toimiiko painonvartijat?

tytteli

MOI! Mulla on tää painovartijoiden cd ja syön niitä pisteitä 20 päivässä, ku niin siinä suositeltiin. Mietin vaa että toimiiko se oikeesti? Ku tuntuu et silti saa syyä tosi paljon jos vaa syö mataöa pisteisiä ruokia? Esim dietorellejäki saa syyä ihan himona...? Toimiiko se siis?tänäänki on koko päivänä menny vaan 5 pistettä ja 15 ois jälellä ku oon syöny jo mansikoita, paprikaa, dietorelleja ja jogurttia.

26

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXX
    • -13,7kg

      Painonvartijoiden poitsi-systeemi toimii kyllä hyvin ja paino tippuu. Muistat vaan noudattaa näihin ohjeisiin oleellisena osana kuuluva lautasmallia niin siirtyminen tasapainoiluun käy helpommin sitten aikanaan.

    • myrtti

      Kiva, kun joku muukin on löytänyt ne painonvartijat! Itse kanssa olen painonvartijoissa ja olen myös laihtunut. MINULLE painonvartijat sopii, ei välttämättä kaikille! (kuten tämä XXX täällä kovasti toitottaa paikkareiden olevan "suolesta" ja kannattaa kutria!) Noh, tyylinsä kullakin, pääasia, että laihdumme! Kevyempää kevään jatkoa!

      • tytteli

        Noh saas nähdä miten käy :)


    • fyguj

      .....oma suositukseni on,että rupeaa itse ottamaan asioista selvää ja tekee näin laihdutusneuvojat itselleen tarpeettomaksi.Niin ja kyllä se taitaa myös motivoida laihdutukseen,kun rupeaa asioista tietämään.

    • Laihtunut

      Mulla on myös se cd-romppu. Olen nyt yhdeksän viikon aikana laihtunut 7 kg. Noihin yhdeksään viikkoon kuuluu mm hääpäiväni kunniaksi tehty matka jonka aikana en laskenut pisteitä vaan järkeilin itse syömiset siten, että en lihonut enkä laihtunut. Hyvin meni. Joten johtopäätöksenä voisi sanoa että ainaskin kohdallani on jo muutosta terveellisten syömistottumusten omaksumiseen tulossa.

      Suosittelisin että syöt kaikki pisteet ihan kiltisti. Ystävättäreni teki sen virheen, että jätti liikaa pisteitä syömättä söi vain ilmaisia kuten appelsiineja ja muita mistä ei mene kuin piste tai pari. Seurauksena hän sitten valitti seuraavat viikot kun paino ei laske. Ei kai kun elimistö meni niin sanotulle säästöliekille. Eli varjeli rasvakudosta kaikin mahdollisin tavoin.

      Itse tutkiskelin pointseja ja huomasin sen, että itseni kohdalla kun syön 18 pistettä kaloreita tulee päivään noin 900-1000 kcal. Itseleni suositeltava päivän kalorimäärä laihdutuksen aikana on 1200 kcal/päivä. Tuo erotus suosituksen ja pointsien kalorimäärän välillä pitäisi saada syötyä nimen omaan näistä ilmaisista eli sitrushedelmistä ja muista vastaavista. Joten kiltisti pointsit kulumaan niin jo alkaa tapahtua.

    • sini

      opit syömään liian vähän ja hiilihydraattipitoisesti ja kun "kuuri" loppuu todennäköisesti kilot tulevat takaisin. Näin on käynyt monelle lähipiirissäni. Kilot kyllä lähtevät, mutta pysyvään painonhallintaan noilla opeilla harva pystyy. Kuten XXX suositteli, käy lukemassa kutrin sivut ajatuksella läpi.

      • gujk

        Olen nähnyt joskus jossain lehdessä tutkimuksen/kyselyn,jossa oli kysytty ihmisiltä,jotka ovat laihdutelleet elämänsä aikana enemmän tai vähemmän,dieeteistä riippumatta,että pysyikö paino alhaalla ja muutuiko ruokailutavat.Ja vastaus "yllätys yllätys" prosentit(en ihan tarkkaan muista) oli tyyliin 95% vastanneista oli palannut vanhaan ruokailutapaan ja terveet elämäntavat olivat vain hetken huumaa.Eli ongelmaksi muodustui todellinen,lopullinen muutos,ei dieetit.

        Itse olen sitä mieltä,että aina laihduttaessa pitäisi syödä riittävän "paljon",mutta en usko,että se vaikuttaa laihduttajan psyykkeeseen ja motivaatioon vaan se henkinen voima muutumiseen syntyy niin monesta osa-alueesta elämässä ja ihmisen psykologiassa.Itse suosittelenkin laihduttajia perehtymään alan kirjallisuuteen,esim Kutriin,mikä taas saattaa olla motivoiva tekijä kun rupeaa tietämään asioista,niin se saattaisi olla yksi avain lopulliseen muutokseen.


      • Vartija

        Siinä taas yksi kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuja, joka ei tiedä asista mitään, mutta kun se tuttavapiiri... Kysyppä niiltä lähipiiriläisiltäsi, opettelivatko oikeat ruokailutavat Painonvartija-aikanaan vai pyrkivätkö vain epätoivoisesti pudottamaan kilojaan?

        Ja jatkoivatko terveellistä ruokailulinjaa Painonvartijoiden jälkeen vai alkoivatko syöäd "vanhaan" hyvään tyyliin? Jos syyttävät vain huonoja ohjeita, sao, että valehtelevat.

        Turha Painonvartijoita on syyttää, jos itse ei toimi annettujen ohjeiden mukaan.


      • sfthbf
        Vartija kirjoitti:

        Siinä taas yksi kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuja, joka ei tiedä asista mitään, mutta kun se tuttavapiiri... Kysyppä niiltä lähipiiriläisiltäsi, opettelivatko oikeat ruokailutavat Painonvartija-aikanaan vai pyrkivätkö vain epätoivoisesti pudottamaan kilojaan?

        Ja jatkoivatko terveellistä ruokailulinjaa Painonvartijoiden jälkeen vai alkoivatko syöäd "vanhaan" hyvään tyyliin? Jos syyttävät vain huonoja ohjeita, sao, että valehtelevat.

        Turha Painonvartijoita on syyttää, jos itse ei toimi annettujen ohjeiden mukaan.

        "Turha Painonvartijoita on syyttää, jos itse ei toimi annettujen ohjeiden mukaan."

        Ja peilistä katsoo syyllinen,mutta ku se dieetti oli väärä :) enhän minä kun se hemmetin dieetti :)


      • sini
        Vartija kirjoitti:

        Siinä taas yksi kokemuksen syvällä rintaäänellä puhuja, joka ei tiedä asista mitään, mutta kun se tuttavapiiri... Kysyppä niiltä lähipiiriläisiltäsi, opettelivatko oikeat ruokailutavat Painonvartija-aikanaan vai pyrkivätkö vain epätoivoisesti pudottamaan kilojaan?

        Ja jatkoivatko terveellistä ruokailulinjaa Painonvartijoiden jälkeen vai alkoivatko syöäd "vanhaan" hyvään tyyliin? Jos syyttävät vain huonoja ohjeita, sao, että valehtelevat.

        Turha Painonvartijoita on syyttää, jos itse ei toimi annettujen ohjeiden mukaan.

        Olen sitä mieltä, että Kutrin opeilla on mahdollista omaksua nuo terveelliset elämäntavat loppuelämän ajaksi helpommin kuin esim. painonvartijoissa. Kutri kehottaa katsomaan peiliin ja kuuntelemaan omaa kehoaan, eikä vain tuijottamaan sokeasti vaa'an lukemaa kuten painonvartijoissa.

        En todellakaan syytä painonvartijoita siitä, että tuttavani lihoivat takaisin entisiin mittoihinsa, jokainen on itse vastuussa siitä mitä suuhunsa änkee. Mutta jos ihmiset saisivat oikeasti hyvän olon (en tarkoita pelkkää kilojen lähtemistä) muutoksen jälkeen, tuskin lihoisivat niin helposti takaisin. Kutrin elämäntaparemontin idea on juuri hyvä olo ja se, että viihtyy kehossaan.

        Kävitkös muuten lukemassa tuon XXX:n antaman linkin?


      • Vartija
        sini kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että Kutrin opeilla on mahdollista omaksua nuo terveelliset elämäntavat loppuelämän ajaksi helpommin kuin esim. painonvartijoissa. Kutri kehottaa katsomaan peiliin ja kuuntelemaan omaa kehoaan, eikä vain tuijottamaan sokeasti vaa'an lukemaa kuten painonvartijoissa.

        En todellakaan syytä painonvartijoita siitä, että tuttavani lihoivat takaisin entisiin mittoihinsa, jokainen on itse vastuussa siitä mitä suuhunsa änkee. Mutta jos ihmiset saisivat oikeasti hyvän olon (en tarkoita pelkkää kilojen lähtemistä) muutoksen jälkeen, tuskin lihoisivat niin helposti takaisin. Kutrin elämäntaparemontin idea on juuri hyvä olo ja se, että viihtyy kehossaan.

        Kävitkös muuten lukemassa tuon XXX:n antaman linkin?

        Meinaat siis, että vain Kutrin opeilla laihdutettuaan voi olla hyvä olo?

        Kyllä painonvartijoiden opeilla laihduttaneella voi olla ainakin yhtä hyvä olo. Ei se Kutrin ohjelma ole niin ylivoimainen, että se kaiken muun voittaa. Anna ihmisten valita ihan rauhassa.

        Et ole tainnut itse ainakaan painonvartijoiden ohjelmaa noudattaa, sillä ainakaan minua ei neuvottu tuijottamaan sokeasti (miten voi muuten tuijottaa sokeasti?)vaakaa. Punnitus oli kerran viikossa, ei käsketty joka päivä poukota puntarissa. Mutta olisko se sinun lähipiirisi taas informoinut sinua?


      • sini
        Vartija kirjoitti:

        Meinaat siis, että vain Kutrin opeilla laihdutettuaan voi olla hyvä olo?

        Kyllä painonvartijoiden opeilla laihduttaneella voi olla ainakin yhtä hyvä olo. Ei se Kutrin ohjelma ole niin ylivoimainen, että se kaiken muun voittaa. Anna ihmisten valita ihan rauhassa.

        Et ole tainnut itse ainakaan painonvartijoiden ohjelmaa noudattaa, sillä ainakaan minua ei neuvottu tuijottamaan sokeasti (miten voi muuten tuijottaa sokeasti?)vaakaa. Punnitus oli kerran viikossa, ei käsketty joka päivä poukota puntarissa. Mutta olisko se sinun lähipiirisi taas informoinut sinua?

        Eipä taida täällä saada asiallista keskustelua aikaiseksi, kun heti ollaan tyrmäämässä ja takertumassa pikku juttuihin.

        "Meinaat siis, että vain Kutrin opeilla laihdutettuaan voi olla hyvä olo?" En mielestäni ole tällaista väittänyt.

        Kysymys sinulle: Oletko lukenut kutrin sivut ajatuksella läpi? (ja erityisesti tuon pv-linkin, niin ei tarvitse tässä kaikkia samoja perusteluja uudelleen esittää).

        "...sillä ainakaan minua ei neuvottu tuijottamaan sokeasti (miten voi muuten tuijottaa sokeasti?)vaakaa. Punnitus oli kerran viikossa, ei käsketty joka päivä poukota puntarissa." Seurattiinko siellä myös vartalon kaventumista mittanauhan kanssa? Esim. kutri ei laihtunut vuotensa aikana kovinkaan paljoa (muistaakseni n. 8kg), mutta muutos oli dramaattinen lisääntyneen lihasmassan takia. Tätä siis tarkoitin sillä vaakaan tuijottamisella. Tietääkseni painonvartijoissa pyritään siihen omaan tavoitepainoon ja on ihan sama mitä mitoille käy tai päänupissa tuntuu.

        Ja lopuksi vielä, että mielestäni jokainen saa tehdä elämällään mitä lystää ja tehdä omat valintansa. On vaan alkanut ottaa päähän tämä painonvartijoiden asema ainoaona oikeana tapana laihduttaa, jota tiedostusvälineetkin säännöllisin väliajoin siteeraavat. Kysymys on kuitenkin yhtiöstä, jonka on tarkoitus tuottaa voittoa.


      • ilkku
        sini kirjoitti:

        Eipä taida täällä saada asiallista keskustelua aikaiseksi, kun heti ollaan tyrmäämässä ja takertumassa pikku juttuihin.

        "Meinaat siis, että vain Kutrin opeilla laihdutettuaan voi olla hyvä olo?" En mielestäni ole tällaista väittänyt.

        Kysymys sinulle: Oletko lukenut kutrin sivut ajatuksella läpi? (ja erityisesti tuon pv-linkin, niin ei tarvitse tässä kaikkia samoja perusteluja uudelleen esittää).

        "...sillä ainakaan minua ei neuvottu tuijottamaan sokeasti (miten voi muuten tuijottaa sokeasti?)vaakaa. Punnitus oli kerran viikossa, ei käsketty joka päivä poukota puntarissa." Seurattiinko siellä myös vartalon kaventumista mittanauhan kanssa? Esim. kutri ei laihtunut vuotensa aikana kovinkaan paljoa (muistaakseni n. 8kg), mutta muutos oli dramaattinen lisääntyneen lihasmassan takia. Tätä siis tarkoitin sillä vaakaan tuijottamisella. Tietääkseni painonvartijoissa pyritään siihen omaan tavoitepainoon ja on ihan sama mitä mitoille käy tai päänupissa tuntuu.

        Ja lopuksi vielä, että mielestäni jokainen saa tehdä elämällään mitä lystää ja tehdä omat valintansa. On vaan alkanut ottaa päähän tämä painonvartijoiden asema ainoaona oikeana tapana laihduttaa, jota tiedostusvälineetkin säännöllisin väliajoin siteeraavat. Kysymys on kuitenkin yhtiöstä, jonka on tarkoitus tuottaa voittoa.

        Oletko itse laihduttanut Painonvartijoissa ja käynyt ryhmässä?


      • Saketti
        sini kirjoitti:

        Eipä taida täällä saada asiallista keskustelua aikaiseksi, kun heti ollaan tyrmäämässä ja takertumassa pikku juttuihin.

        "Meinaat siis, että vain Kutrin opeilla laihdutettuaan voi olla hyvä olo?" En mielestäni ole tällaista väittänyt.

        Kysymys sinulle: Oletko lukenut kutrin sivut ajatuksella läpi? (ja erityisesti tuon pv-linkin, niin ei tarvitse tässä kaikkia samoja perusteluja uudelleen esittää).

        "...sillä ainakaan minua ei neuvottu tuijottamaan sokeasti (miten voi muuten tuijottaa sokeasti?)vaakaa. Punnitus oli kerran viikossa, ei käsketty joka päivä poukota puntarissa." Seurattiinko siellä myös vartalon kaventumista mittanauhan kanssa? Esim. kutri ei laihtunut vuotensa aikana kovinkaan paljoa (muistaakseni n. 8kg), mutta muutos oli dramaattinen lisääntyneen lihasmassan takia. Tätä siis tarkoitin sillä vaakaan tuijottamisella. Tietääkseni painonvartijoissa pyritään siihen omaan tavoitepainoon ja on ihan sama mitä mitoille käy tai päänupissa tuntuu.

        Ja lopuksi vielä, että mielestäni jokainen saa tehdä elämällään mitä lystää ja tehdä omat valintansa. On vaan alkanut ottaa päähän tämä painonvartijoiden asema ainoaona oikeana tapana laihduttaa, jota tiedostusvälineetkin säännöllisin väliajoin siteeraavat. Kysymys on kuitenkin yhtiöstä, jonka on tarkoitus tuottaa voittoa.

        Painonvartijoissa... tai ainakin siis tuolla CD:llä jonka kanssa minä laihdutin on kerran viikossa mittaukset. Paino katsotaan, lantionympärys mitataan ja sitten vyötärönympärys. Ohjeissa sanotaan ettei ole väliä vaikka paino ei aina putoaisikaan sillä välillä tulee viikkoja jolloin paino ei vain putoa. Itselläni tuli yksi tämmöinen viikko. Samalla viikolla tosin vyötäröstä lähti 2cm ja lantiosta 1cm.

