Olen suunnitellut aloittavani vielä tämän vuoden kuluessa ison urakan, eli koko selän kokoisen värillisen tatuoinnin ottamisen. Olen käynyt muutamasta liikkestä kyselemässä tekijää ja noin-hintaa, mutta eivät oikein ole osanneet sanoa juuta eikä jaata. Idea ja elementtejä minulla on, mutta ei siis vielä mitään valmista kuvaa. Näitä olisi tarkoitus sitten yhdessä tatuoijan kanssa miettiä sitä mukaa kun kuva etenee.
Koska en ole oikein hintavastausta saanut, niin kysyisinkin, onko jollain isoa, koko selän värikuvaa nahassaan ja minkähintaisia ja kestoisia ovat moiset urakat teille olleet? Olisi hyvä saada jotain vertailukohtaa. Tulevaan tatuointiini siis tulisi melko lailla värejä ja yksityiskohtia, ei siis juurikaan isoja suuria pintoja. Niin, ja jos selän kokoa pitäisi arvioida, niin mies, 180 cm, ei mikään bodybuilderi. Ja tatska tulisi olemaan ihan hartiasta hartiaan ja niskasta häntäluuhun.
Ymmärrän toki, että tarkkaa hintaa en voi odottaakkaan liikkeistä saavani, kun ei ole valmista kuvaa näyttää, mutta tosiaan vertailukohtia olisi kiva kuulla. Ja olen kyllä valmis kuvasta maksamaan, hyvää kun ei saa halvalla...
Koko selän värikäs tatuointi, hinta-arvio?
12
10198
Vastaukset
- ._.
Jos meinaat saada projektisi vielä tämän vuoden puolella alulle, niin kannattaa pistää töpinäksi ajanvarauksen kanssa. Monissa hyvämaineisissa liikkeissä kun on useamman kuukauden jonot niille kuville, joiden tekemiseen täytyy varata useita tunteja aikaa. Meidänkin paikkakunnalla eräässä liikkeessä saa nyt isommalle kuvalle ajan vasta marraskuun lopulta, nojoo voi vaikuttaa asiaan se että siellä on vain yksi tatuoija.
Omakohtaista kokemusta minulla ei selän värittämisestä ole, mutta jos esim. pääkaupunkiseudulla otetaan 100e tuntitaksaa niin voisin kuvitella että koko selän kuvassa saa varautua vähintään tuhannen euron summaan. - nimimerkkini..
Minulla on yksivärinen ja suunnilleen puolen selän peittävä, niskasta noin puoleen selkään. Markka-aikana tehty joskus 1999-2000 ja sille tuli hintaa muistaakseni vajaa 2000mk eli suoraan euroiksi heitettynä noin 330. Hinnat on noista ajoista tietysti nousseet. Tuolta pohjalta veikkaisin kuvasi hinnaksi noin tonni, kannattaa varautua siihen että menee yli.
- tatuoitu2
reilusti yli tonniin... Alle se ei jää, ei sitten millään!
- jarrar
2500-3500 maksaa väkisin. Itselläni on kyl kokemusta.
- niinpä niin
4800€
- h3mppa
Jos hinta-arvio liikkuu tuhansissa ja ajat saat vasta viikkojen-kuukausien päähän, homma ok. Jos tekee muutamalla satasella ja vapaita aikoja löytyy joka päivälle, vaihda liikettä. Se on elinikäinen hankinta, ja niitä harvoja rahalla hankittuja jotka täältä saa hautaan mukaan joten ei kannata rahanpulan takia kusta sitä hommaa.
- tbo999
mutta itse katsoisin ensin kyseisen tatskaajan portfoliota ja kyky auttaa ideonnissa. Tatuoinnin taito alkaa piirtämisestä, jos ei ennakkomaksuakaan vastaan suostu pirtämään yksikään kuva ideoiden perusteella miettisin kaksi kertaa.. Kalenteri ja rahanahneus ei kerro kyvystä yhtään mitään. Työtunnit on yksi hintakriteeri, mutta kyllä urakkahinnoittelu on myös yleistä. Yksityiskohtien määrä vaikuttaa myös aika paljon. Toisaalta monella tatskaajalla on suht. koht. taksat urakalle, n. 2000eur on aika yleistä.
- Arvio.
Itsellä ei selässä kuvaa, mutta värillinen koko käsivarren peittävä tatuointi otti n. 30 työtuntia ja maksoi suurin piirtein 2000 euroa, mikä mielestäni sen kokoisesta kuvasta on aivan ok. Tyylistä tietysti riippuu, kuinka kauan tekemiseen menee, mutta sanoisin että 2000-3000 euroa on ainkin hyvissä liikkeissä minimi.
- kosmari
että jos hanke on tatuoijalle itselleen kiinnostava voit saada hyvinkin edullisesti. kunnianhimoinen tatuoija tekee mielellään isoja kokonaisuuksia, eikä tilaisuuksia tarjoudu turhan usein. eri asia on sitten jos on jo nimeä riittävästi. ..eli kierrä, kierrä ja kierrä kyselemässä :)
- Tyyppi2
Liikkeessä on mahdotonta sanoa hintaa antamillasi perusteilla, no sama tietysti tälläkin mutta jos pientä detailia tulee selkä täyteen, väriä ja kokoa niin hinta on varmaankin 4000 .
- paljon ja vielä hieman
paljon. luulisin mallista riippuen alkaen 1000e-
- Tuoni.fi
Terve!
Meikäläinen sopii yleensä kattohinnan asiakkaan kanssa, eli tässä tapauksessa kun aiheet on saatu päätettyä ja luonnokset tehtyä hinta valmiina on varmaan luokkaa 3000-4000€. Maksu tapahtuu osissa sitä mukaa kun homma edistyy asiakkaan budjetin mukaan, eli jotain 300€-500€/kk pitäisi olla valmis panostamaan.
-Riku
www.tuoni.fi
www.madmaxtattoo.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295534Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144114Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871372Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601229
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2191134