Olen tässä nyt saanut kokea lomautuksen riemua viimeisen 2kk. Oma lomautukseni on voimassa "toistaiseksi" ja tulee hyvin todennäköisesti päättymään irtisanomiseen.
Omat YT:t olivat lähinnä farssi. Vielä viimeisellä työviikolla jouduin painamaan ylitöitä, ettei pöydälläni lojuneet projektit olisi myöhästyneet. Vähän oli heikot fiilikset sitten lähteä "tuotannollisten ja taloudellisten" syiden takia lomille.
Nyt kun on saanut rauhassa miettiä asioita viimeisen vuoden ajalta, niin työasioita, kuin omiakin systeemejä on alkanut oikeastaan helpottamaan aikalailla. Jotenkin sitä tuli viimeinen vuosi elettyä sellaisessa oravanpyörässä, että olisin kyllä pidemmälle saikulle joutunut minä hetkenä hyvänsä. On tullut kelattua koko nykyisen urani mielekkyyttä ja alan vaihtokin on tässä pikkuhiljaa alkanut kypsyä mielessä.
En oikein ymmärrä nykyistä kvartaalimenoa työpaikoilla ja ainaisia YT neuvotteluita. Kravamies tulee 4 kertaa vuodessa kalvojensa kanssa ja aina on jotain "kehitettävää" tai parannettavaa. Siitä sitten aloitetaan ties monensiako YT:tä, jos vaikkapa puolen vuoden päästä näyttää huonommalta. En hokase miten porukka jaksaa tällästä menoa pidemmän päälle. No..oikeastaan onneksi omalta kohdaltani saa levätä toistaiseksi liiton rahoilla.
Aloitin heti pakkoloman alkaessa kuntoilemaan periaatteella "joka päivä jotakin". Lenkkeilyä, vaelluksia, rullaluistelua, salia jne. Samalla jätin viinan oton pois ja tupakin polttokin tuli laitettua minimiin. En olisi uskonut miten nopeasti alkaa fysiikka paranemaan. Pikkuhiljaa tässä alkaa olemaan paremmassa kunnossa kuin viimeiseen 10 vuoteen. Samalla jäi pois nukahtamislääkkeet (joita popsin ainaisen stressin takia).
Nyt on olo oikeastaan ihan "törkeän" hyvä ja energinen. Olen saanut joskus opiskeluaikoina minulla olleen luovuuden ja innostuksen uusien asioiden oppimiseen takaisin. Jotenkin tuntuu, että lomautus toi eteeni enemmän uusia mahdollisuuksia kuin sulki niitä pois. Nyt kun virtaa taas on, niin olen alkanut katselemaan uusia haasteita työelämässä, tuumaillut takaisin kouluun menoa ja ihan uuden alan opiskeluakin.
Toivoisin että porukka ei lannistuisi vaikka välillä vähän potkiikin. Aina sitä jotain keksii ja hommat etenee omalla painolla. Suomessa löytää aina töitä kun ei ala viinan kanssa läträämään ja pitää fysiikan kunnossa, ja sitä kautta päänupin.
Lomautetun mietteitä...
Pakkolomalainen
1
607
Vastaukset 1
- paskatfirmat
erittäin hienoa kuulla moisesta. Itse olen ollut puolivuotta lomautettuna ja voin tuon kertomasi allekirjoittaa.
'Eihän siellä oravanpyörässä jaksa kukaan oikeasti olla. Itsellä avautui silmät kokonaan lomautuksen myötä.
Aion tinkiä tulevaisuudessa tulotasostani ja mahdollisesti vaihtaa alaa jotta elämä on elämisen arvoista.
Nyt otan täyden hyödyn "tuista" ja lomailen kunnolla sekä kehitän osaamistani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran77788Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?144760- 57666
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25653Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46634- 44587
- 31521
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27511Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27506Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20503- 6466
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee402452- 30436
Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭76431Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39394- 36392
Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3390- 28384