        Omasta mielestäni sekä Kutrin sivut että painonvartijat ovat hyvä TUKIkeino laihduttamiseen, mutta edelleen haluaisin korostaa ettei painonhallintaan tarvita mitään poppakeinoja tai faktatietoa ravinnosta. Kun syö tavallista sekaravintoa kohtuudella ja liikkuu edes jonkinverran eikä napostele usein, niin sitä pysyy kevyenä. Niin yksinkertaista se on.


      • Iihaskasa
        sini kirjoitti:

        Eipä taida täällä saada asiallista keskustelua aikaiseksi, kun heti ollaan tyrmäämässä ja takertumassa pikku juttuihin.

        "Meinaat siis, että vain Kutrin opeilla laihdutettuaan voi olla hyvä olo?" En mielestäni ole tällaista väittänyt.

        Kysymys sinulle: Oletko lukenut kutrin sivut ajatuksella läpi? (ja erityisesti tuon pv-linkin, niin ei tarvitse tässä kaikkia samoja perusteluja uudelleen esittää).

        "...sillä ainakaan minua ei neuvottu tuijottamaan sokeasti (miten voi muuten tuijottaa sokeasti?)vaakaa. Punnitus oli kerran viikossa, ei käsketty joka päivä poukota puntarissa." Seurattiinko siellä myös vartalon kaventumista mittanauhan kanssa? Esim. kutri ei laihtunut vuotensa aikana kovinkaan paljoa (muistaakseni n. 8kg), mutta muutos oli dramaattinen lisääntyneen lihasmassan takia. Tätä siis tarkoitin sillä vaakaan tuijottamisella. Tietääkseni painonvartijoissa pyritään siihen omaan tavoitepainoon ja on ihan sama mitä mitoille käy tai päänupissa tuntuu.

        Ja lopuksi vielä, että mielestäni jokainen saa tehdä elämällään mitä lystää ja tehdä omat valintansa. On vaan alkanut ottaa päähän tämä painonvartijoiden asema ainoaona oikeana tapana laihduttaa, jota tiedostusvälineetkin säännöllisin väliajoin siteeraavat. Kysymys on kuitenkin yhtiöstä, jonka on tarkoitus tuottaa voittoa.

        Enpä nyt niin kauheasti hehkuttelisi kutrin lihasmassaa,kun kattelee hänen ennen ja jälkeen kuviaan voisi heittää noin lonkalta että korkeintaan 5 kiloa lisää lihasta vuodesta(mikä on kyllä naiselle ihan hyvä tulos). Eli tuo lihasten kasvun hehkuttaminen tyyliin että tällä viikolla ei tippunut painoa mutta kilo läskiä korvautui kilolla lihasta on käsittämätöntä paskaa(toki mahdollista vetämällä tiettyjä kemiallisia hormooneja). Nuo senttien muutokset riippuvat aika pitkälti pöhötyksen muutoksista ja siitä paljonko kehossa on kulloinkin nestettä ei lihaksiston kasvusta.


      • sini
        Saketti kirjoitti:

        Painonvartijoissa... tai ainakin siis tuolla CD:llä jonka kanssa minä laihdutin on kerran viikossa mittaukset. Paino katsotaan, lantionympärys mitataan ja sitten vyötärönympärys. Ohjeissa sanotaan ettei ole väliä vaikka paino ei aina putoaisikaan sillä välillä tulee viikkoja jolloin paino ei vain putoa. Itselläni tuli yksi tämmöinen viikko. Samalla viikolla tosin vyötäröstä lähti 2cm ja lantiosta 1cm.

        Omasta mielestäni sekä Kutrin sivut että painonvartijat ovat hyvä TUKIkeino laihduttamiseen, mutta edelleen haluaisin korostaa ettei painonhallintaan tarvita mitään poppakeinoja tai faktatietoa ravinnosta. Kun syö tavallista sekaravintoa kohtuudella ja liikkuu edes jonkinverran eikä napostele usein, niin sitä pysyy kevyenä. Niin yksinkertaista se on.

        "...ovat hyvä TUKIkeino laihduttamiseen, mutta edelleen haluaisin korostaa ettei painonhallintaan tarvita mitään poppakeinoja tai faktatietoa ravinnosta..."

        Samaa mieltä. Mutta ainakin itselleni oli oikeasti hyötyä, kun otin asioista selvää(kalorit, proteiinit/hiilarit/rasva jne.)vähän enemmän. Mutta tämä oli minun tapani, jollekin toiselle sopii joku muu tapa. Jos käy painonvartioissa, laihtuu ja on tyytyväinen, niin
        olen onnellinen tämän henkilön puolesta, joka on löytänyt itselleen tien terveellisempiin elämäntapoihin.


    • toimi

      Itse olen laihduttanut 16kg painonvartijat CD:n avulla. Ja paino on pysynytkin poissa. Totuus nyt vaan sattuu olemaan, että toisille sopii joku keino ja toiselle toinen. Itse lähinnä kaipasin selkeää numerotietoa siitä kuinka paljon saa syödä ja silti laihtua.

      Jos jotain olen oppinut painonhallinnasta, niin sen ettei kannata kiinnittää liikaa huomiota mihinkään dieetteihin tai kutrin sivuihin. Ei se normaalipainoisena pysyminen mitään salatiedettä ole. Jos kysyt tavalliselta normaalipainoiselta ihmiseltä jotain ruokavalion hiilihydraateista tai proteiineista, saat todennäköisesti vastaukseksi kysyvän katseen.

      Kaikkea saa (ja olisi myös hyvä) syödä, kunhan syö kohtuudella. Ja ylimääräinen napostelu kannattaa jättää pois tai korvata jollakin kevyellä. Liikuntaharrastuksen aloittaminen on myös oiva tapa pysyä kevyenä.

      Vanha kunnon karkkipäivä on selkeä keino hillitä ahmimista.

      • Annu

        "Jos jotain olen oppinut painonhallinnasta, niin sen ettei kannata kiinnittää liikaa huomiota mihinkään dieetteihin tai kutrin sivuihin."

        "Kaikkea saa (ja olisi myös hyvä) syödä, kunhan syö kohtuudella. Ja ylimääräinen napostelu kannattaa jättää pois tai korvata jollakin kevyellä. Liikuntaharrastuksen aloittaminen on myös oiva tapa pysyä kevyenä.

        Vanha kunnon karkkipäivä on selkeä keino hillitä ahmimista."


        Aika erikoinen ohje sinäänsä, siis ettei kannata huomioida kutrin sivuja. Jos olet edes käväissyt kutrin sivuilla, niin olet ehkä huomannut, että hänen ohjeensa ovat lähes täsmälleen samanlaisia kuin sinun antamasi painonhallintaohjeet. Miksi siis kiellät sellaisen, johon itsekin käytännössä uskot?


      • ilkku
        Annu kirjoitti:

        "Jos jotain olen oppinut painonhallinnasta, niin sen ettei kannata kiinnittää liikaa huomiota mihinkään dieetteihin tai kutrin sivuihin."

        "Kaikkea saa (ja olisi myös hyvä) syödä, kunhan syö kohtuudella. Ja ylimääräinen napostelu kannattaa jättää pois tai korvata jollakin kevyellä. Liikuntaharrastuksen aloittaminen on myös oiva tapa pysyä kevyenä.

        Vanha kunnon karkkipäivä on selkeä keino hillitä ahmimista."


        Aika erikoinen ohje sinäänsä, siis ettei kannata huomioida kutrin sivuja. Jos olet edes käväissyt kutrin sivuilla, niin olet ehkä huomannut, että hänen ohjeensa ovat lähes täsmälleen samanlaisia kuin sinun antamasi painonhallintaohjeet. Miksi siis kiellät sellaisen, johon itsekin käytännössä uskot?

        Tässä taas nähdään, että jos ihminen itse tekee järkevän ratkaisun painonhallinnassaan, se on melkein synti. Se ohje olisi pitänyt käydä jonkun muun sivuilta lukemassa. Todella järkevää, Annu!


      • sini
        ilkku kirjoitti:

        Tässä taas nähdään, että jos ihminen itse tekee järkevän ratkaisun painonhallinnassaan, se on melkein synti. Se ohje olisi pitänyt käydä jonkun muun sivuilta lukemassa. Todella järkevää, Annu!

        Mutta miksi pitää tuomita Kutrin opit pelkkänä hömppänä, vaikka ei ole edes nettisivuja lukenut?Kirjoittaja ja kutrihan ovat painonhallinnassa vielä varsin samoilla linjoilla. Tämä taisi olla myös Annun kirjoituksen pointti, eikä se että tieto olisi pitänyt lukea Kutrin sivuilta.


      • Jokainen tyylillään

        Kuten sanoit, laihtuminen ja laihduttaminen ei todellakaan ole mitään salatiedettä, eikä mitään kaiken mullistavaa ja autuaaksi tekevää oikotietä ole sen enempää Painonvartijoissa kuin Kutrin sivuillakaan (muista vouhotuksista puhumattakaan).

        Kaikki (ainakin lähes kaikki) laihtuminen ja "systeemit" perustuvat siihen, että energiaa kulutetaan enemmän kuin ravinnon mukana saadaan. Energian saantia voi vähentää syömällä vähemmän ja/tai terveellisemmin ja kulutusta voidaan lisätä esimerkiksi liikkumalla.

        Vaikka Kutrin sivut ovatkin mielenkiintoiset ja täynnä kelvollista informaatiota, ei siellä ole mitään maailmaa mullistavaa, joka tekisi hänen systeemistään millään tavalla ainutlaatuisen - saatika (maailman) parhaan. Kutrin "systeemit" ei sopisi ainakaan minulle alkuunkaan, sillä n. kilo kuukaudessa (tai 8kg/vuosi) -tahti ei riittäisi motivoimaan minua tippaakaan, oli tahti sitten joidenkin mielestä miten terveellinen ja suotava hyvänsä.

        Ihmettelen siis niitä onnettomia, jotka täällä viitsivät riekkua ja mainostaa jotakin typerää systeemiä ainoana oikeana totuutena (oli se sitten kutri.net, Painonvartijat tai mikä muu hyvänsä) heittäen lokaa kaikkien muiden vaihtoehtojen päälle, kuten myös niitä ressukoita jotka paremman tiedon puutteessa ottavat noiden hörhöjen vouhkaamisen vakavasti.


      • vai niin....
        Jokainen tyylillään kirjoitti:

        Kuten sanoit, laihtuminen ja laihduttaminen ei todellakaan ole mitään salatiedettä, eikä mitään kaiken mullistavaa ja autuaaksi tekevää oikotietä ole sen enempää Painonvartijoissa kuin Kutrin sivuillakaan (muista vouhotuksista puhumattakaan).

        Kaikki (ainakin lähes kaikki) laihtuminen ja "systeemit" perustuvat siihen, että energiaa kulutetaan enemmän kuin ravinnon mukana saadaan. Energian saantia voi vähentää syömällä vähemmän ja/tai terveellisemmin ja kulutusta voidaan lisätä esimerkiksi liikkumalla.

        Vaikka Kutrin sivut ovatkin mielenkiintoiset ja täynnä kelvollista informaatiota, ei siellä ole mitään maailmaa mullistavaa, joka tekisi hänen systeemistään millään tavalla ainutlaatuisen - saatika (maailman) parhaan. Kutrin "systeemit" ei sopisi ainakaan minulle alkuunkaan, sillä n. kilo kuukaudessa (tai 8kg/vuosi) -tahti ei riittäisi motivoimaan minua tippaakaan, oli tahti sitten joidenkin mielestä miten terveellinen ja suotava hyvänsä.

        Ihmettelen siis niitä onnettomia, jotka täällä viitsivät riekkua ja mainostaa jotakin typerää systeemiä ainoana oikeana totuutena (oli se sitten kutri.net, Painonvartijat tai mikä muu hyvänsä) heittäen lokaa kaikkien muiden vaihtoehtojen päälle, kuten myös niitä ressukoita jotka paremman tiedon puutteessa ottavat noiden hörhöjen vouhkaamisen vakavasti.

        Vai ei 8 kiloa vuodessa ole riittävä vauhti. No kerropa, mitä olet aikonut tehdä läskeillesi! Oletko vuoden päästä entistä lihavampi?


      • Jokainen tyylillään
        vai niin.... kirjoitti:

        Vai ei 8 kiloa vuodessa ole riittävä vauhti. No kerropa, mitä olet aikonut tehdä läskeillesi! Oletko vuoden päästä entistä lihavampi?

        Talvella 2003 pudotin 25 kiloa (110 kg -> 85 kg)liikuntaa rutkasti lisäämällä ja ruokailutottumuksia radikaalisti muuttamalla n. 6-8kg/kk, 1-2 kg/vk -tahdilla, joka sopi erinomaisesti MINULLE.

        Lihakset eivät surkastuneet olemattomiksi, hampaat eivät tippuneet, eikä tukkakaan lähtenyt päästä. Energiaakin oli koko ajan vähintäänkin riittävästi normaaliin elämiseen ja motivaatiotakin riitti yllin kyllin.

        Eihän se tietenkään hauskaa ollut, eikä aina helppoakaan, mutta toimi hyvin, eikä vuoden aikana ole kiloakaan tullut takaisin -- eikä tule. Kolmea vuotta en ikinä olisi viitsinyt noudattaa joltakin epämääräiseltä webbisivulta löytämääni ohjetta päästäkseni samaan tulokseen.


      • Saketti
        Annu kirjoitti:

        "Jos jotain olen oppinut painonhallinnasta, niin sen ettei kannata kiinnittää liikaa huomiota mihinkään dieetteihin tai kutrin sivuihin."

        "Kaikkea saa (ja olisi myös hyvä) syödä, kunhan syö kohtuudella. Ja ylimääräinen napostelu kannattaa jättää pois tai korvata jollakin kevyellä. Liikuntaharrastuksen aloittaminen on myös oiva tapa pysyä kevyenä.

        Vanha kunnon karkkipäivä on selkeä keino hillitä ahmimista."


        Aika erikoinen ohje sinäänsä, siis ettei kannata huomioida kutrin sivuja. Jos olet edes käväissyt kutrin sivuilla, niin olet ehkä huomannut, että hänen ohjeensa ovat lähes täsmälleen samanlaisia kuin sinun antamasi painonhallintaohjeet. Miksi siis kiellät sellaisen, johon itsekin käytännössä uskot?

        Pointtini nimittäin oli, että vaikka kutrilta tai painonvartijoista voi käydä hakemassa tukea laihduttamiseen, niin painonhallinta ei saa olla elämänpituiseen hiilihydraatteihin ja proteiineihin liittyvää tasapainottelua. Ihminen voi ihan hyvin syödä mitä tahansa, jokaista suupalaa on turha analysoida, on aivan typerää ruveta pohtimaan eroa hyvien ja huonojen rasvojen välillä.

        Olin vielä teini-ikäisenäkin todella hoikka. Söin pizzaa, kävin hesessä ja karkkejakin napostelin... silti pysyin hoikkana. Noin 20-vuotiaasta 25-vuotiaaksi lihoin miltei 30 kiloa. Ja nyt sitten 27-vuotiaana olen laihtunut 16-kiloa. Kun asiaa pohtii, on selvää minkä takia lihoin; lopetin jalkapallo harrastukseni, rahamäärä lisääntyi ja napostelut muuttuivat lähes päivittäiseksi, ryyppäilin välillä aika useinkin ja kävin kotimatkalla grillillä ja sitten krapulapäivänä haettiin pizzaa jne jne.

        Lihomisen syy ei ollut siis se, että ruoassani oli yhtäkkiä enemmän jotain ravintoaineita, vaan se että söin enemmän kuin kulutin. Nyt kun uusi tavoitepainoni on saavutettu, uskon pystyväni pitämään sen ihan vaan syömällä normaalia tavallista ruokaa. En aio uhrata ruoka-aineiden pohtimiseen enää ajatustakaan, vaan palaan normaaliin elämään, jossa ruoka on ihan arkinen asia. Uuden urheiluharrastuksen (käyn kahdesti viikossa uimassa... on muuten mukava tapa liikkua vähän isommallekin ihmiselle) ja kerran viikossa ( juhlissa tietenkin) tapahtuvan napostelun avulla uskon painon pysyvän kurissa. Pysyihän se ennenkin... ennenkuin napostelu muuttui arkipäiväiseksi.


    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä palvelusta ja tuesta ja toivon kaikille jotka ovat vanhoja tuttuja ja tuntemattomia hyvää ja kaunista elämää kiitos Rosa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe