Olen niin täynnä tätä nykyistä asuinkaupunkia ja sen ihmisiä..
En voi ymmärtää mikä nykyajan porukoita vaivaa kun on keksitty autoja tietokoneita sun muuta ja silti kuljetaan naamat kurtussa vaikka kaiken pitäisi olla hyvin.
Kaikilla on kiire eikä kanssaihmisistä välitetä paskan vertaa ja paskaa vaan jauhetaan seläntakana..
Minne ihmeeseen kannattaisi muuttaa?
Mistä löytyy Suomen mukavimmat ja rehdeimmät ihmiset?
paras paikka asua
368
11404
Vastaukset
Ruotsista.
- eipäskunjuupas
Tässä vähän laidasta kirjoitti:
http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=15369
Ruotsissa osataanJuupajoki on mukava, rauhallinen pikkukunta Pirkanmaalla. mukavia ja rehtejä ihmisiä löytyy..
- ja hompsuille
Kaikki hölmöt aivopestyt imbesillit vastaa noin, mutta eivät kuitenkaan muuta ruotsiin vaikka ei pitäisi olla hankala homma. Miks kärsiä suomessa kun lyhyen välimatkan päässä on paratiisi?
- punaposkiN
maku-asia
paras on HÄMEENLINNA
kaunis riittävän monipuolinen
ystävällinen
yritteliäs..... - Kyo
punaposkiN kirjoitti:
maku-asia
paras on HÄMEENLINNA
ystävällinen
yritteliäs.....Vie voiton kyllä tämä Hämeenlinna, mukava paikka
- Ullakkomies.
eipäskunjuupas kirjoitti:
Juupajoki on mukava, rauhallinen pikkukunta Pirkanmaalla. mukavia ja rehtejä ihmisiä löytyy..
koti on paras paikka asua sen hetkistä arkea. Ei siihen tarvita muita kimurantteja, aivan sama missä se koti sijaitsee. Ihmiset itsenään ovat ympäristökajahtaneita, sokeita muulle, eivät näe mökkiä metsän keskellä.
- paras kaupunki
punaposkiN kirjoitti:
maku-asia
paras on HÄMEENLINNA
ystävällinen
yritteliäs.....ehdottomasti Hämppä!!!
- päämielisairaala
Kyo kirjoitti:
Vie voiton kyllä tämä Hämeenlinna, mukava paikka
ja jokainen hämylinnalainen on ainakin kerran eläessään joutunut käymään siellä koska näkee harhoja että hämeenlinna olisi joku paras paikka jossain vertailussa.
- ei
Ja vitut. Ruotsalaiset muka tekevät ratkaisuja tunteisiin perustuen mutta ovat kiperissä tilantessa pahimpia takinkääntäjiä mitä maailmassa löytyy! Antoivat mm. mulle ja muutamalle muulle potkut töistä... paha!
- Juuppislainen
eipäskunjuupas kirjoitti:
Juupajoki on mukava, rauhallinen pikkukunta Pirkanmaalla. mukavia ja rehtejä ihmisiä löytyy..
Pikkukunnaksi talous parempi kuin yleensä on.Keskeisellä paikalla ja lyhyt matka Suomen joka kolkkaan.Hyvät tiet ja rautatie takaavat hyvät liikenne-yhteydet.
- kirpela
Juuppislainen kirjoitti:
Pikkukunnaksi talous parempi kuin yleensä on.Keskeisellä paikalla ja lyhyt matka Suomen joka kolkkaan.Hyvät tiet ja rautatie takaavat hyvät liikenne-yhteydet.
tuolla alempana joku Lylyä jo aiemminkin *tsukutsuku* ,mut pysääkö ne oikeesti siellä vieläkin?
- metaskeema
Tässä vähän laidasta kirjoitti:
http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=15369
Ruotsissa osataanTulki vain tällainen ilmoitus, josta ei selviä yhtään mitään.
Windows Media Player ei voi toistaa mitään soittoluettelon kohteista. Saat lisätietoja napsauttamalla Toisto-välilehteä ja napsauttamalla luetteloruudussa olevien tiedostojen viereisiä kuvakkeita (C00D10B5) - A
Ullakkomies. kirjoitti:
koti on paras paikka asua sen hetkistä arkea. Ei siihen tarvita muita kimurantteja, aivan sama missä se koti sijaitsee. Ihmiset itsenään ovat ympäristökajahtaneita, sokeita muulle, eivät näe mökkiä metsän keskellä.
Aivan samaa mieltä, että ihmiset ajattelevat aivan liikaa materiaa ja "seiniä" eli missä ja millainen koti on, että voi olla onnellinen. Kodin tekee ihmiset ja tunnelma, jos niissä on jotain vikaa, sitten kannattaa miettiä muutoksia. Hienot puitteet voi miellyttää hetken, mutta jos ei ole ketään kenen kanssa nauttia arkisista asioista eikä kodin rauhoittavasta ja turvallisesta ilmapiiristä, ei niillä hienoilla seinillä ole merkitystä. Onnea voi olla huonommissakin olosuhteissa, jos itse tuntee olonsa kotoisaksi, rakastetuksi ja turvalliseksi.
- löytyy :
sieltä, missä sinua ei ole.
- lamaantunut
Ei minulla ole naama kurtussa..
Mutta kaipa se sitte musta johtuu.
Kun yrittää tervehtiä niin johan on maasta löytyvinään jotakin tai hirveästi asiaa kaverille...no, se on tää uusi suurkaupunki:( - ...kommentista välitä.
lamaantunut kirjoitti:
Ei minulla ole naama kurtussa..
Mutta kaipa se sitte musta johtuu.
Kun yrittää tervehtiä niin johan on maasta löytyvinään jotakin tai hirveästi asiaa kaverille...no, se on tää uusi suurkaupunki:(Joku on joutunut katsomaan peiliin ja lyö helpotuksekseen lyötyä. Se on helpompaa, kun ei itse saa asioitaan etenemään tai kurttuja naamastaan. Oot täysin oikeassa tuossa tervehtimisasiassa. Ihmisiä, ulkoisesti ihan täysijärkisiä, pakenee myös puhelimeen, kun joku kävelee vastaan, ettei vaan tulis mitään kontaktia. Sääli jos se vielä soisikin samaan aikaan! Tässä maassa on tosi pahoja sosiaalisia ongelmia ja välinpitämättömyyttä. Maalla on tosin rennompaa, mutta toisen menestykseen voidaan kylillä reagoida negatiivisesti. Kokeile vaikka Tamperetta, se on kait aika jees.
- lamaantunut
...kommentista välitä. kirjoitti:
Joku on joutunut katsomaan peiliin ja lyö helpotuksekseen lyötyä. Se on helpompaa, kun ei itse saa asioitaan etenemään tai kurttuja naamastaan. Oot täysin oikeassa tuossa tervehtimisasiassa. Ihmisiä, ulkoisesti ihan täysijärkisiä, pakenee myös puhelimeen, kun joku kävelee vastaan, ettei vaan tulis mitään kontaktia. Sääli jos se vielä soisikin samaan aikaan! Tässä maassa on tosi pahoja sosiaalisia ongelmia ja välinpitämättömyyttä. Maalla on tosin rennompaa, mutta toisen menestykseen voidaan kylillä reagoida negatiivisesti. Kokeile vaikka Tamperetta, se on kait aika jees.
Ei kyllä ihan ensimmäisenä tullut Tampere mieleen nääs, mutta mikäs siinä jos sieltä vielä inhimillisyyttä löytyy. Ei kyllä mihinkään keskustaan koska luontoa ja vihreyttä pitäisi olla myös.
Eilen kävin pyörälenkillä ja heitin ventovieraalle tervehdykset ja naureskelin vielä tälle kun aina on vastatuuli, minne vain menee. Olisitpa nähnyt ilmeen, katsoi kuin hullua ja meinasi ajaa ojaan. Varmaan kertoo myös kavereille, että joku hullu tervehti.
Eli ehkä se on vaan sitä nykyaikaa että vedetään huppu silmille ettei jouduta puheisiin kenenkään kanssa. Ikävää kyllä tallaiselle sosiaaliselle ihmiselle. - omakolo
lamaantunut kirjoitti:
Ei kyllä ihan ensimmäisenä tullut Tampere mieleen nääs, mutta mikäs siinä jos sieltä vielä inhimillisyyttä löytyy. Ei kyllä mihinkään keskustaan koska luontoa ja vihreyttä pitäisi olla myös.
Eilen kävin pyörälenkillä ja heitin ventovieraalle tervehdykset ja naureskelin vielä tälle kun aina on vastatuuli, minne vain menee. Olisitpa nähnyt ilmeen, katsoi kuin hullua ja meinasi ajaa ojaan. Varmaan kertoo myös kavereille, että joku hullu tervehti.
Eli ehkä se on vaan sitä nykyaikaa että vedetään huppu silmille ettei jouduta puheisiin kenenkään kanssa. Ikävää kyllä tallaiselle sosiaaliselle ihmiselle.Heipsan....
Kyl se vaan on Tampere se paras paikka...Itsekin tänne muuttanut n.3v sitten ja samasta syystä kuin sinäki....ei ole mielenterveydelle terveellistä asua mykkien kurttunaamojen keskellä montaa vuotta (taidanpa arvata missäpäin asut)...tääl mansessa on oikeita ihmisii, oudotkin saattavat tulla juttuun (tosin on täälläkin niitä kurttunaamoja mutta jäljellä myös aitoja oikeita)...Tee palvelus itsellesi ja muuta sieltä pois kärsimästä, se kannattaa...nii minäkin tein...
ja muuten täällä löytyy myös luontoa ja läheltä mm kaksi järveä (joiden välissä saan asua)... - lamaantunut
omakolo kirjoitti:
Heipsan....
Kyl se vaan on Tampere se paras paikka...Itsekin tänne muuttanut n.3v sitten ja samasta syystä kuin sinäki....ei ole mielenterveydelle terveellistä asua mykkien kurttunaamojen keskellä montaa vuotta (taidanpa arvata missäpäin asut)...tääl mansessa on oikeita ihmisii, oudotkin saattavat tulla juttuun (tosin on täälläkin niitä kurttunaamoja mutta jäljellä myös aitoja oikeita)...Tee palvelus itsellesi ja muuta sieltä pois kärsimästä, se kannattaa...nii minäkin tein...
ja muuten täällä löytyy myös luontoa ja läheltä mm kaksi järveä (joiden välissä saan asua)...Että tunnen kyllä mansesta väkeä ja nämä ainakin ovat mitä ihanimpia ihmisiä..Terveisiä vaan heille:D.
Voisihan tuota mansea testata vaikka kiertelemällä paikkoja ja katsoa moneenko kurttunaamaan tai törkimykseen päivän aikana törmään.
Taidat arvata aivan oikein missäpäin asun. Tällaista tuskin on missään muualla kuin täällä ja huonompaan suuntaan vaan menee. - Anonyymi
omakolo kirjoitti:
Heipsan....
ja muuten täällä löytyy myös luontoa ja läheltä mm kaksi järveä (joiden välissä saan asua)...Tampere on paska paikka, mistä päättäjät yrittää epätoivoisesti rakentaa Pariisia.
- Jazuli
..vaikia sanoa missä nuo tuommoset ihmiset oisi jolleivät siellä täällä..luulenpa vain et joka paikassa näkyy merkkejä kiireestä sekä nykyaikaan väsymisestä..ihmisten kasvoilta on varissut hymy pitkien työpäivien jälkee..kotona varttuvan ehkäpä ylisuurelta tuntuvan vastuun tähen..kehnojen parisuhteitten vuoksi..yksinäisyyden takii..kelläpä minkäki tähe..
..mie en tarvi ko käydä kaupungissa vähäki piemmän aikaa nii mulla rupiaa jo ohimoita kiristämää..saatika jotta asusin kaupungissa meinaan oikee ihmisvilinässä..joaasakii taajamassa..kaupunkihaa tääki kylä paia on mis mie asun ja elän..mu jossaki asutuskeskuksissa mie näivettysin..=o(
..oot sie sitte ihmisennälkäi..vaiko maistusiko sulle paremmin oma rauha jossaki maaseudulla..???...=o)".ihmisten kasvoilta on varissut hymy pitkien työpäivien jälkee."
Tuossahan vihjataan että aamulla töihin mennessä olisi hymy kasvoilla, sairasta.- Jazuli
DorkaM kirjoitti:
".ihmisten kasvoilta on varissut hymy pitkien työpäivien jälkee."
Tuossahan vihjataan että aamulla töihin mennessä olisi hymy kasvoilla, sairasta...mulla ainaskii on hymy naamas aamusin sillo ko töihin oon menny..=o))..oukei ehkäpä ei iha jokasena aamuna mut on se aina päivän mittaan jostakin tiensä kasvoille etsinny..harvoin on semmosta päivää ettenkö kertaakaan päivässä hymyilisi..varmaa sillo ko tunnen itteni kuoleman sairaaksi..joka paikkaan sattuu nii turkasesti taikka oksettaa..sillo on hymy kateis..=o))
..eks sie sitte hymyile töihi mennes..???..;o) - lamaantunut
sellaisessa pienessä maalaiskunnassa missä ihmisillä on aikaa edes tervehtiä ja missä välitetään toisista. Kateutta ja selkään puukottamista ei myöskään olisi.
Ihmiset olisivat leppoisia ja iloisia.
Taitaapi olla vaan unelmaa:( Jazuli kirjoitti:
..mulla ainaskii on hymy naamas aamusin sillo ko töihin oon menny..=o))..oukei ehkäpä ei iha jokasena aamuna mut on se aina päivän mittaan jostakin tiensä kasvoille etsinny..harvoin on semmosta päivää ettenkö kertaakaan päivässä hymyilisi..varmaa sillo ko tunnen itteni kuoleman sairaaksi..joka paikkaan sattuu nii turkasesti taikka oksettaa..sillo on hymy kateis..=o))
..eks sie sitte hymyile töihi mennes..???..;o)Tuleehan sitä hymyiltyä vähän väliä, mutta en oo ikinä tajunnut miten jotkut osaa pitää semmoista kestohymyä naamalla. Mulla tulee ainakin posket kipeiksi :).
- Jazuli
lamaantunut kirjoitti:
sellaisessa pienessä maalaiskunnassa missä ihmisillä on aikaa edes tervehtiä ja missä välitetään toisista. Kateutta ja selkään puukottamista ei myöskään olisi.
Taitaapi olla vaan unelmaa:(..pitäjä löyettäsi..varmaanki jostaki karjalasta..???..=o))..en mie oikiasti tiiän onks sielkää semmosia paikkoja..onko semmosia enäi oikee missää..ei meilpäi ainaskaan..vaikkaki iha maaseutu kaupunki onkii..mis kuvittelis et olis tuommosta..mu tääl sitä kyröilyä vasta onki ko on nii pienet ympyrätki..jottei mikää unelmapaikka mikäli tahtoo oikiasti jäähä kateudesta osattomaksi..melkeinpä näis tuppokylis semmoi vain korostuu..=o(
...ittel on joskus ollu haaveena joku ahvenanmaan pikkui saaristokylä..mis asusi pienes punases mökis ja kasvattelisi päivänkakkaroita kotiportaitten pieles..ja ajelisi veneellä tapaaman ystäviä..hehe..jotta unelmia ja haaveilua ei passaa unohtaa..neki pitää pirtiänä..vaikka oisi kuinka "lapsellisen"..tuntusia hyväsä..=o)
..tuo on surullista ko sulla on selkiästi semmoi tilanne jotta tarttisit päästä johoki mis saisit hyvänmielen..=o)))
semmoset ihanat hetket ko mentii kauppa-autolle ja tavattii sii samal kyläläisiä nauraen ja tervehtien taitas olla jääny suomalasiin elokuviin..mitkä onki semmosia ihania kun kuvataan maalaisia jokka tekevät ahkerina työnsä heinäpellolla ja päivän päätteeksi pulahtavat veteen sitte illalla pärräyttettään mopedit käyntii taikka sotketaan mankelilla lauantaitansseihi punaposkisia tyttöjä riiamaa..xo))))
..ne on ihania..nonii lipesin taaski..sorppa...=oI - Suomesta.
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(Tuskin tästä maasta sellaista löytyy.
- Jazuli
DorkaM kirjoitti:
Tuleehan sitä hymyiltyä vähän väliä, mutta en oo ikinä tajunnut miten jotkut osaa pitää semmoista kestohymyä naamalla. Mulla tulee ainakin posket kipeiksi :).
..miettimää mimmosta kestohymyä meinaat..mut päädyin ajatukseen tekohymystä..=o)
...semmoi kiriä eikä nii kovin kaukana irvistämisestä..hmm..semmosesta en miekää tiiä..mu oikia hymy nousee pakosti kasvoille hyvästä mielestä ja olosta..mulle sano hammaslääkäri jotta mul on nii lihaksikkaat posket sisäpuoleltakii jotta nauratko paljon..no miehää nauran..kovasti..muttei semmoi väkinäi nauramiikaa mistää kotosin ole..jotta hymyile sieki vain sillo ko oikaisti hymyilyttää...=o)
...hymy on halpa lahja sen näkevälle..mutta piristää nopsaan muitakii.. - lamaantunut
Suomesta. kirjoitti:
Tuskin tästä maasta sellaista löytyy.
Etteikö suomessa enää ois aitoja ihmisiä?
Sellaisia jotka hyväksyvät kanssaveljet ja sisaret nahkoineen karvoineen.. - koskaan
lamaantunut kirjoitti:
Sellaisia jotka hyväksyvät kanssaveljet ja sisaret nahkoineen karvoineen..sellaisia ollutkaan? Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
- Jazuli
lamaantunut kirjoitti:
Sellaisia jotka hyväksyvät kanssaveljet ja sisaret nahkoineen karvoineen....et mulla on ollu samanlaisia ajatuksia..kun sulla tässä ketjussa..ja oon kaivannu semmosia aitoja ihmisiä ympärilleni..joista oikisesti huokuu inhimillisyys ja välittäminen..toki pahaolokii on ihmimillisyyttä..ehkäpä se on oikiasti tämä kaikkia kiristävä aika mikä kiusaa ihmisii..??..
..tuommoset ihmiset kuoriutuu siitä ko ihmisellä on hyvä olla..ja se hyväksyy muutkin itteinään..mutta nii monesti ihminen käpertyy ihteensä pahassaolossa..nii sillo tuommoi avoimuus mitä sie haet ei onnistu..elämästään nauttivia ihmisiä saattaa olla joka päivä ainavain vähemmän..nii vähäse pelkään..
..muut on helpompaa hyväksyy ko on sinut ihtensä kanssa..eikä elämä rasita liikaa...(??)..mieki lähtisin tommosee kylää mistä sie puhut ilomielin jos jostaki semmosen löytäsin..joskii mie oon tottunnu vuosien varrela ajatukseen ettei tommosta ole olemassakaan..mut oman perheen kesken myö sitte pyritää tommoseen avoimuuteen..jotta kun ei muualta löydä se pitää sitte ettiä ittestään ja perheestään..sekä niist ystävistä mitä on..välist saattaa kohtaa toisia samanmoisia..silloi kannattaa tarttuu ja luoda ystävyys..oikiasti yksi hyvä tuommoin ystävä...korvaa kokonaisen kylän..=o)))
...muksaa päivää sulle ja muillekkii..*heippa*..=o)) - Jazuli
Jazuli kirjoitti:
..et mulla on ollu samanlaisia ajatuksia..kun sulla tässä ketjussa..ja oon kaivannu semmosia aitoja ihmisiä ympärilleni..joista oikisesti huokuu inhimillisyys ja välittäminen..toki pahaolokii on ihmimillisyyttä..ehkäpä se on oikiasti tämä kaikkia kiristävä aika mikä kiusaa ihmisii..??..
..tuommoset ihmiset kuoriutuu siitä ko ihmisellä on hyvä olla..ja se hyväksyy muutkin itteinään..mutta nii monesti ihminen käpertyy ihteensä pahassaolossa..nii sillo tuommoi avoimuus mitä sie haet ei onnistu..elämästään nauttivia ihmisiä saattaa olla joka päivä ainavain vähemmän..nii vähäse pelkään..
..muut on helpompaa hyväksyy ko on sinut ihtensä kanssa..eikä elämä rasita liikaa...(??)..mieki lähtisin tommosee kylää mistä sie puhut ilomielin jos jostaki semmosen löytäsin..joskii mie oon tottunnu vuosien varrela ajatukseen ettei tommosta ole olemassakaan..mut oman perheen kesken myö sitte pyritää tommoseen avoimuuteen..jotta kun ei muualta löydä se pitää sitte ettiä ittestään ja perheestään..sekä niist ystävistä mitä on..välist saattaa kohtaa toisia samanmoisia..silloi kannattaa tarttuu ja luoda ystävyys..oikiasti yksi hyvä tuommoin ystävä...korvaa kokonaisen kylän..=o)))
...muksaa päivää sulle ja muillekkii..*heippa*..=o))..mun ajatuksistani..mut tämä on kaunista..herättää aatoksiaki..=o)..arto tamminen..neljän ruuhka..sain tään kerran linkkinä yheltä ihanalta ihmiseltä..täälnäi..semmoselta kauniilta sydämeltä..=o)
http://www.youtube.com/watch?v=JuWlaCYB5SI
..*terkkuja*..hänelle..talonrakentajalle..=o)) - oikeus:::
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(asua kuvaamassasi paratiisissa jossa ei monikulttuuri molukit möykkää päivät pitkät
- Jazuli
oikeus::: kirjoitti:
asua kuvaamassasi paratiisissa jossa ei monikulttuuri molukit möykkää päivät pitkät
paratiisi mahtaa sijaita..???..=o)
- hys:::
Jazuli kirjoitti:
paratiisi mahtaa sijaita..???..=o)
----------------------------------------------
kel onni on se onnen kätkeköön ja tämä asuinpaikka on kyl paratiisi Suomessa - Jazuli
hys::: kirjoitti:
----------------------------------------------
kel onni on se onnen kätkeköön ja tämä asuinpaikka on kyl paratiisi Suomessa...vihjaa ny jotaki..vaai pelkääkkö et mä muutan sun naapurii..???..=o)
- päättänyt:::
Jazuli kirjoitti:
...vihjaa ny jotaki..vaai pelkääkkö et mä muutan sun naapurii..???..=o)
.
että kuntamme jatkaa menestyksellisesti itsenäisenä myös 8000 seuraavaa vuotta - Jazuli
päättänyt::: kirjoitti:
.
että kuntamme jatkaa menestyksellisesti itsenäisenä myös 8000 seuraavaa vuotta..mitään sutii tyhjää..mutta siispä joku kuntaliitoksesta vapaa kunta kummiskiin..=o)))..tärkeintä että siellä viihtyy...mä en varmaankaa jää tähän pitäjään eläkepäiviäni viettämään..een uso et jäisin..ei tääl ole mua varten mitään muuta kun tää maisema..jonka löydän muualtakin..sitte perhe..sitten kun ei ole vanhempiakaan niin ei ole mitään syytä jäädä tänne..=o)
..tarttee vain saaha mies mukaan..vaikka en usko sen laittavan hanttiin siinä vaiheessa muualle muuton kanssa...tää ei oo kummankaan alkuperänen kotokunta..vaikkei myö sitte kummankaa kotokuntaankaa meinata mennä..johoki luonnonkauniisee paikkaa..mitekä sitte jaksaa kulkea autolla taajamiin..sen näkee sitten nii...=o)
mua itteeni kiehtoo päästä kauas hulinasta ja hälinästä..sillain ettei ole mikään pakko kattella ketään muuta kun perhettä ellei taho..=o)) - oxoderm
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(pienillä paikkakunnilla kauhea kateus ja naapurit tietää sun asias paremmin, kuin sinä itse. Ei tarvii kun kimppa taksilla ajaa ja taksikuski heti juoruaa, et se on menny sen luokse yöksi. Näin Sotkamossa.
- aivan varmasti
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(asumme erän kaupungin keskittymistä maalle päin noin. 12 km. omakotirivari alueella, tässä rivari yhteissössä on aivan mahtavia ihmisiä ja viihdymme täällä maalla tosi hyvin tai maan kuppeessa :).
Täällä naapurit juttelee ja auttelee ja tykkäävät pojistammekin, lapset on lapsia joten olemme naapureille kaikille sanoneet että jos pojat tekee jotain mitä eivät saisi tehdä saa asiasta sanoa, että emme usko ihan sini mäisesti ettei pojat mitään tekis. :)
Tää on aivan mahtava paikka ei kaukana palveluista mutta silti maalaisrauhaa ja ihania ihmisiä, eikä ihan eristyksissä. Tää tuntuu moneen vuoteen ensimmäistä kertaa kodilta :) - karjalasta
Jazuli kirjoitti:
..pitäjä löyettäsi..varmaanki jostaki karjalasta..???..=o))..en mie oikiasti tiiän onks sielkää semmosia paikkoja..onko semmosia enäi oikee missää..ei meilpäi ainaskaan..vaikkaki iha maaseutu kaupunki onkii..mis kuvittelis et olis tuommosta..mu tääl sitä kyröilyä vasta onki ko on nii pienet ympyrätki..jottei mikää unelmapaikka mikäli tahtoo oikiasti jäähä kateudesta osattomaksi..melkeinpä näis tuppokylis semmoi vain korostuu..=o(
...ittel on joskus ollu haaveena joku ahvenanmaan pikkui saaristokylä..mis asusi pienes punases mökis ja kasvattelisi päivänkakkaroita kotiportaitten pieles..ja ajelisi veneellä tapaaman ystäviä..hehe..jotta unelmia ja haaveilua ei passaa unohtaa..neki pitää pirtiänä..vaikka oisi kuinka "lapsellisen"..tuntusia hyväsä..=o)
..tuo on surullista ko sulla on selkiästi semmoi tilanne jotta tarttisit päästä johoki mis saisit hyvänmielen..=o)))
semmoset ihanat hetket ko mentii kauppa-autolle ja tavattii sii samal kyläläisiä nauraen ja tervehtien taitas olla jääny suomalasiin elokuviin..mitkä onki semmosia ihania kun kuvataan maalaisia jokka tekevät ahkerina työnsä heinäpellolla ja päivän päätteeksi pulahtavat veteen sitte illalla pärräyttettään mopedit käyntii taikka sotketaan mankelilla lauantaitansseihi punaposkisia tyttöjä riiamaa..xo))))
..ne on ihania..nonii lipesin taaski..sorppa...=oIKarjalasta?! No ei jumalan seläntaus, pakene vielä kun voit..:)
Se se on pahin, edessä hymyillään ja papatetaan, mut kun selkäs käännät niin stilettiä tulee.. - lamaantunut
oxoderm kirjoitti:
pienillä paikkakunnilla kauhea kateus ja naapurit tietää sun asias paremmin, kuin sinä itse. Ei tarvii kun kimppa taksilla ajaa ja taksikuski heti juoruaa, et se on menny sen luokse yöksi. Näin Sotkamossa.
Todella kaunis paikka, upea hiekkaranta ja maisemat.
Kieltämättä tuli mieleeni että olisipa ihana paikka asua, mutta kuitenkin ihmiset vaikuttivat jotenkin omiin ympyröihinsä sulkeutuneilta vai oliko vain turisteja liikkeellä. - lamaantunut
aivan varmasti kirjoitti:
asumme erän kaupungin keskittymistä maalle päin noin. 12 km. omakotirivari alueella, tässä rivari yhteissössä on aivan mahtavia ihmisiä ja viihdymme täällä maalla tosi hyvin tai maan kuppeessa :).
Täällä naapurit juttelee ja auttelee ja tykkäävät pojistammekin, lapset on lapsia joten olemme naapureille kaikille sanoneet että jos pojat tekee jotain mitä eivät saisi tehdä saa asiasta sanoa, että emme usko ihan sini mäisesti ettei pojat mitään tekis. :)
Tää on aivan mahtava paikka ei kaukana palveluista mutta silti maalaisrauhaa ja ihania ihmisiä, eikä ihan eristyksissä. Tää tuntuu moneen vuoteen ensimmäistä kertaa kodilta :)Oletko asunut kauankin siellä?
Täälläpäin kun naapuritkaan eivät tunne toisiaan eikä pahemmin aidanraoista huudella eikä tervehditä.
Ei varmaankaan ole ihan eteläistä suomea missä asut vai onko? - Tosi kuin vesi
karjalasta kirjoitti:
Karjalasta?! No ei jumalan seläntaus, pakene vielä kun voit..:)
Se se on pahin, edessä hymyillään ja papatetaan, mut kun selkäs käännät niin stilettiä tulee..Olen asunut Karjalassa ja 22v sitten muuttanut pois,ONNEKSI!!!!
Jos ei tiedetä jotain asiaa niin udellaan ja jos ei saa vastausta niin keksitään juttu omasta päästä!Kateellisia ja pahaa puhuvat karjalaiset.niitä riittää.Ja voi sitä ilon määrää jos ei naapurilla mene hyvin.Ei tietenkään edessäpäin. - Erottanut
lamaantunut kirjoitti:
Todella kaunis paikka, upea hiekkaranta ja maisemat.
Kieltämättä tuli mieleeni että olisipa ihana paikka asua, mutta kuitenkin ihmiset vaikuttivat jotenkin omiin ympyröihinsä sulkeutuneilta vai oliko vain turisteja liikkeellä.Vierasta ja paikallista toisistan... jatku..Sieltä Sotkamosta se äidin suku on lähtenyt joskus.
- cincilla
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(no, tull Laitlaha. Tämä ei oo liia iso paikka,ja siks kaik tunte toises.
Ainaki aika pia :) Löytyy ystävällisyyttä,välittämistä ja yrittämistä.
Vaik ole koko ikän asun tääl, olen käynyt pitkiki aikoi muual, aina
on ollu kiva palata. Mut muist et nii metsä vastaa, kun sinne
huudat. Se o varmast joka paikas sama,menet minne vaan.
Siis Laitilaan :)) - lamaantunut
Erottanut kirjoitti:
Vierasta ja paikallista toisistan... jatku..Sieltä Sotkamosta se äidin suku on lähtenyt joskus.
Aika harvassahan noita ihmisiä oli muutenkin.
Mutta se hiekkaranta ja vuokatin vaarat...Mikähän se järvi siinä välissä mahtoi olla?
No löydänhän sen kartastakin. - hyväksyn
lamaantunut kirjoitti:
Sellaisia jotka hyväksyvät kanssaveljet ja sisaret nahkoineen karvoineen..Aitoja ja suvaitsevia ihmisiä on kaikkialla. He vain eivät pidä itsestään meteliä, kuten ne päinvastaiset ihmiset. Ihan sama missä asut.
- lamaantunut
cincilla kirjoitti:
no, tull Laitlaha. Tämä ei oo liia iso paikka,ja siks kaik tunte toises.
Ainaki aika pia :) Löytyy ystävällisyyttä,välittämistä ja yrittämistä.
Vaik ole koko ikän asun tääl, olen käynyt pitkiki aikoi muual, aina
on ollu kiva palata. Mut muist et nii metsä vastaa, kun sinne
huudat. Se o varmast joka paikas sama,menet minne vaan.
Siis Laitilaan :))Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan ei pidä ainakaan täällä paikkaansa.
Jos hymyilet jollekkin niin vastaus siihen voi olla mikä vaan. Keskari tai irvistys.
Aivan vieraalle kuulostaa tuo paikka, mutta jos noin on niin mikä ettei;D
Kai siellä töitäkin riittää, vai? - asuu
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(pahimmat selkäänpuukottajat ja k...ipäät sisäsiittoisia pikkukyliä suomesta löytyy.
asuin itse eräässä kylässä,jossa koulua pelastettiin! 99% täysiä sisäsiittoisia pellejä!Elämän kurjinta aikaa!!!! Onneksi päästiin muuttamaan vantaalle!
Että unohtakaa haaveet pikkukylistä pyllystä on!!!!!!!!! - Titta56
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(Terveisiä täältä Pohjanmaalta. Mukavasta maakunnasta nimeltä Teuva. Olen asunut täällä vuodesta 80- ja enpä muuttais pois. Voin lämpimästi suositella.
- lamaantunut
Titta56 kirjoitti:
Terveisiä täältä Pohjanmaalta. Mukavasta maakunnasta nimeltä Teuva. Olen asunut täällä vuodesta 80- ja enpä muuttais pois. Voin lämpimästi suositella.
Se kaaheen aakee laakee?
Ai niin, sehän olikin se Seinäjoki..Hmm..Google taas töihin.
Kiitos! - miukuti
lamaantunut kirjoitti:
Taitaapi olla vaan unelmaa:(Sellaista paikkaa ei ole olemassa.
- maake60
asuu kirjoitti:
pahimmat selkäänpuukottajat ja k...ipäät sisäsiittoisia pikkukyliä suomesta löytyy.
asuin itse eräässä kylässä,jossa koulua pelastettiin! 99% täysiä sisäsiittoisia pellejä!Elämän kurjinta aikaa!!!! Onneksi päästiin muuttamaan vantaalle!
Että unohtakaa haaveet pikkukylistä pyllystä on!!!!!!!!!Olen samaa mieltä koska itse asuin lapsuuteni pikkukylissä ja siellä naapurit tiesivät paremmin sinun asiat kuin sinä itse. Jo 20 vuotta pääkaupunkiseudulla ja viimeiset 9 vuotta Vantaalla ja viidyn hyvin eikä tulisi mieleenikään muuttaa johonkin käpykylään jossa ei tapahdu koskaan mitään ja juoruämmät hehkuttaa kun saavat jostain jutun juurta.
- ovat nämä
koskaan kirjoitti:
sellaisia ollutkaan? Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
töitä karttavat, juopot nuoret miehet!
- cincilla
lamaantunut kirjoitti:
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan ei pidä ainakaan täällä paikkaansa.
Jos hymyilet jollekkin niin vastaus siihen voi olla mikä vaan. Keskari tai irvistys.
Aivan vieraalle kuulostaa tuo paikka, mutta jos noin on niin mikä ettei;D
Kai siellä töitäkin riittää, vai?Töitä TEKEVÄLLE löytyy....
- hmm hmm...
Ei sulle kukaan sitä voi puolestasi kertoa, että minkälaisesta "atmosfääristä" sä pidät tai että minkätyyppinen asuinympäristö sua voisi miellyttää.
Mitä sä sitten asumiselta kaipaat? Luontoa, aamiaisbaareja, kulttuuria, kyläkokouksia vaiko mahdollisesti mitä ( en luonnollisestikaan osaa arvata, vinkki)?
Ps. Alkaa kohta ottaa tosissaan kaaliin mikäli tääkin teksti, sen postattuani, näkyy ilman kappalejakoja, kun kuitenkin kappalejaot laitoin.- lamaantunut
Jotka ei ole pahansuopaisia. Iloisia rentoja ihmisiä!
Ikävää, mutta vastauksista päätellen koko suomenmaa on täynnä itseriittoisia kurttuotsia.
Olen ajatellut jotakin keskisuomen kuntaa kuten Jämsää tai Jämsänkoskea, et jos täällä on Jämsäläisiä niin joudunko ojasta allikkoon jos sinne muutan? - hmm hmm...
lamaantunut kirjoitti:
Ikävää, mutta vastauksista päätellen koko suomenmaa on täynnä itseriittoisia kurttuotsia.
Olen ajatellut jotakin keskisuomen kuntaa kuten Jämsää tai Jämsänkoskea, et jos täällä on Jämsäläisiä niin joudunko ojasta allikkoon jos sinne muutan?En muistaakseni koskaan ole käynyt viipyäkseni Jämsässä tai Jämsänkoskella (korkeintaan lapsena, jos ja mikäli olisin), joten valitettavasti en osaa evästää asiassasi.
Mahdolliset muuttopäätöksesi pitänee sun tehdä ihan itse. Varmaan niitä mainitsemiasi kurttuotsiakin löytyy mistä vain, mutta toki asuinpaikoissa eroja. - jämsääänny?
lamaantunut kirjoitti:
Olen ajatellut jotakin keskisuomen kuntaa kuten Jämsää tai Jämsänkoskea, et jos täällä on Jämsäläisiä niin joudunko ojasta allikkoon jos sinne muutan?En ole koskaan kuullut mitään hyvää jämsästä.... Petäjävettä on nyt joku viimesen puolenvuoden aika kehaissut..
minäki asun täällä missä asun ja samanlaista paskaa porukkaa löytyy täältäki kuten joka paikasta mutta silti on paras paikka asua. :) se on varmaan vaan se asennoituminen. lapistaki jotku taas puhuu pelkkää hyvää mutta ei sitä varmasti osaa noin vaan paikkaa sanoa, yksittäisiä mukavia ja rehtejä ihmisiä löytyy sieltä täältä, ne pitää vaan osata löytää.. kaikki ollaan silti niin erilaisia ja tykätään eri asioista.
- cecwcw
netissä.
- Ob.Server
- on ironista
sanomaa, niinkuin vähän tämä elämäkin?:)
- .
.
- Karibian suuntaa
Muuta Karibialle, siis ei Turun Karibialle. Etsi kartastosta sopiva saari ja muuta sinne.
- Hee..
Juu, ehdottomasti EI TURKUUN... Ei täällä ole ihmiset sen iloisempia tai ystävällisempiä.
- kannattaa muuttaa.
Siellä se montekin asuu.
- brujo
tääl on niin lupsakoita tapauksia ettei ole tosikaan.
- luulet niin, mutta mitä
selän takana???
- ehkä-
Samaa olen miettinyt että moneen junaan on ihmisiä. Ehkä joku pienempi paikka isomman läänissä? Tai lähiseuduilla. Ihmiset ei aina paremmaksi muutu vaikka karkaisi kauas, sitten seutu muuttuu liian erilaiseksi mihin on tottunut.
- scale
tuppukylään, täällä välitetään naapurien asioista aika tavalla.
I´m lovin´it
- lamaantunut
mä tukehtuisin.
