Hei kaikki, haluaisin tietää onko jollain sitä IS listaa parhaiten palkatuista aloista tj.
Olen nyt 19v ja haluaisin tietää millä aloilla tienaa parhaiten, jotta voisin kouluttautua.
Myös yrittäjyys kiinnostaa, jos sitä kautta saisi yli 7000e/kk bruttoa.
Suomen parhaiten palkatut ammatit?
6
4849
Vastaukset
- ........
Mieti nyt ensin mikä ala kiinnostaa. Nuorilla nykyaikana tuntuu olevan pelkkä rahan kiilto silmissä. Mistä lie moinen tulee, mediasta ja nykyohjelmista kaiketi. Harva muistaa, että töissä pitäisi olla se n. 40 vuotta. Jos 10 vuoden jälkeen tajuaa (korkea)kouluttautuneensa väärälle alalle, niin poru tulee ja alanvaihdossa uudelleenkouluttautumisineen tulee helposti 10 vuoden taloudellinen tappio. Noh, kukin tavallaan....
- aloittajakk
Mitähän luulet mun tekevän? Miks vitussa tekisin sellasta työtä josta en tykkää? Ajatuksena just olikin SAADA TIETÄÄ niistä ammateista, jotta vois valita itselleen sen sopivan..
Mutta joo tieto jonka annoit työalalla olemisesta ja siitä palkkauksesta oli kuitenkin kallisarvoista, joten kiitos siitä.
- maailman parhaaksi
ja muuta pois
Näitäkö kaipasit
http://www.hs.fi/verotiedot/list.do
http://www.yle.fi/verot/2007/ - On selvää
Missä vain tienaa, jos on parempi kuin muut.
- 23234
harva meistä vain on parempi kuin muut vaikka moni ajattelee toisin, tai siis kuvittelee. 75% duunareista on perusreiskaa ja maikkia, 20% vässyköitä ja 5% niitä jotka todella lakaisevat muilla pöytää. He voivat määrätä oman palkkansa joko laskuttamalla itse tai valitsemalla työnantajansa. Me muut emme ihan niin helposti, mutta onneksi on joskus jotain näistä: 1) tuttuja alalla 2) onnea 3) naama jolla voi pokkana valehdella valkeita..
Jos duunia tekee vai rahan takia, siis että sitä pitää tulla ja paljon, voi valita väärin alan ja kyllästyä tai vetää burnoutit siinä. Mieluummin ainakin itse teen duunia mistä maksetaan kohtuullisesti mutta kertaakaan ei maanantaiaamuisin tarvitse jännittää tai purra hammasta töihin mennessään. Se on ihan yhtä hyvä elintason mittari mulle kuin palkkakuitin numerot. Siis työelämässä, onhan sitä muutakin elämää, kö? :D no totta *itussa.
- älä ala yrittäjäksi
Yrittäjyys ei useinmiten kannata vaan monet firmat menee konkkaan tai ei tuota juuri mitään. Mutta kaikki terveys-sektorin ammatit on korkeastipalkattuja, ja työ on helppoa.
Sairaanhoitopiirinjohtaja 7824...8401
Johtajaylilääkäri 7515...9022
Johtava terveyskeskuslääkäri 5254...7680
Ylilääkäri 5394...7637
Terveyskeskusylilääkäri 5107...6670
Ylilääkäri 5394...7637
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu564237Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182801- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152073- 151523
- 1091400
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731367Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211028