Vielä kerran: Minä olen tätä mieltä, entä sinä?

Sirkka-Iita

"Ihminen on kuolevainen vajavaisuudessaan, ilman Kristusta, sillä hänessä itsessään ei ole eläväksi tekevää voimaa :"

"Ainoastaan Jeesus Kristus voi YLÖSNOUSEMUSVOIMALLAAN herättää meidät kuolleista:"

Raamatun Sana sanoo: Jumala loi ihmisen, ja niin "IHMISESTÄ tuli elävä sielu!"

Sielu ei siis ole erillinen persoona, joka voisi elää erillään ruumiista. Vaan sielu tarkoittaa Raamatussa ihmistä.

Raamatun Sana ei sano, että;

"ihmiseen tuli elävä sielu!"

Koska ihminen on ainoastaan kokonansa elävä sielu.

Raamattu käyttää moninpaikoin sielu sanaa IHMISESTÄ puhuttaessa, kuten esim kasteasiassa, että: "heitä lisääntyi sinä päivänä noin 3 000 sielua."

63

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veli.vapaa

      tarkoitetaan lopulta ihmisen minällistä aatemaailmaa.

      Ap. t. 4:32
      Ja uskovaisten suuressa joukossa oli YKSI sydän ja YKSI sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

      Kun ihminen kuolee, kuoleen ihmisen minäkin. Näin se on, ihan oikeasti.

      • kuolleelta puuttuu ELÄMÄ, ja sen voi saada takaisin vain Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen kautta. Raamattu puhuu kuitenkin toisesta kuolemasta jumalattomien lopullisena kadotuksena/=hävityksenä/josta ei enää ole ylösnousua, vaan se on lopullinen tuomio, josta ei voi enää yksikään pelastua.

        Senvuoksi onkin tärkeää ottaa vaarin siitä, että Jeesus on saanut sovittaa ja armahtaa kaikki syntimme, että ei koskaan joutuisi kestämään toisen kuoleman kauhuja.

        Raamatun Sana lupaakin, että niille "jotka Kristuksessa ovat, ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he SIIRTYVÄT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN." Ja sitten saamme aina olla Jumalan luona, siinä täydellisessä olevaisuudessa, jossa ei yksikään sano olevansa vaivan alainen.

        Koska Jumala luo kaiken UUDEKSI, niin ettei MITÄÄN pahaa ole MISSÄÄN Jumalan uudessa luomakunnassa, vaan kaikki kyyneleet ovat iäksi ois pyyhityt.

        Siunausta päivääsi uskon veljeni: "Veli vapaa" on kiva nimmari, sillä se kertoo siitä vapaudesta, mikä meillä on Jumalan lapsina Kristuksessa.

        Hyviä uima ilmoja:)Terv. Sirkka-Iita.


      • veli.vapaa
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        kuolleelta puuttuu ELÄMÄ, ja sen voi saada takaisin vain Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen kautta. Raamattu puhuu kuitenkin toisesta kuolemasta jumalattomien lopullisena kadotuksena/=hävityksenä/josta ei enää ole ylösnousua, vaan se on lopullinen tuomio, josta ei voi enää yksikään pelastua.

        Senvuoksi onkin tärkeää ottaa vaarin siitä, että Jeesus on saanut sovittaa ja armahtaa kaikki syntimme, että ei koskaan joutuisi kestämään toisen kuoleman kauhuja.

        Raamatun Sana lupaakin, että niille "jotka Kristuksessa ovat, ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he SIIRTYVÄT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN." Ja sitten saamme aina olla Jumalan luona, siinä täydellisessä olevaisuudessa, jossa ei yksikään sano olevansa vaivan alainen.

        Koska Jumala luo kaiken UUDEKSI, niin ettei MITÄÄN pahaa ole MISSÄÄN Jumalan uudessa luomakunnassa, vaan kaikki kyyneleet ovat iäksi ois pyyhityt.

        Siunausta päivääsi uskon veljeni: "Veli vapaa" on kiva nimmari, sillä se kertoo siitä vapaudesta, mikä meillä on Jumalan lapsina Kristuksessa.

        Hyviä uima ilmoja:)Terv. Sirkka-Iita.

        ja ollaan käyty pitkin päivää uimassa, koska ranta on 30 metrin päässä talosta.

        Jeesus opetti, että jotka eläessään ovat tehneet parannuksen, ovat siten uudestisyntyneet uuteen elämään Kristuksessa ja heidät on kastettu, heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa. He pelastuvat.

        Toisin on tilanne niillä "muilla kuolleilla", jotka herätetään vasta tuhannen vuoden kuluttua kuolleista tuomiolle. Tuomiolle joudumme mekin, mutta meitä ei tuomita vaan syntimme ovat poispyyhityt.

        Ne, joiden nimeä ei löydy elämänkirjasta, heidät tuomitaan kadotukseen, kuten Jeesus asian ilmaisi. Se on lopullinen toinen kuolema, josta ei ole kenelläkään enää paluuta, ilman piinaa. Helvetti on väärien raamatunkäännösten ja kreikkalaisen mytologian tuotetta.

        Hyviä kelejä sinne länsinaapuriin myös, ensi torstaina ei ole enää uintikelit, sillä sää viilenee torstaina ja tulee vettä. Niin ennustaa 7 vrk ennuste.

        Siunausta sinne..

        terv. auringon korventama veli vapaa.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        kuolleelta puuttuu ELÄMÄ, ja sen voi saada takaisin vain Jumalan armosta Jeesuksen Kristuksen kautta. Raamattu puhuu kuitenkin toisesta kuolemasta jumalattomien lopullisena kadotuksena/=hävityksenä/josta ei enää ole ylösnousua, vaan se on lopullinen tuomio, josta ei voi enää yksikään pelastua.

        Senvuoksi onkin tärkeää ottaa vaarin siitä, että Jeesus on saanut sovittaa ja armahtaa kaikki syntimme, että ei koskaan joutuisi kestämään toisen kuoleman kauhuja.

        Raamatun Sana lupaakin, että niille "jotka Kristuksessa ovat, ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he SIIRTYVÄT KUOLEMASTA ELÄMÄÄN." Ja sitten saamme aina olla Jumalan luona, siinä täydellisessä olevaisuudessa, jossa ei yksikään sano olevansa vaivan alainen.

        Koska Jumala luo kaiken UUDEKSI, niin ettei MITÄÄN pahaa ole MISSÄÄN Jumalan uudessa luomakunnassa, vaan kaikki kyyneleet ovat iäksi ois pyyhityt.

        Siunausta päivääsi uskon veljeni: "Veli vapaa" on kiva nimmari, sillä se kertoo siitä vapaudesta, mikä meillä on Jumalan lapsina Kristuksessa.

        Hyviä uima ilmoja:)Terv. Sirkka-Iita.

        "Siunausta päivääsi uskon veljeni: "Veli vapaa" on kiva nimmari, sillä se kertoo siitä vapaudesta, mikä meillä on Jumalan lapsina Kristuksessa.
        Hyviä uima ilmoja:)Terv. Sirkka-Iita."

        Uit toisten vanavedessä ja nuoleskelet. Mutta tätä et pois pyyhkäise:
        Dan.12:2 :
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
        toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Opetat:
        "Jeesus puhui aina vertauksilla ja ilman vertauksia hän ei puhunut mitään." (Sirkka-Iita)

        Niin, lainkiivailijoille ei-opetuslapsilleen Jeesus puhui vain vertauksia:

        Matt. 13:10
        Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle:
        "Minkätähden sinä puhut HEILLE vertauksilla?"
        11
        Hän vastasi ja sanoi:
        "Sentähden, että TEIDÄN on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.

        Katso nyt mitenkä huolimatonta veli.vapaan teologia on tässäkin ...

        [][][] herättääkö Jumala aikanaan "muut kuollet" siksi, että antaa heille iankaikkisen elämän helvetissä? [][][] (veli.vapaa)

        Jeesuksen tulkinta käy ilmi tältä tuskaiselta mieheltä tuonelassa:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'


    • Kristus ei koskaan opettanut, että ihmisestä kuollessa eroaisi jokin ruumiiton sielu tai aineeton henkiruumis, joka menisi joko taivaaseen tai helvettiin. Kaikki kuolleet ovat haudoissa ja pysyvät niissä aina ylösnousemukseen saakka.

      Minä herätän hänet viimeisenä päivänä, vakuuttaa Jeesus. Joh.6:39. Kuoltuaan kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.San.3:20.

      Job puhuu siitä, miten Jumala pelasti sieluni joutumasta hautaan, mikä osoittaa, että sielu joutuu hautaan samoin kuin ruumiskin kuoleman tultua.

      Raamatussa puhutaan sielusta monessakin kohdin. Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun.
      SE SIELU, JOKA SYNTIÄ TEKEE- SEN ON KUOLTAVA. Hes.18:4.
      Tässä sanotaan suoraan, että sielu voi kuolla. Raamattu puhuu paljon sielun kuolevaisuudesta.

      Jo kertomus ihmisen luomisesta ilmaisee, ettei sielulla ilman ruumista ole mitään tietoista ominaisuutta. Sielua ei ollut olemassa ennen ruumista. Ruumiiseen ei myöskään lisätty sielua, vaan sielu syntyi elämänhenkäyksen ja ruumiin yhtymisestä:
      Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja NIIN IHMISESTÄ TULI ELÄVÄ SIELU.1 Moos.2:7.

      Elämänhenkäyksen ja ruumiin erottua toisistaan kuolemassa jää jäljelle kuollut sielu ylösnousemukseen asti.
      Elämänhenkäys, jonka Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin on se henki, joka palaa kuolemassa Jumalan luo. Ruumis ilman henkeä on kuollut. Jaak.2:26.

      Ylönousemuksessa tämä henki jälleen annetaan ihmiselle. Se on Jumalan elossa pitävä voima, joka on tietoinen vain ollessaan ruumiin yhteydessä.

      • Totta se on, noin sanoo Raamatun Sana! Kiitos Anne- Elina, että hait sen paikan. Sinulle on sähköpostissa kirje .
        Terv. Sirkka-Iita.


      • veli.vapaa
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        Totta se on, noin sanoo Raamatun Sana! Kiitos Anne- Elina, että hait sen paikan. Sinulle on sähköpostissa kirje .
        Terv. Sirkka-Iita.

        jopa kahteen kertaan, sanan mukaan.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Totta se on, noin sanoo Raamatun Sana! Kiitos Anne- Elina, että hait sen paikan. Sinulle on sähköpostissa kirje .
        Terv. Sirkka-Iita.

        [][][] herättääkö Jumala aikanaan "muut kuollet" siksi, että antaa heille iankaikkisen elämän helvetissä? [][][] (veli.vapaa)

        Veit sanat suustani Riitta, vastatessasi tuolle joka vapaamielisesti
        käänteli rangaistuksen elämäksi. Eihän kukaan vankilassa oloakaan sano elämiseksi. Ennemminkin kidutukseksi.
        Kaikki todellakin herätetään tuomiolle ja rangaistus
        kärsimään. Jumala ei tunne ns. armomurhaa.
        Ja kun iankaikkisuuden puolella sitten ollaan, niin voi niitä,
        jotka luulevat ettei väärämielisyyden seurauksista tarvitse kärsiä iäti:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Hän ei tahtonut tavata viittä veljeään sellaisessa paikassa!

        Rukoile sinäkin jo nyt armoa veljillesi ettei tarvitse omien tuskien
        lisäksi kärsiä vielä syyllisyyttä ja tuskaa sukusi puolesta ikuisuudessa!
        Kuule elävän Riitan varoitukset, äläkä tiedottomien adventistien
        lässytykset että kuolema vapauttaa tunnonvaivoista ikuisiksi ajoiksi!

        LISÄKSI ...

        "Jeesus puhui aina vertauksilla ja ilman vertauksia hän ei puhunut mitään." (Sirkka-Iita)

        Tiedät, Sirkka adventisti että adventistit aina jättää kesken Jeesuksen
        repliikin. Tiedät miten se jatkuu. Ja sehän jatkuu niin että sinulle
        Jeesus puhuu vain vertauksilla - siinä sanoit oikein - eikä salaisuuksiaan sinulle paljasta!
        Syystä että lienet läpeensä väärämielinen, valkoisella kaavullasi hämäten.

        Matt. 13:10
        Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle:
        "Minkätähden sinä puhut HEILLE vertauksilla?"
        11
        Hän vastasi ja sanoi:
        "Sentähden, että TEIDÄN on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.


    • Raamattu käyttää ihmisestä monenlaisia sanontoja kuten esim. "mato".
      Mutta koko totuuden ihmisestä ilmaistessaan, Raamattu on lahjomaton:
      ihminen on sielu - Jumalan siemen -, jolla on joko kuolleessa tai elävässä tilassa oleva henki ja
      majana on ruumis. Niinkuin yksi Jumala on kolmiyhteinen, niin myös hänen
      kuvansa ihminen.

      1. Tess. 5:23
      Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

      Hepr. 4:12
      Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

      Mutta ateistinen adventtikäsitys opettaa valhetta, että ihminen on vain ruumis ja
      henki on se hengitys, jonka Jumala ensimmäiseen ihmiseen puhalsi, kun antoi
      tälle tekohengitystä että alkuun pääsisi. Toisninaan adventismi sanoo sitä sieluksi, siksi että EGW käytti muutaman kerran sanaa sielu.

      Kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi, kuolleessa tilassa oleva henki
      uudistuu. Mutta Jumalan siementä olevasta sielusta jokaisen ihmisen on tehtävä
      tili Jumalalle kuolemansa jälkeen:

      Luuk. 12:20
      Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön,
      tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois;
      kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'

      Antti

      • veli.vapaa

        enkä mikään muukaan - tisti, mutta Jumala teki maan tomusta ihmisen. Kun ihminen oli valmis, siitä puuttui elämä. Siksi Jumala puhalsi tekemäänsä ihmiseen hengen, ja niin hänestä tuli ELÄVÄ sielu.

        Oletko ajatellut, mitä tapahtuu, kun tuo samainen henki palajaa Jumalan luo? Onko ihminen enää sen jälkeen ELÄVÄ sielu?

        Jääkö sielu eloon, sellainen, joka ei ollut ihmisessä, kun hänestä puuttui HENKI? Asia pitää ajatella nyt toisinpäin. Kun henki otetaan pois ja mitä tapahtuu?
        Ihminen ei ole enää elävä sielu - eikö vaan Antti?


    • Sitä ollaan niin adventistia niin adventistia, että iankaikkisen sielunkin olet jo Ellen Whiteä seuratessasi poistanut. Onko Raamatussasi enää jäljellä montakaan lehteä, kun leikkelet leikkelemästä päästyäsi?

      • Ellenistä, eikä hän ole minulle muuta kuin yksi kauan sitten elänyt Kristukseen uskova naisihminen. Minä en voi sanoa hänen uskostaan sitä, enkä tätä. Mutta omasta uskostani senverran, että en ole adventisti, enkä pietisti, en siis minkään sortin nisti, en edes edes nihinisti.

        Olen Jumalan armosta Kristukseen ja Raamatun Sanaan uskova uudestisyntynyt.

        Ilman mitään omaa ansiotani olen Jumalan armosta uskova ja pelastettu

        Samaa Jumalan armoa Kristuksessa juon, kuin muutama tuntemani uudestisyntynyt Kristuksen lunastama, olipa se sitten adventisti, helluntalainen, baptisti, tai luterilainen. Jeesus ei ole jaettu. Onneksi pelastus ei ole sinun, eikä minun vallassani, vaan Jumala pelastaa kenet tahtoo.

        minä siis pyrin tutkimaan kuulemani asiat ensin Raamatusta. Olen siis Raamattullinen uskova. Minä uskon, että Jumala avaa Pyhän Hengen kautta Sanansa jokaiselle, joka Hänen Sanastansa totuutta rukoillen etsii.

        Se, että sinä alennut minua ja monia muitakin nimittelemään ja valheitasi, sekä omia luulojasi sepittämään ei muuta mitenkään uskoani siihen, että olen pelastettu Kristuksen tähden.

        Saatana on ollut Jumalan ja Hänen omiensa syyttäjä alusta alkaen ja sinä teet lähettäjäsi tahdon.

        Miksi etsit kokoajan vikaa vain lähimäisistäsi ja teet sen syyttäjähengessä, vaikka oma sydämesi on vielä paatumuksen vallassa?

        Tee parannus ja pyydä anteeksi niiltä, joita olet täällä loukannut, niin Kristus sinua valaisee ja Pyhä- Henki avaa sinulle Jumalan Sanan totuuden.


      • Yhtälailal kuin Sirkak-Iita, myös veli.vapaa.adventisti hyökkää yhteisymmärryksessä
        kristinuskoa vastaan, tehden ihmisestä pelkän eläimen, sentään hengittävän
        nisäkkään. Ja nimettönä sitten jopa aloitus samasta epäaiheesta.

        ### En ole adventisti, uusi
        Kirjoittanut: veli.vapaa / Tänään / klo 18:50
        enkä mikään muukaan - tisti, mutta Jumala teki maan tomusta ihmisen.
        Kun ihminen oli valmis, siitä puuttui elämä.
        Siksi Jumala puhalsi tekemäänsä ihmiseen hengen, ja niin hänestä tuli ELÄVÄ sielu. ###

        Outoa että velin täytyy vakuutella aluksi ettei ole adventisti - kuten vakuuttavat
        myös Sirkka-Iita ja alex-kasi. Niinkuin se tekisi heidät luotettaviksi, kun eivät
        ole adventisteja. Ymmärtämättömyyttään loukkaavat adventisteja verisesti.

        Sielu on mukamas vain hengitystä ja löyhkää. Ateisteilla ei olisi mitään tuota
        sepustusta vastaan. Vasta kuolleesta ihmisestä vissiin tulee uudelleen elävä
        sielu, kun tekohengitys tehoaa?

        Minkähän selityksen vapaa.adventisti keksi, jos vahingossa lukisi Raamatusta:
        "Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois". Oikea käännös vissiin olisi
        veli.vapaasti käännettynä: sinun hengityksesi vaaditaan sinulta pois tai
        hengityksesi lakkaa olemasta.

        JA APINASTA TULI ELÄVÄ SIELU

        Sittenpä apinastakin tuli elävä sielu - ihminen, kun Jumala puhalsi ensimmäisen
        apinaparin sieraimiin happea. Adventistit, alex-kasi ja Sirkka-Iita ovat
        darvinisteja, kehitysopin puolestapuhujia. Niin ja varsinkin veli.vapaa.ajattelija


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Ellenistä, eikä hän ole minulle muuta kuin yksi kauan sitten elänyt Kristukseen uskova naisihminen. Minä en voi sanoa hänen uskostaan sitä, enkä tätä. Mutta omasta uskostani senverran, että en ole adventisti, enkä pietisti, en siis minkään sortin nisti, en edes edes nihinisti.

        Olen Jumalan armosta Kristukseen ja Raamatun Sanaan uskova uudestisyntynyt.

        Ilman mitään omaa ansiotani olen Jumalan armosta uskova ja pelastettu

        Samaa Jumalan armoa Kristuksessa juon, kuin muutama tuntemani uudestisyntynyt Kristuksen lunastama, olipa se sitten adventisti, helluntalainen, baptisti, tai luterilainen. Jeesus ei ole jaettu. Onneksi pelastus ei ole sinun, eikä minun vallassani, vaan Jumala pelastaa kenet tahtoo.

        minä siis pyrin tutkimaan kuulemani asiat ensin Raamatusta. Olen siis Raamattullinen uskova. Minä uskon, että Jumala avaa Pyhän Hengen kautta Sanansa jokaiselle, joka Hänen Sanastansa totuutta rukoillen etsii.

        Se, että sinä alennut minua ja monia muitakin nimittelemään ja valheitasi, sekä omia luulojasi sepittämään ei muuta mitenkään uskoani siihen, että olen pelastettu Kristuksen tähden.

        Saatana on ollut Jumalan ja Hänen omiensa syyttäjä alusta alkaen ja sinä teet lähettäjäsi tahdon.

        Miksi etsit kokoajan vikaa vain lähimäisistäsi ja teet sen syyttäjähengessä, vaikka oma sydämesi on vielä paatumuksen vallassa?

        Tee parannus ja pyydä anteeksi niiltä, joita olet täällä loukannut, niin Kristus sinua valaisee ja Pyhä- Henki avaa sinulle Jumalan Sanan totuuden.

        Juuri samoin sanoin väittää jokainen adventisti ei-adventisteja hämätäkseen!

        Sinä olet eksyttäjä!


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Ellenistä, eikä hän ole minulle muuta kuin yksi kauan sitten elänyt Kristukseen uskova naisihminen. Minä en voi sanoa hänen uskostaan sitä, enkä tätä. Mutta omasta uskostani senverran, että en ole adventisti, enkä pietisti, en siis minkään sortin nisti, en edes edes nihinisti.

        Olen Jumalan armosta Kristukseen ja Raamatun Sanaan uskova uudestisyntynyt.

        Ilman mitään omaa ansiotani olen Jumalan armosta uskova ja pelastettu

        Samaa Jumalan armoa Kristuksessa juon, kuin muutama tuntemani uudestisyntynyt Kristuksen lunastama, olipa se sitten adventisti, helluntalainen, baptisti, tai luterilainen. Jeesus ei ole jaettu. Onneksi pelastus ei ole sinun, eikä minun vallassani, vaan Jumala pelastaa kenet tahtoo.

        minä siis pyrin tutkimaan kuulemani asiat ensin Raamatusta. Olen siis Raamattullinen uskova. Minä uskon, että Jumala avaa Pyhän Hengen kautta Sanansa jokaiselle, joka Hänen Sanastansa totuutta rukoillen etsii.

        Se, että sinä alennut minua ja monia muitakin nimittelemään ja valheitasi, sekä omia luulojasi sepittämään ei muuta mitenkään uskoani siihen, että olen pelastettu Kristuksen tähden.

        Saatana on ollut Jumalan ja Hänen omiensa syyttäjä alusta alkaen ja sinä teet lähettäjäsi tahdon.

        Miksi etsit kokoajan vikaa vain lähimäisistäsi ja teet sen syyttäjähengessä, vaikka oma sydämesi on vielä paatumuksen vallassa?

        Tee parannus ja pyydä anteeksi niiltä, joita olet täällä loukannut, niin Kristus sinua valaisee ja Pyhä- Henki avaa sinulle Jumalan Sanan totuuden.

        Hmmm ... paljonpa tiedät kauan sitten hengittäneestä (sielu) EGW:stä.
        Kukaan muu tämän päivän ihminen ei näet tiedä sitäkään, että Ellen
        olisi ollut uskovainen, protestantti siis, uskonpuhdistusken lapsi.

        Rakkaudesta Elleniin puolustat luterilaisena adventismia henkeen ja vereen.
        Kuitenkin hänen yksitysielämästään ja perheestään joudutaan hankkimaan
        tietoa ei-adventisteilta, sillä jostain syystä adventtiliike ei tahdo julkisuuteen
        henkilökuvaa Ellenistä.

        "Samaa kuin ... muutama tuntemani uudestisyntynyt kristitty ..."
        Niin, vain adventisti ynnä Sirkka-Iita ja alex-kasi voivat olla uudestisyntyneitä?

        Väität perustautuvasi Raamattuun ja kuitenkin kiellät puolet Raamatusta,
        nimittäin sen Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatiman rangaistustuomion.


      • veli.vapaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Yhtälailal kuin Sirkak-Iita, myös veli.vapaa.adventisti hyökkää yhteisymmärryksessä
        kristinuskoa vastaan, tehden ihmisestä pelkän eläimen, sentään hengittävän
        nisäkkään. Ja nimettönä sitten jopa aloitus samasta epäaiheesta.

        ### En ole adventisti, uusi
        Kirjoittanut: veli.vapaa / Tänään / klo 18:50
        enkä mikään muukaan - tisti, mutta Jumala teki maan tomusta ihmisen.
        Kun ihminen oli valmis, siitä puuttui elämä.
        Siksi Jumala puhalsi tekemäänsä ihmiseen hengen, ja niin hänestä tuli ELÄVÄ sielu. ###

        Outoa että velin täytyy vakuutella aluksi ettei ole adventisti - kuten vakuuttavat
        myös Sirkka-Iita ja alex-kasi. Niinkuin se tekisi heidät luotettaviksi, kun eivät
        ole adventisteja. Ymmärtämättömyyttään loukkaavat adventisteja verisesti.

        Sielu on mukamas vain hengitystä ja löyhkää. Ateisteilla ei olisi mitään tuota
        sepustusta vastaan. Vasta kuolleesta ihmisestä vissiin tulee uudelleen elävä
        sielu, kun tekohengitys tehoaa?

        Minkähän selityksen vapaa.adventisti keksi, jos vahingossa lukisi Raamatusta:
        "Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois". Oikea käännös vissiin olisi
        veli.vapaasti käännettynä: sinun hengityksesi vaaditaan sinulta pois tai
        hengityksesi lakkaa olemasta.

        JA APINASTA TULI ELÄVÄ SIELU

        Sittenpä apinastakin tuli elävä sielu - ihminen, kun Jumala puhalsi ensimmäisen
        apinaparin sieraimiin happea. Adventistit, alex-kasi ja Sirkka-Iita ovat
        darvinisteja, kehitysopin puolestapuhujia. Niin ja varsinkin veli.vapaa.ajattelija

        puhut aivan omiasi. Ei täällä kukaan hyökkää mihinkään eikä ketään vastaan, tämä on raamatullista keskustelua.

        Kun mainitsit minutkin, niin joko olet valmis kertomaan meille kaikille, antaako Jumala myös epävanhurskaille iankaikkisen elämän, herättää heidät kuolleista juuri sitä varten, että saa piinata heitä iankaikkisesti "helvetissä"

        Onkos Antti epävanhurskaillakin iankaikkinen elämä? Jeesus ei sellaista opettanut. Eihän?
        Ja kun ymmärrät, ettei kuolleita voi piinata, niin silloin piinattavat ovat tietoisessa tilassa "helvetissä" Ja mikäli heitä piinataan iankaikkisesti, niin he täytyvät olla elossa, eihän he muuten tuntisi piinaa.

        Ja nyt me odottelemme innolla sinun vastaustasi.


      • Hän luulee vain
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Yhtälailal kuin Sirkak-Iita, myös veli.vapaa.adventisti hyökkää yhteisymmärryksessä
        kristinuskoa vastaan, tehden ihmisestä pelkän eläimen, sentään hengittävän
        nisäkkään. Ja nimettönä sitten jopa aloitus samasta epäaiheesta.

        ### En ole adventisti, uusi
        Kirjoittanut: veli.vapaa / Tänään / klo 18:50
        enkä mikään muukaan - tisti, mutta Jumala teki maan tomusta ihmisen.
        Kun ihminen oli valmis, siitä puuttui elämä.
        Siksi Jumala puhalsi tekemäänsä ihmiseen hengen, ja niin hänestä tuli ELÄVÄ sielu. ###

        Outoa että velin täytyy vakuutella aluksi ettei ole adventisti - kuten vakuuttavat
        myös Sirkka-Iita ja alex-kasi. Niinkuin se tekisi heidät luotettaviksi, kun eivät
        ole adventisteja. Ymmärtämättömyyttään loukkaavat adventisteja verisesti.

        Sielu on mukamas vain hengitystä ja löyhkää. Ateisteilla ei olisi mitään tuota
        sepustusta vastaan. Vasta kuolleesta ihmisestä vissiin tulee uudelleen elävä
        sielu, kun tekohengitys tehoaa?

        Minkähän selityksen vapaa.adventisti keksi, jos vahingossa lukisi Raamatusta:
        "Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois". Oikea käännös vissiin olisi
        veli.vapaasti käännettynä: sinun hengityksesi vaaditaan sinulta pois tai
        hengityksesi lakkaa olemasta.

        JA APINASTA TULI ELÄVÄ SIELU

        Sittenpä apinastakin tuli elävä sielu - ihminen, kun Jumala puhalsi ensimmäisen
        apinaparin sieraimiin happea. Adventistit, alex-kasi ja Sirkka-Iita ovat
        darvinisteja, kehitysopin puolestapuhujia. Niin ja varsinkin veli.vapaa.ajattelija

        tietävänsä adventismista enemmän kuin adventistit itse. Riitta hämmentää paholaisen papupataa ja tuomitsee ja syyttää lähimäisiään.

        Olen pistäytynyt täällä välillä ja sama syyttely jatkuu kokoajan taukoamatta, vuodesta toiseen, aivankuin adventistien pitäisi olla täydellisiä, kelvatakseen Riitalle. Mutta onneksi me kelpaamme Jumalalle tällaisenaan, armosta Kristuksen tähden. Hän muuttaa meissä sen oikeaksi uskon kautta, mikä ennen uskoa oli väärin.


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Juuri samoin sanoin väittää jokainen adventisti ei-adventisteja hämätäkseen!

        Sinä olet eksyttäjä!

        olisko Sirkka-Iitan pitänyt vlaehdella sinulle että juu Elleniä olen lukenut ja niin pois päin - kyllä olet niin pöljä kuin olla voit. :))

        Miksi on niin että jos sinulle kertoo siitä mihin uskoo - niin alat valehtelemaan ja puhumaan lööperiä ihmisistä - sinä joka väität olevasi uskova .. jopa uskova_1 :)

        Jos joku täällä piilottelee kirkkoaan ja seurakuntaansa niin ei adventistit vaan sinä... taidat hävetä silmät päästäsi kun et uskalla kertoa mihin kirkkoon kuulut.

        Sirkka Iita muuten ymmärtää Raamattua paljon paremmin kuin sinä - voisit kysyä häneltä asioita - vain ystävällinen neuvo..


      • veli.vapaa kirjoitti:

        puhut aivan omiasi. Ei täällä kukaan hyökkää mihinkään eikä ketään vastaan, tämä on raamatullista keskustelua.

        Kun mainitsit minutkin, niin joko olet valmis kertomaan meille kaikille, antaako Jumala myös epävanhurskaille iankaikkisen elämän, herättää heidät kuolleista juuri sitä varten, että saa piinata heitä iankaikkisesti "helvetissä"

        Onkos Antti epävanhurskaillakin iankaikkinen elämä? Jeesus ei sellaista opettanut. Eihän?
        Ja kun ymmärrät, ettei kuolleita voi piinata, niin silloin piinattavat ovat tietoisessa tilassa "helvetissä" Ja mikäli heitä piinataan iankaikkisesti, niin he täytyvät olla elossa, eihän he muuten tuntisi piinaa.

        Ja nyt me odottelemme innolla sinun vastaustasi.

        ### antaako Jumala myös epävanhurskaille iankaikkisen elämän,
        herättää heidät kuolleista juuri sitä varten, että saa piinata heitä iankaikkisesti "helvetissä" ###

        Ei Jumala ainakaan tapa teitä epävanhurskaita, kun ei ole vielä herättänytkään
        (=uudestisynnyttänyt elämään so. elävään uskoon).

        Jeesus vakuutti ettei hän ketään tuomitse, vaan ihmisessä on itsessään se
        tuomari, jos eivät Hänen sanojaan tahdo ottaa vastaan. Itsesyytökset sinua
        piinaavat, eikä Jumala tai saatana tai ei-adventistit.
        Kyllä sinä siihen sitten aikanaan havahdut, ettei se mitään elämää ole siellä
        tulijärvessä, näin uskoisin. Anna Jeesuksen vanhurskauttaa sinut!

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        Antti


      • veli.vapaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ### antaako Jumala myös epävanhurskaille iankaikkisen elämän,
        herättää heidät kuolleista juuri sitä varten, että saa piinata heitä iankaikkisesti "helvetissä" ###

        Ei Jumala ainakaan tapa teitä epävanhurskaita, kun ei ole vielä herättänytkään
        (=uudestisynnyttänyt elämään so. elävään uskoon).

        Jeesus vakuutti ettei hän ketään tuomitse, vaan ihmisessä on itsessään se
        tuomari, jos eivät Hänen sanojaan tahdo ottaa vastaan. Itsesyytökset sinua
        piinaavat, eikä Jumala tai saatana tai ei-adventistit.
        Kyllä sinä siihen sitten aikanaan havahdut, ettei se mitään elämää ole siellä
        tulijärvessä, näin uskoisin. Anna Jeesuksen vanhurskauttaa sinut!

        Dan. 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        Antti

        juuri siihen mitä kysyin, eli herättääkö Jumala aikanaan "muut kuollet" siksi, että antaa heille iankaikkisen elämän helvetissä?


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hmmm ... paljonpa tiedät kauan sitten hengittäneestä (sielu) EGW:stä.
        Kukaan muu tämän päivän ihminen ei näet tiedä sitäkään, että Ellen
        olisi ollut uskovainen, protestantti siis, uskonpuhdistusken lapsi.

        Rakkaudesta Elleniin puolustat luterilaisena adventismia henkeen ja vereen.
        Kuitenkin hänen yksitysielämästään ja perheestään joudutaan hankkimaan
        tietoa ei-adventisteilta, sillä jostain syystä adventtiliike ei tahdo julkisuuteen
        henkilökuvaa Ellenistä.

        "Samaa kuin ... muutama tuntemani uudestisyntynyt kristitty ..."
        Niin, vain adventisti ynnä Sirkka-Iita ja alex-kasi voivat olla uudestisyntyneitä?

        Väität perustautuvasi Raamattuun ja kuitenkin kiellät puolet Raamatusta,
        nimittäin sen Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatiman rangaistustuomion.

        Ovat tietävinään maailman asiat mutta puheet osoittavat ihan muuta.
        Päätehtävänne tuntuu olevan puhua valhetta ja pahaa muista ihmisistä - etenkin adventisteista heidän ystävistään.

        Sairasta touhua - lievästi sanottuna.


      • alex-kasi kirjoitti:

        olisko Sirkka-Iitan pitänyt vlaehdella sinulle että juu Elleniä olen lukenut ja niin pois päin - kyllä olet niin pöljä kuin olla voit. :))

        Miksi on niin että jos sinulle kertoo siitä mihin uskoo - niin alat valehtelemaan ja puhumaan lööperiä ihmisistä - sinä joka väität olevasi uskova .. jopa uskova_1 :)

        Jos joku täällä piilottelee kirkkoaan ja seurakuntaansa niin ei adventistit vaan sinä... taidat hävetä silmät päästäsi kun et uskalla kertoa mihin kirkkoon kuulut.

        Sirkka Iita muuten ymmärtää Raamattua paljon paremmin kuin sinä - voisit kysyä häneltä asioita - vain ystävällinen neuvo..

        Kas kolmiyhteinen alex-kasi, sirkka-iita, anne-elina!


      • veli.vapaa
        uskova_1 kirjoitti:

        Kas kolmiyhteinen alex-kasi, sirkka-iita, anne-elina!

        sinulle täysin tietämätön asia Uskova 1, mikä yhteys noilla kolmella keskenään on, sillä sana todistaa.

        Joh. 3:8
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Mitäpä lisäät tuohon?


      • veli.vapaa kirjoitti:

        juuri siihen mitä kysyin, eli herättääkö Jumala aikanaan "muut kuollet" siksi, että antaa heille iankaikkisen elämän helvetissä?

        Kyllä herättää kaikkien ruumiit haudoista tai missä nyt ne hiukkasina ovatkaan ja ei-uskovien sielut yhtyvät heidän ruumiisiinsa. Niin he joutuvat viimeiselle tuomiolla ja siitä heidät heitetään tuomittuina iankaikkiseen helvetin kärsimykseen, jonka nimi on toinen kuolema.

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Dan 12:2)

        Huomaa taivasta sanotaan elämäksi ja helvettiä kauhistukseksi - älä siis vääntele helvettiin elämää tai taivaaseen kauhistusta!


      • veli.vapaa
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä herättää kaikkien ruumiit haudoista tai missä nyt ne hiukkasina ovatkaan ja ei-uskovien sielut yhtyvät heidän ruumiisiinsa. Niin he joutuvat viimeiselle tuomiolla ja siitä heidät heitetään tuomittuina iankaikkiseen helvetin kärsimykseen, jonka nimi on toinen kuolema.

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Dan 12:2)

        Huomaa taivasta sanotaan elämäksi ja helvettiä kauhistukseksi - älä siis vääntele helvettiin elämää tai taivaaseen kauhistusta!

        kreikkalaisen mytologian ja vanhentuneiden raamatunkäännösten virheisiin?

        Biblia 1776.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.

        Ilm. 20:14
        Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.

        Kerrotko mitä tapahtuu, kun helvetti (tulinen järvi) antaa kuolleensa ja helvetti heitetään helvettiin (tuliseen järveen).

        Oleppas hyvä Uskova 1.


      • Hän luulee vain kirjoitti:

        tietävänsä adventismista enemmän kuin adventistit itse. Riitta hämmentää paholaisen papupataa ja tuomitsee ja syyttää lähimäisiään.

        Olen pistäytynyt täällä välillä ja sama syyttely jatkuu kokoajan taukoamatta, vuodesta toiseen, aivankuin adventistien pitäisi olla täydellisiä, kelvatakseen Riitalle. Mutta onneksi me kelpaamme Jumalalle tällaisenaan, armosta Kristuksen tähden. Hän muuttaa meissä sen oikeaksi uskon kautta, mikä ennen uskoa oli väärin.

        Älä yritä tekemällä tehdä tai eksyttämällä eksyttää minusta adventistia. Minä en halua Ellen Whiten ja seuraajiensa epätoivoista osaa.

        Aivan niin, siinä olet oikeassa, että minä tiedän enemmän adventismista kuin keskiverto adventisti. Minulla oli jopa kirja "A word to the little flock" ennen kuin Suomen adventistit edes tiesivät sen olemassaolosta.

        Sitähän White Estate piilotteli, niinkuin niin monia muitakin Ellen Whiten kirjoituksia ja kuuleman mukaan yhä piilottelee osaa - jollei ole jo peräti niitä tuhonnut.

        Siinä teillä "jatkuva totuuden lähde", kuten uskontunnustuksenne Ellen White Ellenistä sanoo. Kummallinen totuuden lähde, kun hänen kirjoituksiaan pitää piilotella jäseniltä ja tuhota!


      • veli.vapaa kirjoitti:

        kreikkalaisen mytologian ja vanhentuneiden raamatunkäännösten virheisiin?

        Biblia 1776.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.

        Ilm. 20:14
        Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.

        Kerrotko mitä tapahtuu, kun helvetti (tulinen järvi) antaa kuolleensa ja helvetti heitetään helvettiin (tuliseen järveen).

        Oleppas hyvä Uskova 1.

        Onpas sinulla kova työ ja vaivaa etsiä sellaista Raamatun käännöstä, josta saisit tukea väärille ideoillesi.

        Antamassasi Raamatun kohdassa oli puhe tuonelasta eli molemmissa tuossa etsimässäsi käännöksessä olevat kohdat "helvetti" ovat alkukielellä ᾅδης hadēs.

        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. " (Ilm 20:13-14)

        Sitten kun taas puhutaan tulijärvestä eli helvetistä on sana alkukielellä γέεννα geenna eli suomalaisittain gehenna.

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)


      • veli.vapaa kirjoitti:

        sinulle täysin tietämätön asia Uskova 1, mikä yhteys noilla kolmella keskenään on, sillä sana todistaa.

        Joh. 3:8
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Mitäpä lisäät tuohon?

        Selaapas Sirkka-Iitan kirjoituksia taaksepäin ja huomaat, että hän omin sanoin vahvisti itsensä yhdeksi mieleksi ja ajatukseksi noiden kahden kanssa. Saattoi käyttää myös toista nimimerkkiään eli Nadasja-Emiliaa, en jaksa nyt sitä etsiä. Joten vitsinä toistin heidän omaa todistustaan.

        Mutta ilmeisesti haluat heidän kanssaan neliyhteyteen, vai kuinka?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Älä yritä tekemällä tehdä tai eksyttämällä eksyttää minusta adventistia. Minä en halua Ellen Whiten ja seuraajiensa epätoivoista osaa.

        Aivan niin, siinä olet oikeassa, että minä tiedän enemmän adventismista kuin keskiverto adventisti. Minulla oli jopa kirja "A word to the little flock" ennen kuin Suomen adventistit edes tiesivät sen olemassaolosta.

        Sitähän White Estate piilotteli, niinkuin niin monia muitakin Ellen Whiten kirjoituksia ja kuuleman mukaan yhä piilottelee osaa - jollei ole jo peräti niitä tuhonnut.

        Siinä teillä "jatkuva totuuden lähde", kuten uskontunnustuksenne Ellen White Ellenistä sanoo. Kummallinen totuuden lähde, kun hänen kirjoituksiaan pitää piilotella jäseniltä ja tuhota!

        "Siinä teillä "jatkuva totuuden lähde", kuten uskontunnustuksenne Ellen White Ellenistä sanoo. Kummallinen totuuden lähde, kun hänen kirjoituksiaan pitää piilotella jäseniltä ja tuhota!"

        Kaiketi jotain profetioitakin, jotka julkaistaan sitten kun sattuu ikäänkuin osumaan.
        Vanhoja kirjoituksia voidaan julkaista ikäänkuin uutena valona Elleniltä.
        Ehkä vielä tulee aika - pedon väärä profeetta? - kun sanovat, että nyt on Ellen
        puhunut sieltä taivaasta aivan uutta profetian hengessä.
        Jotta "jatkuvana totuuden lähteenä" -ennustus kävisi toteen.

        Mutta profeettojen kanssa ei saa kaveerata, kuolleiden nimittäin.
        Tosin EGW kuulemma on tiedottomuuden tilassa, joten mitenkäs se voisi olla
        jatkuvana totuuden lähteenä.

        1. Sam. 28:15
        Ja Samuel sanoi Saulille: "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" Saul vastasi: "Minä olen suuressa hädässä: filistealaiset sotivat minua vastaan, ja Jumala on poistunut minusta eikä vastaa minulle enää, ei profeettain kautta eikä unissa. Niin minä kutsutin sinut, että ilmoittaisit minulle, mitä minun on tehtävä."

        5. Moos. 18:10-12
        10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
        11 joka lukee loitsuja, kysyy vainaja-tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen.
        12 Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi.


      • Toim.huom.
        alex-kasi kirjoitti:

        Ovat tietävinään maailman asiat mutta puheet osoittavat ihan muuta.
        Päätehtävänne tuntuu olevan puhua valhetta ja pahaa muista ihmisistä - etenkin adventisteista heidän ystävistään.

        Sairasta touhua - lievästi sanottuna.

        Tämä ei ole mikään henkilöäänestysfoorumi vaan kristillisistä asioista keskusteleva
        palsta, erityisaiheena adventismi.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Onpas sinulla kova työ ja vaivaa etsiä sellaista Raamatun käännöstä, josta saisit tukea väärille ideoillesi.

        Antamassasi Raamatun kohdassa oli puhe tuonelasta eli molemmissa tuossa etsimässäsi käännöksessä olevat kohdat "helvetti" ovat alkukielellä ᾅδης hadēs.

        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. " (Ilm 20:13-14)

        Sitten kun taas puhutaan tulijärvestä eli helvetistä on sana alkukielellä γέεννα geenna eli suomalaisittain gehenna.

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)

        ##molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)##

        Kun on molemmat kädet tallella niin se merkitsee ruumiin ylösnousemistakin.
        Eikä sellaista käännöstä voi ollakaan että sammumaton tuli voitaisiin tulkita
        sammuneeksi (palava kaatopaikka muinoin jossakin) tuleksi.

        Viisaat voisivat oivaltaa väittää tuota Mk. 9:43 jälestäpäin lisätyksi, tahallaan
        väittää. Sillä kaikkein vanhimmasta alkuperäisestä käsikirjoituksesta se puuttuu.
        Mutta sittenpä tuleekin lyömätön vahvistus kyseisen kohdan oikeellisuudesta:

        Mark. 9:48 sanoo aivan samoin ja se on olemassa kaikkein vanhimmassakin
        säilyneessä käsikirjoituksessa.

        Vähemmän lukeneille tiedoksi:
        Aivan alkuperäisiä - ensimmäisiä - kappaleita ei ole olemassa jäljellä yhdestäkään
        Raamatun osasta. Se ei tietenkään tee Raamattua yhtään epäluotettavaksi.


      • Että silleen
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ##molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)##

        Kun on molemmat kädet tallella niin se merkitsee ruumiin ylösnousemistakin.
        Eikä sellaista käännöstä voi ollakaan että sammumaton tuli voitaisiin tulkita
        sammuneeksi (palava kaatopaikka muinoin jossakin) tuleksi.

        Viisaat voisivat oivaltaa väittää tuota Mk. 9:43 jälestäpäin lisätyksi, tahallaan
        väittää. Sillä kaikkein vanhimmasta alkuperäisestä käsikirjoituksesta se puuttuu.
        Mutta sittenpä tuleekin lyömätön vahvistus kyseisen kohdan oikeellisuudesta:

        Mark. 9:48 sanoo aivan samoin ja se on olemassa kaikkein vanhimmassakin
        säilyneessä käsikirjoituksessa.

        Vähemmän lukeneille tiedoksi:
        Aivan alkuperäisiä - ensimmäisiä - kappaleita ei ole olemassa jäljellä yhdestäkään
        Raamatun osasta. Se ei tietenkään tee Raamattua yhtään epäluotettavaksi.

        Matteuksen evankeliumi:
        13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään;

        Sillä eihän Ylösnousemuksessa nousta käsipuolena tai jalkapuolena jne.. Ei, vaan
        Vapahtaja puhui vertauksella, -- Eli jos et tee tässä ajassa parannusta niin joudut kadotukseen!


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Kas kolmiyhteinen alex-kasi, sirkka-iita, anne-elina!

        Matt. 12:36
        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili ..


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Selaapas Sirkka-Iitan kirjoituksia taaksepäin ja huomaat, että hän omin sanoin vahvisti itsensä yhdeksi mieleksi ja ajatukseksi noiden kahden kanssa. Saattoi käyttää myös toista nimimerkkiään eli Nadasja-Emiliaa, en jaksa nyt sitä etsiä. Joten vitsinä toistin heidän omaa todistustaan.

        Mutta ilmeisesti haluat heidän kanssaan neliyhteyteen, vai kuinka?

        ja sinua kiukuttaa kun joku sanoo kuinka asia on.
        Sirkka Iitaa olet parjannut monta vuotta ja yrittänyt käännyttää siihen uskoosi missä jo ollaan kuolemattomia ja missä Jumalaa tarvita oikeastaan kuin järjestämään hyvät olot.

        Ei sellaiseen oikeastaan usko kukaan - Raamattu todistaa ihan muuta jos lukee koko Raamatun eikä vain muutamia jakeita.

        Pah - sanon minä sinun hurmostelemisillesi ja piinoillesi.

        Kuinka on maksoiko Jeesus ne sinun ikuisen piinan syntisi? Luuletko todella että Jumalan Poika on siellä niitä sinuin syntejäsi maksamassa? Siellä ikuisessa piinassa rikinkatkussa? Väärin luulet siinä tapauksessa. Ja jos et luule niin kuinka ne sinun syntisi on maksettu?

        Sinä et tajua Raamatusta paljon mitään - valitan.

        Alla opiksesi:
        Jumalan rakkaus sisältää aina Jumalan oikeudenmukaisuuden ja Jumalan oikeudenmukaisuus sisältää aina Jumalan rakkauden - ne kaksi - oiekudenmukaisuus ja rakkaus ovat kaksi puolta yhdestä asiasta - ilman toista ei ole toista. Oikeudenmukaisuus ilman rakkautta on tyrannisoimista ja rakkaus ilmnoikeudenmukaisuutta on tykkäämistä ja väärän puoltamista.


      • veli.vapaa
        uskova_1 kirjoitti:

        Onpas sinulla kova työ ja vaivaa etsiä sellaista Raamatun käännöstä, josta saisit tukea väärille ideoillesi.

        Antamassasi Raamatun kohdassa oli puhe tuonelasta eli molemmissa tuossa etsimässäsi käännöksessä olevat kohdat "helvetti" ovat alkukielellä ᾅδης hadēs.

        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. " (Ilm 20:13-14)

        Sitten kun taas puhutaan tulijärvestä eli helvetistä on sana alkukielellä γέεννα geenna eli suomalaisittain gehenna.

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)

        vaan huvittaa tuollaiset, jotka ovat tuntevinaan Raamattua, mutta eivät tunne sen alkeitakaan. Ja kun puhutaan gehennasta, niin ei siellä Jeesuksen aikana ketään poltettu elävinä, ne olivat kuolleita rikollisia ym. Helvetti on kreikkalaista mytologiaa, ja sinä uskot siihen.

        Yritäppäs nyt kiltisti tutustua totuuteen, niin ehkä jonakin päivänä Jumala sallii sinunkin löytävän totuuden - Jeesuksen.


      • Sinulle.
        Että silleen kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään;

        Sillä eihän Ylösnousemuksessa nousta käsipuolena tai jalkapuolena jne.. Ei, vaan
        Vapahtaja puhui vertauksella, -- Eli jos et tee tässä ajassa parannusta niin joudut kadotukseen!

        Kyllä koko ihminen sinne helvettiin menee jso on mennäkseen.

        Matt. 5:30
        Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi;
        sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan,
        kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        Hukkaputki


      • Raamattumies*
        veli.vapaa kirjoitti:

        vaan huvittaa tuollaiset, jotka ovat tuntevinaan Raamattua, mutta eivät tunne sen alkeitakaan. Ja kun puhutaan gehennasta, niin ei siellä Jeesuksen aikana ketään poltettu elävinä, ne olivat kuolleita rikollisia ym. Helvetti on kreikkalaista mytologiaa, ja sinä uskot siihen.

        Yritäppäs nyt kiltisti tutustua totuuteen, niin ehkä jonakin päivänä Jumala sallii sinunkin löytävän totuuden - Jeesuksen.

        "Ja kun puhutaan gehennasta,
        niin ei siellä Jeesuksen aikana ketään poltettu elävinä"

        Kyllä Riitta ja AVK sittenkin taitavat olla oikeassa ja sinä väärässä, sillä sinähän
        itsekin todistat, ettei Jeesus puhunut jostain palavasta kaatopaikasta, jonne
        roskat ja arvottomat ruumiit heitettiin.

        Jeesus puhui elävänä helvettiin joutumisesta!

        Ilm. 19:20
        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin,
        ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet;
        ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Niinpä roskanpoltto on roskanpolttoa ja helvetti on rangaistuslaitos.
        "heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."

        Pitkäkö on rangaistus, ajattelet peloissasi ... eikai sentään elinkautistuomio. No...
        Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.


      • joko taas?
        Raamattumies* kirjoitti:

        "Ja kun puhutaan gehennasta,
        niin ei siellä Jeesuksen aikana ketään poltettu elävinä"

        Kyllä Riitta ja AVK sittenkin taitavat olla oikeassa ja sinä väärässä, sillä sinähän
        itsekin todistat, ettei Jeesus puhunut jostain palavasta kaatopaikasta, jonne
        roskat ja arvottomat ruumiit heitettiin.

        Jeesus puhui elävänä helvettiin joutumisesta!

        Ilm. 19:20
        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin,
        ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet;
        ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Niinpä roskanpoltto on roskanpolttoa ja helvetti on rangaistuslaitos.
        "heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."

        Pitkäkö on rangaistus, ajattelet peloissasi ... eikai sentään elinkautistuomio. No...
        Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

        Sinähän itse "Raamattumies*" olet AVK, uteljas, Eskatologi, IDENEB ja paljon muuta.


      • veli.vapaa
        uskova_1 kirjoitti:

        Onpas sinulla kova työ ja vaivaa etsiä sellaista Raamatun käännöstä, josta saisit tukea väärille ideoillesi.

        Antamassasi Raamatun kohdassa oli puhe tuonelasta eli molemmissa tuossa etsimässäsi käännöksessä olevat kohdat "helvetti" ovat alkukielellä ᾅδης hadēs.

        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. " (Ilm 20:13-14)

        Sitten kun taas puhutaan tulijärvestä eli helvetistä on sana alkukielellä γέεννα geenna eli suomalaisittain gehenna.

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)

        niin viisas kuin joku "uskova järjestysnumeroineen", mutta jos ollaan oikein rehellisiä, niin pimeä on nuppi ihmisellä, joka kertoo satuja totisesta naamasta.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Onpas sinulla kova työ ja vaivaa etsiä sellaista Raamatun käännöstä, josta saisit tukea väärille ideoillesi.

        Antamassasi Raamatun kohdassa oli puhe tuonelasta eli molemmissa tuossa etsimässäsi käännöksessä olevat kohdat "helvetti" ovat alkukielellä ᾅδης hadēs.

        "Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. " (Ilm 20:13-14)

        Sitten kun taas puhutaan tulijärvestä eli helvetistä on sana alkukielellä γέεννα geenna eli suomalaisittain gehenna.

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)

        Voisiko olla niin, että jos joku oli vaikka varastanut leivän, niin oli parempi sille varkaalle, että hänen kätensä leikattiin irti, kuin että hänet olisi sidottuna heitetty tuonne kaatopaikalle, gehennaan, josssa kyti aina "sammumaton tuli"?

        Siellä sitten saattoi kitua pitkäänkin, ennenkuin elämä sammui. Siis se oli elinkautinen tuomio, siis koko loppu elämän, sillä sieltä ei kukaan pelastanut.

        Näin minä ymmärtäisin tämän Raamatupaikan.

        Muuten, jos satut muistamaan, niin "Jeesus puhui aina vertauksilla ja ilman vertauksia hän ei puhunut mitään."


      • Gehenaan
        Sinulle. kirjoitti:

        Kyllä koko ihminen sinne helvettiin menee jso on mennäkseen.

        Matt. 5:30
        Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi;
        sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan,
        kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

        Hukkaputki

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8371070/39318289


      • kerro se AVK:lle
        Toim.huom. kirjoitti:

        Tämä ei ole mikään henkilöäänestysfoorumi vaan kristillisistä asioista keskusteleva
        palsta, erityisaiheena adventismi.

        uskova_1:lle - pakstan todelliset IHMISTEN PARJAAJAT.


      • Retur_3
        uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä herättää kaikkien ruumiit haudoista tai missä nyt ne hiukkasina ovatkaan ja ei-uskovien sielut yhtyvät heidän ruumiisiinsa. Niin he joutuvat viimeiselle tuomiolla ja siitä heidät heitetään tuomittuina iankaikkiseen helvetin kärsimykseen, jonka nimi on toinen kuolema.

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Dan 12:2)

        Huomaa taivasta sanotaan elämäksi ja helvettiä kauhistukseksi - älä siis vääntele helvettiin elämää tai taivaaseen kauhistusta!

        uskova_1 uskottelee palstalaisille seuraavan kauhutarinan:

        "Kyllä herättää kaikkien ruumiit haudoista tai missä nyt ne hiukkasina ovatkaan ja ei-uskovien sielut yhtyvät heidän ruumiisiinsa. Niin he joutuvat viimeiselle tuomiolla ja siitä heidät heitetään tuomittuina IANKAIKKISEEN helvetin kärsimykseen, jonka nimi on toinen kuolema".

        Sairasta valheellista kiihkoilua jossa tuomitaan ihmisiä ikuiseen kärsimykseen.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen" (Mark 9:43)

        Voisiko olla niin, että jos joku oli vaikka varastanut leivän, niin oli parempi sille varkaalle, että hänen kätensä leikattiin irti, kuin että hänet olisi sidottuna heitetty tuonne kaatopaikalle, gehennaan, josssa kyti aina "sammumaton tuli"?

        Siellä sitten saattoi kitua pitkäänkin, ennenkuin elämä sammui. Siis se oli elinkautinen tuomio, siis koko loppu elämän, sillä sieltä ei kukaan pelastanut.

        Näin minä ymmärtäisin tämän Raamatupaikan.

        Muuten, jos satut muistamaan, niin "Jeesus puhui aina vertauksilla ja ilman vertauksia hän ei puhunut mitään."

        "Jeesus puhui aina vertauksilla ja ilman vertauksia hän ei puhunut mitään."

        Tiedät, Sirkka adventisti että adventistit aina jättää kesken Jeesuksen
        repliikin. Tiedät miten se jatkuu. Ja sehän jatkuu niin että sinulle
        Jeesus puhuu vain vertauksilla - siinä sanoit oikein - eikä salaisuuksiaan sinulle paljasta!
        Syystä että lienet läpeensä väärämielinen, valkoisella kaavullasi hämäten.

        Matt. 13:10
        Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle:
        "Minkätähden sinä puhut HEILLE vertauksilla?"
        11
        Hän vastasi ja sanoi:
        "Sentähden, että TEIDÄN on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.


      • Että silleen kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään;

        Sillä eihän Ylösnousemuksessa nousta käsipuolena tai jalkapuolena jne.. Ei, vaan
        Vapahtaja puhui vertauksella, -- Eli jos et tee tässä ajassa parannusta niin joudut kadotukseen!

        " Eli jos et tee tässä ajassa parannusta niin joudut kadotukseen! "

        Sillä "nyt on pelastuksen päivä" ei tarkoita että helvetin ansainnut
        automaattisesti tänään pelastuisi, vaan että tänään on tehtävä parannus,
        sillä huomista ei ehkä ole. Tuomiolle joutumisen hyvä tai paha paikka
        määräytyy tässä ajassa:

        Dan.12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        Sapatti ei johda pelastukseen eikä sunnuntai kadotukseen.
        Mutta tiedä tämä: sinunkin tehtäväsi on julistaa alkuperäistä
        evankeliumia kuolleille luille eli jumalattomille.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kyllä herättää kaikkien ruumiit haudoista tai missä nyt ne hiukkasina ovatkaan ja ei-uskovien sielut yhtyvät heidän ruumiisiinsa. Niin he joutuvat viimeiselle tuomiolla ja siitä heidät heitetään tuomittuina iankaikkiseen helvetin kärsimykseen, jonka nimi on toinen kuolema.

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Dan 12:2)

        Huomaa taivasta sanotaan elämäksi ja helvettiä kauhistukseksi - älä siis vääntele helvettiin elämää tai taivaaseen kauhistusta!

        [][][] herättääkö Jumala aikanaan "muut kuollet" siksi, että antaa heille iankaikkisen elämän helvetissä? [][][]

        Veit sanat suustani Riitta - kaikki todellakin herätetään tuomiolle ja rangaistus
        kärsimään. Ja kun iankaikkisuuden puolella sitten ollaan, niin voi niitä,
        jotka luulevat ettei väärämielisyyden seurauksista tarvitse kärsiä iäti:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Rukoile sinäkin jo nyt armoa veljillesi ettei tarvitse omien tuskien
        lisäksi kärsiä vielä syyllisyyttä ja tuskaa sukusi puolesta ikuisuudessa!
        Kuule elävän Riitan varoitukset, äläkä tiedottomien adventistien
        lässytykset että kuolema vapauttaa tunnonvaivoista ikuisiksi ajoiksi!

        antti


      • veli.vapaa kirjoitti:

        kreikkalaisen mytologian ja vanhentuneiden raamatunkäännösten virheisiin?

        Biblia 1776.

        Ilm. 20:13
        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka hänessä olivat, ja kuolema ja helvetti antoi ne kuolleet, jotka heissä olivat: ja ne tuomittiin jokainen töittensä jälkeen.

        Ilm. 20:14
        Ja kuolema ja helvetti heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema.

        Kerrotko mitä tapahtuu, kun helvetti (tulinen järvi) antaa kuolleensa ja helvetti heitetään helvettiin (tuliseen järveen).

        Oleppas hyvä Uskova 1.

        [][][] herättääkö Jumala aikanaan "muut kuollet" siksi, että antaa heille iankaikkisen elämän helvetissä? [][][] (veli.vapaa) (alias hirvas?)

        Veit sanat suustani Riitta, vastatessasi tuolle joka vapaamielisesti
        käänteli rangaistuksen elämäksi. Eihän kukaan vankilassa oloakaan sano elämiseksi. Ennemminkin kidutukseksi.
        Kaikki todellakin herätetään tuomiolle ja rangaistus
        kärsimään. Jumala ei tunne ns. armomurhaa.
        Ja kun iankaikkisuuden puolella sitten ollaan, niin voi niitä,
        jotka luulevat ettei väärämielisyyden seurauksista tarvitse kärsiä iäti:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Hän ei tahtonut tavata viittä veljeään sellaisessa paikassa!

        Rukoile sinäkin jo nyt armoa veljillesi ettei tarvitse omien tuskien
        lisäksi kärsiä vielä syyllisyyttä ja tuskaa sukusi puolesta ikuisuudessa!
        Kuule elävän Riitan varoitukset, äläkä tiedottomien adventistien
        lässytykset että kuolema vapauttaa tunnonvaivoista ikuisiksi ajoiksi!

        antti


      • Gehenaan kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8371070/39318289

        Shakin jälkeen tulee matti ja peli on pelattu. Mutta elävässä elämässä ei
        peli lopukaan. Häviöön joutuneen kommentti tässä:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Koko luku kannattaa ehdottomasti eli ilman ehtoja ja ennakkoluuloja
        tutkia, siinä on paljon korvaamattoman tärkeää asiaa. Eikä sitä asiaa
        käännösversiot tyhjäksi tee.


      • Retur_3 kirjoitti:

        uskova_1 uskottelee palstalaisille seuraavan kauhutarinan:

        "Kyllä herättää kaikkien ruumiit haudoista tai missä nyt ne hiukkasina ovatkaan ja ei-uskovien sielut yhtyvät heidän ruumiisiinsa. Niin he joutuvat viimeiselle tuomiolla ja siitä heidät heitetään tuomittuina IANKAIKKISEEN helvetin kärsimykseen, jonka nimi on toinen kuolema".

        Sairasta valheellista kiihkoilua jossa tuomitaan ihmisiä ikuiseen kärsimykseen.

        Tässä Jeesuksen välittämät terveiset vaivan paikasta ...

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Älä ota tunnollesi veljiesi kohtaloa vaan kerro heille että olet
        väärää rauhaa luvannut!


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Ellenistä, eikä hän ole minulle muuta kuin yksi kauan sitten elänyt Kristukseen uskova naisihminen. Minä en voi sanoa hänen uskostaan sitä, enkä tätä. Mutta omasta uskostani senverran, että en ole adventisti, enkä pietisti, en siis minkään sortin nisti, en edes edes nihinisti.

        Olen Jumalan armosta Kristukseen ja Raamatun Sanaan uskova uudestisyntynyt.

        Ilman mitään omaa ansiotani olen Jumalan armosta uskova ja pelastettu

        Samaa Jumalan armoa Kristuksessa juon, kuin muutama tuntemani uudestisyntynyt Kristuksen lunastama, olipa se sitten adventisti, helluntalainen, baptisti, tai luterilainen. Jeesus ei ole jaettu. Onneksi pelastus ei ole sinun, eikä minun vallassani, vaan Jumala pelastaa kenet tahtoo.

        minä siis pyrin tutkimaan kuulemani asiat ensin Raamatusta. Olen siis Raamattullinen uskova. Minä uskon, että Jumala avaa Pyhän Hengen kautta Sanansa jokaiselle, joka Hänen Sanastansa totuutta rukoillen etsii.

        Se, että sinä alennut minua ja monia muitakin nimittelemään ja valheitasi, sekä omia luulojasi sepittämään ei muuta mitenkään uskoani siihen, että olen pelastettu Kristuksen tähden.

        Saatana on ollut Jumalan ja Hänen omiensa syyttäjä alusta alkaen ja sinä teet lähettäjäsi tahdon.

        Miksi etsit kokoajan vikaa vain lähimäisistäsi ja teet sen syyttäjähengessä, vaikka oma sydämesi on vielä paatumuksen vallassa?

        Tee parannus ja pyydä anteeksi niiltä, joita olet täällä loukannut, niin Kristus sinua valaisee ja Pyhä- Henki avaa sinulle Jumalan Sanan totuuden.

        "Ellenistä, eikä hän ole minulle muuta kuin yksi kauan sitten elänyt Kristukseen uskova naisihminen."

        Sinulta loppuu pian ilma jollei Jeesus saa sinua vapaaksi bunkkeristasi.
        Et tiedä mitään Ellenistä ja kuitenkin väität hänen puhuneen totta!!!
        Kummallista että puolustat kuolleen ihmisen kautta puhuvia henkiä.
        Etkä edes tunnusta että kuulut siihen adventtilahkoon.
        "... jatkuva totuuden lähde..."

        Buddhakin on jäännökselleen jatkuva totuuden lähde.


    • alex-kasi

      Usko kuolemanjälkeiseen elämään on lähes kaikkissa uskoissa.

      Monissa palvotaan vainajahenkiä, uskotaan sielunvaellukseen tai jälleensyntymään.
      Myös kristinusko sisältää uskon kuoleman jälkeisestä elämästä.
      Mutta onko niin että ihmisessä jo nyt olisi jokin häviämätön osa, joka automaattisesti jatkaa olemassaoloaan ruumiin kuoltua.


      MIKÄ ON RAAMATUN OPETUS KUOLEMATTOMUUDESTA?

      Mitä tarkoittaa Raamatun sanat:
      ... kuningasten Kuningas ja herrain Herra, JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, MIHIN EI KUKAAN TAIDA TULLA; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt EIKÄ VOI NÄHDÄ-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
      tai
      ... JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, MIHIN EI KUKAAN TAIDA TULLA; jota yksikään ihminen EI OLE NÄHNYT... EIKÄ VOI NÄHDÄ...

      Huomaa: Raamattu sanoo tässä selvin sanoin, että KENELLÄKÄÄN TOISELLA EI OLE KUOLEMATTOMUUTTA kuin ... KUNINGASTEN KUNINKAALLA JA HERRAIN HERRALLA.

      Kukaan ei voi erehtyä näiden sanojen merkityksessä - siinä Raamattu kertoo niin selvästi sen totuuden että IHMISELLÄ EI OLE KUOLEMATTOMUUTTA ITSESSÄÄN JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

      Myös 1. Joh. 3:15 kertoo saman
      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; JA TE TIEDÄTTE, ETTEI KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

      TIEDÄTKÖ SINÄ SEN?
      ETTEI IHMISESSÄ OLE OMAA IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

      ----
      Kuka sitten voi elää?
      Jumala kertoo Sanassaan eri ihmisten kautta jo Vanhantestamentin alkulehdiltä asti, että VAIN VANHURSKAS SAA ELÄÄ, että syntisen on kuoltava OMAN SYNTIVELKANSA TÄHDEN.

      Se on tosiasiassa yksi Raamatun totuuksien PÄÄTEEMOISTA - joka toistuu satoja kertoja läpi koko Raamatun kerta kerran jälkeen – sen alusta aina sen viimeisille sivuille asti.

      Herra Jumala varoitti ihmistä jo ennen hänen lankeamistaan.
      1. Moos. 2: 15 > 17
      Herra Jumala ASETTI ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä. Ja sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.

      MITÄ?

      Siis ihminen sai jo alusta lähtien VALITA itse mitä tekee, sillä Herra Jumala sanoi ”Saat VAPAASTI SYÖDÄ puutarhan kaikista puista”..
      MUTTA ... HERRA JUMALA MYÖS VAROITTI IHMISTÄ:
      Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, ÄLÄ SYÖ, SILLÄ –SINÄ-PÄIVÄNÄ, JONA SIITÄ SYÖT, OLET KUOLEMAN OMA."
      Herrasta jo eroon ajautunut käärme (saatana) - sanoi naiselle: "Onko Jumala TODELLA sanonut: 'Te ette saa syödä MISTÄÄN PUUTARHAN PUUSTA'?"

      JUMALA OLI SANONUT ”Saat vapaasti syödä puutarhan KAIKISTA PUISTA” mutta varoittanut vaarasta mikä oli mahdollinen .. SIIS KUOLEMASTA joka olisi seurauksena jos ihminen erottautuisi Luojastaan.

      Kuvaavaa miten saatana vääristelyllään pohjusti valhettaan saadakseen naisen lankeamaan eroon Jumalasta sanoessaan ettekö saa syödä MISTÄÄN PUUTARHAN PUUSTA.

      Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
      Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ETTETTE KUOLISI.”

      Silloin käärme sanoi naiselle: ”EI, ETTE TE KUOLE”. Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat JA TEISTÄ TULEE JUMALAN KALTAISIA, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
      Ja nainen söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi ja niin tapahtui se mistä Herra Jumala oli miestä varoittanut ihmisestä tuli kuoleva elämä syntiensä tuottaman vajavaisuutensa tähden.

      MIKÄ VALHE SAATANALTA.

      Jeesus sanoi niille jotka uskovat saatanaa: .... Saatana on OLLUT MURHAAJA ALUSTA ASTI. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
      --
      Ihmisessä ei koskaan ole ollut omaa kuolemattomuutta – siihen ei ihmisen omat kyvyt ja ominaisuudet ole koskaan riittäneet - eivätkä tule koskaan riittämäänkään.

      Herra sanoo:
      Katso, KAIKKI SIELUT OVAT MINUN: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-NE OVAT MINUN. SE SIELU, JOKA SYNTIÄ TEKEE-SEN ON KUOLTAVA. Hes. 18:4

      myös
      Hes. 18:
      24 "Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee -- JOS HÄN TEKEE NIIN, SAAKO HÄN ELÄÄ?

      SITÄ HYVÄÄ, MINKÄ HÄN ON TEHNYT, EI LASKETA HÄNEN HYVÄKSEEN. HÄN ON LUOPUNUT JUMALASTA JA SYYLLISTYNYT SYNNINTEKOON, JA SIKSI HÄN KUOLEE.

      25 "Ja sitten te sanotte: 'HERRA EI TEE OIKEIN.'
      KUULKAA, ISRAELILAISET! KENEN AJATUS KULKEE VÄÄRÄÄ TIETÄ -- MINUNKO? EI, VAAN TEIDÄN!

      26 Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, HÄN KUOLEE VÄÄRIEN TEKOJENSA TÄHDEN.

      Onneksemme Jeesus lunasti meidäty kuolemasta.

      :) Vai mitä Iita
      alex

      • Jeesus Vapahtajamme saakoon varjella meidät kaikesta väärästä ja olkoon voimana ja turvana jokainen hetki.

        Ilman Jeesusta on mahdotonta yhdenkään pelastua, mutta kun hänessä riipumme, niin hän on luvannut antaa meille voiman ylhäältä, niin että Jumalan antamalla voimalla kestämme loppuun asti.

        Siunausta Alexi veljelle.
        :)Iita.

        Ps.Täällä meillä on tosi helteet, tekisi mieli olla kokoajan uimassa.


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Jeesus Vapahtajamme saakoon varjella meidät kaikesta väärästä ja olkoon voimana ja turvana jokainen hetki.

        Ilman Jeesusta on mahdotonta yhdenkään pelastua, mutta kun hänessä riipumme, niin hän on luvannut antaa meille voiman ylhäältä, niin että Jumalan antamalla voimalla kestämme loppuun asti.

        Siunausta Alexi veljelle.
        :)Iita.

        Ps.Täällä meillä on tosi helteet, tekisi mieli olla kokoajan uimassa.

        " Kiitos olkoon Jumalalle siitä suunnattomasta armosta,
        jonka hän soi meille syntisille Jeesuksessa Kristuksessa. "

        Entäpä jos Jeesus olikin sellainen joksi sinä Hänet kuvaat samaan
        hengenvetoon - että puhui vain vertauksilla? Kenties armo ja
        iankaikkisuus onkin vain vertauskuvaa?? Tarkoittaisi vain niin kauan
        kuin elät maan päällä??? Teologiasi tarkoittaa sitä nääs.

        "Jeesus puhui aina vertauksilla ja ilman vertauksia hän ei puhunut mitään." (Sirkka-Iita)

        Tiedät, Sirkka adventisti että adventistit aina jättää kesken Jeesuksen
        repliikin. Tiedät miten se jatkuu. Ja sehän jatkuu niin että sinulle
        Jeesus puhuu vain vertauksilla - siinä sanoit oikein - eikä salaisuuksiaan sinulle paljasta!
        Syystä että lienet läpeensä väärämielinen, valkoisella kaavullasi hämäten.

        Matt. 13:10
        Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle:
        "Minkätähden sinä puhut HEILLE vertauksilla?"
        11
        Hän vastasi ja sanoi:
        "Sentähden, että TEIDÄN on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.


    • [][][] Raamattu käyttää moninpaikoin sielu sanaa IHMISESTÄ puhuttaessa, kuten esim kasteasiassa, että: "heitä lisääntyi sinä päivänä noin 3 000 sielua."[][][] (Nadasja alias Sirkka)

      Kaste on kaste ja voidaan puhua vaikkapa että niin ja niin monta nenää
      meni kasteelle, "noin". Eivätkä ne sieluja kastaneet vaan kehoja.
      Mutta opetuksessa Raamattu on tarkka: ihminen
      on Jumalan kuvakokonaisuus. Yksi Jumalahan on Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Ja yksi ihminen on yksi ihminen, tämmöinen:

      1. Tess. 5:23
      Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

      Eksytyksesi ymmärtäisi jos ei kukaan olisi sinua valistanut, mutta kun
      Herra tämänkin palstan kautta on niin monta kertaa sinua koettanut
      opettaa totuuteen ja totta puhumaan.

      Hepr. 4:12
      Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kanssasi.

    • Anonyymi

      No sammaa mielipuolta!

    • Anonyymi

      Niin...YLÖSNOUSEMUSVOIMALLAAN.

    • Anonyymi

      Joo, samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Jomzskuria hitin hkkkh ttg löölo7nhm.

    • Anonyymi

      Justiinsa niin!

    • Anonyymi

      Toinen on, toine ei.

    • Anonyymi

      "Raamattu käyttää moninpaikoin sielu sanaa IHMISESTÄ puhuttaessa, kuten esim kasteasiassa, että: "heitä lisääntyi sinä päivänä noin 3 000 sielua.""

      No, Englannin kielessähän edelleen puhutaan sielusta kun puhutaan ihmisestä.

    • Anonyymi

      Taaskin Hyvä, nostoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2238
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1703
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1580
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1483
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1332
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      223
      1265
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      56
      1239
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1227
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1111
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      976
    Aihe