- JK
lamaantunut kirjoitti:
mä tukehtuisin.
Karjaa on hyvä paikka asua, itse olen asunut täällä periaatteessa koko elämäni (yli 20 v.). Kuntaliitoksen jälkeen nimi nykyään virallisesti Raasepori (Karjaa, Tammisaari ja Pohja yhdistettiin) mutta nimenomaan Karjaalla kannattaa asua. Riittävän pieni kaupunki (asukkaita 9.000) jotta ihmiset tuntee vähän toisensa ja välittää toisistaan, mutta myös riittävän lähellä suurkaupunkeja. Helsinkiin on matkaa 75 km ja Turkuun 115 km, molempiin matkustaa junalla tunnissa. Eli kulkuyhteydet ovat kunnossa. Autolla pääsee myös helposti, Helsinkiin alle tunnissa ja Turkuun noin 75:ssä minuutissa. Juuri sijaintinsa takia Karjaalla on myös hyvin pitkä historia, ja paljon kauniita nähtävyyksiä siitä johtuen. Viime vuosina kaupunkia on ehostettu ja se näyttää nyt kauniimmalta kuin koskaan. Esimerkiksi urheilukenttää ja kävelykatua on uudistettu, ja erilaisia istutuksia ja kivetyksiä on laitettu useampaan paikkaan, antaakseen puutarhakaupungin tunnelman.
Eihän täälläkään kaikki ole mitään ruusuilla tanssimista, mutta tunnelma ja ihmiset ovat pääosin mukavia ja ystävällisiä. Pystyn esimerkiksi hakemaan äidilleni paketin postikonttorista näyttämättä mitään ajokorttia tai vastaavaa, koska postivirkailijat ovat tunteneet meidät nimeltä jo vuosia. Myös muita asiakaspalvelijoita (kassatyöntekijöitä, pankkivirkailijoita, myyjiä) tulee tervehdittyä kadulla vastaantullessa vaikka heitä ei´oikein tuntisikaan, mutta kun heidät tapaa työn yhteydessä niin usein. Kaikin puolin mukava paikka!
Enhän minä tiedä missä asut nyt tällä hetkellä, mutta suosittelen että tutustut Karjaaseen ja otat hieman selvää siitä, tai tule kaupunkiin käymään.
Onnea uuden kotikaupungin etsintään! - Minä Asun ja Elän
Samaa mieltä EHDOTTOMASTI.
Täällä saa asua rauhassa omassa kodissaan jos haluaa ja jos etsii menoa ja meininkiä niin lähtee vaan kaupungille.
Naapureita ei tunneta eikä ovikelloja soitella.Ihanaa omaa elämää. - lamaantunut
JK kirjoitti:
Karjaa on hyvä paikka asua, itse olen asunut täällä periaatteessa koko elämäni (yli 20 v.). Kuntaliitoksen jälkeen nimi nykyään virallisesti Raasepori (Karjaa, Tammisaari ja Pohja yhdistettiin) mutta nimenomaan Karjaalla kannattaa asua. Riittävän pieni kaupunki (asukkaita 9.000) jotta ihmiset tuntee vähän toisensa ja välittää toisistaan, mutta myös riittävän lähellä suurkaupunkeja. Helsinkiin on matkaa 75 km ja Turkuun 115 km, molempiin matkustaa junalla tunnissa. Eli kulkuyhteydet ovat kunnossa. Autolla pääsee myös helposti, Helsinkiin alle tunnissa ja Turkuun noin 75:ssä minuutissa. Juuri sijaintinsa takia Karjaalla on myös hyvin pitkä historia, ja paljon kauniita nähtävyyksiä siitä johtuen. Viime vuosina kaupunkia on ehostettu ja se näyttää nyt kauniimmalta kuin koskaan. Esimerkiksi urheilukenttää ja kävelykatua on uudistettu, ja erilaisia istutuksia ja kivetyksiä on laitettu useampaan paikkaan, antaakseen puutarhakaupungin tunnelman.
Eihän täälläkään kaikki ole mitään ruusuilla tanssimista, mutta tunnelma ja ihmiset ovat pääosin mukavia ja ystävällisiä. Pystyn esimerkiksi hakemaan äidilleni paketin postikonttorista näyttämättä mitään ajokorttia tai vastaavaa, koska postivirkailijat ovat tunteneet meidät nimeltä jo vuosia. Myös muita asiakaspalvelijoita (kassatyöntekijöitä, pankkivirkailijoita, myyjiä) tulee tervehdittyä kadulla vastaantullessa vaikka heitä ei´oikein tuntisikaan, mutta kun heidät tapaa työn yhteydessä niin usein. Kaikin puolin mukava paikka!
Enhän minä tiedä missä asut nyt tällä hetkellä, mutta suosittelen että tutustut Karjaaseen ja otat hieman selvää siitä, tai tule kaupunkiin käymään.
Onnea uuden kotikaupungin etsintään!Tätähän täytyy tutkia tarkemmin..Hmmm.
Kiitos! - lappeenrannassa elävä
Minä Asun ja Elän kirjoitti:
Samaa mieltä EHDOTTOMASTI.
Täällä saa asua rauhassa omassa kodissaan jos haluaa ja jos etsii menoa ja meininkiä niin lähtee vaan kaupungille.
Naapureita ei tunneta eikä ovikelloja soitella.Ihanaa omaa elämää."Maaseudulla" opiskellessa sitä alkaa kaipaamaan rakkaalle kotiseudulle pk-seudulle.
lamaantunut kirjoitti:
mä tukehtuisin.
Tukehtuisit millä tavoin?
Ei täällä ole mitään smogia.
Ihmisiä ja toisaalta myös rauhaa ja tilaa löytyy taasen muun tukehtumisen estoon.- JK
lamaantunut kirjoitti:
Tätähän täytyy tutkia tarkemmin..Hmmm.
Kiitos!Kuten kerroin aikaisemmassa viestissäni, asun Karjaalla (Raaseporissa) ja olen asunut täällä periaatteessa koko ikäni. Mutta nyt jo 17 vuoden ajan peerheellämme on ollut isäpuoleni kautta kesämökki Houtskarissa. Kuntaliitoksen jälkeen nimi muuttui Länsi-Turunmaaksi kun Parainen, Nauvo, Korppoo, Houtskari ja Iniö yhdistettiin. Houtskari on mitä ihanin paikka kesämökille, varsinkin kun mökki on omalla saarella. Ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja auttavaisia. En kuitenkaan itse haluaisi asua Houtskarissa (tai Nauvossa, Korppoossa tai Iniössä) vuoden ympäri. Kaikki ovat alle 1.500:n asukkaan "kyliä" ja kaikkiin joutuu menemään lautalla (Houtskariin kolme lauttaa). Ei hirveän käytännöllistä jokapäiväisessä arjessa.
Toisaalta taas Parainen voisi olla ihan mukava paikka asua. Ainakin luonto on hyvin kaunista ja asukkaitakin löytyy yli 12.000. En kylläkään tiedä yhtään millaisia ihmiset siellä ovat, yleensä kun tulee vain ajettua Paraisten läpi matkalla Houtskariin. Mutta jos ovat edes hieman samantapaisia kuin muualla Turun saaristossa niin ei voi kyllä mennä pahasti pieleen muuttamalla sinnekään.
Muita paikkoja mitä tuli mieleen oli Porvoo ja Sipoo.
Porvoossa olen käynyt tapaamassa kummisetääni. Porvoo on ainakin kaupunkina hyvin kaunis (ja lähellä pk-seutua), mutta en ole oleskellut siellä niin kauan että tietäisin millaisia ihimiset siellä yleisesti ottaen ovat.
Sipoosta olen vain lukenut yhtä ja toista. Ainakin se äänestettiin Suomen kolmanneksi lapsiperheystävällisimmäksi kunnaksi muutama vuosi sitten. Sipoo vaikuttaa sopivan kokoiselta ja on myös lähellä Helsinkiä. En silti tässäkään tapauksessa tiedä millaisia ihmisiä siellä asuu.
Tässä nyt oli kuitenkin vähän lisää purtavaa Karjaalaiselta.
Onnea edelleen uuden kotikaupungin etsintään! - kulttuuritutkija
lappeenrannassa elävä kirjoitti:
"Maaseudulla" opiskellessa sitä alkaa kaipaamaan rakkaalle kotiseudulle pk-seudulle.
Ainoastaan Helsinki on kaupunki. Espoo ja Vantaa eivät.
Espoossa asuu kyllä sivistyneistöä ja asumisessa toteutaan hyvää laatua.
Vantaan on täyttynyt maaltamuuttajista jotka tekevät PSL kaikkein pienipalkkaisimmat ja vähiten halutimmat työt.
Vantaan lähiöissä elää alempi sosiaalikuokka jota käytetään halpatyövoimana.
Etenkin Vantaan tietyissä kohteissa esiintyy runsaasti häiriökäyttätymistä ja rikollisuutta.
Espoo on tässä suhteessa Helsinkiäkin puhtaampi. - lamaantunut
JK kirjoitti:
Kuten kerroin aikaisemmassa viestissäni, asun Karjaalla (Raaseporissa) ja olen asunut täällä periaatteessa koko ikäni. Mutta nyt jo 17 vuoden ajan peerheellämme on ollut isäpuoleni kautta kesämökki Houtskarissa. Kuntaliitoksen jälkeen nimi muuttui Länsi-Turunmaaksi kun Parainen, Nauvo, Korppoo, Houtskari ja Iniö yhdistettiin. Houtskari on mitä ihanin paikka kesämökille, varsinkin kun mökki on omalla saarella. Ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja auttavaisia. En kuitenkaan itse haluaisi asua Houtskarissa (tai Nauvossa, Korppoossa tai Iniössä) vuoden ympäri. Kaikki ovat alle 1.500:n asukkaan "kyliä" ja kaikkiin joutuu menemään lautalla (Houtskariin kolme lauttaa). Ei hirveän käytännöllistä jokapäiväisessä arjessa.
Toisaalta taas Parainen voisi olla ihan mukava paikka asua. Ainakin luonto on hyvin kaunista ja asukkaitakin löytyy yli 12.000. En kylläkään tiedä yhtään millaisia ihmiset siellä ovat, yleensä kun tulee vain ajettua Paraisten läpi matkalla Houtskariin. Mutta jos ovat edes hieman samantapaisia kuin muualla Turun saaristossa niin ei voi kyllä mennä pahasti pieleen muuttamalla sinnekään.
Porvoossa olen käynyt tapaamassa kummisetääni. Porvoo on ainakin kaupunkina hyvin kaunis (ja lähellä pk-seutua), mutta en ole oleskellut siellä niin kauan että tietäisin millaisia ihimiset siellä yleisesti ottaen ovat.
Sipoosta olen vain lukenut yhtä ja toista. Ainakin se äänestettiin Suomen kolmanneksi lapsiperheystävällisimmäksi kunnaksi muutama vuosi sitten. Sipoo vaikuttaa sopivan kokoiselta ja on myös lähellä Helsinkiä. En silti tässäkään tapauksessa tiedä millaisia ihmisiä siellä asuu.
Onnea edelleen uuden kotikaupungin etsintään!Ilta meneekin rattoisasti googlettamalla paikkakuntia, asuntoja sekä työpaikkoja..
itse asuneena hieman joka suunnalla, nyt vuosi sitten tänne turun saaristoon muuttaneena, totean että pois en lähde,,,en millään... täällä ihmiset ovat ystävällisiä ja iloisia..en kadu radikaalia muuttopäätöstäni hetkeäkään
- Ob.Server
"Vaikka minä saisin maailman aarteet
ja vaikka minut vietäisiin taivaisiin
tänne minä palaan vaikka kerjätä saisin
vaikkapa hulluna pidettäisiin"
- Yrjö Kaijärvi -
Siinä se, paras paikka
- Shaw-Michaels
Suosittelen lappia.. kävin kerran Ivalossa ja Rukalla työmatkalla... ja siellä suorastaan henkii rauhallisuus ja hyväntuulisuus... Munhun iski niin sanottu lapin hulluus:)
- lamaantunut
Mutta se kaamos!
Ja antaako turistirysät oikeaa kuvaa ihmisistä vai onko se feikkiä?
Minustakin lapissa on kiva käydä, mutta mitenkähän olisi asumisen laita..hmmmm. - Näin on!
Sorry, mut pakko puuttua sen verran kirjoitukseesi ja valaista, et Ruka ei kyl ole Lappia, vaik mukava paikka onkin!! Se on Koillismaalla, Oulun läänissä.
- Lapissa asuva
lamaantunut kirjoitti:
Mutta se kaamos!
Ja antaako turistirysät oikeaa kuvaa ihmisistä vai onko se feikkiä?
Minustakin lapissa on kiva käydä, mutta mitenkähän olisi asumisen laita..hmmmm.Sekä Helsingissä, että vähän siellä täällä ympäris Suomea kuleksineena ja nykyään Lapissa asuvana voin kertoa, että H:gissä on synkempää ja pimeämpää talven syvinä tunteina.
Lapin ilmasto hakkaa H:gin ilmaston 10-0 kaikilla mittareilla.
Ei kaamoksessa sitäpaitsi täyspimeää ole koskaan. Taivas on täynnä erilaisia sävyjä mitä et uskonut olevan olemassakaan.
Jännä se "sininen hämärä".
Sen sijaan kaamosväsymys iskee nykyään joka vuoksi noin marraskuuna paikkeilla ja se pitää ottaa tosissaan. Nykyään se vähän helpottaa kun tietää että sellainen tulee mutta on se silti rankkaa. Tammikuuhun mennessä elimistö on jo sopeutunut eikä kumma kyllä enää väsytä vaikka vuoden pimeimmät päivät on just takana. Jotenkin se väsy vaan iskee just marraskuussa.
Oma mielipiteeni on, että paras paikka Suomessa asua on just Lapissa. On selkeät 4 vuodenaikaa ja aika rennot ihmiset. Toiseksi paras paikka on Helsinki. Varsinkin kantastadilaiset ovat samantyyppisiä ihmisiä kuin lappilaiset, eivät ole olevinaan vaan niihin saa kontaktin ja puhe on reilua ja suoraa. Jos sellaisesta touhusta tykkää, niin niihin vaan sitten asumaan.
Jos taas tykkää siitä,ettei asioista koskaan puhuta niiden oikeilla nimillä ja ollaan vähän salaperäisiä, niin suosittelen Savoa tai vaikkapa Turkua. Turussa on tärkeä olla oikeaa koulua käynyt ja oikeasta suvusta jne. Jos olet aatelinen tai mahtisukua, niin se auttaa kummasti .
Lapissa suurin haittapuoli on se, että töitä voi olla nihkeästi. Tai se riippuu ihan omasta ammattistasi kyllä...Jos olet vaikka lääkäri, geologi tai vaikka kaivosinsinööri, niin ne saa varmaan töitä 0 sekunnissa ja palkka on kohallaan. Lapissa nimittäin sillä liksalla saakin jotain toisin kuin H:gissä. - on eniten Suomessa
Lapissa asuva kirjoitti:
Sekä Helsingissä, että vähän siellä täällä ympäris Suomea kuleksineena ja nykyään Lapissa asuvana voin kertoa, että H:gissä on synkempää ja pimeämpää talven syvinä tunteina.
Lapin ilmasto hakkaa H:gin ilmaston 10-0 kaikilla mittareilla.
Ei kaamoksessa sitäpaitsi täyspimeää ole koskaan. Taivas on täynnä erilaisia sävyjä mitä et uskonut olevan olemassakaan.
Jännä se "sininen hämärä".
Sen sijaan kaamosväsymys iskee nykyään joka vuoksi noin marraskuuna paikkeilla ja se pitää ottaa tosissaan. Nykyään se vähän helpottaa kun tietää että sellainen tulee mutta on se silti rankkaa. Tammikuuhun mennessä elimistö on jo sopeutunut eikä kumma kyllä enää väsytä vaikka vuoden pimeimmät päivät on just takana. Jotenkin se väsy vaan iskee just marraskuussa.
Oma mielipiteeni on, että paras paikka Suomessa asua on just Lapissa. On selkeät 4 vuodenaikaa ja aika rennot ihmiset. Toiseksi paras paikka on Helsinki. Varsinkin kantastadilaiset ovat samantyyppisiä ihmisiä kuin lappilaiset, eivät ole olevinaan vaan niihin saa kontaktin ja puhe on reilua ja suoraa. Jos sellaisesta touhusta tykkää, niin niihin vaan sitten asumaan.
Jos taas tykkää siitä,ettei asioista koskaan puhuta niiden oikeilla nimillä ja ollaan vähän salaperäisiä, niin suosittelen Savoa tai vaikkapa Turkua. Turussa on tärkeä olla oikeaa koulua käynyt ja oikeasta suvusta jne. Jos olet aatelinen tai mahtisukua, niin se auttaa kummasti .
Lapissa suurin haittapuoli on se, että töitä voi olla nihkeästi. Tai se riippuu ihan omasta ammattistasi kyllä...Jos olet vaikka lääkäri, geologi tai vaikka kaivosinsinööri, niin ne saa varmaan töitä 0 sekunnissa ja palkka on kohallaan. Lapissa nimittäin sillä liksalla saakin jotain toisin kuin H:gissä.juoppoja psykopaatteja!
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2008/12/itsemurhilla_ja_avohoidon_puutteella_yhteys_lapissa_444237.html
- gwgwgw
oma koti.
- sama täällä.
Ei sitä tiedä, varmasti mistä päin suomea se löytyy.
On vain kokeiltava ja maksettava kalliisti kokeiluista.
Mutta olen itse sillä kannalla, että suunta on
otettava vielä, niin pohjoiseen
kuin kantti vain kestää. Eivätkä ihmiset kaikki ole tarkoituksella ilkeitä,
se johtuu tästä yhteiskunnasta ja sen pomottajista, jotka
vastustavat tavallista ihmistä. - Juniori 00033 Mtv3
Ei ole itselleni tullut ikinä vastaan paikkaa, missä ihmiset olisivat kilttejä ja hymyilisivät. Ystäväni kävi muutama viikko sitten Portugalissa ja sanoi, että ihmiset olivat hirveän mukavia.
Mutta kyllä Suomestakin paikkoja löytyy, jos jaksaa etsiä. Itselläni on mahtava asuinympäristö, mahtavat ihmiset, ja merenranta lähellä. Tälläiselle sukeltelevalle siellä on mukavaa.
Mutta en silti tiedä mistä löytäisi toooodella hyvän asuin ympäristön..- Hirveän mukavia ihmisiä,
mutta juopuneita mökeltäjiä en minä ainakaan kaipaa.
- ilo irti.
Pohjois-Karjala on vastaus.
- <<<<
ITSE HALUAISIN LÄHTEÄ JOSKUS TOSSISSAAN AIKANAAN KIERTÄMÄÄN SUOMEA JA SITTEN REISSATA SUOMESSA AKSELILLA HÄMEENLINNA-FORSSA-TURKU-PORI-RAUMA-TAMPERE-LAHTI-KOUVOLA-LAPPEENRANTA-MIKKELI-LAPPEENRANTA-JOENSUU < JA SITTEN SEURATA JOKIPOIKIA KUN KAVERINI ÄSSÄ-PELURI ATTE TAKANEN < PELAISI JOKIPOJISSA < LAITAHYÖKKÄÄJÄNÄ JA SITTEN TOINEN KAVERINI JANNE RÄSÄNEN < TAAS KESKUSHYÖKKÄÄJÄNÄ JA MAALIVAHTINA LAURI RÄSÄNEN < JANNEN VELI JA UKKO REISSAISI YMPÄRI SUOMEA AKSELILLA HÄMEENLINNA-LAHTI-KOUVOLA-MIKKELI-JOENSUU-SAVONLINNA-MIKKELI-LAHTI-TAMPERE-TURKU-PORI-RAUMA JA SITTEN UKKO REISSAISI TURUN SUUNNASSA JA AKSELILLA TURKU-FORSSA
- -lainen
Tule Turkuun. Kesäkaupunki, joulukaupunki, helppo lähteä reissuun mihin vaan, upea kulttuuritarjonta ja selkeä kaupunki unohtamatta kesän laivaravintoloiden tunnelmaa ja upeaa saaristoa ihan lähellä.
- Suomalainen mies
Ei ainakaan Kuopioon. Siellä väki on niin kovin kateellista ja uteliasta, ettei ainakaan savolaisesta lupsakkuuudesta voi puhua. Se lupsakkuus on vain vanha klisee lause, jolla ei ole katetta.
- ole hyvä
turkusinkkunaiset ovat varattuja miehiä metsästäviä nynfomaaneja, joista ei pitkän päälle ole kuin harmia kaikille.
- naiset:::
ole hyvä kirjoitti:
turkusinkkunaiset ovat varattuja miehiä metsästäviä nynfomaaneja, joista ei pitkän päälle ole kuin harmia kaikille.
.
janinafrostelleja??????
*lurps* - porvoosta
naiset::: kirjoitti:
.
janinafrostelleja??????
*lurps*niin.
- pois Helsingistä
Suomalainen mies kirjoitti:
Ei ainakaan Kuopioon. Siellä väki on niin kovin kateellista ja uteliasta, ettei ainakaan savolaisesta lupsakkuuudesta voi puhua. Se lupsakkuus on vain vanha klisee lause, jolla ei ole katetta.
Ja minä kun olen tosissani ajatellut muuttaa Kuopioon täältä pääkaupunkiseudulta; pari vuotta olen miettinyt Kuopion ja Jyväskylä välillä ja käynyt monta kertaa molemmissa; Kuopio voittaa mennen tullen.
- Ja hmm..
Kyse olikin siitä, että mistä löytää mukavimmat ja rehdimmät ihmiset.. Ei Turussa sen mukavampia ihmisiä ole, aika sisäänpäin kääntyneitä ja kurttunaamoja.
Kaunis kesäkaupunki kylläkin mutta ihmiset tosi juroja ja itsekeskeisiä. - tulen
pois Helsingistä kirjoitti:
Ja minä kun olen tosissani ajatellut muuttaa Kuopioon täältä pääkaupunkiseudulta; pari vuotta olen miettinyt Kuopion ja Jyväskylä välillä ja käynyt monta kertaa molemmissa; Kuopio voittaa mennen tullen.
Helsinkiin ja sä pääset Kuopijoon, helppoa kuin heinänteko.
- Turun kävijä
..mutta ynseitä ihmisiä kaupunki täynnä. Ja ne laivaravintolat nyt ovat vähän sellaisia...hmmm, sanoisinko juottoloita..
- scamhunter
ole hyvä kirjoitti:
gold-digger ämmiä
Turussa on paljon rikkaita miehiä-------ja jokainen ämmä luulee pokaavansa sellaisen - ei kiitos mulle ainakaan
pois Helsingistä kirjoitti:
Kuopiossa ja Savossa asuminen vaatii kyllä omanlaista luoneenlaatua. Ei saa olla suoran kommunikaation ystävä ainakaan.
Länsi-Suomessa kasvaneilla on yleensä aika tiukkaa savolaisen korkkiruuvikulttuurin ymmäryksessä...mutta jos on luonteeltaan sellainen ettei tykkää että asiat sanotaan suoraan halki poek ja pinnoon, niin sit varmaan Savossa viihtyy ja pärjää.
Savossa pärjää sitten suoraan puhuva ihminen huonosti senkin vuoksi, että siellä asioista suoraan puhuvaa pidetään "tyhmänä ja töykeänä immeisenä". Muualla Suomessa sellaista ihmistä arvostetaan "rehellisenä ja konstailettomana".
En edes yritä väittää, että elämä Savossa olisi jotenkin huonompaa. Ei se sitä ole, yritän vain kertoa miltä elämä siellä näyttää länsisuomalaisen silmissä, joka on tottunut suoraan kommunikaatioon ja menee lähinnä hämilleen/agressioon kohdatessaan tuollaista "slaavilaista" viestintää.
Nämähän ovat niitä paljon puhuttuja kulttuurieroja, pikkasen ehkä kärjistettynä. Mutta hyvä näistä on olla tietoinen. - varakas mies,
scamhunter kirjoitti:
gold-digger ämmiä
Turussa on paljon rikkaita miehiä-------ja jokainen ämmä luulee pokaavansa sellaisenvaikkapa perheellinen, niin tule ihmeessä Turkuun! Tämä kun on lähes taivas varakkaalle. Täällä osataan arvostaa rahaa!
- ihmisiä kaikkialla
Me emme näe maailmaa sellaisena, mitä se on, vaan sellaisena mitä me olemme itse. Todellinen onni ei siis ole kiinni siitä, millaisia muut ihmiset ovat, vaan siitä, millaisia me itse olemme.
Muiden ihmisten "kurttuiset naamat" ja "paskanjauhaminen" eivät vaikuta meidän omaan hyvinvointiimme missään muussa tapauksessa kuin siinä, että itse kuvittelemme onnemme olevan kiinni siitä, millaiset ilmeet muiden ihmisten kasvoilla on, tai siitä, miten muut ihmiset puhuvat toisista. Tämä kuvitelma ei kuitenkaan ole todellisuus. Sillä todellisuudessa me olemme itse onni.
Onnellisuuden kokemustamme voivat rajoittaa vain meidän omat kuvitelmamme onnellisuutemme rajoittuneisuudesta ja nämä kuvitelmat ovat täysin sattumanvaraisia fantasioita, joilla ei ole mitään tekemistä ulkoisen todellisuuden kanssa.
Muuttaminen toiselle paikkakunnalle siis tuskin on tarpeellista, sillä oma itse on ainoa, joka rajoittaa onnellisuuden kokemusta, ja menipä sitä minne päin Suomea tai maailmaa hyvänsä, oma itse tulee aina mukaan.
Todellinen onni löytyy sisältäpäin.- onnella on paikkansa
täytyy vaan päästää se sisään
- säästit minulta
kirjoittamisen vaivan :)
- kokemusta on
Ei mutta jos sulle esim kolme vuotta vittuillaan koulussa tai työpaikalla tai jossain muualla niin oletan että kyllä se sunkin mieles matalaks vetää ennen pitkää vaikka yrittäisit olla kuinka positiivinen.
Jos vittuilu tapahtuu jossain tietyssä paikassa kuten työpaikka tai koulu niin voi senkin vaihto riittää isommassa kaupungissa mitä pienemmästä kaupungista on kyse niin sekään ei välttämättä riitä että vaihtaa työpaikkaa koulua tai kaupunginosaa vaan on paree lähtee muille maille vierahille.
Mä löysin onneni vihdoin pohjanmaalta, eräästä maalaiskunnasta joka on aivan erilainen kuin entiseen kotikaupunkini jonne en todellakaan kaipaa - suhtautumisesta kiinni
kokemusta on kirjoitti:
Ei mutta jos sulle esim kolme vuotta vittuillaan koulussa tai työpaikalla tai jossain muualla niin oletan että kyllä se sunkin mieles matalaks vetää ennen pitkää vaikka yrittäisit olla kuinka positiivinen.
Jos vittuilu tapahtuu jossain tietyssä paikassa kuten työpaikka tai koulu niin voi senkin vaihto riittää isommassa kaupungissa mitä pienemmästä kaupungista on kyse niin sekään ei välttämättä riitä että vaihtaa työpaikkaa koulua tai kaupunginosaa vaan on paree lähtee muille maille vierahille.
Mä löysin onneni vihdoin pohjanmaalta, eräästä maalaiskunnasta joka on aivan erilainen kuin entiseen kotikaupunkini jonne en todellakaan kaipaaJos sinulle vittuillaan kolme vuotta koulussa, töissä, jne, on edelleenkin sinun omista lähtökohdistasi kiinni se, millä tavalla suhtaudut tuohon vittuiluun. Voit suhtautua asiaan esim.
a) Ajattelemalla: "Jahas, taas nuo tyypit yrittää saada minut kiinnittämään huomiota heihin. EVVK." ja jättämällä heidät sitten täysin ilman huomiotasi.
b) Voit ajatella "Voi ei, voi kauheata, mikä minussa on vikana, kun he eivät pidä minusta?" ja kärsiä muutenkin kauheasti, koska kuvittelet, että sinun oikeutesi olla olemassa on riippuvainen siitä, että kaikki muut ihmiset tässä maailmassa pitävät sinusta
c) Sanomalla heille: "Anteeksi, nyt en oikein ymmärtänyt mitä te sanoitte? Voisitteko ystävällisesti toistaa?"
d) Ajattelemalla "Vähänks noi on vittu tyhmiä. Perkele, saatanan idiootit paska-aivot. Nyt suututtaa oikein tosissaan", mutta olla kuitenkin sanomatta mitään, sillä vaikka koet olosi loukatuksi heidän käytöksensä vuoksi, et kuitenkaan halua vajota heidän tasolleen.
e) Hyökätä fyysisesti lähimmän vittuilijan kimppuun ja hakata tämän sairaalakuntoon, koska et kestä sitä ajatusta, että tämä ehkä on oikeassa, ehkä sinä et ole "riittävän hyvä".
Voit reagoida monella muullakin tavalla. Reagointitavoistasi yksikään ei kuitenkaan oikeasti ole riippuvainen toisten ihmisten käytöksestä, vaan täysin sinun omista lähtökohdistasi.
Todellinen onni ei ole riippuvainen muiden ihmisten suhtautumisesta meihin, sillä me emme juuri koskaan ole suhteessa suoraan toisiin ihmisiin, vaan ainoastaan omiin ajatuksiimme toisista ihmisistä, ja omiin kuvitelmiimme heidän tekojensa motiiveista. - vastattu,
suhtautumisesta kiinni kirjoitti:
Jos sinulle vittuillaan kolme vuotta koulussa, töissä, jne, on edelleenkin sinun omista lähtökohdistasi kiinni se, millä tavalla suhtaudut tuohon vittuiluun. Voit suhtautua asiaan esim.
a) Ajattelemalla: "Jahas, taas nuo tyypit yrittää saada minut kiinnittämään huomiota heihin. EVVK." ja jättämällä heidät sitten täysin ilman huomiotasi.
b) Voit ajatella "Voi ei, voi kauheata, mikä minussa on vikana, kun he eivät pidä minusta?" ja kärsiä muutenkin kauheasti, koska kuvittelet, että sinun oikeutesi olla olemassa on riippuvainen siitä, että kaikki muut ihmiset tässä maailmassa pitävät sinusta
c) Sanomalla heille: "Anteeksi, nyt en oikein ymmärtänyt mitä te sanoitte? Voisitteko ystävällisesti toistaa?"
d) Ajattelemalla "Vähänks noi on vittu tyhmiä. Perkele, saatanan idiootit paska-aivot. Nyt suututtaa oikein tosissaan", mutta olla kuitenkin sanomatta mitään, sillä vaikka koet olosi loukatuksi heidän käytöksensä vuoksi, et kuitenkaan halua vajota heidän tasolleen.
e) Hyökätä fyysisesti lähimmän vittuilijan kimppuun ja hakata tämän sairaalakuntoon, koska et kestä sitä ajatusta, että tämä ehkä on oikeassa, ehkä sinä et ole "riittävän hyvä".
Voit reagoida monella muullakin tavalla. Reagointitavoistasi yksikään ei kuitenkaan oikeasti ole riippuvainen toisten ihmisten käytöksestä, vaan täysin sinun omista lähtökohdistasi.
Todellinen onni ei ole riippuvainen muiden ihmisten suhtautumisesta meihin, sillä me emme juuri koskaan ole suhteessa suoraan toisiin ihmisiin, vaan ainoastaan omiin ajatuksiimme toisista ihmisistä, ja omiin kuvitelmiimme heidän tekojensa motiiveista.oletko psykologi tms. Tuon kun aina muistaisi!!!
- enkä tms myöskään
vastattu, kirjoitti:
oletko psykologi tms. Tuon kun aina muistaisi!!!
Olen ihan jonkin muun alan ihminen, joka yksinkertaisesti pyrkii itse heräämään ja elämään tässä hetkessä.
Kukaan meistä ei taida "aina muistaa" olla hereillä, mutta jokaisessa hetkessä on kuitenkin aina olemassa mahdollisuus havahtua ja herätä kohtaamaan todellisuus.
Onneksi tämä riittää. :)
- aida
Moi! kuullostaa ihan siltä että sinun on syytä pakata reppusi ja ostettava menolippu HOLLOLAAN. sillä hollola on ihan oikeasti ihmisen ruummiille ,sielulle ja mielelle paras paikka elää. täällä on ihanat maastot marjastaa ja sienestää, lammit missä uida. ja kunnan palvelut toimii hyvin. töitäkin saa aika hyvin.terveisin Aku Kemppainen
- adfEDF
vaasassa:D
- colors!!!!!!1111
adfEDF kirjoitti:
vaasassa:D
.
liian *värikästä* Vaasassa eli pilattu sekin - mene Hollolaan!
Siellä sinut kuullotetaan!
- aida
mene Hollolaan! kirjoitti:
Siellä sinut kuullotetaan!
Voisikko joku kaikki tietävä kertoa mitä tarkoittaa kuullottaminen? sivistyssanakirjasta ei löydy kuullotus sanaa. minkä maan kieltä [email protected] [email protected]
- paras on
Etelä-pohjanmaa
- niin on
Sinä se iskit juuri asian ytimeen
- ei sitte ikinä
Eteläpohjalaiset on katteelisia, kuvitteeleet oleen parempia kuin muut ja tekkeet ittensä siinä naurettaviksi. Ulkopaikkakuntalaisiin ei luoteta ennenkuin sut on sinne haudattu ja ei oikein silloinkaan. Soppii vain eteläpohjalaisille itselleen. Ja sillonkiin paree olla Ilmajoella ilmajokinen, ei edes seinäjokinen sehän on jopa 15 km päässä, siinähän on jotakin epäilyttävää...
- Kiven alla
Paras paikka asua, jaahas enpä tarinoi muusta sivuasiasta vaan siitä ehkä parhaasta paikasta. No Turku ei ainakaan ole paras paikka vaikka kesäisin täälä on ihan kaunista, talvella jatkuvaa räntää eikä edes kunnolla hiihtämään pääse, lähi ympäristön vedet ovat hyvin sameita että uimarannalla ei näe omia varpaita 30cm syvyydestä. Kauempan saaristossa on jo kirkkaammat vedet. Turku joulukaupunki, hieman naurattaa koko touhu, olis edes kunnolla lunta. Joulukaupunki pitäis olla sellainen jossa olis sitä lunta... Jyväskylän seutu vois olla sitä hyvää asuinseutua, on luontoa, kirkkat vedet, palveluita ja isoimmat kaupungit sopivan matkan päässä. hyvät urheilupuitteet, talvisin ja kesäisin. Tässä vaan yksi ajatus, toki kaunita asuinympäristöjä on paljon muuallakin. Kun liikkuu niin näkee vaikka geokätköilijän silmin.
- aida
niin, jos voisi asetella nämä maapallon osaset uudelleen niin sevillan laittaisin chiclanan 8km pitkän hiekkarannan viereen ja matereen puolelle kainuun vaaramaisema ja sen toiselle puolen hollola niin kaikki olisi aika sopivan matkan päässä käydä välillä vaikka atlantissa uimassa ja kotimatkalla sevillassa kauppareissut sitten kotiin hollolaan.Aku Kemppainen
- harry_jokui
Jos itse saisin päättää asuinpaikkani, olisi se jossain Joensuun seudulla. Siellä ihmiset sentään puhuvat toisilleen, ja hymyilevätkin, eikä kaikilla ole aina hirveä kiire jonnekin tuntemattomaan. Itselleni harrastusmahdollisuudet olisivat siellä optimaaliset. Pääkaupunkiseutuun olen lopen kyllästynyt; tämä on täynnä itsekkäitä itsekeskeisiä ihmisiä. Vajaassa viidessä vuodessa en ole saanut kuin muutaman ystävän täältä. Ja nykyään suorastaan hätkähdän, jos joku tuntematon puhuu mulle. Sellainen ei kuulu täällä "sivistyneiden" ihmisten tapoihin.
- Buusdi
Paras paikka on juuri siellä missä milloinkin asut. Ole itse iloinen ja moikkaile
hymyssä suin kanssa-ihmisiä niin eikö se siitä iloksi muutu.- voi sit
yllättäen päästä pehmustettuun huoneeseen, siellä on mukavaa
- parane.
Usko huviksesi. Samanlaista se on kaikkialla Suomessa: pk-seudulla on kiire ja stressi, Pohjanmaalla ollaan itseriittoisia ja juorutaan selän takana, Karjalassa kaikki tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse, pohjoisessa ollaan sulkeutuneita...on tullut kokeiltua. Katso ensin peiliin: jos sittenkin vielä tuntuu, että ongelma on lähtöisin muista, niin hanki saari vaikka Saimaalta.
- parane.
Usko huviksesi. Samanlaista se on kaikkialla Suomessa: pk-seudulla on kiire ja stressi, Pohjanmaalla ollaan itseriittoisia ja juorutaan selän takana, Karjalassa kaikki tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse, pohjoisessa ollaan sulkeutuneita...on tullut kokeiltua. Katso ensin peiliin: jos sittenkin vielä tuntuu, että ongelma on lähtöisin muista, niin hanki saari vaikka Saimaalta.
- littoislainen
ihan mahtava paikka lähellä turkua. kaarinan kupeessa. pieni paikka ja oma järvi. tänne vaan.
- Koskilainen
Tuntuu että isommissa kaupungeissa ei ole sellaista kyttäämistä, juoruamista, suvaitsemattomuutta kuin näissä pikku kylissä, jos jokaisen tekemisiä kytätään ja kateellisuus loistaa yms. Vaikea yhtä mukavaa kaupunkia nimetä kuitenkaan.
- kurre65
Tervetuloo Noormarkkuun Porin parempaan uuteen kaupungin osaan ! Täällä uskaltaa hymyillä vastaantulijalle. Onhan niitä kurttuotsiakin mutta niistä ei kannata murehtia. Elä itseäasi älä naapuria varten
- rusalkaa
Teen tästä omasta kotipaikastani maan parhaan asuinpaikan itselleni. :) Yllätys yllätys
Pitäskö sinun hymyillä jollekin vastaantulijalle, kusipäille ei tarvitse. Vanhat mummot ihastuu, kun niitten kanssa juttelee. Kyllä papparaisetkin eikä nuorissa yleensä ole mitään vikaa, ne on ihan kohteliaita. Änkyröitä on pikkasen syrjään jääneet keski-ikäiset miehet, jotka ei saa tarpeeksi huomiota naiselta/naisilta...tai ne ei saa mielestään tarpeeksi rahaa tai tee mieleistään työtä.
Viihtyisän kotipaikan ongelman ratkaiset itse. Tarkoitan, että omasta viihtyvyydestä huolehtiminen tuottaa ehkä viihtyvyyttä muillekin.- asetut asumaan
on se viihtyisin paikka
- jfilekjcmdlkjfmd
asetut asumaan kirjoitti:
on se viihtyisin paikka
Itse asun pienessä kylässä ja voin kertoa, että löytyy hyvä että huonoja puolia.
Kaikki tuntevat toisensa, tervehtivät (elleivät ole vihamiehiä) ja toki ne juorutkin liikkuu. Tuo, että kaikki tuntee toisensa/tervehtii voi olla joillekkin hyvä juttu.. Mä olen jo kyllästynyt. Kouluissa saattavat kakarat kiusata sitä, joka poikkeaa eniten joukosta.. Pieni koulu, pienet piirit.
- ovat..
eniten valinneet asuinpaikakseen, eli Helsinki. Pks taitaa olla ylivoimainen asuinpaikkakuntana..
Varmasti jokaisesta asutusta paikasta löytyy myös epämiellyttäviä ihmisiä, mutta toisissa paikoissa niitä mukavia, avoimia ja ystävällisiä asukkaita on enemmän kuin joissain toisissa. Itse ole asunut elämäni aikana mm. Etelä-Karjalassa, Pojois-Pohjanmaalla, Kymenlaaksossa, Pohjois-Savossa ja Lounais-Suomessa. Muutenkin on tullut kierrettyä muutakin kuin tahkoa, joten voin kertoa vankan kokemuksen perusteella, että ihmiset ovat todellakin hyvin erilaisia eri puolilla Suomea ja maailmaa.
Lappeenranta on aivan ylivoimaisesti paras paikka asua ja elää. Tule tutustumaan viikoksi, niin huomaat asian itsekin. Etenkin kesäinen satama avaa jäyhänkin mielen, vaikka ei olisi täällä syntynytkään. Tosin, jos olet itse sulkeutunut ja torjuva, niin silloin on vaikeampaa tutustua, mutta ei mahdotonta.- Huhhhuuij
Minä asun Lappeenrannassa, oikeastaan sen laidalla enkä viihdy yhtään. Mutta haaveensa jokaisella.
- werew
Hautausmaa
- ABS..
werew kirjoitti:
Hautausmaa
SUOMESSA ON VAIN YKSI KAUPUNKI, STADI.
- minä vain
ABS.. kirjoitti:
SUOMESSA ON VAIN YKSI KAUPUNKI, STADI.
Ehdottomasti.
- aida
werew kirjoitti:
Hautausmaa
No no! eipä nyt vaivuta mihinkään synkkämielisyydeen.ostat vaan menolipun Hollolaan niin piristyt.Aku Kemppainen
- Paluumuuttaja
Muutin pojan kanssa viime kesänä Hampurista Lappeenrantaan, synnyinkaupunkiini. Poika käy täällä koulua kohtalaisella menestyksellä - on suomalainen ja puhuu suomea mutta käynyt koulunsa tähän asti Saksassa - ja minulla on töitä riittämiin.
Ensimmäinen yhteiskuntaopin tehtävä viime vuonna oli kertoa millaista on asua Suomessa. Pojan analyysi oli aika musertava: suomalaiset ovat sisäänlämpiäviä, ulkomaalaisvihamielisiä, juroja, epäkohteliaita. Suuri luonto ei ole ilon lähde vaan lähinnä uhka... Ja tämä Etelä-Karjalassa, jonka väki on kuulemma iloista ja puheliasta!!!
Lauritsalan aikuislukio ja sen opettajat sen sijaan saavat häneltä täydet pisteet.
Minusta Lappeenranta ei ole mitenkään ylivoimainen paikka asua, onpahan vain yksi kaupunki muiden joukossa. Eikä Suomi ole paratiisi, suomalaiset eivät vain tiedä muusta. Mutta missä hyvänsä voi asua ja elää. Nyt on nyt ja tilanteiden muuttuessa mietitään uudestaan. - Melkein
Paluumuuttaja kirjoitti:
Muutin pojan kanssa viime kesänä Hampurista Lappeenrantaan, synnyinkaupunkiini. Poika käy täällä koulua kohtalaisella menestyksellä - on suomalainen ja puhuu suomea mutta käynyt koulunsa tähän asti Saksassa - ja minulla on töitä riittämiin.
Ensimmäinen yhteiskuntaopin tehtävä viime vuonna oli kertoa millaista on asua Suomessa. Pojan analyysi oli aika musertava: suomalaiset ovat sisäänlämpiäviä, ulkomaalaisvihamielisiä, juroja, epäkohteliaita. Suuri luonto ei ole ilon lähde vaan lähinnä uhka... Ja tämä Etelä-Karjalassa, jonka väki on kuulemma iloista ja puheliasta!!!
Lauritsalan aikuislukio ja sen opettajat sen sijaan saavat häneltä täydet pisteet.
Minusta Lappeenranta ei ole mitenkään ylivoimainen paikka asua, onpahan vain yksi kaupunki muiden joukossa. Eikä Suomi ole paratiisi, suomalaiset eivät vain tiedä muusta. Mutta missä hyvänsä voi asua ja elää. Nyt on nyt ja tilanteiden muuttuessa mietitään uudestaan."Eikä Suomi ole paratiisi, suomalaiset eivät vain tiedä muusta"
Kyllä monet suomalaiset tietävät muusta, itse engl. mieheni ja lapset ovat asuneet Englannissa, Unkarissa ja Singaporessa ja Suomi voittaa kaikki mennen tullen.
Ja mitä poikasi anlyysiin tulee, se ei ole mitenkään uutta, Englantiin mennessäni ja suomalaisia tavatessani aina puhe kääntyi siihen miten egl. ovat sitä ja tätä jne.. aina arvostellaan sitä maata missä ollaan. Ei se ole mitään uutta.
Meillä kuitenkin lapset, mies ja minä pitävät Suomea parhaana maana asua...virheineen. Ja luonto meille suomalaisille on ilon aihe, ulkomaalaisille jotka eivät uskalla yksin liikkua esim. metsässä se on tietysti uhka. - MaOt
En ole koskaan poikennut teillä siellä. Imatralla on kyllä sukulaisia. Olen asunut nyt noin 40 vuotta Järvenpäässä. Olen ajanut ohi Lappeenrannan varmaankin 30-vuotta. Äitini asuu Lieksassa,sieltä teiltä vähän koilliseen.
Mielestäni Pojois-Karjalaiset ja yleensäkkin karjajalaiset ovat mukavia ihmisiä.
Itse muutin joskus 1965 Helsinkiin,Espooseen , Järvenpäähän.
Isäni asuu Canberrassa (Austrarian pääkaupunki ) jossa on myös todella kaunista.
Kaunis kaupunki Lappeenranta varmaan on.
Luettuani ton muutaman rivisi, pysähdyn kyllä seuraavan Teille.
- Nörtti88
Tampere tai Lahti vois olla mukavia kaupunkeja
- aida
Ihan näin tiedoksi että Lahdessa ei toimi terveyskeskus palvelut. elin liipolan mäellä jonne en mene enää.asuntosihteeri soitti ja sanoi että teille olisi asunto hollolassa jos kiinnostaa,kävin katsomassa ja olen onnelinen että muutin Hollolaan.Aku Kemppainen
- Nörtti88
Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu on ihan perseestä. Melkein 22 vuotta täällä asunu
- minä vain
Ehdottomasti.
- aida
Elin helsinki nimisessä kirkonkylässä kalevankatu 40 ja yhden talven vuosaaressa.kun olen joutunut työmatkoilla olemaan pietarissa niin voin sanoa että helsinki kirkonkylä on ihan aito käpykylä.pietari on hieno kaupunki.Aku Kemppainen
- Juip
Ehdottomasti Kerava.Täällä ei ole lakia ja oikeutta .Kaikki mikä tulee nokan eteen saa ja pitää ehdottomasti rikkoa .Poliiisi on lähinnä nuorison hauskuttamiseksi paikalla,kun ei niistä kuulemma tartte välittää.Kaikkien omaisuus on yhteistä.tässä muutamia .Ja mikä parasta.Kukaan ei edes kyräile suumutrussa ja kulmat kurtiussa ,vaan vetelee dunkkuun suoraan.Koskee kaikkia ikäpolvia ja sukupuolia.Suomen ainoita kaupunkeja jossa on enemmän nuoria alkoholisteja ja nistejä kuin Leningradissa aikuisia vastaavia aikoinaan.
- AJH
Ehdottomasti Kerava.Täällä ei ole lakia ja oikeutta .Kaikki mikä tulee nokan eteen saa ja pitää ehdottomasti rikkoa .Poliiisi on lähinnä nuorison hauskuttamiseksi paikalla,kun ei niistä kuulemma tartte välittää.Kaikkien omaisuus on yhteistä.tässä muutamia .Ja mikä parasta.Kukaan ei edes kyräile suumutrussa ja kulmat kurtiussa ,vaan vetelee dunkkuun suoraan.Koskee kaikkia ikäpolvia ja sukupuolia.Suomen ainoita kaupunkeja jossa on enemmän nuoria alkoholisteja ja nistejä kuin Leningradissa aikuisia vastaavia aikoinaan.
- Segge U
Nänä tienoot muistuttavat minua kauniista Venäjänmaasta.
Sergei Uljanovits- viel viel
Suomi on kansakuntana vielä paljon jäljessä esim. Ruotsia jossa kanssakäyminen on paljon luontevampaa ja rennompaa. Näkyy hyvin liikenteessä. On suorastaan nautinto ajella Ruotsin maanteillä, kun kanssamatkustajat otetaan huomioon todella hienosti. Tietä annetaan aina ohittajalle jne. Suomessa körötellään keskellä tietä, eikä vahingossakaan siirrytä hieman sivummalle, takanatulijan ohittamisen helpottamiseksi. Joukkuelajeissa Ruotsi on myös maailmahuippua ollut aina. Suomelle se on vaikeampaa.
- totta...
viel viel kirjoitti:
Suomi on kansakuntana vielä paljon jäljessä esim. Ruotsia jossa kanssakäyminen on paljon luontevampaa ja rennompaa. Näkyy hyvin liikenteessä. On suorastaan nautinto ajella Ruotsin maanteillä, kun kanssamatkustajat otetaan huomioon todella hienosti. Tietä annetaan aina ohittajalle jne. Suomessa körötellään keskellä tietä, eikä vahingossakaan siirrytä hieman sivummalle, takanatulijan ohittamisen helpottamiseksi. Joukkuelajeissa Ruotsi on myös maailmahuippua ollut aina. Suomelle se on vaikeampaa.
muuta välittömästi sinne unelmiesi maahan...minä en ruotsalaisia arvosta tippaakaan joten samanmieliset sopivat yhteen...:)
- aida
MOI SERGEI! listaasi lisätään vuosaari ja lahdesta ankkurin alue. Aku Kemppainen
- paikkaaa
Noista hervanta on oikeesti hyvä paikka asua, mut jakomäki ja varissuo perseestä.
- segge U
Mielestäni Suomi on paska maa, toisin kuin mahtava Venäjä.
- hesan ympäristö
Yksi hyvä idea on asua Helsingin lähistöllä pienemmissä kaupungeissa, esim. Lohja, Kirkkonummi, Tuusula, Porvoo... Suurkaupungin lukuisat palvelut ja mahdollisuudet on lähellä, mutta asumisessa enemmän väljyyttä ja rauhaa.
- Pois pohjois-Suomesta
Liitetään suomi venäjään ? Loppuisi työvoimapula ja työttömyys kerralla . Kun yhdessä palvelisimme äiti venäjää . Ps nummela on upea paikka asua . Siispä sinne asumaan pois Oulun ankeasta asuinympäristöstä :-)
- Vatunpoimija
Iliman muuta paras paekka on täällä seitsämän sinisen kupeessa ts. Sotkamossa ja Jymy jyllää! Kahdenkymmenen vuoden kokemuksesta tiedän!!!
lapissa on rauhallista!! millaisia mielikuvia tulee tastä: valoisat kesäyöt, ei muuta liikennettä tiellä, kuin silloin tällöin... kauniita "puittomia" tuntureita. karuja kuivia kangasmaastoja (kelot), vaivais koivut, karut kalaisat vesistöt... porot... lunta runsaasti talvella. hyvät vaellusreitit. jne...
- .
on Somerolla!
Sopivan kokoinen kaupunki mutta kuitenkin kaikki palvelut lähellä. Ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan mukavia, tietysti niitä taunojakin löytyy... - somero?
. kirjoitti:
on Somerolla!
Sopivan kokoinen kaupunki mutta kuitenkin kaikki palvelut lähellä. Ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan mukavia, tietysti niitä taunojakin löytyy......somero? Et voi olla tosissas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- -turkulainen-
"Minne ihmeeseen kannattaisi muuttaa?
Mistä löytyy Suomen mukavimmat ja rehdeimmät ihmiset?"
Jokaisessa paikassa, niin isoissa kuin pienissäkin, on omat mätämunansa, juorurinkinsä, juoppolaumansa ja ökyporhonsa! Se on osa ihmiselämää. Kokemuksesta tiedän ettei auta muuttaminen, ominaisuus pitää vaan hyväksyä.
Onneksi asuinpaikalla voi itse omalla toiminnallaan ja käytöksellään vaikuttaa paljon. Ystävien, tuttavien ja suvun muodostaman ringin piirissä on mukava elellä. Jätä ärsyttävät tapaukset omaan arvoonsa ja nauti elämästä rohkeasti omalla tavallasi!- tie vie...
Muuta rajan pintaan Etelä-Karjalaan esim. Parikkalaan. Siellä asujaa kohdellaan ihmisenä ja osataan tervehtiä ja "huastella" lupsakasti. On jos tykkää luonnosta niin on hyvät ulkoilu reitit,puhdas ilma,kauniit järvimaisemat ja asuminen melko edullista. Imatra reilun 50km päässä ja Lappeenranta 100km eikä savoon Savonlinnaan kovin pitkä matka ole...Suosittelen.
- kokemus avartaa
Asuisitpa vaikka muutamia vuosia eri maissa.
Sanan kauppungin sisälläkin saattaa olla hyvin erilaisia asuinalueita.
Mutta usein on kyse mieltymisestä ja sopeutumisesta.
Huonoonkin miellytään ja sitä jopa kaivataankin.
Ja mitä asioita kukin arvostaa ympäristössään!
kiitos hienosta viestista .. haluan kirjottaa sen , mutta sinä teit ..
olet oikeassa , sama tunte täällä ..
3 vuotta suomessa , kirjoittin kaikkille täällä ja irc-galleriassa , mutta kukaan ei vastaa ... se tunte pahalta ...
anteeksi ja hyvää päivää sinulle ..
terv : hamel.- 49
Muuta vaikka Vuonislahden kylään Pohjois-Karjalaan. Luonto upeeta,ihmiset mukavia.Voit vaikka piipahtaa kansallismaisemassa Kolilla jos siltä tuntuu.
Kylästä löytyy kauppa ja postipalvelu. Kaikenlaiset muut turhat ostotarpeesi voit tyydyttää Lieksassa joka on vain vajaan puolentunnin ajomatkan päässä.
Jos et kuitenkaan halua muuttaa noin maalle,tule Jäkeen. Tule Järvenpäähän. Olen asunut täällä 35 vuotta,eikä moitteen sanaa. Pieni suuri kaupunki. Hyvät kulkuyhteydet minne vaan. Ihmiset mukavia. Kultuuria löytyy jokaiselle makunsa mukaan.
Toki parhaita paikkoja asua on suomessa yhtä monta kuin saunoja,mutta näin äkkiseltään kirjoitin tämän.- Jake.
Pohjois-Karjala taikka lappi joka alkaa rovaniemestä ylöspäin, siellä on koti, siellä on hyvä olla. Itse asunut pohjois-karjalassa ja lapissa, maisemat hienoja saa helposti ystäviä. No jokainen punnittee hyvät ja huonot puolet tavallaan. Mä muuttamassa takaisin pohjois-karjalaan hämeestä.
En viihdy hämeessä, satuin vielläpä saamaan vanhan työpaikkanikin, joten luulen, että reissaamiset on mun osalta reissattu, minä lähden kotiin.
- tosi on
suomen kaunein ja historiallinen paikka on hienon saimaan rannalla
ei ole toista se paikka on tietysti lappeenranta kaunis paikka ja ihanat ihmiset.- ja paras paikkakunta
sijaitsee historiallisen linnan liepeillä itäisessä järvi-suomessa! Savonlinna etenkin kesällä on upea ja kaunis paikka asua ja mikä parasta kehittyminen sekä palveluiden lisääntyminen lähivuosina on tosiasia!
- savoon
ja paras paikkakunta kirjoitti:
sijaitsee historiallisen linnan liepeillä itäisessä järvi-suomessa! Savonlinna etenkin kesällä on upea ja kaunis paikka asua ja mikä parasta kehittyminen sekä palveluiden lisääntyminen lähivuosina on tosiasia!
Kuka ny savolaisten sekaan haluais
- savolaisia
savoon kirjoitti:
Kuka ny savolaisten sekaan haluais
täällä niin paljon ole, että sekaantua tarvitsisi
- Foobar
Tämä on Suomi, se on tehty sosialismista ja paskasta
- helppo kysymys
Kempele, ehdottomasti, sopivan kokoinen, palvelut pelaa, ihmiset on mukavia, eikä kaikki tunne kaikkia.
- ...
täällä on ainakin reilua väkee ja minä viihdyn oikein hyvin. Muutin eräästä Hämeen teollisuuskaupungista keskelle pohjanmaan lakeutta ja takaisin ei sais palaamaan ei vaikka maksettas.
Ensteks se voi tietysti oudolta muuttaa kaupungista maalle ja tää aukeus kun kaupungissa kattoo ympärilleen niin kahden metrin päässä on betoniseinä mutta täälä näkee kauas ja näkyy kaukaa. - kokeillut
Kurttukulmia löytyy joka paikkakunnalta. Toisaalta myös positiivisia ihmisiä löytyy, etenkin myönteisten/hyvien harrastusten parista. Asun nykyisin sellaisen kadun varrella, jossa on seitsemän taloa. Kun muutin tänne, niin kukaan näistä ei ollut käynyt kenenkään toisen luona kylässä, tms, oltiin vain "hyvän päivän tuttuja". No hyvä niinki.
Pitäis päästä pois kilpailuhengestä ja turhasta vertailusta. Olkoon jokaisella oikeus omaan elämäntyyliinsä, kunhan se ei tuota esim.jatkuvaa meteliä?
Luulin nuorena että en voi asua muualla , kuin järvi-Suomessa, noin maantieteellisesti ajatellen. Nyt tiedän, että kyllä voi.
Etsi onnea tekemisestä...ja pienistä asioista, mutta älä omistamisesta. Joskus pieni hetki hiljaisuudessakin voi tuntua hyvältä, jos keskityt ajattelemaan hyviä asioita! - 0nerva.t
kyllä HARTOLA ON KATEELISTEN IHMISTEN HAUTOMO EI MUUTA KUN TOISIA KYTÄTÄÄN AAMUSTA ILTAAN JA PUHUTAAN PERÄTTÖMIÄ .SE ON PERI SYNTI HARTOLALAISILLE NE LUULEE OLEVAAN JOTAIN PAREMPAA KUIN MUUALTAMUUTANUT. VAIKKA OVAT PELKKIÄ KOULUTTAMATTOMIA JUORU ÄMMIÄ JA ....... JOS MUUALTA MUUTTANUT VAURASTUU JA ON TALOT JA TAVARAT TIENATTU REHELLISELLÄ TYÖLLÄ KYLLÄ ALKAA KALVAMINEN. KUN PAPITKIN OVAT SAMASSAVENEESSÄ .
Ehdottomasti paras paikka on Hattulan kunta. Monelta kantilta katsoen ihan ykkönen Suomessa.
- Hattulaan, mutta miksi?
Olen kiinnostunut. Perustele miksi juuri Hattula? Maisemat ovat kyllä viehättäviä, mutta entäs ihmiset?
Hattulaan, mutta miksi? kirjoitti:
Olen kiinnostunut. Perustele miksi juuri Hattula? Maisemat ovat kyllä viehättäviä, mutta entäs ihmiset?
Kaikkia hattulalaisia en tietenkään tunne mutta melkoisen paljon. Täällä morjestellaan ja höpötellään kuulumisia. Tuttavuutta on helppo tehdä. Lapsiystävällinen kunta jossa halutaan pitää myös niistä huolta. Hattulaan on iskenyt myös vauvabuumi.
http://yle.fi/alueet/teksti/hame/2009/06/hattulassa_tarvitaan_lisaa_paivahoitopaikkoja_768917.html
Täällä välitetään ja syntyvyyteen satsataan jotta alkuperäisväestö pysyy alkuperäisenä. Tuontiihmiset muualta maailmasta ei ole kenekään alkuperäissuomalaisen etu.- hatuttaa
SagittariusM-61 kirjoitti:
Kaikkia hattulalaisia en tietenkään tunne mutta melkoisen paljon. Täällä morjestellaan ja höpötellään kuulumisia. Tuttavuutta on helppo tehdä. Lapsiystävällinen kunta jossa halutaan pitää myös niistä huolta. Hattulaan on iskenyt myös vauvabuumi.
http://yle.fi/alueet/teksti/hame/2009/06/hattulassa_tarvitaan_lisaa_paivahoitopaikkoja_768917.html
Täällä välitetään ja syntyvyyteen satsataan jotta alkuperäisväestö pysyy alkuperäisenä. Tuontiihmiset muualta maailmasta ei ole kenekään alkuperäissuomalaisen etu.Kiitos tiedoista! Olisi kiva sanoa asuvansa Hattulassa. Tai Hattulan Sattulassa.
SagittariusM-61 kirjoitti:
Täällä välitetään ja syntyvyyteen satsataan jotta alkuperäisväestö pysyy alkuperäisenä. Tuontiihmiset muualta maailmasta ei ole kenekään alkuperäissuomalaisen etu.sekin, että siellä oli ampurata päiväkodin vieressä. Tervehditään kyllä, sehän lukee sääntökirjassa... sotilashenkilöitä, kun ovat.
- amaly
löytyy tuolta pohjois-savosta ja karjalasta, joissa aivan mahtavia kyläläisiä, mut ei tässä pääkaupungissakaan mitään vikaa ole, kunhan itse valitsee sen sopivan ihmisporukan joiden kanssa sitä aikaa viettää ja joita kuuntelee.
Toisaalta omasta mielestäni pitkälti vaikuttaa oma asenne muita ihmisiä kohtaan ja asuinympäristöään muutenkin. Toisaalta turha mennä hengaa kulkuyhteyksien varrelle aamu- ja iltapäiväruuhkan aikaan, takuu varmana jää kiireisten ihmisten jalkoihin - aika kurjassa kiertessä
Näin se on.Mutta kyllä ainakin maaseudulta löytyy jonkinlaista inhimillisyyttä.Tälläkin alkaa kyllä olla sama tauti kun siellä ruuhka Suomessa.Itse asun pienessä kylässä jossa omalta osaltani yritän välittää naapureista ja yritän hyväksyä erinlaisia ihmisiä.
Kireitä on tälläkin monen suupielet ja se kännykkä ja tietokone on matkassa aina.
Joskus mietin onko tosiaan tuon rahanperässä juokseminen pakolista.
Vois kyllä kokeilla muuta.Lämittää pirttisä pulla,kasvattaa pottusa nurkka juuressa(tai käydä pottupalkalla jeesamassa sitä ylityöllistettyä maan-viljeliä)
poimia marjat metsässä(eikä syödä niitä myrkyllä kasvatettuja etelänhedelmiä)
toki on nykyään paljon pakollisia maksuja yhteiskunta keksiny että ilman rahaa ei pärjää,mutta kyllä ihmisten pitäis jostaan luopua jotta taas elämä maistus "hunajalle". - buu
Katot tilastoja:
Tilastoja on vaikka millaisia.esim juoppolistan kärjes on Varkaus ja en muista muita tilastoja,mut sen perusteel.älä ikinä muuta pieniin kaupunkeihin!.Siel ei tuukkaa vastaan ku mummoja jotka valittaa kaikesta ja sit maanisia nuoria.. -.-
Mut parhain paikka ois tietenkin ulkomaat.Ainahan sitä ulkomaiseen suhtaudutaan paremmin ku ite kotimaan asukkaaseen :) - olen täysin varma
Onpa tosiaan kysely! Kisan voittaa paskanpuhujien paikkakunta.
- Muuan rikas- (huijjari)
Mutta ei koske persaukisia!
- samaa mieltä
Täällä on rikkaan paras paikka asua.
- hymyisä ja säyseä
muutetaanko yhdessä?:D Ei kai sellasta paikkaa olekaan, jokunen kaupunki jo aika tuttu ja samaa tavaraa hieman eri paketeissa. Suomalaiset on vaan suurin osa masentuneita, mihinkään tyytymättömiä ja ahdasmielisiä. Se on vaan oma kommuuni laitettava pystyyn ja alettava valtaamaan jotain kaupunkia pikku hiljaa :)
Ja seuraavaksi koko maailma:P - eikä!!
Ei tuollaist voi kysyä...eikö se paikka ole paras paikka missä asut? Tai sitten on muutettava!
- lamaantunut
äänestyksen voittaja.
Siellä asun:(
- hymyisä ja säyseä
Samaa mieltä, muutetaan yhdessä, perustetaan kommuuni ja vallataan kaupunki:D Moni vaan on niin ahdasmielinen, masentunut ja mihinkään tyytymätön. Puhumattakaan niistä liian pienistä ympyröistä. Missä on ne hyväntuuliset ja positiiviset, jotka ei tätä elämää liian vakavasti ota? (en tarkoita jotain työttömiä narkomaaneja nyt:) Ne joita toinen ihminen kiinnostaa, ei vain oma *erse tai sit kiinnostaa vaan toisten asiat, vaikka omissakin olisi ihan tarpeeksi miettimistä.. Aika vähän on tervejärkisiä ihmisiä? Elämä ei ole yksin eletty.. Joka kaupunki taitaa olla samanlainen, ne muutama "ihmishelmi" löytyy ja siihen sit jääkin. Näin on ainakin mulle käynyt.
- hhhhhfrjh
Kyllä se on täällä kainuun korvessa.se luonto,se luonto.
- lamaantunut
Kommuunikaupunki voisi olla hyvä ja sen voisi perustaa johonkin kauniiseen maalaismiljööseen, niemen-notkoon tai saarelmaan..
Sinne pääsy ei olisi itsestäänselvyys vaan pääsykokeilla ja kavereiden suosituksilla sinne voisi muuttaa.
Ryppyotsaiset, selkään puukottajat ja perättömien juorujen levittelijät saisivat häädön.
Kyl ois mukavaa...
Kyllä paljolti on omasta korvien välistä kiinni kaikki. Eikä tarvitse olla mitään kestohymyäkään...voihan sitä muutenkin olla iloisen tai edes tyytyväisen näköinen...
- löytää tahtoisin
Suomi on vähän hankala maa, kun pitäisi löytää asuinalue, jossa ihmiset ovat läpeensä ystävällisiä. Aina joukkoon mahtuu junttimulkvisteja. Kateus ja pahansuopuus jylläävät. Mutta aidosti mukaviakin ihmisiä on, mutta he asuvat siellä täällä, ei ole varmaan mitään kasaumaa missään sen kummemmin.
Mutta olisiko ihminen kaiken kaikkiaan semmoinen, vähän mulkku ainakin kun hieman raaputtaa. Ihan joka puolella maailmaa. Ja kun itsekin sattuu kuulumaan tähän ihmissukuun. Kun nyt pystyisi kiertämään kaukaa ne kaikkein mulkuimmat, niin eiköhän se siitä. Kannattaa kerätä ympärilleen hyviä ihmisiä. Mitä sitä sitten muista. Ja plussana täällä Suomessa voi kai kuitenkin pitää sitä, että sakki on aika luotettavaa ja se on jo paljon se.
Sanotaan, että et voi muuttaa kuin itseäsi. Jos suhtautuu ympäristönsä ihmisiin mukavasti, niin vastauskin on todennäköisesti aika leppoisa. Olisivatkohan suomen ruotsinkieliset tajunneet senkin paremmin kuin me muut. Pitäisi tehd' ekskursio vaikkapa Pohjanmaan rannikolle. - LordiFan
Sallasta.
- PORIPORI
PORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORIPORI
- paras paikka
" Ko tulet Poriin su pannaan pärekoriin ja vedetään pitkin Porin torii ja huudetaan hori lori"
- lakeuksille
Minä muttaisin jonnekin Pohjanmaalle, esim. Ylivieskaan tai Nivalaan. Tunnen jonkin verran noita paikkakuntia ja mielestäni siellä on ok- ihmisiä. Tietysti muunkinlaisia, mutta noin yleensä.
Kun lakeudella on tottunut katsomaan kauas, niin ehkä se vaikuttaa myös ihmisen mielenmaisemaan siten, että se avartuu ajattelemaan hieman kauemmas ja laajakatseisemmin. Tätä kannattaisi tutkia, siis maiseman vaikutus ihmismieleen, joustavuuteen, henkiseen laaja-alaisuuteen jne. - kinkkuloita
Kyllä p-karjalaa kehutaan. Kiva paikka käydä, mutta sit kun oikeasti asut ja tunnet ihmiset, niin onhan se ermeininkii... Puhutaan paljon toisista ja puututaan herkästi toisten asioihin. Arvostellaan PALJON. Juntteja riittää, erityisesti miehissä.
- KannattaaMuuttaa
Porvooseen. Mikäli nyt kaunis kaupunki lepposat ja "kauniit" ihmiset kiinnostaa.
- Peräseinäjoelta
Peräseinäjoelta jos et kekluu haluut homo!
- Terskanperältä
Terskanperältä iliman mjuuta.
- Vieno Huttunen
Asustelen täällä Terkanperällä, penisvaaran Kuppeeppa.
Tarkemmin Närvänkylässä
terveisin keskiverto altavastaaja Vieno Huttunen
- heviä
Kyllä se ilmeisesti niin menee et maalla tai ainakin pohjoisempana on avoimempia ihmisiä. Itse olen alunperin savosta, nyt pirkanmaalla ja täällä sanoi eräs paikallinen kun kuopioon menee siellä kaupassasanotaan iloisesti päivää.
Siellä on sitten toinen asia tämä kateus, se taitaa olla suomen elinvoimaisinta.
köyhääkin kahdehtiaan , edes pikkuisen olisi saavuttanut jotain, mikä ei ole todellakaan toiselta pois. - Näin on
No, Inari järven rannalla tietenki.
- ----
Muuta tänne,täält löytyy mukaviakin ihmisiä.
- joensuulainennainen
Täällä on yksinkertaisesti ystävällisimmät ja mukavimmat ihmiset joita olen koskaan tavannut.
Ei kävele ihmiset naama rutussa, elämästä osataan nauttia!- brujo
muistaakseni teilläpäin jahdataan tummia pesäpallomailoin.
- paras paikka.
Maaseutu, missäpäin tahansa suomea!!
- 隣のサターン
Oon funtsinut, että jossain Färsaarilla vois olla lepposaa. Ei turhaa häslinkiä eikä pahemmin ihmisiäkään. Kokeile ja kerro, miten menee, niin tuun perässä jahka ehdin.
- Lipeliz
Tiällä assuu kivoja immeisiä!
- lamaantunut
Jo tuo tapasi esittää asia saa minut vakuuttuneeksi.
Täälläpäin olisi sanottu näin:"Pysy vaan siellä äläkä ainakaan tänne tule"
- satulimäkelä
Ei ole liian suuri,mutta kaikkea löytyy...en itse asu siellä..vielä
- INRI
Pohojammaalle. Vaikka tääl on häviävän pieni osa selekähänpuukottajia niin suurin osa on rehtiä väkeä ja varsinki uskovaaset. Tääl on luontoa ympärillä notta mettä raikaa ja leviäätte peltua. Kyllä tänne yks jos toinenki ihmeinen mahtuu. Hopi, hopi, tänne vaan ja Jumalan siunausta.
- hattuni heitän
siel on kotini mun, lauloi myös Paul Young.
http://www.youtube.com/watch?v=t27etzk6eH8&fmt=18
Kunpa tuo heittoni vain osuisi kauniin neidon sydämeen.- neitosi sydämen,
ja saat levähdyspaikan sielullesi... Tää ei liity siihen. Mulle vaan tulee aina tuosta laulusta mieleen tämä laulu, kulkevat käsi kädessä mielessäni syystä jota en kai koskaan ymmärrä..
http://www.youtube.com/watch?v=fj1kD4ef6Qg
- Kiertolainen II
Kouvolassa on reipasta ja rehtiä väkeä, samoin Lahdessa. Kuopiossa ei erityisen lupsakasta. Savolaiset ovat kateellisia. Pohjanmaalla jöröä ja sisäänpäin lämpiävää.
- lamaantunut
Aivan päälaelleen omista ajatuksista ja kokemuksista..
- vaikka lähteeseen
Pohjalaiset eivät ole jöröjä, ei, ei ja ei. Ehkä hieman pidättyväisiä, mutta en ole varma siitäkään. Pohjalaiset ovat aika avuliaita, auttaminen kuuluu asiaan. Naapuria ei jätetä. Ja pohjalainen kyllä muistaa kohdella toista yhtä hyvin kuin häntäkin on kohdeltu ;))) tai jopa paremmin.
- Stadin Kundi
Helsinki tietenkin. Kerron tämän 64 vuoden kokemuksella.
- määäääki
VAMMALA!
- ehdotit?
Vai oliko tuo huumoria?
- lööllötiläää
joensuu rantakylä
- turo83
ei ainakaan kalajoki
- mai.
Suosittelen erittäin lämpimästi siirtymistä Etelä- tai Keskipohjanmaalle.
- kun asetut
asumaan paikkaan .En erittele paikkakuntia paremmuusjärjestykseen.Olen aikoinani asunnut työnivuoksi monessakin paikkaa.aina on ollut siinä koti minne asetut ja hyvä on ollut.
- onnistunut valinta
Kivojen ihmisten %-osuus suurempi kuin monessa muussa paikassa. Ja kauniit naiset!!!!
- luontoelämyksien voimall
Syksyiseen Tuusulaan ihastuin viime vuonna niin paljon,et haluaisin palata lomailemaan joku viikonloppu.Mökkeily tulevaisuudenhaave,just siellä.Vois jotain galleriaakin käydä kattomassa.Sen yhden huvilan venäläishistoriikilla,siellä mis on sokeiden lomahotellit ry.,olen nähnyt,olimme seminaarissa siellä,ja sit oli saunat ja jooga-aamut jne..Käytiin sauvakävelemässä ja nähtiin se taiteilijakoti myös.Tuusulaan siis halajaisin next after hki =D !
- asuja.
tohmajärven sikosuolta pohjoiskarjalasta. täällä elämä kukoistaa.
- mikäettei....
Sotkamo ja Joensuu miellyttivät ainakin minua. Ihan kauniita kaupunkeja ja eivät liian suuria. Onhan tämä oulunkin ihan asuttava paikka :)
Helsingissä kävin. En tykänny yhtään. Eivätkä ihmisetkään kovin "tuttavallisia" olleet, mutta riippu tietty ihmisestä. - Stadin Arto
Suomessa Helsinki.
Muualla hyviä on Uuden Seelannin Wellington, Australian Melbourne ja Perth. - e. rakko
täällä Lapissa, kaukana kaikesta ihmisvilskeestä. Naapureita ei ole 5 km säteellä mutta elämää sitäkin enemmän: joki juttelee vilkkaana omiaan tuossa vieressä ja kuukkelit kirskuvat leipäpalaa kerjäillen. Kettu hiipparoi yöaikaan pihapiirin liepeillä ja nappisilmä kärppä tiirailee kivijalan rakosesta, hiirijahdissa lienee.
Taivas on matalalla, ilma kirkasta ja pilvien kulkua on lysti seurailla... Kaukainen ukkonen murahtelee omiaan ja vanha tuuliviiri piharakennuksen katolla narahtelee, äänimaisema on vakaa ja rauhallinen.
Väliin pikitieltä kantautuu liikenteen huminaa, siellä on jollain kiire jonnekin, kello käy ja aikataulut painavat - mutta täällä on ajan ratas pikeytynyt hitaaksi, päivä ja yö riittävät jakoväleiksi, viis tunneista.
Nukkuu kun nukuttaa, syö kun nälättää. Ihmiskontaktit ovat harvassa mutta eipä niitä kaipaakaan, kukapa jaksaa stressiään valittavia marisijoita kuunnella.
Hitaus ja hiljaisuus, siinä meikäläisen hyvän asuinpaikan tunnukset. Ei sovi kaikille mutta sellaisen päälle ymmärtävälle on moinen vähävirikkeisyys mannaa.- ....
Kuulostaa hyvältä. Kaupungissa olevana voi vain unelmoida raikkaasta luonnosta. Ehkä joskus kun on mahdollisuus.
- ei-mikään-metsä-sissi
Metsästät ja kalastat hengenpitimiksi vai pyhällä hengellä?
- e. rakko
ei-mikään-metsä-sissi kirjoitti:
Metsästät ja kalastat hengenpitimiksi vai pyhällä hengellä?
Joskus maailman aikaan tuli laitettua joku roponen sukanvarteen, siinä selitys...
Luonnonantimia tietysti hyödynnän, marjoja, sieniä ja kalaa.
Rahaa ei kulu paljoa, kun ei ole likellä kauppoja ei tule pahemmin heräteostoksiin sorruttua. Joku satku kuussa toki menee. - ihan kiva
e. rakko kirjoitti:
Joskus maailman aikaan tuli laitettua joku roponen sukanvarteen, siinä selitys...
Luonnonantimia tietysti hyödynnän, marjoja, sieniä ja kalaa.
Rahaa ei kulu paljoa, kun ei ole likellä kauppoja ei tule pahemmin heräteostoksiin sorruttua. Joku satku kuussa toki menee.olla siellä paratiisissakin, eikö?
- e. rakko
ihan kiva kirjoitti:
olla siellä paratiisissakin, eikö?
Onhan se mukava ikkuna maailman menoon, eipähän ihan totaalisesti tule lajikumppaneista eristäydyttyä.
Mökkihöperyys on vakava tauti.
Juoruämmä tarkkailelmaan sinua, etkä voi elää sielläkään niinkuin naapuria miellyttäisi.
- ei ainakaan
Missään ei ole niin kolkkoja ja tympeitä ihmisiä kuin Kouvolassa ja sen liepeillä. Omahyväisiä, kateellisia ja seläntauspaskanjauhajia riittää....
Tänne en suosittele muuttoa, itsekin harkinnut päinvastoin muuttoa pois.
Mutta onko koko Suomi jo täynnä tympeitä ihmisiä, jopa iloisessa karjalassakin?
Savonmaakunnan tiedän, olen asunut, ei voi kehua heitäkään.- lamaantunut
Hymyillään kun tavataan;D
Minut tunnistat siitä täältä kolkkojen ihmisten joukosta.
Jollen ole jo muuttanut Karjaalle. Niin vakuuttava oli tuo esittely, tai Turun saaristoon. - JK
lamaantunut kirjoitti:
Hymyillään kun tavataan;D
Minut tunnistat siitä täältä kolkkojen ihmisten joukosta.
Jollen ole jo muuttanut Karjaalle. Niin vakuuttava oli tuo esittely, tai Turun saaristoon.Kuten kerroin aikaisemmassa viestissäni, asun Karjaalla (Raaseporissa) ja olen asunut täällä periaatteessa koko ikäni. Mutta nyt jo 17 vuoden ajan peerheellämme on ollut isäpuoleni kautta kesämökki Houtskarissa. Kuntaliitoksen jälkeen nimi muuttui Länsi-Turunmaaksi kun Parainen, Nauvo, Korppoo, Houtskari ja Iniö yhdistettiin. Houtskari on mitä ihanin paikka kesämökille, varsinkin kun mökki on omalla saarella. Ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja auttavaisia. En kuitenkaan itse haluaisi asua Houtskarissa (tai Nauvossa, Korppoossa tai Iniössä) vuoden ympäri. Kaikki ovat alle 1.500:n asukkaan "kyliä" ja kaikkiin joutuu menemään lautalla (Houtskariin kolme lauttaa). Ei hirveän käytännöllistä jokapäiväisessä arjessa.
Onnea edelleen uuden kotikaupungin etsintään!
- kaamosIII
Suomi on maana ihan perseestä,hallitus,oikeuslaitos,julkinen sektori jne.huijaavat
ihmisiä silmät suurina.Suomesta on tullut painostava kuin CCCp konsanaan.
Jos mahdollista muuta vaikka Australiaan. Se on maa jossa ihmisellä on oikeuksia ja
se on demokraatinen maa täynnä mahdolisuuksia- INRI
et Australiaan. Yksi suomalainen hukkuu siihen monikymmen miljoonaiseen moniuskonto maahan. Liian kaukana, kuivuudesta ja vähän väliä tulipaloistakin kärsivä maa. Ihmiset pakanallisia, oluen kittaajia, alkuperäiskansaa eli aboriginaalia väheksyvä, salametsästäjien luvattu maa. Kroko puraisee sua jalasta tai tappava sähköankerias antaa iskunsa. Keihäsrausku keihästää niin kuin sen yhden luontohurjimuksen kuoliaaksi. SUOMI ON TURVALLINEN MAA JA TÄÄL ON ONNEKSI USKOVIA, LUOTETTAVIA IHMISIÄ. Isänmaamme Jeesukselle niin johan alkais meilläki entistä enemmän lähimmäisenrakkaus kukoistaa! Jumalan siunausta
- Marsport
Lapista löytyy aitoja ihmisiä.Kiire ei ole vielä tullut tavaksi ja toisista välitetään.
Pienillä paikkakunnilla tiedetään toisten tekemiset ja joitakin se ärsyttää, mutta toisista se luo turvallisuuden tuntua.
Lapset kulkevat rauhassa kouluun ja harrastuksiin ja auttajia löytyy jos niitä tarvitaan.
Kunta huolehtii vähäosaisista ja katto on jokaisen pään päällä.
Lääkärireissut ovat ainoastaan turhan pitkiä, saattavat olla jopa 400-500 km.
Onneksi Aslakin pelastushelikopteri on aina valmiia.
Ilma puhdasta ja vuodenaikojen vaihtelut piristäviä. - Santeri X
Suomessa ei hyvää paikkaa olekkaan, pikkusieluisten ja teeskentelevien turhamaisten pikkusielujen läpimätä maa.
Parasta suomessa on että sieltä pääsee pois ja suomalaisuus on sairaus josta onneksi voi parantua muuttamalla paikkaan jossa em.sairautta ei esiinny.
Suomalaisuutta ei kukaan kehtaa enää mainostaa ulkomailla, suomea pidetään sekunda-kloonina amerikasta ja sen pahempaa häpeäähän ei mikään maa voi riesakseen saada. - Peretsa
Eikö Päijänteellä, Saimaalla tai jollain muulla isolla järvellä ole asumatonta saarta?
Rakenna sinne pieni tönö ja veneellä käyt kerran viikossa ostamassa puuttuvat ruuat. Semmoseen mekin ollaan ajateltu muuttaa, missä kavereina on vain linnut, jotka on uskollisia ja aina yhtä ilosia.- lamaantunut
Jos vaan löytyisi noin miljoona euroa.
- sdfcccn
Etelä-Pohojammaa!
Me ollahan aluuksi hieman vieraskoreita jotta saattaa mennä aikansa päästä sisälle tähän meidän elohon mutta näin täällä syntyneenä ja nuoruuden vuodet eläneenä en ole vielä parempaa paikkaa löytänyt.
Jos jonkun naama ei miellytä niin sitä vedetään turpaan ja sanotaan että sun naamas ei miellyttänyt, ei ruveta seljän takana puhumaan paskaa ja haukkumaan vaan esitetään asia suoraan niinkuin se on.
Lupauksen jos joku antaa niin 99% se sen pitää vaikka mikä olisi, ainakin yrittää.
Joku valittaa että meidän kanssa saa aina nujakoida ja aina ollaan kännissä, ei se niin oo kunhan vain oppii ensin meidän tavoille^^.
Itse olen tällä hetkellä Hämeessä asustelemassa, Forssassa. On sitten nyrpeää porukkaa. Jos joku sanoo että hyvää päivää niin pitää itse tarkistaa onko oikeasti päivä?
Tuntuu että kaikki on kavereita keskenään ja armoton selkäänpuukottaminen kun toinen poistuu. Jos jotain ostat niin kaikki on hienoa ja hyvin ja maailmassa rauha, teknisillä kysyt että sopiiko tämä kaapeli nyt sitten tähän ostamaani laitteeseen niin "juu kuule hienosti pelittää aivan upeasti".
Sitten kun huomaat että kaapeli on ihan väärä niin "ei me oo niiin sanottu".
Tuntuu että täällä ei kukaan ota vastuuta tekemisitään ja kaveria vain puukotetaan selkään.
Sais emäntä vain opiskelut loppuun niin en edes kuse enää muualle päin, Etelä-Pohjanmaa, we are coming!
- Anac
Loimaa on suomen ykköspaikka
- ehdottomasti sinne
Kyllä paras paikka kaikista on Hämeenlinna, ja siellä Iittala.
- aida
No joo, eikös raamatussa sanota että jumala loi..maan.Aku Kemppainen
- Nuorimies maalta
Pienin, vanhin ja kaunein...näin kuvataan Ikaalisten vanhaa kauppalaa. Itse olen koko tähän mennes vielä pienen ikäni asunut Ikaalisissa, mutten kuitenkaan keskustassa vaan maalla.
Ikaalinen on pieni, mutta todella kaunis kaupunki, sillä keskusta on lähes kokonaan järven ympäröimä ja Kyrösjärvi kattaa hyvin ison alueen Ikaalisista myös eri kyliltä. Tietysti pienessä kaupungissa on aina se ongelma, että kaikki tuntevat toisensa ja tietävät toisensa asiat, mutta kun osaat suhtautua tähän sillä asenteella, että juorut menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin helpottaa kummasti tilannetta!
Mutta luonnonläheisyys ja kohtuullisen aktiivinen kylätoiminta on Ikaalisten vahva puoli ja tietysti jonkinlaista kotiseuturakkautta tästä tekstistä saattaa ilmetä, mutta omasta mielestäni ei kauniimpaa maaseutua löydy...pellot, metsät, joet ja järvet on parasta mitä Suomesta löytyy. - Sydän Hämeeseen
Siellä on kaikki toisin.
- hanennmm
Varmasti paraspaikka siellä vietin lapsuuteni..
- Peretsa
Kainuu, Kuusamo Karjala ja Lappi, siellä on parhaat asuinpaikat.
- kun kokee...
Paras paikka on Iitin kirkonkylä. Ei vaan ole vapaita "paikkoja" ja kaikki menee kuulopuheilla mitä on. Valittu Suomen kauneimmaksi ja Euroopan kärkeen. Olen siellä vuokramökkeillyt vuosia ja sydän jäänyt sinne ja varmasti palaan heti kun voin, vakituisesti. Ihmiset mahtavia.
täällä pohjosessa elikkäs oulun lähellä on tosi rentoo ei oo ihmisil kiirrettä eikä stressiä ole huomattavissa,ihmiset hymyilee ja ovat ystävällisii oli hyvä muuttaa tänne,pois tampereelta=)
- kiire,kiire,kiire
ja seläntakana susta puhutaan paskaa...itse hankin tuon takia vaimon venäjältä, ja asutaan yhdessä jo 15 vuotta, talviasuttavassa talossa, rantaviivaakin on 300m.ja rantasauna lämpiää joka ilta, elämä ei voisi olla paremmin...
- lamaantunut
ettei ihmisillä ole koskaan niin kiire, etteikö ehtisi selittelemään miten kiire on.
Hassua minusta.
- 112333
Se on ihan yksilöstä ja mausta kiinni, mikä on paras paikka asua, ja se voi myös vaihdella elämäntilanteen mukaan...
Ja mistäs sitä koskaan voi ikinä varmuudella tietää mikä on paras, kun ei kuitenkaan kaikkia paikkoja ehdi millään kokeilla elämänsä aikana.
Kuitenkin yleispätevästi voi sanoa, että monet keskisuuret maakuntakeskukset ovat aika hyvä kompromissi, ja miellyttävät useimpia ihmisiä... Lappeenranta, Jyväskylä, Kuopio jne... On urbaania elämää ja on maaseutumaista rauhaa samassa paketissa. - Hirvensalo,Turku
Mukava paikka-puhdas luonto-silti lähellä keskustaa.
- ettäsilleenseon
No tietysti täällä Lylyn kylässä Juupajoella! Maalla on tosi mukavaa! Täällä on kaunista, maailman parhaat koulut ja palvelut. Ihmiset on mukavia ja kaikki elelevät rauhallisesti, kaikki tarvittava löytyy läheltä. En pidä 15 min. ajomatkaa lähimpään isompaan kaupunkiin ongelmana. Maalla mieli lepää! Että tänne vaan muuttokuorma!
- lamaantunut
alkaa aina vaan enemmän ahdistamaan tämä seutu. Ethän narraa tuosta ihmisten ihanuudesta?
- PIKKU-PAIKKA
Hei,itse kyllästyin Helsinkiin aina kiire,muutin MUSTIOON,NYT olen asunut täällä jo 7v...
katso ww.mustio.fi
vuokrat vain 290e kk
ja omakotitalo 90the-200the
Muuta tänne,moicataan ei mutruilla - Taphe
Rovaniemi välijoenkylä täältä löytyy paikka joka on jäänyt 60-70 luvulle asenteella. Täällä voidaan lähteä ajamaan autolla puolenyön jälkeen 2% humalassa eikä haittaa vaikka naapurissa asuu virkavallan edustaja joka myös itse ajaa:) Täällä voidaan mennä vaikka keskellä yötä kylään ja olut tarjoillaan heti portailla! Päivät jaksetaan töitä pakertaa ja illat ryypätään ja täällä on elämä hauskaa.lähin naapuri on kolmenkilometrin päässä ei haittaa vaikka alasti juoksee pihalla! Naapurimme Heikki lähti tänään ajamaan vähintään 3% humalassa niin ukkoni huusi perään "ajahan sitten taas varovasti"... Otamme kaikki tervetulleena vastaan tänne, koulua täällä ei ole eikä kauppaa eikä tarvita, onhan se 40 kilometrin päässä ja parhaimmillaan päivässä olen ajanut 11 kertaa kaupunkiin!
- lamaantunut
Sehän kuulostaa hyvälle:DD
Olenkin AINA haaveillut ajavani 3:n %:n humalassa.
- kukkatyty
Olen todennut monen vuoden jälkeen että Oulu on paras paikka asua! Tänne vaan muuttamaan...............
Kukkatyty, Oulu - Janne*
Turusta tietysti! Tervetuloa!
- ....................
Turussa ihmiset vasta naamakurtussa ovatkin ja jos joku on vähänkään iloisempi niin suu auki toljotetaan. Että kui se ny tuommonen on!
Suosittelen Pohjois-Suomea.- tietysti
KEMI
- Inari<3
Inari
- Oma mökki
savossa,kiva on ollut asustella yli 40 vuotta.
tietenkin.
- varmasti
on ellei paras, mutta hieno paikka asua ;)
http://www.youtube.com/watch?v=naktrVd3kNY&feature=channel_page varmasti kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=naktrVd3kNY&feature=channel_pagemaisemat kuin Kolilta.
- lamaantunut
varmasti kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=naktrVd3kNY&feature=channel_pageLöytyykö rentoa hauskaa lupsakkaa väkeä?
- Sanji1
Tiedän kyllä, mitä ihmiset sanovat Kauniaisista, mutta ainakin täällä missä me asumme, on hyvä olla. Paljon vihreää ja isoja pihoja, kaikki on lähellä, lapsia ei tarvitse viedä kauas harrastamaan, ja naapurit ovat mukavia, eivät ollenkaan sellasia snobeja mitä luulisi. Muutimme tänne mieheni kanssa muutama vuosi sitten heti kun saimme talomme valmiiksi, ja saimme heti huomata, että täällä ihmiset ovat ystävällisiä ja moikkaavat, mutta eivät silti tungeksi sekaantumaan naapureiden asioihin.
Tärkeintä täällä on minulle se, että lasten on turvallista leikkiä pihalla ja kävellä koulusta kotiin, ilman että tarvitsee huolehtia.
Tottakai tällaisella alueella (kuten mm. Soukassa ja Westendissäkin) asuu myös näitä Herra Toimitusjohtajia ja suomenruotsalaisia snobeja, mutta ei Kauniainen ole tosiaankaan täynnä niitä. Kyllä enimmäkseen täällä tuntuu olevan mukavaa porukkaa, ei täällä tarvitse kilpailla kenellä on hienoin työsuhdeauto tai kenellä isoin talo, toisin kuin monella "huonommalla" alueella Espoossa. Meidän perhe ei tosiaan ole mitään Kroisoksen sukua, mutta yhtä hyvin meidät on täällä otettu vastaan.
Sinänsä on sääli, että ihmiset (kateudesta tai katkeruudesta) mollaavat Grania vain siksi, että täällä asuu paljon hyvätuloisia, ihan kuin paksu lompakko tarkoittaisi automaattisesti sitä, että on jonkunlainen kylmäsydäminen liikemies. Eri puolilla PK-seutua asuneena osaan kertoa, että kyllä niitä kyseenalaisia yksilöitä löytyy ihan joka tuloluokasta, jostain syystä vain ihmisten mielestä on sallitumpaa haukkua rikkaita kuin keskituloisia.- lamaantunut
tarvitse olla. Kun ostaa vaikka uuden auton niin kadehtijoita riittää vaikka velkarahalla ostaisi. Voi sitten sitä vahingonilon määrää kun rahapulassa joutuu auton myymään tai tuplasti tekemään töitä.
Semmoista täällä:( - hmh...
Pidän paikasta. Asunut suunnilakin joskus. Ainoastaan hyviä kokemuksia. Huvittavaa tietysti se, että jos kysyt keskustaa, sulle neuvotaan, että joo se on se 20 min. tonne suuntaan.
Siellä on ne Rossot ja peruspalvelut. Ei välttämättä erityisen hemaiseva kylläkään ollut paikan keskusta-area ainakaan aikoinaan, mutta sinänsä mitään keskustaahan siellä ei edes ole. - ompa köyhää
lamaantunut kirjoitti:
tarvitse olla. Kun ostaa vaikka uuden auton niin kadehtijoita riittää vaikka velkarahalla ostaisi. Voi sitten sitä vahingonilon määrää kun rahapulassa joutuu auton myymään tai tuplasti tekemään töitä.
Semmoista täällä:(Siis MB vai Jaquarin, muita autojahan ei Suomessa taida olla?
PS. autoa (lue) kulkuneuvoa ei kannata koskaan uutena ostaakkaan.
- LPRLPR
LAPPEENRANTA
- vierasmaakuntalainen
Ennen asun vaikka aidan seipäässä, tai räystään reunalla kuin Kuopion änkyröiden joukossa.
- Miksi miljonäärit
Venäjältä haluaa huvilan Saimaalta ?
Mikä siinä Lappeenrannassa on niin maailman hienointa, että Venäläiset porhot sinne haluaa ???
- kylärenki
Kannattaa muuttaa pieneen kylään, Haukivuoreen!!!! Se on kylä kauniin Kyyveden rannalla..
- Juuri muuttanut
pk-seudulta
- sambia
mukava ihmiset löytyy varmasti helvetissa,
- AINAKAAN
EI AINAKAAN VANTAA!
Läheltä Helsinkiä, ei keskeltä sitä, vaan lähellä,
niin opit elämästä ja maailmasta ennen eläkeikään
siirtymistä sinäkin, ystävällisesti ajateltuna.- ...muualta...
...kuin stadista, johan sijainti
kartalla kertoo kaiken, sehän
on suomineidon persreikä,
hesa nimittäin, joten kaikki
muut vaihtoehdot on parasta...
Jopa Turku.....- kristit
Tänään oli sabatti
- Vieno Huttunen
Hasinkylä tai Närvänkylä
- paras paikka
kristit kirjoitti:
Tänään oli sabatti
Suuren Kuninkaan kaupunki
- Rauhan kaupunki
kristit kirjoitti:
Tänään oli sabatti
Suuren Kuninkaan kaupunki. Paras paikka maailmassa.
- asutko omassa
hienossa talossa tai omistusasunnossa ja onko sinulla hyvä elintaso tai ainakin keskiverto?
Jos jotain näistä niin se jo riittää nykypäivänä saamaan ihmiset kateellisiksi eikä enää olla näkevinään eikä tervehditä. On kokemusta...
Aivan sama missä asuu, samaa se on joka paikassa.- Kuulkaa korpien kuiskint
Kuhmo, Sotkamo, Hyrynsalmi ja Kainuu yleensäkin.
- lamaantunut
Vaihdoin autoa ja ehkä ihmiset sitten kuvittelee että ois rahaakin mut eipä ole kun velkarahaa. Saisikohan sen ruosteisen räppänän vielä takaisin niin kaikki varmaan hymyilisivät onnellisina?
- Ystävämme
lamaantunut kirjoitti:
Vaihdoin autoa ja ehkä ihmiset sitten kuvittelee että ois rahaakin mut eipä ole kun velkarahaa. Saisikohan sen ruosteisen räppänän vielä takaisin niin kaikki varmaan hymyilisivät onnellisina?
tuli Ruotsista aikoinaan uudella Mersulla niin jopas lopetti naapurinsa tervehtimästä.
- vissiin
Muuttaisin Sieviin Pohjanmaalle. Jämerää, reilua väkeä, kuten pohjalaiset yleensä.
- jotka hyvin
ahdasmielisiä!
- Paikka asua on
oma koti... Oli se sitten missä tahansa kaupungissa, maassa (ei nyt ihan) kaupunginosassa, jne... Oma koti on paras paikka asua.
- stadin kundi
SOTKAMO on paras paikka asua, jos ei tarvitse suuren kaupungin vilinää ja pitää liikunnasta ja luonnosta. Ihmiset ovat ystävllisiä ja se kainuulainen kateuskin on myytti vaan.
- Pääkaupunkilainen
No helsinki se ei ainakaan ole mun mielestä...
- Nuljuperältä
Minun kotiseutu: kävin seillä viimeksi kolme vuotta sitten.
Ai mitä sinne kuulu?
Kipeyttä
Köyhyyttä
Kurjuutta
Kateutta
Katkeruutta
Kaunaa
Kavaluutta
Tuntui siltä että kaikki edellämainut on sen
kulmakunnan lisääntyvä voimavaroja.
Lapsuuden kaverit oli muualla
- osa linnassa (taas)
- joistain ei ollu vuosiin kuultu mitään
- aika moni oli tehny jojon
Yksi pitkäaikais työtön ja kaksi oli työkyvyttömyyseläkkeellä.
Niitä ruokin parina päivänä,se tuli halvaksi, olivat olleet niin pienellä ruoalla
että vatsa oli tottuunu vähään. - Äkkiää tänne.
KAIKKI KYRVÄT!
- tsot::
.
Laihia on maanpäällinen paratiisi
- mutta Turku
on Suomen perse!
- PÖLJÄLÄINEN
Ja meleko pöljä kun asun PÖLJÄLLÄ
- Kaikki kuljettu
No höh kotiin Keravalle tietty tarviiko mokomasta ees puhua? Jokaisella on joku paikka ylitse muiden. Ja siinä tärkeimmät.
- mukava...
tietää, missä kaupungissa aloittaja asuu?
- Isivainaan-tyttö
Paras paikka on se, jossa viihdyt. Oli se sitten Turussa, Helsingissä, Joensuussa tai vaikkapa Kuusamossa. Mutta minulle ainakin on ollut paras ratkaisu palata pääkaupunkiseudulle.
Ja se koti on vuokrakämppä, joka on sotkuinen ja täynnä värejä. Vaikka kuinka veemäinen päivä takana, koti ottaa minut vastaan kuin syli. Paikka, jossa voin olla vain minä, ilman rooleja.
Mieti mikä on sinun sydämesi koti. Siellä missä on sydämesi, siellä on kotisi.
Älä mieti paikkakuntaa, vaan ihmisiä ympärilläsi. Saatat huomata paikkakunan kuin paikkakunnan sopivaksi, kun löydät ystäviä.
Elämä on liian lyhyt moiseen murehtimiseen.
Suomi on kaunis maa, ja tilaa jokaiselle. - Bk...
Kannattaa muuttaa Punkalaitumelle. siellä sattuu ja tapahtuu kaikenlaist!
- Kokkolaan
älä ihmeessä muuta ainakaan Kokkolaan, aivan bimboja
- paras..
paikka asua, riittään lähellä ja kaukaa.
- molli olli pitkänen
Ehdottomasti kiuruvedelle kannattaa muuttaa..
Paras paikka on mahdollisimman kaukana sieltä missä minä olen.
- ellaaaaaaaaaaaah
EI sil ettei muuallaki vois asuu. Tai no en ite haluaiskaan, mut niin. Muuta ehdottomasti STADIiiiin
- Happy life
Korsossa!
Sopivasti keskellä kaikkea, lyhyet matkat ja hyvät liikenne yhteydet.
Lähellä paljon puhdasta luontoa.
ja jos ei noita arvosta niin dekis kuppiloita on ihan riittävästi halukkaille.- butthole surfer
Kemihän se on parasta mitä ihminen voi asumiseltaan vaatia. Tääl on alkoki..
EI VITTU! LEMMYN KANS SAMAA MIELTÄ, KOTI ON SIELLÄ MISSÄ ISKEE PERSEEN PÖNTÖLLE! LOPETA RUIKUTTAMASTA (alkuperänen kirjottaja) JA KIPASE HAKEEN MÄYRÄKOIRA JA RILLATTAVAA. alko naapuritki tuntuun kivoilta.
Siitä huolimatta jos ei täs ois perhettä, muuttasin hevon vittuun täältä.
- jomppa10
no kuopio tietenkin
- ja kummastelen
kun jotkut edelleen väittävät ( kokevat?) että savolaiset olis kieroja änkyröitä ym...?
En ole huomannut liki seitsemän vuoden asumisen kokemuksella. Nuorempana opiskelin kuopiossa ja kun tuli mahdollisuus muuttaa tänne, muutin ja jäin.
Täältä se hautapaikka sitten löytyy aikanaan. Sopiva kokoinen kaupunki, mahtava luonto ja lempeät tuulet. Rannikoilla oli kylmät tuulet ja viimat.
- Fragile
Rovaniemellä ehdottomasti lepposimmat ihmiset! Netti ei toimi ja tv ei näy, kukaan ei valita! Koirat haukkuu, porot kulkee pitkin pihoja ja jääkarhut syö lenkkeilijöitä (niin ainakin etelän vetelät väittää)! Paras paikka asua ja elää!
- oi suomi sun päiväs koit
Siksi haluan aina Olla ja asua suomessa. talven paraspaikka on : Thailand.in ko-Samet asun 8kk siellä ja kesän taas suomen Pärnyssä,, -Oi Suomi Soi sana kultainen ei laaksoa ei kukkulaa ei vettä rantaa rakkaampaa- napa-piirillä viihtyy Ahma ja Poro paremmin.. "Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä. on vain joukko maalta tulleita ääliöitä. harva siellä enää hymyilee.. vaan lässyttäää Soinismi-paskaa..
- tietenkin
No sinne ihmeeseen tietenkin. Siellä on kaikki niin ihmeen ihmeellisiä. Ihmeen ihania ihmeitä.
- Hauskaa-ainakin
ja tosikoimmat löytyy KEMISTÄ. Parasta täällä asumisessa on naurut kun huomaa kuinka tosissaan otetaan kieron ja suoran savolaisen puheet.
Rehdeimmät löytyy kivilinnasta, eihän siellä kukaan ole tehnyt sitä mistä syytetään.. - JK
Kuten kerroin aikaisemmassa viestissäni, asun Karjaalla (Raaseporissa) ja olen asunut täällä periaatteessa koko ikäni. Mutta nyt jo 17 vuoden ajan peerheellämme on ollut isäpuoleni kautta kesämökki Houtskarissa. Kuntaliitoksen jälkeen nimi muuttui Länsi-Turunmaaksi kun Parainen, Nauvo, Korppoo, Houtskari ja Iniö yhdistettiin. Houtskari on mitä ihanin paikka kesämökille, varsinkin kun mökki on omalla saarella. Ihmiset ovat tosi ystävällisiä ja auttavaisia. En kuitenkaan itse haluaisi asua Houtskarissa (tai Nauvossa, Korppoossa tai Iniössä) vuoden ympäri. Kaikki ovat alle 1.500:n asukkaan "kyliä" ja kaikkiin joutuu menemään lautalla (Houtskariin kolme lauttaa). Ei hirveän käytännöllistä jokapäiväisessä arjessa.
Onnea edelleen uuden kotikaupungin etsintään! missä tuntee olevansa kotona.
- tarkoittikin...
...paikkakuntaa, mikä olisi mukavempien ihmisten miehittämä kuin nykyinen, eikä omaa kotiaan, sillä sehän on nyt ihan selvääkin selvempi, että oma koti on oma saarekkeensa, johon eivät koko paikkakunnan ihmisten yleismentaliteetit pääsekään vaikuttamaan.
Lukisitte edes oikein, mitä kukin tarkoittaa. - kylttifi
tarkoittikin... kirjoitti:
...paikkakuntaa, mikä olisi mukavempien ihmisten miehittämä kuin nykyinen, eikä omaa kotiaan, sillä sehän on nyt ihan selvääkin selvempi, että oma koti on oma saarekkeensa, johon eivät koko paikkakunnan ihmisten yleismentaliteetit pääsekään vaikuttamaan.
Lukisitte edes oikein, mitä kukin tarkoittaa.Pohjanmaalle, saaristoon- eli suomen onnellisille kunnalle: LUOTO. http://www.larsmo.fi/document.asp?id=start-fi
tarkoittikin... kirjoitti:
Lukisitte edes oikein, mitä kukin tarkoittaa.ymmärrän kuitenkin, ettei ihmiset asuinpaikasta riippumatta muutu.
Asui sitten suurkaupungissa tai pienessä kylässä.
Aina löytyy juoruajia, epäilijöitä ja roistoja.
Pienessä paikassa olet tavallaan silmätikku, isossa kaupungissa taas yksi toisten joukossa. Kylläkin kerrostaloista löytyy omat juoruilijansa.
Kyse nyt vain on siitä, että löytääkö ne mukavat kaverit vai vähemmän mukavat.
Kotia vastaavasti tarkoitin asuntoa, mihin on aina mukava tulla takaisin lyhyeltäkin matkalta ja sydänalassa on lämmin tunne, kun poissaollessa ajattelee kotia.
Eli "Kun sulkee takanaan kotioven, on jo kaipuu takaisin kotiin."
Asuessani Hämeessä, vuokraamani asunnon yksi yläkerran huoneista oli lähelle tuota, aina tuli kaipuu sinne kun oli poissa ja palattuani teki mieli halata jokaista huoneessa olevaa esinettä.
- älä sitten
ainakaan Saloon muuta. Mukava kaupunki mutta paikalliset eivät ole ainakaan ystävällisestä luonteestaan tunnettuja.
- että älä sitten
ainakaan Saloon ikinä muuta. Paikalliset eivät ole tunnettuja ystävällisestä luonteestaan ja rehellisyydestään.
- cookos
pienellä paikkakunnalaa valtatien varrella. Täällä on kivaa...rauhallista, kaunis lenkkimaasto maaseutunäkymin alkaa kodin nurkalta. Kuntosali on kivenheiton päässä, ihan uusi. Ihmiset on mukavia. Kaupunkiin lyhyt matka.
Tänne vaan. - ............
Kälviällä
- miukuti
Siellä on hyvä missä ei ole meitä. Kun me mennään sinne, niin hyvä lähtee pois.
- Veli Pirinen
Sorvankylän katunpuoleinen vintti.
....on parempi ku pikku kylä. Isommassa kaupungissa jokaista ulkopaikkakuntalaista ei toljoteta niin ku vierasta sikaa. Eikä tarvi baarissakaan 72 kertaa illassa vastata kysymykseen:"Mistä päin sä oot tänne tullu?" Vielä kun tuohon kysymykseen sisältyy sellainen pointti, että jos erehtyy sanomaan jonkin "väärän" paikkakunnan, niin johan siitä riemu repeää....
- kirpela
Nää kylät on sieltä, syvältä ja poikittain. Toisaalta, ei tarvi välittää asioistaan, koska naapurit tekee sen puolestasi, tietää asiasi paremmin kuin sinä itse, ja huolehtii vieläpä senkin, kuka kodissasi vierailee ja milloin.
kirpela kirjoitti:
Nää kylät on sieltä, syvältä ja poikittain. Toisaalta, ei tarvi välittää asioistaan, koska naapurit tekee sen puolestasi, tietää asiasi paremmin kuin sinä itse, ja huolehtii vieläpä senkin, kuka kodissasi vierailee ja milloin.
...hauska yleisön osaston kirjoitus paikallislehdestä. Eka kirjoituksessa naapurin epäiltiin pitävän "bordellia" päivisin kun mies on töissä. Seuraavassa numerossa pyyteli anteeksi ja kertoi, että remontti siellä naapurissa onkin menossa. =D
- kirpela
Richartti kirjoitti:
...hauska yleisön osaston kirjoitus paikallislehdestä. Eka kirjoituksessa naapurin epäiltiin pitävän "bordellia" päivisin kun mies on töissä. Seuraavassa numerossa pyyteli anteeksi ja kertoi, että remontti siellä naapurissa onkin menossa. =D
mitä mie oon laukonu mänteimmille jo päin näköä... *jonon jatkoks vaan, vuoronumeroita saa tuolta..*
- Hyvää oloa
Lappi. Ihmiset lämpimiä ja luonto rauhoittaa. Asuttu jo 7v lapissa/pohjoisessa.
Etelästä lähtöisin. Onneksi kaikki ei tidäkään miten ihanaa pohjoisessa on. ;)
Kokeilla pitää ennenko uskoo. ;D - sain mietityksi.
Se on Suomi24:n Miehen Logiikka keskustelupalsta.
- Pyöreät huulet.
Kivoja ja keljuja on joka paikassa.
- blondeistablondein72hki
Helsinki.
Muualle en muuttaisi. - koskilainen
PARAS PAIKKA EHDOTTOMASTI VALKEAKOSKI. HYVÄNÄ KAKKOSENA TULEE AKAAN TOIJALA.
- hahahahahahahaaaaaa
TURKU :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))DDDDDDD
- näin on :)
Turku kaunis kaupunki. Meri ja saaristo vieressä. Joki kulkee halki kaupungin ja puistoja löytyy. Ihmiset ystävällisiä ja mukavia. Yliopistokaupunki. Löytyy hyviä kauppakeskuksia, esim.Mylly, Skanssi, Ikea jne. Ja jos mies olet, niin Turust löytyy ne Suomen kauneimmat naiset :)
- varakas
Tampereelle. Esimerkiksi Hervantaan.
Ps. Niin jos kukkaro sallii!- on ,,,,,,,,,,,,,
todistetusti suomen parhain kaupunki asua , ulkomaalaiskanta lisääntyy n,100 ihmisen päivä vauhtia
- hyvä, että
on ,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
todistetusti suomen parhain kaupunki asua , ulkomaalaiskanta lisääntyy n,100 ihmisen päivä vauhtia
sielttä pääsöö sekä Jojensuuhun, että Jyväskyllään. Muuvalle ei tarvihe mennäkkään, paitsi Savonlinnaan, Mikkeliin ja Lappeenrantaan, ja kilo muikkuja mukkaan!
- QQQW
Kangasala:
http://www.kangasala.fi/ - parhaasta paikasta
Muuta Kankaanpäähän ja asu siellä pari kolme vuotta. Sen jälkeen ei ole mitään väliä mihin muutat, koska kaikki paikat tuntuvat mukavilta ja asuttavimmilta kuin Kankaanpää. Jos jossain puhutaan takanapäin ja ollaan sisäsiittoisia sekä sisäänpäinkääntyneitä ja ummikkoja, -niin Kankaanpäässä niitä riittää.
- asiaa!!
Älä muuta sano. Oon kanssasi samaa mieltä nykyajan menosta. Jos keksitään hyvä paikka asua, vastataan tänne... Itsekkin koitan miettiä, missä olisi vielä ns. normaaleja ihmisiä eikä nykyajan stressattuja kurttunaamoja.
- 1995
mielestäni kokkola on hyvä paikka! tämä ei ole mikään liian pieni, muttei liian isokaan =)
- lamaantunut
Kun katsoo vanhoja suomifilmejä niin niissä on paljon sitä lämpöä ja leppoisuutta mitä kaipaisin. Ainoa kurttunaama taisi olla se Justiina ja nyt Suomenmaa on täynnä Justiinoita. Myös miespuolisia.
- koti...
kullan kallis. Tärkeää on se, että koti on se missä viihtyy paikasta sitten viis. Olipa ihanaa palata tänään kotiin kiireisen päivän jälkeen :)
- paljon lääniä ympärillä
Ei suomessa ole rehtejä ja "aina hyväntuulisia" ihmisiä. Oletko itsekään sellainen?
Siksi se on aivan sama missä asut. Pääasia että on lääniä ympärillä 5000m2 hehtaariin, lähin naapuri mahdollisimman kaukana. Suomessa riittää metsiä. Mukavuussyistä kannattaa kuitenkin asettua jonkin "suurkaupungin" kupeeseen.
Mikä on ihanampaa, kuin lähteä ovesta omalle kotipihalleen ilman että naapuri kyylää heti ikkunasta. Saat tehdä mitä huvittaa, nauttia rauhasta ja luonnosta.- asuskelija.
rehtejä on ja hyväntuulisija on mutta ei aina ihmisen mieli ei oo täydellinen.5000m2 ei tosiaan oo kummonen tontti. ei tosiiaan mihinkään suurkaupungin kupeeseen.e
- edellinen
asuskelija. kirjoitti:
rehtejä on ja hyväntuulisija on mutta ei aina ihmisen mieli ei oo täydellinen.5000m2 ei tosiaan oo kummonen tontti. ei tosiiaan mihinkään suurkaupungin kupeeseen.e
Puhuinkin 5000 m2 - hehtaarin tontista. Aina tottakai parempi, mitä isompi.
Niin ja isomman kaupungin kupeessa ne ovat tietenkin kalliimpia eli halutumpia.
- asua
Naapurit ovat todella hiljaisia.
Joskus tosin käy vieraita, kaatamassa noiden naapurien osoite kiviä ?... - se on sittä reten.
siis pohjoiskarjala tohmajärven sikosuo.suapi olla raahassa.luonto kun oven aakassoo.sittä reten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392095Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1861545- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151118
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70894
- 250886