Te, joilla on Bridge!

haluaa vastauksia

Eli, tällaista lävistystä nyt olen hankkimassa. Aikaisempaa kokemusta kasvolävistyksistä on vain kulmalävistys. Olen vasta 14-vuotias, mutta olen miettinyt tarkkaan. Kysymyksiä on jonkun verran ja haluan vain asiallisia vastauksia.

1. Sattuuko Bridgen laitto? Joo, tiedän että kirpaisee, mutta kuinka paljon?

2. Hoito-ohjeet?

3. Uloskasvamisen riski?

4. Hinta? Sisältyykö koru yleensä hintaan?

5. Tulehtuuko helposti? Kuulin jostain, että silmätkin voivat tulehtua, jos lävistyskin tulehtuu. Pitääkö tämä väittämä paikkaansa?

6. Ja lopuksi: miten saa vanhemmat suostumaan tähän? Kulmalävistyskin oli työn takana.

18

7915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhoitovirhe_

      heippa :) tein itse eilen bridgen, eikä edes sattunut eli lähes kivuton lävistys, kuten mainitsit, se ehkä hieman kirpaisee mutta suurempaan kipuun ei ole pelkoa. tärkeintä on että pidät sen puhtaana, eli älä koske likaisin käsin (vältä meikin menemistä haavaan) Kastele myös kerran päivässä lävistystäsi lämpimällä vedellä. Melkein jokaisen lävistyksen kohdalla on myös se riski että kasvaa ulos. Eikä edelleen lävistys tulehdu jos et siihen tarkoituksella mätä meikkiä yms. Suosittelen että keskustelet vanhempiesi kanssa asiasta ja kerrot mitä positiivisia asioita tuossa korussa on. jos olet kerta kulmalävistyksen jo saanut, niin miksipäs et tuota? voitte vaikka käydä vanhempiesi kanssa valmiiksi jo lävistysliikkeessä juttelemassa lävistäjän kanssa juuri mainitsemistani riskeistä yms. -Nina

    • 046554

      1. Sattuuko Bridgen laitto? Joo, tiedän että kirpaisee, mutta kuinka paljon?
      - Kipu on tosi henkilökohtainen juttu. Toisilla kielilävistyskin tuntuu kuolemalta ja itku tulee silmään, toiset ei sitä edes huomaa, joten kukaan toinen ei voi kertoa sattuuko vai eikö. Mutta koko toimenpide on niin nopea ettei se ainakaan kauaa kirpaise.

      2. Hoito-ohjeet?
      - Vältä koskemasta likaisin käsin, älä käytä liioin desinfiointiainetta, lämmin vesi riittää [huuhtelu aamuin illoin]. Älä vaihda korua ennenkö haava on täysin parantunut.

      3. Uloskasvamisen riski?
      - Lävistyksen uloskasvaminen on myöskin henkilökohtaista. Toisilla bridge kasvaa ulos kuukaudessa, toisilla voi pysyä monta vuotta. Riippuu ihan omasta ihosta. Miten kulmakorusi on pysynyt? Onko lähtenyt kasvamaan ulos?

      4. Hinta? Sisältyykö koru yleensä hintaan?
      - Useimmissa lävistysliikkeissä koru sisältyy hintaan. Jotkut liikkeet antavat mukaan myös lyhyemmän vaihtokorun, riippuu paikasta.

      5. Tulehtuuko helposti? Kuulin jostain, että silmätkin voivat tulehtua, jos lävistyskin tulehtuu. Pitääkö tämä väittämä paikkaansa?
      - Bridge tulehtuu yhtä helposti kuin muutkin lävistykset. Mikäli et näpelöi sitä likaisilla sormilla ja huolehdit yleisestä hygieniasta, tulehduksia tuskin pääsee syntymään. Ja aika pahasti saat lävistyksen paskoittaa, jotta se leviäisi silmiin asti, mutten väitä että silmien tulehtuminen olisi mahdotontakaan.

      6. Ja lopuksi: miten saa vanhemmat suostumaan tähän? Kulmalävistyskin oli työn takana.
      - Yrität selittää että se on vaan yks pikku reikä ja kaikenlisäksi sun omassa naamassa, ja yrität vakuuttaa ne että osaat huolehtia siitä niin ettei sun naama tulehdu. Jos ne ei suostu niin sitten kait pitää odottaa että oot 16 etkä enää lupia tarvitse. Onnea yritykseen.

      • Haluaa vastauksia

        Oma kulmakoruni on pysynyt oikein hyvin, eli ei ole lähtenyt kasvamaan ulos. Ja se on ollut minulla kohta vuoden. Tosi käytän siinä ns. banaanin mallista korua, eli se ei ole sellainen suora tappi.

        Äitini on jo melkein myöntynyt lävistykseen, kiitos teille antamistanne vinkeistä. Saan sen luultavasti syyslomalla, koska joudun maksamaan sen itse, eikä ole vielä rahoja kasassa. Mikä on muutes bridgen hinta keskimäärin? Tämä tieto helpottaisi huomattavasti rahan keräämistä.


      • ........
        Haluaa vastauksia kirjoitti:

        Oma kulmakoruni on pysynyt oikein hyvin, eli ei ole lähtenyt kasvamaan ulos. Ja se on ollut minulla kohta vuoden. Tosi käytän siinä ns. banaanin mallista korua, eli se ei ole sellainen suora tappi.

        Äitini on jo melkein myöntynyt lävistykseen, kiitos teille antamistanne vinkeistä. Saan sen luultavasti syyslomalla, koska joudun maksamaan sen itse, eikä ole vielä rahoja kasassa. Mikä on muutes bridgen hinta keskimäärin? Tämä tieto helpottaisi huomattavasti rahan keräämistä.

        huomaa,et vaikka sun kulmakorus ei oo kasvanu ulos,nii silti ihan hyvin bridges voi kasvaa.. ei se kato onko joku muu kasvanu vai ei...


      • Anonyymi
        ........ kirjoitti:

        huomaa,et vaikka sun kulmakorus ei oo kasvanu ulos,nii silti ihan hyvin bridges voi kasvaa.. ei se kato onko joku muu kasvanu vai ei...

        Juu kyllä se näin on. Nimittäin mulla sellaset "erikoiset" lävistykset lärvissä on septum ja korvassa helix, nii kyl mulla ainaki unohtuu todella usein helixin puhdistus ja siltä se myös näyttääkin. (kasvanut silleen ulos, et kun nukun sillä puolella niin, se silleen särkee)
        Mut sit septum on normi kunnossa et voi väännellä ja käännellä vaikka paskasilla käsillä eikä oo mittää. Et se justiinsa riippuu sijainnista, ja siitä et miten sitä hoitaa.


    • ClaraLizbeth

      Ite olen 13 wee ja haluisin kovasti jonkun lävärin (huuli, kulma, bridge, poski, napa... joku näistä). Isäni on myöntynyt asiaan, mutta äitini ei ole samaa mieltä. Häntä ällöttää pelkkä ajatus läväristä. Kun kyselen, että saisinko, niin hän sanoo, että "ehkä sitten joskus"... Miten saisin äiskän myöntyy??? :DDD

      • 646456456

        älä herranjumala ota ainakaan poskeen noin nuorena, ajattele jos sua kaduttaa se myöhemmin ja sit kun sä otat sen pois, siihen jää se kuoppa joka ei lähe pois ikinä? ihan oikeesti kannattaa miettiä toisen kerran. napakorukin on tosi mauton koska varmaan jokasella teinitytöllä on se.


      • Anonyymi

        Poskilävistyksee on ikäraja 16vee😅


    • jbkihkuah

      tehkää ite ja piilottakaa vanhemmilta otsiksen takana :D

    • LOLOLO ME

      Joo...Minäki olen just 14 ja halusin bridgen (eneeskysyny vanhemmilta) varastin siskoni lävistysneulan ja vetäsin läpi ite :D Todella kivuton lävistys. Ei oo kyllä kasvanu uloskaan. Aluksi oli viikon kivulias ku liikutti kasvoja jotenkin erinlaisesti mut sen jälkee ei kummemmin.. :D Ei kyllä musta sattunut ollenkaan .. Tässä se vielki on :D Toisinaan mun äiti oli raivona ku huomas ja sano et mielummin vaikka kulmakoru mut en ottanu pois ja nyt ei enään es viiti valittaa siitä ku tietääet et en ota sitä poes.

      • 35345345

        vittu sä kirjotat ärsyttävästi.


    • :D

      Moikka, itellä on kulmassa, huulessa alhaalla keskellä ja bridge. Jos pitää laittaa kipu järjestykseen omalta kohalta nii kulma sattu vähiten, sittä bridge ja sittä huuli. Mutta kuten on tullu jo esille useesti, kipu kynnys on jokaisen kohalla eri. Pieni kirpaisu tottakai tuntuu mutta on se sen arvosta :D Vanhemmat ei hyväksyny aluks muuta ku kulman mutta kun sanoin että minun naama joka näyttää sitten ''kauheelta'' ja ei niitten naama :D Oikeenlainen hoito vähentää tulehtumis riskin olemattomiin. Koru ja vaihtokoru kuuluu useimmiten kauppaan mutta ainaki ensmäinen koru sisältyy hintaan.

      • Anonyymi

        Jokasella erilainen kipukynnys ja hermosto menee jokasella erilailla.


    • kskskksflkd

      ohhoh oijoi

    • Jouko

      Mun mielestä kannattais miettiä tarkkaan näitä lävistys-juttuja. Ihan vain sillälailla ettei sitten tule haittaa myöhempää tarkoitusta varten (esim. töissä).
      Vaikka mitä tähän mies voisi sanoa jolla on 5 lävistystä naamassa ja 10 korvissa, joista 2 venytetty lähes 10 mm : D.

      Tosin duunissakin vain sanottiin että otat aina septumin pois tai vaihdat pienempään koruun..

    • kooviis

      ite otin kielikorun 15 vuotiaana sen kummemmin kyselemättä. soitin liikkeestä ja sanoin et aattelin oottaa kielikorun. en olisi lupaa saanut joten menin ja otin.... Nemiä lainatakseni, "on helpompi saada anteeksi kuin saada lupa siihe"

      • Anonyymi

        Tämä!!! Otin septumin vuosi sitten ja asun isovanhempien tykönä, jotka ei ymmärrä tai hyväksy oikeen mitään lävistyksiä, muutaku tytöillä korvissa. Varasin ajan ja silleen. Ja sitten ku menin himaan niin haukuttiin lehmäksi. Tälleen vuosi myöhemmin ihmiset kattoo enemmän silmiin ja ihan ku olisin syntyny tän korun kanssa, eli kaikki ok.


    • Anonyymi

      riippuu kipukynnyksestä tietenkin mutta sanoisin että sattui yhtäpaljon itselle kuin korvalehden lävistäminen. hoito ohjeet annetaan yleensä lävistysliikkeessä mutta ihan normaalia lävistyshoitoa eli suolaliuoksella huuhtelet ja putsaat mutta ei liikaa ja älä käytä rasvaa että lävistys voi hengittää. uloskasvamisen riski riippuu nenän tyypistä ja nahkan kireydestä. jos on lyhyt nenä jossa on kireä nahka tai vähän nahkaa uloskasvamisen riski on suurempi mutta jos on normaali iho niin ihan normaali uloskasvamisen riski. hinnat löytyy yleensä lävistysliikkeiden sivuilta mutta hinta liikkuu 35-50€ välillä itsellä maksoi 40€ plus suolaliuos. ei tulehdu jos hoidat lävistystä ja jos on silmätulehdus älä hiero silmiä ja putsaile korua jos kosket siihen tai silmästä joutuu jotain siihen koska tulehdusbakteerithan liikkuu avohaavoihin ja aiheuttaa siihenkin tulehduksen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe