Eron jälkeen saman katon alla

helvetin väsynyt

Erosin avokistani noin kuukausi sitten. Etsin koko ajan omaa asuntoa, jotta pääsisin pois saman katon alta. Ero ei sujunut kovinkaan yhteisymmärryksessä, koska ero oli täysin oma päätökseni. Olin monen yrityskokeilun jälkeen tullut tulokseen, että homma vaan ei toimi. Avokilleni tieto tuli raskaana "yllätyksenä", vaikka itse kyllä myönsi hetken jutustelun jälkeen, että olisi tosiaankin voinut hoitaa hommat toisin ja ottaa minun tunteeni paremmin huomioon ja muuta yhtä kliseistä.

Seuraavana aamuna alkoi ihme murjotus. Nukkumaan oltiin menty sovussa ja aamulla olin kuin ilmaa. Sama homma jatkunut nyt tässä kuukauden ajan. Itse olen yrittänyt olla ystävällinen ja antaa toiselle aikaa ajatella ja pohtia omassa rauhassa. Viikot olemme erillään, mutta vkl sattuneista syistä vietämme saman katon alla. Asia on mennyt omalla painollaan ja olen koittanut vain purra hammasta yhteen ja antanut toisen kiukkuamisen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Olen käyttäynyt kuin ei olisikaan. Tippa tuli kuitenkin vastaan, kun tänään tulin kahden viikon ulkomaanreissulta kotiin hyvin väsyneenä. Koko asunto oli/on yhä edelleen kuin pommin jäljiltä. Likaisia tiskejä tiskipyötä täynnä ja petivaatteeni oli viskattu lattialle. Ei siinä mitään, jos ukko haluaa asua lian keskellä, mutta se että hän alkaa purkaa kiukkuaan tavaroihini alkaa jo hiljalleen vituttaan. Huutaisi sitten pää punaisena, jos noin vituttaa eikä murjottaisi ja viskelisi toisen tavaroita minne lie.

Tässä sitten oikein ihmettelen, että miten tämä homman oikein purkaisi? huutaisi toiselle, että lopeta nyt toi lapsellinen käytös vai mitä? Tätäkään oikein jaksais. Kiitos vastauksista.

15

1816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama ongelma

      olen elänyt mitään sanomattomassa avoliitossa kohta 4 vuotta. Maanantaina sitten sanoin, että emme seurustele ja tämä oli tässä, koska haluan elämältä jotain muuta kuin seksittömän ja hellyydettömän suhteen. Kotityöt meillä tein aina minä ja mies sitten hutiloimalla jos olin jankuttanut ensin 3 päivää tiskeistä. Neljän vuoden aikana sähkölaskun hän on maksanut n,3-4 kertaa. Seksiä olen saanut 4 vuoden aikan yhtä paljon kuin toiset saavat viikossa. Kun sain sanotuksi, etten halua tätä ja pitää laittaa lusikat jakoon niin mies sanoi, että niin pitää tehdä, mutta ei ottanut minua kumminkaan tosissaan. Hyppäsi vain sänkyyn nukkumaan. Tällä viikolla kun olen tullut töistä mies on aina sängyssä, etten vaan voisi puhua hänelle asiasta. Toissa iltana kun tulin tuntia myöhempään kotia niin olin ollut hänen mielestään huoraamassa ja piti painua helvettiin puhumasta. Hän käyttäytyy aina kuin olisin täysi nolla. Mietin vain, miten saan tyypin pois asunnosta, koska hän ei usko minua. Vuokrasopimus on minun nimelläni. Mies on minua 10 vuotta vanhempi.Pelkään ,että hän käy minuun käsiksi kun käsken ottaa tavarat. Muistan vuosia sitten, kun hän otti minun tavarani ja rupsesi laittamaan jätesäkkeihin ja pisti minut ulos. Teenkö vain saman?

      • lähde jo...

        ongelma...kaksi viikkoa sitten ilmoitin.sopimus minun nimelläni....mitään ei ole tapahtunut.en tiedä mitä sanon tai teen että saan hänet ulos.ei huvittaisi alkaa riehumaankaan.nyt olen ollut hänelle kuin ilmaa.tai hän on minulle.minulla ei ole häntä kohtaan enää minkäänlaisia positiivisia tunteita.inhottaa koko ihminen, ja mietinkin mihin aikoinani hänessä rakastuin.hän oli eri ihminen...teki kotona töitä ja oli hellä yms.nyt niistä ei ole tietoakaan.hän ei edes osaa tyydyttää naista sängyssä vaan on kuin duracell ja 2 minuutissa ohi.olen mielessäni eronnut hänestä jo kauan aikaa sitten.ennemmin kuin sanoin sen hänelle.hän oli silloin samaa mieltä mutta nyt minä olen keskenkasvuinen lapsi kun en osaa olla parisuhteessa ja asua yhdessä.mietityttää vain että miksi hänen muut suhteet ovat kaatuneet, ja miksi näillä kaikilla entisillä on jo perhe ja he ovat onnellisia.ex mieheni myös haluaa perheen, onneksi en hänelle sellaista antanut.ja toivon että muutkaan naiset eivät häneen lankea.anteeksi hän ei ole koskaan osannut pyytää sanojansa,vaikka osaa niillä loukata erittäin pahasti.nyt vain odotan koska hän lähtee.viikon annan aikaa enää.mutta pitäisi keksiä mitä teen,jos hän ei viikossa lähde.haluan aloittaa elämään elämäääni.


      • **onnellinen***

        pakko sanoa että vaihda asuntoosi lukot ja lataa äijän kamat jätäreihin ja oven ulkopuolelle... ei siinä muu auta..

        ite tein viä sen verran tylysti että vaihdoin lukot ja kiikutin miehen tavarat roskakatokseen sinä aikana kun hän töissä oli..
        mut se oli pakko tehä mun oman terveyteni kannalta, koska muuten olisin ollut alibin sivuilla komeilemassa vainajana... joten mielestäni siinä vaiheessa tein aivan oikein...


      • kysypä turvakodista neuvoja lisää

        Mikäli miehesi on väkivaltainen ja ette saa muuttoa muuten hoidetuksi, niin tuollaisissa tilanteissa tulee poliisi avuksi, jotta väkivallanteoilta vältyttäisiin.


    • +++++++++++++++++++++++++

      ei pidäkään korvaamattomana herraansa. Monilla miehillä on niin vääristynyt kuva itsestään että naisihminen ei voi kuin hämmästellä! Minunkin mies pitää itseään tosi hyvänä koti-isänä. Todellisuudessa hermostuu lapsiin heti ja raivoaa, ei auta missään lapsia kotona, jos joskus kerran kuukaudessa täyttää astianpesukoneen auttaa kotitöissä oman mittapuunsa mukaan tarpeeksi. Ihmettelee miksi haluan erota ja on varma että kun erotaan haluan hänet pian takaisin. Miksi haluaisin? Seksissäkin oma käsi osaa kaiken sata kertaa paremmin kuin hän. Hän ainostaan sotkee paikkoja ja aiheuttaa lapsille pahan mielen.

    • Ryhtiliikettä

      "Tässä sitten oikein ihmettelen, että miten tämä homman oikein purkaisi?"

      Lähtemällä vaikka hotelliin siksi aikaa, että oma asunto löytyy. Kyllä sinuakin ottaisi rankasti päähän, jos mies olisi ilmoittanut sinulle, että se loppuu tähän, ja jatkaisi loisimista sinun kämpässäsi. Kuvittele nyt: hän lähtee reissuun (lomalle ilmeisesti - kahden viikon ulkomaanmatkoja ei liiemmin sikaflunssa- ja lama-aikana tehdä), palaa takaisin ja alkaa ruikuttaa siitä, ettet ole siivonnut omaa kotiasi ja hänellä ei ole kivaa, kun et ole edes tiskannut ja pessyt hänen lakanoitaan.

      Ryhdistäydy, vie tavarasi pois, anna avaimet avokillesi ja muuta kavereidesi luo tai hotelliin. Et ole avokillesi enää maailman napa, vaikka itse näytät niin vielä luulevan.

      • auta armias

        olen vähän samaa mieltä tässä asiassa. Itse olet jättänyt miehen ja asunto on hänen!? mies on varmaan surun murtama, ja sinä oletat hänen vielä pitävän kämpän siistinä SINUA VARTEN?? herran tähden ihminen, sinulla ei tunnu olevan edes mitään surua eron johdosta, käyt ulkomaanmatkoilla pitämässä hauskaa (siitä päättelen että ero ei ole ottanut koville).
        Ja nyt et kestäisi sitä, että kämppä on sotkuinen ja mies ei kohtele sinua enää hyvin?! HALOO!! jos jättää toisen, niin se on normaalia ja aivan odotettavissa, että se toinen on vihainen! Ja se täytyy vain kestää. Sinun pitäisi olla onnellinen että mies ei ole viskannut tavaroitasi pihalle ja vaihtanut lukkoja. Mutta mitä teetkään; kitiset siitä että asuntoa ei ole siivottu! Huhhuh, kyllä voi ihminen olla itsekäs, ei voi muuta sanoa!


      • asdert
        auta armias kirjoitti:

        olen vähän samaa mieltä tässä asiassa. Itse olet jättänyt miehen ja asunto on hänen!? mies on varmaan surun murtama, ja sinä oletat hänen vielä pitävän kämpän siistinä SINUA VARTEN?? herran tähden ihminen, sinulla ei tunnu olevan edes mitään surua eron johdosta, käyt ulkomaanmatkoilla pitämässä hauskaa (siitä päättelen että ero ei ole ottanut koville).
        Ja nyt et kestäisi sitä, että kämppä on sotkuinen ja mies ei kohtele sinua enää hyvin?! HALOO!! jos jättää toisen, niin se on normaalia ja aivan odotettavissa, että se toinen on vihainen! Ja se täytyy vain kestää. Sinun pitäisi olla onnellinen että mies ei ole viskannut tavaroitasi pihalle ja vaihtanut lukkoja. Mutta mitä teetkään; kitiset siitä että asuntoa ei ole siivottu! Huhhuh, kyllä voi ihminen olla itsekäs, ei voi muuta sanoa!

        Sanoiko aloittaja, että asunto on miehen? Ehkä he ovat vuokralla? Kahden viikon matka voi olla hupireissu, mutta voihan se olla työjuttukin. Ja luultavasati on matka on järkätty ennen eroa.


      • yhdentekevää
        asdert kirjoitti:

        Sanoiko aloittaja, että asunto on miehen? Ehkä he ovat vuokralla? Kahden viikon matka voi olla hupireissu, mutta voihan se olla työjuttukin. Ja luultavasati on matka on järkätty ennen eroa.

        Jos aloittaja on etsimässä omaa asuntoa, on ihan sama, ovatko olleet vuokralla vai eivät. Mies siihen entiseen näkyy olevan jäämässä. On ihan yhtä yhdentekevää, onko aloittaja ollut työmatkalla vai huvimatkalla.

        Jos sanoo suhteen irti ja jää kuitenkin samaan sänkyyn nukkumaan, ei oikeasti kannata odottaa exältä kauhean suvaitsevaa suhtautumista. Päättäväisempi mies olisi jo pakannut aloittajan tavarat ja vienyt ne tämän kaverien luo tai autotalliin ja vaihtanut lukot. Ja aivan oikeutetusti.


      • just se

        Asunto on molempien yhteinen ei siis vain miehen. Itselleni on siis täysi oikeus asua omassa kämpässäni niin kauan kuin haluan. Ulkomaanreissu oli pakollinen reissu, johon ei ero paljoa vaikuttanut. Kuten alkujaan sanoin, minulle on ihan helvetin sama miten mies tykkää asua. Jos hän haluaa olla läävässä niin olkoon. En todellakaan ole odottamassa, että hän tiskaa minulle tiskit ynnä muuta. Minua vain vituttaa se, että hän paiskoo tavaroitani miten sattuu. Jos niin paljon vituttaa niin tunkekoon tavarat jätesäkkiin ja vaihtakoot lukot. Munaa minäkin siitä miehestä olisin alkujaan halunnut. En hiljaista murjottajaa.

        Että ennen kuin alatte ladella niitä vitun fiksuja neuvojanne, niin lukekaa teksti huolella älkääkö tehkö liian nopeita johtopäätöksiä. Haistakaa vittu koko valtiovalta. Perkele.


      • Hoh Hoijaa
        just se kirjoitti:

        Asunto on molempien yhteinen ei siis vain miehen. Itselleni on siis täysi oikeus asua omassa kämpässäni niin kauan kuin haluan. Ulkomaanreissu oli pakollinen reissu, johon ei ero paljoa vaikuttanut. Kuten alkujaan sanoin, minulle on ihan helvetin sama miten mies tykkää asua. Jos hän haluaa olla läävässä niin olkoon. En todellakaan ole odottamassa, että hän tiskaa minulle tiskit ynnä muuta. Minua vain vituttaa se, että hän paiskoo tavaroitani miten sattuu. Jos niin paljon vituttaa niin tunkekoon tavarat jätesäkkiin ja vaihtakoot lukot. Munaa minäkin siitä miehestä olisin alkujaan halunnut. En hiljaista murjottajaa.

        Että ennen kuin alatte ladella niitä vitun fiksuja neuvojanne, niin lukekaa teksti huolella älkääkö tehkö liian nopeita johtopäätöksiä. Haistakaa vittu koko valtiovalta. Perkele.

        Kuvitellaanpa, että miehesi on se, joka pani suhteen poikki, ja sinä otit asian raskaasti. Sitten mies jää kämppään loisimaan ja sinä joudut katselemaan touhua vierestä. Mies ihmettelee vielä, että minkä ihme murjotuksen sinä aloitit. Pitää vielä oikeutenaan asua "omassa" kämpässä niin kauan kuin tahtoo. Sitten sinun pitäisi vielä pitää kämppä siistinä ja kunnioittaa miestä niin, ettet vain pura mieltäsi tavaroiden kohtelemiseen kaltoin. Ei taitaisi maistua.

        Ettei sitten tarjottu edes munaa ja kivaa seuraa neidille? Voisiko olla niin, että neiti ei ollutkaan mikään kiva asuinkumppani, vaan aikamoinen omaan napaan tuijottaja ja tosi tylsää seuraa?

        >

        Eiköhän hän kohta teekin niin. Minkä ihmeen takia sinä jäät sitä piruuttasi odottelemaan?


      • hgfg
        just se kirjoitti:

        Asunto on molempien yhteinen ei siis vain miehen. Itselleni on siis täysi oikeus asua omassa kämpässäni niin kauan kuin haluan. Ulkomaanreissu oli pakollinen reissu, johon ei ero paljoa vaikuttanut. Kuten alkujaan sanoin, minulle on ihan helvetin sama miten mies tykkää asua. Jos hän haluaa olla läävässä niin olkoon. En todellakaan ole odottamassa, että hän tiskaa minulle tiskit ynnä muuta. Minua vain vituttaa se, että hän paiskoo tavaroitani miten sattuu. Jos niin paljon vituttaa niin tunkekoon tavarat jätesäkkiin ja vaihtakoot lukot. Munaa minäkin siitä miehestä olisin alkujaan halunnut. En hiljaista murjottajaa.

        Että ennen kuin alatte ladella niitä vitun fiksuja neuvojanne, niin lukekaa teksti huolella älkääkö tehkö liian nopeita johtopäätöksiä. Haistakaa vittu koko valtiovalta. Perkele.

        vähän. Paiskoo tavaroitasi?? onko hän rikkonut jotain, jäi epäselväksi? jos sängynpeitteen viskaa niin ei se rikki mene! et kai tuommoisesta voi noin hermostua. Tuo on pieni hinta maksettavaksi siitä, että olet jättänyt toisen. Ja etkö ymmärrä että tuo on väliaikaista, kunnes saat sen asunnon. pitäisi sinun nyt sen verran kestää, vai odotikko tosiaan että miehesi on sinulle ystävällinen ja käyttäytyy ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut? Noin voi olla jos ero on yhteispäätös. Mutta teillä ei ollut, kuten itse sanoit, joten ihan normaalia ja ymmärrettävää että miestä ottaa päähän.
        Oudompaa olisi jos hän ei reagoisi millään lailla!


    • siten, että

      muutat viikonlopuiksi vaikka hotelliin, siksi kunnes löydät kämpän.

    • Anonyymi

      Kun ollaan vain Telian riita mielessä liikellä vaihdot lakimies tiedoin Optia SDP Pankki maailma,vain yhteiset tilit sallittu. Vapaalla käyttöoikeudet molemmat.
      Ollaan riita suossa.
      Alkaa varojen uusjako nuorille leikkirahoiksi pelit. Suomi.

      ADHD lääkärin hyväksi käyttö lakimies pelein.
      Näin on puhuttu Toimittajat kynä päälle kirjoitukset.
      Ei pyydä anteeksi Toimittajat, Opettajat, Lakimiehet.

    • Anonyymi

      Aivan hiton upeaa erostahan on yli kymmenen vuotta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe