Lomautetun mietteitä...

Pakkolomalainen

Olen tässä nyt saanut kokea lomautuksen riemua viimeisen 2kk. Oma lomautukseni on voimassa "toistaiseksi" ja tulee hyvin todennäköisesti päättymään irtisanomiseen.

Omat YT:t olivat lähinnä farssi. Vielä viimeisellä työviikolla jouduin painamaan ylitöitä, ettei pöydälläni lojuneet projektit olisi myöhästyneet. Vähän oli heikot fiilikset sitten lähteä "tuotannollisten ja taloudellisten" syiden takia lomille.

Nyt kun on saanut rauhassa miettiä asioita viimeisen vuoden ajalta, niin työasioita, kuin omiakin systeemejä on alkanut oikeastaan helpottamaan aikalailla. Jotenkin sitä tuli viimeinen vuosi elettyä sellaisessa oravanpyörässä, että olisin kyllä pidemmälle saikulle joutunut minä hetkenä hyvänsä. On tullut kelattua koko nykyisen urani mielekkyyttä ja alan vaihtokin on tässä pikkuhiljaa alkanut kypsyä mielessä.

En oikein ymmärrä nykyistä kvartaalimenoa työpaikoilla ja ainaisia YT neuvotteluita. Kravamies tulee 4 kertaa vuodessa kalvojensa kanssa ja aina on jotain "kehitettävää" tai parannettavaa. Siitä sitten aloitetaan ties monensiako YT:tä, jos vaikkapa puolen vuoden päästä näyttää huonommalta. En hokase miten porukka jaksaa tällästä menoa pidemmän päälle. No..oikeastaan onneksi omalta kohdaltani saa levätä toistaiseksi liiton rahoilla.

Aloitin heti pakkoloman alkaessa kuntoilemaan periaatteella "joka päivä jotakin". Lenkkeilyä, vaelluksia, rullaluistelua, salia jne. Samalla jätin viinan oton pois ja tupakin polttokin tuli laitettua minimiin. En olisi uskonut miten nopeasti alkaa fysiikka paranemaan. Pikkuhiljaa tässä alkaa olemaan paremmassa kunnossa kuin viimeiseen 10 vuoteen. Samalla jäi pois nukahtamislääkkeet (joita popsin ainaisen stressin takia).

Nyt on olo oikeastaan ihan "törkeän" hyvä ja energinen. Olen saanut joskus opiskeluaikoina minulla olleen luovuuden ja innostuksen uusien asioiden oppimiseen takaisin. Jotenkin tuntuu, että lomautus toi eteeni enemmän uusia mahdollisuuksia kuin sulki niitä pois. Nyt kun virtaa taas on, niin olen alkanut katselemaan uusia haasteita työelämässä, tuumaillut takaisin kouluun menoa ja ihan uuden alan opiskeluakin.

Toivoisin että porukka ei lannistuisi vaikka välillä vähän potkiikin. Aina sitä jotain keksii ja hommat etenee omalla painolla. Suomessa löytää aina töitä kun ei ala viinan kanssa läträämään ja pitää fysiikan kunnossa, ja sitä kautta päänupin.

1

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskatfirmat

      erittäin hienoa kuulla moisesta. Itse olen ollut puolivuotta lomautettuna ja voin tuon kertomasi allekirjoittaa.
      'Eihän siellä oravanpyörässä jaksa kukaan oikeasti olla. Itsellä avautui silmät kokonaan lomautuksen myötä.
      Aion tinkiä tulevaisuudessa tulotasostani ja mahdollisesti vaihtaa alaa jotta elämä on elämisen arvoista.
      Nyt otan täyden hyödyn "tuista" ja lomailen kunnolla sekä kehitän osaamistani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16931
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      30
      2265
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1980
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1760
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      125
      1523
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1132
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      218
      1013
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      887
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      62
      797
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      214
      770
    Aihe