Vituttaa vuokrafirmat

saatanansaatana

Mollissa on kaikki firmat nykyään jonkun saatanan jobbarin kautta hakemassa työntekijöitä.
Itse olin vuokrafirman kautta töissä ja palkka oli huono (yllätys) ja palkka maksettiin miten sattui. Jouduin lähes jokaista tiliä korjaamaan soittelemalla kun jotain oli jäänyt maksamatta.
Yhtiöt saavat meistä työllistämistuen tietylle ajalle ja täten he tekevät 4kk koe-ajan työntekijälle ja kun tuki loppuu tämän jälkeen niin uusi mies sisään.
Itselleni kävi näin.
Siedin tuota vuokrafirman pelleilyä se ajatus päässäni että firma lupasi vakinaistaa minut kunhan koe-aika on ohi mutta kuinkas kävikään, 4kk ja tuki loppui niin sain monoa!
Ja tilalleni tuli uusi mies samaan hommaan uudella tuella.
Vitun hieno fiilis!
Ja nyt kun mollia katsoo niin kaikki firmat ovat siirtyneet samaan, jos joku firma hakee työntekijää niin firmasta ei ole mitään tietoa on vain tiedot siitä minkälaisen työntekijän he haluavat.
esim.

"Vuokrafirma "Kusetus OY aB" etsii isäntäyhtiölleen teollisuustyöntekijää. Olethan:
- Motivoitunut,
- 5v kokemusta
- Itsenäinen
- Osaat neljää eri kieltä
- Ulospäin suuntautunut
- Joustava
- Työtä pelkäämätön"

Työpaikasta itsestään ei kerrota mitään, itse ainakin haluaisin tietää että minkälaisesta paikasta on kyse, mitä työtehtävässä tarkkaan ottaen tehdään, työajat, palkka...?

Mutta ei, sokkona pitää vain tehdä hakemus ja toivoa että sinut valitaan työhön jotta voit sitten käytännössä huomata kuinka paska paikka olikaan tarjolla.
Vittu.

38

4187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t:mi

      Mitäs arvelet, et kenenkähän syystä nykyisin vuokrafirmoja käytetään?
      Nykyään ei uskalla palkata enään ketään vakituiseksi työntekijäksi. Ensin ollaan 4 kk oikein tunnollisia ja sen jälkeen kun päästään vakkareiksi, niin alkaa vaikeudet.
      Onko minkäännäköistä käsitystä siitä, paljonko esimerkiksi sairaslomat tulevat pienyrittäjille maksamaan? Paljon vastaan minä, varsinkin naisvaltaisilla aloilla.
      Jokusilla työntekijöillä on kumma ajatus, että ei työnantaja mitään rahaa tarvitse. Minä henkilökohtaisesti en aio enään saada yhtään vatsahaavaa siitä, että maksan työntekijälle palkkaa ja kuuntelen "vittuilua" siitä, miten rikastun heidän ansiostaan. Tässä maassa on jokaisella oikeus yrittää, joten koittakaa onko se helppoa. Jos ei kelpaa työt vuokrafirmojen kautta, niin olkaa tekemättä. On sitten turha valittaa, miksi palkataan virosta tekijät

      • etten

        mä voin sano että en osta sun tuotteita tai palveluitas voi työntää ne hanuriis ja pitää pileet niitten virolaistes kanssa.


      • sbsdbsdbsbd
        etten kirjoitti:

        mä voin sano että en osta sun tuotteita tai palveluitas voi työntää ne hanuriis ja pitää pileet niitten virolaistes kanssa.

        En muuten ole töissä enkä mene vuokrafirman kautta. Jos ei firma suoraan voi palkata niin silloin siellä ei mua tarvita.


      • taas nähdään
        sbsdbsdbsbd kirjoitti:

        En muuten ole töissä enkä mene vuokrafirman kautta. Jos ei firma suoraan voi palkata niin silloin siellä ei mua tarvita.

        et kaikilla on valinnanvapaus. Ei ole pakko mennä, eikä myöskään toisen pakko palkata jollei miellytä.
        Itse minäkin olen työpaikkani valinnut ja palkkani sopinut, eli olemme työnantajan kanssa molemmat tyytyväisiä.


      • etsijä maan

        miten ennen on voitu tulla toimeen ilman "vuokratyöläisiä" ? Onko nykykansalainen muka jotenkin kelvottomampi työntekijä kuin 80- tai 90-luvun vastaava? Ollaanko nykyisin lyhytjännitteisempiä kuin ennen?

        Luulen paremminkin että systeemissä jokin mättää pahemman kerran. Onko työnantajataho ahnaampi voitoille? vai onko lainsäädäntö ja verotus pielessä, siis työnantajan "taakka" niin suuri, että työllistäminen on mahdotonta. Luullakseni vika ei ole tavallisissa työnantajissa, eikä työntekijöissä/hakijoissa, vaan ongelmien jäljet johtaa sylttytehtaalle eli nykyiseen talous/ työmarkkinajärjestelmään joka on rakennettu 1970-luvulla (tuonaikainen systeemi ei toimi enää nykypäivänä).


      • sulla yrittäjällä ole sitten pelisilmää...?Palkata sopivia,tai sitten itse olet niin v=ttumainen,että harvempi sinnittelee sen neljä kuukauttakaan.
        Yritä killisilmä sen minkä pystyt,mutta tee se ihan sitten omin avuin ja palkkaa apuja virosta tai ampomaalta
        aivan sama jotka sitä tulosta sinne tuottavat HALVEMMALLA


      • Anonyymi

        Vuokrafirmat ovat ikärasisteja.


      • Anonyymi

        Opettele maksaa niitä palkkoja ja lopet se vinkuminen,


    • tyäällokin
    • kolmekymppinen, työtön

      Juuri tuota sontaa se on. Aina ei tiedä edes työhaastatteluun asiakasyritykseen mennessä mikä firma on kyseessä, eikä mitään muutakaan. Miksi sitä ei kerrota? Koska jos kerrottais, kukaan ei hakisi kyseisiin paikkoihin.

      Nyt työsuojelupiirit ovat älähtäneet siitä että vuokrapersefirmat eivät kirjoita työtodistuksia! Uudella maalla on lyhyellä aikaa ollut jopa yli neljäsataa yhteydenottoa työsuojelupiireihin sen vuoksi ettei vuokrafirmat kirjoita työtodistuksia työntekijöilleen. Työntekijät eivät sen vuoksi kykene ilmoittautumaan työnhakijoiksi ja tämä tietysti estää tukien saamisen.

      Miksi vuokrapersefirmat jättävät työtodistukset antamatta, on täysi mysteeri. Vuokrafirmat eivät kaiketi itse edes hyödy työtodistusten kirjoittamattomuudestaan mitenkään. Ihan silkkaa ilkeyttä? vaiko laiskuutta?

      Vittu mitä SONTAA tää maa on täynnä.

      • hshd

        Soitin tuossa yhteen paikalliseen isoon firmaan kun kuulin sisäpiiriltä että olisi miehelle tarvetta.
        Noh puhelin kouraan ja kysymään niin todentotta, paikka oli auki.
        MUTTA, kyseinen firma oli sopinut työvoimatoimiston kanssa että firma ei ota sivusta työntekijää vaan se pitää tulla työkkärin kautta.
        Sitten kun asian tiedustelua jatkoin niin käytännössä homma olisi mennyt niin että minulle luvattiin 3KK koeaika ja olisin työvoimatoimiston työllistämistuella töissä sen aikaa!!!! Tämä tarkoitti käytännössä sitä että normaali työttömän päiväraha 8e/ päivä.
        Kysyin että oletteko tosissanne että menisin 3kk ajaksi firmaan töihin JOS vaikka saisin EHKÄ sieltä sitten vakipaikan ja tämän 3kk tekisin 8e/päivä oikeita töitä.
        Firman johtaja ja työkkärin tantta olivat sitä mieltä että "kyllä, tämä on uusi hieno systeemi kun mekin saadaan sinusta sitten työllistämistukea".
        Muistin siinä sitten että olin myöhässä tärkeästä tapaamisesta ja lupasin soitella myöhemmin että minulle ei tartte soittaa..................


      • eväsivät
        hshd kirjoitti:

        Soitin tuossa yhteen paikalliseen isoon firmaan kun kuulin sisäpiiriltä että olisi miehelle tarvetta.
        Noh puhelin kouraan ja kysymään niin todentotta, paikka oli auki.
        MUTTA, kyseinen firma oli sopinut työvoimatoimiston kanssa että firma ei ota sivusta työntekijää vaan se pitää tulla työkkärin kautta.
        Sitten kun asian tiedustelua jatkoin niin käytännössä homma olisi mennyt niin että minulle luvattiin 3KK koeaika ja olisin työvoimatoimiston työllistämistuella töissä sen aikaa!!!! Tämä tarkoitti käytännössä sitä että normaali työttömän päiväraha 8e/ päivä.
        Kysyin että oletteko tosissanne että menisin 3kk ajaksi firmaan töihin JOS vaikka saisin EHKÄ sieltä sitten vakipaikan ja tämän 3kk tekisin 8e/päivä oikeita töitä.
        Firman johtaja ja työkkärin tantta olivat sitä mieltä että "kyllä, tämä on uusi hieno systeemi kun mekin saadaan sinusta sitten työllistämistukea".
        Muistin siinä sitten että olin myöhässä tärkeästä tapaamisesta ja lupasin soitella myöhemmin että minulle ei tartte soittaa..................

        samantien työttömyyspäivärahasi. Tuohan oli selvä työstä kieltäytyminen, ei näköjään kiinnosta tehdä kaikkensa työn saamiseksi.
        Jos menisit tuolla tavalla työhön, niin ehkä työnantaja katsoisi sinun olevan tunnollinen ja kunnon kaveri, joka puhaltaa samaan hiileen.


      • edelliseen,
        eväsivät kirjoitti:

        samantien työttömyyspäivärahasi. Tuohan oli selvä työstä kieltäytyminen, ei näköjään kiinnosta tehdä kaikkensa työn saamiseksi.
        Jos menisit tuolla tavalla työhön, niin ehkä työnantaja katsoisi sinun olevan tunnollinen ja kunnon kaveri, joka puhaltaa samaan hiileen.

        minä aloitin työni tuolla tavoin, nyt firman kirjoilla ja mielestäni aika hyvällä palkalla.


      • sitten
        eväsivät kirjoitti:

        samantien työttömyyspäivärahasi. Tuohan oli selvä työstä kieltäytyminen, ei näköjään kiinnosta tehdä kaikkensa työn saamiseksi.
        Jos menisit tuolla tavalla työhön, niin ehkä työnantaja katsoisi sinun olevan tunnollinen ja kunnon kaveri, joka puhaltaa samaan hiileen.

        miksi semmoiselle sialle pitäisi tehdä töitä joka ei maksa palkkaa vaan yrittää itte rikastua toista hyväksi käyttämällä.......


      • pitää
        sitten kirjoitti:

        miksi semmoiselle sialle pitäisi tehdä töitä joka ei maksa palkkaa vaan yrittää itte rikastua toista hyväksi käyttämällä.......

        ottaa riskejä. Joskus onnistuu ja joskus pissii nilkoille. Ilman riskejä et saavuta koskaan mitään. Itse oppinut asiani kantapään kautta, nyt elämä hymyilee.


      • Sivullinen'
        eväsivät kirjoitti:

        samantien työttömyyspäivärahasi. Tuohan oli selvä työstä kieltäytyminen, ei näköjään kiinnosta tehdä kaikkensa työn saamiseksi.
        Jos menisit tuolla tavalla työhön, niin ehkä työnantaja katsoisi sinun olevan tunnollinen ja kunnon kaveri, joka puhaltaa samaan hiileen.

        Vaikuttaa jonkun orjuuttajan kirjoitukselta.

        Kyllä työstä pitää saada riittävä korvaus. Jos työnantaja on kerran niin reilu, niin miksi se ei maksa työntekijän tekemästä työstä suoraan käypää palkkaa? Ainahan voidaan sopia koeaika jolloin huonon työntekijän voi potkia pois.

        Ei se vaan niin mene. Yhden työllistämistukityöläisen jälkeen tulee toinen. Halpaa työvoimaa.


      • zh
        eväsivät kirjoitti:

        samantien työttömyyspäivärahasi. Tuohan oli selvä työstä kieltäytyminen, ei näköjään kiinnosta tehdä kaikkensa työn saamiseksi.
        Jos menisit tuolla tavalla työhön, niin ehkä työnantaja katsoisi sinun olevan tunnollinen ja kunnon kaveri, joka puhaltaa samaan hiileen.

        Mee ite 8 € päivä töihin josta pitäis saada 8€ tunti vitun äpärä


      • Dandelii
        zh kirjoitti:

        Mee ite 8 € päivä töihin josta pitäis saada 8€ tunti vitun äpärä

        Samaa ihmettelen.
        Työmies on palkkansa ansainnut. Joku lukiolainen voi vielä pellepalkalla kitkuttaa, mutta aikuinen ihminen jolla on kallis vuokra maksettavana ja muutenkin pitäisi elää, ei tee töitä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. En ainakaan minä.


    • ei v****

      ansaitsen enemmän vuokratyöntekijänä kuin kollegani jotka ovat (ja olleet ainakin 15v) suoraan firman leivissä.

      • jooopassss

        Niin varmaan joo sata varma! et usko edes itse tuota....haloo mene lääkäriii


      • tarvi
        jooopassss kirjoitti:

        Niin varmaan joo sata varma! et usko edes itse tuota....haloo mene lääkäriii

        mennä lekuriin. asia tosi kuin vesi. kk palkkani 2800eur kun taas talon leivissa 2500 eur.neuvottelukysymys.


      • ideihoe
        tarvi kirjoitti:

        mennä lekuriin. asia tosi kuin vesi. kk palkkani 2800eur kun taas talon leivissa 2500 eur.neuvottelukysymys.

        Tosta ei ole kiittäminen vuokrafirmallesi, ja toisaalta vuokrafirmas ottaa vielä siihen omansa päälle, eivät ne sua tappiolla myy. Kaikki muut ehdot sitten on paljon heikompia sulla kun muilla duunareilla, olennaisin niistä irtisanomissuojasi.. Siitä ne onkin valmiita maksamaan, että saavat sut tarpeen mukaan pellolle heti, ilman irtisanomisaikoja sun muita jos niikseen katsovat. Ei muuta kun kannattaa pysytellä hyvissä väleissä ja nuolla vähän persettä, etteiväy potki pois.


      • Marine'
        ideihoe kirjoitti:

        Tosta ei ole kiittäminen vuokrafirmallesi, ja toisaalta vuokrafirmas ottaa vielä siihen omansa päälle, eivät ne sua tappiolla myy. Kaikki muut ehdot sitten on paljon heikompia sulla kun muilla duunareilla, olennaisin niistä irtisanomissuojasi.. Siitä ne onkin valmiita maksamaan, että saavat sut tarpeen mukaan pellolle heti, ilman irtisanomisaikoja sun muita jos niikseen katsovat. Ei muuta kun kannattaa pysytellä hyvissä väleissä ja nuolla vähän persettä, etteiväy potki pois.

        Onpas taas tekstiä. Ihan ensimmäiseksi, en voi yhtyä tuohon vuokrafirmojen haukkumiseen, ainakaan oman kokemukseni pohjalta. Itse hain työharjoittelupaikkaa vuokrafirman kautta ja löysinkin sellaisen hyvin nopeasti. Ja koska asiakasyritys oli käyttänyt vuokrafirmaa, oli ehdokkaitakin vähemmän. Lisäksi minun kanssani keskusteltiin palkan suuruudesta vuokrafirman taholta, he sanoivat, että vastaavissa tehtävissä toimivat saavat yleensä tietyn summan ja ehdottivat, että pyydämme samaa. Tuo sopi minulle, sillä se oli huomattavasti suurempi kuin mitä muut alani opiskelijat saavat ja kyseisen yrityksen muiden työntekijöiden palkkoihin verrattuna erittäin kilpailukykyinen.

        Ja mitä tulee muihin ehtoihin, niin ei pidä paikkaansa sekään, ettäkö ne olisivat huonommat. Täysin samat ovat kuin asiakasyrityksen tavallisillakin työntekijöillä, tämän tiedän tarkalleen, sillä työskentelen sellaisissa tehtävissä, että pääsen näkemään kaiken tämän informaation. Tottakai vuokrafirmoja on joka lähtöön, mutta se on ihan omaa tyhmyyttään, jos suostuu mitä huonompiin ehtoihin.

        Lisäksi edut ovat minulla aivan yhtä hyvät, kuin muillakin. Ja vuokrafirma nimenomaan haluaa, että pysyn töissä pitkään, hehän siitä osansa saavat karsittuaan minut kaikista hakijoista ja hoitaessaan minusta koituvat kulut. Ei siinä ole minusta mitään väärää. Vuokratyö on esimerkiksi opiskelijalle erittäin hyvä mahdollisuus, toki se sitten toisenlaisessa elämäntilanteessa voikin olla huonompi ratkaisu. Mutta ei välttämättä. Meille nimittäin palkattiin pari uutta työntekijää, jotka kyllä tulivat vuokrayrityksen kautta, mutta asiakasyritys siis palkkasi heidät omiksi vakituisiksi työntekijöiksi.

        Kaikilla asioilla on puolensa, mutta onhan työnantajiakin jos jonkinmoisia, osa yrittää riistää kaikki edut ja polkee ehdot sellaisiksi, ettei vuokrafirmoissa ole edes nähty. Joten ei kannata alkaa yleistämään.

        Ja miksi yritykset sitten käyttävät vuokratyövoimaa? Heillä saattaa olla joitain projektiluontoisia töitä, johon tarvitaan apuja, tai muita täysin ymmärrettäviä töitä. Monet yritykset ovat lisäksi kyllästyneet siihen suureen savottaan, minkä uuden työntekijän hakeminen aiheuttaa...hakemuksia tulee satoja ja suurin osa ihan täyttä roskaa. Jos heillä ei ole erillistä rekrytoijaa talossa, on usein parempi palkata vuokrafirma tekemään karsinta ja valitsemaan ehdokkaat haastatteluun - säästyy kallista aikaa. Ja minusta siinä ei ole mitään vikaa, itse ainakin ymmärrän tuon täysin. Ja jos se jotakin niin kamalasti häiritsee, niin älä mene vuokrafirman listoille, sillähän se selviää!


      • mies 30kympissä
        Marine' kirjoitti:

        Onpas taas tekstiä. Ihan ensimmäiseksi, en voi yhtyä tuohon vuokrafirmojen haukkumiseen, ainakaan oman kokemukseni pohjalta. Itse hain työharjoittelupaikkaa vuokrafirman kautta ja löysinkin sellaisen hyvin nopeasti. Ja koska asiakasyritys oli käyttänyt vuokrafirmaa, oli ehdokkaitakin vähemmän. Lisäksi minun kanssani keskusteltiin palkan suuruudesta vuokrafirman taholta, he sanoivat, että vastaavissa tehtävissä toimivat saavat yleensä tietyn summan ja ehdottivat, että pyydämme samaa. Tuo sopi minulle, sillä se oli huomattavasti suurempi kuin mitä muut alani opiskelijat saavat ja kyseisen yrityksen muiden työntekijöiden palkkoihin verrattuna erittäin kilpailukykyinen.

        Ja mitä tulee muihin ehtoihin, niin ei pidä paikkaansa sekään, ettäkö ne olisivat huonommat. Täysin samat ovat kuin asiakasyrityksen tavallisillakin työntekijöillä, tämän tiedän tarkalleen, sillä työskentelen sellaisissa tehtävissä, että pääsen näkemään kaiken tämän informaation. Tottakai vuokrafirmoja on joka lähtöön, mutta se on ihan omaa tyhmyyttään, jos suostuu mitä huonompiin ehtoihin.

        Lisäksi edut ovat minulla aivan yhtä hyvät, kuin muillakin. Ja vuokrafirma nimenomaan haluaa, että pysyn töissä pitkään, hehän siitä osansa saavat karsittuaan minut kaikista hakijoista ja hoitaessaan minusta koituvat kulut. Ei siinä ole minusta mitään väärää. Vuokratyö on esimerkiksi opiskelijalle erittäin hyvä mahdollisuus, toki se sitten toisenlaisessa elämäntilanteessa voikin olla huonompi ratkaisu. Mutta ei välttämättä. Meille nimittäin palkattiin pari uutta työntekijää, jotka kyllä tulivat vuokrayrityksen kautta, mutta asiakasyritys siis palkkasi heidät omiksi vakituisiksi työntekijöiksi.

        Kaikilla asioilla on puolensa, mutta onhan työnantajiakin jos jonkinmoisia, osa yrittää riistää kaikki edut ja polkee ehdot sellaisiksi, ettei vuokrafirmoissa ole edes nähty. Joten ei kannata alkaa yleistämään.

        Ja miksi yritykset sitten käyttävät vuokratyövoimaa? Heillä saattaa olla joitain projektiluontoisia töitä, johon tarvitaan apuja, tai muita täysin ymmärrettäviä töitä. Monet yritykset ovat lisäksi kyllästyneet siihen suureen savottaan, minkä uuden työntekijän hakeminen aiheuttaa...hakemuksia tulee satoja ja suurin osa ihan täyttä roskaa. Jos heillä ei ole erillistä rekrytoijaa talossa, on usein parempi palkata vuokrafirma tekemään karsinta ja valitsemaan ehdokkaat haastatteluun - säästyy kallista aikaa. Ja minusta siinä ei ole mitään vikaa, itse ainakin ymmärrän tuon täysin. Ja jos se jotakin niin kamalasti häiritsee, niin älä mene vuokrafirman listoille, sillähän se selviää!

        Totta hemmetissä vuokratyöehdot ovat huonompia, koko työnvuokraus toiminta on kehitetty sitä varten, että nykyistä työlainsäädäntöä joka rakennettiin aikanaan työntekijän suojaksi voitaisiin kiertää. (Siis miten saadaan työntekijä mahdollisimman halvalla) Vaikka lain mukaan samat ehdot koskevat vuokratyöläistä kun tavallistakin työntekijää, sillä ei ole mitään merkitystä, koska niistä on mahdoton pitää kiinni, toisin kun tavallisessa työsuhteessa. Otetaan esimerkki: Kaverini sairastui 2 viikoksi ja oli palaamassa tämän jälkeen työpaikalle, niin ei otettu enään sinne, vaikka oli ollut jo yli 6kk töissä siellä vuokrafirman kautta. Firmassa sanottiin että sen sen sairasloma haittasi heitä liikaa, mutta viralliseksi syyksi laitettiin asiakastilauksen päättyminen. Tämänlainen toimintatapa ei onnistuisi oikeassa firmassa muuten, kun yt-neuvottelujen kautta ja lisäksi firma ei saisi palkata tilalle ketään 6 kuukauteen. Sen on jo sanonut täällä palstalla ääneen jo useampi yrittäjä, voiko sitä kiistää!!!

        En nyt halua olla sovinisti, mutta vuokrafirmat eivät ole ainut palkkojen polkija, vaan myös naiset. Naiset ovat viimeiset 15 vuotta valittaneet huonoista palkoistaan ja työehdoistaan, mutta todellisuudessa syy on täysin heidän. He suostuvat miestä pienemmillä palkoilla ja ehdoilla kun taas miehet, eivätkä osaa vaatia, vaan pelkästään polkea hintatasoa ja siitä on haittaa koko työväelle. Et taida ymmärtää sitä että et saa euroakaan enempää mitä itse vaadit, tai ammattiliitot ovat sulle puolestasi vaatineet. Jos ei olisi olemassa minimipalkkaa, ja suostuisit tekemään 150 e kuukausi palkalla, voit olla varma että työnantajasi suostuisi siihen.

        Sit vielä kun sanoit. Ja jos se jotakin niin kamalasti häiritsee, niin älä mene vuokrafirman listoille, sillähän se selviää ! Tämä ajatus pitäisi yhä useamman sisäistää, koska vasta silloin siitä on hyötyä myös niille, jotka todella haluaisivat ansaita normaalia palkkaa, normaalissa työssä (me ei saada ikinä tavallista työtä, kohtuullisella palkalla, niin kauan kun tuonlaisia rikkureita on olemassa jotka tekevät sen halvemmalla). Ei ole hyötyä jos ansaitset 5000 euroa kuukaudessa, jos työtä on 8 kuukaudeksi, heti kun joku tarjoutuu tekemään saman 3000 eurolla, se otetaan tilallesi. Ymmärätkö nyt mitä tarkoitan. Mikään muu ei ratkaise tänä päivänä työnantajalle kuin raha, ei se miten taitava, ahkera tai tunnollinen olet.


      • Kokoomuksen äänestäjiä
        mies 30kympissä kirjoitti:

        Totta hemmetissä vuokratyöehdot ovat huonompia, koko työnvuokraus toiminta on kehitetty sitä varten, että nykyistä työlainsäädäntöä joka rakennettiin aikanaan työntekijän suojaksi voitaisiin kiertää. (Siis miten saadaan työntekijä mahdollisimman halvalla) Vaikka lain mukaan samat ehdot koskevat vuokratyöläistä kun tavallistakin työntekijää, sillä ei ole mitään merkitystä, koska niistä on mahdoton pitää kiinni, toisin kun tavallisessa työsuhteessa. Otetaan esimerkki: Kaverini sairastui 2 viikoksi ja oli palaamassa tämän jälkeen työpaikalle, niin ei otettu enään sinne, vaikka oli ollut jo yli 6kk töissä siellä vuokrafirman kautta. Firmassa sanottiin että sen sen sairasloma haittasi heitä liikaa, mutta viralliseksi syyksi laitettiin asiakastilauksen päättyminen. Tämänlainen toimintatapa ei onnistuisi oikeassa firmassa muuten, kun yt-neuvottelujen kautta ja lisäksi firma ei saisi palkata tilalle ketään 6 kuukauteen. Sen on jo sanonut täällä palstalla ääneen jo useampi yrittäjä, voiko sitä kiistää!!!

        En nyt halua olla sovinisti, mutta vuokrafirmat eivät ole ainut palkkojen polkija, vaan myös naiset. Naiset ovat viimeiset 15 vuotta valittaneet huonoista palkoistaan ja työehdoistaan, mutta todellisuudessa syy on täysin heidän. He suostuvat miestä pienemmillä palkoilla ja ehdoilla kun taas miehet, eivätkä osaa vaatia, vaan pelkästään polkea hintatasoa ja siitä on haittaa koko työväelle. Et taida ymmärtää sitä että et saa euroakaan enempää mitä itse vaadit, tai ammattiliitot ovat sulle puolestasi vaatineet. Jos ei olisi olemassa minimipalkkaa, ja suostuisit tekemään 150 e kuukausi palkalla, voit olla varma että työnantajasi suostuisi siihen.

        Sit vielä kun sanoit. Ja jos se jotakin niin kamalasti häiritsee, niin älä mene vuokrafirman listoille, sillähän se selviää ! Tämä ajatus pitäisi yhä useamman sisäistää, koska vasta silloin siitä on hyötyä myös niille, jotka todella haluaisivat ansaita normaalia palkkaa, normaalissa työssä (me ei saada ikinä tavallista työtä, kohtuullisella palkalla, niin kauan kun tuonlaisia rikkureita on olemassa jotka tekevät sen halvemmalla). Ei ole hyötyä jos ansaitset 5000 euroa kuukaudessa, jos työtä on 8 kuukaudeksi, heti kun joku tarjoutuu tekemään saman 3000 eurolla, se otetaan tilallesi. Ymmärätkö nyt mitä tarkoitan. Mikään muu ei ratkaise tänä päivänä työnantajalle kuin raha, ei se miten taitava, ahkera tai tunnollinen olet.

        Juuri näin se vaan menee.

        Vuokratyöläinen kusee omaan sukkaansa.Eikä itse sitä edes tajua.

        Sen lisäksi kusi valuu myös työkaverin sukille.


      • suuria mulkkuja.
        Kokoomuksen äänestäjiä kirjoitti:

        Juuri näin se vaan menee.

        Vuokratyöläinen kusee omaan sukkaansa.Eikä itse sitä edes tajua.

        Sen lisäksi kusi valuu myös työkaverin sukille.

        Ne vain rikastuvat työttömien, opiskelijoiden ja muiden vähempiosaisten työpanoksella. Eivät maksa mitään kunnon palkkaa. Vetävät jokaisesta työtunnista, jonka teet muhkean voiton. Lisäksi ne ovat pilanneet monen alan palkkatason, koska alalla käytetään vain vuokratyövoimaa,
        esim. ravintola-ala on hyvä esimerkki ja sama tauti leviää koko ajan yhä usemmalla alalle. Kenekään ei pitäisi mennä ko. firmoihin töihin, jos ei ole ehdoton pakko, niin ne menis konkurssiin ja työnantajien pitäisi palkata suoraan omat duunarinsa. Toinen vaihtoehto, että lailla kielletään tällaisten orjatyöfirmojen toiminta kokonaan. Olen itse ollut muutamassa alan yrityksessä töissä ja en voi sanoa muuta kuin, että ovat totaalisia mulkkuja ja paskakasoja.


      • kusisukat
        suuria mulkkuja. kirjoitti:

        Ne vain rikastuvat työttömien, opiskelijoiden ja muiden vähempiosaisten työpanoksella. Eivät maksa mitään kunnon palkkaa. Vetävät jokaisesta työtunnista, jonka teet muhkean voiton. Lisäksi ne ovat pilanneet monen alan palkkatason, koska alalla käytetään vain vuokratyövoimaa,
        esim. ravintola-ala on hyvä esimerkki ja sama tauti leviää koko ajan yhä usemmalla alalle. Kenekään ei pitäisi mennä ko. firmoihin töihin, jos ei ole ehdoton pakko, niin ne menis konkurssiin ja työnantajien pitäisi palkata suoraan omat duunarinsa. Toinen vaihtoehto, että lailla kielletään tällaisten orjatyöfirmojen toiminta kokonaan. Olen itse ollut muutamassa alan yrityksessä töissä ja en voi sanoa muuta kuin, että ovat totaalisia mulkkuja ja paskakasoja.

        ja kerätkää ne muhkeet voitot ite, niin ei tarvii itkee.. Marssit kuule www.ytj.fi -> lomakkeet -> osakeyhtiön perustamispaketti ja nimeä paperiin.. sitten vaan käärit sitä muhkeeta voittoa ja asut huvilassa bahamasaarilla.. eikä tarvi olla kusisissa sukissa, kun on varaa ihan puhtaisiin ja virtsakin menee sukan sijasta pisoaariin!

        Ai mitä? Ai et uskalla? Ai ei oo rahaa? Ai ei oo taitoo? Ai ei oo asiakkuuksia? Ai ei oo suhteita? Jos sulla jotain puuttuu niin hanki se.. ei se ole ydinfysiikkaa.. sitä vaan täälä eletään valtion tuilla ja tippa munassa itketään ku raksamies ei tienaakkaan 90000e vuodessa, isi kusetti :(.


      • kusisukat kirjoitti:

        ja kerätkää ne muhkeet voitot ite, niin ei tarvii itkee.. Marssit kuule www.ytj.fi -> lomakkeet -> osakeyhtiön perustamispaketti ja nimeä paperiin.. sitten vaan käärit sitä muhkeeta voittoa ja asut huvilassa bahamasaarilla.. eikä tarvi olla kusisissa sukissa, kun on varaa ihan puhtaisiin ja virtsakin menee sukan sijasta pisoaariin!

        Ai mitä? Ai et uskalla? Ai ei oo rahaa? Ai ei oo taitoo? Ai ei oo asiakkuuksia? Ai ei oo suhteita? Jos sulla jotain puuttuu niin hanki se.. ei se ole ydinfysiikkaa.. sitä vaan täälä eletään valtion tuilla ja tippa munassa itketään ku raksamies ei tienaakkaan 90000e vuodessa, isi kusetti :(.

        tai raketti tiedettä..pitää vaan olla jo luonteeltakin jo synnynnäinen narsisti ja sillä pärjää pitkälle peltoon bemarilla ja itseluottamus on kovempi mitä bemarin pellit..paskoja autoja ja työntekijöitä jotka tippamunassa itkee joutavia..

        Tunnut niin hienolta ihmiseltä,että ei siitä ja sinun kaltaisiltasi enempää tarvitse ajatusta hukata.
        Jos mietit vittuiluna pienessä mielessäsi,niin ehkä sulla hieman hajua mitä sinustakin ajatellaan muissakin,kuin työasioissa.

        Mutta pidä toi,yhtämukavia ihmisiä keräät ympärillesi.


      • Anonyymi
        jooopassss kirjoitti:

        Niin varmaan joo sata varma! et usko edes itse tuota....haloo mene lääkäriii

        No joskus muinoin se oli mahdollista, esim. 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa.
        Homma meni näin esim. atk-alan vuokrafirmassa silloin 2000-luvun alussa.
        KK-palkkaa haluavalle maksettiin 2500€/kk, jossa välitysfirma otti riskin, saako tuolle kaverille töitä, kun komennus loppuu. Eivät ne mitään päivien tai viikkojen keikkoja olleet, koska jo oppiminenkin vei aikaa eikä muutenkaan juuri ollut tarvetta alle 6 kk ajaksi.

        Entinen työkaverini sai sitten siihen aikaan samasta työvoiman vuokrausfirmasta 4000€/kk, kun oli erilaisella sopimuksella, ehkä joku vuoden keikka ja sitten toiselle toimeksiantajalle jne. En tänä päivänä saisi kuin noin 3600€/kk, jos olisin vielä työelämässä samalla toimialalla, mutta atk-osastolla vakituisena atk-suunnittelijana ja ohjelmoijana myös. Siinä on kaikki ikälisät mukana. Palkat alkoivat nousta tyypillisesti vain jotain 30€/kk 2000-luvun alussa.


    • mitä vielä

      tessiä jossa sanotaan että työvoimantarpeesta tai miten olikaan johtuva irtisanottu on otettava töihin eikä mitään uutta.tässähän onristiriita. syrjimistä?

    • Hitsarin

      Oon samaa mieltä että tuollaiset vitun välistävetäjät ois pitänyt hukuttaa ensimmäiseen pesuveteen.

    • chinchan

      Jos tämä ensimmäinen ja voi olla että on myös viimeinen vuokrafirma missä nyt olen edes yrittäisi kiertää lakia jollain tavalla niin nostaisin metelin.

      Työsopimukset aina pyydän kirjallisena kotio jotta voin tarkastuttaa sen ihmisellä joka mulle sanoo että allekirjoitanko vai en allekirjoita.

    • kunhanMietiskelen

      Jos kokee että on tullut huijatuksi tms. niin eikö siitä voi ilmoittaa/kysyä hebkilöstöpalveluyritysten liitolta vai onko se liittokin muka yhtä kyseenalainen kuin itse yritykset?

    • Anonyymi

      Nykyajan orjakauppaa, eikö tuo täytä jo riiston määritelmän?
      Kaikki vokrafirmat pitäisi lakkauttaa ihmisoikeusrikoksena ja kaikki orjakauppiaat on vietävä oikeuteen tuomitataviksi kuten Natsit aikoinaan.

    • Anonyymi

      Nykyään kun tahtoo olla vain tätä lyhytaikaista vuokratyötä tarjolla niin ei siellä töissä kannata sukkaa kuluttaa enempää kuin on pakko. Itse ainakin olen ollut ihan tyytyväinen kun tekee vain sen 26-viikon keikan töitä ja lomailee sitten keikkojen välissä sen 400pv mitä ansiosidonnainen kestää. Näin se homma nykyään vain menee ei kannata mistään pitkästä työurasta haaveillakkaan.

      • Anonyymi

        Odotas kun ikää tulee tarpeeksi niin et kelpaa edes siihen paskaduuniinkaan ja putoat työmarkkinatuelle, onko sitten kivaa?


    • Anonyymi

      Eila kaisla oli paska firma, välttäkää tätä
      puljua.

    • Anonyymi

      on...pitää olla oma auto ,oma kortti.....kulut menee omaan autoon...ja käyt työssä niin että maksat omasta työstä..kohta ollaan kaikki karenssissa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe