Farkkujen vetoketju aukeilee!

apuakaipaana77

eli minulla on farkut, jotka siis ei vät ole minulle liian pienet, vaan vetoketju on jotenkin löysä tai jtn:DD se aukeilee itsestään vaikka ihan vain kävelisin, mutta rahatilanne on huono enkä haluaisi ostaa samanlaisia uusia farkkuja, eli mitä voisi laittaa siihen vetoketjuun ikäänkuin stoppariksi etteivät ne aukeaisi, tai jtn muuta vinkkiä tähän.

olen kyllä kokeillut sulkea ihan kokonaan ja painaa vetskaa ns "lukitusasentoon" mutta se ei kyllä auta.

24

8030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinni

      pienellä hakaneulalla

    • mulla on tuo

      sama ongelma monien farkkujen kanssa. En tiiä mistä johtuu vaikka housut on muuten kaikin puolin ihan sopivia. Ite teen yleensä niin, että laitan langan kaksinkerroin ensin siitä vetoketjun "vivussa" olevasta reijästä läpi, sitten vedän vetskarin ylös ja kieritän sen langan napin ympäri ja sitten nappi kiinni. Kyllä pysyy! : ) kannattaa tietysti valita mahdollisimman hyvä väri eli mustiin farkkuihin musta langa yms..

      • --

        ei ole ylivoimainen temppu vaihtaa tai vaihdattaa. Ostin juuri farkut, kyllä niistä täytyy olla iloa seuraavat 10 vuotta, kun kuluvat puhki, tehdään shortsit!
        NÄIN ON!


      • helpompi tapa

        Itse olen fiksannut jo kaksista farkuista vetoketjun helpolla kikalla: avaimenperän rinkula vaan vetoketjun vetimeen kiinni ja sitten nappi rinkulasta läpi :) Pysyy hyvin ja saa auki/kiinni nopsasti.


      • käytössä täällä
        helpompi tapa kirjoitti:

        Itse olen fiksannut jo kaksista farkuista vetoketjun helpolla kikalla: avaimenperän rinkula vaan vetoketjun vetimeen kiinni ja sitten nappi rinkulasta läpi :) Pysyy hyvin ja saa auki/kiinni nopsasti.

        Jep jep, todistelen, että tuo on toimiva konsti.


      • -
        käytössä täällä kirjoitti:

        Jep jep, todistelen, että tuo on toimiva konsti.

        ompelemaan nykyään? Hätäratkaisuja nuo, housujen vetoketju on saatava pysymään kiinni.


      • ole opetettu
        - kirjoitti:

        ompelemaan nykyään? Hätäratkaisuja nuo, housujen vetoketju on saatava pysymään kiinni.

        Hei! Olen kyllä ompelutaitoinen, mutta miten korjaat aukeilevan vetoketjun? En ole keksinyt siihen ratkaisua. Ehdotukset tervetulleita!

        (En oikeastaan näe, mitä vikaa avainlenkki-kikan käytössä on... se kun on toimiva ratkaisu).


      • ---
        ole opetettu kirjoitti:

        Hei! Olen kyllä ompelutaitoinen, mutta miten korjaat aukeilevan vetoketjun? En ole keksinyt siihen ratkaisua. Ehdotukset tervetulleita!

        (En oikeastaan näe, mitä vikaa avainlenkki-kikan käytössä on... se kun on toimiva ratkaisu).

        sitten ompelet uuden tilalle. Hyviä housuja ei kannata heittää pois pikkuasian tähden. Joissakin vetoketjuissa on salpa.


      • !!!
        --- kirjoitti:

        sitten ompelet uuden tilalle. Hyviä housuja ei kannata heittää pois pikkuasian tähden. Joissakin vetoketjuissa on salpa.

        Farkkujen saumat ovat usein niin paksuja, ettei niiden ompeluun riitä teho tavallisessa ompelukoneessa tai sitten omissa käsissä. Mihin tahansa muualle vielä vaihdankin vetoketjun, mutta paksut farkut ovat vähän hankalampi ommeltava.


      • ...
        !!! kirjoitti:

        Farkkujen saumat ovat usein niin paksuja, ettei niiden ompeluun riitä teho tavallisessa ompelukoneessa tai sitten omissa käsissä. Mihin tahansa muualle vielä vaihdankin vetoketjun, mutta paksut farkut ovat vähän hankalampi ommeltava.

        vaihda farkkuneula, pyöritän käsipyörästä paksussa kohdassa. Tavallisella koneella voi ommella farkkujen vetoketjuja, ajanmittaan kone ei kestä paksuja kankaita.
        Ikävää jos haaskaa muuten hyvät housut vetkarin tähden.
        Voi että kun jokaisella olisi piste, jossa käydä ommelluttamassa, harmittaa jos lama-aikana ei voida vaatteita korjata.


      • ---
        --- kirjoitti:

        sitten ompelet uuden tilalle. Hyviä housuja ei kannata heittää pois pikkuasian tähden. Joissakin vetoketjuissa on salpa.

        Miksi vaihtaa aukeileva farkkujen vetoketju uuteen, kun uusikin saattaa alkaa aukeilemaan? Avaimenperäkonsti on oikein hyvä tai sitten tuo lankarenksu.


      • noita suomessa

        jossain liikkeissäkin?


      • ....
        noita suomessa kirjoitti:

        jossain liikkeissäkin?

        Tuollaisen voi tehdä helposti itsekin pienestä kuminauhan pätkästä tai tavallisesta kuminauhasta. Turhaa ostaa, kun voi itse tehdä.


    • matalavyötäröisissä

      housuissa olivatpa ne sitten farkkuja tai suoria housuja. Yksissäkään korkeavyötäröisissä housuissani ei ole ollut tätä ongelmaa, matalavyötäröisissä suurin piirtein joka toisissa housuissa vetoketju aukeilee.

    • ---------

      Ajateluttaa sellainen pikku yksityiskohta valmisvaatteissa, miksei pesuohjemerkintää voitaisi laittaa vaikka kauluksen alle uloimpaan osaan, eikä ihoa vasten raapimaan, ei se sieltä näkyisi ja voisi olla samanväristä nauhaa kuin paitapuserokin.
      Tai sivusaumaan helmaa lähelle?

    • made in missälie

      Samasta ongelmasta täälläkin kärsitty. Olen tullut siihen tulokseen, etteivät enää osaa ommella vetoketjua oikein paikoilleen. Näissä farkuissa, yleensä ns. halpismerkkejä, joissa vetska aukeilee, vetskarin kelkkaa ei saa vedettyä tarpeeksi ylös. Vetskari jää ikään kuin ärvöttämään auki, viittä vaille kiinni. Joskus olen irrottanut vetskarin ja ommellut itse paremmin. Joskun riittää kun yläpäästä irrottaa ja asettaa uudelleen.

    • 14+6

      Ohut ponnari siihen vetoketjun reikään ja sitte se ponnari nappiin

    • shudder jolt

      Farkutkin ovat turhake samassa mielessä kuin turkikset - eivät välttämättömiä nykyelämässä.
      Niitä farkkujakin valmistetaan ala-arvoisissa oloissa.

    • HousutAuki

      litistä vetoketjun napukkaa keskeltä varovasti pihdeillä, mutta älä liikaa muuten se menee liian tiukaksi ja et saa sitä auki etkä kiinni ja on vaarana että se menee kokonaan rikki.
      Tietysti jos kyseessä on kalliimman puoleiset farkut niin kannattaa harkita ihan suutarilla käyttöä.

    • GhostbusterC64

      Kummituksetkin haluaa p1llua, siksi ne availee vetoketjuasi...

    • niksiä

      Mustiin housuihin mustaa kuminauhaa vetoketjun vetimeen, kierretään napin ympärille.

    • sdkfklsfklsd

      Ne on älyhousut, ne tunnistavat komean, varakkaan tai muuten hyvän miehen ja avaavat vetskarin jo valmiiksi...

    • älyhousut_hah

      Vai älyhousut?

      Itse en osta enää juuri muuta kuin farkkulegginsejä, joissa ei ole vetoketjuja. Aukeaminen on ärsyttävää ja koskee muitakin housuja kuin farkkuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe