Miten iho parempaan kuntoon???

apuaaa

Hei, olen 22v. tyttö ja mun iho näyttää aika inhottavalta läheltä katsottuna. Eli mulla on ollut mustapäitä nenän ja leuan alueella jo yläasteelta lähtien. Niihin koittanut kaikenlaista mutta ei oiken tehoa. Neutrogenan tuotteista tuli allergiaa. Iho on niinkuin muhkurainen.. ei tasainen.. sellasia 'littania' pahkuroita poskissa.. niitä ei näe niin selvää mutta esim. erilaisessa valossa näkee kyllä ja ilman meikkiä. Pesen tällähetkellä kasvoni vain saippualla tai kuorin välillä jojoba kasvi lapuilla. Siten kasvorasvana käytän anti-shine E-vitamiini rasvaa. Ja silti kyllä mun iho kiiltää ja vaikuttaa rasvaiselta tosta riippumatta ja leukaan kerääntyy finnejä. APuva!

7

2277

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sevenheven

Ihan ekaksi, jos poltat, niin lopeta tupakointi. Jos syöt paljon rasvaa niin sekin näkyy ihon pinnalla.
      Veden riittävä juonti. Kasvonaamion käyttö (itse käytän pari kertaa kuukaudessa, joskus useammin) Saippua kuivattaa ihoa aika reippaasti joten kosteusvoiteenki tulisi olla sen mukainen että se kosteuttaa paljon jos haluat pestä saippualla.
      Suosittelisin esim body shopista saatavia kasvojen perunesteitä- rauhoittavaa sellaista. Itselläni Body shopin tea tree oil, facial wash ja hyvältä on iho näyttänyt kun aloitin tuon käytön. Kasvovettä ei ehkä aamuisin esim tarvitse käyttää (nyt voi moni alkaa kiljumaan että pitää pitää :) mutta en käytä itse ja hyvältä näyttää silti) Jos iholle haluat kasvovettä käyttää niin kokeile vissyä. Myös suolaa voi käyttää esim. kerran, muutamia kertoja viikossa, niin että laitat kuppiin n. desin kiehuvaa vettä ja teelusikallinen merisuolaa. Sekoittelet jonkun aikaa ja pyyhit vanulapulla kasvot. Ja sen voi pestä myös pois jos iho tuntuu menevän kuivaksi. Itselläni auttoi suurentuneisiin huokosiin.
      Ja minulla käytössä kasvorasvana bebanthen, käytin kaikenmaailman lumeneja ja niveoita mutta ikään ei kasvot ole yhtä hyvältä näyttänyt kuin bebanthenin käytön jälkeen. Laitan sitä siis illalla, jos haluan "naamion" niin laitan sitä paksummasti, joo on tosi rasvaista mutta aamulla iho on tod. hyväntuntoinen. Ja aamulla laitan tilanteen mukaan. Itse käytettyni kaikkea mitä kaupasta löytyy ja tuloksiin kyllästyneenä vaihdoin kaupan tuotteet kotoa löytyviin niin on kummasti ihokin rauhoittunut. Ja ihonhoidossa maltti on valttia. Älä ressaa jos iho ei yhdessä yössä ala näyttää täydelliseltä. Ei näppylät ole tullutkaan yhdessä yössä joten ei ne poiskaan lähde niin :)!

• nonsoap

luovu saippuasta kokonaan ja siirry muihin tuotteisiin.
        sanoisin että jos on sinulla on helposti rasvoittuva sekaiho tai sekaiho niin en suosittele bebanthenin käyttöä. kannattaa pestä kasvot aamuin illoin ja sen jälkeen kosteuttaa ihoa omalle ihotyypille tarkoitetulla voiteella. itse käytän apteekista saatavaa humektania.
        voit etsiä apteekin tai ihan vaikka anttilan hyllyistä jospa sieltä löytyisi mustapäitä poistavia tuotteita tai kuorintavoiteita. itsellänikin on epätasainen iho, jossa on pieniä finnejä. käytän garnierin pure/pure activen tuotteita, ja ne ovat alkaneet toimia. ja kuori kasvoja kerran tai pari viikossa tai harvemmin.

• ihonhoitaja
    • jnbnpbfraelgv

Saman ongelman kanssa olen kärvistellyt minäkin. En ole mikään hillitön purkkien kanssa puunaaja, ilmeisesti apua saisi, jos kävisi kosmetologilla välillä puhdistuttamassa ihoaan.

Ainoa keino millä olen saanut mustapäitä pois ovat NIVEA VISAGE REFINING CLEAR-UP STRIPS. Ja tässä yhteydessä joudun mainostamaan Niveaa, koska millään muulla merkillä ei niitä enää ole Suomessa. Joitain vuosia sitten oli kilpailevallakin firmalla, mutta ei enää. Puhun nyt siis vain perusmarkettikamasta, ehkä jossain kauneussalongeissa voi olla jotain parempia juttuja. Eli siis kyse on sellaisista laastareista, joita laitetaan kostutetulle nenälle ja leualle/otsalle, annetaan kuivua ja otetaan pois. Vinkkini, jota ei ole paketissa. Ota laastari todellakin pois vasta kun se on AIVAN kuiva ja vedä irti TODELLA hitaasti, niin saat valtavan määrän ihomatoja ihostasi irti (kymmeniä, jopa satoja, jos niitä mustapäitä todella on niin kuin mulla). Todella iljettävää! :D

Muhkuraisuuttahan voisi tasoitella jollain kuorinnalla, mutta älä tee sitä liian usein.

Toinen juttu on sitten se, että millä ilveellä niitä mustapäitä ei tulisi. Sitä en tiedä. Syön lähes kilon kasviksia päivässä, ulkoilen ja liikun, juon riittävästi vettä, vältän lisäaineita, en tupakoi. Ikää kolmekymmentä mittarissa eikä helpotusta näy. Ystävällä oli apteekista ostettua kasvovettä (tai sen tapaista), jossa oikein luki, että mustapäitä vastaan. Kehui kovasti. Ajattelin sitä kokeilla seuraavaksi: en muista merkkiä, mutta oranssi/läpinäkyvä pullo. Ja hyvin kohtuuhintainen.

Tsemppiä.

• minä myös

Monet uskoo, että syömällä omega-3:sta ihon kunto paranee. Itse oon syönyt tehokuurin omegoita (E-Epa 500 mg). Oon nyt muutaman viikon aikana ottanut 4 tbl omegoita päivittäin (siis yliannoksen)...mustapäitä ei näy eikä näppylöitä oo tullut. Veden juominen kans on tosi tärkeetä. Ainakin se pari litraa/vrk. Tsemppiä kaikille :) ihonhoitoon.

• kihluva
        minä myös kirjoitti:

Monet uskoo, että syömällä omega-3:sta ihon kunto paranee. Itse oon syönyt tehokuurin omegoita (E-Epa 500 mg). Oon nyt muutaman viikon aikana ottanut 4 tbl omegoita päivittäin (siis yliannoksen)...mustapäitä ei näy eikä näppylöitä oo tullut. Veden juominen kans on tosi tärkeetä. Ainakin se pari litraa/vrk. Tsemppiä kaikille :) ihonhoitoon.

etenkään, jos siinä samassa kapselissa on a- tai e-vitamiinia, ei tee kovin hyvää elimistölle.

• itse käytän

"Ajattelin sitä kokeilla seuraavaksi: en muista merkkiä, mutta oranssi/läpinäkyvä pullo. Ja hyvin kohtuuhintainen."

Aika varmasti tämä on olllut Neutrogenan mustapäitävastaan tarkoitettua ainetta. Itsekin kokeilin tuota, mutta en oikein pitänyt siitä.

Tässä omat ohjeeni, joilla olen saanut mustapäät ja aknen kuriin.

-bobyshopissa myytävä mustapäärauta, jolla kotona voi poistaa mustapäitä. Tosin pitää pitää todella suurta tarkkuutta hygienian kanssa ja itse aina puristellessa puhdistan kädet ja kasvot desinfiointiaineella ja raudan jokaisen puristuksen jälkeen. Ehkä vähän liiottelua, mutta ei ole tullut tulehduksia. En ole onnistunut estämään mustapäitä, joten toinen vaihtoehto on poistaa niitä. Eikä minulla ole varaa viikottaisiin kosmetologikäynteihin, joten pakko tehdä itse (ja mielestäni saan ne paremmin pois kuin ammattilaiset, ainakin iho näyttää puhtaammalta ja näpyttömältä sen jälkeen kun itse poistan).

-Apteekeista ostettava ACO Salisylic tonic (sininen purkki, valkoinen korkki, purkissa numero 2) kasvovesi. Aika samaa ainetta kuin Neutrogena, mutta pelkistettyä, ei siis hajusteita ja joitain muita mitä Neutrogena sisältää (tässä on vaan vettä, alkoholia, glyseriniä ja salisyylihappoa, ei mitään muuta). Käytön aloittaessa ensimmäiset pari viikkoa ihoa kirvelee todella paljon, ihan kuin happoa sivelisi iholle, mutta se menee ohi ja tulokset alkavat näkyä. :) Tällä ei kannata puhdistaa koko kasvoja jos näppyjä on vain jossain osissa, kuivattaa meinaan aika paljon.

-Cliniderm ACO Manifying day lotion kasvovoide (vaaleanpunainen sarja) ja vaahtoutuva puhdistusaine. Tarkoitettu rasvaiselle/sekaiholle.

-kuorinta (nivea visage young) pari kertaa viikossa ja virkistävä ja kosteuttava kasvonaamio (lumene vitamin radiant c-energy 5min mask).

Itse olen jo 25v, joten iho ei ole enää niin paha kuin teininä. Jos tilanne on todellaa paha, niin tuosta "sinisestä" ACO-sarjasta löytyy rasvaa, puhdistusainetta jne. Vähän "tuhdimpaa" tavaraa kuin "vaaleanpunainen" sarja siis. Tuo sininen kasvovesi (sarja?) vaihtuu parhaillaan ja myyjä ei osannut sanoa mitä tilalle tulee. Joten pikapikaa apteekkiin jos sieltä vielä tuota lötyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33