tekeekö trancen/konemusan kuuntelu erilaisen nuoren?

en ite

ite en tykkää konemusasta/trancesta mut kaveri sanoi että se diggaa siitä koska ei halua olla mikään "massateini" eli onko se ettei kuuntele metallia/heviä jotenkin erilaiseksi tekevä teidän mielestänne?

10

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jutttu

      itse kuuntelen konemusaa ja kuuntelen myös metallia. kaverini ei kuuntele kumpaakaan. syy miksi kuuntelen ei ole että haluaisin olla ernu, vaan se että musiikki mitä kaverini kuuntelee on yksinkertaisesti täyttä shittiä. räppi ja radio poppi on sitä ihtejjää.

      • ...

        Minäkin kuuntelen metallia ja trancea. Pari kaveria kuuntelee metallia ja loput sitten jotain räppiä tai NRJ-teinipoppia.

        Mutta joo... Ei mitään musiikkia pidä kuunnella, jotta olisi erilainen. Musiikista kuuluu nauttia.


    • on oikeassa.

      Metalli, räppi, NRJ-musa, yms. mitä nyt teinit yleensä kuuntelee, on just massojen musiikkia, koska niitä tuputetaan väkisin ihmisille, jotka ei vielä ole löytänyt sitä omaa juttuaan, eivätkä osaa etsiä sitä muualta. On helppoa vaan ottaa vastaan mitä "yleinen" media tarjoaa, sen enempää ajattelemati.
      Konemusa on marginaalimusaa ja sen takia kaverisi varmaankin on valinnut sen. Typerää on kuitenkin valita itselleen joku genre vain sen takia että haluaa olla erilainen ja vielä tyhmempää olisi se, ettei edes tykkäisi koko genrestä.
      Se erilaisuus tulee kyllä sisältäpäin ja se erottaa "apinat" toisistaan. Tarkoitan nyt siis sitä, että vaikka ystäväsi tykkäisikin mainstream musiikista, ei se tarkoita sitä, etteikö hän silti voisi olla "erilainen nuori". Hän voi vaikka paneutua siihen tykkäämäänsä musiikkiin niin paljon, että se tekee hänestä "erilaisen" muihin verrattuna, koska ne muut yleensä on vaan "pintaa" ja matkivat muita.

      Ja konemusiikin puolesta sanon yhden sanan: Ibiza (vielä ehtii...) ;)

    • Neuqq

      Itse kuuntelen trancea ja vähän muutakin konemusaa ja en ole mielestäni sen erilaisempi kuin muut. Kuuntelen myös näitä joitakin listahittejä, kuten Poker Face on mielestäni hyvä :S. Ja en ole mitenkän valinnut erityisesti konemusan kuuntelua, se vain kuulllostaa hyvältä

    • minnaaaA^

      Jos kaverisi tosissaan kuuntelee jotain vain siksi, ettei tahdo olla massaa ni voi prkl. Itse kuuntelen trancea, idustrialia ja tosinaan funkkia, metallia, poppia... En kuuntele biisejäni siksi, että se edustaa jotain genreä, vaan siksi, että tykkään.

    • tee..

      nykyään tranceksi mielletään kaikki cascadat, basshuntterit, scootterit sun muut. Ja nuo kyseiset artistithan ovat listojen kärkipäässä, joten täysin mainstreamiksi menee. Eri asia jos kuuntelee sitä aitoa trancea 90-luvun puolivälistä.

      • sPanda

        Mitä on aito trance? Itse kuuntelin trancea kyllä jo tuolloin mainitsemanasi aikana, mutta kyllä nykyinenkin oikea trance on mielestäni sitä oikeaa (en puhu mainstream-listakamasta), kuten Armin van Buuren -lähtöiset setit ja vastaavat.

        Olisi oikeasti muuten hyvä, jos heittäisit vaikka hyvän playlistin Spotifylistat.com -saitille, jos mielestäsi oikeaa trancea sattuu Spotifysta löytymään.


      • voi vastata kysymykseesi
        sPanda kirjoitti:

        Mitä on aito trance? Itse kuuntelin trancea kyllä jo tuolloin mainitsemanasi aikana, mutta kyllä nykyinenkin oikea trance on mielestäni sitä oikeaa (en puhu mainstream-listakamasta), kuten Armin van Buuren -lähtöiset setit ja vastaavat.

        Olisi oikeasti muuten hyvä, jos heittäisit vaikka hyvän playlistin Spotifylistat.com -saitille, jos mielestäsi oikeaa trancea sattuu Spotifysta löytymään.

        Aidolla varmaankin tarkoitetaan niitä ensimmäisiä tekijöitä, eli vaikka just Dance 2 Trancea.
        Oikeasti ensimmäisiä olivat Amerikan intiaanit. Sieltä se on lähtöisin.


      • ...
        voi vastata kysymykseesi kirjoitti:

        Aidolla varmaankin tarkoitetaan niitä ensimmäisiä tekijöitä, eli vaikka just Dance 2 Trancea.
        Oikeasti ensimmäisiä olivat Amerikan intiaanit. Sieltä se on lähtöisin.

        American nativeissa on poweria :D


    • R

      No tekeekä hiphopin, hevin tai folkmusiikin kuuntelemisen erilaiseksi?

      Itse kuuntelen raskasta konemusiikkia enkä tunne itseäni sen erilaisemmaksi. Tietenkin jää kavereiden lempifestarit väliin ja nainen valittaa kun hänen mielestään popitan liikaa. Muuten se on musiikkia muiden seassa.

      Muitakin genrejä tulee kuunneltua biisikohtaisesti. Ainoa mistä en ole löytänyt miellyttävää kappaletta on rap.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe