Fortum käyttää orjatyövoimaa

Boikottiin

7

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAA+

että työharjoittelu on kuulemma hyvä lisä CV-luettelossa. Että ihminen voi olla täyspässi, kun tommosta väittää.

Johan se on tutkittu korkeammalta tahalta jopa, että työharjoitelut yms soopa ja paska ei edistä työllistymistä.

Tutkiminen on tehty niin, että on vertailtu kahta ryhmää. Toinen ryhmä on vaan ollut työttömänä. Ja tonen ryhmä kaikenmaailman kusetus vittuilu paskanjauhanta yms hyväksikäyttö töissä. Kuten työharjoittelu, työkokeilu jne. Mitä kaikkea nyt onkaan.

Ja kuinka ollakaan ne, ketkä ei ole tehneet mitään, ovat saaneet helpoiten palkkatyötä.

Mistähän moinen mahtaa johtua?

• dsadas32

Johtuu siitä, että työharjoittelussa käyminen kertoo vain ihmisen tyhmyydestä. Yleensä työpaikalla annettaan harjoittelijoille niin idioottimaista hommaa, että sen osaa tehdä erkkikin. Sen kyllä työnantajat tietävät kun harjoittelija nimike on cv:ssa. Tietysti työtodistukseen yleensä työantaja koristelee, että olisi muka tehnyt oikeita töitä mutta sen tietävät sekä toiset työnantajat ja muutkin ettei pidä paikkaansa. Tietysti jotkut voivat harjoittelussa oikeasti tehdäkin jotain mutta kuka sitä uskoo....

• Tehneet noin niin

kauan kuin olen kaupungissa asunut.

• joku...

Kirjoitin joskus kauan sitten tänne tämän jutun, mutta kirjoitan uudelleen.
        Itse olen aina yrittänyt kaikkea, enkä koskaan ole ehtinyt pitkäaikaistyöttömäksi. Kurssia, pätkää, ottanut vastaan ihan kaiken mitä saan. Kaverini odotteli rauhassa, että kyllä siellä työkkäristä jotain tulee kun on tarpeeksi pitkään työtön. Hän sai vuorotteluvapaan sijaisuuden ja sitä kautta vakipaikan. Tietenkin minun pitää ajatella, että kaverini on parempi työntekijä, sitä on vaikea sanoa kun emme ole samassa työpaikassa olleet. Koulussa (tutustuimme opiskellessa) olin kyllä luokkani priimus. Ei minua pomot ole koskaan haukkuneet, kehuneet kyllä, mutta vakipaikkaa en ole koskaan saanut heiltäkään.

Nyt minulla on menossa kurssiin kuuluva työharjoittelu ja ensimmäistä kertaa olen harjoitteluun tyytyväinen. Saan todella tehdä alan töitä ja aika vaativia, minuun selvästi luotetaan. Olen saanut jopa vaativampia tehtäviä kuin alunperin pitikään, kuitenkin ns. ylimääräistä tehtävää. Minulla on myös hyvät työtilat - oma pöytä ja kone ja kaappitilaa. Tällaista ei harjoittelussa ole koskaan ennen ollut, enkä usko että näin upeaa harjoittelupaikkaa tai vastaavaa on mahdollista toista kertaa saada. Vakipaikkaa en voi saada, sillä työni vakituisena vaatisi jo ylempiä tutkintoja, mitä minulla ei ainakaan vielä ole. Ainoastaan jonkun avustavan tehtävän voisin saada, mutta niissäkin on yleensä korkeakouluopiskelijoita.

• edelliseen->
        joku... kirjoitti:

Kirjoitin joskus kauan sitten tänne tämän jutun, mutta kirjoitan uudelleen.
        Itse olen aina yrittänyt kaikkea, enkä koskaan ole ehtinyt pitkäaikaistyöttömäksi. Kurssia, pätkää, ottanut vastaan ihan kaiken mitä saan. Kaverini odotteli rauhassa, että kyllä siellä työkkäristä jotain tulee kun on tarpeeksi pitkään työtön. Hän sai vuorotteluvapaan sijaisuuden ja sitä kautta vakipaikan. Tietenkin minun pitää ajatella, että kaverini on parempi työntekijä, sitä on vaikea sanoa kun emme ole samassa työpaikassa olleet. Koulussa (tutustuimme opiskellessa) olin kyllä luokkani priimus. Ei minua pomot ole koskaan haukkuneet, kehuneet kyllä, mutta vakipaikkaa en ole koskaan saanut heiltäkään.

Nyt minulla on menossa kurssiin kuuluva työharjoittelu ja ensimmäistä kertaa olen harjoitteluun tyytyväinen. Saan todella tehdä alan töitä ja aika vaativia, minuun selvästi luotetaan. Olen saanut jopa vaativampia tehtäviä kuin alunperin pitikään, kuitenkin ns. ylimääräistä tehtävää. Minulla on myös hyvät työtilat - oma pöytä ja kone ja kaappitilaa. Tällaista ei harjoittelussa ole koskaan ennen ollut, enkä usko että näin upeaa harjoittelupaikkaa tai vastaavaa on mahdollista toista kertaa saada. Vakipaikkaa en voi saada, sillä työni vakituisena vaatisi jo ylempiä tutkintoja, mitä minulla ei ainakaan vielä ole. Ainoastaan jonkun avustavan tehtävän voisin saada, mutta niissäkin on yleensä korkeakouluopiskelijoita.

Niin, unohtui kirjoittaa, että harjoittelu on itselleni oikeasti harjoittelua. En ole tällaista työtä ennen tehnyt ja olen oppinut ihan älyttömän paljon. Jos kaikki harjoittelut olisivat tällaisia, niin hyväksyisin harjoittelun.

• Stressi tappaa

Työhyvinvointi ja terveys

Vuonna 2008 jatkuivat jo monille fortumlaisille tutuksi tulleet keinot edistää hyvinvointia ja jaksamista. Työterveyshuolto tarjosi henkilöstölle terveyttä ja hyvinvointia edistäviä kursseja, tapahtumia ja teki terveystarkastuksia. Lisäksi liiketoimintayksiköissä oli omia hankkeita hyvinvoinnin ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi.

Vuonna 2008 Fortumin Suomen henkilöstöstä oli 67 % Fortumin oman työterveyshuollon ja 33 % sopimustyöterveysasemien piirissä. Suomessa Fortumin oma työterveyshuolto käytti vuonna 2008 varoja työkyvyn ylläpitoon ja sairaudenhoitoon 428€ per henkilö.

• D-D

ja on sitoutunut mm. edistämään ihmisoikeuksien toteutumista omissa toiminnoissaan kaikkialla missä Fortum harrastaa liiketoimintaa. Suomessa eletään kansallisen lainsäädännön puitteissa.

http://www.fortum.fi/document.asp?path=14020;14028;14029;14055;14211;14214;31208;31209;34815&level=4

Tuohan ei tietenkään poissulje sitä mahdollisuutta, että alihankinnoissa ( kuten nuo jonkun mainitsemat risusavotat) toimivat yritykset,yhteisöt,projektit tms. vastaavat eivät kunnioita samoja kansallisia- ja kansainvälisiä lakeja ja ihmisoikeus-sopimuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      134
      3794
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      65
      2675
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2629
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      82
      2457
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      29
      2326
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1428
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      631
      1285
    8. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      81
      1201
    9. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      158
      1121
    10. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1056
    Aihe