miniä ei anna lapsenlapsen tulla kylään

ei tääkään ihan oikein

tapahtui muutama päivä sitten pieni 5 v tyttö itkseskeli surkeana mummolan eteisessä ja itki kun äiti ei päästä häntä käymään mummolassa, on kaikenlaista riita ollut miniän ja anopin välillä ja miniä kostaa ja on sen ihan suoraan sanonut että lastenlastasi et sitten tule näkemään, riidan päätteeksi... ei se ole oiken että lapsi sotketaan asiaan, lapsella pitäisi olla oikeus tavata molempien puolien isovanhempia... ja poika vain myötäilee vaimoaan, välillä vaimolta salaa tuo lapsen mummolaan

21

4495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

      älä sotkeudu poikasi perheen elämään. Miksi edes aloit riitelemään miniäsi kanssa? Hän on lapsiensa äiti ja poikasi puoliso. Sinä tulet vasta heidän jälkeensä. Sovi riidat miniän kanssa ja pyydä anteeksi, jos todella ajattelet lapsen lapsies parasta. Luulen kuitenkin, että sinä vain halut olla oikeassa.

      • miniä vaan ei anoppi...vielä

        Kumman mustavalkoista ajattelua sinulta tietämättä sen enempää tilanteesta kuin mitä ap kertoo.

        "Miksi edes aloit riitelemään miniäsi kanssa?"
        -Riitaankin tarvitaan kaksi ja ei anopinkaan tarvitse kaikkea niellä kiltisti ja hymyillen. Miksi yleensäkään otat lähtökohdaksi sen että anoppi on vastuussa riidan alusta?

        "Hän on lapsiensa äiti ja poikasi puoliso. Sinä tulet vasta heidän jälkeensä. Sovi riidat miniän kanssa ja pyydä anteeksi, jos todella ajattelet lapsen lapsies parasta. Luulen kuitenkin, että sinä vain halut olla oikeassa."

        Totta, miniä on lastensa äiti ja eikö äidin pitäisi aina asettaa lasten hyvinvointi kaiken muun edelle?
        Miksi hyväksyt sen että äiti käyttää lasta riidan välikappaleena ja näin aiheuttaa lapselle pahaa oloa?
        Tässähän tapauksessa neuvot anoppia pyytämään anteeksi miniältä (vaikka et tiedä mitä edes on tapahtunut, kumpi on ollut väärässä tai kumpi on loukannut toista tarkoituksella), jotta äiti antaisi lapsen tulla mummolaan. Eli hyväksyt sen että äiti käyttää lasta kiristyskonstina saadakseen tahtonsa läpi.
        Eikö miniänkin pitäisi ajatella sitä itkevää ja mummolaan ikävöivää lasta ja hänen parastaan?

        Onko niin että nykyään lapsen järjellä varustetut tekevät lapsia, jos suututaan toiselle, otetaan kaikki hiekkalelut mukaan ja sanotaan että sinä et näillä leiki?

        Näinkö on että miniöiltä hyväksyttävää on käyttää pieniä viattomia lapsia oman valtapelinsä nappuloina ja vedota siihen että olen äiti, minä saan tehdä niinkuin haluan?


      • Anonyymi
        miniä vaan ei anoppi...vielä kirjoitti:

        Kumman mustavalkoista ajattelua sinulta tietämättä sen enempää tilanteesta kuin mitä ap kertoo.

        "Miksi edes aloit riitelemään miniäsi kanssa?"
        -Riitaankin tarvitaan kaksi ja ei anopinkaan tarvitse kaikkea niellä kiltisti ja hymyillen. Miksi yleensäkään otat lähtökohdaksi sen että anoppi on vastuussa riidan alusta?

        "Hän on lapsiensa äiti ja poikasi puoliso. Sinä tulet vasta heidän jälkeensä. Sovi riidat miniän kanssa ja pyydä anteeksi, jos todella ajattelet lapsen lapsies parasta. Luulen kuitenkin, että sinä vain halut olla oikeassa."

        Totta, miniä on lastensa äiti ja eikö äidin pitäisi aina asettaa lasten hyvinvointi kaiken muun edelle?
        Miksi hyväksyt sen että äiti käyttää lasta riidan välikappaleena ja näin aiheuttaa lapselle pahaa oloa?
        Tässähän tapauksessa neuvot anoppia pyytämään anteeksi miniältä (vaikka et tiedä mitä edes on tapahtunut, kumpi on ollut väärässä tai kumpi on loukannut toista tarkoituksella), jotta äiti antaisi lapsen tulla mummolaan. Eli hyväksyt sen että äiti käyttää lasta kiristyskonstina saadakseen tahtonsa läpi.
        Eikö miniänkin pitäisi ajatella sitä itkevää ja mummolaan ikävöivää lasta ja hänen parastaan?

        Onko niin että nykyään lapsen järjellä varustetut tekevät lapsia, jos suututaan toiselle, otetaan kaikki hiekkalelut mukaan ja sanotaan että sinä et näillä leiki?

        Näinkö on että miniöiltä hyväksyttävää on käyttää pieniä viattomia lapsia oman valtapelinsä nappuloina ja vedota siihen että olen äiti, minä saan tehdä niinkuin haluan?

        Niin ne käyttää. Jos he päättää ettei mummolla oo asiaa nii ei oo . Eipä siinä mitään sitten. Parempi ehkä ettei edes tule tunnesidettä vauvaan mummolla niin ei satu niin paljoa.


    • paha mummo

      etpä ole ainoa jolta oikeus lastenlapsiin on viety.Yskänlääke tipasta alkanut riita on paisunut ja kestänyt kaksivuotta eikä ilmeisesti loppua tule en enää viitsi ottaa mitään kantaa koska kuitenkin asia vääristetään minut syylistetään mitä ihmeelisimpiin asiohin.

      • paha miniä

        Kyllä se mahdollisuus varmasti mummolla olisi, jos se olisi mummolle tärkeää, riitaankin tarvitaan kaksi, joten en usko että olet ihan syytön kuitenkaan siihen miksi sinulla ei sitä oikeutta enää ole!


      • Anonyymi

        Just näin, miniäni kääntää kaikki asiat negatiiviseksi, olen pahoilla mielin, kun lapset tulis mulle.


      • Anonyymi

        Joo parempi olla sivussa. Sitä saa sylkykuppina olla muuten aina.


    • toivon parasta

      kun ei olla edes yhdessä tän naisen kanssa, et lastensuojeluviranomainen ottaa naiseen yhteyttä, et saisin tapaamisoikeuden. Harvalla on moinen tapaus kyseessä. Kyseessä olikin täysin kouluttamaton tyhmä nainen, millä ei ole aiemman lapsen kanssa huostaanotetun miehensä kaa mitään päämäärää lasten suhteen. Ois tosi tärkeetä ottaa ja saada lapsi haltuun ja opettaa hänelle muitakin asioita, kun mitä nyt saa.

      • minia ja

        Siis mita sina anoppi siella huudat ! sinulla ei ole oikeuksia ei velvollisuuksia olet se ulkopuolinen, ymmarra se ja ela omaa elamaasi sekaantumatta muiden asioihin. Mikali haluat suhteen lapsenlapseen koita rakentaa rakentava suhde koko lapsenlapsesi perheen kanssa. Yleensa minia lapsen aiti todella ajattelee lapsensa parasta, jos ei anna lastansa anopin seuraan voihan olla, etta sinun arvosi on metsassa ja han halua kasvattaa lapsensa toisenlaisiin arvoihin. Sinuna miettisin ennenkun alkaisin melskaamaan taalla !


      • Anonyymi
        minia ja kirjoitti:

        Siis mita sina anoppi siella huudat ! sinulla ei ole oikeuksia ei velvollisuuksia olet se ulkopuolinen, ymmarra se ja ela omaa elamaasi sekaantumatta muiden asioihin. Mikali haluat suhteen lapsenlapseen koita rakentaa rakentava suhde koko lapsenlapsesi perheen kanssa. Yleensa minia lapsen aiti todella ajattelee lapsensa parasta, jos ei anna lastansa anopin seuraan voihan olla, etta sinun arvosi on metsassa ja han halua kasvattaa lapsensa toisenlaisiin arvoihin. Sinuna miettisin ennenkun alkaisin melskaamaan taalla !

        Tilanne on se, että isovanhemmilla ei ole lain mukaan mitään oikeuksia lapsenlapseen. Jos eronneet vanhemmat eivät salli lapsenlapsen tapaavan isovanhempia, asia on silla selvä.
        Ei ole tietenkään oikein,että riitelevät vanhemmat estävät lasta tapaamasta isovanhempiaan, mutta se on heidän ratkaisunsa, eikä mikään instanssi voi siihen puuttua.
        Tyhmäähän on viedä riita 3 sukupolven vaivaksi, mutta se on tyhmyyttä, johon syyllistyvät monet.' Lapsi aina joutuu riitakapulaksi ja manipuloiduksi.
        Kuka siitä hyötyy?


    • ap

      miniä pitänyt niin paljon lasta pois mummon silmistä, että mietittiin jo kotiporukan kanssa lieko unohtanut koko mummon, kysyttiinkin sitten lapselta että oletkos muistanut että mummo on olemassa, lapsi vastasi olen muistanu mummon, muistan sen enkelistä. Kyseltiin vähän enemmän miksi muistat enkelistä, no siitä enkelistä jonka annoit minulle synttärilahjaksi ja se on tuolla olohuoneen kirjahyllyn päällä... kas kun ei oltu sitä sentään roskikseen heitetty...

      • Heijs

        viestisi sävystä päätellen, et ole sinäkään puhdas pulmunen tilanteessa.

        Kun riitauduin erään ystäväni kanssa, jurnutin omaa kantaani aikani ja olin niiii-in loukattua, kunnes ymmärsin mennä peilin eteen ja miettiä oikeasti omaa osuuttani asiaan. En selvinnyt puhtain paperein, joten pohdin omat rajani ja yritin ymmärtää toisen rajoja ja sovittelin ne ystäväni kanssa yhteen.
        Olen siitä onnellinen, enkä menettänyt minulle kuitenkin tärkeää ihmistä.

        Ei muutakuin oma elämä hallintaan ja osallistut miniän perheen ehdoilla yhteydenpitoon, eihän sinun tarvitse kuin lapsenlapseesi pitää yhteyttä. Jos ette näe usein, voit soitella, laittaa korttia/kirjettä ja muistaa juhlapäivinä. Kyllä se lapsikin joskus kasvaa ja haluaa selvitellä juuriaan. Kun hän päättää aikanaa omista asioistaan sinä olet häntä varten silloinkin ja ihan saletisti hän muistaa sinun yhteydenpitosi.

        Toki suosittelen ensin selvittämään asiaa miniän ja sinun välilläsi- rehellisesti ja ilman turhaa ylpeyttä! Tulee huomioida erilaiset elämäntilanteet ja luonteet, joskus voi olla huolta, sairautta tai esim. parisuhdeongelmia, ei silloin jaksa mitään muuta ylimääräistä, etenkään lähipiiriltä.


    • Anonyymi

      Sama mulla, pojan avovaimo ei anna lapsien tulla minulle, en juo, polta, elän tavallista elämää. Keskustelu ei auta, poikani ei uskalla pitää puoliaan. Voiko mitään tehdä?

      • Anonyymi

        Kutsu koko perhe kylään. Ei kaikki halua antaa lapsiaan vieraaseen paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kutsu koko perhe kylään. Ei kaikki halua antaa lapsiaan vieraaseen paikkaan.

        Paras neuvo, erittelemättä ketään.

        Pyydä koko pesue luoksesi, ehdota vaikka nyyttikestejä. Tuokoon halutessaan vaikka omat eväät (jos on ruoka-allergioita yms.).
        Ehdota aluksi vaikka tunnin visiittiä, jos se menee suhteellisen sivistyneesti, seuraavalla kerralla voitte olla yhdessä vaikka puolitoista tuntia jne.!


      • Anonyymi

        Täällä samoin. Kelpaan mummina vain silloin kuin on välttämätön pakko, eli hoidon tarve. Tätä on aika harvoin.
        Koskaan ei käydä vaikka miten pyytäisi, eikä miniän taloon ole mitään asiaa mennä. Ulkoilemaan ei myöskään lapsia anneta, vaan heidät pidetään neljän seinän sisällä piirtelemässä. Lapset 3 ja 5 vuotiaita jotka kaipaavat mummilaan! Mutta kun äiti on äiti joka ei vaan anopistaan pidä niin näinhän siinä käy. Itse haluaisin perheelle pelkkää hyvää ja etenkin lapsille. Rakastan heitä ja mieluusti antaisin heille aikaani ja järjestäisin elämyksiä ja kokemuksia, mutta minulle ei anneta mahdollisuutta.
        Hieman katkeraksi vetää ja olenkin ajatellut että parempi kun lapsia ei olisi tullut heille ensimmäistäkään. Lasten isä on aivan vaikeuksissa tämän oikuttelevan ja määräilevän miniän kanssa, joka tahtipuikkoa heiluttaa milloin mihinkin päin!!
        Ai niin, vielä se että miniä rajoittaa myös lasten ja lasten isän vierailuja omien vanhempiensa luo. Onko reilua?
        Ei minusta. Pelkkää surua vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä samoin. Kelpaan mummina vain silloin kuin on välttämätön pakko, eli hoidon tarve. Tätä on aika harvoin.
        Koskaan ei käydä vaikka miten pyytäisi, eikä miniän taloon ole mitään asiaa mennä. Ulkoilemaan ei myöskään lapsia anneta, vaan heidät pidetään neljän seinän sisällä piirtelemässä. Lapset 3 ja 5 vuotiaita jotka kaipaavat mummilaan! Mutta kun äiti on äiti joka ei vaan anopistaan pidä niin näinhän siinä käy. Itse haluaisin perheelle pelkkää hyvää ja etenkin lapsille. Rakastan heitä ja mieluusti antaisin heille aikaani ja järjestäisin elämyksiä ja kokemuksia, mutta minulle ei anneta mahdollisuutta.
        Hieman katkeraksi vetää ja olenkin ajatellut että parempi kun lapsia ei olisi tullut heille ensimmäistäkään. Lasten isä on aivan vaikeuksissa tämän oikuttelevan ja määräilevän miniän kanssa, joka tahtipuikkoa heiluttaa milloin mihinkin päin!!
        Ai niin, vielä se että miniä rajoittaa myös lasten ja lasten isän vierailuja omien vanhempiensa luo. Onko reilua?
        Ei minusta. Pelkkää surua vain.

        Kannattaa unohtaa ne,äkkiä ne on aikuisia. Minäkin ajattelen vaan,että Lohtajan se lapsenlapsi on uhmaiässä,hoitakoon itse silloinkin.


    • Anonyymi

      Mieti omaa käytöstäsi.

    • Anonyymi

      Ei minunkaa anneta nähä tyttären lasta. Epäilen että siellä vaikuttaa narsistimies ja hänen äiti eli tyttären anoppi. Ristiäisiin ei haluttu minua ja kyseinen anoppi vielä varmisti että Emmehän näe siellä. Sairasta sakkia. Toki olen ollut varmaan paska mutsi tyttärelle niin siitäkin nostetaan. Mutta enpä minä ala uhriutumaan. Elän omaa elämääni.

    • Anonyymi

      Ei ole oikein jättää ulkopuolelle lapsen elämästä, ellei sitten ole tehnyt jotakin kiellettyä lapselle, tai ollut noudattamatta vanhempien sääntöjä. Monta kertaa syy on molemmissa, varmaan on kuitenkin niitä, joita ei vaan haluta itse katsella jostakin syystä.

      Itse jätin antamatta anopin tavata lasta koska tää oli humalassa ja piti meteliä, ei saanut lapsi unta siellä. Eikä ollut ainoa kerta kun lapsi sai huonoa kohtelua. Syy oli aina se sama. Anoppi kertoi kylä juovansa kaljansa oli lapsenlapsi kylässä tai ei, niin antaa olla... kaikkea ei tarvitse lapsen kestää. Pullontuoksuinen mummo ei ihan ole ok

    • Anonyymi

      onkohan ketjun aloittaja vielä lukemassa viestejä.
      Olisi hyvä tietää kuinka, tuo silloinen pieni tytär, voi nykyisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe