Luotettavin TurboDiesel?!

Vääntöä peliin

Kannattaako suunnata suoraan kohti VAG:in TDi koneita vai HDi DCi suunnalle? Olen lukenut ainakin tältä palstalta, että monella VW,Seat,Skoda kuskeilla on ollut TDi koneissa murheita, esim.Ilmamassamittari..Onko huoltoväleissä suuria eroja näiden valmistajien kanssa? Toyotan D4D:tä on turha suositella.. Ala-arvoinen esitys.Ominaisuudet toiselta planeetalta muihin verrattuna. Onko tehty mitään tutkimuksia TDi koneiden keskinäisistä kestävyyksistä? Ei tekisi kokoajan viedä pajalle.
Kiitän!

15

2930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • this

      dodge ram ja cumminsin turbodiesel on luotettava

    • ADA

      on hyvä mutta valitettavasti ranskalaisessa autossa....tietysti jos pelkkä moottori riittää mutta hyvää kokonaisuutta on nykyään vaikea saada edes rahalla kun esim.mersutkin on laadullisesti yhtä heikkoja esityksiä.

      • ttttttq

        " esim.mersutkin on laadullisesti yhtä heikkoja esityksiä."

        --- > ja paskanmarjat.


    • Poju

      Entäs 9-5 Saab 3.0 litrasella V6 dieselillä? Siinä on turbokin.

      • kannata

        kivakulkuinen peli erinomaisessa korissa, mutta kulutus on turhan iso...mieluummin 2.2TiD:llä
        siinä on turbokin, älä saatana....no empä äkkiseltään keksi muuta vapaastihengittävää dieselmoottoria nykyautossa kuin VAG:n SDI...


      • karbaasi
        kannata kirjoitti:

        kivakulkuinen peli erinomaisessa korissa, mutta kulutus on turhan iso...mieluummin 2.2TiD:llä
        siinä on turbokin, älä saatana....no empä äkkiseltään keksi muuta vapaastihengittävää dieselmoottoria nykyautossa kuin VAG:n SDI...

        ehottomasti vw konsernin dieseli.on lujia koneita,pirteitä ja pieniruokasia.


      • 330d ja hajis
        karbaasi kirjoitti:

        ehottomasti vw konsernin dieseli.on lujia koneita,pirteitä ja pieniruokasia.

        kallis nokkahihnan vaihto..... Muuten kyllä ok.


    • Ipa

      Mercedes-Benz E 320 CDI 4d A (SYJ-990)

      Ilmoitusnumero 224338
      Hinta 28,000
      Vuosimalli 2001
      Mittarilukema 675,000
      Väri MUSTA


      Tekniset ominaisuudet
      Korimalli Porrasperä
      Ovien lkm 4
      Vaihteisto * Automaatti
      Vaihteiden lkm * A5
      Henkilöluku 5
      Polttoaine Diesel
      Iskutilavuus (ccm) 3222
      Etu-, taka-, neliveto * Takaveto
      Jarrut * lukkiutumattomat jarrut
      Perävaunun max massa * 1900


      Suorituskyky uutena
      Teho (kW) * 145
      Max. vääntö (Nm) * 470
      Huippunopeus (km/h) * 230
      Kiihtyvyys (sek/0-100) * 8,3
      Kulutus (l/100km) * 5,9 7,8 11,1

      * Tiedot perustuvat Autodatan tyyppirekisteriin

      Mercedes-Benz E 200 CDI 4d A (MIZ-305)





      Esittely Varusteet: abs, airbag*4, ajonestolaite, alu.vanteet, cd/radio, ilmastointi, huoltokirja, keskuslukitus, luistonesto, metalliväri, ohjaustehostin, kahdet renkaat, sumuvalot, sähk.lasinnostimet, sähk.lasinnostimet 2, vakionopeussäädin,; huoltonäyttö, Webasto kellolla, jarruassistentti
      Ilmoitusnumero 130828
      Hinta 25,900
      Vuosimalli 1999
      Mittarilukema 594,000
      Väri Muu väri


      Tekniset ominaisuudet
      Korimalli Porrasperä
      Ovien lkm 4
      Vaihteisto * Automaatti
      Vaihteiden lkm * A5
      Henkilöluku 5
      Polttoaine Diesel
      Iskutilavuus (ccm) * 2151
      Etu-, taka-, neliveto * Takaveto
      Jarrut * lukkiutumattomat jarrut
      Perävaunun max massa * 1900


      Suorituskyky uutena
      Teho (kW) * 75
      Max. vääntö (Nm) * 235

      * Tiedot perustuvat Autodatan tyyppirekisteriin

      Mercedes-Benz E 290 TDsl 4d (ZGV-449)





      Esittely Airbag kuljettajalla Ajonestolaite Ilmastointi Keskuslukitus Ohjaustehostin Sähk.lasinnostimet
      Ilmoitusnumero 210555
      Hinta 19,900
      Vuosimalli 1997
      Mittarilukema 547,000
      Väri MUSTA, MET


      Tekniset ominaisuudet
      Korimalli Porrasperä
      Ovien lkm 4
      Vaihteisto * Manuaali
      Vaihteiden lkm * 5
      Henkilöluku 5
      Polttoaine Diesel
      Iskutilavuus (ccm) 2874
      Etu-, taka-, neliveto * Takaveto
      Jarrut * lukkiutumattomat jarrut
      Perävaunun max massa * 1900


      Suorituskyky uutena
      Teho (kW) * 95
      Max. vääntö (Nm) * 300
      Huippunopeus (km/h) * 195
      Kiihtyvyys (sek/0-100) * 11,5
      Kulutus (l/100km) * 5,4 6,8 9,3

      * Tiedot perustuvat Autodatan tyyppirekisteriin

      Vai miten olisi kunnon vapaastihengittävä halppis, Sulo?:
      Mercedes-Benz 200 D (FAN-933)

      Esittely ha, punainen, halpa suosittu 200 diesel, stereot, 2x renkaat, vetokoukku, kats. 12/03
      Ilmoitusnumero 228001
      Hinta 7,900
      Vuosimalli 1991
      Mittarilukema 790,000
      Väri Muu väri






      Autoliikkeen tiedot

      Nimi J.Rinta-Jouppi Seinäjoki
      www-osoite http://www.jrintajouppi.fi
      Postiosoite Jouppilantie 18
      SEINÄJOKI
      Puhelinnumero 06-420 1800
      Fax -numero 06-420 1820
      Sähköposti myynti@jrintajouppi.

      • ei-toyotisti

        Ompa taasen hinnat ja kilometrit kohdillaan. Eipä silti, vakuuttavia kilometrilukemia on ajettu, mutta hinta on ihan pielessä. Kuka oikeasti ostaa 675tkm ajetun -01 mesen 28 kiloeuroon,ei tasan kukaan. Johan tuohon hintaan kannattaa käydä tonkimassa saksasta tänne kaikkien kiusaksi "taksimersu", jossa on näädänkarkoitin :D(nebelscheinwerfer), eli sumuvalot ynnä muut elintärkeät saksavarusteet.


      • Ipa
        ei-toyotisti kirjoitti:

        Ompa taasen hinnat ja kilometrit kohdillaan. Eipä silti, vakuuttavia kilometrilukemia on ajettu, mutta hinta on ihan pielessä. Kuka oikeasti ostaa 675tkm ajetun -01 mesen 28 kiloeuroon,ei tasan kukaan. Johan tuohon hintaan kannattaa käydä tonkimassa saksasta tänne kaikkien kiusaksi "taksimersu", jossa on näädänkarkoitin :D(nebelscheinwerfer), eli sumuvalot ynnä muut elintärkeät saksavarusteet.

        entinen MB 320CDI vm. 2001 (helsinkiläistaksi) on kai ajomäärältään jo jonkinlainen ennätys noin lyhyessä ajassa?


      • ei-toyotisti
        Ipa kirjoitti:

        entinen MB 320CDI vm. 2001 (helsinkiläistaksi) on kai ajomäärältään jo jonkinlainen ennätys noin lyhyessä ajassa?

        Toki pitäähän taksi-isännän jostain rahat repiä uuteen mersuun, joten nuo kilometrit siinä mielessä on paikkaansa puolustavia. Helsinki rupeaa jo olemaan sen kokoinen kaupunki etä ajoa piisaa 24h/vrk, joten ei mikään ihme että kilsoja karttuu. Tasanvarmasti jos olisi oma auto siellä taksina niin ajossa se olisi koko ajan, mitä sitä pääomaa seisottamaan tallin nurkassa, hölmöähän se on. Mutta kun ole siellä taksihommissa, enkä muutenkaan aja taksia niin mitäpä tuo minua haitannee. Eipä silti, onhan nuo kilometrit toisaalta jo kertomaa laadusta, eli ei se ihan huono auto tuo mese passaaa kuitenkaan olla. Pyyntihinnat vain on älyttömän kovia noilla.


    • D¤D

      on ihan sama minkä valitset, sama rumba kaikissa "euro"-dieseleissä. Kolmattasataatuhatta ollaan menty jo jonkin matkaa eikä edes hehkuja ole tarvinnut vaihtaa.(jakohihnoja suodattimia litkuja vain)

      Eikä vuodenkeskikulutuskaan ole ollut kuin 5.7l/100km. Autossa Webasto(ihme että sekin on toiminut vaikka onkin saksalainen) ilmastointi

      • ....

        hihnojakaan vaihdella, ja olenpa ajanut Mersulla jopa 500000km, ilman että hehkutulpppia on vaihdettu.
        (Voi tosin olla jonkinlainen ennätys tämäkin)


      • ....
        .... kirjoitti:

        hihnojakaan vaihdella, ja olenpa ajanut Mersulla jopa 500000km, ilman että hehkutulpppia on vaihdettu.
        (Voi tosin olla jonkinlainen ennätys tämäkin)

        myös alkuperäisellä jakoketjulla vieläkin pidempään. (Eikä katkennut)
        Kaikki mersumallit ovat aina olleet nokkaketjulla varustettuja.


    • kokemus

      Ostappa Mersu, juuri CDI-koneinen, etenkin 5-portaisena automaattina peittämätön peli. Vääntöä, tehoa tarpeeksi, kestää, ja esim. nokkaketju eikä mikään hihnanpaska. Ittellä 270 tkm ajettu 220 CDI ja huipputyytyväinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe