STUDENTWORK!

paskanjauhannan makua.

Ihan vaan neuvoksi jos meinaa mennä sinne haastatteluun niin kannattaa kysyä onko se työpaikka vielä auki. On meinaan itselle ja tutuille tehty niin että pyydetään edellisenä iltana haastatteluun ja sitten kun menee seuraavana päivänä niin OHO eihän siellä mitään työpaikkoja enää ole. Vähän jää sellanen kiitti V*tusti olo.

30

9775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mol pullollaan

näitähän riittää, kattelin kanssa studentworkin ilmoitusta mollissa. Kovasti haetaan osaavaa ja pätevää korkeakoulun käynyttä jne, jne... Ja firman nimi on vapaastisuomennetuna: "koululaistyötä" (=studentWork).

ps . onks tämä student work joku vuokravälistävet.. ehh, siis vuokratyöyritys?

• Velma

Mä en ole kovin montaa paikkaa sieltä hakenut. Mutta olisin joskus viime vuonna päässyt yhteen haastatteluun, mutta en mennyt, niin en tiedä miten siinä olis käynyt.

Keväällä hain kuitenkin oman alan kesäpaikkaa niiltä. Haastatteluun kutsuttiin seuraavaksi päiväksi, soitto tuli puol tuntia hakemuksen laiton jälkeen. Se haastattelija lupasi ilmoittaa mulle seuraavalla viikolla joka tapauksessa että pääsin sinne tai en eikä ole vieläkään kuulunut mitään. Ketuttaa tollanen lupailu. Varsinkin kun siis jo se eka haku oli olevinaan "kiireellinen" ja silti ne laittoi sille haulle jatkoa vielä kahteen kertaan. Olis sit ottaneet mut, jos sillä toisella firmalla oli kiire.

• Karfkarf

Tulin itse etsimään vähän mielipiteitä kyseisestä lafkasta. Olen nimittäin itsekin sinne rekisteröitynyt ja huomannut, että vaikka kuinka laittaa hakemusta (hyvin kirjoitettua yms.), niin mitään ei tapahdu. Vähän sama linja tuntuu olevan academicworkillä. Tulisi edes joku vahvistus, että ovat saaneet sähköpostin niin tietäisi, että on mennyt perille.

• töitä tekevä
        Karfkarf kirjoitti:

Tulin itse etsimään vähän mielipiteitä kyseisestä lafkasta. Olen nimittäin itsekin sinne rekisteröitynyt ja huomannut, että vaikka kuinka laittaa hakemusta (hyvin kirjoitettua yms.), niin mitään ei tapahdu. Vähän sama linja tuntuu olevan academicworkillä. Tulisi edes joku vahvistus, että ovat saaneet sähköpostin niin tietäisi, että on mennyt perille.

Itse työskentelen tällä hetkellä molemmilla kyseisistä firmoista. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen, toisen leivissä "vaki hommaa" ja toisen leivissä keikka hommaa. Mielestäni yrityksissä ei ole moittimisen sijaa. Itse hain esimerkiksi Academicin kautta kolme kertaa joista kolmas tärppäsi. Sen jälkeen olenkin ollut jatkuvasti. Kyllä työ tekijänsä löytää...

• vastavalmistunut
        töitä tekevä kirjoitti:

Itse työskentelen tällä hetkellä molemmilla kyseisistä firmoista. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen, toisen leivissä "vaki hommaa" ja toisen leivissä keikka hommaa. Mielestäni yrityksissä ei ole moittimisen sijaa. Itse hain esimerkiksi Academicin kautta kolme kertaa joista kolmas tärppäsi. Sen jälkeen olenkin ollut jatkuvasti. Kyllä työ tekijänsä löytää...

Itsekin ajattelin kysyä samaa tästä puljusta. Hain itse nyt sinne yhteen tehtävään ja mut kutsuttiin haastatteluunkin. Mulle jäi ihan hyvä ja positiivinen mielikuva niistä. Soittivat aika nopeesti sen jälkeen kun laitoin hakemuksen menemään, ja olivat mukavia haastattelussakin. Mutta saa siis nähdä miten hoitavat tämän jälkeen...laitan sitten tähän updeitteja ;)

• Wippii :)

Mm. yllämainituista syistä johtuen on perustettu vuonna 2009 yritys, joka oikeasti palvelee työnhakijoita ja yrityksiä. Lupauksista pidetään kiinni ja "vanhoja hakijoita" ei ikinä unohdeta. (elleivät he niin pyydä). Mikään ei jää epäselväksi, palkat maksetaan ajoissa ja ilman mitään vedätystä.

Kun haet työpaikkaa tositarkoituksella, toivomme että tutustut kymmeniin työpaikkoihin joita kauttamme on jatkuvasti tarjolla. kiitos :)

TERVEISIN:
      ****WIPPII WORK OY***

• wippii :)

www.wippiiwork.com

• Velma/

No, eipä kokemus mulla Wippiiworkista ollut yhtään parempi, vaikka ensivaikutelma olikin hyvä. "Kyllä me sulle jotain töitä löydetään varmasti", sanoi haastattelija. No, eipä ole kuulunut mitään sieltäkään sitten pariin vuoteen.

• ei, ei, ei, ei...

Sen verran täytyy antaa kritiikkiä, että edes kännykkäaikakaudella ei ketään saa kiinni. Jos yrität firmaan soittaa, kukaan ei vastaa. Kaikki puhelut tuntuvat menevän suoraan vastaajaan. Enkä minäkään voi olla puhelin kourassa 24/7. Minullakin on oltava mahdollisuus esim. käydä p*skalla ilman, että päivystän puhelin kourassa koko ajan. Meni tämän takia nyt sitten työpaikka jollekin muulle, jee jee. Voi v*ttu.

• ei toista kertaa

Heh,mulla tais olla niin,että koko paikkaa ei ollutkaan.

• Ei pahaa sanaa

Mulla kaikki on sujunut kuin vettä vaan. Yhden kunnon hakemuksen laitoin, menin haastatteluun ja sain paikan. Minulle annettiin tarkat ohjeet missä toimisto sijaitsee ja mitä työtehtävä(t) pitävät sisällään. Ja mä en pitänyt yhteyttä sinne, vaan he pitivät koko ajan yhteyttä muhun.

Ps. Selailin studentworkin sivuja ja siellä sanotaan, että tarjotaan työtä opiskelijoille tai vastavalmistuneille (korkeakoulu on opiskelua ja sieltä voi myös siis valmistua)... Mol pullollaan nimimerkille ihan tiedoksi vain.

Pps. En ole studentworkin työntekijä enää millään tasolla ja se vain siksi että olen muissa tehtävissä.

• opiskelija

Minäkin olin StudentWorkilla hetken töissä. Hain paikkaa ja kutsu haastatteluun tulikin pian. Olen ollut myös parissa muussa firmassa vuokratyöntekijänä ja annan plussaa StudenWorkin tavasta käydä työsopimukset läpi. Mikään ei jäänyt epäselväksi työsopimusta allekirjoitettaessa.

Miinuksen annan siinä että töiden loputtua laitoin sähköpostia Studentworkin yhteyshenkilööni, joka ei koskaan siihen vastannut.

Mutta todennäköisesti tulen hakemaan firman kautta töitä kun taas niitä opiskelun ohella kerkeän.

• studenttilainen

sen verran voin kritisoida, että palkka ei välttämättä aina päädy tilille ilman että joutuu perään soittelemaan.

• Palkkaongelmia

Tähän olen itsekin törmännyt. Muunmuassa mulukorvaukset maksetaan överisti myöhässä... Suosittelen myös kaikkia käymään palkkakuitit läpi tarkasti, mikäli työskentelee Studenworkillä. Itse sain taistella pitkään ennen kuin suostuivat maksamaan palkasta puuttuneet rahat.
        Muutamasta vuokratyöfirmasta on kyllä todella positiivisia kokemuksia, mutta Studentworkin listoille en mene enää koskaan. Se on varma!

• Palkkaongelmia
        Palkkaongelmia kirjoitti:

Tähän olen itsekin törmännyt. Muunmuassa mulukorvaukset maksetaan överisti myöhässä... Suosittelen myös kaikkia käymään palkkakuitit läpi tarkasti, mikäli työskentelee Studenworkillä. Itse sain taistella pitkään ennen kuin suostuivat maksamaan palkasta puuttuneet rahat.
        Muutamasta vuokratyöfirmasta on kyllä todella positiivisia kokemuksia, mutta Studentworkin listoille en mene enää koskaan. Se on varma!

"Muunmuassa kulukorvaukset"

• kannattaa unohtaa

Johan he vinoilee työpaikkailmoituksissakin.

• InnokasTyöntekijä

Kyllä vit..... Hain töihin ja pitivät haastattelun, lupailivat kuuta taivaalta ja että paikka on sinun, kuulostat oikealta tähän työhön yms. Kävin kuitenkin vielä haastattelussa itse työpaikassa, jonne oli siis tarkoitus mennä SW:n kautta. Siellä samat sävelet, olen kuulemma juuri oikea hlö töihin ja jäi hyvä kuva. Lupasivat ilmoittaa mikäli saan työpaikan parin päivän sisällä... Tiedä sitten kun itse käsitin "pari päivää" n. 2-3pv? Taitaa heillä käsitys olla ääretön kun vielä kuukaudenkaan jälkeen kuulunut mitään ja kehenkään et yhteyttä saa.. Turhauttaa hakea töihin ja jos vielä puoliksi lupaavat... Ja sitten odotella vastausta jota ei koskaan tullutkaan!

• Anna 84
        InnokasTyöntekijä kirjoitti:

Kyllä vit..... Hain töihin ja pitivät haastattelun, lupailivat kuuta taivaalta ja että paikka on sinun, kuulostat oikealta tähän työhön yms. Kävin kuitenkin vielä haastattelussa itse työpaikassa, jonne oli siis tarkoitus mennä SW:n kautta. Siellä samat sävelet, olen kuulemma juuri oikea hlö töihin ja jäi hyvä kuva. Lupasivat ilmoittaa mikäli saan työpaikan parin päivän sisällä... Tiedä sitten kun itse käsitin "pari päivää" n. 2-3pv? Taitaa heillä käsitys olla ääretön kun vielä kuukaudenkaan jälkeen kuulunut mitään ja kehenkään et yhteyttä saa.. Turhauttaa hakea töihin ja jos vielä puoliksi lupaavat... Ja sitten odotella vastausta jota ei koskaan tullutkaan!

Itselläni samankaltainen kokemus. :/ Kuten viestiketjussa mainitaankin jo aiemminkin, on henkilökuntaan myös erittäin vaikea saada yhteyttä! Puheluihin ei vastata ja sähköposteihinkin vain jos jaksetaan. Ihme firma! En suosittele!!

• Pysy kaukana
        Anna 84 kirjoitti:

Itselläni samankaltainen kokemus. :/ Kuten viestiketjussa mainitaankin jo aiemminkin, on henkilökuntaan myös erittäin vaikea saada yhteyttä! Puheluihin ei vastata ja sähköposteihinkin vain jos jaksetaan. Ihme firma! En suosittele!!

Aivan samanlaiset kokemukset täälläkin kyseistä firmasta. Myös samat haut ovat heidän sivuilla parhaimmillaan vuodenkin. Luulisi siinä ajassa löytävän työntekijän, jos paikka olisi oikeasti haussa.

• ei se nyt niin huano

Itse oon studentin kautta ollut kolmessa eri paikassa hommissa eikä kyllä mistään ole pahaa sanomista. Kaikki toimi kuten pitääkin.

Toki voi olla jos paikka täytetään heti kun löytyy ,että väkeä pyydetään haastatteluun mutta työnantaja ehtiikin hyväksymään jo jonkun toisen. En nyt pitäisi karmeana tappiona jos töitä kerran on etsimässä. Oon siis hakenut kahta paikkaa ite ja yhteen pyydettiin cv:n perusteella haastatteluun.

Mielestäni parempia paikkoja studentin kautta saa kun esim vmp:n

• sw=epäluotettava

Yhdyn kaikkiin "negatiivisiin", eli todenmukaisiin kommentteihin. Itse kävin haastattelussa muutama kuukausi sitten. Haastattelu meni omasta puolestani hyvin, mutta haastattelijasta jäi epäammattimainen kuva. Mukava tyttö kyllä, mutta hieman epäammattimainen. Jäi sellainen olo, ettei tämän firman varaan kannata työpaikan löytymistä jättää. Ja oikeassa olin! Haastattelun jälkeen olen yrittänyt soittaa useita kertoja, mutten ole tavoittanut yhteyshenkilöäni tai muitakaan.Uskomattoman huonoa palvelua! Työntekijöistähän he rahansa tienaavat. Kaksi viikkoa tuon "turhan" haastattelun jälkeen otin yhteyttä toiseen vuokratyöfirmaan (Barona) ja sain työpaikan 6 päivän päästä ensimmäisestä haastattelusta. Kaikki on sujunut mallikkaasti ja heidät tavoittaa aina tarvittaessa. Mitään ongelmia ei ole ollut ja palkka tulee aina ajallaan. Suosittelen kaikkia muitakin työnhakijoita kääntymään jonkun toisen kuin SW puoleen, mikäli oikeaa työpaikkaa etsitte. Kuulin myös ystävältäni joka on työskennellyt vuosi sitten SW.n kautta, ettei palkan maksukaan suju heiltä moitteettomasti. Olen siis enemmän kuin tyytyväinen etten päätynyt heidän leiriinsä! Tsemppiä kaikille työn hakuun ja välttäkää tuota välitysfirmaa!!

• piotrek3

Kerran olin haastiksessa. Eivät ilmoittaneet että paikka oli täytetty jo, sinne pitää ilmeisesti itse soitella ja tivata.

Ja kun mun tiedot oli siellä, niin se mitä sitten tarjottiin oli helvetin raskasta muutto/purkuhommaa 10 euroa/tunti palkkauksella kertakeikkana. Eli käyt lyömässä paikat paskaksi joku sunnuntai ja saat käteen joku 60 euroa.

Jee.

• yrittäjäXY

Yrityksemme palkkasi aikoinaan muutamia työntekijöitä ja StudentWorks onnistuivat kusettamaan kunnolla soppari papereissa ja ahdistelivat pitkää erästä työntekijää mm. vaativat tietää omistajien henkilökohtaisia rahallisia tietoja. Ja muiden työntekiöiden tilannetta ja jopa että ollemmeko palkkaamassa muita kautta ihmisiä töihin kun heidän.
      Todella epäammattimaista käytöstä heiltä, pakko kyllä suositella kaikkia yrityksiä välttämään tätä StudentWork Sharper Oy (1937763-3).

• Korkki kiinni

Toivon mukaan et hoida yrityksessänne markkinointia, tai mitään muuta mihin liittyy kirjallinen ilmaisu...

• isläinen

Minulla ei ole pahaa Studentworkista, palkka tulee ajallaan, aina vastataan puhelimeen ja soitetaan takaisin, tarjoavat usein töitä tekstarilla tai soittamalla.. en tiedä mistä se johtuu, ehkäpä minusta = olen hyvä työntekijä. :D

• asdduunia

Itellä samanlaisia kokemuksia studentilta.

• VitMP

ÄLKÄÄ VAAN MENKÖ TÄHÄN HALPAAN!

Olen ollut kyseisessä firmassa 3kk. Palkat tulee miten sattuu, henkilökunta aivan kujalla perusasioista. Tuntuu kun sitä itse FIRMAA pyörittäis jotkut ekanluokan ammattikouluopiskelijat.

Täyttä shaibaa siis. En malta odottaa että puolivuotta kuluu ja pääsen sinne firmaan töihin kirjoille, millä tällä hetkellä työskentelen.

• heppu7

Itselle olisi nyt tiedossa kuukauden mittainen pesti StudentWorkin kautta. Hieman epäilyttää, että uskaltaako mennä, koska jo tähän mennessä ollut hieman puutteita.

1. Studentworkilta soitettiin ja kutsuttiin haastatteluun. Sovittiin kellon aika. Lupasi laittaa sähköpostiin tarkemmat yhteystiedot ja varmistuksen haastattelusta.
      -> sähköposti ei kuulunut. Sen päivän aamuna joksi haastattelu oli sovittu soitin studentille ja kysyin s-posti. "Oli unohtunut"

2. Soittivat ja sanoivat, että pääsisi jatkohaastatteluun yritykseen minkä paikkaa olin hakenut. Taas sovittiin kellonaika ja lupasivat laittaa viestillä tarkemmat tiedot samanpäivän aikana.
      -> viestiä ei ole kuulunut...

Uskaltaakohan tuonne mennä töihin ollenkaan, jos palkanmaksun ja muiden asioiden hoitaminen on yhtä retuperällä, kuin sovittujen viestien lähettäminen.....

• kyrpiintynyt

juu ei kannata mennä tuon firmankautta töihin, sopparin kirjotuksessa sanoovat toista ja sitte ku tulee palkanmaksun aika nii hupsista ku muutellaanki sanomisia et palkka tuleeki 2 osas vaikka työsuhde päätty ennen ku ekaa tiliä edes saat. minun käsityksen mukaan tälläses tilantees pitäisi tulla kerralla koko roska maksuun eikä kahdessa osassa välittämättä palkan maksupäivistä! ja niin itselle annettiin ymmärtää haastattelussa ja sopimuksen kirjoutuksen yhteydessä..

• patkatyolainen

Kaikilla vuokrafirmoilla sama konsti. Pannaan olemattomia työpaikkoja mol sivuille ja sitten haastatellaan ja aletaan myymään eteenpäin vaihtelevalla menestyksellä. ÄLKÄÄ MENKÖ TÄHÄN HALPAAN!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2999
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe