Kävin 1970-luvun lopussa ja 1980-luvun alussa kesätöissä Tukholmassa. Siellä opin diggaamaan Ebba Gröniä. Lyhyesti sanottuna: se bändi oli Ruotsin Ratsia. Sen jälkeen, kun Ebba Grön muutti muotoaan Imperiet´iksi ja sen jälkeen vain kutistuen pelkäksi Thåströmiksi, koko loistava yhtye kuivui kokoon. Sen jälkeen, kun olin käynyt turistimatkalla Berliinin muurilla, tämä Ebban laulu tuli minulle tärkeäksi:
http://www.youtube.com/watch?v=5UixoD1GYyQ
Ebba Grön.
10
1784
Vastaukset
- punk rokkari
Ebba Grön oli helvetin kova bändi. Ja Imperiet myös. Yhä kuulostaa levyt hyviltä.
Ikävä kertoa julma totuus, mutta Imperiet oiikin sitten jo ihan höpöpoppia. Thåström on joissakin yhteyksissä soolokeikoillaan heittänyt vanhoja Ebba Grönin biisejä. Hän on Ruotsin Pelle Miljoona tai jotain.
- Meikäläinenkin
On ihan Ruotsista hakenut 2000-luvun alussa Ebba Grön 1978-1982 kokoelman. Staten& kapitalet iskee vieläkin täysillä.
- Ronnie Biggs
Ebba oli aikanaan parasta mitä Ruotsilla oli tarjota. Todistin keikkaa Kaivarin ilmaiskonsertissa, eipä ollut pettymys. Vieläkin tulee joskus kuunneltua. Imperiet ei iskenyt ja Thåströmin ura jäänyt unholaan. Tekee kait vieläkin musaa, mihinkäs sitä koira karvoistaan. Kaivarin konserteissa muitakin hyviä bändejä, mm. Stiff Little Fingers, joka sykkii edelleen Jake Burnsin komennossa.
Mahtoiko muuten olla vitsi, kun Ebban basisti ilmoitti suosikkiartistikseen Frank Zappan? Eihän Zapassa vikaa ole, mutta bändit olivat kyllä eri planeetoilta.- keijopunk
olivat she-male kopla.
- Punk Uuno
Ebba Grön lauloi ruotsiksi. Ja on ainoa ruotsalainen artisti jonka musassa kieli ei ole haitannut. Hienoja tarttuvia punk/uuden aallon biisejä.
- jaa Ebba, nej Abba
Punk Uuno kirjoitti:
Ebba Grön lauloi ruotsiksi. Ja on ainoa ruotsalainen artisti jonka musassa kieli ei ole haitannut. Hienoja tarttuvia punk/uuden aallon biisejä.
Thåströmillä on jotain hyviä biisejä soolotuotannossakin. Ja Imperietilläkin oli muistaakseni mageita stygejä...
- :o
Punk Uuno kirjoitti:
On niitä muitakin todella hyviä ruotsinkielisiä (punk)bändeä - esim. KSMB, Dia Pslama, Docent Död...
- lip
heh heh
- lips
pitäkee persut huolta vaan kotimaastanne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855