:
Kukin tekee tyylillään...jos itse näen koiran ja ihmisen hukkumassa (kumpikin tuntemattomia) niin pelastaisin poikkeuksetta sen koiran ensin.
Suuremmalla todennäköisyydellä sillä koiralla on mukava luonne kuin sillä ihmisellä..Laki vaati että ihminen pelastetaan ensin.
Lisäksi sen ihmisen perikunta vaatii sinulta korvauksia.buddy-love kirjoitti:
Laki vaati että ihminen pelastetaan ensin.
Lisäksi sen ihmisen perikunta vaatii sinulta korvauksia...laki sen enempää....
Ei olis ensimmäinen eikä kymmenes kerta ku toimin vastoin lakia oman harkintani mukaan. Ja samalla tavalla aion jatkaa....- Jazuli
TheOne kirjoitti:
Kukin tekee tyylillään...jos itse näen koiran ja ihmisen hukkumassa (kumpikin tuntemattomia) niin pelastaisin poikkeuksetta sen koiran ensin.
Suuremmalla todennäköisyydellä sillä koiralla on mukava luonne kuin sillä ihmisellä....se ihmii on lapsi..???..=o)
..kumman sitte nykisit ylös..
=o7
..mulla kävi vähä sama mieles et koira olis varmaa kivempi nii saattasin kiskoo sen ennen sitä ihmistä..mut ehkäpä kuiteki kiskosin sen ihmisen..hmm..toivottavasti ei tartte koskaa valita..
=o) Jazuli kirjoitti:
..se ihmii on lapsi..???..=o)
..kumman sitte nykisit ylös..
=o7
..mulla kävi vähä sama mieles et koira olis varmaa kivempi nii saattasin kiskoo sen ennen sitä ihmistä..mut ehkäpä kuiteki kiskosin sen ihmisen..hmm..toivottavasti ei tartte koskaa valita..
=o)..et kumpikin on tuntemattomia, kiskoisin sen koiran ensin...
- llllllllli
TheOne kirjoitti:
..et kumpikin on tuntemattomia, kiskoisin sen koiran ensin...
suahan ne pelastavat kerta oot hukkumassa.
llllllllli kirjoitti:
suahan ne pelastavat kerta oot hukkumassa.
..koska olen loistava uimari enkä talvisin mene jäille...enkä kyllä kesäisinkään. X)
Eikä tässä nyt ollut kyse musta...kannattaa joskus lukea se ketju mihin on vastaamassa...- lllllllllllllllllllli
TheOne kirjoitti:
..koska olen loistava uimari enkä talvisin mene jäille...enkä kyllä kesäisinkään. X)
Eikä tässä nyt ollut kyse musta...kannattaa joskus lukea se ketju mihin on vastaamassa...sä menit pelastaan sitä koiraa jäistä ja putosit sitte ite sinne kans.
lllllllllllllllllllli kirjoitti:
sä menit pelastaan sitä koiraa jäistä ja putosit sitte ite sinne kans.
..ja sit mä käytin mun taikavoimia ja me lennettiin turvaan..ja joulupukki tuli kans messiin...
Yhtä todennäköistä...- Jazuli
TheOne kirjoitti:
..et kumpikin on tuntemattomia, kiskoisin sen koiran ensin...
..kiskosin lapsen turvaan..sitte voisin heti perää koittaa kiskoo sitä koiraa..=o)
..jokatapauksessa ihmisestä alottasin..hyväl tsäkäl saisin sen koiranki pelastettua..tää kun ei tainnu olla valintatehtävä muuten ko sii mieles et kummasta alotat..=o)
..eiks nii..taikka ainaskaa ei kielletty koittamasta pelastaa molempii..kuka sanoo et ne molemmat hukkuu vaikka todennäköisyys olisiki olemassa..ne on vain oletusarvioita..mun mielestäni..=o) - llllllllllllli
TheOne kirjoitti:
..ja sit mä käytin mun taikavoimia ja me lennettiin turvaan..ja joulupukki tuli kans messiin...
Yhtä todennäköistä...meekkään pelastaa sitä koiraa sieltä avannosta? Jos meet niin voi pettää ku oothan sä tosi paljo painavampi ku se pieni koira.
- sinulla
TheOne kirjoitti:
Kukin tekee tyylillään...jos itse näen koiran ja ihmisen hukkumassa (kumpikin tuntemattomia) niin pelastaisin poikkeuksetta sen koiran ensin.
Suuremmalla todennäköisyydellä sillä koiralla on mukava luonne kuin sillä ihmisellä..veritulppa aivoissa tai jotain?
sinulla kirjoitti:
veritulppa aivoissa tai jotain?
..niin päättelet?
Vai yritätkö (surkeasti epäonnistuen) vaan olla nokkela..?!- au-liskot
TheOne kirjoitti:
..et kumpikin on tuntemattomia, kiskoisin sen koiran ensin...
että sekin saattaisi kiskoa sen koiran.
- vaikka sen
elinikä on oletettavasti ihmisen elinikää lyhempi. Ihmisellä on ehkä koiraa parempi mahdollisuus pelastautua itse.:)
- oweiu
osaa uida, mutta jokainen ihminen ei.
- paikkaansa
oweiu kirjoitti:
osaa uida, mutta jokainen ihminen ei.
on olemassa koiria jotka eivät osaa uida
- Vastasin vaan
oweiu kirjoitti:
osaa uida, mutta jokainen ihminen ei.
kysymykseen, ikäänkuin se olisi ollut osoitettu minulle. :D
- KoppavaHoro
Kuten ei myöskään äidiltä että kumpi lapsistaan säästetään ja kumpi ammutaan.
Koskaan ei tule sellaista tilannetta, että todennäköisyydet tietää etukäteen tai että operaatio ei poikkeaisi. Sitäpaitsi pelastajat varmasti alkaisivat pelastaa ihmistä ensin, riippumatta siitä mikä on ihmisen oma tahto.- kirpela
on muutenkin ihan hölmöjä. Kaveri vaan sanoi mielipiteensä lapsiasiasta ja siitä asti hullunmyllyä on jatkunut.
kirpela kirjoitti:
on muutenkin ihan hölmöjä. Kaveri vaan sanoi mielipiteensä lapsiasiasta ja siitä asti hullunmyllyä on jatkunut.
..se vaan on kova pala, et joku ei mene valtavirran mukana... ;)
..jossa talon keskellä olisi raivoisa tulipalo ja isällä olisi mahdollisuus pelastaa toinen pienistä lapsistaan. Lapset nukkuisivat talon eri päädyissä ja olkoon vaikka toinen tyttö ja toinen poika. Äidin henki olisi jo menetetty. Kummanko mies pelastaisi, mikäli mahdollisuus suotaisi vain toisen pelastamiseen?
- KoppavaHoro
TheOne kirjoitti:
..se vaan on kova pala, et joku ei mene valtavirran mukana... ;)
Mä olen joskus saanut paheksuntaa osakseni kun olen sanonut, että tuskin rakastaisin omaa lasta yhtään enempää kuin rakastan koiraani.
Tämä tulkitaan usein väärin, koska ihmiset eivät tajua sitä niin päin, että koiraa voi rakastaa yhtä paljon kuin lasta.
No, mun koirani on mun lapseni ja sille ei kukaan mitään voi. kirpela kirjoitti:
on muutenkin ihan hölmöjä. Kaveri vaan sanoi mielipiteensä lapsiasiasta ja siitä asti hullunmyllyä on jatkunut.
Lapsiasiasta?
- KoppavaHoro
buddy-love kirjoitti:
Lapsiasiasta?
Ja miksi oli osoitettu vain TheOnelle? On meitä muitakin koiraihmisiä täällä, prkl. :)
KoppavaHoro kirjoitti:
Mä olen joskus saanut paheksuntaa osakseni kun olen sanonut, että tuskin rakastaisin omaa lasta yhtään enempää kuin rakastan koiraani.
Tämä tulkitaan usein väärin, koska ihmiset eivät tajua sitä niin päin, että koiraa voi rakastaa yhtä paljon kuin lasta.
No, mun koirani on mun lapseni ja sille ei kukaan mitään voi...ole mitään väliä, koska en ole täältä(kään) hakemassa muiden hyväksyntää vaan ottamassa kantaa ja keskustelemassa itseäni kiinnostavista aiheista. =)
Ja olen kanssasi samaa mieltä, että koiraa (tai eläintä ylipäätään) voi rakastaa yhtä paljon kuin lasta..itseltäni löytyy molempia monin kappalein...- kirpela
KoppavaHoro kirjoitti:
Ja miksi oli osoitettu vain TheOnelle? On meitä muitakin koiraihmisiä täällä, prkl. :)
yhessä jutustelussa,etteikaikkien kuuluskaan saada lapsia. Hui kamalaa...
- kirpela
TheOne kirjoitti:
..se vaan on kova pala, et joku ei mene valtavirran mukana... ;)
kummallisiakin olla ;D
KoppavaHoro kirjoitti:
Ja miksi oli osoitettu vain TheOnelle? On meitä muitakin koiraihmisiä täällä, prkl. :)
Aiemman käytöksensä perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta tutkimuskohteelta.
Pitää nykiä sitä vielä naruista ja katsoa mistä kohtaa heilahtaa.- KoppavaHoro
kirpela kirjoitti:
yhessä jutustelussa,etteikaikkien kuuluskaan saada lapsia. Hui kamalaa...
mutta vaikea uskoa, ettei se olisi valtavirtaa. En tosin tiedä kontekstia.
- kirpela
TheOne kirjoitti:
.. ;D
se on tietysti muiden huomata outouksia, mutta kuinkas he voisivat muutoin tietää olevansa normaaleja *ei hwetti joo*
kirpela kirjoitti:
yhessä jutustelussa,etteikaikkien kuuluskaan saada lapsia. Hui kamalaa...
Selvä.
Mielenkiintoisia mielipiteitä.- kirpela
KoppavaHoro kirjoitti:
mutta vaikea uskoa, ettei se olisi valtavirtaa. En tosin tiedä kontekstia.
jossai alempana, ei paljoa.Muista ees otsikkoa,mutta tais liittyä jonkun suhteeseen alunperin.
Missä tää kysymys näistä lapsista on ollut? Sehän on legendaarinen kysymys, mikä pitääkin kysyä sopivin väliajoin järjissäpitämisen velvoitteella. Eihän äidin pidä valita, sillä tällöin äiti on tappaja. Looginen vastaus on: äiti ei tapa ketään, eikä hänen myöskään pidä tehdä valintaa, koska vastuu tappamisesta tällöin menee ristiin. Tappajan ei ole pakko tappaa ketään.
Äidille suunnattuna kysymys on väärin aseteltu. Siis mikäli kyse oli juutalaishommasta...- tunkeutua
dazu kirjoitti:
Missä tää kysymys näistä lapsista on ollut? Sehän on legendaarinen kysymys, mikä pitääkin kysyä sopivin väliajoin järjissäpitämisen velvoitteella. Eihän äidin pidä valita, sillä tällöin äiti on tappaja. Looginen vastaus on: äiti ei tapa ketään, eikä hänen myöskään pidä tehdä valintaa, koska vastuu tappamisesta tällöin menee ristiin. Tappajan ei ole pakko tappaa ketään.
Äidille suunnattuna kysymys on väärin aseteltu. Siis mikäli kyse oli juutalaishommasta...mereen putoavan lapsen keuhkoihin? Miksi vesi kuitenkin tekee niin?
- MMies
"Kuten ei myöskään äidiltä että kumpi lapsistaan säästetään ja kumpi ammutaan"
Historiaa ikinä lukenut? Kuullut siitä edes?
Kiinnitti vain huomiotasi tuo otsikkosi. Joo, kyllä sellaista vain kysytään pelastushenkilökunnalta jatkuvasti. Edellä mainitussa tilanteessa esim. koissu nousee vedestä yhdellä kädellä kiskaisemalla samalla kun hakataan naskaleita tukevasti jäihin tai kiinnitetään apuköysiä, kun taas aikuisen miehen kuiville kiskomiseen menee jo minuutti jos toinenkin ja pari litraa hikeä, eli se helpoin eka. - kysytään :
MMies kirjoitti:
"Kuten ei myöskään äidiltä että kumpi lapsistaan säästetään ja kumpi ammutaan"
Historiaa ikinä lukenut? Kuullut siitä edes?
Kiinnitti vain huomiotasi tuo otsikkosi. Joo, kyllä sellaista vain kysytään pelastushenkilökunnalta jatkuvasti. Edellä mainitussa tilanteessa esim. koissu nousee vedestä yhdellä kädellä kiskaisemalla samalla kun hakataan naskaleita tukevasti jäihin tai kiinnitetään apuköysiä, kun taas aikuisen miehen kuiville kiskomiseen menee jo minuutti jos toinenkin ja pari litraa hikeä, eli se helpoin eka.pelastetaanko miehen vaimo vai lapsi, jota vaimo on synnyttämässä
- MMies
kysytään : kirjoitti:
pelastetaanko miehen vaimo vai lapsi, jota vaimo on synnyttämässä
Tuosta muistui mieleeni tämä taannoinen uutinen oisko ollut (sori en jaksa googlettaa) Nykistä, jossa 9 vuotta koomassa ollut nainen tuli yllättäen raskaaksi ja naisen (katolilaiset) vanhemmat tahtoivat ehdottomasti jatkaa raskautta koomapotilaan terveyden uhallakin. Siis, siinäpä vasta kompleksinen tilanne: valita koomapotilaan, joka tuskin koskaan tulee tajuihinsa ja raiskaajan (isukki paljastui yököksi muistaakseni) siittämän äpärän hengen väliltä.
Mutjaa, jos itse joutuisin valitsemaan sen naisen ja lapsen väliltä, niin valitsisin naisen. Toki, riippuen fiiliksistä kys. naista kohtaan ja noin muutenkin. Kiinnosta mitkään pennut varmaan siinä tilanteessa. tunkeutua kirjoitti:
mereen putoavan lapsen keuhkoihin? Miksi vesi kuitenkin tekee niin?
että älysit, mitä tarkoitin. Puhuimme siis erilaisesta esimerkistä. Tuollaisessa tapauksessa kysymyksessä ei ole enää mitään ideaa, missä toinen kahdesta hukkuvasta lapsesta pelastetaan.
- fyysistä
voimaa?
.
TheOnehan sieltä pelastetaan, johtuen siitä että eläintä pidetään vähempiarvoisena. Se on aika automaattinen reaktio ihmisellä, että ihmiset eka ja vasta sitten muut. Joku voi kyllä pelastaa tietokoneensa ennen eläintä. Täytyykin muistaa, jos kohdalle osuu, pelastaa se räykky ja jättää toi theone sinne kuten hän itse haluaakin :)
Itse olen muuten tuota pelastautumisjärjestystä harjoittanut mielikuvissani miljoona kertaa. Aina uudessa paikassa melkein ekana leikin mitä jos -leikkiä ja etsin palastautumiskeinoja eri onnettomuuksien varalle. Mulla on myös tarkka järjestys mitä pelastetaan. Eka lapset, sitten jos on aikaa pelastan kissan ja lompakon. Siitä eteenpäin mennään ihan ajan mukaan je seuraavana tulee valokuvalaatikko jonka paikan pistä mieleen. Mä tiedän tässä kämpässä kaikkien paikat.
Uskon/toivon ja olen itseasiassa aika varma, että tuo mun huolellinen ja moninkertainen suunnittelu on jättänyt selkärankaan muistijälkeä ja vaikeassa tilanteessa se suorastaan auttaa mua. Mun ei tarvi yhtään miettiä eikä keksiä enää siinä vaiheessa mitään, vaan suunnitelma on jo olemassa. Myös plan B ja plan C.
Nimim. hippasen tarkka :)
.- 12 päkki
Jos se olis mäyräkoira niin totta vitussa pelastaisin sen. Kuka nyt antais iloliemen vajota pohjaan..
- Jazuli
..sitte ne käytettävät resurssit..??..tietty pelastuspartio on velvollii pelastamaa ihmisen..mut mikä estää koittamasta auttaa myöskii koiraa..=o)...??
..montako henkilöä pelastuspartiossa onkaan..???
..joutaako siitä kukaan auttamaan koiraa...jos ei miksi ei..??
=o7 Ensinnäkin suurin osa ei järkytykseltään tai saamattomuuttaan pelastaisi kumpaakaan. Pelastushenkilöstö pelastaisi tietysti ihmisen, mikäli se olisi mahdollista. Ja näiltä järkyttyneitä, joilla on mennyt ihmiset ja eläimet sekaisin, eivät pelastaisi kumaakaan.
Onko teistä muuten kukaan koskaan savusukeltanut tai ollut jossain muussa vastaavassa tilanteessa? Puudeli on kyllä kevyempi kuin ihminen. Ainakin aikuinen.- KÖKKELIIIIH
koska se on luultavasti söpömpi kuin TheOne.
- cat_on_fire..
En ole savusukeltanut, mutta olen sukeltanut kaverin nuorempana pohjaan vajotessa ylös..
Ja on tosiaan puudeli kevyempi, melko raskasta hommaa raahata toista pintaan ja rantaan:D
- cat_on_fire..
Jaa, no itselläni on todella rakas kissa, minun lapseni:)
Mutta jos kysytään, että pelastaisinko kissani vai jonkun tuntemattoman, niin kyllä se varmaankin olisi ihminen kuitenkin. Varsinkin jos kyseessä olisi lapsi.
Vaikka rakastankin lemmikkiäni äärettömän paljon, kuitenkin ihminen menee eläimen edelle.. Muutenkin saisin varmaan traumoja jos jättäisin jonkun ihmisen pelastamatta, mutta kissasta tuskin saisin yhtä pahoja..
Eikä tarvitse vetää tästä pultteja, olen äärimmäisen eläinrakas, mutta silti ihmettelen hiukan tuota TheOnen suhtautumista mitä nyt pikaisesti luin..? Olispa se kivaa kun itse olis hukkumassa ja joku hyppää mieluummin jonkun lemmikin perään;) Onneksi osaan uida hyvin;D-mulle ihmishenki ei ole mitenkään automaattisesti eläintä arvokkaampi.
Itseasiassa suurinta osaa ihmisistä en pidä eläimen hengen arvoisina...
Toivottavasti tämä selvensi.. =)- brujo
et edesmenneen jericoni tai tuntemattoman ihmisen väliltä, niin totta hemmetissä olisin valinnut jericon.
se tuntematon ihminehän olisi voinut olla puska :) - äitisi
TheOne kirjoitti:
-mulle ihmishenki ei ole mitenkään automaattisesti eläintä arvokkaampi.
Itseasiassa suurinta osaa ihmisistä en pidä eläimen hengen arvoisina...
Toivottavasti tämä selvensi.. =)Terve ihminen ei noin pysty ajattelemaan leikillään.
- äitisi jatkaa
äitisi kirjoitti:
Terve ihminen ei noin pysty ajattelemaan leikillään.
Ei ollut minulla lapsionnea :(
äitisi kirjoitti:
Terve ihminen ei noin pysty ajattelemaan leikillään.
Vai millä ihmeen perusteella mun pitäis esim sua, mulle tuiki tuntematonta ihmistä, pitää yhtä arvokkaana kuin eläintä?! Saati arvokkaampana..?!
Et ole mulle mitään...
Ja suuremmalla todennäköisyydellä olis esim vaikkapa keskiverto koiralla parempi luonne kuin keskiverto ihmisellä. ;)- ne
äitisi kirjoitti:
Terve ihminen ei noin pysty ajattelemaan leikillään.
mömmöt tekee!Hyvä todiste siitä.
ne kirjoitti:
mömmöt tekee!Hyvä todiste siitä.
..että väität jotain tollasta, vaikka et tunne mua mitenkään?! XD
Yhtä hyvin voisin väittää susta, et tollaseks se huoraaminen ja narkkaaminen tekee.. ;) ...mut koska en sua tunne, ni en alennu moiseen. =)- KoppavaHoro
ne kirjoitti:
mömmöt tekee!Hyvä todiste siitä.
kun oot noin urpo...
Yritätkö sä yleensäkin laittaa mömmöjen tai elämäntapojen syyksi sen, jos joku on eri mieltä kuin sinä tai omaa erilaisen arvomaailman? - cat_on_fire..
TheOne kirjoitti:
-mulle ihmishenki ei ole mitenkään automaattisesti eläintä arvokkaampi.
Itseasiassa suurinta osaa ihmisistä en pidä eläimen hengen arvoisina...
Toivottavasti tämä selvensi.. =)Kyllä selvensi ja ymmärrän toki mitä tarkoitat:)
Silti vain ihmettelen tuota arvojärjestystä, vaikka tajuankin juttusi..
Toki, kissani on minullekin tärkeämpi kuin vaikka joku murhaaja/juoppo:)
Mutta siis mietin vaan sitä, että jos kaikki ajattelisivat noin, niin olisiko mukavaa olla itse hukkumassa, kun joku keskittyy pelastamaan lemmikkiään..
Mutta en kyllä itsekään pidä kaikkien ihmisten henkeä kovin arvokkaana, joissain tapauksissa lemmikki menee kirkkaasti edelle:)
Olipas vähän sekavasti kirjoitettu, ymmärrän kyllä osittain, mutta en ymmärrä jos vaikka koira menee lapsen edelle.. En nyt jaksa edes lukea koko tätä ketjua että kirjoititko noin, mutta jos jollakulla homma toimii noin, ihmettelen silloin hieman sitä arvomaailmaa.. Mutta kukin tavallaan:) - Manne Liimatainen
TheOne kirjoitti:
Vai millä ihmeen perusteella mun pitäis esim sua, mulle tuiki tuntematonta ihmistä, pitää yhtä arvokkaana kuin eläintä?! Saati arvokkaampana..?!
Et ole mulle mitään...
Ja suuremmalla todennäköisyydellä olis esim vaikkapa keskiverto koiralla parempi luonne kuin keskiverto ihmisellä. ;)Normaalille ihmiselle ei erikseen tarvi sanoa, että ihmishenki on arvokkainta mitä maailmassa on. Hän tietää sen muutenkin ja sen ettei kyse ole mistään "arvoista" tässä nimenomaisessa asiassa. Mutta, ei ihme ettet näe vikaa natseissa ja sen sellaisissa. Olet saman hengen lapsi. Uhoa ja muuten typötyhjää :)
- LOL!
KoppavaHoro kirjoitti:
kun oot noin urpo...
Yritätkö sä yleensäkin laittaa mömmöjen tai elämäntapojen syyksi sen, jos joku on eri mieltä kuin sinä tai omaa erilaisen arvomaailman?Aina inttämässä vaikka tietää olevansa päin mettää.
- KoppavaHoro
LOL! kirjoitti:
Aina inttämässä vaikka tietää olevansa päin mettää.
huumorintajusi on 3-vuotiaan tasolla, niin argumentointisi on myös varsin alkeellista.
Manne Liimatainen kirjoitti:
Normaalille ihmiselle ei erikseen tarvi sanoa, että ihmishenki on arvokkainta mitä maailmassa on. Hän tietää sen muutenkin ja sen ettei kyse ole mistään "arvoista" tässä nimenomaisessa asiassa. Mutta, ei ihme ettet näe vikaa natseissa ja sen sellaisissa. Olet saman hengen lapsi. Uhoa ja muuten typötyhjää :)
on kaksi valintaa: säästät koiran tai ihmisen. Tuo ihminen huutaa kuitenkin raiskaavansa sun lapsesi jos vedestä ylös pääsee. Koira lupaa heiluttaa häntää lopun elämääsi. Kumman säästät?
- llllllllllli
TheOne kirjoitti:
Vai millä ihmeen perusteella mun pitäis esim sua, mulle tuiki tuntematonta ihmistä, pitää yhtä arvokkaana kuin eläintä?! Saati arvokkaampana..?!
Et ole mulle mitään...
Ja suuremmalla todennäköisyydellä olis esim vaikkapa keskiverto koiralla parempi luonne kuin keskiverto ihmisellä. ;)Miks sä ees mietit kenet sä pelastat ku suahan pelastetaan just.
Manne Liimatainen kirjoitti:
Normaalille ihmiselle ei erikseen tarvi sanoa, että ihmishenki on arvokkainta mitä maailmassa on. Hän tietää sen muutenkin ja sen ettei kyse ole mistään "arvoista" tässä nimenomaisessa asiassa. Mutta, ei ihme ettet näe vikaa natseissa ja sen sellaisissa. Olet saman hengen lapsi. Uhoa ja muuten typötyhjää :)
..faktaa! ;)
Seison aina sanojeni ja periaatteideni takana...ja mulle ihmishenki ei sinällään ole mikään itseisarvo. En näkis hirveästi mitään eroa siinä, että teurastaisinko lampaan vai sinut.
Voi tietty olla rankkaa hyväksyä kaltaisellesi...mut ei voi mitään...deal with it! =)llllllllllli kirjoitti:
Miks sä ees mietit kenet sä pelastat ku suahan pelastetaan just.
..lienee se, et miks sä kirjoitat tähän ketjuun?!
Kun selvästikkin sun järkeily on lapsen tasolla eikä sulla ole tarjota mitään tähän keskusteluun...- llllllllllli
TheOne kirjoitti:
..lienee se, et miks sä kirjoitat tähän ketjuun?!
Kun selvästikkin sun järkeily on lapsen tasolla eikä sulla ole tarjota mitään tähän keskusteluun...miten sä pelastat sen koiran sieltä avannosta jos et mee ite sinne jäälle ja ku meet niin se jää voi pettää kun sä oot kai aika painava. Onks tää jotenkin vaikee aihe vai mikä on, kun sä et niinku osaa kuvitella ittees sinne avantoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571588- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231238- 1401054
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338839Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612
