Miten monta suosittelijaa (jos sellaisia siis vaaditaan) olette laittaneet työhakemukseen?
Riittääkö 2?
Täytyykö heiltä kysyä suostumus ja ketä he voivat olla entisten pomojen lisäksi?
Suosittelijat?
5
2858
Vastaukset
- ...
En ole asiantuntija, mutta tervettä maalaisjärkeä ja logiikka käyttän voin mäkin tähän vastata...
Mielestäni suosittelijoilta täytyy kysyä lupa. Sehän se pointti on että nämä henkilöt (suosittelija) suosittelee sinua maasta taivaaseen seuraavalle työnantajalle.
Tosiaan, jos tuleva(?) työnantaja miettii että mitäköhän tämä henkilö on tehnyt ansaitakseen suosittelut ja ottaa yhteyttä suosittelijaan, mitä luulisit suosittelijan sanovat, jos ei edes tiedä suositelleensa ketään minnekkään?
Ellen sekoita erikseen annettavaan työnarviointiin, niin tosiaan suositukset ovat aina erikseen pyydettävä työnantajalta. Työnantajan harkinnassa olkoot sitten se antaako suosituksia vaiko ei.
Ja varmaan tiedätkin, että CV:hen eli ansioluetteloon kirjataan kaikki aikaisemmat työt, opiskelut yms. Käsittääkseni siihenkin tulee vain tosiaan henkilötiedot, koulutus ja työhistoria (sekä armeja, jos sen on käynyt)- Lilli -86
Lähdin viime kesäisestä kesätyöpaikastani syksyllä ja pyysin silloin entistä pomoani suosittelijaksi ja hänelle sopi tämä. Nyt rupesin panikoimaan, että olisiko pitänyt vielä soittaa hänelle ennen kuin annoin hänen tietonsa pariinkin eri hakemukseen nyt keväällä. Annoin siis myös saman puhelinnumeron, joka minulla oli viime vuonna. Entäs jos se on muuttunut tai hän on lähtenyt edellisestä työpaikastaan? Minä vain nuorena ja kokemattomana oletin, että riittää, jos kysyn luvan kerran eikä jokaisen työhakemuksen kohdalla pidä uudelleen kysyä.
- Minä
Olisin tyytyväinen, jos minulla olisi 2 suosittelijaa! En ole työnhakuoppaissa tms. törmännyt suosituksiin suosittelijoiden määrästä, mutta itsestäni 2 kpl tuntuisi sopivalta.
Täytyy heiltä kysyä suostumus, ehdottomasti.
Minulla on ollut suosittelijana entisten pomojen ohella gradun ohjaaja. Suosittelijan ei ole pakko olla ollenkaan työ- tai opiskelukuvioista tuttu; se voi olla joku henkilökohtainenkin tuttu, joka tuntee sinut riittävän pitkältä ajalta. Itsestäni tuntuisi, että jälkimmäisessä tapauksessa suosittelijan olisi syytä olla "hyvässä asemassa", jollain yhteiskunnallisella alueella ansioitunut. En pyytäisi pelkkää kaveria suosittelijaksi.- anni
moi.
itse tässä justiinsa teen hakemusta...
ja mulla tulee siihen nyt 1 suosittelija entisen työpaikan poossi... mut se LUPA on tärkeä asia!
- Anonyymi
2-4 suosittelijaa, tärkeysjärjestykseen eli ensimmäiseksi se kenelle haluan että varmasti soitetaan.
Määrä ja järjestys kannattaa muuttaa työpaikan ja alan mukaan.
https://www.aaltovoima.fi/suosittelijat-tyonhaku-suosittelijoiden-merkitys-tyonhaussa/
Lisää voi lukea tuolta ^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860