aiheet!!!!! ziigaa...

hihhuli

Moipsist..
Mistä saatte aiheenne teksteihinne? Kertokaas vähän.. Ja miten vaikka yhet lyriikat syntyy? Mistä alotatte/ onko teillä jotain "kikkoja"?
Nämä on tärkeitä tietoja mulle ku oon alottelija vielä ja ois kiva saada käytännön neuvoi ym.. :D

10

3924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klowni

riimejä kirjoitellaan omista kokemuksista, tunteista,elämästä yleensä.
      Ite yritin alussa keksiä jonku aiheen,mut sit tajusin et miks pitäis keksii mitään,ku aihetta on ihan tarpeeks omassa elämässäkin.
      Alotan inspiksen iskiessä. Yleensä mul alkaa siitä et mitä teen tai haluisin tehä...
      Eli vaikkas tää on aika helppo alku alottaa jos ei keksi muuta..."hengaan kaduilla" siitä keksii aina jotain. Esim. hengaan kaduilla/katuvalojen syövyttämillä liekeillä ja varjosilla kujilla....tms....semmosta vähän ku runoutta koitan aina saada riimiin,et se ois vähän erikoisempi ja jollain tasolla kans taiteellinen...
      Tai sit olosta voi kertoo jotain....mulla on yleensä huono fiilis ni alotan sit jotenki et
      "elämä jaksaa sanoa vastaan vaik kuinka haluisin jaksaa kaikki päälle kaatuu ja hajoaa/ maailmaa en jaksais vihaa/ mut vituttaa/ ku se mut aina maan tasalle muistuttaa pudottaa...
      tms...mut jooh...en tiedä oliko mitään hyötyy...oon aika paska kirjottaa...
      onnee rap-uralle!;)

• Suprii

syrji ittees,oot hyvä ja mä alotan kanssa fiiliksieleen yritän kovasti joka matskuu tunkee mielipiteeni rasisteista yms, ja jos inspis iskee niin sillon on pakko värkätä sanat vaikka keskelläyötä ei niitä enää aamulla muista(en minä ainakaan) omissa räpeissä yritän saada vähän huumoria mun asiaan vaikka ne yleensä onkin vakavia mut just joku "mä sun mersun ruttuun pakitan,siinä ei voi noudattaa lakia,sut hopilla rökitän" no toi oli kyll aika huono esim mutta siis siinä oli mun alotusjutut,mitään kikkaa ei oo muuta kun et pitää tietää paljon sanoja=)

~PizALo~ from:Suprii~

• klowni
        Suprii kirjoitti:

syrji ittees,oot hyvä ja mä alotan kanssa fiiliksieleen yritän kovasti joka matskuu tunkee mielipiteeni rasisteista yms, ja jos inspis iskee niin sillon on pakko värkätä sanat vaikka keskelläyötä ei niitä enää aamulla muista(en minä ainakaan) omissa räpeissä yritän saada vähän huumoria mun asiaan vaikka ne yleensä onkin vakavia mut just joku "mä sun mersun ruttuun pakitan,siinä ei voi noudattaa lakia,sut hopilla rökitän" no toi oli kyll aika huono esim mutta siis siinä oli mun alotusjutut,mitään kikkaa ei oo muuta kun et pitää tietää paljon sanoja=)

kiva että joku pitää:)
        juuh toi rasismi juttu...pitäis saada siitäki jotai kirjotettuu. Joskus kirjotin rasismista,mut se oli aika lapsellista tekstii;)...mut juuh...
        Jokatapauksessa tärkeint on se et löytäis jonku oman tyylin.

• hihhuli
        klowni kirjoitti:

kiva että joku pitää:)
        juuh toi rasismi juttu...pitäis saada siitäki jotai kirjotettuu. Joskus kirjotin rasismista,mut se oli aika lapsellista tekstii;)...mut juuh...
        Jokatapauksessa tärkeint on se et löytäis jonku oman tyylin.

Kiitti noista helpeistä... :)
        Mä ku oon aina yrittäny väsätä jotain nii tulee mulla ainakin liikaa tarinan muotoon... Tyyliin: Etsin meininkii, joka paikasta jos ei löydy kaivan sen vaikka maan alta, ku mä oon messis pitää kaikil olla hauskaa, fiilis katossa, eikä lattia tasossa...

äh.. ei onnistu... siis en osaa pukee mun tunteita riimeiks... se tässä on hakusessa... siis jos mua vaikka vituttaa joku juttu ihan kybällä nii mä en saa siitä aikaseks mitään... :(
        Musta tuntuu että mulla ei oo tarpeeks mun varastossa sanoja kuvaamaan ym... Toivot. tajusit kuka tätä nyt lukeeki... :)

• klowni
        hihhuli kirjoitti:

Kiitti noista helpeistä... :)
        Mä ku oon aina yrittäny väsätä jotain nii tulee mulla ainakin liikaa tarinan muotoon... Tyyliin: Etsin meininkii, joka paikasta jos ei löydy kaivan sen vaikka maan alta, ku mä oon messis pitää kaikil olla hauskaa, fiilis katossa, eikä lattia tasossa...

äh.. ei onnistu... siis en osaa pukee mun tunteita riimeiks... se tässä on hakusessa... siis jos mua vaikka vituttaa joku juttu ihan kybällä nii mä en saa siitä aikaseks mitään... :(
        Musta tuntuu että mulla ei oo tarpeeks mun varastossa sanoja kuvaamaan ym... Toivot. tajusit kuka tätä nyt lukeeki... :)

oli mullakin alussa. Eli toi,et tuli liiaks tarinan muotoon. Se kesti aika kauanki se vaihe. Riimien kirjottelu on vaikeeta ja ku tarpeeks kauan jaksaa harjotella,ni kyl se alkaa sujuu.
        Sit mul jäi aina jankkaamaan,eli biisi ei tavallaan edenny:)...mut oon tässä jotai...hmm...noin neljä vuotta riimei kirjotellu,ni jotenki sujuu.
        Se taito kehittyy aika nopeesti. Alussa on iha ulkon eikä oikeen osaa alottaa mistään ja mulla ainaki biisit oli tosi lyhyitä ja töksähtelevii,mut sit jotenki sain sellasen tyylin tms,mikä alko kehittymään ja oon edistyny aika helvetisti niistä ensi biiseistä:)
        ja kirjottelussa kehittyy koko ajan,ku jaksaa vaa koko ajan tarpeeks jatkaa. Mä en oo pitkään aikaan kirjotellu riimei kunnolla,joten taito vähän huonontunu. Parhaimmillaan sain tehtyy monta biisiä päivän aikana....!:)
        Välillä inspis saattaa kyl vielki iskee ihan kummallisissa paikoissa. Koulussa tai dösässä tms:) sen takii mul onki jotku koulunkirjat täynnä keskeneräsii riimei!:)
        Mut jooh...zemppii sulle!=)

• painovoima
        klowni kirjoitti:

oli mullakin alussa. Eli toi,et tuli liiaks tarinan muotoon. Se kesti aika kauanki se vaihe. Riimien kirjottelu on vaikeeta ja ku tarpeeks kauan jaksaa harjotella,ni kyl se alkaa sujuu.
        Sit mul jäi aina jankkaamaan,eli biisi ei tavallaan edenny:)...mut oon tässä jotai...hmm...noin neljä vuotta riimei kirjotellu,ni jotenki sujuu.
        Se taito kehittyy aika nopeesti. Alussa on iha ulkon eikä oikeen osaa alottaa mistään ja mulla ainaki biisit oli tosi lyhyitä ja töksähtelevii,mut sit jotenki sain sellasen tyylin tms,mikä alko kehittymään ja oon edistyny aika helvetisti niistä ensi biiseistä:)
        ja kirjottelussa kehittyy koko ajan,ku jaksaa vaa koko ajan tarpeeks jatkaa. Mä en oo pitkään aikaan kirjotellu riimei kunnolla,joten taito vähän huonontunu. Parhaimmillaan sain tehtyy monta biisiä päivän aikana....!:)
        Välillä inspis saattaa kyl vielki iskee ihan kummallisissa paikoissa. Koulussa tai dösässä tms:) sen takii mul onki jotku koulunkirjat täynnä keskeneräsii riimei!:)
        Mut jooh...zemppii sulle!=)

Mulla oli sillo puolvuotta sitte samantyyppinen juttu, aikamoista roskaa. Mun ekat riimit oli tällaset: painovoiman setti pauhaa et saa hetkee rauhaa jos joku paskaa jauhaa joutuu taakse saunaa!
        Aikamoista kuraa, mulla tulee joskus koulussa tai dösässä inspiraatio ja pakko kirjottaa ne johki että muistais ne ja sit kirjotan ne mun vihkoo mikä on nyt puolen vuoden aikana täyttyny ihan hyvin, ja joskus tulee idea ihan jonku sanomisesta kuten yks frendi sano johonki ei natsaa ni siitä tuli jotain pientä tyyliin
        "ei natsaa/
        miten kukaa elää jaksaa/
        jo suomes jotku syyttä lahtaa/"

ei mitää hyvää mutta myöhemmällä hiomisella tulee asteen parempaa...
        Jos joku suunnittelee alottavansa kirjottelun ni alussa tulee yleensä aika huonoa teksdtiä mutta kyllä taito kehittyy...

• Anonyymi
        Suprii kirjoitti:

Mitä vittua 💀

• Anonyymi

Eijumalauta

• Hey Man!

No se riippuu ihan sust ittestäs... Sä voit esim. kertoo omast elämäst tai jotaa... Mä ainaki alotin sillee...Vähä vaikee selittää...(you know?) Et onnee yritykselle...=)

• Anonyymi

🫏💩

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7001
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4736
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2646
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2098
    5. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1083
    6. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1048
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1011
    8. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      846
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      843
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      773
    Aihe