Uudestisyntyminen.

Te adventistit (ja teidän seuraajanne, jotka eivät halua liittyä kirkkonne jäseniksi), ette usko ihmisellä olevan Jumalan kuvana sekä ruumista, sielua että henkeä.

Kun Raamatun mukaan ihminen uudestisyntyy tullessaan uskoon (Joh 3:3, 7, Tiit 3:5, 1 Piet 1:3, 23, niin mikä teidän mielestänne on se ihmisessä oleva kuollut osa, joka tuossa syntyy uudesti?

Eihän olematon osa voi syntyä uudesti, kun sitä ei ole alunperinkään.


Kristinopin mukaanhan ruumis ja sielu jää ihmisessä entiselleen (liha) ja ihmisen kuollut henki tulee eläväksi.

53

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainoa johtopäätös adventtiteologiasta on, että uudestisyntymisessä
      pahanhajuinen hengitys uudestisyntyy hyvältä tuoksuvaksi.
      Adventtioppi on siis maallista terveysoppia, uskonnollinen sovellus siitä!
      Adventistihan uskoo, että ihmsiruumiin sielu ja henki on se edestakainen
      hengitys.
      Ja että ihmisen lopullinen kuolema on hengityksen loppuminen.
      Uskovainen adventisti kuulemma kuitenkin säilyy Jumalan muistissa ja Jumala luo
      taivaassa uudelleen hänen hengityksensä.

      Korjatkaa jos olen väärät johtopäätökset tehnyt.

      Mikä on ihminen? Kristinopin mukaan.

      1. Tess. 5:23
      Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

      • Paavalia mielesi mukaan

        Pietarin mukaan siitä seuraa matka kadotukseen.


      • Paavalia mielesi mukaan kirjoitti:

        Pietarin mukaan siitä seuraa matka kadotukseen.

        ### vääristele sinä vain
        Kirjoittanut: Paavalia mielesi mukaan / Tänään
        Pietarin mukaan siitä seuraa matka kadotukseen. ###

        Et selittänyt mitä tarkoitat vääristelyllä, mutta en minä ainakaan oikaisemaan
        ryhtyisi Paavalia.
        Et tuonut esiin muistamaasi Pietarin kohtaa kadotuksesta. Tätä kai ajattelit?

        Apt. 8:18-23

        18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa
        19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! [Matt. 10:8]
        21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. [Ef. 5:5]
        22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. [2. Tim. 2:25]
        23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä.


      • benedi

        mitään uutta, ihmiseen joka makaa maassa martaana, ja odottaa
        kunnes Kristus kutsuu omansa haudan levosta!

        Isehän opetat: " Kun PH tulee teihin te saatte uuden voiman....Ihmisen kuollessa tämä UUSI VOIMA
        Pyhä Henki, joka on asunut ihmisessä, aivan hyvin muistaa millaista tekoa me olimme!!

        Jos Antti nimittäin ihmettelee, miten se PH muistaa laittaa hymykuopat, ja silmien värin takaisin
        kun Jeesus kutsuu omiaan haudan uumenista!

        Haluatko vielä tietoa jostain?


    • *Ihminen

      syntyy hengessä uudeksi, koska Jumalan armo vaikuttaa sen hänessä syntien anteeksi antamuksen kautta. Siis ruumis pysyy samana, mutta uudestisyntyminen on hengellinen uudistuminen. Näin minä sen koin:

      Miten sinä?

      Tottakai elävässä ihmisessä on myöskin henki, ei sellaista kukaan ole väittänytkään. Lopeta hyvä nainen tuo sekoilu.

      • Miksi et lue ensin elleniä ja adv.oppia ja vasta sitten väitä jotain kivenkovaan?

        Tottakai ihminen on koko ihminen, mutta teitä adventisteka ei saa sitä tunnustamaan.

        1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Miksi et lue ensin elleniä ja adv.oppia ja vasta sitten väitä jotain kivenkovaan?

        Tottakai ihminen on koko ihminen, mutta teitä adventisteka ei saa sitä tunnustamaan.

        1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

        Kun ihminen syntyy, hän hengittää omilla keuhkoillaan, sitä kutsutaan hengittämiseksi.
        Jos joku panee muovipussin päähäsi, niin että hengittäminen estyy, siitä seuraa sielun kuolema!
        Henki, eli elöämän hengäys palajaa sinne mistä se on tullutkin!

        Jumalan kolmas persoona Pyhä Henki ei nyt liity tähöän asiaan, sillä
        kaikki nekin hengittävät, ja heillä on elämän hengäys, jotka vihaavat sekä Kristusta että Pyhää Henkeä!

        Tajusitteko mitään?


    • etkä kristitty

      ensinkään. Oppisi on perkeleestä eikä Raamatusta. Emme siis kuuntele sinua ollenkaan.

      • Mariah777

        Löytyykö sitä?
        Tälläkin palstalla kaivataan rakkautta.
        Jeesushan kuoli meidän kovasydämisten puolesta, ja osoitti elämällään maan päällä , mitä on rakkaus.Miksi siis kiistellä, kun Jeesus hyväksyy meidät juuri niin heikkoina ja rikkinäisinä , kuin olemme tällä hetkellä.Eikös siinä ole koko lain täyttymys , rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.
        Kun annamme Jeesuksen ensin rakastaa meitä, niin ehkä meiltä sitten löytyy sitä pikkuriikkisen myös toisille.
        Onko meillä aikaa kuunnella Jumalaa vai onko meillä kiire suorittaa uskonnollisia rituaaleja ja normeja?
        Nämä jutut , mitä luen välillä täällä ja myös muillakin palstoilla , ovat aika armottomia aika ajoin.Eikö meidän kristittyjen tulisi rakastaa toisiamme, että uskomattomatkin sen huomaisivat.Löytyykö meiltä tahtoa ja halua antaa anteeksi ja todella välittää toisista ihmisistä.Siinäpä tämä ikuinen kysymys?
        Emmehän me kukaan ole täydellisiä? Eikö meidän kuitenkin pitäisi joka päivä ja koko ajan kääntää katseemme Jeesukseen, eikä toistemme vikoihin.
        Mutta ilman Jeesusta se ei todellakaan onnistu....taistelu henkivalloissa on kovaa nykyään, mutta Jeesus voi vapauttaa , jos anomme ja haluamme sitä.


      • Niin päättää

        Vaikka mimmoisia keisareita tahi keikareita olisitte!

        Ps. 68:18

        (68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.


      • Mariah777 kirjoitti:

        Löytyykö sitä?
        Tälläkin palstalla kaivataan rakkautta.
        Jeesushan kuoli meidän kovasydämisten puolesta, ja osoitti elämällään maan päällä , mitä on rakkaus.Miksi siis kiistellä, kun Jeesus hyväksyy meidät juuri niin heikkoina ja rikkinäisinä , kuin olemme tällä hetkellä.Eikös siinä ole koko lain täyttymys , rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.
        Kun annamme Jeesuksen ensin rakastaa meitä, niin ehkä meiltä sitten löytyy sitä pikkuriikkisen myös toisille.
        Onko meillä aikaa kuunnella Jumalaa vai onko meillä kiire suorittaa uskonnollisia rituaaleja ja normeja?
        Nämä jutut , mitä luen välillä täällä ja myös muillakin palstoilla , ovat aika armottomia aika ajoin.Eikö meidän kristittyjen tulisi rakastaa toisiamme, että uskomattomatkin sen huomaisivat.Löytyykö meiltä tahtoa ja halua antaa anteeksi ja todella välittää toisista ihmisistä.Siinäpä tämä ikuinen kysymys?
        Emmehän me kukaan ole täydellisiä? Eikö meidän kuitenkin pitäisi joka päivä ja koko ajan kääntää katseemme Jeesukseen, eikä toistemme vikoihin.
        Mutta ilman Jeesusta se ei todellakaan onnistu....taistelu henkivalloissa on kovaa nykyään, mutta Jeesus voi vapauttaa , jos anomme ja haluamme sitä.

        ### Miksi siis kiistellä, kun Jeesus hyväksyy meidät juuri niin heikkoina ja rikkinäisinä , kuin olemme tällä hetkellä.Eikös siinä ole koko lain täyttymys , rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.
        Kun annamme Jeesuksen ensin rakastaa meitä, niin ehkä meiltä sitten löytyy sitä pikkuriikkisen myös toisille.
        Onko meillä aikaa kuunnella Jumalaa vai onko meillä kiire suorittaa uskonnollisia rituaaleja ja normeja? ###

        Onhan se niin kuin Mariah777 sanoi. Jos meillä olisi rakkautta emme riitelisi.

        Ei meillä ole varaa olla armottomia.

        Matt. 18:33
        eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'

        31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
        34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
        35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

        Juud. 1:22
        Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;

        Juud. 1:23
        toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.


      • Ei sinulle

        1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

        Joten Riitta pysyy totuudessa mutta sinä et totuutta tahdo rakastaa!


    • Ei kukaan adventisti pystynyt tähän vastaamaan, muuta kuin minua haukkumalla!

      • alex-kasi

        Saako ei-adventisti vastata.

        Uudestisyntymisen takaa se että Jeesus Kristus maksoi ihmisen koko syntivelan. Kuinka sinun syntivalkasi on voitu maksaa kokonaisuudessaan - JOS RANGAISTUKSESI OLISI IKUINEN PIINA - niinkuin väität sen oevan. Ei Jeesus ole piinassa puolestasi - siis olet väärässä uskossa ja sinun tulisi tarkistaa kantasi.

        Raamattu sanoo "synnin palkka on kuolema mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen Kristukswssa - elämä NIILLE jotka haluavat elää Hänen ahdossaan - EI MUILLE. Sillä (huomaa) iankaikkinen elämä ei ole MAHDOLLISTA muutoin elettynä. ET SIIS SINÄKÄÄN OLE KU-OLEMATON NÄIVETTYNYT HENKIOLENTO - VAAN KUOLEMAN OMA. Täysin vailla minkäänlaista elämää jos ei Jumala sitä sinulle anna - lahjaksi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Tänään ovat nämä "uudesti syntyneet" uskovaiset kokouksissaan kaatuilemassa ja konttaamassa lattioilla ja puhuvat kielillä jotka ei ole mitään kieltä. He uskovat että pastorinsa voi parantaa heidän sairautensa ja kun ei mitään tapahdu he syyttävät siitä itseään ja heikkoa uskoaan. Suurta petosta ja humpuukia koko touhunne jonka tarkoituksena on kerätä rahaa - ei muuta - sääli ihmisiä joita petätte.

        Sinäkin tuet tuota humpuukia ja sanot olevasi uudesti syntynyt, mutta ne hedelmät joita jälkeesi jätät ovat kovin karvaita ja oppisi kovin ristiriitaisia.

        Siis vastauksista puhuttaessa:

        Kuka maksoi syntivelkasi? ja maksettiinko se kokonaisuudessaan? vai ei sillä ole väliä - mielestäsi. Pidätkö mielummin kiinni Jumalaa pilkkaavasta piinauskostasi kuin tutkit asiaa ja uskot Raamatun Sanaan.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Saako ei-adventisti vastata.

        Uudestisyntymisen takaa se että Jeesus Kristus maksoi ihmisen koko syntivelan. Kuinka sinun syntivalkasi on voitu maksaa kokonaisuudessaan - JOS RANGAISTUKSESI OLISI IKUINEN PIINA - niinkuin väität sen oevan. Ei Jeesus ole piinassa puolestasi - siis olet väärässä uskossa ja sinun tulisi tarkistaa kantasi.

        Raamattu sanoo "synnin palkka on kuolema mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen Kristukswssa - elämä NIILLE jotka haluavat elää Hänen ahdossaan - EI MUILLE. Sillä (huomaa) iankaikkinen elämä ei ole MAHDOLLISTA muutoin elettynä. ET SIIS SINÄKÄÄN OLE KU-OLEMATON NÄIVETTYNYT HENKIOLENTO - VAAN KUOLEMAN OMA. Täysin vailla minkäänlaista elämää jos ei Jumala sitä sinulle anna - lahjaksi Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Tänään ovat nämä "uudesti syntyneet" uskovaiset kokouksissaan kaatuilemassa ja konttaamassa lattioilla ja puhuvat kielillä jotka ei ole mitään kieltä. He uskovat että pastorinsa voi parantaa heidän sairautensa ja kun ei mitään tapahdu he syyttävät siitä itseään ja heikkoa uskoaan. Suurta petosta ja humpuukia koko touhunne jonka tarkoituksena on kerätä rahaa - ei muuta - sääli ihmisiä joita petätte.

        Sinäkin tuet tuota humpuukia ja sanot olevasi uudesti syntynyt, mutta ne hedelmät joita jälkeesi jätät ovat kovin karvaita ja oppisi kovin ristiriitaisia.

        Siis vastauksista puhuttaessa:

        Kuka maksoi syntivelkasi? ja maksettiinko se kokonaisuudessaan? vai ei sillä ole väliä - mielestäsi. Pidätkö mielummin kiinni Jumalaa pilkkaavasta piinauskostasi kuin tutkit asiaa ja uskot Raamatun Sanaan.

        Uudestisyntymisen takaa se että Jeesus Kristus maksoi ihmisen koko syntivelan."

        Tuolla omaperäisellä takauksellaan - mitä mahtanee alex sillä tarkoittanut - alex aloitti ja jatkoi tyylilleen uskollisena helvetin piinasta muistuttamalla. Sehän on alexin ainoa aate.

        Mutta Raamattu muistuttaa ettei uudestisyntymisen ole tarkoitus automaattisesti taata,
        että ihminen välttyy helvetin rangaistukselta. Vaan oikea suunta pikemminkin takaa.
        Me otamme suunnan kompassista, Raamatusta, ja Jumala hoitaa loput yhteistyössä meidän kanssamme. Niin arkena kuin sapattina, kaiket yöt ja päivät.

        Ei ole mitään taattua automaattista perillepääsyä uudestisyntymisen kautta.
        Sillä vaikka toivomme onkin varma, meidät pidetään nöyrinä tavalla jos toisella.
        Välillä saatamme kuvitella ettemme olekaan uudestisytyneet ja silloin uskoamme
        koetellaan.

        Room. 9:14-17

        14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

        Mitä takuuseen tulee niin se on todellakin uskon varassa - luotamme siihen, että
        Jumala on itse uskollisuus!:

        Ps. 83:31 (89:32)
        jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
        32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;

        33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.

        34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
        35 (89:36) Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele

        Jumalan vilpittömään uskollisuuteen luottaen
        Antti


      • uskova
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Uudestisyntymisen takaa se että Jeesus Kristus maksoi ihmisen koko syntivelan."

        Tuolla omaperäisellä takauksellaan - mitä mahtanee alex sillä tarkoittanut - alex aloitti ja jatkoi tyylilleen uskollisena helvetin piinasta muistuttamalla. Sehän on alexin ainoa aate.

        Mutta Raamattu muistuttaa ettei uudestisyntymisen ole tarkoitus automaattisesti taata,
        että ihminen välttyy helvetin rangaistukselta. Vaan oikea suunta pikemminkin takaa.
        Me otamme suunnan kompassista, Raamatusta, ja Jumala hoitaa loput yhteistyössä meidän kanssamme. Niin arkena kuin sapattina, kaiket yöt ja päivät.

        Ei ole mitään taattua automaattista perillepääsyä uudestisyntymisen kautta.
        Sillä vaikka toivomme onkin varma, meidät pidetään nöyrinä tavalla jos toisella.
        Välillä saatamme kuvitella ettemme olekaan uudestisytyneet ja silloin uskoamme
        koetellaan.

        Room. 9:14-17

        14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

        Mitä takuuseen tulee niin se on todellakin uskon varassa - luotamme siihen, että
        Jumala on itse uskollisuus!:

        Ps. 83:31 (89:32)
        jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
        32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;

        33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.

        34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
        35 (89:36) Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele

        Jumalan vilpittömään uskollisuuteen luottaen
        Antti

        alex-kasi kirjoitti:
        "Uudestisyntymisen takaa se että Jeesus Kristus maksoi ihmisen koko syntivelan."

        AnttiVKantola vastasi:
        Tuolla omaperäisellä takauksellaan - mitä mahtanee alex sillä tarkoittanut - alex aloitti ja jatkoi tyylilleen uskollisena helvetin piinasta muistuttamalla. Sehän on alexin ainoa aate.

        Kysyn:
        Etkö todella ymmärrä?
        Jeesuksen uhri lepää Jumalan oikeudenmukaisuuden ja rakkauden varassa. Jos ei Jeesus maksanut meidän koko syntivelkaamme, emme ole pelastettuja vaan yhä kirouksen alla.


      • benedi

        Ihmisessä ei synny mitään muuta uutta, kuin
        ihmisen mieli, ajatus, aivot...sydämeksikö se uskova_1
        sitä kutsuu!

        Kun sydän, ja sen sisältö syntyy uudeksi, siis Aivot, eli
        ajatukset,...niin heti kohta alkaa vaikutukset näkyä " lihassa ja veressä" ..jotka eivät perio Jumalan valtakuntaa!

        Eipä sinun ole mahdollista asettaa minulle mitään sellaista kysymystä Jumalan valtakunnan salaisuuksista
        joihin en voisi antaa totuudellista vastausta!


      • eiksjeh

        Kun tarkkaan vertaa Utn opetuksia sinun esittämääsi oppiin, oppisi on moninkohdin virheellistä!
        Sinulla on lahkolainen syntikäsitys joka ei perustu kristilliseen sovitusoppiin.
        4:10 Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.

        SINULLA ei ole opissasi kaikki lupaukset voimassa yhtäaikaa! Siksi oppisi on väärällä perustuksella. Ja syystä, että olethan nainen. Logiikkasi on kuin naisen.


    • Pysty uskomaan U_1 nimimerkkiläisen olevan lainkaan Kristitty. En näet pysty uskomaan, että nimimerkki U_1 olisi jokin takuu Kristillisyydestä. Minä uskon hänen olevan 100% Spiritisti. Näet luepa hänen todistuksiaan, niin varmasti tunnista hänen Spiritistisen opetuksensa, jota hän koettaa syytää palsta tolkulla luettavaksi. H P B. oli myös hänen opetuksensa kaltainen. Nuo henkimaailman saarnaamiset ovat Spiritismiä. Raamattu kieltää Spiritismin olevan vihollisesta. Annan tämän vain tiedoksi.

      • Tuoko nyt on sitä adventismin opin mukaista uudestisyntymistä!


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tuoko nyt on sitä adventismin opin mukaista uudestisyntymistä!

        Pietismissä Spiritisti henget liikkuvat. Pietismi on Spiritimiä kokonaisuudessaan. Raamattu varoittaa Spiritismistä.


      • benedi
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuoko nyt on sitä adventismin opin mukaista uudestisyntymistä!

        " Tutkikaa henget ovatko ne Jumalasta"?


    • benedi= siunattu

      se minua ihmetyttää, että te teette itsellenne kuvia Jumalasta, jota ette ople koskaan nähneet?
      Ja vaikka olisitte nähneet, käsky kuuluu: " Älä te itsellesi Jumalan kuvaa"!!

      Jeesus näet on sen näkymättömän Jumalan kuva, ja jeesus kuvia teillä riittää.
      Minä puolestani käytän niitä kuvia variksenpelättimenä, marjamaalla, ..toimivat paremmin, kuin kepin päässä liehuva mekko ja huivi

      • Ai, onko adventistien raamatuista, Clear Word Bible ja Suuri Taistelu, poistettu:

        1.Mooseksen kirja:
        1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        1.Korinttolaiskirje:
        11:7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.


      • benedi
        uskova_1 kirjoitti:

        Ai, onko adventistien raamatuista, Clear Word Bible ja Suuri Taistelu, poistettu:

        1.Mooseksen kirja:
        1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        1.Korinttolaiskirje:
        11:7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        " Eivät ne ole jumalia jotka käsin tehdään"..Epäjumalat on aina tehnyt ihminen omin
        käsin.
        Mutta jos sinulla uskova_1 on lapsia, niin et sinä heistä yhtään ole omin käsin
        tehnyt!
        Eihän lapsi ole miehen siittiösolussa, etkä sinä niistä tehnyt käsin ainoatakaan!!
        Mutta kun siittiösolu löytää pimeydessä valon, eli munasolun,...niin silloin aletaan lasta tehdä
        ilman käsiä!!
        Jos sotket kätesi lapsen tekoon, niin lapsi vammautuu tai kuolee...Kuka teistä on se mies tai nainen, joka suostuu olemaan "jumalan kuvana" uskova_1:n seinällä?

        Raamattu sanoo epäjumalista: " Niillä on silmät, muttei ne niillä näe, suu on, mutta eivät saa ääntä
        kurkullansa, kädet on, mutta eivät ne auta ketään, jalat on mutta eivät ne kiiruhda sairaitten luo,..korvat on mutta ne eivät kuule.

        Jos laitat seinällesi pehmustetun tuolin, niin minä voin tulla " Jumalan kuvaksi" seinällesi..minä en ole
        mykkä jumalan kuva, sillä minua sinun ei tarvitse palvella, kuten palvelet jeesus kuvia,...minä ohjaan sinut
        oikeale tielle , totuuden takia!


    • Sillä...

      syyttäjähenki EI TOIMI Kristuksen uudestisynnyttämässä ihmisessä!

      Sinun uudestisyntymäsi on vain oman sairaan pääsi tuotosta. Rikinkatkuinen saatana sinussa elää vahvana edelleenkin ja syyttää Kristuksen omia.

      • Oletpa taitava.


      • herrasi.
        uskova_1 kirjoitti:

        Oletpa taitava.

        Eli Kristus ei saa suusi tunnustuksesi takia kunniaa, vaan rienaaja.


    • vastaa rehellisesti

      Ilmeisesti adventismissa uudestisyntyminen tarkoittaa että olet ellenistisen ilmestyskirjaseminaarin käytyäsi saanut profetian hengen.
      Tiedon sanat: "Sinullahan on jo Ellen Whiten Suuri Taistelu".

      • Kenelle sinun oli tarkoitus tuo kysymys asettaa?

        Jos minulle, niin voin sanoa, etten ole käynyt mitään adventtikirkon kursseja. Ilmestyskirjaseminaari- eli Ilmestyskirjanhäpäisyvääräksivääntöseminaari- kansio minulla kyllä on (kiitos siitä eräälle palstalaiselle). Ja Suuri Taistelu-kirjaa muutama kappale.

        Niin tuo profetian henki ilmaisu se on adventismissa varsin epäraamatulliseksi muutettu. Usein adventistit käyttävät Ellen Whitestä nimitystä profetian henki, toisinaan siitä demonista, joka Ellenille antoi näkyjä.

        Ja mitä tulee aloitukseni, niin vieläkään ei kukaan ole vastannut kysymykseen!


    • uskova

      ja ne eivät muistuta sinun "syyttäjän hedelmiäsi", yötä päivää olet syyttämässä sinulle tuntemattomia ihmisiä.

      Kenen uudestisyntyneen luulet käyttäytyvän tavallasi ? Miksi vääristelet muiden kirjoituksia, miksi parjaat ja haukkut, miksi pilkkaat ja teet yhteiden asian ateistien ja Jumalan pilkkaajien kanssa?

      Niin, miksi syytät sinulle tuntemattomista ihmisiä oman mittasi mukaan ja annat heistä täysin perättömiä lausuntojasi? Nekö olisi uudestisyntyneen ihmisen hedelmiä?

      Voi sinua ihmisparkaa.

      Eihän kukaan joka todella ON uudestisyntynyt tunne sinua uudestisyntyneeksi, hedelmäsi kertovat aivan toista, ne ovat kiihkoilevan lahkolaisen hedelmiä, sinun olisi ensin tutkittava omaa uskoasi eikä muiden.

      Kaikille teille ihmisten parjaajille sanoo Raamattu:
      Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

      Ei Jumalan valtakunnassa ei ole vääristelijöitä, parjaajia, haukkujia, pilkkaajia, niitä jotka tekevät yhteiden asian Jumalan pilkkaajien kanssa, syyttävät itselleen tuntemattomista ihmisiä oman mittansa mukaan, ja antavat heistä väärän todistuksen. He ovat ja jäävät ulkopuolelle Jumalan valtakunnan.

      Älä hyvä ihminen luule, että se ei tarkoita jokaista meistä - sinuakin.
      Jumalan valtakunta on jo sisäistetty jokaisessa joka on uudestisyntynyt Jumalan Pojan opetuslapsi, heidän hedelmälmistään heidät tunnetaan (eikä monista sanoista) heidän TEKONSA osoittavat heidät Jumalan lapsiksi.

    • Nyt kun Pääkonferenssi on määrännyt hengen hedelmät tulevan vuosineljänneksen sapattiläksyiksi adventisteille, niin on vieläkin tämä asia täällä selvittämättä, että mikä muka uudestisyntyy adventistien opin mukaan, kun ei ihminen kerran ole ruumis, sielu ja henki?

      Ja mitä ihmeen hengen hedelmiä voi olla, jos ei ole henkeäkään! Möykyn hedelmät, vai henkäyksen hedelmät vai kokonaan ulkopuolisen ihmiseen kuulumattoman hengen hedelmät?

    • Mä tiiän, mätiä n

      ***Kun Raamatun mukaan ihminen uudestisyntyy tullessaan uskoon
      (Joh 3:3, 7, Tiit 3:5, 1 Piet 1:3, 23,
      niin mikä teidän mielestänne on se ihmisessä oleva kuollut osa, joka tuossa syntyy uudesti?
      Eihän olematon osa voi syntyä uudesti, kun sitä ei ole alunperinkään.***

      Jospa se kuollut hengitys-henkäys muuttuu piparmintun tuoksuiseksi. Tai soijan.
      Voipi olla että Eniro suuttuu käyttäessäni sananvapautta aj kysyn adventisteilta,
      mitä mieltä Jeesuksen saarnoista, mutta rohkenen kysäistä (tiedän mitä tuo allaoleva
      minulle merkitsee, mutta mitä adventisteille)

      Luuk. 3:6
      ja kaikki liha on näkevä Jumalan autuuden."

      Tätä vain adventtioppia peilatessani ihmettelen että kun lainnoudattamiskultissa kaikki liha kuolee jos näkee Jumalan niin kuinka sitten Jeesus-liitossa kaikki liha näkee autuuden, jota me kaikki niin tavoittelemme.

      • e.k-i

        Jumalan/Kristuksen Henki, tulee ihmisen sisimpään asumaan,ja tekee eläväksi ihmisen hengen,joka oli siihen-asti kuoleman tilassa. Tästä raamattu sanoo,että olemme "uusia luomuksia Kristuksessa"

        Uusi luonto,ja vanha luonto: Vaikka ihminen on kolmi-yhteinen ruumis sielu,ja henki. Puhun mieluummin sanoilla UUSI LUOMUS ,JA VANHA LUOMUS. Se on raamatullista sekin....

        Room.7:22-23."Sillä SISÄLLISEN IHMISEN puolesta minä yhdyn ilolla Jumalan lakiin, mutta JÄSENISSÄNI NÄEN TOISEN LAIN joka sotii minun mieleni lakia vastaan,ja pitää minut vangittuna synnin laissa joka minun jäsenissäni on.

        Eli uudestisyntymisen jälkeen meillä on tavallaan kaksi luontoa. Uusi luomus haluaa tehdä taivaallisen Isän tahdon, mutta lihallinen luontomme tuntee viehtymystä syntiin...tässä on kysymys kummalle annamme valtaa enemmän...kumpaa ruokimme enemmän..kumpi meissä voi paremmin hengellinen,vai lihallinen ihminen. Kysymys ei todellakaan ole siitä että ihminen on vain yksi möykky,jolle tavoitellaan täydellistä luonnetta.

        Eli taistelu meissä lihan,ja hengen välillä käydään viimeiseen hengen vetoon asti...siunausta kristityille tässä taistelussa.


      • eremith
        e.k-i kirjoitti:

        Jumalan/Kristuksen Henki, tulee ihmisen sisimpään asumaan,ja tekee eläväksi ihmisen hengen,joka oli siihen-asti kuoleman tilassa. Tästä raamattu sanoo,että olemme "uusia luomuksia Kristuksessa"

        Uusi luonto,ja vanha luonto: Vaikka ihminen on kolmi-yhteinen ruumis sielu,ja henki. Puhun mieluummin sanoilla UUSI LUOMUS ,JA VANHA LUOMUS. Se on raamatullista sekin....

        Room.7:22-23."Sillä SISÄLLISEN IHMISEN puolesta minä yhdyn ilolla Jumalan lakiin, mutta JÄSENISSÄNI NÄEN TOISEN LAIN joka sotii minun mieleni lakia vastaan,ja pitää minut vangittuna synnin laissa joka minun jäsenissäni on.

        Eli uudestisyntymisen jälkeen meillä on tavallaan kaksi luontoa. Uusi luomus haluaa tehdä taivaallisen Isän tahdon, mutta lihallinen luontomme tuntee viehtymystä syntiin...tässä on kysymys kummalle annamme valtaa enemmän...kumpaa ruokimme enemmän..kumpi meissä voi paremmin hengellinen,vai lihallinen ihminen. Kysymys ei todellakaan ole siitä että ihminen on vain yksi möykky,jolle tavoitellaan täydellistä luonnetta.

        Eli taistelu meissä lihan,ja hengen välillä käydään viimeiseen hengen vetoon asti...siunausta kristityille tässä taistelussa.

        selityksiä. Tämän asian, jonka sinä e,k,i, toi esiin ole itsekin monet monet kerrat tuonut ilmi kommenteissani, mutta eivät nämä asiat mahdu, ainakaan adventistien ymmärrykseen. Niiden ymmärrys ja tajunta on perinpohjin kyllästetty adventismiopilla.


      • e.k-i
        eremith kirjoitti:

        selityksiä. Tämän asian, jonka sinä e,k,i, toi esiin ole itsekin monet monet kerrat tuonut ilmi kommenteissani, mutta eivät nämä asiat mahdu, ainakaan adventistien ymmärrykseen. Niiden ymmärrys ja tajunta on perinpohjin kyllästetty adventismiopilla.

        Olet muistaakseni entinen adventisti. Sen takia hienoa,että tutkit itsenäisesti raamattua Pyhän-Hengen avulla. Ilman että siinä välissä on mitään opinto-vihkosia. Voin kuvitella,että tiesi ei ole ollut helppo. sinun on pitänyt irtautua sekä opista,että ystävä piiristä arvostelujen kera. Mutta varmaan olet saanut tilalle uusia ystäviä,ja ihanasti avautuvan Jumalan sanan.


      • e.k-i kirjoitti:

        Jumalan/Kristuksen Henki, tulee ihmisen sisimpään asumaan,ja tekee eläväksi ihmisen hengen,joka oli siihen-asti kuoleman tilassa. Tästä raamattu sanoo,että olemme "uusia luomuksia Kristuksessa"

        Uusi luonto,ja vanha luonto: Vaikka ihminen on kolmi-yhteinen ruumis sielu,ja henki. Puhun mieluummin sanoilla UUSI LUOMUS ,JA VANHA LUOMUS. Se on raamatullista sekin....

        Room.7:22-23."Sillä SISÄLLISEN IHMISEN puolesta minä yhdyn ilolla Jumalan lakiin, mutta JÄSENISSÄNI NÄEN TOISEN LAIN joka sotii minun mieleni lakia vastaan,ja pitää minut vangittuna synnin laissa joka minun jäsenissäni on.

        Eli uudestisyntymisen jälkeen meillä on tavallaan kaksi luontoa. Uusi luomus haluaa tehdä taivaallisen Isän tahdon, mutta lihallinen luontomme tuntee viehtymystä syntiin...tässä on kysymys kummalle annamme valtaa enemmän...kumpaa ruokimme enemmän..kumpi meissä voi paremmin hengellinen,vai lihallinen ihminen. Kysymys ei todellakaan ole siitä että ihminen on vain yksi möykky,jolle tavoitellaan täydellistä luonnetta.

        Eli taistelu meissä lihan,ja hengen välillä käydään viimeiseen hengen vetoon asti...siunausta kristityille tässä taistelussa.

        ""Eli taistelu meissä lihan,ja hengen välillä käydään viimeiseen hengen vetoon asti...siunausta kristityille tässä taistelussa.""

        Vahvaa teologiaa koko viestisi. Meillä ei tosiaankaan ole suurta eikä pientäkään taistelua vaikkapa sapatin
        ja pyhäpäivän välillä, vaan oman lihamme ja Pyhäh Hengen tukeman henkemme välillä.


    • uskova_X

      asioista joista ei näytä tietävän tuon taivaallista.
      "te" ette .. ja "te" olette ja "te" ette ole .. :) - eiks ne vaihdevuodet ala jo pikkuhiljaa mennä ohi? niin voitais vaikka alkaa keskustelemaan asiallisesti.

      Adventismi on uskoa Raamatun sanomaan ja uskoa että koko Raamattua on Jumalan Sanaa, Jumalan antama ilmoitus eksyksissä olevalle ihmiskunnalle. Adventistit uskovat Jumalaan ja siihen että Jumala pelastaa heidän Sanansa mukaan kuolemasta elämään. Sillä niinhän Raamattu sen ilmaisee. Raamattu sanoo että ihmisessä ei ole iankaikkista elämää ilman Jumalaa, Raamattu sanoo että ainoastaan elämällä Jumalan tahdossa voi elämä olla iankaikkista. Miksi kenenkään pitäisi uskoa johonkin muuhun teoriaan? varsinkin jos pitää Raamattua Jumalan Sanana.

      Me tiedämme siirtyneemme KUOLEMASTA ELÄMÄÄN, sillä me rakastamme veljiä.
      Joka ei rakasta, PYSYY KUOLEMASSA.
      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.

      Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että HÄN (Jeesus) antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
      -----

      Uskotko sinä että Raamattu on Jumalan ilmoistus ihmisille ?
      Minä uskon että on.

      • Bushmanni

        >>> eiks ne vaihdevuodet ala jo pikkuhiljaa mennä ohi? >>>

        Onko tällaiset henkilökohtaiset loukkaukset nyt sitä uutta kristillisyyttä, jota sinä niin mainostat?

        Sinä olet aivan kammottava toisten solvaaja ja pilkkaaja ja sovit kyllä hienosti tukemaan tätä amerikkalaista höpöliikettä.

        Mutta edelleen ihmettelen sitä, että adventistit äänestivät kaltaisesi toisten alatyylisen pilkkaajan muka palstan parhaaksi kirjoittajaksi.


      • Antijumalaton

        "Raamattu sanoo että ihmisessä ei ole iankaikkista elämää "

        Tällä kertaa oli enää tämä paha moka:
        "Me tiedämme siirtyneemme KUOLEMASTA ELÄMÄÄN, sillä me rakastamme veljiä.
        Joka ei rakasta, PYSYY KUOLEMASSA."

        Pysyy kuolemassa iankaikkisesti, iankaikkisuudessa yhtä kuolleena kuin tällä hetkellä ja lisäksi peruuttamattomasti. Jos olisit tuon "pysyy kuolemassa" jättänyt pois, niin ku-olemattomuusoppisi olisi ehkä
        uponnut otsiin.


      • Ei-uskova on hengellisesti ja pysyy kuolleena, jos ei uudestisynny. Silti hänen sielunsa ja ruumiinsa elää. Toinen kuolema on sitten se, mihin hänen iankaikkinen sielunsa heitetään viimeiseltä tuomiolta ikuiseen kärsimykseen.

        Mutta mitäpä minä tätä jankkaamaan, Jeesus sanoi se kaikenkattavasti:

        "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään." (Matt 25:46)


      • .......
        Bushmanni kirjoitti:

        >>> eiks ne vaihdevuodet ala jo pikkuhiljaa mennä ohi? >>>

        Onko tällaiset henkilökohtaiset loukkaukset nyt sitä uutta kristillisyyttä, jota sinä niin mainostat?

        Sinä olet aivan kammottava toisten solvaaja ja pilkkaaja ja sovit kyllä hienosti tukemaan tätä amerikkalaista höpöliikettä.

        Mutta edelleen ihmettelen sitä, että adventistit äänestivät kaltaisesi toisten alatyylisen pilkkaajan muka palstan parhaaksi kirjoittajaksi.

        mitäs sinä nyt kaikesta alat yhtä miestä syyttämään? omista ennakkoluuloistasi.
        Minun vaimollani on vaihdevuodet ja ei niissä ole mitään häpeämistä. Vähän on pinna välillä tiukalla, mutta sellaista se on. Kyllä ne on uskova_1lläkin varmaan menossa jos ei ole ohi vielä.


    • benedi

      osa ihmisessä syntyy uudeksi, kun Pyhä Henki synnyttää ihmisen uudeksi!?
      Jos tiedät miksi kyselet?

      Itsehän opetat, että " tämä liha ja veri EI peri Jumalan valtakuntaa"

      Jos, ja kun lihakset,ligamentit, rasva jne. eivät peri Jumalan valtakuntaa, eikä myöskään veri,
      josta opetat, että " Lihan sielu on veressä"...Opetuksesi mukaan siis liha ja veri eivät synny uudesti,
      sillä olethan tavannut pyhiä uskovia, joilla edelleen on jokin verisairaus??

      Samoin olet tavannut Pyhässä Hengessä olevia uskovia, joilla on " pistin lihassa"...eli
      jokin lihassa oleva sairaus.
      esim. Multip.Scleroosis.

      Mikä osa siis syntyy uudesti uskova_1 ssä, jos hän tulee joku päivä uskoon!?

      Olethan huomannut täälläkin että " sydämestäsi lähtee paha ajatus, joka saastuttaa ihmisen" ..eli siis uskova_1 :n
      Sillä opetathan: että ihmisen pitää rakasta Jumalaa kaikesta voimastaan , ruumiistaan ja sielustaan ja mielestään,...Jotenkin noin se meni ..ulkomuistista!

      Päädymme siis tilanteeseen , että jos Uskova_1 :n sydän eli mieli, eli aivot tulevat muutokseen ja kääntymykseen, jos Pyhä Henki osuu kohdallesi?...Niin silloin muuttu sinun ajatukset, eli sydän!!

      Ja kun sydän eli ajatukset muuttuvat , siitä hyötyy sekä liha, että veri,...jossa sielu on ja joka ei peri Jumalan valtakuntaa, samoin kuin ei lihakaan!

      Mutta nyt jos sellainen onni kohdallesi osuu, että Pyhä Henki asuu sinussa, niin silloin rakastat Jumalaa myös kaikesta voimastasi,..eli lihaksesi saavat uutta voimaa, samoin veresi korjaantuu, ja sielusi voi
      myös paremmin.

      Ihmisen mieli kun uudistuu, siitä seuraa hyvää myös niille osille jotka eivät peri Jumalan valtakuntaa!!

      Mahtoikohan tämäkään kirjoitus, joka on Pyhästä Henkestä, saada uskoava_1 :n sydämessä valon syttymään!??

      • IDENEB

        "opetat, että " Lihan sielu on veressä"

        Koetat opettaa lukijoille että ihminen on vain eläin ja siihen se maatuu mihin se kaatuu.

        Mutta jokainen uskova opettaa, että ero eläimellä ja Jumalan kuvatuksella, ihmisellä, on juuri siinä että
        hengittävällä apinalla ei ole sielua, on vain geenit veressä -- mutta ihmisellä on sielu, Jumalan siemen.

        1. Tess. 5:23
        Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon
        koko olemuksenne,
        teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne,
        niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

        IDENEB


      • Sanot: "Itsehän opetat, että " tämä liha ja veri EI peri Jumalan valtakuntaa"

        Ei perikään. Vaan "kaikkihan me muutumme", sanoo Raamattu. Materiaalinen ruumis muuttuu hengelliseen muotoon. "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." (1 Kor 15:51-52)

        Sanot: "Jos, ja kun lihakset,ligamentit, rasva jne. eivät peri Jumalan valtakuntaa, eikä myöskään veri, josta opetat, että " Lihan sielu on veressä"

        Ei sielu ole veressä, se on väärin käännetty suomalaiseen Raamattuun "nephesh" olisi pitänyt kääntää elämä eikä sielu.

        Elämäksi se käännettiinkin vuoden 1642 käännökseen:

        "3 Moos 17:11 Sillä ruumin elämä on weresä/ ja minä olen sen teille andanut Altarille/ että teidän sielun pidäis sen cautta sowitettaman: sillä weri on elämän sowindo."

        Ja samoin 1992 käännöksessä:
        "Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen."

        Eli kyllä se ihmisen veri, sisäelimet, lihakset, luut, rauhaset ja kaikki solut olkootpa mitä lajia tahansa ovat sitä ihmisen materiaalista lihaa, mikä ei sellaisenaan taivaaseen pääse.

        Sielu taas on ei-materiaalista. Ja tuo ikuinen sielu sitten matkaa materiaalisen ruumiin kuollessa joko tuonelaan odottelemaan viimeistä tuomiota ja helvettiä (ei-uskovat) tai taivaaseen odottelemaan (henkilön elävän hengen kanssa) tempausta, jossa tuo ruumis temmataan maasta ja se muuttuu, kuten edellä sanottu hengelliseksi ruumiiksi ja yhtyy henkeen ja sieluun (uskovat).

        Sanot: "Samoin olet tavannut Pyhässä Hengessä olevia uskovia, joilla on " pistin lihassa"...eli
        jokin lihassa oleva sairaus. esim. Multip.Scleroosis."

        Niin, siis Paavali puhui pistimestä lihassaan (= sielu ja ruumis). Eli ei hän sanonut, oliko kyseessä ruumiillinen sairaus, vai henkinen rasitus. Olen tuota joskus miettinyt, että kyseessä saattoi ihan hyvin ollakin ympärillä pyörivien pilkkaajien, uhkailijoiden ja mustamaalaajien aiheuttama jatkuva rasitus tai sitten jopa ympärillä pyörivien uskovien synneillään aiheuttama rasitus, joka saattaa Pyhässä Hengessä kulkevalla tuntua jopa ruumiillisina oireina.(tätä tuskin ei-uskovana tulet käsittämään, mutta jos tulet joskus uskoon, niin palataan aiheeseen).

        jatkuu...


      • Sanot: "Päädymme siis tilanteeseen , että jos Uskova_1 :n sydän eli mieli, eli aivot tulevat muutokseen ja kääntymykseen, jos Pyhä Henki osuu kohdallesi?...Niin silloin muuttu sinun ajatukset, eli sydän!!"

        No niin, nythän päästiin oikein adventismin ytimiin! Vihdoin! Eli sinä et adventismin mukaan ymmärrä uudestisyntymistä. Sinä luulet, että ihminen pelastuu jollain tuollaisella sydämen, ajatusten ja aivojen muutoksella. Tuollaista ei Raamattu opeta.

        Kyllä minullakin ajatukset, aivot ja sydän muuttui monet kerrat ei-uskovana. Milloin uskoin Jumalaan ja rukousvastauksiin, milloin valkeuden henkeen ja noituusvastauksiin. Milloin joogaan, milloin itämaisiin uskontoihin, milloin mihinkin. Ei tuollainen ajatusten, sydämen ja aivojen vaihtelu ketään vie mihinkään. Se on semmoista nollatutkimuksen kaltaista paikallaan pyörimistä. Lihassaan pyöriskelemistä.

        Sitten lopulta minä uudestisynnyin elokuussa 1981. Eli silloin minun ruumiini ja sieluni pysyivät samana, mutta minussa oleva kuollut henki virkosi eloon Pyhän Hengen asettuessa sinne asumaan. Tuota elävää henkeä et sinä eikä kukaan saa minussa parjauksilla ja valheilla tapettua. Siihen ei mikään ulkopuolinen pysty. Tuo suhde on kahdenkeskinen Jumalan ja minun. Sitä uudestisyntynyttä elämää ei voi mikään minussa tappaa muuta kuin oma jämähtämiseni johonkin syntiin. Jos nyt jämähtäisin johonkin syntiin, sanotaan vaikkapa adventismiin, mormonismiin tai vaikkapa huorintekoon enkä suostuisi tekemään siitä parannusta, niin Pyhä Henki murehtuisi ja lähtisi minusta pois. Tuolloin minun henkeni kuolisi ja olisin taas ruumis, sielu ja kuollut henki - matkalla viimeiselle tuomiolla ja helvettiin. Mutta jos pysyn Jeesuksessa, annan kiusausten leijailla tiehensä niihin tarttumatta ja teen parannusta kaikista synneistäni heti, kun ne huomaan tehneeni, niin silloin Pyhä Henki pysyy minun elävässä hengessäni ja matkani taivasta kohti jatkuu.

        Huomioi siis: uskova ihminen, minä tai kuka tahansa, ei tule kokonaan hengelliseksi täällä maan päällä. Koko maallisen vaelluksen ajan uskovassa ihmisessä on sekä liha (ruumis ja sielu) ja henki ja hänen on hengellä kuoletettava sitä lihaansa. Vietävä liha ristille. "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli." (Room 8:5)

        Ei tuo kirjoituksesi ollut Pyhästä Hengestä, kuten väität! En tiedä mitä sinä pidät Pyhänä Henkenä - luultavasti omaa ajatustasi tai aivojasi.

        Mutta hyvä oli tuo, että tuossa kirjoituksessasi tuli hyvin esiin se, ettei adventismissa ole tosiaankaan ihmisellä henkeä, joka uudestisyntyy, vaan se on vain tuota ihmisen omaa lihassaan yrittämistä.


      • tarkkaaja liikkeellä

        uskova_1 ei uskokaan Raamatun mukaan, joten hänen uskoaan voi Raamatulla tutkia.

        tajua nyt vähitellen - sinäkin - sinun täytyy alkaa puhumaan Raamatun evankeliumia ja jättää pois näiden eksyneitten moittiminen. Kertoa heille kuinka asiat todellisuudessa ovat.


      • 19
        tarkkaaja liikkeellä kirjoitti:

        uskova_1 ei uskokaan Raamatun mukaan, joten hänen uskoaan voi Raamatulla tutkia.

        tajua nyt vähitellen - sinäkin - sinun täytyy alkaa puhumaan Raamatun evankeliumia ja jättää pois näiden eksyneitten moittiminen. Kertoa heille kuinka asiat todellisuudessa ovat.

        Sitähän benedi juuri kertoi oikein kädestä pitäen, miten asiat todellisuudessa ovat. Etkö lukenut hänen viestiään kokonaan, vai etkö ymmärtänyt?


      • Hengen mieli
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Päädymme siis tilanteeseen , että jos Uskova_1 :n sydän eli mieli, eli aivot tulevat muutokseen ja kääntymykseen, jos Pyhä Henki osuu kohdallesi?...Niin silloin muuttu sinun ajatukset, eli sydän!!"

        No niin, nythän päästiin oikein adventismin ytimiin! Vihdoin! Eli sinä et adventismin mukaan ymmärrä uudestisyntymistä. Sinä luulet, että ihminen pelastuu jollain tuollaisella sydämen, ajatusten ja aivojen muutoksella. Tuollaista ei Raamattu opeta.

        Kyllä minullakin ajatukset, aivot ja sydän muuttui monet kerrat ei-uskovana. Milloin uskoin Jumalaan ja rukousvastauksiin, milloin valkeuden henkeen ja noituusvastauksiin. Milloin joogaan, milloin itämaisiin uskontoihin, milloin mihinkin. Ei tuollainen ajatusten, sydämen ja aivojen vaihtelu ketään vie mihinkään. Se on semmoista nollatutkimuksen kaltaista paikallaan pyörimistä. Lihassaan pyöriskelemistä.

        Sitten lopulta minä uudestisynnyin elokuussa 1981. Eli silloin minun ruumiini ja sieluni pysyivät samana, mutta minussa oleva kuollut henki virkosi eloon Pyhän Hengen asettuessa sinne asumaan. Tuota elävää henkeä et sinä eikä kukaan saa minussa parjauksilla ja valheilla tapettua. Siihen ei mikään ulkopuolinen pysty. Tuo suhde on kahdenkeskinen Jumalan ja minun. Sitä uudestisyntynyttä elämää ei voi mikään minussa tappaa muuta kuin oma jämähtämiseni johonkin syntiin. Jos nyt jämähtäisin johonkin syntiin, sanotaan vaikkapa adventismiin, mormonismiin tai vaikkapa huorintekoon enkä suostuisi tekemään siitä parannusta, niin Pyhä Henki murehtuisi ja lähtisi minusta pois. Tuolloin minun henkeni kuolisi ja olisin taas ruumis, sielu ja kuollut henki - matkalla viimeiselle tuomiolla ja helvettiin. Mutta jos pysyn Jeesuksessa, annan kiusausten leijailla tiehensä niihin tarttumatta ja teen parannusta kaikista synneistäni heti, kun ne huomaan tehneeni, niin silloin Pyhä Henki pysyy minun elävässä hengessäni ja matkani taivasta kohti jatkuu.

        Huomioi siis: uskova ihminen, minä tai kuka tahansa, ei tule kokonaan hengelliseksi täällä maan päällä. Koko maallisen vaelluksen ajan uskovassa ihmisessä on sekä liha (ruumis ja sielu) ja henki ja hänen on hengellä kuoletettava sitä lihaansa. Vietävä liha ristille. "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli." (Room 8:5)

        Ei tuo kirjoituksesi ollut Pyhästä Hengestä, kuten väität! En tiedä mitä sinä pidät Pyhänä Henkenä - luultavasti omaa ajatustasi tai aivojasi.

        Mutta hyvä oli tuo, että tuossa kirjoituksessasi tuli hyvin esiin se, ettei adventismissa ole tosiaankaan ihmisellä henkeä, joka uudestisyntyy, vaan se on vain tuota ihmisen omaa lihassaan yrittämistä.

        ”Sanot, että jos sinun henkesi kuolisi olisit taas ruumis, sielu ja kuollut henki . matkalla viimeiselle tuomiolle ja helvettiin.”

        Tarkoitatko, että sitä sinun kuollutta henkeäsi vai sitä kuolutta ruumistasi piinattaisiin ikuisesti?

        ”Pyhä Henki pysyy minun elävässä hengessäni ja matkani taivasta kohti jatkuu.”
        Pyhä Henki pysyy sinun elävässä hengessäsi? Pysyykö se Pyhä Henki myös uskossa kuolleitten elävässä hengessä?
        Niin, missä se elävä hengi sinussa asuu?

        "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli." (Room 8:5)
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mieli


    • "mikä teidän mielestänne on se ihmisessä oleva kuollut osa, joka tuossa syntyy uudesti?"

      Haiseva eli kuollut hengitys jälleensyntyy raikkaammaksi, kun ei enää syödä kananmunia.
      Tupakkaa ja alkoholiakaan ei enää uskalleta käyttää, kun seurakuntalaisilla on tarkka nenä,
      joten siltäkin osin hengitys eli elävä sielu uudestisyntyy pikkuhiljaa.

      On syytä ottaa otsaan tämmöinen sinetinnäköinen nikotiinilaastaria muistuttava, josta imeytyy hengitykseen
      ilman nautintoa jatkuvasta totuuden lähteestä raamatunjakeita ja profeetan lauseita.

      Ei-adventisteja tervehtisin näillä rohkaisun sanoilla tämmöttös uuden vuoden aattoiltana:
      1. Tess. 5:23 :
      Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne,
      teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne,
      niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.

      Hepr. 4:12
      Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään
      ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme. [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]

    • "Ylhäältä" - siinä ero syvältä olevaan okkultismiin. Sielu ei vaihdu eikä tomumaja, mutta kuolettunut henki herää. Sitä ei lainopettajat tiedä eivätkä voisikaan käsittää.

      Laintuntija Nikodemus ei kehdannut tietämättömyyttään päivänvalossa paljastaa vaan meni yöllä Jeesuksen
      asunnolle, Gennetsaretin järven rannalla, kysäisemään että mitä se uudestisyntyminen elävään uskoon on.

      JOH. 3. - UUDESTISYNTYMINEN

      2 Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi:
      "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja.
      Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
      3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti:
      jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      4 Nikodemos kysyi:
      "Miten joku voisi vanhana syntyä?
      Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun
      ja syntyä toisen kerran?"

      5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti:
      jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
      7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'

      8 Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee.
      Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
      [Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.]
      9 "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi.
      10 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä?

      11 "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme
      ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme.
      12 Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista,
      kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista!
      13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

      14 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,
      15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.
      16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

      17 "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
      18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,
      mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu,
      koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.

      19 Ja tuomio on tämä:
      valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.
      20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa;
      hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
      21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon,
      jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
      22 Tämän jälkeen Jeesus lähti opetuslapsineen Juudeaan.

      Siinä Jeesuksen puhe Nikodemukselle eräänä yönä, kotiopetusta.
      Yhteneväinen Riitan opetuksen kanssa.

    • lähimäistään

      syyttämässä lähimäisiään. Siitä tietää, että ainakaan sinä ET OLE UUDESTISYNTYNYT!

      Tiesitkö sen, että Jeesus ei jätä omiaan syyttäjähengen valtaan, vaan antaa voiman rukoilla heikkojen ja erehtyväisienkin lähimäistensä puolesta.

      Se rakkaus, minkä Jeesus Kristus vaikuttaa omissaan, ei tee heistä omahyväisiä omassa paremmuudessaan kieriskelijöitä, jotka osoittavat kokoajan syyttäen sisariaan ja veljiään, etsien kokoajan kaikkea syytä voidakseen halveksia toisia.

      Vaan rakkas näkyy Jumalan kunnioittamisena ja sydämen hyvyytenä, armahtavaisuutena jokaista ihmistä kohtaan.

      • kohdallasi?

        Vähän epäilen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe