Hieman muokkaava korsetti?

Jo_Hanna22

Moikka!

Olen jo jonkin aikaa ollut kiinnostunut hankkimaan korsetin, jota voisi pitää esim bilettäessä vaatteiden alla tai päällä antamaan hiukan muotoa vartalolle & litistämään vatsaa.

Nyt kysyisinkin, millainen korsetti kannattaisi hankkia? En siis ole kiinnostunut mistään tight lacingista enkä halua kymmeniä senttejä pois vyötäröltä, joten riittääkö muoviluitettu korsetti? Olen selaillut netissä keskusteluja aiheesta, ja ymmärrän toki että laatu maksaa ja mittatilaustyönä tehty metalliluitettu korsetti kestää ja ajaa asiansa parhaiten, mutta en haluaisi satsata satoja euroja vaatteeseen näin "kokeilumielessä".

Eli saako tosiaan näillä muoviluitetuilla korseteilla oikeasti kavennettua vyötäröä vai ovatko ihan pelkästään pilipalirättejä koristekäyttöön? Ja jos saa niin montako senttiä noin lähtee? Kellään kokemuksia?

Ja vielä, mistä kannattaisi korsetti hankkia (asun Turussa, mutta verkkokaupasta mieluiten tilaisin) olisin valmis maksamaan n. 100e maksimissaan.

Kiitos vastauksista!

12

2365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................
    • vois olla hyvä

Moi!

tukeva, metalliluilla tuettu korsettiliivi kuullostais sopivan tarpeeseesi parhaiten. Kokeile vaikka Suomessa tehtyä Tyyli-nimistä korsettiliiviä, jota monet käyttää esim. hääpukujen alla. Niitä myydään joissain liiviliikkeissä ja Turussa ainakin Kisuline myy, Tampereella Morsiusgalleria, muista en tiedä. Hinta kyllä alle satasen, kestävä ja hyvä tuollaiseen kevyempään käyttöön. Päihittää muoviset huuhaat mennen tullen. Tasoittaa ja litistää oikeasti.

• ongelmat

Muoviluisella "korsetilla" eli oikeastaan korsettitopilla voi kiristää yleensä max. 5 cm pois vyötäröltä ja samalla kaikki makkarat ym. jäävät piiloon. Muoviluut ovat kuitenkin siitä huonoja, että ne menettävät napakkuutensa hyvin nopeasti ja kupruilevat sen jälkeen miten sattuu. Myös masumakkarat kupruilevat sen seurauksena, eikä korsetti näytä enää kauniilta tai toteuta tehtäväänsä. Oikein ohuiden muoviluiden kanssa näin voi käydä jo ensimmäisellä käyttökerralla. Näissä korseteissa on myös usein halvat kankaat ja huono tai keskitason ompelutyö, joten saumat saattavat ratkeilla ja kankaat venyä. Käytän itse korsettitoppeja tavallisten toppien tapaan, alusvaatteeksi ne eivät kokemukseni pohjalta oikein sovellu. Korsettitoppia valitessa kannattaa ajatella myös kiinnitystä. Teräksinen etuplansetti tukevoittaa muuten muoviluista korsettia jonkin verran. Jos haluan siloitella linjojani vaatteiden alta, käytän teräsluista vyötärökorsettia. Mulla on näitäkin erilaisia ja yksi sellainen, jolla tosiaan vain tasoitetaan figuuria, eikä varsinaisesti kiristetä ollenkaan. Englannista tilattuna maksoi 35£, mikä oli mielestäni aika sopiva hinta.
      100 euroa on kuitenkin muoviluisesta ihan liikaa! Olisin itse valmis maksamaan enintään 40 euroa muoviluisesta korsettitopista, ja sitten sen pitäisikin olla todella mieluinen.

• FrozenCorpse

Teetätin joskus Old Ravenilla muoviluisen satiinikorsetin overbustina satunnaiseen käyttöön. Luut ovat paksuja ja mittatilaustyönä istuu erittäin hyvin. Kiristystäkin kestää mainiosti, kunhan kiristelee ensin aina varoen ja lisää kiristystä kropan keston mukaan. Harmi, ettei tee enää asiakastöitä..

• Jo_Hanna22

Onko jotain linkkiä heittää, mistä pääsisi katsomaan tuota Tyyli-mallistoa ja kenties hintoja? Kisulinen sivuilla mainittiin korseteista, mutta ei ollut kuvia tai hintoja sen enempää (tai sitten olen vaan puusilmä enkä huomannut :D). Muuten kyseisillä sivuilla puhuttiin myytävistä korseteista, joiden hinnat olivat siinä 410e alkaen :/ Morsiusgallerian verkkokauppaan en myöskään päässyt eilen enkä tänään, kun sivua kuulemma päivitetään.

Mitähän tässä nyt sitten tekisi, vastauksissa näkyy olevan muoviluukorsettejen puolesta ja vastaan :) Itse kun olen netissä surffaillut, niin enpä kyllä ole löytänyt yhtäkään metalliluukorsettia satasen hintaluokassa, TOSIN joissakin sanotaan vain että luut ovat "napakat, joustavat ja tukevat" mutta ei mainita siis mitä materiaalia... Luultavasti silloin muovia...

Huuto.netistä voisi löytää mutta niitä ei tietenkään voi palauttaa jos ei sovikkaan... Olisin kiitollinen jos joku viitsisi linkittää jotain sivuja josta löytyisi suht laadukkaita ja edullisia korsetteja, joista kokemusta :)

• Erilaisia liivejä

Sinunkin tarpeisiisi löytyy kun googlaat Ebay vintage girdle.
        Halpoja ja upeita,katso ja tilaa. Malleja eri vuosilta,kunto mainitaan aina.
        Toimitus postitse ja nopeasti.

• :)

Tyyli-merkistä vielä: siellä Kisulinen sivuilla gallerioissa on paitsi niitä kalliita "oikeita" korsetteja myös pari kuvaa juuri Tyyli-malliston joistain korseteista, pinup-puolella lopussa. Ja hinnat jotain 80-95 egeä, tarkemmin varmaan tietoa voi kysellä heiltä.

Ja vinkiksi vielä: mitä hankitkin, älä ihmeessä haksahda mihinkään muovihässäkkään, ellei sulla ole liikaa rahaa tuhlattavaksi, sillä hukkaan menee. Kaikkihan on suhteellista: onhan jonkinlaisilla luilla tuettu vaate sentään eri asia kuin villapaita, mutta siihen jää. Muoviluut kertakäyttötavaraa, ehkä jos on tikkulaiha niin kestävät paremmin mutta muuten taittuvat lähes heti, metalliluut ikuisia. Kokemus kertoo kyllä eron.

• Jo_Hanna22
        :) kirjoitti:

Tyyli-merkistä vielä: siellä Kisulinen sivuilla gallerioissa on paitsi niitä kalliita "oikeita" korsetteja myös pari kuvaa juuri Tyyli-malliston joistain korseteista, pinup-puolella lopussa. Ja hinnat jotain 80-95 egeä, tarkemmin varmaan tietoa voi kysellä heiltä.

Ja vinkiksi vielä: mitä hankitkin, älä ihmeessä haksahda mihinkään muovihässäkkään, ellei sulla ole liikaa rahaa tuhlattavaksi, sillä hukkaan menee. Kaikkihan on suhteellista: onhan jonkinlaisilla luilla tuettu vaate sentään eri asia kuin villapaita, mutta siihen jää. Muoviluut kertakäyttötavaraa, ehkä jos on tikkulaiha niin kestävät paremmin mutta muuten taittuvat lähes heti, metalliluut ikuisia. Kokemus kertoo kyllä eron.

Kiitti vastauksista!

Okei, meni perille, ostan metalliluukorsetin :) Edelliselle kirjoittajalle kiitos selvennyksestä, hienoiltahan nuo korsetit tosiaan näyttivät. Otan yhteyttä Kisulineen ja kyselen vähän lisää. Morticiaan mailasin myös eilen, siellä oli pari hiukan yli satasen maksavaa metalliluukorsettia jotka hiukan houkutteli, niillähän on myös palautusoikeus joten verkkokaupasta voi huoletta tilata. Morticiasta sanottiin myös, että heidän kakkoslaadun korsettikin kestäisi varmaan minulla hyvin, koska olen hoikka... Mutta parasta nyt sitten satsata kunnolla ja ostaa varmasti laadukas ykkösluokan tuote, ei mulla ole tosiaan liikaa rahaa tuhlattavaksi :)

• mimmuli 76

Hei,

Ei asiallisesta korsetista tarvitse maksaa satoja euroja. Ja kyllä muoviluinen korsettikin kestää todella hyvin käyttöä. Itse olen ostanut kaksi korsettia, joita todellakin olen käyttänyt ja ihan netti kaupasta ( Consuelo Collection). Toinen on muoviluilla ja toinen metallisilla. Hintaa en muista, mutta alle 70€ jäi. Mitatkin olivat todella hyvät ja vastasivat kyseisen firman kokotaulukoiden kanssa.

• Lady G

Itse olen ostanut feminellin verkkokaupasta kaksi viimeisintä korsettiani, metalliluisia molemmat . alle 80 ekee/kpl

• mittatilauskorsetit

www.pinkkiheidi.fi

• corset lady

Huh, olipas pinkkiheidin galleriassa melkoisen kamalia korsetteja. Nyöritykset vinossa ja kankaat vedättivät. Varmasti löytää parempiakin mittatilauskorsetteja kuin nuo, tai sitten tekijällä ollut erittäin huono päivä! Itse en kehtaisi tuonnäköisistä tuotoksistani kuvia laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe