Liikaa tupakoinnista kirjoitetaan

lukija.

Tupakointi kirjoituksille pitäisi alkaa saada jo pikkuhiljaa piste. Ei kai ole tarkoitus, että samaa asiaa jauhetaan päivästä päivään ja viikosta viikkoon.

Melperi jauhaa omaa mantraansa, jossa synnit voi uskoa ja saada omintakeisesti anteeksi, kyllästyttää myös.

Puskalaukaukset ärsyttää myös, koska niiden sanomissa ei ole mitään järjenhiventäkään.

Keskustelun taso täällä on siis ala-arvoista. Melperinkin pitäisi keksiä uutta, eikä pyöriä vain yhden asian ympärillä.

Moppi -sheriffi ei uskalla enää poistella jonninjoutavia tekstejä, koska on saanut niin kovat haukut ja pysyttelee mieluusti vain hiljaa.

Mitä siis tupakoinnista voi vielä sanoa, kun kaikki on varmasti sanottu ja moneen kertaan.

Tupakointi on iljettävä elämäntapa ja häiritsee erityisen paljon kerrostalossa asuvaisia.

Tupakalla on niin suuri vetovoima, ettei mikään maailman mahti, eikä myöskään taivaallinen saa sitä loppumaan.

Palstan avauksissa tulvii nyt tupakointia käsittäviä juttuja ja niin tämäkin. Pitäisikö rajoittaa samojen avauksien toistoa, jos niissä on vain entisten kertausta, ei mitään uutta eikä mullistavaa.
Moppi kerran totesikin tupakointiasiaa käsiteltävän liikaa.

27

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Melperi jauhaa omaa mantraansa, jossa synnit voi uskoa ja saada omintakeisesti anteeksi, kyllästyttää myös."

Raamatun mukainen oppi kyllästyttää SRK:n VALHEVERKOISSA uiskentelevaa mätää vl-kalaa. Raamatun opit tuntuvat munaskuitaan myöten SRK:n valheisiin aivopestystä veeällästä varmaankin hyvin vastenmielisiltä.

• Delilah1

olet oikeilla jäljillä, mutta tupakkajaaritusten suhteen olen avaajan kanssa samoilla linjoilla.

Kesällä teit hyviä avauksia suviseurasaarnoista. Niihin oli mukava osallistua.

• vl-

Syntejä täytyy saarnata jonkun toiselle anteeksi, se on tasan tarkkaan raamatullinen oppi. Sinä olet vaan tulkinnut raamatun kirjoitukset tällä tavalla, että omintakeinen synninpäästö riittää.

Ottakaa Pyhä-Henki, joiden synnit te anteeksi annatte; on riitävä tae siitä, että niitä pitää todella annella anteeksi. Kuvitteleppa sairaalateologeja; he ovat siellä sitä varten, että käyvät kuolevien luona vakuuttamassa synninpäästöjä.
        Ei kukaan kuoleman sairas luota siihen, että peiton alla voi uskoa synnit anteeksi, vaan kyllä siihen tarvitaan sitä saattomiestä.

• Melperi1
        vl- kirjoitti:

Syntejä täytyy saarnata jonkun toiselle anteeksi, se on tasan tarkkaan raamatullinen oppi. Sinä olet vaan tulkinnut raamatun kirjoitukset tällä tavalla, että omintakeinen synninpäästö riittää.

Ottakaa Pyhä-Henki, joiden synnit te anteeksi annatte; on riitävä tae siitä, että niitä pitää todella annella anteeksi. Kuvitteleppa sairaalateologeja; he ovat siellä sitä varten, että käyvät kuolevien luona vakuuttamassa synninpäästöjä.
        Ei kukaan kuoleman sairas luota siihen, että peiton alla voi uskoa synnit anteeksi, vaan kyllä siihen tarvitaan sitä saattomiestä.

"Syntejä täytyy saarnata jonkun toiselle anteeksi, se on tasan tarkkaan raamatullinen oppi."

kirjoittelet palstalle normaalia Raamatun vastaista ROSKAA! :((

Mutta noinhan se on, kun laskee oman "uskonvarmuutensa" ihmisen varaan eikä Jumalan ja Jeesuksen varaan kuten minä ja muut uskovaiset teemme.

• iveta
        vl- kirjoitti:

vl- näin: "Syntejä täytyy saarnata jonkun toiselle anteeksi, se on tasan tarkkaan raamatullinen oppi. Sinä olet vaan tulkinnut raamatun kirjoitukset tällä tavalla, että omintakeinen synninpäästö riittää".
        On ainakin 20 eri hengellistä yhdistystä ja seurakuntaa, jossa saarnataan jonkun toiselle anteeksi mikäli oikein muistan. Kokouksessa oleva voi kädellä antaa merkin puhujalle, jos haluaa, että puhuja yhdessä seurakunnan kanssa voisi rukoilla apua johonkin hänen tarvitsemaansa kipeään kohtaan esim. synti, sairaus, tai haluaisi päästä lähempään yhteyteen Jeesuksen kanssa. Tai voi sitten mennä alttarin eteen rukoilemaan kahden kesken puhujan kanssa.
        Mitä toi Melperin omintakeinen synninpäästö tarkoittaa? En tiedä, mitä tarkoitat?

• iveta
        iveta kirjoitti:

vl- näin: "Syntejä täytyy saarnata jonkun toiselle anteeksi, se on tasan tarkkaan raamatullinen oppi. Sinä olet vaan tulkinnut raamatun kirjoitukset tällä tavalla, että omintakeinen synninpäästö riittää".
        On ainakin 20 eri hengellistä yhdistystä ja seurakuntaa, jossa saarnataan jonkun toiselle anteeksi mikäli oikein muistan. Kokouksessa oleva voi kädellä antaa merkin puhujalle, jos haluaa, että puhuja yhdessä seurakunnan kanssa voisi rukoilla apua johonkin hänen tarvitsemaansa kipeään kohtaan esim. synti, sairaus, tai haluaisi päästä lähempään yhteyteen Jeesuksen kanssa. Tai voi sitten mennä alttarin eteen rukoilemaan kahden kesken puhujan kanssa.
        Mitä toi Melperin omintakeinen synninpäästö tarkoittaa? En tiedä, mitä tarkoitat?

Tarkoitatko sitä, mitä me voidaan yksinään kaikki tehdä eli mennä omaan rukouskammioomme ja rukoilla siellä Jumalaa kahden kesken. Kyllä me voimme sielläkin synnintunnossa pyytää syntejämme anteeksi Jeesuksen kertakaikkisen, kaikenkattavan sovitustyön tähden. Jeesus itse on sanonut: jokainen anova saa ja minä saan luottaa, kun anon, varmasti saan. Vai tiedätkö yhtään luotettavampaa, sanansapitävämpää kuin Jeesus.

• vl-
        iveta kirjoitti:

Tarkoitatko sitä, mitä me voidaan yksinään kaikki tehdä eli mennä omaan rukouskammioomme ja rukoilla siellä Jumalaa kahden kesken. Kyllä me voimme sielläkin synnintunnossa pyytää syntejämme anteeksi Jeesuksen kertakaikkisen, kaikenkattavan sovitustyön tähden. Jeesus itse on sanonut: jokainen anova saa ja minä saan luottaa, kun anon, varmasti saan. Vai tiedätkö yhtään luotettavampaa, sanansapitävämpää kuin Jeesus.

Isä-meidän rukouksessa toki pyydetään suoraan anteeksi, mutta näin ei vl-usko opeta. Isä-meidän rukousta käytetään yhteisissä kirkko-ja seurarukouksissa ja silloin ollaankin joukolla koolla, ei olla yksin.

Sovitaan sitten niin, että synnit voi saada halauamallaan tavalla anteeksi, niin loppuisi täällä tämä Melperin iänikuinen jaaritus tavasta saada synnit anteeksi.
        Minulle on yksi hailee, miten Melperi ja kumppanit saa syntinsä anteeksi, mutta minä luotan mieluummin seurakunnan välityksellä ja toiselta ihmiseltä pyydettyyn siunaukseen.

• vl- kirjoitti:

Isä-meidän rukouksessa toki pyydetään suoraan anteeksi, mutta näin ei vl-usko opeta. Isä-meidän rukousta käytetään yhteisissä kirkko-ja seurarukouksissa ja silloin ollaankin joukolla koolla, ei olla yksin.

Sovitaan sitten niin, että synnit voi saada halauamallaan tavalla anteeksi, niin loppuisi täällä tämä Melperin iänikuinen jaaritus tavasta saada synnit anteeksi.
        Minulle on yksi hailee, miten Melperi ja kumppanit saa syntinsä anteeksi, mutta minä luotan mieluummin seurakunnan välityksellä ja toiselta ihmiseltä pyydettyyn siunaukseen.

"Minulle on yksi hailee, miten Melperi ja kumppanit saa syntinsä anteeksi, mutta minä luotan mieluummin seurakunnan välityksellä ja toiselta ihmiseltä pyydettyyn siunaukseen."

oletkin vl-aivopesun ja SRK:n valheoppien orja etkä usko Raamatun totuuteen.

• vl-nainen.
        Melperi1 kirjoitti:

"Syntejä täytyy saarnata jonkun toiselle anteeksi, se on tasan tarkkaan raamatullinen oppi."

kirjoittelet palstalle normaalia Raamatun vastaista ROSKAA! :((

Mutta noinhan se on, kun laskee oman "uskonvarmuutensa" ihmisen varaan eikä Jumalan ja Jeesuksen varaan kuten minä ja muut uskovaiset teemme.

Miksi sairaaloissa pitää olla sairaalapastoreita, jos kerran voi hoitaa asiat Jumalan kanssa kahden kesken.
        Kuvitellaanpa tilanne, että ikänsä jumalatonna vaeltanut tulisi synnintuntoon vasta kuolemansa lähestyessä seillä terveyskeskuksen vuodeosastaolla.
        Eikö hän silloin tarvi tätä sairaalapastoria sielunhoitoa antamaan. En jaksa uskoa, että kukaan itsekseen voisi sopia syntinsä anteeksi, vaaan siihen tarvitaan se toinen ihminen, jolla on hengen voimaa.
        Olen kuullut paljon tapauksia, että myös ei-lestadiolaiset ovat halunneet juuri vanhoillislestadiolaisen veljen saarnaamaan sielun autuutta, kun eivät ole jaksaneet uskoa tavallisen leipäpapin sitä voivan antaa.

• pa*kan lässäytit
        vl-nainen. kirjoitti:

Miksi sairaaloissa pitää olla sairaalapastoreita, jos kerran voi hoitaa asiat Jumalan kanssa kahden kesken.
        Kuvitellaanpa tilanne, että ikänsä jumalatonna vaeltanut tulisi synnintuntoon vasta kuolemansa lähestyessä seillä terveyskeskuksen vuodeosastaolla.
        Eikö hän silloin tarvi tätä sairaalapastoria sielunhoitoa antamaan. En jaksa uskoa, että kukaan itsekseen voisi sopia syntinsä anteeksi, vaaan siihen tarvitaan se toinen ihminen, jolla on hengen voimaa.
        Olen kuullut paljon tapauksia, että myös ei-lestadiolaiset ovat halunneet juuri vanhoillislestadiolaisen veljen saarnaamaan sielun autuutta, kun eivät ole jaksaneet uskoa tavallisen leipäpapin sitä voivan antaa.

kyllä harhaoppista vl-leipäpappia on ajettu pois kuolinvuoteilta nimiä ja veriä hokemasta.. "eikö täällä saa kuollakaan rauhassa?"

• vl-nainen. kirjoitti:

sairaalapastorit pelkästään kuoleman lähestysmistilanteita varten ole. Eikä siinäkään sitä varten, että olis pakollista julistaa synninpäästö.

Vain ihmisen kautta synnit anteeksi = SRK:n keksimää Raamatun vastaista ROSKAA!

"En jaksa uskoa, että kukaan itsekseen voisi sopia syntinsä anteeksi, vaaan siihen tarvitaan se toinen ihminen, jolla on hengen voimaa."

Uskot näköjään SRK:n valheisiin etkä Jumalan sanaan.

• vl-nainen.
        Melperi1 kirjoitti:

sairaalapastorit pelkästään kuoleman lähestysmistilanteita varten ole. Eikä siinäkään sitä varten, että olis pakollista julistaa synninpäästö.

Vain ihmisen kautta synnit anteeksi = SRK:n keksimää Raamatun vastaista ROSKAA!

"En jaksa uskoa, että kukaan itsekseen voisi sopia syntinsä anteeksi, vaaan siihen tarvitaan se toinen ihminen, jolla on hengen voimaa."

Uskot näköjään SRK:n valheisiin etkä Jumalan sanaan.

Aika köykäisiä ovat vastauksesi, mikä osoittaa jauhopussisi olevan tyhjän.Mitä sitten kuolevalle voi muuta sanoa, kuin toivottaa Jumalan siunausta ja syntein anteeksiantamusta.
        Kuolemanjälkeinen tila kiinnostaa kuolevaa, ei mikään muu. Elokuvassa tuntematon sotilas sotilaspappi siunasi kuolevan Jeesuksen haltuun.

• vl-nainen. kirjoitti:

Aika köykäisiä ovat vastauksesi, mikä osoittaa jauhopussisi olevan tyhjän.Mitä sitten kuolevalle voi muuta sanoa, kuin toivottaa Jumalan siunausta ja syntein anteeksiantamusta.
        Kuolemanjälkeinen tila kiinnostaa kuolevaa, ei mikään muu. Elokuvassa tuntematon sotilas sotilaspappi siunasi kuolevan Jeesuksen haltuun.

uskosi SRK:n valheisiin ja Tuntematon sotilas -ekokuvaan?

• Anna-Liisa2
        vl-nainen. kirjoitti:

paljon valheita levittelet!!!

Syntejä EI VOI anteeksiantaa kukaan toinen ihminen, vaan yksin Jumala.
        Rukoilemalla voit syntejäsi pyytää anteeksi, et vilkuttelemalla, etkä siten, että kerrot
        niistä jollekin.

Kukaan kunnon kristitty ei halua vl-valheoppipappia kuolinvuoteelleen!!!
        Ja se on varma se!

Pappi on hengellisenä turvana, niille jotka hänelle haluavat jutella, mutta syntejä hän ei voi antaa anteeksi.

• vl-nainen.
        Anna-Liisa2 kirjoitti:

paljon valheita levittelet!!!

Syntejä EI VOI anteeksiantaa kukaan toinen ihminen, vaan yksin Jumala.
        Rukoilemalla voit syntejäsi pyytää anteeksi, et vilkuttelemalla, etkä siten, että kerrot
        niistä jollekin.

Kukaan kunnon kristitty ei halua vl-valheoppipappia kuolinvuoteelleen!!!
        Ja se on varma se!

Pappi on hengellisenä turvana, niille jotka hänelle haluavat jutella, mutta syntejä hän ei voi antaa anteeksi.

Yhtään valhetta en levittänyt, mutta sinä olet harhassa ja eksyksissä.
        Voi pyhä yksinkertaisuus sinua. Syntejä ei ole enää Jeesus itse ollut antamassa 2000.n vuoteen ja senpä tähden hän antoikin valtuudet tähän opetuslapsilleen, eikö niin. Sillon Jeesuksen aikana oli tosiaankin niin, että vain Jeesus-Jumala saattoi antaa, kelläkään ihmisellä ei silloin ollut valtuuksia, mutta nyt on.
        Usko huviksesi, että nyt ei Jumala anna anteeksi, vaan välimies, toinen ihminen, joka on saanut siihen Pyhän-Hengen valtuutuksen. Tämä valtuutus on periytynyt vuosisatojen saatossa apostolien päivistä näihin päiviin asti.
        Sinäkin voit antaa syntejä anteeksi, kun joku oikea uskovainen on ensin antanut sinulle ja saat samalla hetkellä Pyhän-Hengen viran. Tätä virkaa ei valitettavasti ole kaikilla uskovaisiksi itseään tekeytyviksi, vaan oikeat ainoat Jumalan lapset, jotka sattuvat olemaan lestadiolaisia.

Ja kuule, se sairaalapastori on ihan sitä varten, että siunaa kuolevaa ja antaa hänelle turvan viimeiselle matkalleen. Jos hän ei siihen kykene, sellaisella papilla ei ole mitään virkaa.
        Rukoilemallakin voi saada synnit anteeksi, kun se tapahtuu seurakunnan yhteydessä, ei yksinään viltin alla.

• vl-nainen. kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus sinua. Syntejä ei ole enää Jeesus itse ollut antamassa 2000.n vuoteen ja senpä tähden hän antoikin valtuudet tähän opetuslapsilleen, eikö niin. Sillon Jeesuksen aikana oli tosiaankin niin, että vain Jeesus-Jumala saattoi antaa, kelläkään ihmisellä ei silloin ollut valtuuksia, mutta nyt on.
        Usko huviksesi, että nyt ei Jumala anna anteeksi, vaan välimies, toinen ihminen, joka on saanut siihen Pyhän-Hengen valtuutuksen. Tämä valtuutus on periytynyt vuosisatojen saatossa apostolien päivistä näihin päiviin asti.
        Sinäkin voit antaa syntejä anteeksi, kun joku oikea uskovainen on ensin antanut sinulle ja saat samalla hetkellä Pyhän-Hengen viran. Tätä virkaa ei valitettavasti ole kaikilla uskovaisiksi itseään tekeytyviksi, vaan oikeat ainoat Jumalan lapset, jotka sattuvat olemaan lestadiolaisia.

Ja kuule, se sairaalapastori on ihan sitä varten, että siunaa kuolevaa ja antaa hänelle turvan viimeiselle matkalleen. Jos hän ei siihen kykene, sellaisella papilla ei ole mitään virkaa.
        Rukoilemallakin voi saada synnit anteeksi, kun se tapahtuu seurakunnan yhteydessä, ei yksinään viltin alla.

******Syntejä ei ole enää Jeesus itse ollut antamassa 2000.n vuoteen ja senpä tähden hän antoikin valtuudet tähän opetuslapsilleen, eikö niin. Sillon Jeesuksen aikana oli tosiaankin niin, että vain Jeesus-Jumala saattoi antaa, kelläkään ihmisellä ei silloin ollut valtuuksia, mutta nyt on.****

Ei Jeesus tipottain syntejä anteeksi anna. Onko sinulle tuttu Hänen ristinkuolemansa Golgatalla?

Hän kantoi koko maailman syntikuorman KERRALLA ristille.

Tuolla mantraamis käytännöllänne häpäisette Jeesuksen ristin uhrin.

• iveta
        vl- kirjoitti:

rukouksessa toki pyydetään suoraan anteeksi, mutta näin ei vl-usko opeta. Kyllä myös opettaa näin. Jeesus käski myös käyttää tätä Isä meidän- rukousta ei ainoastaan silloin, kun olemme seurakunnan kanssa yhdessä, vaan muulloinkin. Se on meidän todellinen rukouksemme. Sen on Jeesus itse meille opettanut.

• iveta.
        Devoit kirjoitti:

******Syntejä ei ole enää Jeesus itse ollut antamassa 2000.n vuoteen ja senpä tähden hän antoikin valtuudet tähän opetuslapsilleen, eikö niin. Sillon Jeesuksen aikana oli tosiaankin niin, että vain Jeesus-Jumala saattoi antaa, kelläkään ihmisellä ei silloin ollut valtuuksia, mutta nyt on.****

Ei Jeesus tipottain syntejä anteeksi anna. Onko sinulle tuttu Hänen ristinkuolemansa Golgatalla?

Hän kantoi koko maailman syntikuorman KERRALLA ristille.

Tuolla mantraamis käytännöllänne häpäisette Jeesuksen ristin uhrin.

Se, kun Hän sovitti koko maailman synnit ristillä, ei tarkoita sitä, että automaattisesti kaikiltaq poistuu synnit heti sitä mukaa kuin niitä tekee.

• Joo!
        vl-nainen. kirjoitti:

**Usko huviksesi, että nyt ei Jumala anna anteeksi, vaan välimies, toinen ihminen, joka on saanut siihen Pyhän-Hengen valtuutuksen.**

ja haisevaa vl-paskaa!

• on usko

SRK:n valtaan:
      "Tupakalla on niin suuri vetovoima, ettei mikään maailman mahti, eikä myöskään taivaallinen saa sitä loppumaan."

Kun SRK saarnaa tupakan "höpösynniksi" syntilistan jatkoksi ja erottamisperusteeksi taivasosuudesta ja julistaa publikaaniksi, kukapa vl-lahkolainen jatkaa tupakointia? Tosin se aiheuttaisi ensin joukkopaon lahkosta ilman erillisiä erottamisia ja koko lahkon kuoleman.

• väne.

Minusta on tavattoman idioottimaista puolustella tupakointia sanomalla, ettei se ole syntiä. Näin kuitenkin sanotaan, kun lestadiolaispiireissä keskustellaan tupakoinnista.
        Kun näin sanotaan, se on melkoista hallaa. On turvallista tupakoida, kun se ei ole syntiä, näin ajatellaan lestadiolaisten nuorten keskuudessa.

Ja kun lestadiolaisten häissä sikaroidaan, se on kans typerä tapa osoittaa, miten tupakkariippuvaisia ollaan ja kuinka miehekästä ja naisekasta on vetää sikaaria häissä. Tupakka saa häissä korostetun aseman ja sitä pidetään arvostettuna rituaalina.

• Näillä mennään

mielestä tupakoinnista kirjoitetaan liikaa tällä palstalla. Tätä mieltä ovat tuhannet vanhoillislestadiolaiset.

• ei muuta

kyseenalaista puhua liikaa

• Näin on

lähteä iltasavuille.

• sdgagdsh

tämäkin ketju vähän ylemmäksi

• ................

..........

• Nikotiinin orjat Oulu

liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      801
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      636
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      619
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe