Holtiton seksikäyttäytyminen:/

-halpahuora-

Minun pitkähkö seksisuhteeni päättyi nyt tasan kaksi kuukautta sitten. Kyseinen suhde oli kestänyt jo puolisen vuotta ja tapailtiin lähes päivittäin, mutta ainoastaan seksin merkeissä. Kyseessä oli ensimmäinen mies, jonka kanssa harrastan seksiä. Nyt jälkeenpäin sanottuna voin kai sanoa olleeni jollain tasolla ihastunut mieheen...

Minulla on ollut niin ikävä tätä seksisuhdettani, että tuntuu, että olen menettänyt täysin oman harkintakykyni. Viikonloppuni menevät siihen, että menen baariin ja juon itseni ihan sekaisin ja lopulta löydän itseni jonkun miehen kanssa naimasta jossain pusikossa. Ehkäisynkin olen kokonaan unohtanut. Näitä kertoja on ollut nyt kolme ja minulla on erittäin syyllinen olo. Tiedän, että teen kaiken tämän vain, koska minulla on niin pirun ikävä ollut vakituista seksikumppaniani.... ja ehkä haen jonkinlaista hyväksyntää nyt seksin kautta. Huomaan, että vertaan kaikkia tähän vakipanooni...kukaan ei yllä hänen tasollensa. Valitettavasti se mies löysi uuden naisen.

Mitä teen, että tälläinen loppuu? En osaa selvästinkään sanoa ei. Jos lopetan alkoholin juomisen, niin olen erittäin kuiva ja jäykkä baarissa, mutta heti saatuani hieman virvoiketta olen jo huomattavasti rennompi-liiankin rento. Ja baariin on kuitenkin aina melkein pakko päästä, sillä siellä tapaa kaikkia ihmisiä joita muuten ei näy ja ystäväni joutuisi mennä yksin.

Nyt sanotte likaiseksi huoraksi - turhaan, sillä sellainen olo muutenkin. En vain tahdo muuta kuin vakisuhteeni takaisin. Sen tutun ja turvallisen. Valitettavasti en voi saada sitä enää.

Tahdon vain läheisyyttä... mistä haen sitä, sillä en voi jatkaa tätä elämäntapaa enää? Olenko tuomittu kuolemaan likaisena huorana?

Itken tällä hetkellä, näppäimistö ihan pisaroissa. Ikinä ei saa ihastua vakipanoonsa. En vain tahdo olla näin holtiton seksikäyttäytyjä...

apua oikeesti

27

2682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3 <3

      tykkäät lukea niin suosittelen Salme Blomster, kosketus, Tommy Hellsten, Saat sen mistä luovut tai elämän paradoksit, Seppo Jokinen, Rikotusta eheä-kirjoja, niistä vois olla apua!

      toinen asia..tämä tuli mieleen Raamatusta:
      Joh. 8 luku
      Varhain aamulla hän tuli taas temppeliin. Hänen luokseen kerääntyi ihmisiä suurin joukoin, ja hän istuutui ja opetti heitä.
      3 Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen
      4 ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa.
      5 Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?"
      6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."
      8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
      9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.* Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. [Useissa käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "koska he omassatunnossaan tiesivät olevansa syyllisiä".]
      10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"
      11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."

      • ap.

        Purskahdin itkuun kun luin viestisi, aivan ihana. Nyt en vain pysty lopettamaan tätä itkemistä:,) Täytyy sanoa, että tuollainen raamatullinen vastaus tuo kyllä kaikista eniten apua tähän tilanteeseen. Ei oikein auta vaikka kuka sanoisi, että: "that's life and shit happens!"


        Mutta kai tässä on henkiset tuskat kaikista pahimmat... Löydänkö koskaan sitä oikeaa, kun minulla on tälläinen tausta...


      • <3 <3
        ap. kirjoitti:

        Purskahdin itkuun kun luin viestisi, aivan ihana. Nyt en vain pysty lopettamaan tätä itkemistä:,) Täytyy sanoa, että tuollainen raamatullinen vastaus tuo kyllä kaikista eniten apua tähän tilanteeseen. Ei oikein auta vaikka kuka sanoisi, että: "that's life and shit happens!"


        Mutta kai tässä on henkiset tuskat kaikista pahimmat... Löydänkö koskaan sitä oikeaa, kun minulla on tälläinen tausta...

        Kellään ei ole täydellinen menneisyys!
        Osaat varmasti ymmärtää muita samas tilantees olevia, voit ehkä olla joskus jollekin tukena etkä oo heti tuomitsemassa.
        Itse löysin elämäni miehen kun rukoilin sitä! Ollaan pian oltu 10v yhdessä :) Suosittelen suakin kokeilemaa rukousta!

        Suosittelen sulle myös Salme Blomster, Rukousmatka minuuteen-kirjaa, siinä on joka päivälle mietelmä. Esim. tän pvän: Herra, olisiko jo aika hypätä massasta, heiluttaa omaa lippua ja huutaa: "Tässä minä olen! Tälläinen minä olen!" Haluan päästää irti turhautuneisuudestani ja itsesäälistä, joka johtuu pelosta olla erilainen. Jos olisit tarkoittanut meistä kaikista samanlaisia, olisit luonut meidät sellaisiksi. Ja miksi sitten olisit oikeastaan luonutkaan muita kuin Eevan ja Aadamin?


      • Vaikka olet pilalla
        ap. kirjoitti:

        Purskahdin itkuun kun luin viestisi, aivan ihana. Nyt en vain pysty lopettamaan tätä itkemistä:,) Täytyy sanoa, että tuollainen raamatullinen vastaus tuo kyllä kaikista eniten apua tähän tilanteeseen. Ei oikein auta vaikka kuka sanoisi, että: "that's life and shit happens!"


        Mutta kai tässä on henkiset tuskat kaikista pahimmat... Löydänkö koskaan sitä oikeaa, kun minulla on tälläinen tausta...

        voit kelvata vielä maahanmuuttajalle tai esim. entiselle vangille, myös muuhun kuin seksiin. Kunhan vain ymmärrät oman tasosi, etkä yritä normaaleja fiksuja miehiä, jotka tuskin kaltaistasi hutsua voisivat hyväksyä. Yleisesti kait mielletään, että nainen on pysyvästi pilalla, jos on antanut sisäiselle lutkalleen vallan.


      • <3 <3
        Vaikka olet pilalla kirjoitti:

        voit kelvata vielä maahanmuuttajalle tai esim. entiselle vangille, myös muuhun kuin seksiin. Kunhan vain ymmärrät oman tasosi, etkä yritä normaaleja fiksuja miehiä, jotka tuskin kaltaistasi hutsua voisivat hyväksyä. Yleisesti kait mielletään, että nainen on pysyvästi pilalla, jos on antanut sisäiselle lutkalleen vallan.

        Joh. 7:24
        Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Luuk. 6:37
        "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

        Jer. 29:11
        Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

        Jes. 55:8-9
        -- Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella

        Sef. 3:17
        Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.


      • <3 <3
        <3 <3 kirjoitti:

        Joh. 7:24
        Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Luuk. 6:37
        "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

        Jer. 29:11
        Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

        Jes. 55:8-9
        -- Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella

        Sef. 3:17
        Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, hän on voimallinen, hän auttaa. Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessaan hän tekee sinut uudeksi, hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.

        tällänen Raamatunkohta tuli vielä mieleen:

        Luukas 18
        Fariseus ja publikaani
        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.
        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]


      • ap.
        <3 <3 kirjoitti:

        tällänen Raamatunkohta tuli vielä mieleen:

        Luukas 18
        Fariseus ja publikaani
        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.
        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
        13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]

        Näitä on todella ihana lukea:)

        Mistä oikein löydät näitä? tahtoisin lukea tämäntyylisiä tarinoita enemmänkin, mutta en jaksaisi alkaa raamattuakaan kahlaamaan läpi, vaikka hyödyllistä toki sekin;) Eli onko netissä jotain sivustoa, jossa näitä voisi lueskella?


      • <3 <3
        ap. kirjoitti:

        Näitä on todella ihana lukea:)

        Mistä oikein löydät näitä? tahtoisin lukea tämäntyylisiä tarinoita enemmänkin, mutta en jaksaisi alkaa raamattuakaan kahlaamaan läpi, vaikka hyödyllistä toki sekin;) Eli onko netissä jotain sivustoa, jossa näitä voisi lueskella?

        haen näitä Raamattuhaulla, muistan jonku Raamatunpaikan ja sit haen jollain sanalla sitä, ei oo kyl aina helppo muistaa mitä sanoja jossain kyseises jakees on ja missä muodossa mut laitan sulle pari linkkiä joissa käyn ekas käytetään uutta Raamatun käännöstä ja tokas vanhaa.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        https://www.koivuniemi.com/flash/index.html

        Kirjoita vaan joku hakusana niin saat kaikki jakeet joissa on kyseinen sana tai voit hakea tiettyä Raamatunpaikkaa.

        Tuli mieleen kyl eräs nettisivu jossa voi kuunnella maksutta yksittäisiä Raamattu kannesta kanteen -ohjelman opetusosuuksia. Klikkaat vain mistä kirjasta haluat kuunnella minkäkin pätkän, itse tykkään kuunnella noita aina joskus. Koita käydä kuuntelees :)

        http://www.rkk-sansa.net/


      • Anonyymi
        Vaikka olet pilalla kirjoitti:

        voit kelvata vielä maahanmuuttajalle tai esim. entiselle vangille, myös muuhun kuin seksiin. Kunhan vain ymmärrät oman tasosi, etkä yritä normaaleja fiksuja miehiä, jotka tuskin kaltaistasi hutsua voisivat hyväksyä. Yleisesti kait mielletään, että nainen on pysyvästi pilalla, jos on antanut sisäiselle lutkalleen vallan.

        Herran Jestas mitä soopaa. On hienoa kun nainen löytää sisäisen narttunsa. Nauti seksistä, älä häpeä sitä. Et ole ketään miestä varten,olet itseäsi varten. Iloitse nautinnosta, se tuo sinulle voimaa olla oma itsesi.


      • Anonyymi

        Jumala se piti tähänkin tuputtaa. Samaa luokkaa kuin joulupukki. Toki ihminen saa minun puolesta uskoa mihin tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran Jestas mitä soopaa. On hienoa kun nainen löytää sisäisen narttunsa. Nauti seksistä, älä häpeä sitä. Et ole ketään miestä varten,olet itseäsi varten. Iloitse nautinnosta, se tuo sinulle voimaa olla oma itsesi.

        Osin samaa mieltä, mut kyl se menneisyys on riippana. Ajan kanssa totuus paljastuu ja saa olla vahvat tunteet välissä, et kantaa kaiken menneen? Tosin, jos molemmilla on painolastia niin ymmärryskin löytyy helpommin? Itselläni ei ole ja olen ehkä siksikin keskimääräistä ehdottomaksi näissä.


    • mukaan..

      Järki mukaan...eikö sulle ihan tosissaan ole tullut sellaista oloa että nyt on pakko pysähtyä tai tässä käy huonosti? Olen itse mies mutta minulle tuli tuo "stoppi" tänä kesänä, aikani juoksin ja muutama viikko sitten pysähdyin ja mietin että ei jumalaut. tässä ei ole mitään järkeä. Suoraan sanottuna ei ole tehnyt mieli naista eikä baaria sen jälkeen, rajansa ilmeisesti kaikella.

      • ap.

        Stoppi tuli ja siksi kirjoitan tänne. Tuota holtittomuutta on siis jatkunut 2kk ja nyt vasta pursuaa korvista ulos tälläinen. Ei tämä ole minua.

        Mulla on nyt kyllä vähän sama. Ei tee kyllä mieli yhtään miestä eikä kyllä baariakaan, kun tietää taas mihin se johtaa...


      • aika..
        ap. kirjoitti:

        Stoppi tuli ja siksi kirjoitan tänne. Tuota holtittomuutta on siis jatkunut 2kk ja nyt vasta pursuaa korvista ulos tälläinen. Ei tämä ole minua.

        Mulla on nyt kyllä vähän sama. Ei tee kyllä mieli yhtään miestä eikä kyllä baariakaan, kun tietää taas mihin se johtaa...

        Jep, aika kertoo mitä tapahtuu. Toisaalta se on hienoa että uskalsi tehdä ihan niinkuin tahtoo, mutta toisaalta nyt kun sen on tehnyt, niin tietää että olis voinut jättää väliinkin...aivan posketonta riskin ottamista. Yksi asia vähemmän listalla mitä pitää tehdä ennenkuin kuolee...toivottavasti vanhana. Mä vähän luulen että minun osalta tämä homma oli tässä, seurustelu ja perheen perustaminen seuraavaksi kiitos.


      • Vastuuntuntoinen
        ap. kirjoitti:

        Stoppi tuli ja siksi kirjoitan tänne. Tuota holtittomuutta on siis jatkunut 2kk ja nyt vasta pursuaa korvista ulos tälläinen. Ei tämä ole minua.

        Mulla on nyt kyllä vähän sama. Ei tee kyllä mieli yhtään miestä eikä kyllä baariakaan, kun tietää taas mihin se johtaa...

        Voi kuulostaa vähän tylyltä, mutta lopeta tuo säälin kerjääminen ja ota vastuu itsestäsi! On ihan ymmärrettävää että olet surullinen yms, mutta on ihan hemmetin typerää kerjätä jotain sääliä typerillä ja vastuuttomilla teoilla.

        Sinä itse olet vastuussa itsestäsi. Jos sinä saat jonkun taudin harrastettuasi seksiä ilman ehkäisyä tai tulet vahingossa raskaaksi, niin siitä et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi. Se ei ole entisen vakipanon syy, eikä kenenkään täällä juttujasi lukevan syy. Sinä itse päätät miten typerästi toimit ja kuinka paljon sitä viinaa juot. Muista että voit hyvin joutua myös väkivallan kohteeksi kun juot itsesi melkein tiedottomaan tilaan ja lähdet tuntemattomien matkaan. On vähän hemmetin typerää toimia vastuuttomasti ja sen jälkeen heittäytyä marttyyriksi ja kerjätä sääliä.

        Olet aikuinen ihminen, kanna siis itse vastuu tekemisistäsi. Se ei ole kenenkään muun syy, jos sinä humalaspäissäsi pilaat elämäsi.

        Jos kerran olet vielä niin kiinni siinä vakipanossasi että joudut sen takia hakemaan huomiota seksillä, niin ehkä olisi parempi pitää taukoa baareilusta ja toipua ihan rauhassa? Ei tuo tuntemattomien miesten kanssa paneminen näköjään oloasi ainakaan paranna?

        Ota aikaa topimiseen ja lopeta hölmöily ennen kuin tapahtuu jotain vakavempaa. Jokainen on itse vastuussa omasta elämästään.


      • ap.
        Vastuuntuntoinen kirjoitti:

        Voi kuulostaa vähän tylyltä, mutta lopeta tuo säälin kerjääminen ja ota vastuu itsestäsi! On ihan ymmärrettävää että olet surullinen yms, mutta on ihan hemmetin typerää kerjätä jotain sääliä typerillä ja vastuuttomilla teoilla.

        Sinä itse olet vastuussa itsestäsi. Jos sinä saat jonkun taudin harrastettuasi seksiä ilman ehkäisyä tai tulet vahingossa raskaaksi, niin siitä et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi. Se ei ole entisen vakipanon syy, eikä kenenkään täällä juttujasi lukevan syy. Sinä itse päätät miten typerästi toimit ja kuinka paljon sitä viinaa juot. Muista että voit hyvin joutua myös väkivallan kohteeksi kun juot itsesi melkein tiedottomaan tilaan ja lähdet tuntemattomien matkaan. On vähän hemmetin typerää toimia vastuuttomasti ja sen jälkeen heittäytyä marttyyriksi ja kerjätä sääliä.

        Olet aikuinen ihminen, kanna siis itse vastuu tekemisistäsi. Se ei ole kenenkään muun syy, jos sinä humalaspäissäsi pilaat elämäsi.

        Jos kerran olet vielä niin kiinni siinä vakipanossasi että joudut sen takia hakemaan huomiota seksillä, niin ehkä olisi parempi pitää taukoa baareilusta ja toipua ihan rauhassa? Ei tuo tuntemattomien miesten kanssa paneminen näköjään oloasi ainakaan paranna?

        Ota aikaa topimiseen ja lopeta hölmöily ennen kuin tapahtuu jotain vakavempaa. Jokainen on itse vastuussa omasta elämästään.

        En kerjää sääliä. En heittäydy marttyyriksi. Tiedostan riskit ja en _todellakaan_ syyttäisi niistä muita kuin itseäni jos jotain tapahtuisi. Olen ottanut täyden vastuun siitä, että olen toiminut erittäin vastuuttomasti ja ennenkaikkea holtittomasti.

        Ainut mitä "kerjäsin" tältä palstalta oli apu. Tahdon nimittäin apua tähän ongelmaani ja ajattelin, että tämä on ensimmäinen paikka lähteä sitä hakemaan. Eli neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä.Tämän lisäksi olen jutellut muutamalle luotettavalle vanhemmalle naiselle, jotka ovat omalla tavallansa auttaneet minua tässä ongelmassa. Olen lukenut nyt paljon kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja se on auttanut minua hyvin paljon. Olen nyt alkanut lukea raamattuakin(kiitos sille,joka laittoi sen lyhyen raamatunpätkän viestiketjun alussa!). Olen kirjoittanut tuntemuksiani säännöllisesti ylös. Seuraavaksi lopetan sen alkoholin juomisen viikonloppuisin, mutta sen näkee vasta tulevina kuukausina miten pääsen siitä eroon. Aion kuitenkin tehdä kaikkeni, että tälläinen elämäntyyli loppuu ja pistän heti pisteen tälläiselle. Ja kyllä, MINÄ otan täyden vastuun onnistumisesta ja epäonnistumisesta. En todellakaan laita sitä kenenkään muun harteille - en esim. tämän menneen vakipanoni.

        Ja nyt kun olen tehnyt tätä kaikkea jo tässä, niin olen huomannut, että olen päässyt yli siitä vakipanostani. Näin hänet nimittäin eilen ja se ei herättänyt minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Ihan kuin kuka tahansa olisi mennyt ohitseni ja morjestanut. Tietenkään en voi varmuudella sanoa, että olenko ihan varmasti hänestä yli, mutta aion jatkaa nyt tätä elämäntyyliä eli ei enää yhden illan juttuja läheisyyden korvikkeeksi. Kuukausien päästä sitten näen tulokset, mutta teen kyllä kaikkeni onnistuakseni. Minun täytyy ponnistella paljon ja varmasti ylämäkiä voi tulla, mutta silloin täytyy vain pysähtyä miettimään mitä olen taas tekemässä. ja tosiaan, se kupin laskeminen auttaa jo huomattavan paljon, sanoisinko, että se auttaa sen 90%!

        Aivan, jokainen ON vastuussa omasta elämästään, niin minäkin ja sen takia aionkin tehdä siitä nyt omannäköisen.


      • kjajhb
        ap. kirjoitti:

        En kerjää sääliä. En heittäydy marttyyriksi. Tiedostan riskit ja en _todellakaan_ syyttäisi niistä muita kuin itseäni jos jotain tapahtuisi. Olen ottanut täyden vastuun siitä, että olen toiminut erittäin vastuuttomasti ja ennenkaikkea holtittomasti.

        Ainut mitä "kerjäsin" tältä palstalta oli apu. Tahdon nimittäin apua tähän ongelmaani ja ajattelin, että tämä on ensimmäinen paikka lähteä sitä hakemaan. Eli neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä.Tämän lisäksi olen jutellut muutamalle luotettavalle vanhemmalle naiselle, jotka ovat omalla tavallansa auttaneet minua tässä ongelmassa. Olen lukenut nyt paljon kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja se on auttanut minua hyvin paljon. Olen nyt alkanut lukea raamattuakin(kiitos sille,joka laittoi sen lyhyen raamatunpätkän viestiketjun alussa!). Olen kirjoittanut tuntemuksiani säännöllisesti ylös. Seuraavaksi lopetan sen alkoholin juomisen viikonloppuisin, mutta sen näkee vasta tulevina kuukausina miten pääsen siitä eroon. Aion kuitenkin tehdä kaikkeni, että tälläinen elämäntyyli loppuu ja pistän heti pisteen tälläiselle. Ja kyllä, MINÄ otan täyden vastuun onnistumisesta ja epäonnistumisesta. En todellakaan laita sitä kenenkään muun harteille - en esim. tämän menneen vakipanoni.

        Ja nyt kun olen tehnyt tätä kaikkea jo tässä, niin olen huomannut, että olen päässyt yli siitä vakipanostani. Näin hänet nimittäin eilen ja se ei herättänyt minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Ihan kuin kuka tahansa olisi mennyt ohitseni ja morjestanut. Tietenkään en voi varmuudella sanoa, että olenko ihan varmasti hänestä yli, mutta aion jatkaa nyt tätä elämäntyyliä eli ei enää yhden illan juttuja läheisyyden korvikkeeksi. Kuukausien päästä sitten näen tulokset, mutta teen kyllä kaikkeni onnistuakseni. Minun täytyy ponnistella paljon ja varmasti ylämäkiä voi tulla, mutta silloin täytyy vain pysähtyä miettimään mitä olen taas tekemässä. ja tosiaan, se kupin laskeminen auttaa jo huomattavan paljon, sanoisinko, että se auttaa sen 90%!

        Aivan, jokainen ON vastuussa omasta elämästään, niin minäkin ja sen takia aionkin tehdä siitä nyt omannäköisen.

        Tsemppiä sinulle, kuulostaa hyvältä!

        Jos oikeasti menetit neitsyytesi tuolle kaverillesi, on ihan luonnollista että häntä kaipaat. Ja jos oikeasti näitte melkein päivittäin puolen vuoden ajan, on kuitenkin ollut kyseessä aika tiivis suhde.

        Mitä enemmän ikää tulee (itse olen 30), sen paremmin ymmärtää elämän monimuotoisuuden ja ymmärtää ettei elämän pääasia ole se, monenko kanssa on maannut ja miten. Siitä vain helposti vauhkotaan hirveän paljon. Ja jokainen tekee elämänsä aikana virheitä, ja se jos joku väittää olevansa täydellinen vasta pelottavaa onkin :)

        Eli mitään peruuttamatonta ei ole vielä tapahtunut, vaikka saattaa olllakin sinulla pienen ryhtiliikkeen paikka. Eli muista vain huolehtia itsestäsi, jolloin ei tarvitse täysin kieltäytyä juomisesta ja baareilusta, vaan löytää sopivan tasapainon siinäkin touhussa. Eli baariin voi hyvin mennä juomatta liikaa ja panematta ketään :)

        Tsemppiä sinulle!


      • <3 <3
        ap. kirjoitti:

        En kerjää sääliä. En heittäydy marttyyriksi. Tiedostan riskit ja en _todellakaan_ syyttäisi niistä muita kuin itseäni jos jotain tapahtuisi. Olen ottanut täyden vastuun siitä, että olen toiminut erittäin vastuuttomasti ja ennenkaikkea holtittomasti.

        Ainut mitä "kerjäsin" tältä palstalta oli apu. Tahdon nimittäin apua tähän ongelmaani ja ajattelin, että tämä on ensimmäinen paikka lähteä sitä hakemaan. Eli neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä.Tämän lisäksi olen jutellut muutamalle luotettavalle vanhemmalle naiselle, jotka ovat omalla tavallansa auttaneet minua tässä ongelmassa. Olen lukenut nyt paljon kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja se on auttanut minua hyvin paljon. Olen nyt alkanut lukea raamattuakin(kiitos sille,joka laittoi sen lyhyen raamatunpätkän viestiketjun alussa!). Olen kirjoittanut tuntemuksiani säännöllisesti ylös. Seuraavaksi lopetan sen alkoholin juomisen viikonloppuisin, mutta sen näkee vasta tulevina kuukausina miten pääsen siitä eroon. Aion kuitenkin tehdä kaikkeni, että tälläinen elämäntyyli loppuu ja pistän heti pisteen tälläiselle. Ja kyllä, MINÄ otan täyden vastuun onnistumisesta ja epäonnistumisesta. En todellakaan laita sitä kenenkään muun harteille - en esim. tämän menneen vakipanoni.

        Ja nyt kun olen tehnyt tätä kaikkea jo tässä, niin olen huomannut, että olen päässyt yli siitä vakipanostani. Näin hänet nimittäin eilen ja se ei herättänyt minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Ihan kuin kuka tahansa olisi mennyt ohitseni ja morjestanut. Tietenkään en voi varmuudella sanoa, että olenko ihan varmasti hänestä yli, mutta aion jatkaa nyt tätä elämäntyyliä eli ei enää yhden illan juttuja läheisyyden korvikkeeksi. Kuukausien päästä sitten näen tulokset, mutta teen kyllä kaikkeni onnistuakseni. Minun täytyy ponnistella paljon ja varmasti ylämäkiä voi tulla, mutta silloin täytyy vain pysähtyä miettimään mitä olen taas tekemässä. ja tosiaan, se kupin laskeminen auttaa jo huomattavan paljon, sanoisinko, että se auttaa sen 90%!

        Aivan, jokainen ON vastuussa omasta elämästään, niin minäkin ja sen takia aionkin tehdä siitä nyt omannäköisen.

        avuksi Tommy Hellsten, Saat sen mistä luovut-kirja on erittäin hyvä!


      • ap.
        <3 <3 kirjoitti:

        avuksi Tommy Hellsten, Saat sen mistä luovut-kirja on erittäin hyvä!

        Kiitos vinkistä, kyseinen kirja löytyykin jo kirjahyllystäni;) Mutta täytyy nyt kaivaa se uudelleen esiin ja lukea oikein ajatuksella läpi:)

        Minä aion onnistua tässä!


      • Vastuuntuntoinen
        ap. kirjoitti:

        En kerjää sääliä. En heittäydy marttyyriksi. Tiedostan riskit ja en _todellakaan_ syyttäisi niistä muita kuin itseäni jos jotain tapahtuisi. Olen ottanut täyden vastuun siitä, että olen toiminut erittäin vastuuttomasti ja ennenkaikkea holtittomasti.

        Ainut mitä "kerjäsin" tältä palstalta oli apu. Tahdon nimittäin apua tähän ongelmaani ja ajattelin, että tämä on ensimmäinen paikka lähteä sitä hakemaan. Eli neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä.Tämän lisäksi olen jutellut muutamalle luotettavalle vanhemmalle naiselle, jotka ovat omalla tavallansa auttaneet minua tässä ongelmassa. Olen lukenut nyt paljon kirjallisuutta aiheeseen liittyen ja se on auttanut minua hyvin paljon. Olen nyt alkanut lukea raamattuakin(kiitos sille,joka laittoi sen lyhyen raamatunpätkän viestiketjun alussa!). Olen kirjoittanut tuntemuksiani säännöllisesti ylös. Seuraavaksi lopetan sen alkoholin juomisen viikonloppuisin, mutta sen näkee vasta tulevina kuukausina miten pääsen siitä eroon. Aion kuitenkin tehdä kaikkeni, että tälläinen elämäntyyli loppuu ja pistän heti pisteen tälläiselle. Ja kyllä, MINÄ otan täyden vastuun onnistumisesta ja epäonnistumisesta. En todellakaan laita sitä kenenkään muun harteille - en esim. tämän menneen vakipanoni.

        Ja nyt kun olen tehnyt tätä kaikkea jo tässä, niin olen huomannut, että olen päässyt yli siitä vakipanostani. Näin hänet nimittäin eilen ja se ei herättänyt minussa minkäänlaisia tuntemuksia. Ihan kuin kuka tahansa olisi mennyt ohitseni ja morjestanut. Tietenkään en voi varmuudella sanoa, että olenko ihan varmasti hänestä yli, mutta aion jatkaa nyt tätä elämäntyyliä eli ei enää yhden illan juttuja läheisyyden korvikkeeksi. Kuukausien päästä sitten näen tulokset, mutta teen kyllä kaikkeni onnistuakseni. Minun täytyy ponnistella paljon ja varmasti ylämäkiä voi tulla, mutta silloin täytyy vain pysähtyä miettimään mitä olen taas tekemässä. ja tosiaan, se kupin laskeminen auttaa jo huomattavan paljon, sanoisinko, että se auttaa sen 90%!

        Aivan, jokainen ON vastuussa omasta elämästään, niin minäkin ja sen takia aionkin tehdä siitä nyt omannäköisen.

        No hyvä että olet itsekin nuo asiat ymmärtänyt. Liian usealla vain näyttää olevan tapana se että kun elämässä menee huonosti, niin sitä käytetään jonkinlaisena tekosyynä sille että käyttäydytään typerästi ja sekoillaan ympäriinsä. Sitten ei edes yritetä korjata sen elämän suuntaa, vaan sekoillaan ympäriinsä jotta voidaan esittää marttyyria ja mainostaa kuinka kurjasti menee ja mitä tuli taas tehtyä.

        Hienoa jos et itse ainakaan enää tuollaiseen syyllisty ja haluat tehdä elämästäsi parempaa kuin se on viime aikoina ollut. Ne satunnaiset seksijutut eivät tosiaankaan auta asiassa yhtään, pikemminkin saavat masentumaan pahemmin. Parempi vaan ottaa aikaa toipumiseen ja ottaa ainakin vähän aikaa vähän rauhallisemmin.

        Seksillä et saa keneltäkään läheisyyttä ja rakkautta "ostettua". Ne ovat eri asioita. Jos lähdet jonkun random-tyypin kanssa baarista, niin ei hän välttämättä piittaa pätkän vertaa sinun tunteistasi, kunhan saa sinulta seksiä. Siinä tulee itselle vaan helposti yhä kurjenpi olo, kun huomaa ettei sekään mies sinusta oikeasti välittänyt, vaan halusi vain pöksyihisi.

        Kun kerran selvästi olet eksynyt niiden satunnaisten miesten mukaan sen takia kun olet rikki siitä edellisestä suhteesta, niin et selvästi ole mikään tunteeton "pelinainen". Siispä sinun ei myöskään kannata juosta baareissa tunteettoman seksin perässä.

        Niitä heikkoja hetkiä varmasti tulee ja saa tullakin. Anna itsellesi myös anteeksi, jos kaikesta yrityksestä huolimatta välillä et olekaan niin vahva. Pääasia että olet menossa oikeaan suuntaan.


      • dsfsfsd
        Vastuuntuntoinen kirjoitti:

        No hyvä että olet itsekin nuo asiat ymmärtänyt. Liian usealla vain näyttää olevan tapana se että kun elämässä menee huonosti, niin sitä käytetään jonkinlaisena tekosyynä sille että käyttäydytään typerästi ja sekoillaan ympäriinsä. Sitten ei edes yritetä korjata sen elämän suuntaa, vaan sekoillaan ympäriinsä jotta voidaan esittää marttyyria ja mainostaa kuinka kurjasti menee ja mitä tuli taas tehtyä.

        Hienoa jos et itse ainakaan enää tuollaiseen syyllisty ja haluat tehdä elämästäsi parempaa kuin se on viime aikoina ollut. Ne satunnaiset seksijutut eivät tosiaankaan auta asiassa yhtään, pikemminkin saavat masentumaan pahemmin. Parempi vaan ottaa aikaa toipumiseen ja ottaa ainakin vähän aikaa vähän rauhallisemmin.

        Seksillä et saa keneltäkään läheisyyttä ja rakkautta "ostettua". Ne ovat eri asioita. Jos lähdet jonkun random-tyypin kanssa baarista, niin ei hän välttämättä piittaa pätkän vertaa sinun tunteistasi, kunhan saa sinulta seksiä. Siinä tulee itselle vaan helposti yhä kurjenpi olo, kun huomaa ettei sekään mies sinusta oikeasti välittänyt, vaan halusi vain pöksyihisi.

        Kun kerran selvästi olet eksynyt niiden satunnaisten miesten mukaan sen takia kun olet rikki siitä edellisestä suhteesta, niin et selvästi ole mikään tunteeton "pelinainen". Siispä sinun ei myöskään kannata juosta baareissa tunteettoman seksin perässä.

        Niitä heikkoja hetkiä varmasti tulee ja saa tullakin. Anna itsellesi myös anteeksi, jos kaikesta yrityksestä huolimatta välillä et olekaan niin vahva. Pääasia että olet menossa oikeaan suuntaan.

        Olen jostain kuullut tällaisen ajatuksen, että kyvstä olla yksin syntyy kaksin olemisen taito. Ja tuo kuulostaa ihan järkevältä. Ehkä ensin kannattaisi yrittää tulla toimeen ihan itsesi kanssa ja opetella olemaan välillä yksin. Sitten kun se onnistuu, kykenee olemaan myös toisen kanssa.


      • ap.
        dsfsfsd kirjoitti:

        Olen jostain kuullut tällaisen ajatuksen, että kyvstä olla yksin syntyy kaksin olemisen taito. Ja tuo kuulostaa ihan järkevältä. Ehkä ensin kannattaisi yrittää tulla toimeen ihan itsesi kanssa ja opetella olemaan välillä yksin. Sitten kun se onnistuu, kykenee olemaan myös toisen kanssa.

        Kun täytin 18 minulla ei ollut yhtään mieskontaktia... näin jälkeenpäin sain kuulla monilta miehiltä että minua on aina pelätty, sillä vaikutin kuulemma vaativalta ja melko välinpitämättömältä. Ujouttahan se oli todellisuudessa, ei ylimielisyyttä.

        Olen aina osannut olla yksin, erittäin hyvin. Aina tullut toimeen itseni kanssa. vasta reilusti 18 ikävuoden jälkeen alkoi tuo holtittomuus eli heti kun pääsin koittamaan miltä tuntuu kun on mies.... tai joku siinä vieressä.

        Yksin osaan olla, liiankin hyvin.


    • olo tulla

      kenelle tahansa ja sittenhän on nämä perusstereotypiat nakutettu kaikkiin, että madonna, huora jne. Kaikista naisista löytyy vähän joka puolta. Sun pitäisi laittaa breikki ja hoitaa itsesi kuntoon. Oma mieli kuntoon terapian ym. avulla. Eikä sun tarvitse lähteä minnekään baarin. Kaikki, mikä tuntuu, että on pakko tehdä, on riippuvaisuutta. Ei elämä tähän kaadu. Sitä voi verisuoni katketa päässä tai auto voi ajaa päälle. Ei tämä elämä mitään varmaa koskaan ole, mutta omista tavoitteistaan ja unelmistaan kannattaa pitää kiinni. Ehdit rakastua tähän mieheen ja nyt se löysi toisen naisen ja tottakai se on kolaus itsetunnolle. Nyt vain töppöset kohti lenkkipolkua ja uimahallia, lopetat viinottelun ja teet radikaalin muutoksen ja unohdat miehet vuodeksi. Selibaatti tekee kaikille naisille hyvää jossain elämänvaiheessa.

    • puckbunny

      Täytyy todeta, että kuulostaapa tutulle, paitsi että kolmen kuukauden aikana minulle on jo kertynyt moninkertaisesti, lähelle 50 yhdenyönjuttua. Minulla se vasta likainen olo onkin ja tiedän, että minulla on sellainen maine että kukaan ei enää halua olla kanssani, olen menettänyt jo yhden kaverin seksiseikkailujeni takia.Tiedän myös, että tämä kaikki on oma vikani ja että alumperin halusin vain huomiota jota en enää saanu vakipanoltani.Harrastan myös tuota pääntäyteen juomista ja sit kännipäissään nain jotakin, tosin mulla on jonkunlaiset "standardit" tai vaatimukset miestä kohtaan, koska tiedän että saan hyvännäköisiä ja treenattuja miehiä myös ja siksi en naikkaan ihan ketä tahansa.Tällä hetkellä olen käynyt läpi paikkakuntani eri urheiluseuran miehet/pojat, voin sanoa suoraan että kyllä havettää. En voi liikkua oikeen missää enää niin ettei minua tunnistettaisi ja sit saan kuulla itsestäni mitä kummallisimpia juoruja jotka eivät edes pidä paikkaansa.Osa syynä tähän käyttäytymiseen on varmasti huono itsetuntoni, mutta en todellakaan tiedä miksi suostun tähän, en osaa sanoa ei. Kaverini sanovat että satut vaan itseäsi joka kerta enemmän ku nait niitten miesten kanssa, jotka ei halua susta muuta kuin vaan seksiä.Totta tämäkin.En tiedä mitä teen, olen jo aika syvällä tässä jutussa ja en osaa lopettaa.

    • Mikset pyydä maksua palveluksistasi 🤔
      Huorathan on ihan mukavia tyyppejä kunhan eivät työtänsä pakosta tee, esim päihderiippuvuus... Silloin hiukan surullista mielestäni 🤔
      Eikä vittuiluna vaan ihan pohdiskeluna 🤔
      Itse en ole heidän palvelujaan käyttänyt, riittänyt ihan oma horo kotona tosin nyt sinkkuna 😅😹

      • Syntisten ystävä Jeesus on eikä tekopyhien, oli pakko lisätä kun raamatun tavaajia täällä näemmä 😅😹


    • Anonyymi

      Tämä varsin autenttinen pläjäys vuodelta 2009 kuulostaa jonkun jonnen kostealta unelta ja vastausten/huoritteluiden kalastelulta. Yleensä baareista päädytään pusikon sijaan yksityisaasuntoihin, joille aloittajan kaltaisen mielikuvitus tuskin riittää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1502
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      922
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe