Korkeasti koulutettu

nainen?

Järkevää vai ei? Seuravaa on funtsittu kaveripiirissä.

Väite:Korkeasti kouluteut naiset ovat miesmäisempiä ja täysiä feministejä. Kotityöt, lapset 50%-50%. Periksi ei anneta. Seksi on kuollut ja kuopattu naimisiinmenon jälkeen. Ura on "in". Missä ovat ihanat tavalliset lastentarhaleidit tai kivat lääkeneuvojat apteekeissa? Löytyykö perinteitä kunnioittavia naisia enää?

19

664

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Olen täsmälleen samaa mieltä ja kokemusta moisesta löytyy sekä itseltä, että ystäväpiiristä. Itselle on nykyään suuri turnoff, jos nainen on korkeasti koulutettu. Pieni korjaus muuten tekstiisi: seksi on kuollut ja kuopattu jo paljon ennen naimisiinmenoa.

• tosiasian

Ne korkeasti koulutetut naiset ovat pääsääntöisesti tavallisen onnellisissa parisuhteissa joidenkin muiden kuin sinun ja kaveriesi kanssa. Useimmiten fiksujen, mukavien, korkeasti koulutettujen miesten kanssa.

Teette ihan oikein, ette kurota liian korkealle. Pysykää vain omalla tasollanne, kyllä teille jostain heikkomielinen palvelija löytyy äidin korvikkeeksi.

• just...

meillä molemmilla on korkeakoulututkinnot ja mies tekee varmasti yli puolet kotona. olen todella laiska kodinhoitaja, mutta seksiä hän saa aina kun haluaa:):):) ja vaikka hän hoitaakin kotia, en ole koskaan tavannut miehekkäämpää miestä fyyisesti ja henkisesti.
        korvaan laiskuuteni hellyydellä enkä yleensä nalkuta. mieheni kyllä nalkuttaa, mutta syystä kai sitten.

• ........................
        just... kirjoitti:

meillä molemmilla on korkeakoulututkinnot ja mies tekee varmasti yli puolet kotona. olen todella laiska kodinhoitaja, mutta seksiä hän saa aina kun haluaa:):):) ja vaikka hän hoitaakin kotia, en ole koskaan tavannut miehekkäämpää miestä fyyisesti ja henkisesti.
        korvaan laiskuuteni hellyydellä enkä yleensä nalkuta. mieheni kyllä nalkuttaa, mutta syystä kai sitten.

Jos haluaa kotikoneen, ei varmaan kannata ottaa akateemista. Jos on itse duunari, ei myöskään kannata ottaa akateemista. Jos haluaa älyllisesti ja muuten yhdenvertaisen suhteen, kannattaa ottaa tasoisensa.
        Ps. Meillä kahden akateemisen liitossa ollaan toistakymmentä vuotta oltu, ja vähintään joka toinen päivä on edelleen seksiä. Viimeksi tänä aamuna.

• ............

Ja jälleen...kun ei mitään muuta keksitä puolustukseksi, niin otetaan esille tämä :D Taisi kolahtaa pahemman kerran...

• ???
        ............ kirjoitti:

Ja jälleen...kun ei mitään muuta keksitä puolustukseksi, niin otetaan esille tämä :D Taisi kolahtaa pahemman kerran...

Pitääkö sitä muka puolustautua oman koulutustaustan vuoksi? Miksi nyt olisi niin hienoa olla kaupan kassaneiti ilman koulutusta. Itse en tiedä, miten elättäisin lapseni niillä tuloilla. Onneksi olen kouluttautunut, ettei lasten tarvitse ihan köyhyydessä elää. Ja kyllä kannustan omia lapsiani myös kouluttautumaan...alalla ei väliä kunhan kykenee itsensä elättämään ilman jatkuvaa kituuttamista...eikä tarvitse olla mikään perinteinen ammatti...taiteellisille aloille heitä kyllä olisin kannustamassa että saa tehdä jotain luovaa mutta valitsevat sitten itse. Ei nykyaikana Suomessa nainen voi ripustautua miehen tulojen varaan, kun miesten kunnia-asiana ei ole enää perheen elättäminen. Mitä tekee nainen, jolla ei ole riittävää koulutusta, kun mies hylkää?? Sillä tavoin monissa maissa nainen on alistetussa asemassa, kun on niin riippuvainen miehestä juuri elannon hankkimisessa. Ja naisten kouluttautuminenhan on kansainvälisten avustusjärjestöjen yksi tärkeimmistä tavoitteesta, jotta nainen ei enää kärsisi miehen oikkujen vuoksi, vaan kouluttautuneena voisi seistä omilla jaloillaan. Jos sitten väitetään, että kaupan kassaneiti on seksuaalisesti pystyvämpi kuin kirurgi, niin saanen epäillä...

• kyrpiintynyt_n22
        ??? kirjoitti:

Pitääkö sitä muka puolustautua oman koulutustaustan vuoksi? Miksi nyt olisi niin hienoa olla kaupan kassaneiti ilman koulutusta. Itse en tiedä, miten elättäisin lapseni niillä tuloilla. Onneksi olen kouluttautunut, ettei lasten tarvitse ihan köyhyydessä elää. Ja kyllä kannustan omia lapsiani myös kouluttautumaan...alalla ei väliä kunhan kykenee itsensä elättämään ilman jatkuvaa kituuttamista...eikä tarvitse olla mikään perinteinen ammatti...taiteellisille aloille heitä kyllä olisin kannustamassa että saa tehdä jotain luovaa mutta valitsevat sitten itse. Ei nykyaikana Suomessa nainen voi ripustautua miehen tulojen varaan, kun miesten kunnia-asiana ei ole enää perheen elättäminen. Mitä tekee nainen, jolla ei ole riittävää koulutusta, kun mies hylkää?? Sillä tavoin monissa maissa nainen on alistetussa asemassa, kun on niin riippuvainen miehestä juuri elannon hankkimisessa. Ja naisten kouluttautuminenhan on kansainvälisten avustusjärjestöjen yksi tärkeimmistä tavoitteesta, jotta nainen ei enää kärsisi miehen oikkujen vuoksi, vaan kouluttautuneena voisi seistä omilla jaloillaan. Jos sitten väitetään, että kaupan kassaneiti on seksuaalisesti pystyvämpi kuin kirurgi, niin saanen epäillä...

aika lapsellista puhetta korkeasti koulutetulta naiselta. Jo se et meet aliarvioimaan kassatädin työtä osoittaa sivistymättömyytesi ja ylimielisyytesi!
        Kaikkien elämässä ei ole tärkeää ne korkeat tulot ja joillekkin riittää se esim. kassatädin palkka eli jotai vähä päälle 1000 kuussa. Kaikki kun ei ole niin urakeskeisiä!!

Itselläni yo-lakki ja opiskelen yliopistossa mutta en todellakaan halveksi kenenkään työtä niinkuin sun puheesta sai kuvan et halveksit! Kassatäti ja vaikka siivooja on yhtä arvokas työ kun esim lakinainen!!!! ( elätän itseni opiskelun ohella siivoustyöllä )

• tosiasian
        ............ kirjoitti:

Tämän palstan aivottomimpien kirjoittajien tapa on tosiaan ottaa kaikki eriäväät mielipiteet jonkinlaisina todistuksina alkuperäisen väitteen paikkansapitävyydestä, ja tuo "kalikka kalahti" on se kliseisin inttämisen muoto.

Ei korkeasti koulutettujen tarvitse puolustella itseään, varsinkaan sinun ja kavereidesi kaltaisille ihmisille - emmeköhän me ihan omasta halustamme ole yliopistoon pyrkineet. Me akateemiset viihdymme oikein mainiosti akateemisissa ympyröissämme ja useimmiten pariudummekin muiden akateemisten kanssa, joten et sinä tässä kuviossa mitään menetä. Etsi ihan rauhassa itsellesi palvelija jostakin muualta, ei täällä perään huudella. ;)

• edellinen kirjoittaja
        kyrpiintynyt_n22 kirjoitti:

aika lapsellista puhetta korkeasti koulutetulta naiselta. Jo se et meet aliarvioimaan kassatädin työtä osoittaa sivistymättömyytesi ja ylimielisyytesi!
        Kaikkien elämässä ei ole tärkeää ne korkeat tulot ja joillekkin riittää se esim. kassatädin palkka eli jotai vähä päälle 1000 kuussa. Kaikki kun ei ole niin urakeskeisiä!!

Itselläni yo-lakki ja opiskelen yliopistossa mutta en todellakaan halveksi kenenkään työtä niinkuin sun puheesta sai kuvan et halveksit! Kassatäti ja vaikka siivooja on yhtä arvokas työ kun esim lakinainen!!!! ( elätän itseni opiskelun ohella siivoustyöllä )

En halveksi todellakaan. En ole asettanut mitään arvojärjestykseen. Vastasin tähän ketjuun, jossa moitittiin koututettuja naisia, että miksi minun pitäisi alkaa hävetä koulutustani ja puolustautua. Olenko jotenkin huonompi koulutuksen vuoksi? Onko minusta tullut nainen, joka ei enää täytä naiselle asetettuja vaateita, vain koska olen koulutettu? Sanoin vain, että kannustan lapsia kouluttautumaan, ettei tarvitse kovin pienillä tuloilla elää. Itselläni ei ole helppoa, vaikka hyvä palkka onkin, kun perheen elättäminen on aika kallista kumminkin. Myös ajattelen lasten kannalta sitä, että esim taidealoilla on parempi mahdollisuus itsensä ja luovuutensa toteuttamiseen kuin kassalla. Sitä ei ole kiistäminen. Koska usein työ, jos ei ole koulutusta, saattaa olla yksitoikkoista ja raskasta ja päivät pitkiä, niin kyllä edelleen kannusta lapsia kouluttautumaan. Miksi et itse jää siivoojaksi, vaan olet hankkimassa koulutusta?? Minulla on niin monia työvuosia takanani, että voin kertoa, että ei ole helppoa olla toisten komenneltavana ja kellokortin tarkkailtavana...paljon mukavampaa on olla sellaisessa työssä, jossa on oman itsensä herra.
        Nyt alunperin tämän viestiketjua tarkoitus oli pohtia, miksi miehet eivät halua itselleen kouluttautunutta naista. Siihen minun kirjoitukseni oli vastine. En kirjoittanut naiselle, joka istuu kaupassa myyjänä. En kirjoittanut halveksuakseni, vaan kirjoitin, miksi hyväksyn valintani ja koututustaustani, vaikka yksin saankin elää, eivätkä miehet kovin innolla minuun halua tutustua.

• ..................
        tosiasian kirjoitti:

Tämän palstan aivottomimpien kirjoittajien tapa on tosiaan ottaa kaikki eriäväät mielipiteet jonkinlaisina todistuksina alkuperäisen väitteen paikkansapitävyydestä, ja tuo "kalikka kalahti" on se kliseisin inttämisen muoto.

Ei korkeasti koulutettujen tarvitse puolustella itseään, varsinkaan sinun ja kavereidesi kaltaisille ihmisille - emmeköhän me ihan omasta halustamme ole yliopistoon pyrkineet. Me akateemiset viihdymme oikein mainiosti akateemisissa ympyröissämme ja useimmiten pariudummekin muiden akateemisten kanssa, joten et sinä tässä kuviossa mitään menetä. Etsi ihan rauhassa itsellesi palvelija jostakin muualta, ei täällä perään huudella. ;)

Itse ole korkeakoulutettu ja hyvätuloinen. Tässä puhuttiin naisista. Joka ikinen tuntemani korkeakoulutettu nainen on luonteeltaan kuivaakin kuivempi korppu. En puhu mistään parikymppisistä opiskelijoista, vaan ihan aikuisista työssä käyvistä naisista. Kavereiden puolisoina löytyy niin lakinaista kuin lääkäriäkin ja kuulemma tunne-elämä suhteessa, seksi mukaanlukien, on hyvin kuollutta. Omien kokemusten perusteella en ihmettele kyllä yhtään.

• ................
        .................. kirjoitti:

Itse ole korkeakoulutettu ja hyvätuloinen. Tässä puhuttiin naisista. Joka ikinen tuntemani korkeakoulutettu nainen on luonteeltaan kuivaakin kuivempi korppu. En puhu mistään parikymppisistä opiskelijoista, vaan ihan aikuisista työssä käyvistä naisista. Kavereiden puolisoina löytyy niin lakinaista kuin lääkäriäkin ja kuulemma tunne-elämä suhteessa, seksi mukaanlukien, on hyvin kuollutta. Omien kokemusten perusteella en ihmettele kyllä yhtään.

Unohdin mainita, tai siis ihmetellä, että miksei tätä kuivuutta esiinny korkeakoulutettujen miesten keskuudessa läheskään niin paljon. Mene ja tiedä...

• se käy:
        .................. kirjoitti:

Sinä olet niin tylsä mies, että vain tylsät korput viihtyvät sitä vähääkään aikaa seurassasi. Sama pätee kavereihisi, jotka ovat päätyneet jopa naimisiin korppujen kanssa.

Mukavat akateemiset ihmiset siis vieroksuvat sinua ja kavereitasi. Teepä siitä johtopäätöksesi ja hae seurasi muualta.

• .................
        se käy: kirjoitti:

Sinä olet niin tylsä mies, että vain tylsät korput viihtyvät sitä vähääkään aikaa seurassasi. Sama pätee kavereihisi, jotka ovat päätyneet jopa naimisiin korppujen kanssa.

Mukavat akateemiset ihmiset siis vieroksuvat sinua ja kavereitasi. Teepä siitä johtopäätöksesi ja hae seurasi muualta.

Kitkerää...katkeraa... :D

• ...

farmaseuttiko ei ole korkeastikoulutettu? Ei hele... :D Sanoisin että hyvinvoiva parisuhde on juuri 50-50... kai sitä isänkin tulisi hoitaa lapsia ja naisen käydä välillä katsastuttamassa auto.

• .........

1. Rakastetaan toista eikä työpaikan / koulutuksen pitäisi vaikuttaa asiaan.

• ...työntekijä...

Vaan haluaako/ottaako akateemisesti koulutettu alemman koulutustason omaavan parikseen,
        esim. akateeminen nainen työntekijä mies.

• kaitse
        ...työntekijä... kirjoitti:

Vaan haluaako/ottaako akateemisesti koulutettu alemman koulutustason omaavan parikseen,

Harvemmin akateeminen nainen ottaa duunarimiehen. Toisin päin kyllä toimii. Miehet eivät ole yhtä kranttuja.

• huhuilee täällä

Hahahaha, mitä ennakkoluuloja täällä taas. Vaikka mä olen akateeminen nainen, ja varmasti tietenkin kuiva kuin Sahara, niin ei yliopisto minusta ole sellaista tehnyt, vaan se on ollut luonteessani aina. Ja mikä on kuivuutta sitten? Seksuaalisessa aktiivisuudessa, kotitöissä (siivous, ompelu, kokkailu ja leipominen, lasten kanssa puuhastelu yms. ) ja miehen kanssa olemisessa...akateemisuus ei ole minkään valtakunnan kynnyskysymys. Akateemisuus ei näy mitenkään muuten meidän arkielämässä kuin mun kausiluonteisesti vähän pitkinä rupeamina tietokoneella myös kotona. Samaa tekee mieheni omalla koneellaan. Hän on ei-akateeminen pitkäaikaistyötön, joka ei kuitenkaan ole mikään kaljasieppo, vaan kunnollinen ja tunnollinen isä! Ja mä olen niin tyytyväinen, että kotona on joku, joka ottaa vastaan kun mä tulen kotiin. Eikä haittaa yhtään, että tiskit lojuu likaisina koneeseen laittamatta pitkin pöytiä. Eihän mies ole mikään kotiorja, vaikka kotona onkin. Tää ajattelumalli ei tosin sovi monelle miespuoliselle henkilölle, jos tilanne olisi sama ja roolit toisinpäin. Menkää itseenne arvon herrat.

• akateeminen nainen

opinnot ovat vielä vähän kesken, mutta mieheni on duunari (käynyt ihan rehellisen amiksen) ja itse melkein kauppatieteiden maisteri. ja hyvin meillä menee :) mä tuon rahan tilille ja mies tekee ruoan pöytään :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7858
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3782
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1073
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1013
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      790
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe